Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia jde na downsizing, představí čtyři benzinové turbomotory

4. 3. 2013 • 03:19
79
Zítra na ženevském autosalonu ukáže automobilka Kia čtveřici benzinových motorů, které ve velkém nasadí do evropských modelů.

Kia neuhlídala svoji hlavní ženevskou novinku. Jistě, předvede se nový Pro_cee’d GT a koncept Provo, ale mnohem důležitější je něco jiného: představení čtyř nových motorů T-GDI. Jak je zřejmé z názvu, mají dvě věci společné: přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem.

Nejmenší z nich se jmenuje 1,0 T-GDI a jedná se o litrový tříválec se 78 kW. Objeví se hlavně v malých modelech Rio a Venga. Do stejné konstrukční řady Kappa patří i čtyřválec 1,2 T-GDI o výkonu 95 kW. U něj se počítá hlavně s nasazení v Cee’du namísto atmosférického 1,6 CVVT. Mimochodem, oba malé T-GDI mají už atmosférickou obdobu s vícebodovým vstřikováním.

Jedinou již důkladně představenou novinkou je 1,6 T-GDI z řady Gamma. Hyundai jej už montuje do Velosteru Turbo, Kia se chystá použít jej v Cee’du GT. S výkonem 150 kW se jedná o jednu z nejsilnějších šestnáctistovek na trhu. Vrcholem benzinového portfolia Kie se stane 2,0 T-GDI Theta. Automobilka ho nasadí zřejmě do modelů Sorento a Optima.

Všechny čtyři motory se samozřejmě dočkají použití i v ekvivalentních modelech značky Hyundai.

Související články

Témata
6. 3. 2013 10:49
Re: Kde pak
Účinek je pouze dočasný (pokud si je neuvaříš, trvalé poškození nehrozí). Takže hlavně ne horkou sprchu či koupel před aktem, pokud se snažíte o potomka. ;-)
5. 3. 2013 18:21
Re: Kde pak
V Cine (politika jedneho dietata) na take sedacky dostanes dotaciu >:D
5. 3. 2013 17:58
Re: Kde pak
No, všiml jsem si - ty asi taky - že to v mainstreamu automobilky řeší vyhřívanými sedadly, jsou teď v kdejakém obyčejném autě, do kterého by to před rokem dvěma bylo leda v rámci nějakého luxus packu. Viděno očima "modelové ženy" to neřeší studené prsty u nohou a na rukou, zato ale z pohledu "modelového muže" ohřívání kritických partií ohrožuje zdravý vývoj našich malých mršek s bičíky. Takže to vidím jako ne zrovna prima řešení pro zachování rodu :-)
5. 3. 2013 17:48
Re: Kde pak
Inu ba, zase ti bruselští bruslaři :-) Tady máš speciálně pro tebe ještě odkaz na loňskou motorářskou konferenci H/K, jestli jsem ti ho zatím nedával, asi z toho ještě něco vyčteš. Na podporu toho, co píšeš, mě zaujal citát: "For countries with extreme weather conditions, Hyundai will provide engines that deliver sustainable performance regardless of changes in temperature." Já to čtu asi takhle: "V zemích, kde místo na poroučení větru dešti myslí na reálný provoz aut, budeme do našich kár dál dávat normální motory a zpřevodování, abychom neštvali lidi schválnostmi." ;-) ( [odkaz] ). Měj se :yes:
5. 3. 2013 17:39
Re: Kde pak
Automobilky mozu namontovat elektricky vyhrievany termostat, ale to asi az v strednej triede, kedze dnes za setri na vsetkom.
Články odjinud