Nerad, ale musím pokárat redakci, že Le Mans z mého pohledu nevěnovala dostatečnou pozornost. Samozřejmě ne výsledkům, ale zejména kvalifikacím a děním před závodem.
Po tomto ročníku bude asi více spokojených. Superúspěch Charouzova týmu zasluhuje velkou gratulaci a dvojité vítězství Peugeota oslavuje jistě celá Francie a s ní i ti ostatní, kterým vadila dosavadní jednotvárnost posledních let.
Já si moc přál, aby jeden z Peugeotů ke konci vypadl (stačilo by zdržení v boxech), aby mohl na bedně bejt i TNG a spol. Závod legend byl taky moc pěknej. Škoda, že Jaguar Lister nakonec dojel druhej, dlouho to vypadalo, že si to žlutý Ferrari dá k obědu.
asi jsi nepochopil rozdělení vozů do tříd že?
a také jsi zřejmě nepochopil zvýhodnění ropáků pravidly v LMP1 že?
a nepostřehl že pro příští rok dojde konečně k jejich úpravě :-!
Kšá:) Mě diesely ani moc nevadí...mě spíš vadí, že je má pár týmů na čele, co díky tomu takřka "automaticky" bojují jen mezi sebou a zbytek čeká, co zbude.
Ach jo, ale být nejlepší ze zbytku světa, to není zlé. Vlastně ani celkově čtvrté místo a je to za daných okolností asi maximum, takže posádce gratuluji...mám radost i za Engeho, kterého poslední dobou nebylo až tolik vidět.
Sice máš naprostou pravdu, ale to nestačí. Tohle je přesně princip, který se snaží zavést do F1 Mosley se svojí ideou stropu a výhod pro ty, kteří to budou respektovat. Závod je závodem jenom tehdy, je-li technika porovnatelná a vítezem je ten, kdo projel cílem jako první. Přepočítávání pomocí indexů, znevýhodňování jedněch na úkor druhých třeba technickými opatřeními jsou blbost. Ale dnešní svět je takovej. Za žvásty o ekologii se skrývá neekologičnost nejvyšší míry. Benzín je odpad, nafta se dá ještě zpracovat. Přesto se všude prosazuje nafta (i cenově). CO2 je na indexu, ale místo snahy po co nejmenší spotřebě se prosazují hybridní monstra,která spálí benzínu víc než normální downsizingový motor nejnovější generace a ještě zatíží žiovtní prostředí sajrajty z baterií...
a přepočítává se vždycky účelově - upřímně nestojí to za ten čas to sledovat.
Asi jako kdyby se v atletice černoši penalizovali a žlutí naopak protěžovali, aby se to vyrovnalo eurosportovci >:D
Jasně, stanovit srovnatelné podmínky pro motory odlišné konstrukce je dost problematické... netýká se to jen nafty proti benzínu, ale třeba i atmosféry proti turbu. Jaké kritérium nastavit, když omezení výkonu by brzdilo rozvoj technologie? Objem? Nebo maximální množství spotřebovaného paliva? Současné podmínky evidentně vyhovují naftě, to ale nemění nic na tom, že se ukázala v LeMans ve velmi dobrém světle.
Je to hnusné prosazování nafty. Kdyby mohl mít benzíňák Bi-turbo, tak by se nějaké diesly vůbec nechytaly. Cožpak všichni zapomínáte, kde byly ropáci bez turba? V pr.eli. I poměrně nový motor SDI byl totální verk. Když tomu dali turbo, tak z toho je najednou opěvované TDI a další deriváty. Nejde o palivo, tady je nafta na tom mnohem hůře než benzín, ale jde o přeplňování, to je alfa a omega úspěchu turboropáků. Tak ať povolí benzínové turba s objemem 4 litry a uvidíme, kde budou ropáci. Je mi z toho věčného prosazování nafty na blití. Mám dojem, že vnitřní cirkulace byla do aut montována, až po masovém rozšíření ropáků. Ty jejich saze a čmoudy každého otravují. Kdyby se tolik peněz a energie vložilo do turbobenzínů, tak dneska máme 1.2 litry s výkonem 200 PS a spotřebou kolem 6 litrů. Bez smradu, FAP filtrů, vstřikovaní močoviny(AdBlue) a podobných blbostí.