Technika
bože, bože, to jsou nesmysly ... >😁
načo je to dobré? dnes su najlepšie 7 stupnove prevodovky ktore ponukaju vysoky komfort, neviem ako bude 9 stupnova, 9 stupen bude pri 170km/hod a vyssie alebo co
Docela mně zaujalo to "skokové podřazování", nebylo by nějaké info, jak to funguje?
Myslíš situaci, kdy třeba z 8 zařadí rovnou 2? To má už 8HP a v materiálech ZF je to popsáno. Nevím, na kolik rozumíš moderním automatům, jejich mechatronika není zrovna triviální.
Jo, přesně to myslím, byl by nějaký odkaz? A jak pak rozumíš informaci, že tato devítistupňová převodovka bude mít skokové podřazování jako novou věc? Informační šum nebo tím myslí něco jiného?
Možná informační šum. Člověk by musel vidět původní materiál. Stačí, aby autor nevěděl o této funkci 8HP (celkem pravděpodobné) a trochu přiostřil fakta. Nevím, co jiného by mohlo být skokové podřazení. Leda, že to tam kopne tak tvrdě, že z toho poskočíš. 😄
Nevím, jestli 8HP byla první. Rozhodně se o tom mluvilo, když BMW začalo zavádět 8HP (tedy při testech nových BMW). Že má rychlou reakci na kickdown a klidně tě rovnou šoupne o X stupňů dolu.
Podívám se ti. Myslím, že jsem viděl i nějaké video, kde to ukazovali.
Nevím, jestli 8HP byla první. Rozhodně se o tom mluvilo, když BMW začalo zavádět 8HP (tedy při testech nových BMW). Že má rychlou reakci na kickdown a klidně tě rovnou šoupne o X stupňů dolu.
Podívám se ti. Myslím, že jsem viděl i nějaké video, kde to ukazovali.
No, pocitově to tak je, jedeš na osmičku v pomalé rychlosti, zašlápneš to, a šup je tam čtverka. Párkrát jsem se o tom přesvědčoval přehozením do eska a přeřazením, abych viděl, na jaký kvalt to při kickdownu skočilo. No, klidně o čtyři dolů, najednou. Proti starším převodovkám tam není cítit to jemné zaškubnutí při kicdownu, když převodovka podřadí nejdřív o jeden a hned o druhý, a víc stupňů ale na jeden povel nohy stejně nedá.
Proto mně ta zmínka o skoku zaujala, co mají na mysli, ale formulace o rychlejším skokovém podřazení bude tedy znamenat, že principielně je to to samé, jen provedení bude rychlejší. O.K.
Ale pokud bys našel někde animaci, odkaz dej, je to docela zajímavá věc. 😉
Proto mně ta zmínka o skoku zaujala, co mají na mysli, ale formulace o rychlejším skokovém podřazení bude tedy znamenat, že principielně je to to samé, jen provedení bude rychlejší. O.K.
Ale pokud bys našel někde animaci, odkaz dej, je to docela zajímavá věc. 😉
ZF tvrdí, že to umí. Stačí se podívat na stránky 8HP: [odkaz]
"Direct gear jumps over two or more gears - including the extreme of shifting from eighth to second - are also possible."
[odkaz] přesněji 2:45
"Direct gear jumps over two or more gears - including the extreme of shifting from eighth to second - are also possible."
[odkaz] přesněji 2:45
Nevím, jestli článek neupravili, ale teď se v něm píše😒br />
"Nový 9AT by se také měl vyznačovat velmi rychlými změnami rychlostních stupňů a jeho výhodou bude možnost rychlejšího skokového podřazení namísto dnes obvyklého sekvenčního."
Tady jen říkají, že skokové není dnes obvyklé. Ne, že je to úplná novinka.
"Nový 9AT by se také měl vyznačovat velmi rychlými změnami rychlostních stupňů a jeho výhodou bude možnost rychlejšího skokového podřazení namísto dnes obvyklého sekvenčního."
Tady jen říkají, že skokové není dnes obvyklé. Ne, že je to úplná novinka.
už se těším na ty budoucí 15ti stupňové převodovky, ty budoucí jednoválce to budou potřebovat >😒]
Tam se taky devítistupnová převodvka ZF plánuje. Pro vozy s předním pohonem.
... už jen proto, že Mercedes si snad zatím pořád vyvíjí svoje automaty sám, do žádného BMW tato převodovka namontovat nejde (mají motory uložené podél) a to samé platí skoro pro celou produkci Audi. Takže ZF moc prémiových možností, kde by nový 9.st. automat představil, neměl.
No uvidíme, kam až se posunou marketingové boje😊
..aneb 8 i 9 od ZF bude (asi) stejně lepších než 10 od... 😉