Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lada 4x4 do důchodu nemíří, bude se vyrábět minimálně do roku 2016

Off-road ruské značky se začal vyrábět v roce 1977. Do dneška vznikly bezmála dva miliony exemplářů tohoto vozu.
Zpět na článek
4. 3. 2013 12:29
4. 3. 2013 10:32
4. 3. 2013 10:50
4. 3. 2013 13:36
4. 3. 2013 14:48
4. 3. 2013 13:04
4. 3. 2013 11:05
4. 3. 2013 11:45
4. 3. 2013 13:52
4. 3. 2013 14:09
4. 3. 2013 16:01
5. 3. 2013 09:13
4. 3. 2013 09:18
Tohle je snad
jediné ruské auto, které nějak zásadně přispělo k automobilové historii. Teď už je sice beznadějně zastaralé, ale v době svého vzniku, svým způsobem předběhlo svou dobu a předznamenalo masový nástup civilních offroadů a SUV.
Rozbalit vlákno
5
4. 3. 2013 09:27
Re: Tohle je snad
To tak leda v socialistickych zemich, protoze na zapade civilni offroady existovaly davno pred zaprdenou Nivou. Navic i za sociku to moc "civilni offroad" nebyl, protoze to bylo primarne pracovni auto pro lesniky.
4. 3. 2013 10:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 3. 2013 09:58
Re: Tohle je snad
Já bych Nivu tolik neikonizoval.

I v době svého vzniku nic nepředběhla. Relativní úspěch tkvěl v tom, že právě v době vzniku nebylo nic podobného v soc. táboře k dispozici. Namítneš, že se docela dobře prodávala i "na západě". Ano, ale. Stejně jako třeba Š105 v Anglii vítězila především nízkou cenou. A Niva ještě šťastně zvolenou koncepcí. Tím myslím jednoduchý pohon, nízká hmotnost, kompaktní rozměry bez převisů a poměrně vysoká stavba podvozku, z čehož plynuly slušné schopnosti v terénu.

Nevím, jestli jsi v ní někdy jel, ale byla to hrůza už i tehdy. Když jí později nadělili i dieselovou variantu, tak jí stejně moc nepomohli. Špunty do uší podmínkou.
Avatar - JFK
4. 3. 2013 12:29
Re: Tohle je snad
co to kecáš, samonosná karoserie pro terénní autq byla pro automobilky na západě běžná jo?
Avatar - Barrichello
4. 3. 2013 11:03
Re: Tohle je snad
:yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
4. 3. 2013 09:44
dobra sprava
sused o dva vchody vyssie ma bielu novu nivu .... nadherne auticko.... v bielej vyzera pekne ked je cista ... tie klasicke narazniky su na nezaplatenie ( naposledy som ich zazil na 105ke )..... mali by ste vidiet ako obozretne a pozorne parkuju ostatni soferi okolo tej nivy :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
4. 3. 2013 20:59
Re: dobra sprava
Niva je dobrá. Není to žádný padělaný Opel, jako to známe z korejských aut.
4. 3. 2013 09:45
V roce 1977
rozhodně Niva zaprděná nebyla. A takové auto není beznadějně zastaralé nikdy.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
4. 3. 2013 09:47
Re: V roce 1977
niva je dodnes super auticko..... v r 77 ked vw ani nechyroval co je to terenak uz niva bola pojmom a je nim dodnes :yes: automobilova legenda ;-)

neznicitelne auto s neuveritelnou priechodnostou:
[odkaz]
radost pozerat

:yes:
4. 3. 2013 10:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 3. 2013 21:55
Re: V roce 1977
Vem si prášek >:-[]
Avatar - Emel
4. 3. 2013 10:32
Re: V roce 1977
Legenda je to právě možná u nás a v Rusku (ok, a na Ukrajině a tak dále).

V 70 letech vyráběl terénní auta kde kdo... Nissan měl druhou generaci Patrola, LandRover Defendera, Jeep Willys a další modely, Suzuki LJ a Samurai (ok, ten až 1981).
Avatar - 3_diamanty
4. 3. 2013 10:38
Re: V roce 1977
ale maloktore auto vydrzalo takmer v nezmenenej podobe vo vyrobe dodnes ako niva... snad len defender...... niva je uzasny off road ;-)
4. 3. 2013 10:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PeterLuk
4. 3. 2013 11:45
Re: V roce 1977
Preto je prednosťou, lebo nie každý chce auto, s ktorým aby mu vydržalo musí jazdiť každý rok do servisu, nesmie brodiť apod. Nie každý chce auto plné elektroniky, niektorý chcú jednoduché auto so základnou výbavou ktoré si dokáže opraviť na poli. Preto má ostatne úspech Dacia.

Navyše, terénne autá sú už dnes ohrozený druh, zvlášť potom tie lacné. Čo máš do 16 000 schpopné v teréne? Len Nivu, Duster, Jimmny a možno ešte Pandu 4x4. Terén je dnes už veľakrát poľná cesta.
Avatar - Emel
4. 3. 2013 10:50
Re: V roce 1977
No a právě díky tomu je ta Niva dnes zastaralá ;-)
Avatar - 3_diamanty
4. 3. 2013 11:01
Re: V roce 1977
do rozbahneneho terenu a do lesa ti netreba led svetla ani navigaciu ani ine srandy.... do terenu je to auto stale dobre a bude dobre aj o dalsich 30 rokov... je to pracovny stroj.... samozrejme ze to nie je auto na jazdenie deno denne 40 km po asfaltke....
Avatar - Emel
4. 3. 2013 13:36
Re: V roce 1977
Nevím proč bych v lese nemohl mít GPS navigaci... ale zastaralý je i motor, nevím jak je to s protikorozní ochranou... a tak dále.
4. 3. 2013 13:56
Re: V roce 1977
chod do lesa myslim do lesa nie na polnu cestu...prejdi cez pal konarov a potom uvidis rozdiel.
Na L 200 /novy model/ sa po par razi "polamali" plasty... na starej L 200 nic. to iste aj niva. to,ze ma malo plastouo naokolo a lacne diely ktore vlastne ani menit nebudes(pokila to nie je nejaka velka rana)
ked do takeho terenu by som kupil 5x nivu ako jeden land,
alebo wrangler co je fajn,ale to je tiez drahe.zalezi na co auto potrebujes.
Avatar - Emel
4. 3. 2013 14:48
Re: V roce 1977
Konkurentem pro Nivu je třeba Jimny... a tam už ten rozdíl v ceně není takový.
Avatar - HEMI
4. 3. 2013 13:04
Re: V roce 1977
* "Defo" v 70" existoval ako Series III a až od 1985/1990 niesol meno Defender ;-)
4. 3. 2013 10:31
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
4. 3. 2013 11:05
Re: NIVA MĚLA BÝT VW GOLF PRO SSSR
V německu a ve francii se jich prodalo celkem dost, takže bych to nepaušalizoval.
4. 3. 2013 11:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
4. 3. 2013 12:35
Re: NIVA MĚLA BÝT VW GOLF PRO SSSR
Jde o celková čísla za dobu prodeje, ne o roční podíl na trhu.....
4. 3. 2013 13:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 3. 2013 19:54
Re: NIVA MĚLA BÝT VW GOLF PRO SSSR
predávalo sa to myslím aj ako LADA TAIGA a ako pozerám cesty po zime, znovu sa to uplatní aj u nás. A prečo amíci kupujú tak pick upy ? lebo majú podobné cesty ako my, vy, poliaci a aj rusi. V mestách a okolí dobré, dialnice tiež ale k farmám a menším usadlostiam iným tak ľahko neprídeš
4. 3. 2013 11:04
TO JSOU ZASE DISKUSNÍ ODBORNÍCI...
Klidně na Nivu nadávejte, ale až s vaším BMW X6 nevyjedete kopec, nestěžujte si. Lada Niva je společně se Suzuki Jimny nejlepší a bohužel dnes už jediné skutečné SUV za dostupnou cenu (vynechávám LR Defender a MB G).
BRAVO LADA & SUZUKI!!! :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
4. 3. 2013 11:07
Re: TO JSOU ZASE DISKUSNÍ ODBORNÍCI...
JJ, niva má své přednosti.

Hlavně v levných ND, v jednoduchosti, schponostech v terénu. Na nic si nehraje, je to užitkové vozidlo, žádná ozdoba do města. A svůj účel plní, proto se pořád prodává a dokud o ní bude zájem, Lada to bude produkovat stále, enbot výrobní linky sou už 100x zaplacené.
Avatar - PeterLuk
4. 3. 2013 11:40
Re: TO JSOU ZASE DISKUSNÍ ODBORNÍCI...
:yes: :yes:
Súhlas, akurát by som nezabúdal na Wrangler a neoznačoval ich zas SUV, toto sú offroady, džípy.

