Zrejme vam v tabulce ochrany deti nekde ujelo deleni:
Jednotky body % body % body % - - body %
Ochrana dětí 23,4 195% 7 175% 12 600% 42,4 236% - -
Ochrana dětí - 42 86%
Za upevneni sedacky 600%? :-)
Osobně jsem ani nic jiného nečekal. Ale o tom diskuse není...
Taky se vám v černé se základními světly líbí víc než natuněná Elegance s miliónem příplatků?
tak ja ti neviem ;-\ mne sa strieborna farba na autach velmi nepaci.... posobia tak nejako bez duse nudne nezaujimavo... ked uz tak ciernu farbu alebo bordovu priapdne modru.... na malom aute je pekna aj zlta alebo cervena.... no a dnes je v mode biela ktora je takmer na kazdom aute zaujimava
:yes: Strieborné auto na mňa pôsobí ako keby v továrni to auto zabudli nalakovať ;-)
Mne osobne sa páči Tmavomodrá farba (LAVA) , v reáli sa mi celkom pozdávala pretože je tmavšia a nerobí to auto tak obludným a na svetle tam vidno krásnu modro-zelenú metalízu , podobá sa na tú čo mám na M626 . Niektorí hovoria že na nej OIII nevynikne , ale OIII takmer žiadne línie či zaujímavé prelisy nemá , takže tam nemá čo vyniknúť
Aj tak , farba je vecou vkusu ;-)
Ve stříbrné vypadá každé auto divně... Je to barva ve které totálně zaniknou hrany a auto vypadá prostě jinak než ve kterékoliv barvě. Malá auta tím tolik netrpí jako větší.
jak vliv ma omezovac rychlosti na bezpecnost, kdyz si ho navic muzu libovolne nastavit??
to jako kdyz mi omezovac pri predjizdeni zatrhne zvysovani rychlosti, a proti se blizi nalozenej kamion, tak se mam citit bezpecneji??
me se to stava celkem casto, ze se za nekym dobu tahnu treba 70 a kdyz ho zacnu predjizdet, tak zacne zrychlovat a skonci az v okamziku, kdy mu dojde ze mam silnejsi auto, ale to ja uz jedu treba 130 abych ho stih bezpecne predjet. a kdyz pak dal jedu svych tachometrovych 100, tak po chvili zmizi v zrcatku, protoze dal pokracuje tech svych 70 ...
Je vidět, že nemáš omezovač rychlosti v autě. Při sešlápnutí plynu na maximum se samozřejmě omezovač vypne (plynový pedál má 2 dorazy). Slouží hlavně pro řidiče "kochače" kteří moc nesledují svůj tachometr (bohužel i tací se mezi náma vyskytují). Takže zde tento asistent může mít svoje opodstatnění. Ale jinak pro mne zbytečný asistent, za 2 roky jsem ho použil jen jednou, abych vyzkoušel jeho vypínací funkci :-) Ale kamoš si tuto "vychytávku" nemohl vynachválit... zvláštní. :-)
Omezovač rychlosti je na 2 věci, mám ho už v druhém autě a použil jsem jej za 6 let jen jednou - abych zjistil, k čemu to je. No a zjistil jsem, že k ničemu. Kde je úsekové měření rychlosti používám tempomat a je to o dost jednodušší. K bezpečnosti moc nepřispívá, spíše naopak, pokud potřebuješ přidat (v nebezpečné situaci) nejde to. Musíš prošlápnout plyn, ale než ti to dojde, může nastat problém. Tedy jako kritérium pro hodnocení bezpečnosti je jeho význam přinejmenším sporný ;-)
Jinak asi nikdo neočekával, že by OIII dostala méně jak 5* ;-) Takže dobrá práce.
To to trvalo...testy byly zveřejněné už ráno. A správné video crashtestů tam dát asi nemůžete, co?
Co se týče samotné O3 tak je to velmi dobrý výsledek. Při čelním nárazu se neobjevila jediná prasklinka na čelním skle :yes: ! Při nárazu z boku také dobrý výsledek. Co se týče pole testu, tak tomu úplně nerozumím, protože na základě videa z toho crashtestu to nevypadá, že by měli nastat nějaké problémy v oblasti žeber.
Ochrana dětí taky dobrá.
Ochrana chodců je excelentní - 82% hned tak nikdo nedostane. Aktivní kapota se tedy osvědčila.
Asistenční systémy jsou kapitola sama pro sebe. A to doslova. Omezovač rychlosti? Je tady spousta mnohemdůležitějších systému, které lze hodnotit, co se týče bezpečnosti. Pak z toho vychází 66% - 60% je hranice mezi 4 a 5 hvězdami, takže je to jen tak tak. Dalším paradoxem je, že hned o řádek níže O3 dávají speciální ocenění za 4 bezpečnostní systémy >:D [odkaz]
Takže O3 :yes: a EURO NCAP :no: ...chtělo by se nad tím zamyslet a trošku to testování upravit.
S tím čelním sklem. Myslím, že F II čelní sklo taky neprasklo, ale vinou tuším vadného zámku na 5* nedosáhla. U fabie 1. generace se ohnul A sloupek a sklo prasklo, ale tak dopadl i čtyřkový golf, zkrátka nějaká móda konce 90. let.
Myslíš že Octavia měla horší tuhost karoserie než golf? Zezadu určitě ano to má však za vinu liftback a větší zadní převis. Poslední Škodovka která byla pojízdná rakev je Felicie.
Myslíš že Octavia měla horší tuhost karoserie než golf? Zezadu určitě ano to má však za vinu liftback a větší zadní převis. Poslední Škodovka která byla pojízdná rakev je Felicie.
Výsledek sice pěkný, nicméně je třeba vzít v potaz, že to auto bylo primárně stavěno na tento test. Výsledek tedy dle očekávání. Dostat to ránu zezadu, nebo s překrytím jen 15% či ve větší rychlosti, tak hrajeme hru "domeček z karet" jako s většinou jiných. Octavia ještě přidává svou pověstnou směrovou nestabilitu danou lodním kufrem, naštestí se po 3 generaci již chytli za nos a začali dávat alespoň formálně pomáhající esp.
Výše zmiňované barvy bych do toho netahal, každému se líbí jiná. Stříbrná je klasika, hezká je čistá i špinavá. Bílá někdy mírně metrosexuální, někdy elegantní. Černá musí být vyleštěná a pouze na kulatějších autech, jak je to špinavé a hranaté, vypadá to jak pohřebák. Za mě nevypadala špatně ta hnědá.
Jak OMG??? Reklamní fráze Škody nedávno zněla, že když jí dáváte po léta to nejlepší, nyní je čas vám to vrátit. A byla fotka jak nějaké děti nastupují dozadu do Fabie.
Tady názorně vidítě, jak se původně dobře myšlených 5* jen proměnilo v zrůdný marketingový prvek a reálné věci automobilku vůbec nezajímají. A jestli Škoda nebo jiný, je to skoro jedno, aby se neřeklo že máme otloukánka. Opravdu ty automobily v 21 století zas takové high tech nejsou ;-)
To asi trošku přeháníte. Automobily jsou více a více bezpečnější. To je bez debat. A ten pokrok mi osobně připadá velice rychlý. Ale na druhou stranu máte pravdu v tom, že se automobilky zaměřují výhradně na typy nehod, které odpovídají těmto testů - ono je to logické (proto by EURO NCAP měl zavést třeba small overlap test, roof test a zadní náraz). Přesto se ale bezpečnost mnohonásobně zlepšuje a pravděpodobně i bude zlepšovat. Když to vezmete z druhého úhlu pohledu, tak nelze udělat auto, které bude ze všech stran a úhlů bezpečné, jako při čelním nárazu se 100% překrytím. To už by jste si rovnou mohl koupit tank. Třeba taková T-72 vyřazená z AČR stojí snad už i nějakých 350 000 - takže podobně jako O3 :). Ale i tank je vlastně ze stran a zezadu zranitelnější než zepředu...
Ona to neni "A4 z roku 2012", ale Audi A4 z roku 2008, preci jenom je to ctyri roky stary model. Infiniti dopadlo o neco malo lepe, ale s novejsim modelem. Uspech Volva byl dany vyberem tehdy zbrusu noveho modelu s poslednimi bezpecnostnim designem jaky je dnes mozny. Kdyby hosi z IIHS zaradili do testy misto S60, treba starsi ale stale prodavanou S80, tak by vysledek tak pozitivni urcite nebyl.
Passat CC při testu jako jediný (a první auto v testech IIHS vůbec) přišel o dveře, to asi aby se ušetřila práce hasičům :-)) a dopadl tak s přehledem nejhůř. Hodnocení "Poor" si odváží Mercedes C, oba Lexusy a Audi A4. Jako "Marginal" posoudili u IIHS výsledek BMW 3, Lincolnu MKZ a Acury TSX. "Acceptable" bylo hodnoceno pouze Infiniti G a jediná dvě auta, která získla "Good" byla Acura TL a Volvo S60.
Americký IIHS je v tomto určitě dál... - v tomto testu "small overlap" se teprve láme chleba. V autě je potom akorát velká díra a figuríny mají hlavu téměř mimo airbag...EURO NCAP by ho také měli asi zavést. Jelikož by na to výrobci museli nějak reagovat, tak by to určitě bezpečnost zvýšilo.
Určitě, akorát se bojím, že by se toho tady v Evropě chytnul nějakej pitomec a začal by nám kázat, jestli by nebylo lepší chodit pěšky v reflexních vestách.
Jenže by se ukázalo, že koncernový výrobce dělá auta jen na testy NCAP a tady by pěkně pohořel. Takže se bude muset počkat až bude další generace připravená a pak se to může zavést ;-)
Jasně, zase jenom ten koncern. Klidně bych si vsadil, že takhle by dopadl kdokoliv z evropských mainstreamových výrobců a je otázka, co prémie (viz. MB C).
Protože téměř všem autům chybí pořádné výztuhy nad koly. Pokud vím, i v konstrukci S60 tenhle prvek byla novinka pro Volvo. Jen to ukazuje, jak jsou testy nedokonalé a v praxi k ničemu. Hodnocení EuroNCAP napoví možná tak o bezpečnosti ve městě.
Volvo v tomhle mívá náskok a tady patří potlesk Acuře.
Lidé si nevšimnou věcí, z toho si nic nedělej ;-) Jedna měla hodně, druhá asi 6 tkm. Vícekrát jsem tu čest už mít nechtěl. ;-\ Ale třeba Roomster (byť zatáčí na pětníku a couvání jedna báseň) je ještě horší. To 2 pruhy málo.
PS: 200tkm, mno to se pomalu zadělává na destičky a kotouče co jsou z prvovýroby. Tlumiče z prvovýroby mají ještě dost času. Ale jsou Auta a auta. ;-) Stačí si prohlédnout výfuk na Rapidu po 6500 km (autotip č4 2013) vs na jednom z mých co má za sebou 21 zim a 349tkm. Vypadají +- stejně. To jsou ty rozdíly, co lidé nevidí a "test" resp jednorázové subjektivní projetí žurnalisty neodhalí.
pnepetr: Auto na obrázku. No kamaráde, život se odehrává celý v obrazech. Ty nejjedodušší jsou mnohdy nejlepší. Tak si vezmeme od Františka Ringo Čecha, Zvířátka obdivují p*ču. (googluj existuje to) Zvířátka se sejdou, udělají kroužek a společně koukají na červený kosočtverec. Tak nějak na mne mohou působit motoristé a produkty některých firem.
Dlužím ale vysvětlení, že problém je spíš v tom, že jeden o voze, druhý o koze. Částečně z mé strany i záměrně. Abych alespoň část motoristů inspiroval k tomu, že někdy to jde "lépe" a víc to stát nemusí. Něco jak bankovní poplatky, dneska už se část lidí ptá. Abychom byli fér, k výfuku je třeba na vysvětlenou dodat, že někteří výrobci používají kus spojeného plechu. Něco jak když se na průmyslových oborech v prvních ročnících učí jako cvičení svařit z tabulového plechu krychličku atd. Jsou ale i výrobci, jejíž výfuky obsahují množství legur a podobných věcí, výfuk kryje po celé délce oplášťování atd. Že stojí cca 60tis? Ano pravda, pak výfuk může vydržet 21 zim a být pouze hnědý. Ale dobrá, co z toho.Ty jednou za 5 let koupíš nějaký za 5-10tis, každý není nadšenec z oboru, potrpící ci na prémiové produkty (moje deformace). Nicméně kotouče a destičky stojí v aftermarketu všechny (zcela záměrně) prakticky stejně. Hups ale Starline děláš další rok znova, Ferodo pojem co máme všichni zažitý jak víru ale kupodivu taky. Febi také není co bývalo, smíšené dojmy. Paradoxně většině lidem méně známé TRW, šups drží. ATE které má bílý ochranný povlak ještě lépe. 2-3 nene i 5 násobek. Chce to znát vědět, zajímat se, ptát se, zda nám výrobci nepředkládají ten červený kosočtverec.
Ale konečně zpět k tématu crash-testů ;-) S tím to máš podobné. Hvězdičky jak je známe dnes byly úžasný nápad. Jenže měly význam v době, kdy auta bourala tak, že pedály byly místo kufru atd. Tedy v době nějakých P309, Tipo, Kadet atd. Dnes mají význam minimální. Někteří výrobci dělají crash testy a snaží se odzkoušet co se dá. Jiní ne. Škoda ale patří alespoň do té lepší poloviny. Takže buďme rádi i za to málo, ale neptejme se na 5*. Ptejme se na reálnou bezpečnost v různých situacích. Pokud se všichni spokojíme s 5*, uslyšíme o nich ještě dalších 20 let a ve všem mimo přesně definovaný rozklad sil (náraz) potopa. Je to tedy na nás.
A když budeš chodit pěšky, tak to bude dokonce i zdarma. Kastli můžeš po každé zimě (ke všemu sám a skoro zdarma)přelakovávat nebo se při výrobě rovnou pozinkuje a máš klid, je to na každém z nás. A nyní z5 k tému crash-testůůůů ;-)
v autorizovanom ŠKODA servise som chcel vymeniť tlmiče, lebo mi to prišlo mooc km na ne a mali tam snímač, zaťažil tlmič, uvolnil a meral útlm. Chcel som ich meniť už od 150000 km ale nechceli zarobiť. Bol to sofistikovanejší test ako test batérie meraním napätia. S autami chodím do autorizovaného servisu a podľa servisného plánu
Tenhle test je velmi orientační, záleží na tom jestli je olej v tlumiči zahřátý. Pak také na tom jakou vahou se na tlumič zatlačí, jaké je zrychlení.... Objektivnější je tzv. třasák kdy se kolo chová jako při přejetí nerovnosti na silnici. Podle testu kdy se samotný měřák připevní na blatník pod něj na zem se položí čidlo. Byli tlumiče na autě ok přitom levý zadní byl vyteklý a více méně se jen vozil. Již za jízdy bylo jasné že není v kondici.
pri servise zopár krát menená krycia manžeta kvôli prasklinám, aby nešiel bordel k tesneniu, ale pri zmene smeru auto neplávalo. Cestou domov mám pravú a ľavú zákrutu tak na 120 kmh max a tento test som robil často , jazdí pár áut a nikto nemeria, je to účelová komunikácia, cestička tak na dve autá takže ak by to bolo zlé, všimol by som si. Ak bol tlmič vytečený, tak ten kto meral, si nevšimol nápadne dlhší čas na ustálenie na tej strane ? ak náhodou nebola prasknutá aj pružina, ale to by som mu neveril ani náhodou >:D
Jezdíte li s autem pravidelně tak se aniž by jste to postřehl přizpůsobujete. Jízdní vlastnosti se mění tak pozvolně že to ani nepostřehnete. Kdyby vám někdo přes noc tlumiče vyměnil za horší či nové rozdíl by jste poznal okamžitě. Zcela jistě by stačilo jen sednout do jiného totožného vozu a rozdíl pro Vás bude ihned znatelný ;-)
nejaka velka slava octavia nebude za to predrazena je riadne, za tie prachy nezmysel .. jedna velka nuda... auto bez duse.... bez charizmy.... nechcem byt zly ale mna octavka nezaujala vobec.... totalna sed nuda strohost mrtvo..... blee
už som to videl , má pravdu , až na tu farbu pretože mne sa ta farba s príplatkovou chrómovou lištou páči . Ale ako som hovoril , je to vec vkusu ;-):yes:
To auto je fajn , ale nie za 16 tis. € s 1,2 TSI a to tam nemáš ani el, zadné okná :no:
keby bolo za 12 tisíc € tak by to hneď lepšie vyzralo
Ale prosim tě :-)
Každému se prostě líbí něco jiného. Mě prostě design O3 připadá elegantní, důstojný a velmi precizní. Charizma má. Ne že ne. Měl bys jít na nějakou přednášku pana Kabaně >:D
Co se týče ceny, tak to není taková tragédie...ještě před uvedením tu půlka lidí hádala základ na 360 tisíc Kč. A hle 335 000 Kč.Vím, že ta výbava není nic extra, ale čekal bych brzy O3 Fresh jako Rapid, který dostal už velice slušnou výbavu. Active je u něj teď jako Ambition+, Ambition jako Elegance+...U O3 bude brzy něco podobného. Cenu bych čekal stejnou - připadá mi adekvátní - tedy samozřejmě po tom, co tam přihoděj nějakou tu výbavu.
Cesty mi ani nespomínaj . Koniec koncov sú na vine aj tak ľudia , pretože volia tých k ktorých zaujíma len ako si čo najviac nahrabať zo štátneho rozpočtu .
Poprvé, kdy Škoda s výsledkem Octavie nenechává nikoho na pochybách. Takto to má vypadat. Jen moc nerozumím testování bezpečnosti chodců bez aktivní kapoty a průměrování. Nějak jsem to podrobněji nehledal, ale ona je i ta aktivní kapota za příplatek?
Aktivní kapota je ve všech zemí EU v základní výbavě. Takže také nechápu, proč to testovali bez ní. A ještě více nechápu, proč to také ve finále do výsledků započítali. Hodně nelogické...Je to jako testovat s a bez airbagu a pak ty výsledky způrměrovat.
V originále je to rozepsané detailněji (je tam i PDFko), ale stejně to nedokážu pochopit.
[odkaz]
Co vím, tak problém je v samotném mechanismu. Pokud automobilka dokáže, že systém zvládne zachytit jakéhokoli chodce a zvládne kapotu nadzvednout včas, počítá se jen s tímhle systémem. Předpokládám tedy, že jde o jakousi kompenzaci pro situace, kdy by systém nezareagoval včas, nebo vůbec.
Bohužel, v případě nárazu na sloup došlo na figuríně ke stlačení žeber, tudíž byla ochrana hrudníku slabá a to je u nově konstruovaného vozu velmi zarážející. Vzhledem k přítomnosti bočních a hlavových airbagů bude chyba zřejmě ve špatné konstrukci dveří a B sloupku. ;-\
Současný Golf a Leon jsou na tom o něco lépe:
[odkaz]