Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
7 Fotogalerie

VW Golf GTI 2014: V Česku od 613.900 Kč

Po představení prototypu Golfu GTI sedmé generace vloni na pařížském autosalonu se do Ženevy chystá jeho produkční verze. U nás bude stát 613.900 Kč.

Možná vás také překvapilo, že Volkswagen jako první sportovní model sedmé generace před pár dny představil naftový Golf GTD, ale nyní už je vše v naprostém pořádku - už víme, že po prototypu z loňské Paříže do Ženevy míří i produkční varianta Golfu GTI. Podle očekávánání se po vzhledové stránce nic nezměnilo, můžeme si ale na oficiálních snímcích prohlédnout nový design kol Brooklyn. Není to sice známá GTI-klasika, ale nevypadají vůbec špatně.

Volkswagen už v Paříži prozradil základní technické informace, ty jsou ale nyní malinko rozšířeny a upřesněny, tak si je pojďme shrnout, byť stále nejsou zcela kompletní. Přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI má točivý moment 350 N.m, což představuje mezigenerační nárůst o masivních 70 N.m. Ptáte se, proč začínám točivým momentem? Protože GTI bude existovat hned ve dvou verzích. Standardní GTI bude mít výkon 220 koní, tedy 162 kW, budete ale moci sáhnout i po verzi GTI Performance, která nabídne 230 koní/169 kW.

GTI zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a jede až 246 km/h, s výkonnějším balíčkem jsou hodnoty následující: 6,4 s a 250 km/h. Vzhledem k tomu, že VW zatím neuvedl hodnoty separátně pro verze s manuálem a DSG, předpokládejme, že obě varianty mají parametry shodné, jakkoli to působí nepravděpodobně.

Kde ale už Němci rozdíl uvádí, je v případě spotřeby. Se šestistupňovým manuálem má GTI v kombinaci 6,0 l na 100 km, se šestitupňovým DSG pak 6,5 l. V tomto případě nejspíš platí stejné hodnoty pro GTI i GTI Performance. Standardním obutím jsou pneumatiky 225/45 R17, v nabídce ale budou i 18" ráfky.

Klasické GTI dostane přední ventilované brzdy o průměru 314 mm a zadní neventilované třístovky, brutálně nadupané GTI Performance už potřebuje 342mm disky vpředu a 310mm vzadu, v obou případech s vnitřním chlazením. Celé to váží nejméně 1351 kg, což je zvláštní, protože u GTD byla řeč o 1302 kg, což nejspíš značí, že u GTD šlo o pohotovostní hmotnost a u GTI se jedná o provozní. I tak ale překvapí, že má být nafťák těžší jen o 26 kg. V Německu se budou přijímat objednávky už od března, ve zbytku Evropy od května. Na českém trhu bude GTI začínat na 613 900 Kč.