Mnohý sa snažia Nive status legendy zobrať. Má mizernú bezpečnosť, je zastaralá, má hrozné spracovanie, hluk a ani nebola prvá svojho druhu. Ale čím je auto, ktoré má množstvo fanúšikov po celom svete, ktorím nevadia jej chyby? V teréne sa môže rovnať MB G-klasse, ktorý stojí desaťkrát toľko. Niva je ikona či už sa to niekomu páči alebo nie...

Ostáva nám dúfať, že nástupca Nivy nebude preznačený Duster. Keď už, tak nech ho v ponuke doplní retroNiva.
Avatar - Barrichello
4. 3. 2013 13:30
Re: TO JSOU ZASE DISKUSNÍ ODBORNÍCI...
Wrangler je jasný, zejména ve verzi Rubicon :yes:
4. 3. 2013 14:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 3. 2013 20:04
Re: TO JSOU ZASE DISKUSNÍ ODBORNÍCI...
Další inteligent na obzoru :-!
4. 3. 2013 11:05
NIVA 2016
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
4. 3. 2013 11:45
Re: NIVA 2016
Nejen Logan, ale i Duster bude mít svojí sovětskou verzi.
Avatar - PeterLuk
4. 3. 2013 11:55
Re: NIVA 2016
Určite. Ostáva dúfať, že to nebude nástupca Nivy. Teda, mne by sa to páčilo takto:

Duchovným nástupcom Nivy by bol zjednodušený Duster.

Ten by v ponuke dopľňalo retro v štýle Wranglera.
Avatar - PeterLuk
4. 3. 2013 11:51
Re: NIVA 2016
Vyzerá to parádne že? Len by som zmenil zakončenie C stĺpika.
4. 3. 2013 11:45
NIVA a terén
Já měl tu možnost jezdit s Nivou v Jihlavě. Cesta přes město hrůza, ale vydržel jsem to. Ale co jsem pak zažil, to bylo neskutečný. Na tankodromu naprosto neuvěřitelný schopnosti, a tam, kde jsem už nevěřil, nebo měl * staženou, se mi instruktor smál, poradil, a Niva šla až daleko za hranice možností... Takže do lesa - BEZKONKURENČNÍ.

Ne nadarmo si jí vybrali do Top Gearu. [odkaz] A hlavně v čase 3:30 a výše dokázala, že kde končí kameramanský offroad (Range), Niva jede dál.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - HEMI
4. 3. 2013 12:49
Re: NIVA a terén
* Fifth Gearu a nechala za sebou Discovery 4 ;-)
4. 3. 2013 13:09
Re: NIVA a terén
Jo, máš pravdu. Já to viděl asi před rokem, a teď jsem kouknul jen, kde ujíždí doprovodnýmu autu. Kaju se, kaju..... :'-(

