Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Misanick
Název
| 2. 3. 2013 12:41
Pěkný název článku >:D .
Avatar - twistedTSD
Název
| 2. 3. 2013 12:47
:yes: >:-[]
Avatar - bigsoul
Název
| 2. 3. 2013 13:10
Už bolo na čase :-) Snaď to neprežije >:D
Avatar - WinDiesel
Název
| 2. 3. 2013 13:15
Záleží na tom, jestli bude dost plynu ........ :-)
Název
| 2. 3. 2013 14:38
Teď jsi mi připomněl Škodu Henlein - "alternativní pochon na plyn" (Cyklon B). >:-[]
Avatar - WinDiesel
Název
| 2. 3. 2013 17:05
>:D
Avatar - Atlis
Název
| 2. 3. 2013 16:52
dobry nadpis zakladom uspechu... :-)
zajimave
| 3. 3. 2013 09:56
je zajimave jak se vyrobci snazi protlacit CNG, a proc se nesnazi uplne stejne co se kuprikladu LPG tyce? u nekterych vyrobcu kteri LPG podporuji a nabyzi v nekterych modelech se to vyplaci a o dane modely s prestavbou je zajem, tedy je zvlastni ze se toho nesnazi chytit i prave treba Audi? to je tak odrazuje "ne-uspech" Skodovky ktera zato proste chtela moc v holoaute, a tak se to proste neprodavalo

pritom tahle snaha o CNG bude stejne nakladna, a s mnohem mensi zakladnou potencionalnich zakazniku

Rapid nebo Oktavka kombi s LPG ktere nebude stat na priplatku vice nez 30 tisic, a navic by nasledne vydelavali slusny penize i na servisu, respektive povinnych kazdorocnich prohlidkach, o kolik zakazniku takhle prichazej? podle me o hodne
Avatar - Ham.
zajimave
| 3. 3. 2013 10:45
CNG tlačí hlavně velké plynárenské společnosti. A Německo jde jednoznačně cestou CNG a hromada velkých firem už má velké CNG flotily užitkových vozidel a některé již operují i u nás (DHL). Tím pádem na CNG jdou i velcí autovýrobci (GM/OPEL, VW etc.).
zajimave
| 3. 3. 2013 12:26
CNG u firem v Německu jasně vede. LPG flotilu jsem tam snad ještě neviděl a je to vidět na nabídce. Náš trh je celkem okrajový. I když VW měl v plánech i pohon na LPG (lépe řečeno, jeho možnost), tak zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se dostal do nabídky.

Tady vůbec nejde o jednotlivé šetřílky, ale o velké firemní zákazníky. Ti přináší velké peníze.
zajimave
| 3. 3. 2013 14:36
trhu kde se da udat LPG ve velkem je hodne, od Italie nebo Tunisko treba po Thajsko, to jsou prodeje statisicu az milionu aut rocne, treba v Tahajsku jsem snad nevidel auto bez tankovani na LPG, pravda drtiva vetsina aut tam jsou Toyoty, ale nejaky room Audi a jinych Evropskych znacek jsem tam taky par zahledl, ac tech evropskych aut v ulicich moc nebylo

a ze by v Nemecku nebyli auta na LPG ve flotilovem segmentu se me moc nezda, vetsina Audin a BMW co jsem si vyhledaval 6-8 a 5-7 byli prave s prestavbou na LPG a vetsina z nich typuju slouzila nejakym manazerum, pochybuju ze soukroma osoba by si nejaky 8 val poridila na 60-80 tisic rocne (co ty mnou vybrana auta tak meli v prumeru rocne nalitano) >:D

a zrovna A3 me jako horkej kandidat do firemnich flotil neprijde, to spis nejaky Golfici a Jetty, A3 bude spise vyjimecna co se firem tyce
zajimave
| 3. 3. 2013 15:47
A3 to má, protože to může mít (nejspíš se o tuhle verzi zrovna nepřetrhnou). Do firem se prodává, ne že ne. Hlavně jde však o Golf a Passat (a malé užitkáče). Nejde o pár aut pro manažery, spíš o pracanty.

Pokud jde o vyšší střední a luxusní segment, taková auta se snad ani nedělají s tovární úpravou na CNG, nebo LPG. A co se týče přestaveb, vídám mnohem více LPG. Nikdy jsem nemusel řešit, která z přestaveb je výhodnější, jaké jsou tam plusy a mínusy, takže nevím, co je k tomu vede. Nicméně CNG v Německu vede na poli firemních vozidel. Je to vidět na nabídce vozidel s pohonem na CNG na německém trhu. A jsou to vozidla s upravenou konstrukcí, ne s nádrží místo rezervy. Hlavní nevýhodou CNG je (v případě ČR) menší rozšířenost, ale to firmám tolik nevadí. Takže se podle mne časem přizpůsobíme.

