jediné ruské auto, které nějak zásadně přispělo k automobilové historii. Teď už je sice beznadějně zastaralé, ale v době svého vzniku, svým způsobem předběhlo svou dobu a předznamenalo masový nástup civilních offroadů a SUV.
To tak leda v socialistickych zemich, protoze na zapade civilni offroady existovaly davno pred zaprdenou Nivou. Navic i za sociku to moc "civilni offroad" nebyl, protoze to bylo primarne pracovni auto pro lesniky.
I v době svého vzniku nic nepředběhla. Relativní úspěch tkvěl v tom, že právě v době vzniku nebylo nic podobného v soc. táboře k dispozici. Namítneš, že se docela dobře prodávala i "na západě". Ano, ale. Stejně jako třeba Š105 v Anglii vítězila především nízkou cenou. A Niva ještě šťastně zvolenou koncepcí. Tím myslím jednoduchý pohon, nízká hmotnost, kompaktní rozměry bez převisů a poměrně vysoká stavba podvozku, z čehož plynuly slušné schopnosti v terénu.
Nevím, jestli jsi v ní někdy jel, ale byla to hrůza už i tehdy. Když jí později nadělili i dieselovou variantu, tak jí stejně moc nepomohli. Špunty do uší podmínkou.
sused o dva vchody vyssie ma bielu novu nivu .... nadherne auticko.... v bielej vyzera pekne ked je cista ... tie klasicke narazniky su na nezaplatenie ( naposledy som ich zazil na 105ke )..... mali by ste vidiet ako obozretne a pozorne parkuju ostatni soferi okolo tej nivy :yes:
Legenda je to právě možná u nás a v Rusku (ok, a na Ukrajině a tak dále).
V 70 letech vyráběl terénní auta kde kdo... Nissan měl druhou generaci Patrola, LandRover Defendera, Jeep Willys a další modely, Suzuki LJ a Samurai (ok, ten až 1981).
Preto je prednosťou, lebo nie každý chce auto, s ktorým aby mu vydržalo musí jazdiť každý rok do servisu, nesmie brodiť apod. Nie každý chce auto plné elektroniky, niektorý chcú jednoduché auto so základnou výbavou ktoré si dokáže opraviť na poli. Preto má ostatne úspech Dacia.
Navyše, terénne autá sú už dnes ohrozený druh, zvlášť potom tie lacné. Čo máš do 16 000 schpopné v teréne? Len Nivu, Duster, Jimmny a možno ešte Pandu 4x4. Terén je dnes už veľakrát poľná cesta.
do rozbahneneho terenu a do lesa ti netreba led svetla ani navigaciu ani ine srandy.... do terenu je to auto stale dobre a bude dobre aj o dalsich 30 rokov... je to pracovny stroj.... samozrejme ze to nie je auto na jazdenie deno denne 40 km po asfaltke....
chod do lesa myslim do lesa nie na polnu cestu...prejdi cez pal konarov a potom uvidis rozdiel.
Na L 200 /novy model/ sa po par razi "polamali" plasty... na starej L 200 nic. to iste aj niva. to,ze ma malo plastouo naokolo a lacne diely ktore vlastne ani menit nebudes(pokila to nie je nejaka velka rana)
ked do takeho terenu by som kupil 5x nivu ako jeden land,
alebo wrangler co je fajn,ale to je tiez drahe.zalezi na co auto potrebujes.
predávalo sa to myslím aj ako LADA TAIGA a ako pozerám cesty po zime, znovu sa to uplatní aj u nás. A prečo amíci kupujú tak pick upy ? lebo majú podobné cesty ako my, vy, poliaci a aj rusi. V mestách a okolí dobré, dialnice tiež ale k farmám a menším usadlostiam iným tak ľahko neprídeš
Klidně na Nivu nadávejte, ale až s vaším BMW X6 nevyjedete kopec, nestěžujte si. Lada Niva je společně se Suzuki Jimny nejlepší a bohužel dnes už jediné skutečné SUV za dostupnou cenu (vynechávám LR Defender a MB G).
BRAVO LADA & SUZUKI!!! :yes:
Hlavně v levných ND, v jednoduchosti, schponostech v terénu. Na nic si nehraje, je to užitkové vozidlo, žádná ozdoba do města. A svůj účel plní, proto se pořád prodává a dokud o ní bude zájem, Lada to bude produkovat stále, enbot výrobní linky sou už 100x zaplacené.
:yes::yes:
Súhlas, akurát by som nezabúdal na Wrangler a neoznačoval ich zas SUV, toto sú offroady, džípy.
Mnohý sa snažia Nive status legendy zobrať. Má mizernú bezpečnosť, je zastaralá, má hrozné spracovanie, hluk a ani nebola prvá svojho druhu. Ale čím je auto, ktoré má množstvo fanúšikov po celom svete, ktorím nevadia jej chyby? V teréne sa môže rovnať MB G-klasse, ktorý stojí desaťkrát toľko. Niva je ikona či už sa to niekomu páči alebo nie...
Ostáva nám dúfať, že nástupca Nivy nebude preznačený Duster. Keď už, tak nech ho v ponuke doplní retroNiva.
Já měl tu možnost jezdit s Nivou v Jihlavě. Cesta přes město hrůza, ale vydržel jsem to. Ale co jsem pak zažil, to bylo neskutečný. Na tankodromu naprosto neuvěřitelný schopnosti, a tam, kde jsem už nevěřil, nebo měl * staženou, se mi instruktor smál, poradil, a Niva šla až daleko za hranice možností... Takže do lesa - BEZKONKURENČNÍ.
Ne nadarmo si jí vybrali do Top Gearu. [odkaz] A hlavně v čase 3:30 a výše dokázala, že kde končí kameramanský offroad (Range), Niva jede dál.
Nie, nie je potrebné žiadne kajanie, veď o nič nejde :-)
Súhlasím s Tebou, Niva je v teréne skvelá - vlastné skúsenosti... Navyše ešte ten charakteristický zvuk odvaľujúcich sa terénnych pneumatík na bežnej ceste rozpoznateľný už z diaľky je neskutočný >:D
Když tady čtu výplody některých "odborníků", tak se nestačím divit... Ale kydat hnůj na auto jen proto, že je to ruský výrobek, to je opravdu ubohé. Samozřejmě, že je to dnes již beznadějně zastaralé auto, ale koncem 70. a v 80. letech to byla bomba i na západoevropských trzích, hlavně v tehdejším SRN a ve Francii. A oprávněně - se samonosnou karoserií tehdy nikdo nic podobného nevyráběl. Ano, jet s ní po silnici je v dnešních měřítcích utrpení, ale v terénu je to auto skvělé a to musí potvrdit každý, kdo si ho v těchto podmínkách vyzkoušel. Ano, dílenské zpracování je taky velmi slabé, ale za ty peníze to lze tolerovat, zvláště když to člověk bere coby pracovní stroj. Niva opravdu není nějaký navoněný pseudo SUV na parádu, ale auto pro tvrdou práci v nejtěžších podmínkách bez zbytečné elektroniky apod. A takových je dnes, jak známo, na trhu už jen pár, ale žádné tak levné. Nemusíš se u něj bát, nějaký ten šrám u ní nevadí a až po letech doslouží, za tu cenu není problém koupit nový kus, nehledě na super cenu ND...
A ještě něco - design karoserie je čistě ruský a je naprosto neuvěřitelné, jak líbivý je i dnes, skoro 40 let po svém vzniku! Tomu říkám nadčasovost :yes:
Nečtu tady věcný argumenty,jen souboj antikomunistů.
Který auto v 70tých letech s takovou průchodností terénem nemělo rám?
Niva byla evolucí klasickýho žigulíka a z toho mála co na východ od nás měli,dokázali udělat nezmara.
Pohodlí na silnici? Však na to nadává každý recenzent i u pravověrných offroadů jako je Def....
Niva je auto pro chlapy,ne pro bezkulčáky...pro ty jsou tu navoněná a pohodlná moderní SUV :yes:
dnes uz bohuzial s defenderom jediny skutocny OFFROAD... nie je to auto na paradu ani auto na nakupy do kaufu ... tam sa hodia X6tky ... NIVA je auto do terenu.... terenom nemam na mysli retardery pred nakupnymi centrami ani cestu k zahrade za mestom kde vyjde kazda fabia..... teren je toto: [odkaz] tu mozes ist s X6tkou vies kde >:D ... ano jedine na nakupy an nic ine ... niva je skutocny pracovny stroj... tank... neznicitelne auto... auto ktore v terene okrem defendera nema super.... auto ktore je robene na pracu nie na paradu.... auto ktore zvladne to o com ine SUV alebo radobyterenaky snivaju..... NIVA je genialna :yes:
[odkaz] :yes:
kazdy nadava ze je to stare auto... v terene je to jedno... je to offroad.... nie auto na paradu... tam kde vsetky ostatne radobyterenaky dnesne hrkalky ostanu stat niva ide dalej bez problemov... nie je to auto pre frajerov ... pre tych je tu X5ka.... je to pracovne monstrum do tazkych podmienok ... je to tank... ziadna hrkalka.... NIVA je paradne auto a je to terenak... nie SUVecko na nakupy ani nejake ine auto... je to krvilacna bestia ktora nepozna prekazku :yes:
U moderních aut dochází z znehodnocení hardware, který je nahrazován levnější elektronikou. Ve městech a v zajetí PR či marketingu to fungovat může. Nicméně uprostřed širé Sibiře platí zákony přírody. Nastartuj, projeď a dojeď. Ty se už narozdíl od lidského pokolení oblafnout nedají. Je tedy třeba pořádný vůz, který absolvoval reálné jízdní zkoušky, ten který se pro dané podmínky narodil. Na co moderní diesel? (ten naftu s vodou a pískem nespálí) na co servisní síť (kde puberťáci umí napojit leda diagnostiku) když týden nepotkáte živou duši? Naopak, Niva není zastaralá, Niva je auto udělané do reálných podmínek a pak je jedno zda je rok 1980 nebo 2012, podmínky jsou totiž pořád stejné. Stejně jako Tatra 148 nebo 815 S1 arktik, do daných podmínek prostě nic lepšího není. Že to potom není na ježdění po Praze dá rozum.
Na ruskou Sibiř jedině auto na benzín,s mechanickými uzávěrkami diferenciálů,mechanickým přiřazováním druhé nápravy a vše v poctivém železe. Žádné plasty.To je jiný svět. :yes:
Kamarád měl předchůdce Priory Ladu 111...po letech používání trable se stahováním oken...ale na autě měnil jen destičky,kotouče,brzdovku...podvozek poctivá kovařina.Lada není a nikdy nebyl zázrak techniky,ale auto k opravdovému "užívání"
je silná náchylnost ke korozi. V Rusku se myslím tolik nesolí, tak to jde, ale u nás kvetou i pár let staré kusy. A jak se ta koroze jednou rozjede, auto už nejde zachránit. Jinak musím uznat, že Niva je v terénu skoro nepřekonatelná. Osobně mám ale ještě raději ARO, verzi s uzávěrkou všech diferenciálů a volnoběžkami v předních kolech. Který auto tohle dnes nabídne?
ale to zpracování..známej dělal ve firmě,která do UAZů montovala snad motory Andoria,nebo Indenor...pod kobercem svačina...když kontrolka stále svítila,tak prostě vyndali žárovku atd. atd. >:D
rovnako postupoval ofiko servis v 1990 pri prvom kapitalistickom zázraku VW Vento 1800 66kW. Svetlo vo dverách pri otvorení nesvietilo, reklamovali sme, servis dal žiarovku, a svetlo vo dverách stále svietilo ( aj pri zatvorených ) bolo to také pekné červené náladové osvetlenie. Keď to museli opraviť, trvalo to dva dni. Som nepočul, som zažil. Tie Andoria motory boli licenčné Perkinsy a boli vydarené.
najnovší model toyoty aygo pekne hrdzavie na prednej hrane predného blatníku ( za plastovým nárazníkom ) a to má pozinkované plechy - videné na vlastné oči. Jeho bratia Peugeot a Citroen C1 na tom asi nebudú lepšie.
Niva je nejlepší off-road v historii. Kde se hrabou nové a modrní automobily. lada niva je předčí v mnoha ohledech, její houževnatý motor, vás dokáže dostat z jakékoliv šlamastiky. Má dvě uzávěrky diferenciálu a dobrá kola. U nás se vyskytuje ve velice hojných počtech, díky jejím jízdním vlastnostem, bytelností, a snadnou orpavou, je velice dobrým autem. Na paty mu sice šlape Dacia Duster. Je to super auto, ale do roku 2016 bych jej trochu zmodernizoval.