Ale i tak to svědčí o kvalitách Nivy.
Avatar - HEMI
4. 3. 2013 13:14
Re: NIVA a terén
Nie, nie je potrebné žiadne kajanie, veď o nič nejde :-)
Súhlasím s Tebou, Niva je v teréne skvelá - vlastné skúsenosti... Navyše ešte ten charakteristický zvuk odvaľujúcich sa terénnych pneumatík na bežnej ceste rozpoznateľný už z diaľky je neskutočný >:D
4. 3. 2013 13:52
Re: NIVA a terén
V TopGearu byli trochu jiného názoru [odkaz]
4. 3. 2013 18:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 3. 2013 22:51
Re: NIVA a terén
Ti chytráci nezapnuli uzávěrky.
4. 3. 2013 23:31
Re: NIVA a terén
Myslíš, že mezináprava by to zachránila ?
4. 3. 2013 14:09
Ani za nic
Raději bych se spokojil s horšími jízdními vlastnostmi v terénu než abych jezdil něčím co vypadá jako vrak.
Rozbalit vlákno
6
4. 3. 2013 14:36
Re: Ani za nic
V terénu se německá navoněná bída moc neuplatní....
4. 3. 2013 14:42
Re: Ani za nic
V terénu se na to ,jak to vypadá nehraje. Buď projedeš ,nebo ne. :yes: A zapadnout někde v Rusku,může také znamenat smrt.
Avatar - Barrichello
4. 3. 2013 15:02
Re: Ani za nic
:yes: :yes: :yes:
Přesně tak, tohle není nalštěný SUV na parádu, který zapadne na louce na trávě >:-[]
4. 3. 2013 16:32
Re: Ani za nic
Jojo, viz odkaz RS jak dopadli chlapci na louce...
4. 3. 2013 18:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PeterLuk
4. 3. 2013 21:01
Re: Ani za nic
Tak nepíš do diskusie pod Nivou ale píš pod test Audi Q5! Čo tu robíš?
4. 3. 2013 14:38
Legendární vůz!
Když tady čtu výplody některých "odborníků", tak se nestačím divit... Ale kydat hnůj na auto jen proto, že je to ruský výrobek, to je opravdu ubohé. Samozřejmě, že je to dnes již beznadějně zastaralé auto, ale koncem 70. a v 80. letech to byla bomba i na západoevropských trzích, hlavně v tehdejším SRN a ve Francii. A oprávněně - se samonosnou karoserií tehdy nikdo nic podobného nevyráběl. Ano, jet s ní po silnici je v dnešních měřítcích utrpení, ale v terénu je to auto skvělé a to musí potvrdit každý, kdo si ho v těchto podmínkách vyzkoušel. Ano, dílenské zpracování je taky velmi slabé, ale za ty peníze to lze tolerovat, zvláště když to člověk bere coby pracovní stroj. Niva opravdu není nějaký navoněný pseudo SUV na parádu, ale auto pro tvrdou práci v nejtěžších podmínkách bez zbytečné elektroniky apod. A takových je dnes, jak známo, na trhu už jen pár, ale žádné tak levné. Nemusíš se u něj bát, nějaký ten šrám u ní nevadí a až po letech doslouží, za tu cenu není problém koupit nový kus, nehledě na super cenu ND...
A ještě něco - design karoserie je čistě ruský a je naprosto neuvěřitelné, jak líbivý je i dnes, skoro 40 let po svém vzniku! Tomu říkám nadčasovost :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
4. 3. 2013 15:10
OT: příští měsíce má začít výroba Granty pro EU trhy
takže na podzim už by měla být v nbídce i tady v čr
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
4. 3. 2013 15:51
Niva - auto pro chlapy
Nečtu tady věcný argumenty,jen souboj antikomunistů.
Který auto v 70tých letech s takovou průchodností terénem nemělo rám?
Niva byla evolucí klasickýho žigulíka a z toho mála co na východ od nás měli,dokázali udělat nezmara.
Pohodlí na silnici? Však na to nadává každý recenzent i u pravověrných offroadů jako je Def....
Niva je auto pro chlapy,ne pro bezkulčáky...pro ty jsou tu navoněná a pohodlná moderní SUV :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KubikCv
4. 3. 2013 20:53
Re: Niva - auto pro chlapy
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
4. 3. 2013 16:01
NIVA
dnes uz bohuzial s defenderom jediny skutocny OFFROAD... nie je to auto na paradu ani auto na nakupy do kaufu ... tam sa hodia X6tky ... NIVA je auto do terenu.... terenom nemam na mysli retardery pred nakupnymi centrami ani cestu k zahrade za mestom kde vyjde kazda fabia..... teren je toto: [odkaz] tu mozes ist s X6tkou vies kde >:D ... ano jedine na nakupy an nic ine ... niva je skutocny pracovny stroj... tank... neznicitelne auto... auto ktore v terene okrem defendera nema super.... auto ktore je robene na pracu nie na paradu.... auto ktore zvladne to o com ine SUV alebo radobyterenaky snivaju..... NIVA je genialna :yes:

[odkaz] :yes:

kazdy nadava ze je to stare auto... v terene je to jedno... je to offroad.... nie auto na paradu... tam kde vsetky ostatne radobyterenaky dnesne hrkalky ostanu stat niva ide dalej bez problemov... nie je to auto pre frajerov ... pre tych je tu X5ka.... je to pracovne monstrum do tazkych podmienok ... je to tank... ziadna hrkalka.... NIVA je paradne auto a je to terenak... nie SUVecko na nakupy ani nejake ine auto... je to krvilacna bestia ktora nepozna prekazku :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
4. 3. 2013 18:59
důkaz místo slibů
U moderních aut dochází z znehodnocení hardware, který je nahrazován levnější elektronikou. Ve městech a v zajetí PR či marketingu to fungovat může. Nicméně uprostřed širé Sibiře platí zákony přírody. Nastartuj, projeď a dojeď. Ty se už narozdíl od lidského pokolení oblafnout nedají. Je tedy třeba pořádný vůz, který absolvoval reálné jízdní zkoušky, ten který se pro dané podmínky narodil. Na co moderní diesel? (ten naftu s vodou a pískem nespálí) na co servisní síť (kde puberťáci umí napojit leda diagnostiku) když týden nepotkáte živou duši? Naopak, Niva není zastaralá, Niva je auto udělané do reálných podmínek a pak je jedno zda je rok 1980 nebo 2012, podmínky jsou totiž pořád stejné. Stejně jako Tatra 148 nebo 815 S1 arktik, do daných podmínek prostě nic lepšího není. Že to potom není na ježdění po Praze dá rozum.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - KubikCv
4. 3. 2013 19:20
Re: důkaz místo slibů
Amen :yes: je rozdíl mít poruchu v ČR a v Rusku...porucha může znamenat smrt

[odkaz]
4. 3. 2013 20:59
Re: důkaz místo slibů
Totéž platí pro UAZ
Avatar - PeterLuk
4. 3. 2013 21:06
Re: důkaz místo slibů
:yes: :yes:
4. 3. 2013 22:01
Re: důkaz místo slibů
Na ruskou Sibiř jedině auto na benzín,s mechanickými uzávěrkami diferenciálů,mechanickým přiřazováním druhé nápravy a vše v poctivém železe. Žádné plasty.To je jiný svět. :yes:
Avatar - KubikCv
4. 3. 2013 22:09
Re: důkaz místo slibů
Kamarád měl předchůdce Priory Ladu 111...po letech používání trable se stahováním oken...ale na autě měnil jen destičky,kotouče,brzdovku...podvozek poctivá kovařina.Lada není a nikdy nebyl zázrak techniky,ale auto k opravdovému "užívání"
4. 3. 2013 22:13
Re: důkaz místo slibů
Bohužel prohospodařili co mohli. :no:
Avatar - KubikCv
4. 3. 2013 22:27
Re: důkaz místo slibů
koukal jsem jak puk,protože protoyp řady 11x měli už na konci 80tých let...škoda,že díky tomu co se dělo po roce 89 museli s výrobou řady 11x počkat
4. 3. 2013 23:27
Re: důkaz místo slibů
Niva jen mezinápravu, a UAZ jen přiřazení předku.
4. 3. 2013 23:01
Jediný skutečný problém Nivy
je silná náchylnost ke korozi. V Rusku se myslím tolik nesolí, tak to jde, ale u nás kvetou i pár let staré kusy. A jak se ta koroze jednou rozjede, auto už nejde zachránit. Jinak musím uznat, že Niva je v terénu skoro nepřekonatelná. Osobně mám ale ještě raději ARO, verzi s uzávěrkou všech diferenciálů a volnoběžkami v předních kolech. Který auto tohle dnes nabídne?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - KubikCv
5. 3. 2013 08:20
Re: Jediný skutečný problém Nivy
ale to zpracování..známej dělal ve firmě,která do UAZů montovala snad motory Andoria,nebo Indenor...pod kobercem svačina...když kontrolka stále svítila,tak prostě vyndali žárovku atd. atd. >:D
5. 3. 2013 19:59
Re: Jediný skutečný problém Nivy
rovnako postupoval ofiko servis v 1990 pri prvom kapitalistickom zázraku VW Vento 1800 66kW. Svetlo vo dverách pri otvorení nesvietilo, reklamovali sme, servis dal žiarovku, a svetlo vo dverách stále svietilo ( aj pri zatvorených ) bolo to také pekné červené náladové osvetlenie. Keď to museli opraviť, trvalo to dva dni. Som nepočul, som zažil. Tie Andoria motory boli licenčné Perkinsy a boli vydarené.
Avatar - Barrichello
5. 3. 2013 08:29
Re: Jediný skutečný problém Nivy
Protikorozní ochrana byla právě nedávno vylepšena....
5. 3. 2013 19:48
Re: Jediný skutečný problém Nivy
najnovší model toyoty aygo pekne hrdzavie na prednej hrane predného blatníku ( za plastovým nárazníkom ) a to má pozinkované plechy - videné na vlastné oči. Jeho bratia Peugeot a Citroen C1 na tom asi nebudú lepšie.
Avatar - chetoos
5. 3. 2013 09:13
Niva
Niva je nejlepší off-road v historii. Kde se hrabou nové a modrní automobily. lada niva je předčí v mnoha ohledech, její houževnatý motor, vás dokáže dostat z jakékoliv šlamastiky. Má dvě uzávěrky diferenciálu a dobrá kola. U nás se vyskytuje ve velice hojných počtech, díky jejím jízdním vlastnostem, bytelností, a snadnou orpavou, je velice dobrým autem. Na paty mu sice šlape Dacia Duster. Je to super auto, ale do roku 2016 bych jej trochu zmodernizoval.
Rozbalit vlákno
0