Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2013: Škoda Octavia – Pět hvězd pro třetí generaci

Škoda Octavia předvedla v testech Euro NCAP výsledky, které vzhledem k důležitosti tohoto modelu nejspíš nikoho nepřekvapí.
Zpět na článek
5. 3. 2013 13:48
5. 3. 2013 13:57
5. 3. 2013 14:59
5. 3. 2013 16:17
5. 3. 2013 17:21
5. 3. 2013 19:03
5. 3. 2013 20:16
7. 3. 2013 09:00
5. 3. 2013 18:43
5. 3. 2013 20:17
7. 3. 2013 09:05
5. 3. 2013 15:58
6. 3. 2013 08:25
5. 3. 2013 15:39
5. 3. 2013 17:04
5. 3. 2013 18:07
5. 3. 2013 18:57
Avatar - Slavek-TDM
5. 3. 2013 13:48
Cislicka
Zrejme vam v tabulce ochrany deti nekde ujelo deleni:
Jednotky body % body % body % - - body %
Ochrana dětí 23,4 195% 7 175% 12 600% 42,4 236% - -
Ochrana dětí - 42 86%
Za upevneni sedacky 600%? :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 13:57
OK
Osobně jsem ani nic jiného nečekal. Ale o tom diskuse není...
Taky se vám v černé se základními světly líbí víc než natuněná Elegance s miliónem příplatků?
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
5. 3. 2013 14:59
Re: OK
cierna farba ma tendenciu auto zmensovat a zkompaktnovat a octavii rozhodne tato farba prospeje ;-)
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 15:14
Re: OK
Ale stejně mi pořád vrtá hlavou, proč v té stříbrné vypadá tak divně.
Avatar - 3_diamanty
5. 3. 2013 16:17
Re: OK
to mas pravdu.... ale ono v striebornej "farbe" vyzera kazde auto akosi divne... len si pozri napr tento golfik vstriebornej..... [odkaz]

a teraz skusme inu farbu : [odkaz]

