Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První statické dojmy: Qoros 3 sedan aneb Číňany musíme brát vážně (+video)

Izraelsko-čínská automobilka čelila hrozbě žaloby od Audi za písmeno Q v názvu modelu. Proto se sedan střední třídy jmenuje jednoduše 3, tak jako stejně velké BMW…
Zpět na článek
6. 3. 2013 13:44
6. 3. 2013 17:04
Avatar - vabis
6. 3. 2013 07:29
njn a nejen v autech
Vzhled a neživé auto není zas takový problém, jůndaj toho důkazem. Doladěná technika je pak něco jiného, nicméně ano. Za pár let se z Číny dosmějem neuvěřitelným způsobem všichni, a nejde jen o nějaká auta :-|
Rozbalit vlákno
1
Avatar - tune.lar
6. 3. 2013 08:24
Re: njn a nejen v autech
Budu oponovat a tvrdit opak, jedinná živá auta na cestách sou japonci a právě tvý oblíbení korejci :-). Ono krásně ten den ožije vidět i30, i40... a ne jen same koncernové pohřebáky :-)

Jinak k článku, čína jede, ale evropa a potažmo celý svět si za to může sám. To my tam posíláme výrobu aby jsme snížili náklady.
Avatar - Bubáq
6. 3. 2013 08:36
Ergonomické vady
Ani se nedivím krátkým opěradlům vpředu, krátkým a nízko položeným sedákům vzadu. Je to vůz primárně pro Čínu, s jejími obyvateli velkou většinou nepříliš vysokého vzrůstu. A ti jistrě pociťují interiér jako vzdušný :-). Pokud budou chtít exportovat na další trhy (a to budou chtít), nebude problém tyto "nedostatky" vyřešit příslušnými úpravami bez dopadu na náklady a cenu.
Také se velice obávám toho, jak dopadnou evropští výrobci, hlavně dodavatelé komponentů a dílů pro prvovýrobu, až čínské firmy expandují na starý kontinent... Zatím místní velkofirmy byly chráněny nedostatečnou kvalitou čínské výroby, ale vše se velmi rychle mění. A s ohledem na politiku EU se nedá předpokládat, že by stávající zaměstnavatelé byli nějak celně chráněni. Přitom jsou to oni, kdo automobilkám pomáhají splnit neuvěřitelně vysoké administrativní nároky na ekologii, bezpečnost, "bezpečnost" atd. Musí vydávat mnohem vyšší sumy na udržení vývoje a výroby, než čínské firmy, které tak akumulují zdroje na blízkou expanzi do Evropy. Pochopitelně jen exportem, přece nemají důvod sem investovat a zaměstnávat místní přeplacené a zhýčkané zaměstnance. Katastrofa je už v dohledu...
Rozbalit vlákno
5
6. 3. 2013 08:52
Re: Ergonomické vady
Neznám aktuální situaci, ale čínské firmy hodně kupovaly akcie evropských prvovýrobců - řešily tak soudní spory ohledně padělání, porušování patentů, vzorů atd. Takže budou více méně konkurovat samy sobě.
6. 3. 2013 09:47
Re: Ergonomické vady
Ta "katastrofa" silne zavisi i na tom nakolik budou Evropane cinska auta kupovat. A rekl bych, ze vzhledem k cene budou potencialni kupci prave ti, jejich pracovni mista budou timto dovozem ohrozena. Aneb kazdy sam sveho stesti strujcem.
6. 3. 2013 11:13
Re: Ergonomické vady
Jenomže číňani nejsou schopní ani ten lowend vyrobit levněji, než my tady v Evropě. Taková Dacia jím dokonale zavřela cestu.
6. 3. 2013 14:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 3. 2013 15:29
Re: Ergonomické vady
Co je to "zhýčkaný zaměstnanec"?Člověk, který nechce dělat za minim. mzdu, za niž si koupí velké kulové nic,nebo chce mít dokonce i dovolenou a třeba 8h prac. dobu?Mně fascinují lidé, kteří by nejraději, aby člověk makal zřejmě zadara.Pak je otázka, co všechno si ti, jež dělají za suché z nosu= minim. mzdu koupí a od koho? Nebo pro koho se vůbec vyrábí? Pro horních X % lidí a zbytek má držet hubu a krok?Se ptám, ať v tom mám jasno.A hl. nepiš nic o sockách, tou fak nejsu ani omylem a rozhodně nestrádám.
6. 3. 2013 11:11
Já zas takový strach nemám
Číňani jejsou schopní vyrobit auto ve srovnatelné kvalitě levněji, než my tady v Evropě. Takže tyhle obskurní čínské značky se sem tak jednoduše nedostanou. Daleko snažší cestu mají pře vlastnictví zavedených evropských značek, jako je např. Volvo.
Rozbalit vlákno
13
6. 3. 2013 12:00
Re: Já zas takový strach nemám
- sef Qoros-u je byvaly manazer VW
- dizajner v Qoros-e je byvaly dizajner BWM, ktory robil na "Mini"
- na bezpecnost "ulovili" byvaleho experta zo Saab-u
- s vyvojom aut im pomahaju rakuske firmy Magna-Steyr a AVL

Fakt si myslis ze s takymito ludmi, a prakticky neobmedzenymi prostriedkami nie su schopni vyrobit porovnatelne kvalitne auto, a podstatne lacnejsie?
6. 3. 2013 12:13
Re: Já zas takový strach nemám
Nejsou, kdyby to šlo vyrobit v Číně výrazně levněji, tak už i v dnešní době třeba VW řadu modelů pro evropské trhy vyrábí v Číně.
6. 3. 2013 14:32
Re: Já zas takový strach nemám
To by VW uz davno robil, keby "Europska Utopia" neuvalila na dovazane auta vysoke cla, s ktorymi zatial dost neuspesne bojuju aj japonci. Preto VW uz aj teraz vyraba v Cine aj teraz, ale len auta pre cinsky/azijsky trh...

Osobne si myslim ze cinania to spravia podobne ako korejci: v niektorej EU-krajine (tipujem Bulharsko, Rumunsko) si postavia fabriku v ktorej budu auta montovat ciastocne vyrabat, tak aby mali narok oznacit ich ako "made in EU". Otazka uz neznie "ci" dokazu vyrabat auta, ale "kde" (pripadne "kedy") ich zacnu vyrabat.

Mimochodom v tomto modeli "3" som uz sedel, aj sa kusok viezol. Vnutri je fakt akysi "maly", ale udajne finalny model pre europu bude mat trochu odlisne sedadla. Zvonku normalne auto. Aj korejci kedysi zacinali ako "low-end", az neskor sa prepracovali vyssie. Cinania si tym tiez budu musiet prejst...
6. 3. 2013 15:17
Re: Já zas takový strach nemám
Jenomže aby to mohli v Evropě úspěšně prodávat, museli by to nabízet za výrazně menší cenu, neč kvalitativně srovnatelná konkurence. Piokud by chtěli konkurovat lowendem, museli by být levnější než Dacia, pokud by chtěli vstoupit rovnou do mainstreamu, museli by být výrazně levnější než korejci, PSA, atd. A to už z principu věci nebudou. Řekni mi, jak přesvědčí evropského zákazníka, aby si za stejné peníze co stojí Dacia koupil anonymní čínskou značku lowendovou značku?
6. 3. 2013 15:30
Re: Já zas takový strach nemám
Pokud jde o ten boj Japonců s evropskými cly tak to je poněkud asymetrický problém. Japonci na dovoz zboží z EU clo neuplatňují, v opačném směru je clo na japonské zboží 10%. Na druhé straně vah je silně ochranářská politika japonské vlády při zadávání veřejných zakázek ve srovnání s pravidly v EU.
Jednání, která by měla ty bariéry odbourat začala před 2 roky ... ... ;-\
6. 3. 2013 19:47
Re: Já zas takový strach nemám
zatiaľ potichu montuje do G7 riadenie MADE IN CHINA :-! , najväčší nepriatelia európskeho priemyslu nie sú v Číne, ale v Bruseli a volíme si ich sami do europarlamentu
Avatar - 3_diamanty
6. 3. 2013 14:07
Re: Já zas takový strach nemám
teddy - marna snaha... niektorych nepresvedcis

90 percent ludi si stale mysli ze qoros vyrabaju nejaki cinania na predmesti sanghaja nejako svojpomocne doma na kolene ..... mnohi ani nemaju sajnu ze qoros je v podstate europske auto.... pre europu .... navrhovane europanmi pre nas , to kde sa dnes tieto auta vyrabaju je uz uplne jedno

uz sa neviem dockat nabehu qorosu :yes: a hlavne toho crossoveru :yes:
Avatar - Aladeen
6. 3. 2013 15:02
Re: Já zas takový strach nemám
Akurát je MADE IN CHINA ;-\ Inak je to pekné auto , mne osobne sa páči :yes:
Avatar - 3_diamanty
6. 3. 2013 15:10
Re: Já zas takový strach nemám
snad sa raz dockame zavodu qorosu aj v eu ;-)
Avatar - Aladeen
6. 3. 2013 15:18
Re: Já zas takový strach nemám
[odkaz] ;-)
Avatar - 3_diamanty
6. 3. 2013 15:25
Re: Já zas takový strach nemám
:yes: .... no musim povedat ze takto nazivo ten interier vyzera o chlp lepsie ako na tych foto... noo.. v nejakej peknej farbe na elektronoch s poriadnym motorom .... preco nie? Otazka znie preco nie? 90 percent vodicov u nas jazdia vo fabii tak kde je problem? Qoros bude urcite lepsi... chce to dobru cenu .... inak viac sa tesim na crossover... tento sedan asi v eu ani u nas konkretne veal vody nenamuti.... ale crossover to bude trefa uvidis :yes:
7. 3. 2013 01:22
Re: Já zas takový strach nemám
Tak to snad nie. Alebo nech im to vyhori.
Avatar - 3_diamanty
6. 3. 2013 11:55
interier zatial trosku zaostava
za vonkajsim vzhladom ale ziadna tragedia to nie je.... coskoro pride aj crossover qoros a ten by mohol vzhladom na oblubenost tejto kategorie aut v eu pekne predajne prekvapit :yes:
Rozbalit vlákno
1
6. 3. 2013 12:31
Re: interier zatial trosku zaostava
No mě se ten interiér celkem líbí, jednoduché a bez milion a jedné křivky alá Hyundai a další.
6. 3. 2013 13:44
Klíííd
Oni to stejně zabijou cenou. Muselo by to stát o nějakou korunu víc max dvě než Dacia a to nebude. Kolik stojí ty levné sedany od PSA, tak v takové kategorii by se měli pohybovat a to nebudou.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
6. 3. 2013 15:20
Re: Klíííd
si uplne mimo.... qoros sem neprisiel predavat lowendy.... takze nemozes cakat ze to bude zadarmo.. takisto kvalita bude uz ok a aj motory ked si pozries ake to bude mat tak dacia sa moze ist zahrabat.... pozri isi interier, ten je tiez lepsi ako v dacii a lepsie bude vsetko... ono totiz qoros sem neprisiel aby v eu bol lowendom... qoros bude normalne auto.... ziadny traged ani chudak to nebude... a ja stale nechapem ako moze si niekto mysliet pri pohlade na qoros ze to bude nejaky trabant.... kto ma oci uz len na pohlad vidi ze to auto vyzera uplne ok... a uplne ok aj bude.... samozrejme este to nebude hned super bomba svetko chce cas .... ale ziadny moskvic to nebude ani trabant.... bude to plnohodnotne a vybavou uplne konkurencieschopne auto ako kazde ine ..... je to auto navrhvane europanmi pre europu .... nie cinanmi pre cinu..... je nacase prestat si nahovarat nezmysly a tvarit sa nechapavo...... qoros bude upne normalmym auto,..... smejd by totiz v eu neuspel a to vedia nielen cinania ale aj vietnamci uz.......
6. 3. 2013 15:46
Re: Klíííd
Tak být může, ale to jsou i ostatní auta. Jelikož nic než cenu nemají. Nemají tradici nemají servisní zázemí, nemají pověst. HYUNDAI je tady 20 let a udělal solidní I40 a stejně ji nikdo nechtěl. Až ji před pár měsící výrazně slevnili tak se prodej trochu rozhoupal. A to tady válčí přes 20 let a v 90 letech se Sonáta prodávala jak teplé housky. LEXUS, INFINITY je kvalitou minimálně srovnatelné s německou prémiíi a stejně za ty roky se nikam moc nepohnuli. Když nepřišli prodávat lowendy tak přišli jen vystavovat, protože bez ceny " No neberte to za ty peníze" jim nic jiného nezbude. Nabídka aut v Evropě výrazně překonává poptávku. Do reality s cenama se probudily i místní automobilky, Čína se bude muset ještě profackovat.
Avatar - 3_diamanty
6. 3. 2013 16:08
Re: Klíííd
korejci kedysi nemali kvalitu tak ich nikto nechcel... ved ani skodovky pred 20 rokmi za vela nestali a v zapadnej eu boli nieco ako trabanty..... ale doba sa zmenila.... korejci uz ponukaju spickove auta a ako vidime uspech v eu sa uz dostavil a nebude dlho trvat a nasledovat ich budu cina a india.... ani skodovka pred 20 rokmi za vela nestala... a pozri kde je dnes.... ohanat sa historiou to dnes uz je prd platne... realita je podstatna nie minulost.
Avatar - 3_diamanty
6. 3. 2013 16:23
tento sedan
asi velku dieru do sveta nespravi ale crossover bude podla mna trefa :yes:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
6. 3. 2013 17:04
hmm
No je vidět, že to je auto z číny pro evropu. Design a interiér, hlavně krátké sedáky, jsou vytvořeny hlavně pro malé žluté mužíky. Vždyť víte. Prostě tohle nedělá dobrotu, cpát nám něco od inženýrů z číny do evropy. Ať si to prodávaj u nich.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hombre_71
6. 3. 2013 17:50
První závany bouře...
...kterou sklidí evropské automobilky, které ve své nadutosti a honbě za momentálním ziskem narvaly Číňanům do chřtánu své technologie a know-how. Teď se to obrací. Pilní a "bezskrupilózní" čínští soudruzi nám to sem začnou hrnout pod tlakem. Jasně, začne se hrát na vlastenecké struny, ale to už nikoho nedojímá. Pokud bude dobrá cena, tak v dohledném horizontu bude většina aut (tak jako ostatního spotřebního zboží) MADE IN CHINA !
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud