Autosalon Ženeva
První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.
Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.
Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.
Autosalon Ženeva 2020 |
|
Autosalon Ženeva 2018 | Autosalon Ženeva 2017 |
Autosalon Ženeva 2016 | Autosalon Ženeva 2015 |
Ve chvíli, kdy sis to auto chtěl sám řídit, byla problémem zastaralost. Pokud narážíš na design, tak ve skutečnosti S-klasse opisovala od Maybachu a v době uvedení S-klasse to bylo bráno pozitivně (pro S-klasse), byť to asi nebyl nejšťastnější krok. Mluvit o převlečeném Mercedesu může jen člověk, který si do Maybachu ani nesedl. On to Mercedes byl a všichni to věděli. A přesto byl o tolik víc (s výjimkou Pullmanu). O ceně nebylo pochyb. Asi nejdražší kousek jsem viděl v Hong Kongu, přes 90 milionů.
Pokud nenabídnou odpovídající náhradu, tak tu zůstane možnost nechat si S-klasse natáhnout/ smrsknout, záleží na úhlu pohledu. Myslím si, že velká část jejich zákazníků by mohla zůstat věrná, protože Maybach nabízel něco trochu jiného. Jestli budou mít na kapotě hvězdu, nebo MM, je už celkem jedno. Jen tak mimochodem, i ten převlečený "meďák" dokázal v přímém srovnání Phantom porazit. A vzhledem k tomu, že Rolls Royce nemá vlastní vývoj, ten probíhá v Německu u BMW, tak jde vlastně o BMW s exkluzivním jménem. I motor a karoserie jsou z Německa (a mnohem více dílů, které pak sestaví dohromady v UK).