Autosalon Ženeva
První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.
Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.
Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.
Autosalon Ženeva 2020 |
|
Autosalon Ženeva 2018 | Autosalon Ženeva 2017 |
Autosalon Ženeva 2016 | Autosalon Ženeva 2015 |
Z druhé strany, paírové parametry T-GDI nevypadají vůbec zle a jdou mnohem dál než koncern. zatímco ten nasadil základ 1.2, Hyundai/Kia vsadil na Fordovské řešení a přichází rovnou s litrem...
No jsem za to rád a dávám Kii/Hyundai :yes: Koncern VW přijde o klíčovou výhodu. Jediná podstatná, o to však zásadnější vada Ceedů a i30 konečně zmizí v propadlišti dějin. Kombinaci víceprvek vzadu + malý turbobenzin koncern VW nenabídne, takže Kia/Hyundai má nahráno na smeč :yes:
A vzhledem k tomu,že nic bezhlavě neuspěchávali třeba bude i spolehlivý,narozdíl od jiných. 😉
Dynamické parametry 1.6 T-GDI neodpovídají vozu s 200 koňma. Což nevylučuje, že ten motor pěkně zabírá. Ale v podstatě jde spíše o konkurenci ke koncernovým 160k motorům.
kolega vyssie ti jasne pise ze 1,6TGDI bol kladne novinarmi ohodnoteny a ze to bude zrejme podareny motor 😉 ... preco ta nedovera? ze je to korejec? keby to bol vw tak asi by si neprotestoval ze? 😉
Necháme se však překvapit prvním skutečným testem.
Autoforum😒br /> Jedná se o vůbec první přeplňovaný benzínový motor od korejského výrobce a řekl bych, že se povedl. Má velmi lineární charakter. Nebrání se jízdě pod hranicí 1 500 ot/min, ale teprve nad ní opravdu ožívá. Od ní výkon plynule narůstá a přestože má být jeho maximum v 5 500 ot./min, bez náznaků vadnutí pokračuje až do červeného pole. Výsledná dynamika je pocitově příjemná, i pro náročnějšího řidiče v rámci kompaktní třídy plně dostačující - jízda, při které pravidelné překračujete hranici 200 km/h, nedá větší práci. Potěší průběhem výkonové křivky a také spotřebou. Celkový dojem z motoru je tedy dobrý, v rámci dnešní nabídky podobně výkonných přeplňovaných jednotek jsou jeho vlastnosti nadprůměrné. Nemá sice žádnou vyloženě silnou stránku, postrádá ale i výrazné slabiny - všechno je buď obvyklé, nebo lepší než obvyklé.
I mezi turbomotory platí jednoduché pravidlo, že objem ničím nenahradíš. Jestli chtějí korejci ladit malou atmosféru na vysoký výkon, vždy to bude otázkou kompromisu. Ladit něco zbytečně vysoko rozhodně spolehlivosti neprospěje.
Jednoduše, ten motor prostě nejede a nikdy nepojede jako dvousetkoňový dvoulitr. :-!
twin-scroll turbo bude jiste dobre slapat 😉
Jiste je ze 1,6 neni konkurence pro 2,0 😉
I atmosféry ty koně samozřejmě mají (kdyby ne, již dávno by se vw-objektivní média postarala o uveřejnění), jen jednoduše jsou sešněrovány převodovkami kvůli nesmyslným eu normám zezadu podstrkovaným z vw.
Sni si dál svůj sen o "technické nadřazenosti" tsi motůrečků.
Ale toto je válka mezi automobilkami a války jsou němci zvyklí nakonec prohrávat.
A na vysvětlenou, nezastávám se korejců, pouze jsem - právě kvůli takovým, jako jsi ty - proti vw. Nic víc, nic míň. Je to i tvá zásluha >😁
aha.. to ale asi neni to o čem mluvíte co? >😒]
Myslím samozrejme pre zákazníka, nie pre "ekológigiu" v podaní EÚ ...
Papier znesie všetko, ale v praxi sú rozdiely medzi "ekologickým" downsizingom a atmosférou pre bežného vodiča - t.j.toho čo zaujíma hlavne reálna spotreba nepodstatné ....
Turbo je len prostriedkom a nie cieľom ....
1) reálná úspornost
2) pružnost
Toto žádná atmosféra nedokázala. Koneckonců např. 1.2 TSI v silnější verzi se nebojím pocitově přirovnat k někdejší atmo 2.0 85 kW, přitom spotřeba reálně o cca 1/3 nižší. Pokud to nevidíš, pak už nevím. A že se turbo může po... Repas už je doslova za pár korun a dokonce nové turbo je cenově již v řádu spotřebního dílu...
Jednoducho preto, že v práci mám 1,2 TSI (77 kW) vo Fabii Combi a doma 1,6 CVVT v Ceede .... a "testoval" som na rovnakej trati, rovnakým štýlom ...
TSI bola úspornejšia, ale zodpovedalo to menšiemu, menej zaťaženému vozu ... (5,1 l vs 5,3 l)
To, že je 1,2 TSI bezpochyby pružnejšia je mne "ekonomickému" vodičovi dosť nanič .... a pružnejšia je až, keď "chytí" turbo ... i keď to nie je veľká "diera", predsa len je ...
A okrem toho na diaľnici už pri reálnej rýchlosti 130 km/h už TSI "dodýchala" a tu mala jenodznačne navrch atmosféra ....
Nová 1,2 TSI už bude zrejme o niečo lepšia ...ale tú som ešte neskúšal ...
Samozrejme všetko závisí od vozidla, zaťaženia, spôsobu jazdy atď., ale mne osobne (zatiaľ) turbo vôbec neimponuje ...
Uznávam, že raz zrejme turbá atmosféry "prevalcujú" .... ale zatiaľ atmosféry (samozrejme moderné) stíhajú .. viď. Mazda ....
To, že jste "ekonomický" řidič a výhody turba (výrazný nástup výkonu a vysoký točivý moment v nízkých a středních otáčkách) prostě nevyužijete, je věc druhá.
A navíc, atmosféry už objektivně nestíhají od většího rozšíření turbebenzínových motorů, což je asi 15 let. A momentální výkonostní rozdíl obou konstrukcí je už velmi výrazný. Viz. třeba Vámi zmiňovaná Mazda, která v nejnovější generaci 6-ky nabídne s nejvýkonnějším benzínem (2.5 141kW) obdobné svezení, jako Superb s naprosto průměrným motorem 1.8 TSi a s výrazně menšími 118kW.