Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Golf GTI 2014: V Česku od 613.900 Kč

Po představení prototypu Golfu GTI sedmé generace vloni na pařížském autosalonu se do Ženevy chystá jeho produkční verze. U nás bude stát 613.900 Kč.
Zpět na článek
27. 2. 2013 11:49
27. 2. 2013 14:58
27. 2. 2013 11:54
27. 2. 2013 12:26
27. 2. 2013 18:45
27. 2. 2013 19:58
27. 2. 2013 15:06
27. 2. 2013 15:48
27. 2. 2013 17:16
27. 2. 2013 19:04
28. 2. 2013 08:10
27. 2. 2013 15:52
27. 2. 2013 19:57
28. 2. 2013 09:50
28. 2. 2013 10:46
28. 2. 2013 10:55
27. 2. 2013 16:41
28. 2. 2013 08:11
27. 2. 2013 15:53
27. 2. 2013 16:30
27. 2. 2013 22:49
27. 2. 2013 15:56
27. 2. 2013 16:04
27. 2. 2013 19:09
27. 2. 2013 16:08
27. 2. 2013 17:35
27. 2. 2013 17:41
27. 2. 2013 17:57
27. 2. 2013 20:35
27. 2. 2013 17:49
27. 2. 2013 17:54
28. 2. 2013 08:18
27. 2. 2013 17:58
27. 2. 2013 18:40
28. 2. 2013 11:14
28. 2. 2013 13:58
27. 2. 2013 19:14
27. 2. 2013 19:50
27. 2. 2013 18:49
28. 2. 2013 08:25
27. 2. 2013 19:15
28. 2. 2013 14:08
28. 2. 2013 19:50
1. 3. 2013 16:08
1. 3. 2013 19:56
1. 3. 2013 22:09
27. 2. 2013 21:08
27. 2. 2013 21:25
27. 2. 2013 21:28
28. 2. 2013 10:51
28. 2. 2013 10:53
28. 2. 2013 14:12
28. 2. 2013 23:01
27. 2. 2013 21:38
27. 2. 2013 22:01
28. 2. 2013 11:23
Avatar - Ozzman
27. 2. 2013 11:49
Hezký ale..
Dejme si kontra [odkaz]
>:-[] V GTI u mě zůstává nepokořen :-)
A ještě Interiér [odkaz]
Rozbalit vlákno
7
27. 2. 2013 12:15
Re: Hezký ale..
Kdepak, kdepak. ;-)
Avatar - iudex
27. 2. 2013 14:58
Re: Hezký ale..
Toto je z posledných GTI to najhoršie, tie bacuľato-cukríkové tvary sa k imidžu hothatchu nehodia; G VI a VII vyzerajú podstatne maskulínnejšie a primeranejšie charakteru HH.
Avatar - Ozzman
27. 2. 2013 18:58
Re: Hezký ale..
Mě to ale nevymluvíš, prostě se mi líbí Golf V >:D Taky ti neříkám, jaky se ti maj líbit ženy:)
27. 2. 2013 22:46
Re: Hezký ale..
Ale tak, na každýho něco zbyde. >:D
Avatar - Ozzman
28. 2. 2013 09:35
Re: Hezký ale..
Kdyby na mne zbyl jentak zdarma GOLF V GTI :-) zlobit se nebudu >:D
Avatar - šmoula nešika
28. 2. 2013 14:48
Re: Hezký ale..
Já hlasuju pro... [odkaz]
27. 2. 2013 11:54
KRÁL KRÁLŮ
Je ti šedesát? Kup G7 v naftě. Je ti padesát? Převážej svět v G7 variant. Je ti čtyřicet? Trhej asfalt geteíčkem. Je ti třicet? Lítej v jednačtyřce TSI a šetři na geteičko. Je ti dvacet? Ber u tří áček G5 v základu. Je ti deset? Jdi Do G7 Burago. Je ti pět? Netahej za sebou na provázku kačera, ale vezmi tátovi ze sklepa starý otřískaný dřevěný Géčko, Jedničku. A to tahej. Celej život tě pak potáhne za sebou on. Neboť král, Gé-král nikdy nespí.

BRAVWO - BRAVWO - BRAVWO :yes: :-!
Rozbalit vlákno
22
Avatar - cerrbion
27. 2. 2013 12:10
Re: KRÁL KRÁLŮ
tak asi je mi 10, jdu do Buraga :-!
27. 2. 2013 12:10
Re: KRÁL KRÁLŮ
Pro tebe platí které? Tipuji G7 Burago. ;-)
27. 2. 2013 12:17
Re: KRÁL KRÁLŮ
Asi si myslíš, že by desetileté děcko, dokázalo sepsat takový příspěvěk.

Buď jsi chtěl být vtipný, nebo nemáš tucha, jak je na tom české školství. >:D
Avatar - Choochoo
27. 2. 2013 12:47
Re: KRÁL KRÁLŮ
Burago asi ne, ale ty acka neco napovidaj ;-) Golfa v TSI a jeste k tomu z acek, to musi byt extra srot >:-[] O tom muze premyslet jen ten, komu je asi fakt tech 20 ;-)
27. 2. 2013 16:18
Re: KRÁL KRÁLŮ
Tak jako vylagrovane Preludy,CRX-ka a spol co? ;-)
Avatar - Choochoo
27. 2. 2013 16:27
Re: KRÁL KRÁLŮ
Na to existuje jen jedina odpoved ;-)
[odkaz]

Jinak s tebou ale souhlasim, ze spolehlivosti je na tom 20 let stara volitana Honda se stovkama tis. km na konte podobne jako 2 roky stare TSI s desitkou tis. km >:D
27. 2. 2013 18:45
Re: KRÁL KRÁLŮ
Strč si do * ty svoje bakelitový hondy,který cpeš pod každej článek o vw.Stejně jim těma svejma agitačkama prodeje nezvedneš.
Avatar - Dinar
28. 2. 2013 08:01
Re: KRÁL KRÁLŮ
Odkud´s čerpal? Z honda klubu. Aha, tak to musí být pravda... o parník. >:-[] >:-[]

Ale jinak máš samozřejmě pravdu, takový Civic type-R deváté generace, to je proti GTI 7.gen. aspoň kára... nebo že by nebyla? Pod tímhle článkem doporučuju šoupat nohama, čůčo. ;-)
27. 2. 2013 14:50
Re: KRÁL KRÁLŮ
To už jsi mu do te p.dele vlezl fakt celej...
27. 2. 2013 22:48
Re: KRÁL KRÁLŮ
Snad nechceš, abych se zde plácal po ramenou s místními bezmozky, co nedokáží bez chyb sesmolit ani pár vět ve svém mateřském jazyce?!? >:D
28. 2. 2013 08:34
Re: KRÁL KRÁLŮ
To ne, ale on se obhájit zvládne určitě sám ;-)
28. 2. 2013 09:24
Re: KRÁL KRÁLŮ
Já ovšem neobhajuji jeho, já se směju jeho pomatené dedukci. ;-)
27. 2. 2013 14:14
Re: KRÁL KRÁLŮ
Tak nudný život snad nikdo mít nechce.
27. 2. 2013 15:52
Re: KRÁL KRÁLŮ
Jistěže ne, mnohem větší zábava je jezdit Subaru v dvoulitru, další to samé s automatem a jedno nádavkem v dvouapůlce, opravdová erupce - přímo gejzír zábavy! >:D
27. 2. 2013 16:30
Re: KRÁL KRÁLŮ
Ještě jsem měl Leon, Octavii a e30 325i ... a tu jsem si měl nechat. :-)
27. 2. 2013 17:50
Re: KRÁL KRÁLŮ
To rozhodně, na tu mám taky parádní vzpomínky :yes:
27. 2. 2013 15:50
Re: KRÁL KRÁLŮ
Stylové jako máloco tady kolem :yes:
Avatar - Choochoo
27. 2. 2013 16:30
Re: KRÁL KRÁLŮ
Stylove tak od 60 do 40, zbytek uz je mimo ;-) AAA? Tahnuti na lane se snad take provadi obracene, ne ? ;-)
27. 2. 2013 17:53
Re: KRÁL KRÁLŮ
Ty mi to s tím Civicem na laně nezapomeneš, že? >:D
Avatar - iudex
27. 2. 2013 15:06
Gé GTI
Za mňa dobré. Priostrenie čŕt oproti G6 najviac pasuje práve GTIčku, plus je pozitívne, že predný nárazník dizajnovo nadväzuje na Edition 35, ktorá mala krajší predok, ako klasické GTI.
Tie 18ky s ostrými lúčmi chcú trochu stráviť, zatiaľ mi nesadli a preferoval by som klasiku s okrúhlymi otvormi (ak 5Y dizajn, tak ten robí najlepšie Ford).
Trošku zbytočné sa mi javí diferencovanie na 162 a 169 kW verziu, keď už, mal to byť výraznejší rozdiel, 7 kW nik nepocíti a 0,1s v zrýchlení je na úrovni odchýlky merania. Nepredpokladám, žeby išlo o viac, ako jednoduchú softwarovú záležitosť a záujemca o čipnutie si to dá spraviť lacnejšie a hlavne s väčším nárastom výkonu aftermarketovo.
Každopádne až na tieto drobné výhrady legenda pokračuje a o jej úspechu nemám najmenšie pochybnosti.
Rozbalit vlákno
11
27. 2. 2013 15:48
Re: Gé GTI
Já tipuju, že ten rozdíl mezi normál GTI a Performance GTI nebude jen v tom výkonu (který je zanedbatelný, ano), ale hlavně v naladění auta jako celku (Performance = tvrdší podvozek, možná pouze 3dvéř, bla bla...).
Ta kola mi nesedí vůbec, zato barva (bílá s červenou linkou) moc :yes:
Avatar - Typhoon
27. 2. 2013 17:16
Re: Gé GTI
Kola se mi líbí mnohem víc, než ta původní, s kolečkama v kole.
27. 2. 2013 19:04
Re: Gé GTI
Aktivní diferenciál nejspíš v základu, u normálního jen za příplatek (v horším případě vůbec/ u Performance za příplatek), silnější brzdy, nějaké kompozitové díly karoserie a další drobné rozdíly. Těch 7 kW je spíš jen symbolických.
Avatar - Dinar
28. 2. 2013 08:10
Re: Gé GTI
Souhlas, to auto je v performance verzi připraveno na ABTy, B&B a další čipaře mnohem lépe než v té základní. Brzdy 340 už budou šestipístky, tipuju, ten aktivní dif. apod., pak už jen stačí přidat čipem dle vkusu každého soudruha. Podle mého marketingově dobrý postup ze strany VW, tovární "příprava" na upgrade naláká zákazníky.
27. 2. 2013 15:52
Re: Gé GTI
No ono u toho paketu Performance jde především o jiné věci, než těch 7kW navíc. Hlavní je mechanický samosvor a podstatně silnější brzdy, a to je pro řadu zákazníků dobrý důvod si připlatit. :yes:
Avatar - Thomasino
27. 2. 2013 19:57
Re: Gé GTI
Jako majitel šestkového GTI mohu doplnit, že brzdy byly trochu slabinou, ikdyž výrazně pomohlo vyměnit brzdovku za lepší, pak už se vadnutí brzd o kus posunulo. Takže z mého pohledu je rozdíl v brzdách pro fajnšmekry zajímavý, ale mnohem zajímavější je pro mě mechanický samosvor. Ten elektronický XDS sice částečně v určitých situacích pomůže, ale když srovnám s mechanickým v Megánu RS Cup, tak je to jiné kafe ;-) Nicméně rozdíl 10 koní je směšný, taky výkon 230 koní ve srovnání s konkurencí už nestačí. Ne každý pochopí, že přenos výkonu a krouťáku je důležitější, navíc se sníženou váhou (ikdyž ne moc). Snad bude mít Performance také lepší zvuk, u šestkového nebyl špatný, ale ve vyšších otáčkách by mohl být "výraznější" :-)
Každopádně jako univerzál na každý den je GTI stále na vrcholu i v šestkové verzi (např. viz test v posledním Speedu), kdo snese tvrdší naladění a chce více hardcore stroj nebo na okruh, měl by sáhnout asi po Megánu RS Cup :-)
28. 2. 2013 09:50
Re: Gé GTI
Z mého pohledu je výkon posledních GTI-ček dostatečný, zrychlení (i pružná) jsou v pohodě. Rozhodně bych nesrovnával GTI s Meganem RS Cup, to jsou jiné světy. A někde uprostřed mezi nimi je ještě Golf R.
Avatar - Kuban
28. 2. 2013 10:46
Re: Gé GTI
V přímce budou oba modely zrychlovat stejně, pokud nebude jinak poskládaná převodovka, což se klidně může stát, ale jde o to, že se samosvorem jsi podstatně rychlejší v zatáčkách...

Takový mamlas jako GTI to sice nikdy nevyužije, hlavně že tady GTI model vychvaluje do nebes, ale to neznamená, že bude ostrá verze slabá.... Nechal bych si jí sakra líbit..

právě jako Allseasons ten vůz bude super, do sněhu, šotolinku asfalt ;-) No stress....

Zase samosvor, čím víc ho využíváš, tím víc ho kurvíš, a není to zrovna spolehlivá a levná záležitost... S tím, že každý tady má sportovnosti plnou hubu keců, ale reálně to není schopen využít skoro nikdo (taky kde že, když tu máme tu 50-90-130 ku :-D) si myslím, že i ta slabší verze nebude zrovna krok špatným směrem ;-) jen za ty prachy, no nevím...
28. 2. 2013 10:55
Re: Gé GTI
Bude aktivní, principiálně trochu zjednodušený sportovní diferenciál Audi. Sice drahá hračka, ale spolehlivost špatná (z principu) není.
Avatar - Choochoo
27. 2. 2013 16:41
Re: Gé GTI
V clanku neni napsano nic poradneho o rozdilu, zato je tam, ze tech 7kW dela rozdil v brutalni nadupanosti 8-s
Avatar - Dinar
28. 2. 2013 08:11
Re: Gé GTI
Nečteš, nevíš. :-!
27. 2. 2013 15:53
Spotreba
6,0 l/100 km >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Choochoo
27. 2. 2013 16:30
Re: Spotreba
Nerikej, ze tomu neveris >:D
27. 2. 2013 22:49
Re: Spotreba
Já bych s tím za 6 ujet dokázal. Ty ne? ;-)
27. 2. 2013 15:56
Cena (!!!)
GTI 6 končilo na ceně pod 700 tis., že by GTI 7 začínalo na ceně tesně nad 600 tis. se mi nějak nezdá. Pokud ano, je to příjemná zpráva :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ham.
27. 2. 2013 16:04
Re: Cena (!!!)
Ano, to je až neuvěřitelně nízká cena. Jediný soupeř Focus ST má základ 850k.
27. 2. 2013 16:11
Re: Cena (!!!)
Ještě ASTRA OPC, sice je to spíše konkurent Golfu R, ale cenově byla dost nízko.
27. 2. 2013 19:09
Re: Cena (!!!)
V Německu se GTI Mk6 dalo koupit kolem 620 tisíc, jestli si dobře pamatuji. Pro ujasnění, nemluvím o ceníkové. Startovní cena je to pěkná.
Avatar - orson
27. 2. 2013 16:08
GTI VII (nuda)
No neurazí ani nenadchne,nebýt změny předního nárazníku a zadních dvou koncovek výfuku v nárazníku,nebude k rozeznání od jakéhokoli modelu který má bi-xenon,oni pánové s Wolfsburgu už neví jak by ušetřily .Jo a cena 613,-tkč,takové auto ani s fabriky nevyjede.Platí se už jen jméno.. :'-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - RadekRRC
27. 2. 2013 17:12
Volkswagen is fuckin* car
Já nesnáším Volkswagen, protože je to nacistický a fašistycký auto . >:-[]
Když by chtěl může klidně zlikvidovat škodovku a v MB se budou montovat tlumiče do Golfů 8-s 8-s :-! :-O :no: :no: :no:

Wolkswaneg je prostě **... :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Typhoon
27. 2. 2013 17:19
Re: Volkswagen is fuckin* car
Já zase nesnáším xenofobní názory bez špetky rozumu...
Avatar - RadekRRC
27. 2. 2013 17:20
Re: Volkswagen is fuckin* car
Jo,
to já taky ne... >:D
Avatar - Dinar
28. 2. 2013 08:15
Re: Volkswagen is fuckin* car
Ty evidentně snášíš maximálně vejce. :-!
27. 2. 2013 22:51
Re: Volkswagen is fuckin* car
:-! :yes:
Avatar - guze
27. 2. 2013 22:18
Re: Volkswagen is fuckin* car
Tak hlavně že země, kde se vyrábějí tvá auta snů nemají s fašisty nic společnýho >:-[]
Avatar - Thomasino
27. 2. 2013 22:21
Re: Volkswagen is fuckin* car
Myslíš Japonsko? Nebo Itálii? ;-) :-) A proč to sem taháš? >:D >:D
Avatar - guze
27. 2. 2013 22:50
Re: Volkswagen is fuckin* car
On to sem vtáhnul, tak jsem se mu snažil zvětšit obzory ohledně osy zla, že to nebyli jen Němci :-)
27. 2. 2013 17:35
Ručka
A když si bude chtít člověk zablbnout na sněhu, tak bude lovit nějaký malý čudlík na středové konzoli, a ještě kdoví jak to bude fungovat. To u zábavného auta dává smysl!
Rozbalit vlákno
22
Avatar - RadekRRC
27. 2. 2013 17:41
Re: Ručka
Nechápu proč tam dávaj tu el. ručku, nevim proč, protože si myslim že ručka by měla bejt prostě u řadící páky a né při krizovce hledat tlačítko. :no:
27. 2. 2013 17:57
Re: Ručka
Na krizovky máš v sérii ESP dle nařízení EU.
A osobně bych tě chtěl v té krizovce vidět, jak ji řešíš ručkou, ale to je téma pro ND4SPD zapovězené >:D
27. 2. 2013 20:35
Re: Ručka
Při krizovce ti ani nedojde, že ráno nemělo cenu brát si čistý spodky.
Avatar - Ham.
27. 2. 2013 17:49
Re: Ručka
elektronická brzda brzdí i na předek a funguje s ABS.
Avatar - RadekRRC
27. 2. 2013 17:54
Re: Ručka
Tjn...
Ale stejně se mi ta tlačítková ručka nelíbí ;-\ :-(
Avatar - Dinar
28. 2. 2013 08:18
Re: Ručka
Tím ti chtěl říct, že se tím žádná krizovka řešit už z principu nedá, emane. El. ruční brzda plní čistě funkci brzdy parkovací v případě výpadku brzd pak nouzové, proto to abs.
27. 2. 2013 17:58
Re: Ručka
Jsi si jistý?

Já pamatuju nějaké servo s táhly k zadním kolům, ale možná, že už je k dispozici novější systém...
Avatar - Ham.
27. 2. 2013 18:40
Re: Ručka
Někde jsem četl, že u G7 působí el. brzda na předek a funguje ABS. Nevím přesně jestli jenom na předek nebo na předek i na zadek. Zkusím to najít. Na zadek to bylo podle mě třeba u pašíka nebo u A4. U A6 si jsem jistý, že působí ABS ale jestli brzdí předek nebo zadek nebo obojí to budu muset vyzkoušet.

Edit:
právě jsem to vyzkoušel na dvou koncernových autech (A6 a Tiguan) a funguje to jak jsem napsal v první reakci v 17:49. Obě auta brzdí všemi čtyřmi a jede abs takže o nějakém rozhození přes zablokovaná zadní kola nelze vůbec uvažovat. Na posledním zbytku sněhu nebo na mokru když držíš ručku tak brzdí úplně stejně jako naplno zašlápnutá provozní brzda, tzn. jede naplno abs. Na suchu je brzdění v intenzitě odhadem tak 80-90% výkonu v porovnání se "zadupnutou" provozní brzdou (abs jede, ale decentněji než když na to „hamtneš“), určitě tedy nedoporučuji zkoušet el. ručku na dálnici když za tebou jede kamion, určitě by to neubrzdil. Serva se používají jen když auto stojí ( a je to pak při otevřeném okénku a stojícím autě dobře slyšet jak vrčí cca 2 sec. než vykonají svou práci), je to celkem logické, protože mají strašně dlouhou reakční dobu a za jízdy jsou k brzdění nepoužitelná pokud má fungovat abs/esc. G7 bude fungovat na 99,99% úplně stejně.
28. 2. 2013 11:14
Re: Ručka
Ano, tak se to má (u VW) chovat. Jedno tlačítko, dvě různé funkce.
27. 2. 2013 19:14
Re: Ručka
Dělá se to buď servem, které ovládá lanko, nebo je systém přímo integrovaný do třmenů, tak to dělá VW. A brzdit by měl jen zadní. Hlavní rozdíl je, že si rozumí s elektronikou.
27. 2. 2013 19:50
Re: Ručka
Ještě bych mohl dodat, že v případě elektronického systému je rozdíl mezi parkovací funkcí a nouzovou. Parkovací používá elektromotory v zadních brzdových třmenech, nouzová by pak měla používat ABS a všechna kola. I když tyhle detaily se liší systém od systému.
Avatar - bubucci
27. 2. 2013 18:49
Re: Ručka
věř tomu, že to klasickým kupcům GTI vůbec nebude vadit. Na tuzing srazu ji přece nebude potřebovat...
Avatar - Dinar
28. 2. 2013 08:25
Re: Ručka
Mám rád tyhle "ručkaře" virtuáního světa s fotkou sti v profilu. >:D Každý, kdo sti jezdí, a dokáže ho skutečně používat a využívat tak, aby tohle auto dávalo smysl, má v něm dodělanou hydraulickou ručku. V kontextu debaty o GTI je tvá poznámka mimo i z prostého důvodu nepochopení účelu toho auta, to není treninkové nářadí amatérských rallymanů, je to HH.
27. 2. 2013 19:15
Re: Ručka
Tak ho zkus zmáčknout (popřípadě za něj zatáhnout) a budeš koukat, co se bude dít. >:-[] Když chceš blbnout, tak si do auta nech namontovat hydraulickou ručku.
28. 2. 2013 14:08
Re: Ručka
Čistě ze zvědavosti, VW na požádání do Golfu montuje hydraulickou ručku? Očekával bych, že spíš ne, ale nevím, jak to u nich funguje. Montovat do nového kompaktního auta za 3/4 mega něco "po domácku" by se mi určitě nechtělo.
28. 2. 2013 19:50
Re: Ručka
Tím jsem chtěl říct, že jiná řešení nejsou na blbnutí s ruční brzdou vhodná. Samozřejmě, že nic takového v katalogu nenajdeš, protože GTI necílí na závodníky. Ani ty amatérské. Pak je otázka, jestli máš auto na blbnutí, nebo na leštění. Bývalý spolužák měl hydraulickou ručku ve Fiestě. Právě protože rád blbnul. Rozhodně bych nedělal nic podomácku, ale svěřil bych to profíkům, pokud tedy nemáš potřebné know-how a vybavení.

Nevýhoda elektronické je, že nemůžeš parkovat na ručku. Pokud to tedy umíš. :-)

Jinak takhle vypadá interiér GTI zapáleného řidiče, který rád blbne: [odkaz]
1. 3. 2013 16:08
Re: Ručka
To už je trochu jiná liga :-)

Mojí pointou bylo, že elektrická parkovací brzda v GTI mi připadá spíš jako něco, co VW ušetří pár peněz skrze unifikaci s ostatními verzemi, než aby to bylo řešení, které se k charakteru auta hodí. Já osobně jako někdo, kdo po této kategorii aut pokukuje, bych nejspíš absenci normální ručky neakceptoval. Neboli GTI by muselo nabídnout o hodně lepší vlastnosti než konkurence, abych mu ručku odpustil - a to moc nepředpokládám.
1. 3. 2013 19:56
Re: Ručka
On je ten systém ve skutečnosti dražší (mnohem dražší; pokud někomu připadá drahá výměna turba "motoru do sekačky", u tohohle by se asi rozbrečel). A unifikaci také nepomůže. Elektronické parkovací brzdy dnes mají i sportovní vozy, stěžovat si na to u HH je tedy trochu mimo mísu. Závodníci, amatérští i profesionální, zůstanou u hydraulických. A ti rádoby závodníci holt ostrouhají mrkev.

Také mi bude chybět možnost si trochu zablbnout na parkovišti, nebo opuštěném areálu. V běžném provozu je mám rád a na blbnutí mám i vhodný nástroj, takže ho asi v budoucnu budu využívat častěji.

Skutečný problém je, že na trhu skoro nenajdeš jednoduché auto určené hlavně pro zábavu. A na to, aby sis postavil nějakou hračku, nepotřebuješ miliony. Na nějaké klouzání se mezi výrobními halami stačí mnohem méně.
1. 3. 2013 22:09
Re: Ručka
Ne každý může nebo chce mít auto čistě na blbnutí. Já bych např. GTI zvažoval jako druhé, menší auto do rodiny, které by ženě odvedlo běžnou službu (přibližování po městě a po okolí, nákupy apod.), a když bych ho řídil já (a sám :), tak by umělo jezdit svižně, občas bych si s ním někde na sněhu zablbnul atd. Nechtěl bych s ním závodit nebo vymetat výrobní areály, jen bych čekal, že mi auto typu GTI nabídne trochu zábavy, když se mi jí zrovna zachce. A to se u mě v některých situací s elektronickou parkovací brzdou vylučuje.

Mimochodem, to s tou cenou systému - je možné, že je dražší, ale pokud by VW měl dělat úpravy nevím čeho všeho, jen aby jedna z verzí golfů mohla vyjet s ruční brzdou, asi se jim to v součtu nevyplatí. Zkrátka odmítám věřit, že by někomu ve VW připadalo mít v GTI elektronickou brzdu lepší; jsem přesvědčen, že je to pro ně jen nákladově výhodnější.
Avatar - šmoula nešika
28. 2. 2013 15:00
Re: Ručka
Mně tohle u GTI kupodivu vadí víc než u budoucího erka. To bude napůl okruhovej auťák s cca 295ti koníky navíc čtyřkolka a klasika by tam byla skoro zbytečná. GTI bude masovější a dostupnější a z toho vyplývá, že bude víc na blbnutí. Na druhou stranu mám tušení, že el. brzda funguje i jako zabezpečení (odbrždění) vozidla a to se hodí hlavně u zákl. golfu. Každopádně celý systém je i hmotnostně náročný, a tak nevidím důvod, proč neoželet část elektroniky a kaslík na pití a nenamontovat ručku.
Avatar - Enzo
27. 2. 2013 21:08
Diff
Tak co znalci, má ten Performance mechanickej diff, nebo elektronickou náhražku. V článku ani čárka, jinde píšou tak i onak.
Rozbalit vlákno
7
27. 2. 2013 21:25
Re: Diff
vzhledem k tomu ze to je VW tak nahrazku.
Avatar - Thomasino
27. 2. 2013 21:28
Re: Diff
Někde jinde psali, že běžná verze má mít zase XDS, ale Performance verze má mít právě mechanický, což by dávalo k těm silnějším brzdám smysl ;-) Jen to chtělo povýšit výrazněji i ten výkon a mohli něco málo přidat na agresivnějším designu :-!
Avatar - Kuban
28. 2. 2013 10:51
Re: Diff
čéče to jste všichni dálnice mástři že tam potřebujete scifi hodnoty??? :-)
to neumíte nic jiného než jezdit rovně??
28. 2. 2013 10:53
Re: Diff
GTI Performance bude mít aktivní elektronicky řízení samosvorný diferenciál VAQ.

Více např. zde:
VAQ mení založen na čistě mechanickém principu jako třeba Torsen, ani hydraulickém, jako používá třeba BMW M3, ale je ovládán elektronicky. Za normálních okolností se bude chovat jako běžný otevřený diferenciál a jeho schopnosti se začnou projevovat pouze v extrému při prokluzu. Čím více budou mít jednotlivá poháněná kola tendenci prokluzovat, tím více bude řídicí jednotka využívat svorný účinek lamel integrovaných po obou stranách výstupních hřídelí.

Systém VAQ by měl podle Volkswagenu přinést „více agility v chování řízení a tím i celého vozu“. Podle interních zdrojů se při testech ukázalo, že prototyp Golfu vybavený novým typem diferenciálu byl na jedno kolo na Nürburgringu o osm vteřin rychlejší než stejný stroj se současnou technikou XDS. A to je hodně velký rozdíl.

Podle inženýrů VW dokáže VAQ, které svou konstrukcí není objevné a na podobném principu pracují diferenciály u některých sportovních vozů, pracovat natolik jemně, že se téměř vyrovná tradičnímu mechanickému samosvoru. Pokud se ptáte, jestli není potom jednodušší a levnější osadit ostré Volkswageny klasickým samosvorným diferenciálem, tak tohle lze brát jako indikátor, že asi není. Každopádně příznivci rychlejšího svezení budou doufat, že si Volkswagen nenechá VAQ jen pro sebe a že se podělí se svými koncernovými sourozenci.
28. 2. 2013 23:01
Re: Diff
Vyšlo před rokem na autoforu. [odkaz]
27. 2. 2013 21:38
Cena..
Spíš než překvapující je šokující. S ohledem na historii golfu GTI, cenám konkurence, ceně pola GTI a cenám golfu jako takového si troufám tvrdit, že muselo dojít k nějakýmu omylu. Pokud by se tak opravdu stalo, znamenalo by to dramatickou změnu v dostupnosti všech hot hatchů, konkurentům by nezbylo než zlevnit, o 20 procent dražší megane rs? a o 30 procent dražší focus st? - ze salonových vozů by byly jednou krásný veteráni,prodané kusy alespon u nás by se nepočítaly na desítky ale na jednotlivé kusy a v evropě by to jistě nebylo příliš odlišné, výběhové modely HH by se daly pořídit i za nějakých 450 tisíc...ale myslim že to se nestane, už jen proto že u nového golfu R se očekává cena opět kolem milionu kč...tedy 613 tis je spíš hezkej sen
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Thomasino
27. 2. 2013 22:01
Re: Cena..
Jestli to bude jako minule, tak je to skoro "holátko" :-( Pak to máš 25 tisíc za 5 dveří (ANO, opravdu jsem platil 25 tisíc příplatek za 5dv. u GTI/GTD, pro běžný Golf jen 5 tisíc!), 30 tisíc za Xenony, 24 tisíc za adaptivní podvozek (no dobře, ten konkurence nemá), dalších 18 tisíc za 18" kola (konkurence má v základu, stejně jako Xenony), 11 tisíc za parkovací čidla, dalších 5 tisíc za loketní opěrku s výdechy mezi sedadly, nemluvě o 20-40 litrech za navigaci dle velikosti a typu ;-) :-) Ale je dobře, že začínají nízko :-!
Navíc ty sedadla jsou SUPER, po těch se mi hodně stýská.
Je také ale potřeba brát v úvahu, že na Megána RS dostaneš slevu kolem 20%, kdežto na GTI tak 7-10% ;-) A ještě doplácíš dobrých pár tisíc za záruku 4 roky :-O
28. 2. 2013 11:23
Re: Cena..
Uvidíme, jak u nás, v Německu má xenony v základu i Highline a také stojí se 103 kW 1,4 nějakých 600 tisíc (oproti 470 s chudší výbavou v ČR). GTI by mělo u sousedů začínat na 700 a nižší výbavu než Highline by mít nemělo.
Avatar - Ada je zase tady
1. 3. 2013 10:39
S těmi obludnými koly
to auto vypadá blbě.
Rozbalit vlákno
0