Možná, že pro některé trhy LPG časem nabídnou. Bylo v plánu a technicky tomu nic nebrání.
zajimave
| 3. 3. 2013 16:26
CNG auta nejde dělat s nádrží místo rezervy, protože jsou potřeba mnohem větší nádrže než u LPG. Takže upravená konstrukce je víceméně nutností, protože jinak by to zabíralo mnoho místa ... viděl jsem přestavenou Fabii, kde doslova celý kufr zabírala nádrž na CNG.
zajimave
| 3. 3. 2013 16:21
Pochybuju, že to LPG dávali první majitelé - manažeři. Kdo má auto za miliony, toho spotřeba a cena benzínu netrápí. Jenže po 2-3 letech se auto dalo do bazaru a aby to bylo prodejné, tak bazar udělal přestavbu na LPG. Pak v tom pár let pojezdí druhý majitel - a poté se to vyveze k nám či do jiného státu Východní Evropy :-)
zajimave
| 3. 3. 2013 21:35
vybiram jen auta v dealerstvich a okolo 3-4 let, takze vetsinou auta kde skoncil leasing a majitel ho dal na protiucet za dalsi, takze hoodne casto auta po prvnim majiteli

tyhle auta maj prave vyhodu v tom, ze nestacili projit rukama nekomu kdo musel setrit, a je me to celkem fuk proc to tak je, ale LPG ma hodne takovich aut v Nemecku, nasel jsem i Merceresa S500L s LPG :-)
zajimave
| 3. 3. 2013 15:18
LPG se totiž vyrábí z ropy... Ve skutečnosti jeho výroba vyjde dráž než výroba benzínu (nafty). Jediný proč je LPG levnější než provoz na benzín, nebo naftu je že se na něj nevztahují spotřební daně jako na ostatní výše uvedená ropná paliva. Ta výjimka na spotřební daně pro LPG platí tuším do 2021, co bude pak není jistý... CNG je v podstatě nijak neupravený zemní plyn, jen se stlačí do nádrže. Jako palivo samo o sobě je levnější než ty na ropné bázi. V dlouhodobém pohledu by navíc zemního plynu mělo být dost a jeho cena by měla stagnovat, nebo i mírně poklesnout. To se rozhodně o ropě říct nedá... Tak proto jdou všichni do CNG. Navíc si to člověk může plnit doma sám pokud má přípojku zemního plynu a koupí si na to zařízení. I když to je spíš výhoda pro firmy, který si to koupí k sobě do areálu a pak jim nemusí vadit nižší dojezd na CNG, protože si to tam můžou podle libosti doplňovat, klidně každý den. To s LPG nejde. U nás ve firmě tady v ČR takhle máme minimálně už 50% aut na CNG. Proto výrobci dělají tovární CNG verze - prodávají se fleetovým zákazníkům.
zajimave
| 3. 3. 2013 15:32
S plničkami to není tak jednoduché. Doma to není zrovna levné, ani rychlé. Ale pro firmy je to dobré. Potřebuješ jak rychlou plničku, tak pořádnou přípojku, což pro firmu nebývá problém.
zajimave
| 3. 3. 2013 16:18
a) Nevyjde dráž než benzín nebo nafta. Vezme s propan s butanem (nejlehčí frakce při zpracování ropy), zkapalní se to a palivo je hotovo. Vyrobit benzín je náročnější, protože běžná benzínová frakce nemá dostatečné oktanové číslo a navíc je té frakce dost málo, talže se musí vyrábět zpracováním i těžších frakcí.
b) Na LPG pro pohon aut se vztahuje spotřební daň ve výši 3933 Kč/t.
c) Ano, zemní plyn je poměrně levný a předpokládám, že cena by mohla jít ještě dolů s novými způsoby těžby.
Avatar - Slavek-TDM
zajimave
| 4. 3. 2013 08:40
Ja vidim duvod pro zatim male rozsireni CNG ve statnich spravach, ktere nemaji koncepci presunu dani z ropnych produktu na zemni plyn. Ten se totiz ve velkem pouziva v prumyslu a domacnostech a hrozily by velky danovy uniky. Takze by stat (potazmo skupiny lidi co za staty stoji) prisel o penize.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku