Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Kia jde na downsizing, představí čtyři benzinové turbomotory

79 komentářů

_MT_
Účinek je pouze dočasný (pokud si je neuvaříš, trvalé poškození nehrozí). Takže hlavně ne horkou sprchu či koupel před aktem, pokud se snažíte o potomka. 😉
Nicco
V Cine (politika jedneho dietata) na take sedacky dostanes dotaciu >😁
_patrik
No, všiml jsem si - ty asi taky - že to v mainstreamu automobilky řeší vyhřívanými sedadly, jsou teď v kdejakém obyčejném autě, do kterého by to před rokem dvěma bylo leda v rámci nějakého luxus packu. Viděno očima "modelové ženy" to neřeší studené prsty u nohou a na rukou, zato ale z pohledu "modelového muže" ohřívání kritických partií ohrožuje zdravý vývoj našich malých mršek s bičíky. Takže to vidím jako ne zrovna prima řešení pro zachování rodu 😄
_patrik
Inu ba, zase ti bruselští bruslaři 😄 Tady máš speciálně pro tebe ještě odkaz na loňskou motorářskou konferenci H/K, jestli jsem ti ho zatím nedával, asi z toho ještě něco vyčteš. Na podporu toho, co píšeš, mě zaujal citát: "For countries with extreme weather conditions, Hyundai will provide engines that deliver sustainable performance regardless of changes in temperature." Já to čtu asi takhle: "V zemích, kde místo na poroučení větru dešti myslí na reálný provoz aut, budeme do našich kár dál dávat normální motory a zpřevodování, abychom neštvali lidi schválnostmi." 😉 ( [odkaz] ). Měj se :yes:
Nicco
Automobilky mozu namontovat elektricky vyhrievany termostat, ale to asi az v strednej triede, kedze dnes za setri na vsetkom.
_patrik
Může být, nepřu se, tak nějak volně po paměti jsem citoval z testů, které jsem četl. ale nejsem na tohle odborník. V podstatě je mi jedno, jaká je příčina, pro mě jako uživatele se zimomřivou ženou je podstatný výsledek - a když různé testy během různé doby konstatují u downsizovaných benzinových turb výrazně pomalejší vytápění kabiny a navíc na nižší teplotu ve srovnání s jinými motory, vnímám to jako silný hendikep, i kdyby to auto lítalo třista z místa. O to mi šlo. Jinak obecně proti turbům nic nemám 😄
tesnav
Nevím, s čím nesouhlasíte. Turbo nabídne dynamičtější svezení při menší spotřebě. A třeba konkrétní srovnání Vámi uváděných motorizací, které jsou co do jízdních výkonů zhruba srovnatelné, dle spotřeb uživatelů, mluví jednoznančně ve prospěch Fabie s TSi (6,75 vs. 7,90).

To, že jste "ekonomický" řidič a výhody turba (výrazný nástup výkonu a vysoký točivý moment v nízkých a středních otáčkách) prostě nevyužijete, je věc druhá.

A navíc, atmosféry už objektivně nestíhají od většího rozšíření turbebenzínových motorů, což je asi 15 let. A momentální výkonostní rozdíl obou konstrukcí je už velmi výrazný. Viz. třeba Vámi zmiňovaná Mazda, která v nejnovější generaci 6-ky nabídne s nejvýkonnějším benzínem (2.5 141kW) obdobné svezení, jako Superb s naprosto průměrným motorem 1.8 TSi a s výrazně menšími 118kW.
tesnav
Tak rozdíl při sprintu je především v tom, že Okta má extradlouhé převody (pokud se pamatuji, tak II. do 115, III. do 165), takže na stovku se dostane s jedním řazením místo dvojího u FoFo.

A rozdíly v řádu desetinek sekundy jdou pak na vrub různým vlivům - průběh momentové křivky vs. zpřevodování, nastavení SW (např. reakce na plyn), kola, valivé odpory, tření, aerodynamika, kvalita benzínu a oleje atd, atd.. Navíc 5500 km u FoFo je pořád skoro syrový motor.
ten nejkrásnější
Myslím, že vývoj malobjemových oturbených motorů je hlavně "zásluha" EU a jejích falešných norem. U těchto motorů se velmi jednoduše v laboratorních podmínkách dociluje nízké spotřeby a produkce CO2. Zkrátka taková trochu "technická Poťemkinova vesnice". Třeba v USA, Austrálii ... bude H/K i nadále dávat přednost "velkoobjemovým" atmosférám. Nakonec i kvůli tomu, že tam spotřeba(reálná i psaná) nehraje takovou roli. Nakonec ani USA VWPašák nemá jako základ 1,2TSI 😄
King of rain
Jo nejde jim to. >😁
[odkaz]
Nicco
Mate pravdu obidvaja, este hraju rolu aj kolesa a ich hmotnosti, aerodynamika,...
Nicco
>😁
Makovnik
To nie je objem, ale sprevodovanie, comu sa tak cudujes. Nehovoriac o tom, ze 1.8T plni akurat tak Euro2; kym EB 1.6T plni aj Euro6, ak bude treba.
Makovnik
Asi ma nejaky balik akcii.
Nicco
Ak sa nemylim, tak odpadne teplo je vysledkom nizsej ucinnosti motora, ktora je danna kompresnym pomerom. U priameho vstreku moze byt kompresny pomer vacsi, nez u atmosfery, kde by uz dochadzalo k samozapalom benzinu, takze z toho potom plynie nizsia spotreba a horsi nastup ohrevu kabiny.
Nicco
Pridavam sa. Fabia 1.2T/77kw je pruznejsia a v meste sa s nou lepsie jazdi, ale mimo mesto je zase lepsi Focus 1.6. Isli sme 300km dialnice, mimo mesto, mesto v tych autach za sebou a spotreba bola Fabia 5.2 a Focus 5.6 a to je Focus vacsie a tazsie auto.
Nicco
-
Beny9700
Tak něco z praxe, jezdím😒br />
Fordem Focus EcoBoost 1,6T Titanium, 6 rychlostí, 110 kW, 240 Nm, max. 210 km/h zrychlení 8,6s, hmotnost 1340 kg a najeto 5 500km.

Octávkou 1,8T SLX 110 kW, 5 rychlostí, 210 Nm, max. 223 km/h, zrychlení 8,4s, hmotnost 1350 kg a má najeto 245 000 km. Zlaté spolehlivé auto pro běžné ježdění.

Jak je možný, že Octávka je na tom líp? Vše hraje proti ní - točák, počet kvaltů, věk, trošičku i hmotnost

Octávka je při dodržování jízdních limitů cca o 0,5 l méně úsporná než FF. A světe div se, ři rychlé jízdě se karta obrací v prospěch Octávky o 1 l. Ve městě je na tom Octávka hůř.

Jinak je Octávka nepatrně rychlejší než FF a má i lepší zrychlení a pružnost.

Takže objem svou roli hraje a jeho snižování znamená sice úsporu paliva, ale nepatrně horší skutečné vlastnosti při stejných či mírně lepších papírových hodnotách.

Samo v kvalitě výbavy je rozdíl 15 let nebetyčný. 😄
Nicco
Asi najlepsi priklad v tomto smere bol Ceed MK1 a jeho 1.4i vyladena na 8xKW, ale s pramalym tocivym momentom. To auto stracalo dych pod velkym zatazenim - dialnica/naklad/kopce/vysoke rychlosti. Takze ten motor mal iba papierovo taky vykon a vobec sa nemohol rovnat beznym 1.6kam s mensim vykonom, ktore boli ladene na tocivy moment, nez na vykon vo vysokych otackach. Prisiel facelift Ceedu a vykon preladili na nizsie otacky a viac Nm. 9xKW 1.2T bude podobny pripad. Koncern jej dal max 77kw. Pockajme si na udaje o tocivom momente.
_patrik
Už jsem psal nahoře, že pokud vím, H/K počítá se souběžným používáním atmosfér a turb. Nenašel jsem ale žádné info, v jakém poměru to chce dělat v Evropě. Každopádně např. 1.0 a 1.2 turba mají mít každé nadále svůj atmosférický protějšek. Mně osobně by rozhodně vyhovovalo mít možnost vybírat si podle toho, jak se mi ta která alternativa bude zamlouvat v konkrétním modelu. Když se člověk podívá třeba na hodnocení 1.4T versus 1.8 atmosféra v Cruze v recenzích amerických uživatelů, nevyplývá z toho jednoznačné rozhodnutí pro jeden z nich, ale spíš potřeba zkusit si to podle vlastních individuálních řidičských preferencí.

btw: Z ryze uživatelského hlediska se u turb např. celkem dost ponechává stranou problém, že nestíhají zásobovat odpadním teplem okruh topení, takže vlažný náběh teploty v interiéru v mrazivých měsících může být pro někoho dost silný argument proti - kdo vlastníte kromě auta ještě manželku, se studenýma rukama a nohama, jak to ženské mívají, víte, že za takovouhle věc dostanete jasně kartáč a ne pochvalu.
Avatar - trapid
trapid
Já jsem naopak včera shlédl první jízdní test Ceedu GT na YT a novinář si pochvaloval dynamiku jedna šestky. A při pohledu na tachometr to rozhodně nejede špatně. Osobně si spíš myslím, že zrychlení bude ve skutečnosti lepší než za 7,7s. Stejně jako to bylo u prvního Ceedu CRDI - zrychlení překonávalo údaje výrobce skoro o 1s.
Necháme se však překvapit prvním skutečným testem.
jossalito
To se optej mistra Šušu.
jossalito
Vidím, že ti prostomyslnější opět nedokázali rozklíčovat, co to je komentovat tvé výmysly a co je to komentovat tvou mimózní osobu. :-!
Avatar - vabis
vabis
jossalito: buďte v klidu, jsou lidé kteří rozdíl nepoznají. Pán s oranžovou Sportage ve znaku toho učebnicovým důkazem. Ano 1.6T-GDI je 200 plnokrevníků se schopností upravovat i fyzikální zákony jj, příště bude možná o karkulce, nebojte.
Avatar - vabis
vabis
Škoda, že problematiku nepopisuje nějaký bulvární plátek. Zde by se to krásně hodilo. Bombastické papírové parametry, záře modrých světýlek, vstupní technické veličiny nápadně připomínající TSI, reklama uzdravující i mrtvé.
pitrys
No, to s tou spolehlivostí ukáže až čas. A to i u těch nových TSI od koncernu.
Dušan10
No ten patrí skôr do traktora 😄
Dušan10
Dovolím si nesúhlasiť ....

Jednoducho preto, že v práci mám 1,2 TSI (77 kW) vo Fabii Combi a doma 1,6 CVVT v Ceede .... a "testoval" som na rovnakej trati, rovnakým štýlom ...

TSI bola úspornejšia, ale zodpovedalo to menšiemu, menej zaťaženému vozu ... (5,1 l vs 5,3 l)

To, že je 1,2 TSI bezpochyby pružnejšia je mne "ekonomickému" vodičovi dosť nanič .... a pružnejšia je až, keď "chytí" turbo ... i keď to nie je veľká "diera", predsa len je ...

A okrem toho na diaľnici už pri reálnej rýchlosti 130 km/h už TSI "dodýchala" a tu mala jenodznačne navrch atmosféra ....

Nová 1,2 TSI už bude zrejme o niečo lepšia ...ale tú som ešte neskúšal ...

Samozrejme všetko závisí od vozidla, zaťaženia, spôsobu jazdy atď., ale mne osobne (zatiaľ) turbo vôbec neimponuje ...

Uznávam, že raz zrejme turbá atmosféry "prevalcujú" .... ale zatiaľ atmosféry (samozrejme moderné) stíhajú .. viď. Mazda ....
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
patří diesel! :-!
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ale kdepak, on je proste jelito. 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Aneb prozření slepých a zaslepených je předobrazem věčného života, věčného nebeského patření Bohu tváří v tvář, z očí do očí: „Slepí vidí, a kulhaví chodí, malomocní se čistí, a hluší slyší, mrtví z mrtvých vstávají…“
>😁 >😁 >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, turbo je prostředkem k dosud nevídaně nízké spotřebě a pružnosti u benzinového motoru. Již TSI 1. generace byly (reálně) velmi úsporné. Ve srovnání s CVVT od Kie to vynikalo především. TSI 2. generace jde ještě dále. Výhody?
1) reálná úspornost
2) pružnost
Toto žádná atmosféra nedokázala. Koneckonců např. 1.2 TSI v silnější verzi se nebojím pocitově přirovnat k někdejší atmo 2.0 85 kW, přitom spotřeba reálně o cca 1/3 nižší. Pokud to nevidíš, pak už nevím. A že se turbo může po... Repas už je doslova za pár korun a dokonce nové turbo je cenově již v řádu spotřebního dílu...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Objem nahradis turbem. Kdyz ho dofouknes proc by nejel 😉
twin-scroll turbo bude jiste dobre slapat 😉
Jiste je ze 1,6 neni konkurence pro 2,0 😉
Avatar - GM.rja
GM.rja
Tak proč to komentuješ - levá ruka neví, co dělá pravá, že? Nemocný jsi ty, prosáklý propagandou vw.

A na vysvětlenou, nezastávám se korejců, pouze jsem - právě kvůli takovým, jako jsi ty - proti vw. Nic víc, nic míň. Je to i tvá zásluha >😁
_MT_
I to skončí. 2,5 litr dožívá, v nové generaci (pro nás současné) už nemá být. Nahradí ho myslím 1,4 TSI.
_MT_
Stačilo by vyhodit turbínu a kompresor hnát z hřídele. 😄
_MT_
Up!? 😄 Přeplňovaný by měl ale teprve přijít.
_MT_
Spíš by mne zajímalo, co jsou ty průměrné a podprůměrné jednotky.
jossalito
Tak ty tvoje choré výmsyly snad nebudu ani komentovat. Ty jsi mimo ze své podstaty. Ty nadřazený korejče. :-!
jossalito
Tady je to úplně jasné.

I mezi turbomotory platí jednoduché pravidlo, že objem ničím nenahradíš. Jestli chtějí korejci ladit malou atmosféru na vysoký výkon, vždy to bude otázkou kompromisu. Ladit něco zbytečně vysoko rozhodně spolehlivosti neprospěje.

Jednoduše, ten motor prostě nejede a nikdy nepojede jako dvousetkoňový dvoulitr. :-!
jossalito
Nepochopil jsi, o čem jsem psal.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
turbo se dodělá doma v garáži >😒]
Avatar - GM.rja
GM.rja
Ach jo, ty tvoje "úvahy" na téma papírových hodnot korejských motorů ...

I atmosféry ty koně samozřejmě mají (kdyby ne, již dávno by se vw-objektivní média postarala o uveřejnění), jen jednoduše jsou sešněrovány převodovkami kvůli nesmyslným eu normám zezadu podstrkovaným z vw.
Sni si dál svůj sen o "technické nadřazenosti" tsi motůrečků.
Ale toto je válka mezi automobilkami a války jsou němci zvyklí nakonec prohrávat.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Proč je to paráda?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlasim... dobry postreh.... 1,2TGDI fakticky by mohlo uz nahradit aj 1,6GDI... rozdiel je len 4KW v prospech 1,6tky ale kroutak a asi aj dynamiku bude mat lepsiu asi ta 1,2ka turbo..... ale ved uvidime... mozno 1,6GDI nejako vylepsia a inovuju a rozdiel sa zvacsi alebo mozno skutocne 1,6tka GDI z ponuky vypadne... uvidime.. alebo mozno ostane a zakaznik bude mat nadalej moznost volby ci turbo alebo klasicku atmosferu .....

tiez som zvedavy na spolahivost ale korejci motoricky nikdy problemy nemali.... prave naopak... na motoroch si davaju zalezat a kedze s turbami si dali nacas a prisli az teraz... urcite ich uz maju poriadne otestovane a zabehnute... neverim zeby prisli s nejakym smejdom motorom v dnesnej dobe je to nepripustne a nemozne.... a ak osatne 7 rocna zaruka tak to potom to turbo bude musiet byt fakt dobre :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tady [odkaz]
aha.. to ale asi neni to o čem mluvíte co? >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
atmosfery maju skvele to je pravda ale bohuzial trend je jasny.... era turba je tu... kroutak ma turbo tiez daleko lepsi.... a H/K uz dlhsiu dobu avizovalo prichod novych turbomotorov... nic s tym nenarobime... tak ci tak klasicke atmosfery casom asi zmiznu... aj japonci mozno casom prejdu na turba alebo budu musiet prejst ak budu chciet v eu co to predat.... kazove turba mal len koncern .... turba napr vo volve renaulte alebo medaku tak tie mi nikdy nevadili .... ak kia bude mat spolahlive turba tak ziadny problem... prechod na turba bol avizovany uz davno a cas nasadenia je uz tu.... nebudem sa tvarit kyslo a akoze som o tom nevedel ked to bolo uz rok jasne ze turba pridu... ja som dokonca prekvapeny ze ich korejci nasadzuju az teraz... ocakaval som minimalne v riu ten maly turbomotor uz skor... ale nakoniec lepsie neskor ako nikdy.

vzhladom na to ze nemci kupuju takmer vylucne domace auta a takmer vsetko su to uz vlastne turba tak si myslim ze pozicu na nemeckom trhu by si korejci prichodom turbomotorov mohli este vylepsit... a nielen tam... aj v rakusku svajciarsku.... ono je sice stale dost tych ktori chcu klasicku atmosferu ale turbo ere sa uz nikto neubrani.... dnes uz polovica nemcov jazdi na tsi-ckach, a ecoboostoch a neviem akych este turbach .... je to tak.... ani korejci sa tomu neubrania ... a ak chcu v eu uspiet co oni urcite chcu na rozdiel od japoncvo ktorym je vsetko jedno tak museli korejci prist s turbami
Avatar - Choochoo
Choochoo
V Evrope je naladen nekde okolo 186 koni. Oproti koncernovym 200konim je to z 1,6 a ne 2,0, takze ma i nizsi kroutak i spotrebu. Ano, vykonove je na tom hure, ale spotrebou lepe. Pokud bude aspon spolehlivy jako koncern a to bude na 101% tak neni o cem 😉

Autoforum😒br /> Jedná se o vůbec první přeplňovaný benzínový motor od korejského výrobce a řekl bych, že se povedl. Má velmi lineární charakter. Nebrání se jízdě pod hranicí 1 500 ot/min, ale teprve nad ní opravdu ožívá. Od ní výkon plynule narůstá a přestože má být jeho maximum v 5 500 ot./min, bez náznaků vadnutí pokračuje až do červeného pole. Výsledná dynamika je pocitově příjemná, i pro náročnějšího řidiče v rámci kompaktní třídy plně dostačující - jízda, při které pravidelné překračujete hranici 200 km/h, nedá větší práci. Potěší průběhem výkonové křivky a také spotřebou. Celkový dojem z motoru je tedy dobrý, v rámci dnešní nabídky podobně výkonných přeplňovaných jednotek jsou jeho vlastnosti nadprůměrné. Nemá sice žádnou vyloženě silnou stránku, postrádá ale i výrazné slabiny - všechno je buď obvyklé, nebo lepší než obvyklé.
Dušan10
A v čom je tá "kľúčová výhoda" ?

Myslím samozrejme pre zákazníka, nie pre "ekológigiu" v podaní EÚ ...

Papier znesie všetko, ale v praxi sú rozdiely medzi "ekologickým" downsizingom a atmosférou pre bežného vodiča - t.j.toho čo zaujíma hlavne reálna spotreba nepodstatné ....

Turbo je len prostriedkom a nie cieľom ....
bono.p
Uvidime ci sa mi ten oplacky turbmotor rozpadne po 100 tis. ked tak dam urcite vediet na diskusii 😄 Zatial som ale spokojny a oproti atmosfere sa to zrovnat moc neda. Ani v spotrebe ani v dynamike v prospech turba.
Nechapem celkom démonizovanie turbomotorov. V motorizme sa nachadzaju uz hoooodne davno, akurat nove technologie umoznili masovejsie rozsirenie. Tie najposlednejsie generacie uz podla mna atmo deklasuju. Ja osobne taku generaciu nemam, ale moj NEL je urcite jednoznacne lepsi ako Z18XE.
V minulosti sa robili aj male turba.. Nikto sa uz asi nepamata ale co Uno 1.3 a 1.4 turbo i.e. s 77 resp. 87kw? Alebo Hyundai S coupe s preplnanou 1.5 ?
Taktiez 1.8 turbo od VW nebolo na zahodenie. Je to sice mierne vacsi objem ale aj tak..je to jeden z najspolahlivejsich motorov od VW.
Len sa mi zda ze H/K si trochu lezie do kapusty.. 1.2 T-GDI moze byt subjektivne silnejsi ako 1.6 GDI. Je tam len 4kW rozdiel za to moment by mal byt pri turbe vyssi. Pokial ho nepriskrtia.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
preco by jazdny prejav nemal alebo nemohol zodpovedat papierovym hodnotam? 😉

kolega vyssie ti jasne pise ze 1,6TGDI bol kladne novinarmi ohodnoteny a ze to bude zrejme podareny motor 😉 ... preco ta nedovera? ze je to korejec? keby to bol vw tak asi by si neprotestoval ze? 😉
pitrys
No moment, říkával jsi, že mají výhodu v tom, že mají tak skvělé atmosféry a ostatní ty hrozné a kazové turba. Tak podle tvého mínění jim ty turbíčka moc nepomůžou, ne?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz rok sa vedelo o novych turbach z rady kappa... na auto.cz o tom bol uz nejeden clanok... ocakaval som prichod turba u korejcov... prezijem to 😉 :yes😒br />
a ako sa zda .. korejcom tieto turba pomozu aj pri zvyseni predaja v eu :yes: to je parada
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj americky model forte ma v usa uplne ine motory ako nas europsky ceed... a cochvila bude mat kazdy v eu len turba... taky je trend.... aj japonci ak budu chciet co to predat a uspiet a splnat eu limity tiez sa turbam nevyhnu... tu nejde o nejaky utok na europu... ale o prezitie a splnenie limitov :yes: trend je jasny... turba su tu a vytlacaju klasicke atmosfery...
augustin
:yes:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Presne. V Evrope nabizi Golfa z kdejakym moturkem do vysavace a v USA jen s 2,5l atmosferou 😉 U Kie jde o jasny utok na Evropu
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jen musel, chudák, vydýchat takovou ránu do zad... 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak... uz dlhsiu dobu bolo jasne ze korejci chystaju turba :yes😒br />
nie je to ziadne prekvapenie... dokonca som cakal ze ich nasadia zu skor... ved o tych motoroch sa uz pise vyse roka ze pridu a zatial stale nic..... takze nejde o ziadne prekvapko ale u ocakavany prechod na turba.... ale nejake tie atmosfery nadalej ostanu :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no kurnik sopa .... a ja ze korejci na tie turba uz aj zabudli ze s nimi chcu prist a zrazu bum a su tu... sila

ta 95KW 1,2ka vyzera byt pre ceed ideal :yes: a 2.0TGDi by mohla pomoct k lepsiemu predaju optimy a aj i40tky ktory ten motor asi tiez dostane ... nakoniec to bude este skvely tah od korejcov

ak ma nasadenie turbomotorov pomoct predaju tak prosim..... nemam nic proti... mozno to koniec koncov predaju korejcov este viac pomoze 😉 :yes: a konkurencia bude mat este vacsie vrasky na cele 😉
Janodzvonu
Korejci se pouze musí přizpůsobit EU normované spotřebě. Bez honění za CO2,by nic takového nevzniklo. Je to politická objednávka >😒]
igorvrazic
škrabky?
jossalito
Už jsem to psal, paírové hodnoty jsou jedna věc, jízdní projev ta druhá.

Dynamické parametry 1.6 T-GDI neodpovídají vozu s 200 koňma. Což nevylučuje, že ten motor pěkně zabírá. Ale v podstatě jde spíše o konkurenci ke koncernovým 160k motorům.
Autoservis
Jsou ti chytráci co tady ještě před měsícem vynášeli Korejce do nebes že jako jediní jsou schopní pořád držet atmosférické motory :-!. Osobně Korejce nemusím, ale jsem velmi zvědavý jak se s tímhle trendem vyrovnají. Hlavně jak budou motory spolehlivé. Teď už zbývají jen Japonci což příjde velmi brzo. . Nesmyslné honění se za "nízkými" emisemi je záhubou automobilového průmyslu. Nic víc nic míň :no:
pitrys
Neumřel Topper?
Johnn
Mazda pod kytky?Řekl bych že techniku Skyactive prodává velmi dobře. :yes:
Johnn
Jako vždy skvělé informace :yes:
Johnn
Tak nevím zda to je nějaká výhra a doufám,že budou souběžně nabízet i atmosféry,jak píše Patrik.Každý ať si vybere podle svého vkusu a to co se mu osvědčilo.Jsem i zvědav zda zůstane sedmiletá záruka.
Johnn
No a parametry 1.6 T-GDI jsou výborné a co víc je dokonce novináři kladně hodnocen.Patří k těm povedenějším motorům jak lineárním zátahem,tak spotřebou,která s otáčkma tak prudce nestoupá jako u jiných.
A vzhledem k tomu,že nic bezhlavě neuspěchávali třeba bude i spolehlivý,narozdíl od jiných. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
aha, v kterém evropském modelu je v současnosti k mání?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jossalito
Tohle není o kouli, ale o schopnosti umět střízlivě uvažovat. Stačí se podívat na parametry 1.6 T-GDI. :-!
JaMM
... by mohli hravo vyriesit motorari.
Stacilo by sa pohrat s menezmentom a turbom motora tak, aby nakopli krutiaci moment v oblasti 4000 otacok. A konecne by boli vsetci spokojni a happy.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nechceš mi tu křišťálovou kouli taky na chvíli půjčit, jasnovidče?
_patrik
Podle toho, co vím, má H/K v plánu souběh atmosfér a turb, ne nahrazení.
jossalito
Sice downsizing, ale opět na korejský způsob. Tedy papírový výkon jednadvojky je excelentní, ale realita bude typicky asijská. Výkon až někde v nesmyslně vysokých otáčkách, kde to bude žrát i trávu kolem cesty. :-!
_patrik
Nejde o žádný leak velkého tajemství, ani o žádné sólo vývojářů Kie, ale o několik let známou a publikovanou strategii vývoje pohonných jednotek skupiny H/K. Dobře to v roce 2011 vysvětlil v interview Jürgen Grimm, šéf vývoje motorů Hyundai: [odkaz] Je tam vlastně řečeno vše podstatné na téma atmosféra vs. turbo. A samotné turbo verze malých motorů už jsou také delší dobu známé, loni v březnu např. byl představený Kappa 1,2 T-GDI, včetně sdělení, že oficiální premiéra před nasazením do provozu bude za rok, čili letos: [odkaz] . Znamená to tedy, že H/K postupují podle plánu, což svědčí o dobré kondici skupiny,
Avatar - VWrofl
VWrofl
Tak už i K/H jde do kytek. Mazdo nedej se! Nikdo o ty turbomrzáky nestojí >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, tak všem kritikům především koncernu a jejich downsizovaných motorů zhasla poslední jiskra naděje. Je to nevyhnutelný trend. Koncern Kia/Hyundai zkrátka zaspal dobu, jejich řešení a sázka na atmosféry definitivně ztratila jiskru života. V době, kdy koncern VW má již druhou generaci malých turbobenzinů Kia/Hyundai dobíhá rozjetý německý e😜res.

Z druhé strany, paírové parametry T-GDI nevypadají vůbec zle a jdou mnohem dál než koncern. zatímco ten nasadil základ 1.2, Hyundai/Kia vsadil na Fordovské řešení a přichází rovnou s litrem...

No jsem za to rád a dávám Kii/Hyundai :yes: Koncern VW přijde o klíčovou výhodu. Jediná podstatná, o to však zásadnější vada Ceedů a i30 konečně zmizí v propadlišti dějin. Kombinaci víceprvek vzadu + malý turbobenzin koncern VW nenabídne, takže Kia/Hyundai má nahráno na smeč :yes: