Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Audi A3 Sportback g-tron: Audi jde do plynu

19 komentářů

Avatar - Misanick
Misanick
Pěkný název článku >😁 .
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: >😒]
Avatar - bigsoul
bigsoul
Už bolo na čase 😄 Snaď to neprežije >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Záleží na tom, jestli bude dost plynu ........ 😄
_MT_
Teď jsi mi připomněl Škodu Henlein - "alternativní pochon na plyn" (Cyklon B). >😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
>😁
Avatar - Atlis
Atlis
dobry nadpis zakladom uspechu... 😄
IPace
je zajimave jak se vyrobci snazi protlacit CNG, a proc se nesnazi uplne stejne co se kuprikladu LPG tyce? u nekterych vyrobcu kteri LPG podporuji a nabyzi v nekterych modelech se to vyplaci a o dane modely s prestavbou je zajem, tedy je zvlastni ze se toho nesnazi chytit i prave treba Audi? to je tak odrazuje "ne-uspech" Skodovky ktera zato proste chtela moc v holoaute, a tak se to proste neprodavalo

pritom tahle snaha o CNG bude stejne nakladna, a s mnohem mensi zakladnou potencionalnich zakazniku

Rapid nebo Oktavka kombi s LPG ktere nebude stat na priplatku vice nez 30 tisic, a navic by nasledne vydelavali slusny penize i na servisu, respektive povinnych kazdorocnich prohlidkach, o kolik zakazniku takhle prichazej? podle me o hodne
Avatar - Ham.
Ham.
CNG tlačí hlavně velké plynárenské společnosti. A Německo jde jednoznačně cestou CNG a hromada velkých firem už má velké CNG flotily užitkových vozidel a některé již operují i u nás (DHL). Tím pádem na CNG jdou i velcí autovýrobci (GM/OPEL, VW etc.).
_MT_
CNG u firem v Německu jasně vede. LPG flotilu jsem tam snad ještě neviděl a je to vidět na nabídce. Náš trh je celkem okrajový. I když VW měl v plánech i pohon na LPG (lépe řečeno, jeho možnost), tak zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se dostal do nabídky.

Tady vůbec nejde o jednotlivé šetřílky, ale o velké firemní zákazníky. Ti přináší velké peníze.
IPace
trhu kde se da udat LPG ve velkem je hodne, od Italie nebo Tunisko treba po Thajsko, to jsou prodeje statisicu az milionu aut rocne, treba v Tahajsku jsem snad nevidel auto bez tankovani na LPG, pravda drtiva vetsina aut tam jsou Toyoty, ale nejaky room Audi a jinych Evropskych znacek jsem tam taky par zahledl, ac tech evropskych aut v ulicich moc nebylo

a ze by v Nemecku nebyli auta na LPG ve flotilovem segmentu se me moc nezda, vetsina Audin a BMW co jsem si vyhledaval 6-8 a 5-7 byli prave s prestavbou na LPG a vetsina z nich typuju slouzila nejakym manazerum, pochybuju ze soukroma osoba by si nejaky 8 val poridila na 60-80 tisic rocne (co ty mnou vybrana auta tak meli v prumeru rocne nalitano) >😁

a zrovna A3 me jako horkej kandidat do firemnich flotil neprijde, to spis nejaky Golfici a Jetty, A3 bude spise vyjimecna co se firem tyce
_MT_
A3 to má, protože to může mít (nejspíš se o tuhle verzi zrovna nepřetrhnou). Do firem se prodává, ne že ne. Hlavně jde však o Golf a Passat (a malé užitkáče). Nejde o pár aut pro manažery, spíš o pracanty.

Pokud jde o vyšší střední a luxusní segment, taková auta se snad ani nedělají s tovární úpravou na CNG, nebo LPG. A co se týče přestaveb, vídám mnohem více LPG. Nikdy jsem nemusel řešit, která z přestaveb je výhodnější, jaké jsou tam plusy a mínusy, takže nevím, co je k tomu vede. Nicméně CNG v Německu vede na poli firemních vozidel. Je to vidět na nabídce vozidel s pohonem na CNG na německém trhu. A jsou to vozidla s upravenou konstrukcí, ne s nádrží místo rezervy. Hlavní nevýhodou CNG je (v případě ČR) menší rozšířenost, ale to firmám tolik nevadí. Takže se podle mne časem přizpůsobíme.

Možná, že pro některé trhy LPG časem nabídnou. Bylo v plánu a technicky tomu nic nebrání.
Avatar - Anonym
Anonym
CNG auta nejde dělat s nádrží místo rezervy, protože jsou potřeba mnohem větší nádrže než u LPG. Takže upravená konstrukce je víceméně nutností, protože jinak by to zabíralo mnoho místa ... viděl jsem přestavenou Fabii, kde doslova celý kufr zabírala nádrž na CNG.
Avatar - Anonym
Anonym
Pochybuju, že to LPG dávali první majitelé - manažeři. Kdo má auto za miliony, toho spotřeba a cena benzínu netrápí. Jenže po 2-3 letech se auto dalo do bazaru a aby to bylo prodejné, tak bazar udělal přestavbu na LPG. Pak v tom pár let pojezdí druhý majitel - a poté se to vyveze k nám či do jiného státu Východní Evropy 😄
IPace
vybiram jen auta v dealerstvich a okolo 3-4 let, takze vetsinou auta kde skoncil leasing a majitel ho dal na protiucet za dalsi, takze hoodne casto auta po prvnim majiteli

tyhle auta maj prave vyhodu v tom, ze nestacili projit rukama nekomu kdo musel setrit, a je me to celkem fuk proc to tak je, ale LPG ma hodne takovich aut v Nemecku, nasel jsem i Merceresa S500L s LPG 😄
Philipp.
LPG se totiž vyrábí z ropy... Ve skutečnosti jeho výroba vyjde dráž než výroba benzínu (nafty). Jediný proč je LPG levnější než provoz na benzín, nebo naftu je že se na něj nevztahují spotřební daně jako na ostatní výše uvedená ropná paliva. Ta výjimka na spotřební daně pro LPG platí tuším do 2021, co bude pak není jistý... CNG je v podstatě nijak neupravený zemní plyn, jen se stlačí do nádrže. Jako palivo samo o sobě je levnější než ty na ropné bázi. V dlouhodobém pohledu by navíc zemního plynu mělo být dost a jeho cena by měla stagnovat, nebo i mírně poklesnout. To se rozhodně o ropě říct nedá... Tak proto jdou všichni do CNG. Navíc si to člověk může plnit doma sám pokud má přípojku zemního plynu a koupí si na to zařízení. I když to je spíš výhoda pro firmy, který si to koupí k sobě do areálu a pak jim nemusí vadit nižší dojezd na CNG, protože si to tam můžou podle libosti doplňovat, klidně každý den. To s LPG nejde. U nás ve firmě tady v ČR takhle máme minimálně už 50% aut na CNG. Proto výrobci dělají tovární CNG verze - prodávají se fleetovým zákazníkům.
_MT_
S plničkami to není tak jednoduché. Doma to není zrovna levné, ani rychlé. Ale pro firmy je to dobré. Potřebuješ jak rychlou plničku, tak pořádnou přípojku, což pro firmu nebývá problém.
Avatar - Anonym
Anonym
a) Nevyjde dráž než benzín nebo nafta. Vezme s propan s butanem (nejlehčí frakce při zpracování ropy), zkapalní se to a palivo je hotovo. Vyrobit benzín je náročnější, protože běžná benzínová frakce nemá dostatečné oktanové číslo a navíc je té frakce dost málo, talže se musí vyrábět zpracováním i těžších frakcí.
b) Na LPG pro pohon aut se vztahuje spotřební daň ve výši 3933 Kč/t.
c) Ano, zemní plyn je poměrně levný a předpokládám, že cena by mohla jít ještě dolů s novými způsoby těžby.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Ja vidim duvod pro zatim male rozsireni CNG ve statnich spravach, ktere nemaji koncepci presunu dani z ropnych produktu na zemni plyn. Ten se totiz ve velkem pouziva v prumyslu a domacnostech a hrozily by velky danovy uniky. Takze by stat (potazmo skupiny lidi co za staty stoji) prisel o penize.