Kdyby Miloš jezdil opravdu českým autem,tak v létě jezdí Kaipanem a v zimě 1203kou z Ocelotu :yes: Schade uš od topa kty se fyrábět Fabia nený šeská auto !
ano..ale ten přínos ČR je zlomek toho,kolik se odvede do říše...ze svébytné automobilky je dneska jen montáž aut.Česana vyvíjí akorát kindermotory >:D
Čína alespoň netrpí falešným patriotismem jako my...
A to že na Škodu je vázáno x českých dodavatelů nakonec není žádná výhra...pokud se opět otřese trh s auty,tak na něm máme závislou ekonomiku.... :no:
A je to tu zase...Montáž a kindermotory? Vývoj a testování všech (jen u Citigo nevím) modelů dělá asi kdo? Sídlo má kde?...Také Volvo či Saab podle tebe byly americké automobilky a Seat německý? 8-s
Seat pro mě nebyla automobilka s historií...prostě jen paběrkoval zbytky po Fiatu než se dostal do rukou VW
Dacia vznikla jen jako licence Renaultu 12, Zastava jako licenční výrobce Fiatu...ale udělat z automobilky Škoda něco na úrovni výše zmíněných mě taknějak trochu štve :yes:
Česana vyvíjela a testovala motory 1.2 včetně TSiček,který jim tam na okruhu v Yetim dělaly vrásky na čele (nestíhal se dochlazovat kat).
Mlhovky s corner funkcí údajně dělal můj spolužák....
ale i přes tyhle drobnosti nemám být jako Čech na co pyšný :yes:
rozhodně při prodeji vyjednat jasné postavení v koncernu,což se nestalo.Éra českého auta skončila s Ludvíkem Kalmou.
Ono se krásně nadává,kolik aut se zašlapalo před rokem 89,ale i po roce 93 se díky koncernu zašlapaly projekty Škody.
Těžko soudit,jestli by Škoda vydržela devadesátá léta bez strategického partnera,ale kvalitní vývoj tady byl.Bohužel se z koncernu nestal strategický partner...ale pomalu postupně otrokář. Všichni víme jak vypadala divoká 90tá léta která nepřežila většina tuzemských producentů,takže ano...silný strategický partner byl potřeba.Ale chtělo to trošku větší volnost vývojářům v ČR.Opravdový konec české Škody nastal koncem devadesátých let,kdy ve Fabii bylo použito 80% dovozových dílů.Tady se opravdu jen lisovaly větší karosářské díly a vyráběly motory 1.2 , 1.4 MPi a převodovky pro tyto motory.Nehledě na to,že 1.4ky byly "přiškrceny" aby nekanibalizovaly 1.4 16V 55kW od VW
Změna mentality ano...to znamenalo tvrdý přechod do kapitalismu.Produktivita práce apod.Stejně jako když VW vstoupil do Seatu a provedl čistku v managementu kde byli zvyklí na trochu jiný styl práce.
Bylo to znát na zpracování Favoritů před rokem 92 a po něm.Němec musel naučit čecha makat :-)
U Fabie šlo hlavně už o společnou platformu s Polem,většinu německých motorů a převodovek a motormanagementu.Samozřejmně,že se u nás vyrábí interierové díly,volanty,sedačky,skla a podobně ale primárně už byla Fabia víc německá než naše.
Druhou stranou mince je vlastnictví těchto subdodavatelů,tady můžu jen odhadovat kolik jich je čistě českých.
Favorit byl na podmínky tuzemského automobilového průmyslu bomba.A veškerá technologie se vyráběla tady.I díky tomu,že jsme neuměli vyrobit světla která Bertone navrhnul,tak měl favorit lampy jaké měl.Brzdy licence Girling.Aby se zaplatila investice,tak zrcátka sdílela i T613 a ne jen zrcátka...Uměli jsme z * uplést bič.Dneska si jen najmeme designéra,který na VW podvozky udělá nějakou pěknou formu a jedeme...Je to hezký,je to český,ale pro mě je ten patriotismus falešnej.
Nejsem antiškodovák...Rapid a Octa je po dlouhý době Škoda která se mi opravdu líbí ale dnes je to opravdu jen o tom znáčku na masce a ne o národní hrdosti
Rozumím, co chceš říct, ale otázka je, jestli je lepší plést z h... biče, který ale nikdo nebude kupovat (favorit sice motorizoval Česko, ale jak se prodával v zahraničí?), a nebo s pomocí silnějšího dělat auta, o která je zájem.
No nevím s tou oblibou, v Anglii maj o Škodě vtipy, ve Švédsku zase žertovnou písničku. Malta a Řecko nejsou úplně stěžejní trhy, ale je fakt, že Octavii jsem tam viděl hodně, tak máš asi pravdu.
Nepřijde mi,že by kromě Indie a Číny expandovala oproti již obsazeným trhům.Tradičně oblíbená byla v UK a Nizozemí.
Škoda je značka s více než 100letou tradicí...když je na stejné pozici jako Seat tak mě to trochu štve :-)
Pověst škody v tebou zmíněné Británii, Nizozemí nebo třeba Skandinávii byla dost nezáviděníhodná. Vysmívali se jí, o oblibě těžko mluvit. Kdo se o auta vůbec nezajímá, tak ještě dnes je překvapen, když vidí pěkný auto a dozví se, že je to škoda. A že neexpanduje? Podívej se, kolik prodávala v těch zmíněných zemích a třeba ještě ve Švýcarsku před 15 lety a kolik teď.
A pozice Seatu je, řekl bych o dost horší, jeho portfolio je mizerné a v podstatě se teprve tvoří. A tradice? To je moc pěkná věc, ale kde jsou dnes tradiční značky jako Rover, Morris, Buick, Oldsmobile a další...
Ajé, další filosof, co to má v hlavně dobře srovnaný :no:
Jako Čech bys mohl být rád, že Škoda dává práci spoustě lidí, ať už přímo nebo nepřímo. Kolik odvání na dividendách do Německa není důležité, důležité je, že daně platí tady. A jen tak mimochodem, kdyby ji po revoluci nekoupili Němci, tak by sice odpadl "problém" s dividendami, ale daně by nebyli žádné, protože by se s favoritem asi na trhu neudržela.
A jestli nejsi komunista nebo fašista, tak by si snad mohl akceptovat, že vlastníci české firmy s dlouhou tradicí jsou zahraniční - v čem je jako problém? Kup si chatu v Alpách a říkej si, že se Škodou je to podobný :-)
Mimochodem, kup si pár zahraničních automagazínů - jistě se dočteš "česká automobilka Škoda", ale taky "korejská Kia montovaná na Slovensku", nebo třeba "japonský Nissan montovaný v Británii". Prostě: udělej si v tom jasno a nebudeš tady muset psát nesmysly ;-)
on byl koncept favoritu tak špatnej,že se udržel do konce devadesátých let a to vznikal na začátku let 80tých.
Ano akceptuji vlastnictví české firmy zahraničním kapitálem...ale potom nechápu ten falešný patriotismus.Pro zahraniční tisk je to korejské Hyundé...ale u nás je to srovnatelný s domácí Škodou...vyrábí ji češi (a poláci),daně odvádí v ČR a některé díly vyrábí subdodavatelé v ČR.
Prostě je to můj subjektivní dojem :yes:
Subjektivní dojem respektuju, ale neslouhlasím :-) Favorit nebyl špatnej, ale v konkurenci na náročnějších trzích nemohl obstát a nevydělal by na vývoj lepšího nástupce, ono ani ta falicia nebyl prodejní trhák. Nebýt VW, kdo ví, jestli by na nějakou fabii ještě došlo. Nevím, kdo u nás vnímá Hjondé jako české, já určitě ne, ale třeba se pletu.
Nebyly špatné, ale nemohly se prosadit v konkurenci do té míry, aby generovaly dostatečný zisk. Částečně kvůli své o něco nižší kvalitě, ale hlavně proto, že pověst Škody v zahraničí zrovna nevybízela k bezhlavému útoku na její autosalony. A jen díky silnému a bohatému koncernu škoda tohle období přestála a dokonce zvládla vyrobit prodejně docela úspěšnou fabii I, která spolu s octavii dovedla vylepšit image natolik, že druhé generace obou se už prodávaly celkem bez potíží.
Pick-up byl jiná písnička, v kategorii užitkových aut se samozřejmě nehledí na stejné věci jako u osobních a VW se nemusel stydět je přeznačkovat na Caddy.
To rozhodně. Asi VW zjistil, že by konkurence pro caddy byla příliš silná (možností jak odlišit užitkáče není zas tolik, materiály nehrajou takovou roli, moderní technologie, které škoda občas dostává se spožděním, taky ne...)
Tak hodl prejdou na Geely GE aneb činský Rolls [odkaz] snad to nějak ty chudáci činští papaláši přežijou :-) Prostě na oko před kontrolou bude parkovat činský papaláš car, ale jinak se bude jezdit jen D3
Priemysel je taký globalizovaný, že hľadať v ňom národné prvky je komické ...
Je úplným nezmyslom "nálepkovať" autá, ktoré sú vyrábané v kooperáciách, kde vlastníci sú inej národnosti ako sídlo firmy a výroba je po celom svete a dodávky komponentov tiež ...
Preto by mali pohlavárov voziť vozidlá s výberových konaní a nie "výborom" od lobistov či nacionalistov ...
Jen ta Čína ti do toho globalizovaného světa moc nezapadá. Ta ti na tvoje poučky kašle a dělá si vše dle sebe. Číňané potřebovali vybudovat domácí autoprůmysl, tak v podstatě znemožnili dovoz aut a pokud chtěl někdo v Číně prodávat, tak musel v Číně vyrábět. A to ne sám, ale s přiděleným partnerem (ani toho si nemohl vybrat). Díky tomu trvalo vybudování čínského autoprůmyslu včetně výrobců dílů jen zlomek času, který by jinak číňané potřebovali (možná by to nikdy ani nezvládli). Teď už jsou dostatečně silní, aby své učitele začali pomalu odstavovat. Komunisti to zase udělají po svém.
Svojou izoláciu to dopracovali až pomaly do doby kamennej ... viď. kultúrna revolúcia ...
Na a z doby kamennej sa dostať do informačného veku je všeobecne ťažké a ešte ťažšie ak sa kladú obchodu prekážky ...
Otázka nie je koľko to obmedzenie dovozu Číne pomohlo, ale koľko ju to zdržalo ...
Ak by číňania otvorili trh už dávno, tak už dávno by tam mali vyspelú výrobu, lebo automobilky by samé investovali do vlastných fabrík ... lacná pracovná sila + doprava = výroba v danej krajine, resp. minimálne montáž ...
Takto Číňania stále iba dobiehajú svet a dlho budú ....