Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada 4x4 do důchodu nemíří, bude se vyrábět minimálně do roku 2016

David Bureš David Bureš 4. 3. 2013 • 17:04
13
73
Zobrazit náhledy (13)
Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva
Off-road ruské značky se začal vyrábět v roce 1977. Do dneška vznikly bezmála dva miliony exemplářů tohoto vozu.

Ruská automobilka AvtoVAZ oznámila, že výroba off-roadu 4x4, známého také jako Niva nebo Taiga, bude pokračovat, a to minimálně do roku 2016. Důkazem toho, že se vůz do důchodu ještě nechystá, je i jeho nedávný facelift.

Výrobce rovněž oznámil, že během letošního března sjede z výrobní linky továrny již dvoumiliontý exemplář tohoto nezmara. Tento jubilejní kousek nebude prodán, ale zůstane v majetku automobilky a bude vystaven v jejím muzeu.

Zákazníci mají o model 4x4 nadále zájem, i z tohoto důvodu výroba tohoto off-roadu pokračuje. Jen v Rusku bylo mezi lety 2002 a 2012 prodáno zhruba 370.000 kusů tohoto vozu. Dalších 150.000 exemplářů tohoto auta mířilo v posledních 10 letech na zahraniční trhy.

Pro modelový rok 2013 se model 4x4, u nás prodávaný jako Niva, dočkal lehké modernizace. Díky několika změnám na podvozku má být vůz pohodlnější. Auto má být tišší, sníženo bylo také množství vibrací. Vedle toho byla zlepšena antikorozní ochrana.

Lada Niva, na sovětském trhu tehdy prodávaná jako VAZ 2121, se začala vyrábět v roce 1977. Automobil byl tehdy poháněn kapalinou chlazeným benzinovým 1,6litrovým čtyřválcem o výkonu 56 kW a točivém momentu 122 N.m. Podvozek byl bezrámové konstrukce, což bylo v polovině 70. let u terénního vozu výjimečné řešení.

Dnes je Niva u nás dostupná s 1,7litrovým zážehovým čtyřválcem (61 kW a 129 N.m). Loni se na českém trhu podle statistik Svazu dovozců automobilů prodalo 82 exemplářů tohoto off-roadu. Vedle známější třídveřové varianty je v Rusku dostupná i prodloužená pětidveřová verze, která se začala vyrábět v roce 1995.

Související články

Témata
5. 3. 2013 19:59
Re: Jediný skutečný problém Nivy
rovnako postupoval ofiko servis v 1990 pri prvom kapitalistickom zázraku VW Vento 1800 66kW. Svetlo vo dverách pri otvorení nesvietilo, reklamovali sme, servis dal žiarovku, a svetlo vo dverách stále svietilo ( aj pri zatvorených ) bolo to také pekné červené náladové osvetlenie. Keď to museli opraviť, trvalo to dva dni. Som nepočul, som zažil. Tie Andoria motory boli licenčné Perkinsy a boli vydarené.
5. 3. 2013 19:54
Re: NIVA MĚLA BÝT VW GOLF PRO SSSR
predávalo sa to myslím aj ako LADA TAIGA a ako pozerám cesty po zime, znovu sa to uplatní aj u nás. A prečo amíci kupujú tak pick upy ? lebo majú podobné cesty ako my, vy, poliaci a aj rusi. V mestách a okolí dobré, dialnice tiež ale k farmám a menším usadlostiam iným tak ľahko neprídeš
5. 3. 2013 19:48
Re: Jediný skutečný problém Nivy
najnovší model toyoty aygo pekne hrdzavie na prednej hrane predného blatníku ( za plastovým nárazníkom ) a to má pozinkované plechy - videné na vlastné oči. Jeho bratia Peugeot a Citroen C1 na tom asi nebudú lepšie.
Avatar - chetoos
5. 3. 2013 09:13
Niva
Niva je nejlepší off-road v historii. Kde se hrabou nové a modrní automobily. lada niva je předčí v mnoha ohledech, její houževnatý motor, vás dokáže dostat z jakékoliv šlamastiky. Má dvě uzávěrky diferenciálu a dobrá kola. U nás se vyskytuje ve velice hojných počtech, díky jejím jízdním vlastnostem, bytelností, a snadnou orpavou, je velice dobrým autem. Na paty mu sice šlape Dacia Duster. Je to super auto, ale do roku 2016 bych jej trochu zmodernizoval.
Avatar - Barrichello
5. 3. 2013 08:29
Re: Jediný skutečný problém Nivy
Protikorozní ochrana byla právě nedávno vylepšena....
Články odjinud