hned je to v tej bordovej farbe akesi elegantnejsie a krajsie auto podla mna :yes:
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 16:23
Re: OK
Toto se mi ale ve stříbrné líbilo. [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
5. 3. 2013 17:21
Re: OK
tak ja ti neviem ;-\ mne sa strieborna farba na autach velmi nepaci.... posobia tak nejako bez duse nudne nezaujimavo... ked uz tak ciernu farbu alebo bordovu priapdne modru.... na malom aute je pekna aj zlta alebo cervena.... no a dnes je v mode biela ktora je takmer na kazdom aute zaujimava
Avatar - Aladeen
5. 3. 2013 19:03
Re: OK
:yes: Strieborné auto na mňa pôsobí ako keby v továrni to auto zabudli nalakovať ;-)
Mne osobne sa páči Tmavomodrá farba (LAVA) , v reáli sa mi celkom pozdávala pretože je tmavšia a nerobí to auto tak obludným a na svetle tam vidno krásnu modro-zelenú metalízu , podobá sa na tú čo mám na M626 . Niektorí hovoria že na nej OIII nevynikne , ale OIII takmer žiadne línie či zaujímavé prelisy nemá , takže tam nemá čo vyniknúť
Aj tak , farba je vecou vkusu ;-)
Avatar - 3_diamanty
5. 3. 2013 20:16
Re: OK
presne tak.... strieborna farba posobi akosi nijako na kazdom aute ;-)
7. 3. 2013 09:00
Re: OK
Třeba 911 stříbrná sluší. Ale těm sluší hodně barev.
5. 3. 2013 18:43
Re: OK
Ve stříbrné vypadá každé auto divně... Je to barva ve které totálně zaniknou hrany a auto vypadá prostě jinak než ve kterékoliv barvě. Malá auta tím tolik netrpí jako větší.
7. 3. 2013 09:05
Re: OK
Naopak v tmavých barvách zanikají hrany. A pak tomu pomáhá lesk.
5. 3. 2013 15:58
Re: OK
Mě by se líbila bílá s černou střechou, snížená na nějakej pěknejch 17" ráfcích ;-)
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 16:04
Re: OK
Takovýho dělaj rapida, to máš podobný...
Né, bílá ji taky podle mě sluší a superbu vůbec.
6. 3. 2013 08:25
Re: OK
Však Rapidu tohle sluší taky ;-)
5. 3. 2013 14:08
omezovac rychlosti??
jak vliv ma omezovac rychlosti na bezpecnost, kdyz si ho navic muzu libovolne nastavit??
to jako kdyz mi omezovac pri predjizdeni zatrhne zvysovani rychlosti, a proti se blizi nalozenej kamion, tak se mam citit bezpecneji??
me se to stava celkem casto, ze se za nekym dobu tahnu treba 70 a kdyz ho zacnu predjizdet, tak zacne zrychlovat a skonci az v okamziku, kdy mu dojde ze mam silnejsi auto, ale to ja uz jedu treba 130 abych ho stih bezpecne predjet. a kdyz pak dal jedu svych tachometrovych 100, tak po chvili zmizi v zrcatku, protoze dal pokracuje tech svych 70 ...
Rozbalit vlákno
4
5. 3. 2013 15:58
Re: omezovac rychlosti??
Je vidět, že nemáš omezovač rychlosti v autě. Při sešlápnutí plynu na maximum se samozřejmě omezovač vypne (plynový pedál má 2 dorazy). Slouží hlavně pro řidiče "kochače" kteří moc nesledují svůj tachometr (bohužel i tací se mezi náma vyskytují). Takže zde tento asistent může mít svoje opodstatnění. Ale jinak pro mne zbytečný asistent, za 2 roky jsem ho použil jen jednou, abych vyzkoušel jeho vypínací funkci :-) Ale kamoš si tuto "vychytávku" nemohl vynachválit... zvláštní. :-)
5. 3. 2013 19:00
Re: omezovac rychlosti??
Omezovač rychlosti je na 2 věci, mám ho už v druhém autě a použil jsem jej za 6 let jen jednou - abych zjistil, k čemu to je. No a zjistil jsem, že k ničemu. Kde je úsekové měření rychlosti používám tempomat a je to o dost jednodušší. K bezpečnosti moc nepřispívá, spíše naopak, pokud potřebuješ přidat (v nebezpečné situaci) nejde to. Musíš prošlápnout plyn, ale než ti to dojde, může nastat problém. Tedy jako kritérium pro hodnocení bezpečnosti je jeho význam přinejmenším sporný ;-)

Jinak asi nikdo neočekával, že by OIII dostala méně jak 5* ;-) Takže dobrá práce.
5. 3. 2013 20:03
Re: omezovac rychlosti??
na nezaplatenie keď v meste nastavíš 50, alebo 70 podľa toho čo musíš dodržať, pomáhači musia čakať na niekoho iného >:D
5. 3. 2013 15:39
Slušné
To to trvalo...testy byly zveřejněné už ráno. A správné video crashtestů tam dát asi nemůžete, co?

Co se týče samotné O3 tak je to velmi dobrý výsledek. Při čelním nárazu se neobjevila jediná prasklinka na čelním skle :yes: ! Při nárazu z boku také dobrý výsledek. Co se týče pole testu, tak tomu úplně nerozumím, protože na základě videa z toho crashtestu to nevypadá, že by měli nastat nějaké problémy v oblasti žeber.
Ochrana dětí taky dobrá.
Ochrana chodců je excelentní - 82% hned tak nikdo nedostane. Aktivní kapota se tedy osvědčila.
Asistenční systémy jsou kapitola sama pro sebe. A to doslova. Omezovač rychlosti? Je tady spousta mnohemdůležitějších systému, které lze hodnotit, co se týče bezpečnosti. Pak z toho vychází 66% - 60% je hranice mezi 4 a 5 hvězdami, takže je to jen tak tak. Dalším paradoxem je, že hned o řádek níže O3 dávají speciální ocenění za 4 bezpečnostní systémy >:D [odkaz]
Takže O3 :yes: a EURO NCAP :no: ...chtělo by se nad tím zamyslet a trošku to testování upravit.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 16:02
Re: Slušné
S tím čelním sklem. Myslím, že F II čelní sklo taky neprasklo, ale vinou tuším vadného zámku na 5* nedosáhla. U fabie 1. generace se ohnul A sloupek a sklo prasklo, ale tak dopadl i čtyřkový golf, zkrátka nějaká móda konce 90. let.
Avatar - twistedTSD
5. 3. 2013 16:35
Re: Slušné
Nebýt 1 bodu za zámek, tak by sice 5* (asi) dostala, ale FII zkazila výsledek hlavně přístrojová deska, která není příliš bezpečná pro nohy.
Avatar - Katikakus
5. 3. 2013 16:12
Tak slava...
...konecne ma Octavia solidne vyresenou bezpecnost. :yes:

Predchozi generace byla na tom dost bidne.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 16:50
Re: Tak slava...
Jak se tak nějakou dobu zajímám o auta, tak začínám zjišťovat, že alfou a omegou auta je mnohdy opomíjená tuhost skeletu. A u škodovek je to vidět.
5. 3. 2013 17:04
Re: Tak slava...
Myslíš i u O3?
Prý zvýšili torzní tuhost přibližně o 25-30% oproti O2...
5. 3. 2013 18:47
Re: Tak slava...
Ano díky vysokopevnostní oceli na nosných částech dosáhli vyšší tuhosti.
5. 3. 2013 18:51
Re: Tak slava...
Myslíš že Octavia měla horší tuhost karoserie než golf? Zezadu určitě ano to má však za vinu liftback a větší zadní převis. Poslední Škodovka která byla pojízdná rakev je Felicie.
5. 3. 2013 18:51
Re: Tak slava...
Myslíš že Octavia měla horší tuhost karoserie než golf? Zezadu určitě ano to má však za vinu liftback a větší zadní převis. Poslední Škodovka která byla pojízdná rakev je Felicie.
Avatar - vabis
5. 3. 2013 16:48
očekávání splěno
Výsledek sice pěkný, nicméně je třeba vzít v potaz, že to auto bylo primárně stavěno na tento test. Výsledek tedy dle očekávání. Dostat to ránu zezadu, nebo s překrytím jen 15% či ve větší rychlosti, tak hrajeme hru "domeček z karet" jako s většinou jiných. Octavia ještě přidává svou pověstnou směrovou nestabilitu danou lodním kufrem, naštestí se po 3 generaci již chytli za nos a začali dávat alespoň formálně pomáhající esp.

Výše zmiňované barvy bych do toho netahal, každému se líbí jiná. Stříbrná je klasika, hezká je čistá i špinavá. Bílá někdy mírně metrosexuální, někdy elegantní. Černá musí být vyleštěná a pouze na kulatějších autech, jak je to špinavé a hranaté, vypadá to jak pohřebák. Za mě nevypadala špatně ta hnědá.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 16:52
Re: očekávání splěno
To se ukázalo v Americe. Místo půlkou narazili čtvrtinou předku a skoro všichni snad kromě Volva úplně vyhořeli.
Avatar - Katikakus
5. 3. 2013 17:19
Re: očekávání splěno
Acura TL a Volvo S60 dopadly dobre, Infiniti G taky nedopadlo uplne spatne: [odkaz]
5. 3. 2013 17:38
Re: očekávání splěno
[odkaz]
Kdo by řekl, že A4 z roku 2012 dopadne takhle špatně....
Avatar - vabis
5. 3. 2013 19:09
Re: očekávání splěno
Jak OMG??? Reklamní fráze Škody nedávno zněla, že když jí dáváte po léta to nejlepší, nyní je čas vám to vrátit. A byla fotka jak nějaké děti nastupují dozadu do Fabie.

Tady názorně vidítě, jak se původně dobře myšlených 5* jen proměnilo v zrůdný marketingový prvek a reálné věci automobilku vůbec nezajímají. A jestli Škoda nebo jiný, je to skoro jedno, aby se neřeklo že máme otloukánka. Opravdu ty automobily v 21 století zas takové high tech nejsou ;-)
5. 3. 2013 21:31
Re: očekávání splěno
To asi trošku přeháníte. Automobily jsou více a více bezpečnější. To je bez debat. A ten pokrok mi osobně připadá velice rychlý. Ale na druhou stranu máte pravdu v tom, že se automobilky zaměřují výhradně na typy nehod, které odpovídají těmto testů - ono je to logické (proto by EURO NCAP měl zavést třeba small overlap test, roof test a zadní náraz). Přesto se ale bezpečnost mnohonásobně zlepšuje a pravděpodobně i bude zlepšovat. Když to vezmete z druhého úhlu pohledu, tak nelze udělat auto, které bude ze všech stran a úhlů bezpečné, jako při čelním nárazu se 100% překrytím. To už by jste si rovnou mohl koupit tank. Třeba taková T-72 vyřazená z AČR stojí snad už i nějakých 350 000 - takže podobně jako O3 :). Ale i tank je vlastně ze stran a zezadu zranitelnější než zepředu...
5. 3. 2013 21:33
Re: očekávání splěno
Ona to neni "A4 z roku 2012", ale Audi A4 z roku 2008, preci jenom je to ctyri roky stary model. Infiniti dopadlo o neco malo lepe, ale s novejsim modelem. Uspech Volva byl dany vyberem tehdy zbrusu noveho modelu s poslednimi bezpecnostnim designem jaky je dnes mozny. Kdyby hosi z IIHS zaradili do testy misto S60, treba starsi ale stale prodavanou S80, tak by vysledek tak pozitivni urcite nebyl.
5. 3. 2013 23:45
Re: očekávání splěno
Aha...nechal jsem se zmást. Je ale pravdou, že většina vozů, u kterých testovali small overlap dopadla velmi bídně.
Avatar - Choochoo
6. 3. 2013 08:29
Re: očekávání splěno
Passat CC při testu jako jediný (a první auto v testech IIHS vůbec) přišel o dveře, to asi aby se ušetřila práce hasičům :-)) a dopadl tak s přehledem nejhůř. Hodnocení "Poor" si odváží Mercedes C, oba Lexusy a Audi A4. Jako "Marginal" posoudili u IIHS výsledek BMW 3, Lincolnu MKZ a Acury TSX. "Acceptable" bylo hodnoceno pouze Infiniti G a jediná dvě auta, která získla "Good" byla Acura TL a Volvo S60.

Převzato ze skvělého HC :yes:
[odkaz]
5. 3. 2013 18:49
Re: očekávání splěno
Kod chce bezpečí musí vybírat mezi auty, která se prodávají i v USA. Např. Suzuki Kizashi..
5. 3. 2013 17:34
Re: očekávání splěno
Americký IIHS je v tomto určitě dál... - v tomto testu "small overlap" se teprve láme chleba. V autě je potom akorát velká díra a figuríny mají hlavu téměř mimo airbag...EURO NCAP by ho také měli asi zavést. Jelikož by na to výrobci museli nějak reagovat, tak by to určitě bezpečnost zvýšilo.
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 18:20
Re: očekávání splěno
Určitě, akorát se bojím, že by se toho tady v Evropě chytnul nějakej pitomec a začal by nám kázat, jestli by nebylo lepší chodit pěšky v reflexních vestách.
5. 3. 2013 20:06
Re: očekávání splěno
večer z krčmy určite áno :-!
Avatar - Choochoo
6. 3. 2013 10:30
Re: očekávání splěno
Jenže by se ukázalo, že koncernový výrobce dělá auta jen na testy NCAP a tady by pěkně pohořel. Takže se bude muset počkat až bude další generace připravená a pak se to může zavést ;-)
7. 3. 2013 08:18
Re: očekávání splěno
Jasně, zase jenom ten koncern. Klidně bych si vsadil, že takhle by dopadl kdokoliv z evropských mainstreamových výrobců a je otázka, co prémie (viz. MB C).
7. 3. 2013 09:17
Re: očekávání splěno
Protože téměř všem autům chybí pořádné výztuhy nad koly. Pokud vím, i v konstrukci S60 tenhle prvek byla novinka pro Volvo. Jen to ukazuje, jak jsou testy nedokonalé a v praxi k ničemu. Hodnocení EuroNCAP napoví možná tak o bezpečnosti ve městě.

Volvo v tomhle mívá náskok a tady patří potlesk Acuře.
5. 3. 2013 18:54
Re: očekávání splěno
Nikdy jsem si nějak nevšiml směrové nestability u Octavie ;-\ Pokud tedy neměla ve 200 000 km původní tlumiče.
Avatar - vabis
5. 3. 2013 19:36
Re: očekávání splěno
Lidé si nevšimnou věcí, z toho si nic nedělej ;-) Jedna měla hodně, druhá asi 6 tkm. Vícekrát jsem tu čest už mít nechtěl. ;-\ Ale třeba Roomster (byť zatáčí na pětníku a couvání jedna báseň) je ještě horší. To 2 pruhy málo.

PS: 200tkm, mno to se pomalu zadělává na destičky a kotouče co jsou z prvovýroby. Tlumiče z prvovýroby mají ještě dost času. Ale jsou Auta a auta. ;-) Stačí si prohlédnout výfuk na Rapidu po 6500 km (autotip č4 2013) vs na jednom z mých co má za sebou 21 zim a 349tkm. Vypadají +- stejně. To jsou ty rozdíly, co lidé nevidí a "test" resp jednorázové subjektivní projetí žurnalisty neodhalí.
5. 3. 2013 19:42
Re: očekávání splěno
Aha tak to pak jo >:D ;-\ připadá mi že jsi viděl auto zatím max. tak na obrázku. Jinak si tvoje názory nedokážu vysvětlit.
Avatar - vabis
5. 3. 2013 22:20
Re: očekávání splěno
pnepetr: Auto na obrázku. No kamaráde, život se odehrává celý v obrazech. Ty nejjedodušší jsou mnohdy nejlepší. Tak si vezmeme od Františka Ringo Čecha, Zvířátka obdivují p*ču. (googluj existuje to) Zvířátka se sejdou, udělají kroužek a společně koukají na červený kosočtverec. Tak nějak na mne mohou působit motoristé a produkty některých firem.

Dlužím ale vysvětlení, že problém je spíš v tom, že jeden o voze, druhý o koze. Částečně z mé strany i záměrně. Abych alespoň část motoristů inspiroval k tomu, že někdy to jde "lépe" a víc to stát nemusí. Něco jak bankovní poplatky, dneska už se část lidí ptá. Abychom byli fér, k výfuku je třeba na vysvětlenou dodat, že někteří výrobci používají kus spojeného plechu. Něco jak když se na průmyslových oborech v prvních ročnících učí jako cvičení svařit z tabulového plechu krychličku atd. Jsou ale i výrobci, jejíž výfuky obsahují množství legur a podobných věcí, výfuk kryje po celé délce oplášťování atd. Že stojí cca 60tis? Ano pravda, pak výfuk může vydržet 21 zim a být pouze hnědý. Ale dobrá, co z toho.Ty jednou za 5 let koupíš nějaký za 5-10tis, každý není nadšenec z oboru, potrpící ci na prémiové produkty (moje deformace). Nicméně kotouče a destičky stojí v aftermarketu všechny (zcela záměrně) prakticky stejně. Hups ale Starline děláš další rok znova, Ferodo pojem co máme všichni zažitý jak víru ale kupodivu taky. Febi také není co bývalo, smíšené dojmy. Paradoxně většině lidem méně známé TRW, šups drží. ATE které má bílý ochranný povlak ještě lépe. 2-3 nene i 5 násobek. Chce to znát vědět, zajímat se, ptát se, zda nám výrobci nepředkládají ten červený kosočtverec.

Ale konečně zpět k tématu crash-testů ;-) S tím to máš podobné. Hvězdičky jak je známe dnes byly úžasný nápad. Jenže měly význam v době, kdy auta bourala tak, že pedály byly místo kufru atd. Tedy v době nějakých P309, Tipo, Kadet atd. Dnes mají význam minimální. Někteří výrobci dělají crash testy a snaží se odzkoušet co se dá. Jiní ne. Škoda ale patří alespoň do té lepší poloviny. Takže buďme rádi i za to málo, ale neptejme se na 5*. Ptejme se na reálnou bezpečnost v různých situacích. Pokud se všichni spokojíme s 5*, uslyšíme o nich ještě dalších 20 let a ve všem mimo přesně definovaný rozklad sil (náraz) potopa. Je to tedy na nás.

;-)
5. 3. 2013 22:51
Re: očekávání splěno
I kdybys ten vyfuk menil kazdych 5 let, tak to za tech 21 let tech 60 tisic neda.
Avatar - vabis
6. 3. 2013 07:16
Re: očekávání splěno
A když budeš chodit pěšky, tak to bude dokonce i zdarma. Kastli můžeš po každé zimě (ke všemu sám a skoro zdarma)přelakovávat nebo se při výrobě rovnou pozinkuje a máš klid, je to na každém z nás. A nyní z5 k tému crash-testůůůů ;-)
6. 3. 2013 11:21
Re: očekávání splěno
Možná by to chtělo navštívít doktora ;-\
5. 3. 2013 20:07
Re: očekávání splěno
v 214.000 km funkčné na 74%,
5. 3. 2013 20:10
Re: očekávání splěno
A na jakém testu jste byl?
5. 3. 2013 20:16
Re: očekávání splěno
v autorizovanom ŠKODA servise som chcel vymeniť tlmiče, lebo mi to prišlo mooc km na ne a mali tam snímač, zaťažil tlmič, uvolnil a meral útlm. Chcel som ich meniť už od 150000 km ale nechceli zarobiť. Bol to sofistikovanejší test ako test batérie meraním napätia. S autami chodím do autorizovaného servisu a podľa servisného plánu
5. 3. 2013 20:25
Re: očekávání splěno
Tenhle test je velmi orientační, záleží na tom jestli je olej v tlumiči zahřátý. Pak také na tom jakou vahou se na tlumič zatlačí, jaké je zrychlení.... Objektivnější je tzv. třasák kdy se kolo chová jako při přejetí nerovnosti na silnici. Podle testu kdy se samotný měřák připevní na blatník pod něj na zem se položí čidlo. Byli tlumiče na autě ok přitom levý zadní byl vyteklý a více méně se jen vozil. Již za jízdy bylo jasné že není v kondici.
5. 3. 2013 20:36
Re: očekávání splěno
pri servise zopár krát menená krycia manžeta kvôli prasklinám, aby nešiel bordel k tesneniu, ale pri zmene smeru auto neplávalo. Cestou domov mám pravú a ľavú zákrutu tak na 120 kmh max a tento test som robil často , jazdí pár áut a nikto nemeria, je to účelová komunikácia, cestička tak na dve autá takže ak by to bolo zlé, všimol by som si. Ak bol tlmič vytečený, tak ten kto meral, si nevšimol nápadne dlhší čas na ustálenie na tej strane ? ak náhodou nebola prasknutá aj pružina, ale to by som mu neveril ani náhodou >:D
5. 3. 2013 21:25
Re: očekávání splěno
Jezdíte li s autem pravidelně tak se aniž by jste to postřehl přizpůsobujete. Jízdní vlastnosti se mění tak pozvolně že to ani nepostřehnete. Kdyby vám někdo přes noc tlumiče vyměnil za horší či nové rozdíl by jste poznal okamžitě. Zcela jistě by stačilo jen sednout do jiného totožného vozu a rozdíl pro Vás bude ihned znatelný ;-)
5. 3. 2013 18:07
mokry asfalt?
len zbezne som pozrel video a clanok (chbaju mi dalsie videa) ale iba mne sa zda ten asfalt mokry?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
5. 3. 2013 18:53
Teda , nič moc
Za tie prachy by malo byť hviezd aspoň 7 >:D >:D >:-[]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
5. 3. 2013 21:51
Re: Teda , nič moc
tu si pozri toto videjko: [odkaz]

nejaka velka slava octavia nebude za to predrazena je riadne, za tie prachy nezmysel .. jedna velka nuda... auto bez duse.... bez charizmy.... nechcem byt zly ale mna octavka nezaujala vobec.... totalna sed nuda strohost mrtvo..... blee
Avatar - Aladeen
5. 3. 2013 22:20
Re: Teda , nič moc
už som to videl , má pravdu , až na tu farbu pretože mne sa ta farba s príplatkovou chrómovou lištou páči . Ale ako som hovoril , je to vec vkusu ;-) :yes:
To auto je fajn , ale nie za 16 tis. € s 1,2 TSI a to tam nemáš ani el, zadné okná :no:
keby bolo za 12 tisíc € tak by to hneď lepšie vyzralo
5. 3. 2013 22:32
Re: Teda , nič moc
Ale prosim tě :-)
Každému se prostě líbí něco jiného. Mě prostě design O3 připadá elegantní, důstojný a velmi precizní. Charizma má. Ne že ne. Měl bys jít na nějakou přednášku pana Kabaně >:D
Co se týče ceny, tak to není taková tragédie...ještě před uvedením tu půlka lidí hádala základ na 360 tisíc Kč. A hle 335 000 Kč.Vím, že ta výbava není nic extra, ale čekal bych brzy O3 Fresh jako Rapid, který dostal už velice slušnou výbavu. Active je u něj teď jako Ambition+, Ambition jako Elegance+...U O3 bude brzy něco podobného. Cenu bych čekal stejnou - připadá mi adekvátní - tedy samozřejmě po tom, co tam přihoděj nějakou tu výbavu.
Avatar - šmoula nešika
6. 3. 2013 12:20
Re: Teda , nič moc
Očividně to s vašimi silnicemi není o moc lepší.
Avatar - Aladeen
6. 3. 2013 14:41
Re: Teda , nič moc
Cesty mi ani nespomínaj . Koniec koncov sú na vine aj tak ľudia , pretože volia tých k ktorých zaujíma len ako si čo najviac nahrabať zo štátneho rozpočtu .
Avatar - šmoula nešika
6. 3. 2013 21:56
Re: Teda , nič moc
A u nás se dokonce opravuje i v -20ti.
Avatar - šmoula nešika
6. 3. 2013 14:34
Re: Teda , nič moc
Je to o vkusu. Já jsem naopak rád, že tolik nevyniknou ty kabaňoviny.
5. 3. 2013 18:57
Nechápu
Proč se do výsledků Crash testů promítají el. asistenční systémy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 22:17
Re: Nechápu
Protože si někdo usmyslil, že by nebylo od věci chtít po automobilkách prevenci.
Avatar - rohYpnol
5. 3. 2013 19:11
První nekompromisní
Poprvé, kdy Škoda s výsledkem Octavie nenechává nikoho na pochybách. Takto to má vypadat. Jen moc nerozumím testování bezpečnosti chodců bez aktivní kapoty a průměrování. Nějak jsem to podrobněji nehledal, ale ona je i ta aktivní kapota za příplatek?
Rozbalit vlákno
4
5. 3. 2013 21:34
Re: První nekompromisní
Aktivní kapota je ve všech zemí EU v základní výbavě. Takže také nechápu, proč to testovali bez ní. A ještě více nechápu, proč to také ve finále do výsledků započítali. Hodně nelogické...Je to jako testovat s a bez airbagu a pak ty výsledky způrměrovat.
V originále je to rozepsané detailněji (je tam i PDFko), ale stejně to nedokážu pochopit.
[odkaz]
7. 3. 2013 09:54
Re: První nekompromisní
Co vím, tak problém je v samotném mechanismu. Pokud automobilka dokáže, že systém zvládne zachytit jakéhokoli chodce a zvládne kapotu nadzvednout včas, počítá se jen s tímhle systémem. Předpokládám tedy, že jde o jakousi kompenzaci pro situace, kdy by systém nezareagoval včas, nebo vůbec.
6. 3. 2013 18:39
Re: První nekompromisní
Bohužel, v případě nárazu na sloup došlo na figuríně ke stlačení žeber, tudíž byla ochrana hrudníku slabá a to je u nově konstruovaného vozu velmi zarážející. Vzhledem k přítomnosti bočních a hlavových airbagů bude chyba zřejmě ve špatné konstrukci dveří a B sloupku. ;-\

Současný Golf a Leon jsou na tom o něco lépe:
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - šmoula nešika
6. 3. 2013 21:58
Re: První nekompromisní
A leon je dokonce až na hrudník lepší než golf. :-O