Toto je z posledných GTI to najhoršie, tie bacuľato-cukríkové tvary sa k imidžu hothatchu nehodia; G VI a VII vyzerajú podstatne maskulínnejšie a primeranejšie charakteru HH.
Je ti šedesát? Kup G7 v naftě. Je ti padesát? Převážej svět v G7 variant. Je ti čtyřicet? Trhej asfalt geteíčkem. Je ti třicet? Lítej v jednačtyřce TSI a šetři na geteičko. Je ti dvacet? Ber u tří áček G5 v základu. Je ti deset? Jdi Do G7 Burago. Je ti pět? Netahej za sebou na provázku kačera, ale vezmi tátovi ze sklepa starý otřískaný dřevěný Géčko, Jedničku. A to tahej. Celej život tě pak potáhne za sebou on. Neboť král, Gé-král nikdy nespí.
Burago asi ne, ale ty acka neco napovidaj ;-) Golfa v TSI a jeste k tomu z acek, to musi byt extra srot >:-[] O tom muze premyslet jen ten, komu je asi fakt tech 20 ;-)
Jinak s tebou ale souhlasim, ze spolehlivosti je na tom 20 let stara volitana Honda se stovkama tis. km na konte podobne jako 2 roky stare TSI s desitkou tis. km >:D
Odkud´s čerpal? Z honda klubu. Aha, tak to musí být pravda... o parník. >:-[] >:-[]
Ale jinak máš samozřejmě pravdu, takový Civic type-R deváté generace, to je proti GTI 7.gen. aspoň kára... nebo že by nebyla? Pod tímhle článkem doporučuju šoupat nohama, čůčo. ;-)
Jistěže ne, mnohem větší zábava je jezdit Subaru v dvoulitru, další to samé s automatem a jedno nádavkem v dvouapůlce, opravdová erupce - přímo gejzír zábavy! >:D
Za mňa dobré. Priostrenie čŕt oproti G6 najviac pasuje práve GTIčku, plus je pozitívne, že predný nárazník dizajnovo nadväzuje na Edition 35, ktorá mala krajší predok, ako klasické GTI.
Tie 18ky s ostrými lúčmi chcú trochu stráviť, zatiaľ mi nesadli a preferoval by som klasiku s okrúhlymi otvormi (ak 5Y dizajn, tak ten robí najlepšie Ford).
Trošku zbytočné sa mi javí diferencovanie na 162 a 169 kW verziu, keď už, mal to byť výraznejší rozdiel, 7 kW nik nepocíti a 0,1s v zrýchlení je na úrovni odchýlky merania. Nepredpokladám, žeby išlo o viac, ako jednoduchú softwarovú záležitosť a záujemca o čipnutie si to dá spraviť lacnejšie a hlavne s väčším nárastom výkonu aftermarketovo.
Každopádne až na tieto drobné výhrady legenda pokračuje a o jej úspechu nemám najmenšie pochybnosti.
Já tipuju, že ten rozdíl mezi normál GTI a Performance GTI nebude jen v tom výkonu (který je zanedbatelný, ano), ale hlavně v naladění auta jako celku (Performance = tvrdší podvozek, možná pouze 3dvéř, bla bla...).
Ta kola mi nesedí vůbec, zato barva (bílá s červenou linkou) moc :yes:
Aktivní diferenciál nejspíš v základu, u normálního jen za příplatek (v horším případě vůbec/ u Performance za příplatek), silnější brzdy, nějaké kompozitové díly karoserie a další drobné rozdíly. Těch 7 kW je spíš jen symbolických.
Souhlas, to auto je v performance verzi připraveno na ABTy, B&B a další čipaře mnohem lépe než v té základní. Brzdy 340 už budou šestipístky, tipuju, ten aktivní dif. apod., pak už jen stačí přidat čipem dle vkusu každého soudruha. Podle mého marketingově dobrý postup ze strany VW, tovární "příprava" na upgrade naláká zákazníky.
No ono u toho paketu Performance jde především o jiné věci, než těch 7kW navíc. Hlavní je mechanický samosvor a podstatně silnější brzdy, a to je pro řadu zákazníků dobrý důvod si připlatit. :yes:
Jako majitel šestkového GTI mohu doplnit, že brzdy byly trochu slabinou, ikdyž výrazně pomohlo vyměnit brzdovku za lepší, pak už se vadnutí brzd o kus posunulo. Takže z mého pohledu je rozdíl v brzdách pro fajnšmekry zajímavý, ale mnohem zajímavější je pro mě mechanický samosvor. Ten elektronický XDS sice částečně v určitých situacích pomůže, ale když srovnám s mechanickým v Megánu RS Cup, tak je to jiné kafe ;-) Nicméně rozdíl 10 koní je směšný, taky výkon 230 koní ve srovnání s konkurencí už nestačí. Ne každý pochopí, že přenos výkonu a krouťáku je důležitější, navíc se sníženou váhou (ikdyž ne moc). Snad bude mít Performance také lepší zvuk, u šestkového nebyl špatný, ale ve vyšších otáčkách by mohl být "výraznější" :-)
Každopádně jako univerzál na každý den je GTI stále na vrcholu i v šestkové verzi (např. viz test v posledním Speedu), kdo snese tvrdší naladění a chce více hardcore stroj nebo na okruh, měl by sáhnout asi po Megánu RS Cup :-)
Z mého pohledu je výkon posledních GTI-ček dostatečný, zrychlení (i pružná) jsou v pohodě. Rozhodně bych nesrovnával GTI s Meganem RS Cup, to jsou jiné světy. A někde uprostřed mezi nimi je ještě Golf R.
V přímce budou oba modely zrychlovat stejně, pokud nebude jinak poskládaná převodovka, což se klidně může stát, ale jde o to, že se samosvorem jsi podstatně rychlejší v zatáčkách...
Takový mamlas jako GTI to sice nikdy nevyužije, hlavně že tady GTI model vychvaluje do nebes, ale to neznamená, že bude ostrá verze slabá.... Nechal bych si jí sakra líbit..
právě jako Allseasons ten vůz bude super, do sněhu, šotolinku asfalt ;-) No stress....
Zase samosvor, čím víc ho využíváš, tím víc ho kurvíš, a není to zrovna spolehlivá a levná záležitost... S tím, že každý tady má sportovnosti plnou hubu keců, ale reálně to není schopen využít skoro nikdo (taky kde že, když tu máme tu 50-90-130 ku :-D) si myslím, že i ta slabší verze nebude zrovna krok špatným směrem ;-) jen za ty prachy, no nevím...
No neurazí ani nenadchne,nebýt změny předního nárazníku a zadních dvou koncovek výfuku v nárazníku,nebude k rozeznání od jakéhokoli modelu který má bi-xenon,oni pánové s Wolfsburgu už neví jak by ušetřily .Jo a cena 613,-tkč,takové auto ani s fabriky nevyjede.Platí se už jen jméno.. :'-(
Já nesnáším Volkswagen, protože je to nacistický a fašistycký auto . >:-[]
Když by chtěl může klidně zlikvidovat škodovku a v MB se budou montovat tlumiče do Golfů 8-s8-s:-!:-O:no::no::no:
A když si bude chtít člověk zablbnout na sněhu, tak bude lovit nějaký malý čudlík na středové konzoli, a ještě kdoví jak to bude fungovat. To u zábavného auta dává smysl!
Tím ti chtěl říct, že se tím žádná krizovka řešit už z principu nedá, emane. El. ruční brzda plní čistě funkci brzdy parkovací v případě výpadku brzd pak nouzové, proto to abs.
Někde jsem četl, že u G7 působí el. brzda na předek a funguje ABS. Nevím přesně jestli jenom na předek nebo na předek i na zadek. Zkusím to najít. Na zadek to bylo podle mě třeba u pašíka nebo u A4. U A6 si jsem jistý, že působí ABS ale jestli brzdí předek nebo zadek nebo obojí to budu muset vyzkoušet.
Edit:
právě jsem to vyzkoušel na dvou koncernových autech (A6 a Tiguan) a funguje to jak jsem napsal v první reakci v 17:49. Obě auta brzdí všemi čtyřmi a jede abs takže o nějakém rozhození přes zablokovaná zadní kola nelze vůbec uvažovat. Na posledním zbytku sněhu nebo na mokru když držíš ručku tak brzdí úplně stejně jako naplno zašlápnutá provozní brzda, tzn. jede naplno abs. Na suchu je brzdění v intenzitě odhadem tak 80-90% výkonu v porovnání se "zadupnutou" provozní brzdou (abs jede, ale decentněji než když na to „hamtneš“), určitě tedy nedoporučuji zkoušet el. ručku na dálnici když za tebou jede kamion, určitě by to neubrzdil. Serva se používají jen když auto stojí ( a je to pak při otevřeném okénku a stojícím autě dobře slyšet jak vrčí cca 2 sec. než vykonají svou práci), je to celkem logické, protože mají strašně dlouhou reakční dobu a za jízdy jsou k brzdění nepoužitelná pokud má fungovat abs/esc. G7 bude fungovat na 99,99% úplně stejně.
Dělá se to buď servem, které ovládá lanko, nebo je systém přímo integrovaný do třmenů, tak to dělá VW. A brzdit by měl jen zadní. Hlavní rozdíl je, že si rozumí s elektronikou.
Ještě bych mohl dodat, že v případě elektronického systému je rozdíl mezi parkovací funkcí a nouzovou. Parkovací používá elektromotory v zadních brzdových třmenech, nouzová by pak měla používat ABS a všechna kola. I když tyhle detaily se liší systém od systému.
Mám rád tyhle "ručkaře" virtuáního světa s fotkou sti v profilu. >:D Každý, kdo sti jezdí, a dokáže ho skutečně používat a využívat tak, aby tohle auto dávalo smysl, má v něm dodělanou hydraulickou ručku. V kontextu debaty o GTI je tvá poznámka mimo i z prostého důvodu nepochopení účelu toho auta, to není treninkové nářadí amatérských rallymanů, je to HH.
Tak ho zkus zmáčknout (popřípadě za něj zatáhnout) a budeš koukat, co se bude dít. >:-[] Když chceš blbnout, tak si do auta nech namontovat hydraulickou ručku.
Čistě ze zvědavosti, VW na požádání do Golfu montuje hydraulickou ručku? Očekával bych, že spíš ne, ale nevím, jak to u nich funguje. Montovat do nového kompaktního auta za 3/4 mega něco "po domácku" by se mi určitě nechtělo.
Tím jsem chtěl říct, že jiná řešení nejsou na blbnutí s ruční brzdou vhodná. Samozřejmě, že nic takového v katalogu nenajdeš, protože GTI necílí na závodníky. Ani ty amatérské. Pak je otázka, jestli máš auto na blbnutí, nebo na leštění. Bývalý spolužák měl hydraulickou ručku ve Fiestě. Právě protože rád blbnul. Rozhodně bych nedělal nic podomácku, ale svěřil bych to profíkům, pokud tedy nemáš potřebné know-how a vybavení.
Nevýhoda elektronické je, že nemůžeš parkovat na ručku. Pokud to tedy umíš. :-)
Jinak takhle vypadá interiér GTI zapáleného řidiče, který rád blbne: [odkaz]
Mojí pointou bylo, že elektrická parkovací brzda v GTI mi připadá spíš jako něco, co VW ušetří pár peněz skrze unifikaci s ostatními verzemi, než aby to bylo řešení, které se k charakteru auta hodí. Já osobně jako někdo, kdo po této kategorii aut pokukuje, bych nejspíš absenci normální ručky neakceptoval. Neboli GTI by muselo nabídnout o hodně lepší vlastnosti než konkurence, abych mu ručku odpustil - a to moc nepředpokládám.
On je ten systém ve skutečnosti dražší (mnohem dražší; pokud někomu připadá drahá výměna turba "motoru do sekačky", u tohohle by se asi rozbrečel). A unifikaci také nepomůže. Elektronické parkovací brzdy dnes mají i sportovní vozy, stěžovat si na to u HH je tedy trochu mimo mísu. Závodníci, amatérští i profesionální, zůstanou u hydraulických. A ti rádoby závodníci holt ostrouhají mrkev.
Také mi bude chybět možnost si trochu zablbnout na parkovišti, nebo opuštěném areálu. V běžném provozu je mám rád a na blbnutí mám i vhodný nástroj, takže ho asi v budoucnu budu využívat častěji.
Skutečný problém je, že na trhu skoro nenajdeš jednoduché auto určené hlavně pro zábavu. A na to, aby sis postavil nějakou hračku, nepotřebuješ miliony. Na nějaké klouzání se mezi výrobními halami stačí mnohem méně.
Ne každý může nebo chce mít auto čistě na blbnutí. Já bych např. GTI zvažoval jako druhé, menší auto do rodiny, které by ženě odvedlo běžnou službu (přibližování po městě a po okolí, nákupy apod.), a když bych ho řídil já (a sám :), tak by umělo jezdit svižně, občas bych si s ním někde na sněhu zablbnul atd. Nechtěl bych s ním závodit nebo vymetat výrobní areály, jen bych čekal, že mi auto typu GTI nabídne trochu zábavy, když se mi jí zrovna zachce. A to se u mě v některých situací s elektronickou parkovací brzdou vylučuje.
Mimochodem, to s tou cenou systému - je možné, že je dražší, ale pokud by VW měl dělat úpravy nevím čeho všeho, jen aby jedna z verzí golfů mohla vyjet s ruční brzdou, asi se jim to v součtu nevyplatí. Zkrátka odmítám věřit, že by někomu ve VW připadalo mít v GTI elektronickou brzdu lepší; jsem přesvědčen, že je to pro ně jen nákladově výhodnější.
Mně tohle u GTI kupodivu vadí víc než u budoucího erka. To bude napůl okruhovej auťák s cca 295ti koníky navíc čtyřkolka a klasika by tam byla skoro zbytečná. GTI bude masovější a dostupnější a z toho vyplývá, že bude víc na blbnutí. Na druhou stranu mám tušení, že el. brzda funguje i jako zabezpečení (odbrždění) vozidla a to se hodí hlavně u zákl. golfu. Každopádně celý systém je i hmotnostně náročný, a tak nevidím důvod, proč neoželet část elektroniky a kaslík na pití a nenamontovat ručku.
Někde jinde psali, že běžná verze má mít zase XDS, ale Performance verze má mít právě mechanický, což by dávalo k těm silnějším brzdám smysl ;-) Jen to chtělo povýšit výrazněji i ten výkon a mohli něco málo přidat na agresivnějším designu :-!
GTI Performance bude mít aktivní elektronicky řízení samosvorný diferenciál VAQ.
Více např. zde:
VAQ mení založen na čistě mechanickém principu jako třeba Torsen, ani hydraulickém, jako používá třeba BMW M3, ale je ovládán elektronicky. Za normálních okolností se bude chovat jako běžný otevřený diferenciál a jeho schopnosti se začnou projevovat pouze v extrému při prokluzu. Čím více budou mít jednotlivá poháněná kola tendenci prokluzovat, tím více bude řídicí jednotka využívat svorný účinek lamel integrovaných po obou stranách výstupních hřídelí.
Systém VAQ by měl podle Volkswagenu přinést „více agility v chování řízení a tím i celého vozu“. Podle interních zdrojů se při testech ukázalo, že prototyp Golfu vybavený novým typem diferenciálu byl na jedno kolo na Nürburgringu o osm vteřin rychlejší než stejný stroj se současnou technikou XDS. A to je hodně velký rozdíl.
Podle inženýrů VW dokáže VAQ, které svou konstrukcí není objevné a na podobném principu pracují diferenciály u některých sportovních vozů, pracovat natolik jemně, že se téměř vyrovná tradičnímu mechanickému samosvoru. Pokud se ptáte, jestli není potom jednodušší a levnější osadit ostré Volkswageny klasickým samosvorným diferenciálem, tak tohle lze brát jako indikátor, že asi není. Každopádně příznivci rychlejšího svezení budou doufat, že si Volkswagen nenechá VAQ jen pro sebe a že se podělí se svými koncernovými sourozenci.
Spíš než překvapující je šokující. S ohledem na historii golfu GTI, cenám konkurence, ceně pola GTI a cenám golfu jako takového si troufám tvrdit, že muselo dojít k nějakýmu omylu. Pokud by se tak opravdu stalo, znamenalo by to dramatickou změnu v dostupnosti všech hot hatchů, konkurentům by nezbylo než zlevnit, o 20 procent dražší megane rs? a o 30 procent dražší focus st? - ze salonových vozů by byly jednou krásný veteráni,prodané kusy alespon u nás by se nepočítaly na desítky ale na jednotlivé kusy a v evropě by to jistě nebylo příliš odlišné, výběhové modely HH by se daly pořídit i za nějakých 450 tisíc...ale myslim že to se nestane, už jen proto že u nového golfu R se očekává cena opět kolem milionu kč...tedy 613 tis je spíš hezkej sen
Jestli to bude jako minule, tak je to skoro "holátko" :-( Pak to máš 25 tisíc za 5 dveří (ANO, opravdu jsem platil 25 tisíc příplatek za 5dv. u GTI/GTD, pro běžný Golf jen 5 tisíc!), 30 tisíc za Xenony, 24 tisíc za adaptivní podvozek (no dobře, ten konkurence nemá), dalších 18 tisíc za 18" kola (konkurence má v základu, stejně jako Xenony), 11 tisíc za parkovací čidla, dalších 5 tisíc za loketní opěrku s výdechy mezi sedadly, nemluvě o 20-40 litrech za navigaci dle velikosti a typu ;-):-) Ale je dobře, že začínají nízko :-!
Navíc ty sedadla jsou SUPER, po těch se mi hodně stýská.
Je také ale potřeba brát v úvahu, že na Megána RS dostaneš slevu kolem 20%, kdežto na GTI tak 7-10% ;-) A ještě doplácíš dobrých pár tisíc za záruku 4 roky :-O
Uvidíme, jak u nás, v Německu má xenony v základu i Highline a také stojí se 103 kW 1,4 nějakých 600 tisíc (oproti 470 s chudší výbavou v ČR). GTI by mělo u sousedů začínat na 700 a nižší výbavu než Highline by mít nemělo.