Technika

Zpět na článek

MultiAir: Nová rodina motorů se představí v Alfě Romeo MiTo

12 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
Po delším čase vycpaném hlavně hybridním zaklínáním tu máme zase něco opravdu novátorského z motorářské oblasti. Multiair vypadá velmi zajímavě, snad bude i spolehlivý. :yes:
webpaja
Vykonove parametry vypadaji slusne. Jen me opet prohlaseni pripada trochu italske. Proc nevime realne hodnoty spotreby a emisi a musime se spokojit s az x% snizenim hodnot?
Na druhou stranu ma Fiat, spolu s VW, Renaultem a PSA asi nejzajimavejsi nabidku ctyrvalcu, at uz spaluji naftu, nebo benzin.
U AR me chybi skutecny tah na branku. Jak se muze stat, ze vyvinou model MiTo, ktery fantasticky vypada, ma kvalitni interier (vse se ocekava) a naladeni podvozku a rizeni dotahnou az po kritice novinaru po prvnich testech? Proc uz dva roky oddaluji nastupce typu 166? Kde je slibovana AR Milano? Tech otazniku je strasne moc. Stejne je to s Lancii. Delta je spise hatchbackem stredni tridy, zastupce v nizsi stredni nemaji... Proste cesta, kterou se vydali je mozna aktualne ekonomicky uspesna, ale do budoucna prilis omezena. Costcutting je vyborna vec, ale je pouze krokem A, krok B je udrzet naklady nastavene krizovym managementem za soucasneho rozvoje (nemusi byt nutne rust) portfolia. A tam hosi uz par let preslapuji v lepsim pripade na mrtvem bode.
Avatar - Dinar
Dinar
To ses dostal v těch úvahách dost daleko a jinam, pokud zůstaneme u toho multiairu, pak mě zajímá jestli se něco změnilo v přístupu Fiatu při vypouštění motorářských novinek, tedy jak říkáš, jaké jsou skutečné parametry, realita vs. proklamace, a jestli je spolehlivost toho motoru dostatečně prověřená, aby to nebyl další TS, z hlediska parametrů mnoho povyku pro nic a dobrý job pro servisy. Nutno ale říct, že z toho popisu vypadá technické řešení velmi zajímavě, jsem na to opravdu zvědav. 😉
webpaja
Rozvinul jsem to i dal, nebot muzes mit skvele motory, ale kdyz nemaji co pohanet....

S TS souhlas, tech problemu bylo dost 😉 . Ja mel kdysi 156 2,4JTD a to byl zase naprosto prijemny cestak, na zacatku noveho milenia prekvapive rychle auto, nicmene pro me neprilis dlouha story. Jeden z mala pripadu, kdy jsem za neprilis vysoky dluh dodavatele koupil a pak uspesne prodal. 😉

Jinak Milano pod make-upem zde😒br />
[odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, někdo sem už před časem dával i nějaké rendery, designově styl 8C, Mito, nevím, mě se víc líbil styl nastolený 156kou, tj. přední světla horizontálně, u 159ky je to dokonalé.
webpaja
U 159 dokonale a neotrele. Bylo zbytecne vsude naroubovat styl 8C. Tam to funguje skvele, na MiTu si uz spousta lidi musela zvykat, jak to bude fungovat na vetsim Milanu je otazka. rendery jsem daval ja z Autoe😜ressu, vypadaly nejverohodneji.
Avatar - ethicon
ethicon
mne to stále pripadá ako zamaskovaná mula Brava, tie koncové svetlá sú evidentne nalepené na zadok Brava...niečo podobné ako fotky novej Lancie Y...Panda oblepená gumou len maska vytvára dojem Lancie. Na niektorých fotkách je dokonca vidiet zadnú nápravu-pružiny, ktorá je rovnaká ako na Brave, napriek všetkým údajom o multilinku...
Na druhou stranu to by nebyli taliáni, aby v designu moc dlouho přešlapovali na místě (resp. "rozvíjeli klasické tvary", jak se tomu taky někdy říká). Styl 8C je zas něco úplně nového a osobně si myslím, že větším modelům padne (ještě) lépe, než Míťovi. Hlavně jsem teda zvědavý na Giulii, nebo jak se to vlastně má jmenovat nástupce 159ky.
cuoresportivo
Už se na něj těším. Kvůli těmto motorům jsem koupi o rok odložil. Příští jaro, v březnu, ho chci mít v garáži. Snad se to nijak nezhatí (dostupnost financí a cena)....
Avatar - pelikoš
pelikoš
tak ti přeju,ať to rychle uteče 😉
briza
Pro ten czenglish patvar "aktuátor" 8-s existuje spisovný český výraz běžně používaný v literatuře vztahující se k automatizaci - "akční člen". 😉
Avatar - pelikoš
pelikoš
CUORE SPORTIVIO...ten design je fakt nádhernej...italové fakt uměj vyjádřit emoce :yes: