Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První statické dojmy: Bentley Flying Spur je auto, kancelář i luxusní obývák v jednom

7. 3. 2013 • 03:27
19
11
Zobrazit náhledy (19)
Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur Bentley Continental Flying Spur
Moderní design je stále méně fotogenický. Psali jsme to včera u Maserati a dnes to u Bentley zopakujeme znovu – auto, které vypadá na fotkách neforemně, má ve skutečnosti zajímavé a pohledné tvary.

V Bentley před pár lety objevili technologii superforming, která umožňuje vylisovat i ty nejsložitější tvary. A tak začala éra vícekrát lomených blatníků a složitých prolisů na všech karosářských dílech. Tato inovace nyní míří i k modelu Flying Spur.

Po zcela novém Mulsanne a modernizovaném Continentalu se výrazného přepracování designu dočkal i menší z čtyřdveřových modelů. Symbolicky z jeho názvu zmizelo slovo Continental a společně s tím se rozešly designové cesty limuzíny a výchozího kupé. Flying Spur se vymyká současné koncepci Bentley, když dvě vnější ze čtveřice předních světel dostala větší průměr než vnitřní světlomety. Oba konce karoserie jsou u nového modelu kolmější, u zádi je více zdůrazněna její splývavost.

Interiér se ovšem stále ve velkém inspiruje u Continentalu GT. Symetrická palubní deska je čalouněna hutnou kůží, oproti kupé a kabrioletu zde ale najdeme více dekoru. Na místě řidiče se sedí pohodlně, není to jen sedadlo pro šoféra. Vzadu ale panuje přinejmenším stejný komfort. Prostoru je všemi směry víc než dost, i když opravdový nadbytek nabídne až větší řada Mulsanne.

S lehce sportovním nádechem Flying Spuru koresponduje relativně nízký posaz. Cenovce zase odpovídá kvalita použitých materiálů a bohaté čalounění. Bentley dokáže zastat funkci pojízdného obýváku i kanceláře, a tak mezi zadními sedadly najdeme zabudovanou lednici s držákem na lahve, na zadní straně předních sedadel pak obrazovky společně s kompletní soupravou konektorů pro externí zařízení.

JAKE.auto.cz: vše o Bentley Continental na jednom místě

Související články

Témata
8. 3. 2013 11:42
Re: mat na to...
:-) Když si porovnáš Mini a Smart, Rolls Royce a Maybach, tak je vidět, kdo má schopnější vedení. Je škoda, že jim to nevyšlo, ale pokud bude Mercedes nabízet odpovídající verze S-klasse (s těmi úžasnými vychytávkami Maybachu), tak to pro mne není žádná ztráta. Měla by přijít ve čtyřech délkách, tak jsem zvědavý.
Avatar - Pekelná Micinka
8. 3. 2013 01:17
Re: Raději bych Audi A8
To jsme rádi, Edo.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 19:56
Re: mat na to...
:-O
7. 3. 2013 18:38
Re: mat na to...
S-klasse má podle mne dostatečnou prestiž. Ostatně se dělá také v 6,5 metrové verzi, tedy ještě větší než Maybach 62, nicméně to je kusovka, kterou je nesmírně těžké získat (Daimler si hodně vybírá, komu ji prodá, ale po odchodu Maybachu by měla být dostupnější). Prostě neodhadli cílovou skupinu. Přecenili její velikost a celý projekt stál na té naprosté zákaznické špičce. Zaujmout se jim podařilo, jejich zákazníci utráceli mnohem víc než zákazníci RR. V době, kdy byl Maybach na vrcholu, se většina Phantomů prodala bez individualizace, u Maybachu to bylo přesně naopak. Jak byla klientela bohatá, tak byla náročná. Dodnes v nabídce RR nenajdeš některé prvky, které po Maybachu vyžadovali a kvůli zájmu je museli začít nabízet i v menším modelu. Tady samozřejmě platí nic není nemožné, jen je levnější, když je něco takového ve standardní nabídce.

Ve chvíli, kdy sis to auto chtěl sám řídit, byla problémem zastaralost. Pokud narážíš na design, tak ve skutečnosti S-klasse opisovala od Maybachu a v době uvedení S-klasse to bylo bráno pozitivně (pro S-klasse), byť to asi nebyl nejšťastnější krok. Mluvit o převlečeném Mercedesu může jen člověk, který si do Maybachu ani nesedl. On to Mercedes byl a všichni to věděli. A přesto byl o tolik víc (s výjimkou Pullmanu). O ceně nebylo pochyb. Asi nejdražší kousek jsem viděl v Hong Kongu, přes 90 milionů.

Pokud nenabídnou odpovídající náhradu, tak tu zůstane možnost nechat si S-klasse natáhnout/ smrsknout, záleží na úhlu pohledu. Myslím si, že velká část jejich zákazníků by mohla zůstat věrná, protože Maybach nabízel něco trochu jiného. Jestli budou mít na kapotě hvězdu, nebo MM, je už celkem jedno. Jen tak mimochodem, i ten převlečený "meďák" dokázal v přímém srovnání Phantom porazit. A vzhledem k tomu, že Rolls Royce nemá vlastní vývoj, ten probíhá v Německu u BMW, tak jde vlastně o BMW s exkluzivním jménem. I motor a karoserie jsou z Německa (a mnohem více dílů, které pak sestaví dohromady v UK).
Avatar - blake26
7. 3. 2013 13:34
Re: mat na to...
v podstate si vystihol pointu preco mam radsej bentley aj ked na druhej strane taky Mulsanne je tiez o vozeni vzadu :-)
Články odjinud