Honda pro modelový rok 2013 obohacuje nabídku modelu Civic nejen o nové prvky výbavy, ale také o dlouho očekávaný malý turbodiesel 1.6 i-DTEC Earth Dreams, jenž jsme měli možnost krátce vyzkoušet.
Ale upřímně řečeno - čekal snad někdo něco jiného? Honda motory vždycky uměla a jak je vidět, talent neztratila. Čuchám čuchám titul v Engine of the Year, 1.6 i-DTEC má všechny předpoklady - turbo a ropák, to je vítězná kombinace. Teď už jen jestli nebude moc málo chrochtat, to by mohlo být na závadu. >:-[]
Bych bych ............
A budeš se divit ale nedal. Pokud nebudeš chtít nový diesel, Hondu si nekoupíš protože 1,8 je totální mrtvola, naprosto nepovedená motorizace. Špatné recenze ze všech stran, jistě už dělají na nějakých úpravách protože 1,8 modely Hondy zabíjí. Ten nový diesel, jakkoli rozhodně nemůže být odpovědí na 2,2 Sky-D diesel, to bude zachraňovat. Tedy v Evropě určitě.
Jo, taky jsem slyšel, že je 1.8 totální mrtvola. Ale když jsem se ptal, jestli si dotyčný byl naprosto jistý, že neměl zapnuté eko tlačítko, nebyli schopni to potvrdit. >:D Motor 1.8 i-VTEC možná je mrtvola, ale ukaž mi lepší atmosférický motor v dnešní kompaktní třídě. :-) Napadá mě jen dvoulitr v Mazdě 3.
"...jakkoli rozhodně nemůže být odpovědí na 2,2 Sky-D diesel..." ona je pravda, že emise dieselů poškozují mozkové buňky, zdravého člověka by asi nenapadlo dávat do jedné věty dieselovou kubaturu 1,6 a 2,2 l. Ovšem pokud jde o technickou vyspělost obou jednotek, je zřejmě i-DTEC dál, soudě alespoň podle toho mála, co se dá o Skyactiv přečíst. ;-)
Asi před měsícem jsem jel s 1,8i-VTEC a mohu potvrdit, že je línější než v 8G a hlavně je nepříjemně hlučný už od 3tis.otáček. Takže aby to trochu jelo, musíš točit což je spojeno s rostoucím hlukem v kabině. Nový diesel bude součásnou spásou pro 9G v Evropě. Věřím ,že bude super jako 2.2. :yes::-)
Jel jsem s vypnutým Eco a je to líná potvora, ten výkon je jen na papíru, jinak auto s minimem chyb (faktických, nepočítám design) zabité motorem... 1,6 diesel jistě pomůže.
z 0-100km za 8,7s je líná potvora? Mám jí a líná tedy opravdu není. O víkendu jsem jel po D1 a rozhodně jsem nikoho nebrzdil ..... naopak když se podřadí (což mě nevadí) auta v zrcátku se rychle vzdalují ;-) ... a to se bavím o magorech co se mi nalepí na kufr v levém pruhu a naznačují jak je strašně zdržuji ...... jak píšu stačí podřadit :yes:
Jel jsem v tom taky a motor se mi náhodou svým projevem líbil. Necharakterizoval bych ho jako mrtvolu. Klidně bych si dovedl představit, že s tím budu jezdit. Vůbec celý auto je moc příjemný. Fakt že když chceš vypálit dopředu musíš podřadit beru jako samozřejmost u všech aut a nikdy mi to nevadilo spíš naopak. Podkopnout to v 70 ze 4 na 3 a plácnout plynem o podlahu je přeci supr ;-)
Nepřišlo mi. Náhodou se mi v Civicu jelo příjemně. Je to hezky točivej motor. Připomínalo mi to Fabi 1,4 16 V 74 kW. Do 4000 normální auto a pak to vystřelí a táhne až někde k 6500. Když s tím chceš jet normálně netočíš to, když chceš závodit pošleš to k omezovači ;-)
Souhlasím, na projevu toho motoru je něco, co subjektivně zhoršuje vnímání dynamiky. R18 už existuje cca 7 let a stále jsem nepřišel na to, čím to je... jakmile ovšem uděláš porovnání dynamiky a pružnosti s jiným autem, je všechno v (honda)pořádku.
Oproti tomu ze stejného motoru odvozený dvoulitr (Accord, CR-V) i v těchto poměrně těžkých autech šlape neuvěřitelně lehce a krásně se točí.
Chlapci od hondy sa s tym vyhrali, je to motor ktory oceni europsky zakaznik...proste pochvala.
Na druhej strane, neprichadzaju s niecim totalne prevratnym. Ked vezmem priamych konkurentov, najdem horsie, ale aj lepsie motory. Nebudem menovat, nech nikoho neurazim, ved si vieme dosadit sami, kto aky motor vyraba. Ale v tejto kategorii nemusis mat najlepsi motor, aby si vedel auta predavat, takze fajn. za mna palec hore.
Lepší: 1,6 dCi od Renaultu - 96 kW, 320 nM, při nepatrně vyšší spotřebě, troufnu si tvrdit, že díky čtvercové konstukci a technickém podílu konstruktérů z divize F1 nebude Honďácká nafta kultivovanější / tižší, tam to vidím na remízu s "dCičkem"
Horší - 1,6 HDi, 1,6 TDi
Tak 4,0l kombinovana se mi nezda jako nepatrne vyssi spotreba, vzdyt je to skoro pul litru rozdil ;-) To spise Civic 2.2 i-DTEC ma oproti 1,6 dCi od Renaultu nepatrne vyssi kombi spotrebu a to 4,2l ;-)
Dobrý tip, s tím motorem jsme nejel, ale čistě v teoretické rovině:
Nejprve dovol, abych tě poučil. ;-) Čtvercový nebo podčtvercový motor je super u atmosféry, protože se rychle vytáčí a je schopný točit větší max otáčky. U tubomotorů je to spíš nevýhoda. Čtvercový motor mívá při stejném objemu menší točivý moment než nadčtvercový. Vzhledem k parametrům dCi je jasné, že muselo být použito větší turbodmychadlo a s ním souvisí větší lag a pomalejší reakce. Takže dCi je nepochybně silnější, ale že je lepší, bych pochyboval.
Pro ilustraci - 1.6 i-DTEC má O HODNĚ rychlejší reakce než 1.6 TDI/105k/260Nm, jenž má turbo malinké. :-)
Jestli je stejně povedený, jako údajně sportovní motor Clia RS, papírově stejně výkonný jako K20 v Civicu Type R, tak snad ani ne, díky. Raději budu žít v iluzi, že ten motor se jim vážně povedl. ;-)
Tohle bylo hodně laciné. :-O Sice jsem řídil víc aut, než dokážeš vyjmenovat, ale úplně všechny také ne a pouze jsem vyslovil názor, že nízkozdvihový motor v velkým turbem lze v mantinelech toho, co je důležité pro diesel, bude mít těžko lepší reakce, než i-DTEC. Jestli bych měl jít do kolen z účasti inženýrů z F1 nevím, u Hondy dělají inženýři z F1 motory běžně. :-) Svou domněnku jsem ovšem okamžitě připraven zrevidovat, pokud mi umožníš to vyzkoušet.
HAHAHA Ty si opravdu myslíš že má někdo lepší motor než Honda tuhle 1.6 ve svý kategorii :-O Nikdo nebude mít lepší motor než tenhle další tři roky viz.2.2 I-CTDI
Vaverku tu jste schopni rozcupovat za mnohem menší blbosti, ale Fokt, jakožto představitel jednoho z posledních pomatenců od vás dostane palec za cokoliv. >:D:no:
Co to plácáš? Palec dolů dostáváš hlavně ty za hulvátské chování. Kolem p. Fokta z autofunu bys měl chodit výhradně v uctivém předklonu, je to jeden z nejlepších autonovinářů v Česku, jeho testy jsou naprosto špičkové záležitosti.
Jistě, proněmecké tvrdé jádro z něj má hlavu v pejru. >:D To je ovšem naprosto v pořádku, :yes: každému, kdo Germánům programově nepodkuřuje a snaží se vyrovnávat (ne)poměr sil. To musí být pro místní diskutéry osina v zadnici. >:-[]
A autor příspěvku ''Re: Re: Re: Re: Kdo psal článek?'' (jossalito :-) ) seděl v Civicu 1.6 d-tec? :-!
Příspěvek je napsán v duchu jako by v něm autor (jossalito) nikdy neseděl. A to je myslím o dost pravděpodobnější, než že Fokt nikdy neseděl v ''moderním'' dýzlu >:D
PS Jezdil jsem 2.2cdti když VW vyráběl ''moderní'' 2.0tdi Pumpe Düse. A to dnes s odstupem uzná snad každý, že to byl strašnej traktor ve VW. Teď když VW vyrábí konečně common rail, tak si myslí, že to je vrchol :-)
PPS Já to posuzovat nebudu. Nemám vlastní zkušenost. Ale nemám důvod (viz PS) autorovi článku (Foktovi) nevěřit.
Nepochybně. Také rád zatleskám, až německá prémie představí kloudnou vlastní hybridní nebo vodíkovou techniku, aniž by musela s prosíkem k Japoncům kvůli licencím. Myslíš, že se vůbec někdy dočkám? Pak možná i pokleknu. :-)
Pro nas uz davno ne. Spis cekam az tu techniku za 5, 10 let bude vw nabizet jako svetovou novinku >:D
Kdyz to ale porovnam, tak jiste zni lepe hybrid a vodik nez kadle, kadle diesel a vysypany TSI, no uznej sam. Technika budoucnosti vs 100 let stara technika a jeste nedotazena ke slusne spolehlivosti 8-s >:-[]
Ano, jistě, to když BMW dostalo prudce inteligentní nápad spalovat vodík ve válcích. Efektivita jako noha a opravdové hi-tech hodné prémiové německé značky. >:D
Je vidět, že se vyznáš. Hlavně že se navážíš do ostatních. :no:
>:D >:D Fakt je mi vás někdy trochu líto... taková značka to byla.
P.S. Docela se bavím představou, co by se dělo, vytáhnout na tebe slovo vodík v nějaké debatě, co jsme vedli před pěti šesti lety. Myslím ty debaty, kde se probíral CTR v kontextu 130i apod. ;-)
Mne je zas lito, ze evropsky koncern klesl na uroven cinskych garazniku. Kde se objevi TSI tak to nenajede 100tis a takova znacka prumerna to aspon byla >:D
Pamatuju doby, kdy argumentovat v debatě o hondě volkswagenem, dostal bys na klubu minimálně BAN nebo po hubě... >:D Taková potupa, že se nestyděj, čůčo. ;-)
Hrůza! >:D Ovšem nechápu, kde se v tobě bere přesvědčení, že tu budu pobrekávat nad volkswagenem, pokud jde o nějaké osobní zaujetí, pak King s BMW je mnohem blíže. ;-)
P.S. Modrá ústřice? To myslíš na počest toho vodíku? No, já myslel spíš na zelenou, kytičky... prostě Honda klub. >:D;-)
Kingu, pořád ten samý problém, projekce vlastního vidění světa do druhých. Nejsem členem bmw klubu, nepíšu tam oslavné články na bmw, dokonce nemám ani šálu s vrtulkou. :-) Co se supersportu týká, je mi zcela volný, to je kategorie, která mě obecně zajímá velmi málo až vůbec, páč jsem praktik a tahle auta jdou jaksi přirozeně mimo mně. O stavu bmw jako sportovně laděné značky budu ochoten diskutovat třeba pod novou M3, až ji předvedou, sportovní odvozeniny konfekce, to je dle mého životní prostor BMW, jako byl druhdy i Hondy. ;-)
Těší mě, že vnímáš mou projekci vidění světa v kontextu supersportovních aut. :-)
Ani já nejsem členem Honda klubu a mé články jsou naprosto věcné a střízlivé, šálou taktéž nedisponuji, takže jsme taková diskuzní téměř jednovaječná dvojčata. >:D
Nicméně pokud jde o životní prostor, zapomínáš na M1, byť souhlasím s tím, smyslem jeho existence nebylo nabídnout supersport zákazníkům, ale závodit. Nicméně i tak se BMW dostalo mezi automobilky, které "vyrábí supersporty". Z tohoto pohledu je tu poněkud cítít degradace, která v souvislosti s i8 zavání marností. A to říkám jako někdo, komu se i8 líbí, ale tříválec v takovém autě je k smíchu mnohem více, než u Hondy 4 roky bez CTR. O sportovních odvozeninách konfekce v podobě X5 M a X6 M vůbec nemluvě a to i přesto, jak fungují. Výhrady lze mít i k tlusté M3, ale to už by ze mě mohla mluvit závist. ;-) No a pak tu máme netrpělivě očekávaný přechod poměrně významné části portfolia značky na pohon předních kol. Nic proti pohonu předních kol, ale všechno proti pohonu předních kol u prémiové sportovní značky. Společně s downsizingem na absurdity typu I3 1.5 Turbo nelze přehlédnout, že sportovně laděná značka BMW jde ke dnu rychleji, než křižník Hood.
V kontrastu s tím se Honda už před časem odrazila ode dna a prezentuje se teď ve slušném světle. Vrací se k supersportu, jenž bude už druhým postaveným pro zákazníky, vrací se k tomu údajně druhdy životnímu prostoru, zintenzivňuje závodní aktivity v Evropě a chystá se zpátky do F1.
Jediné auto se zadním náhonem mezi běžnými kompakty nižší střední, verze 135iM je nejlepší HH současnosti, k M3 nemá smysl cokoliv říkat, než bude, kdokoliv staví rychlý sedan/kombi ve vyšší střední vymezuje se proti M5, tedy etalon. Jinými slovy, stále špička mezi sportovními deriváty konfekčních aut v nejfrektventovanějším B,C,D segmentu. Co proti tomu staví Honda? >:D
Zbytečná debata, Kingu, I8, tříválce, esúvéčka všech velikostí... no a? Jestli to má znamenat, že bmw prosperuje a tedy bude příští emjedna, dva, tři, čtyři nebo pět, respektive i neemkové nejvyšší verze v daných třídách budou řidičská auta, pak pro mně dobrý, minitřída mě nezajímá a supersporty taky ne. Problém srovnání bmw a hondy je v tom, že zatímco bmw ta íčka vyvíjí vedle svých tradičně pojatých modelů, honda už je prostě jen synonymem pro "ekologii", vodíky, kytičky. Těžko po tobě chtít, aby sis uvědomil, jak v tomto kontextu působí legračně jásot nad příchodem malého dýzlu v roce 2013. ;-)
Každého zajímá něco jiného. Se 135iM máš asi pravdu a poslední M3 už byla u mě hodně na hraně, jak jsem psal, už příliš tlusté auto, ačkoli po stránce dynamiky není moc co řešit. Totéž bohužel platí i pro Z4 a auta nad tuhle kategorii zase nezajímají mě a smysl už mi zase dávají supersporty. Takže z mého pohledu žádná velká hitparáda, i když na 2 se těším.
Ad "Problém srovnání bmw a hondy je v tom, že zatímco bmw ta íčka vyvíjí vedle svých tradičně pojatých modelů, honda už je prostě jen synonymem pro "ekologii", vodíky, kytičky." - vůbec ne. Už jsi slyšel něco o efficient dynamics, jenž je standardem všech verzí? :-) To jsou přesně ty kytičky v BMW podání, pevná součást firemní filozofie. Z přítomnosti tří malých hybridů na evropském trhu, z nichž jeden je sportovní kupé, děláš synonymum pro ekologii? Pokud bychom chtěli jít do důsledků, u běžných modelů Hondy si eko režim a eko assist můžeš navolit tlačítkem, u BMW to to nacpali všude defaultně. ;-)
Co je to za blábol, defaultně máš vždy nastaven "normal" mód, "eco" volíš tlačítkem, ale jinak pěkná klička. :-) Samo, že podstata naší debaty je jinde, je ale logické, že těch alternativ k 135i, emkům všech tříd se znakem Honda se dočkat nemůžu... Prostě nejsou. ;-)
Hm, jenže ta Honda je JENOM eko (v kontextu toho co produkovali, jak se prezentovali a co dělají teď). BMW je i eko. Vedle toho stále produkuje top modely.
Tuhle otázku myslíš vážně ? A nebo tak rychle (raději) zapomínáš ?
4, slovy čtyři +-coupe, které byly prakticky na špičce v předokolkách (tam, kde se pohybovali v rámci trhu). Velmi charizmatické a relativně malé motory, které se nebáli instalovat i do běžné produkce čímž tvořili někdy více někdy méně opomíjené legendy, které prakticky neměly konkurenci vůbec. S2000 bez nutnosti dalšího komentáře. NSX, kde bylo často zdůrazňováno, kdo ho ladil. Možná až tvrdohlavé definování značky těmito modely/kroky ke sportovnu. Ano, chápu, že těmito prodejně okrajovými modely nejde uživit značku. Ale absolutně "zahodit" práci posledních cca 15ti let ? Earth Dreams ? No, super. Ano, tak velký důraz na zelenou jde hlavně z japonska, ale dříve či později se k různým zeleným eko něco posunou všichni. Tím, jak se tyto technologie rozšíří do mainstreamových značek a nižších tříd, resp. levných aut a bude z toho běžná záležitost nebude Honda vyjímečná ničím. A k čemu jim je ta vyjímečnost dnes ? Zachovat sportovní důraz a na něj smysluplně aplikovat zelená řešení. "Máme zelené auto" bude za chvíli běžné prohlášení pro většinu automobilek. "Máme sportovní auto, které je zelené a zároveň nejsportovnější" by mohlo být tou hondí vyjímečností a hlavně Honda je automobilka, které by toto prohlášení trh mohl uvěřit. Toto myslím v kontextu třídy, kde byli silní. Mířit na kategorii 500HP+ je nesmysl.
Budeš se divit, ale myslel. ;-) není to tím, že bych zapomněl, co Honda vyráběla v polovině 90. let. Tehdy to samé vyráběl kdekdo, dneska místo toho všichni chtějí krosouvry a SUV, s tím se těžko něco zmůže.
Image značky ovšem neudělá Civic VTi a CRX VTEC, ten ho může jen podpořit. Image značky vychází z toho, jakým způsobem dělá masová auta. Je pravda, že i tam se u 7G a částečně i u 8G zaškobrtlo, ale Hondy jsou stále sportovně laděné a je radost je řídit, proto jsem tu otázku takto položil.
Earth Dreams asi nechápeš úplně správně. Dokonce i Honda, když celý program prezentovala, uváděla na prvním místě "performance a fun to drive" a až potom "low emissions". ED přináší naději, že to bude dobře namíchané, ať už si přečteš testy amerického accordu, kde jsou nadšení z 2.4 i V6 3.5 nebo tady v případě dieselu. vysoký výkon a točivý moment a nízké spotřeba - mantra 90. let. :-)
A pokud jde o tu výkladní skříň, to může nevidět jen Dinar. ;-) Letos WTCC, NSX příští rok, o rok později opravdu rychlý CTR a zřejmě návrat do F1.
A mimochodem - pokud si všímáš - Honda dost výrazně polevila v hysterickém tlačení hybridů a v Evropě klade důraz na diesel, což je možná dobrá zpráva pro antiekologisty, z mého pohledu je to ale škoda, i když to nakonec může mít pozitivní efekt v tom, že přestane být její do značné míry přirozený zájem na ekologii vysmívaný.
To, co vyráběla Honda v 90tých letech vyráběl kde kdo ? Žádná značka neměla v nesupersportovních kategoriích tak silné obsazení podtržené charakteristickými motory. Ještě více to vynikalo při pohledu na evropskou konkurenci. Běžná produkce jistě, ale "šedé myši" ti nikdy nevytvoří definici značky. Kdo kde kdo vyráběl konkurenci CRX, Itegře, Prelude ? Kdo dával do kombi nižší střední 180HP+ ? Kdo měl střední třídu sedan nad 200HP ? Sakra Kingu, kde kdo ?
Performance a fun to drive je OK. Jenže mám dojem, že Honda s performance zaspala v těch devadesátých letech. CR-Z je jistě fun to drive, ale hybrid také zanemná slow to drive a jakýkoliv coupe/hatch nehybrid ho strčí do kapsy. Tato nová 1.6 nafta vypadá na výborná motor. V kategorii, kde 80% trhu potřebuje/chce/rozezná, že se šlápne na plyn a "jede to". NSX. Jistě, je zde šance, že by to mohl být sportovní hybrid na nižší úrovni, než LaFerrari a P1. Bravo. Ale, bude, bude, bude. To překvapení, ta "bomba" z aplikace té technologie se zpožďuje tak, že už to tak velké překvapení nebude.
Vysoký výkon a nízká spotřeba je to hondí teritorium. S tím důrazně souhlasím, ale problém je, že ten vysoký výkon už není výrazný, jak byl, ale v kontextu dnešní doby je na úrovní konkurence a nijak ji nepřevyšuje.
Začíná tu být těsno. :-) Ano, jistě. V té době všichni Japonci - Nissan, Mazda, Toyota, Mitsubishi, k tomu Alfa, Fiat, Ford, dokonce Opel atp. Mezi japonci byla dokonce Honda spíše slabší a i přesto se nejvíc do paměti vryla právě ona. Protože prostě ten sportovní naturel měly i běžné verze. Honda vznikla kombinací obojího.
Pokud jde o ty motory, pak ano, převyšovaly většinu produkce (opět podotýkám, že co se japonských značek týče, Nissan a Toyota byly na velmi podobné úrovni) co se litrového výkonu týče, ale v konečném důsledku to nebyla až na výjimky špička, protože kde měla 1.6ka 160 koní, tam měla konkurence 160 k z dvoulitru, tedy o kus silnější motor.
Jistě zběsilé atmosféry už tu nebudou, budeme rádi, pokud budou ostré alespoň relativně vůči konkurenci, ale to těžko dávat za vinu Hondě.
Řešit současné sportovní vakuum nemá smysl, je zjevné, ale zase to musíš řešit v kontextu doby - jak dlouho byla bez ostrého auta Toyota, Nissan (i když ten má 370Z, byť je to trošku jiná cenová hladina, než tu řešíme. Když to vezmeš do důsledku, je/bude Honda bez kompaktního sporťáku de iure čtyři, de facto tři roky. CR-Z je fajn, ale moc parády nenadělá.
Jako větší problém, než tříletá pauza CTR vnímám to, že se rozšířilo portfolio modelů směrem dolů a nějakou ostřejší verzi by si zasloužil i Jazz, i když třeba jen ten 120k 1.5Sport, co je v USA a JPN. ale třeba na něj v nové generaci také dojde.
Tusevzala... Děláš, jako by na tom záleželo, využití outsorcingu je typické pro okrajové činnosti a produkty, čímž hybridy globálně nepochybně jsou. Být to jinak, tak tu p. Fokt nepíše o tom, jak ST drtí GTI, ale jak první hybridní sporťák s manuálem celosvětově triumfuje. :-);-)
Dinare, pořád ten samý problém, projekce vlastního vidění světa do druhých. :-)
Jistě že na tom záleží. Nechodím sice s šátkem přes obličej a nehážu do výkladů dlažební kostky, ale stejně je mi proti srsti tahle globalizace.
Byly doby, kdy se vybrali nejlepší zaměstnanci automobilky, kteří dostali za úkol tu postavit motor pro F1, tu celý monopost, případně závodní motorku pro TT. Udělali to a podle výsledku bylo vidět, jak dobří ti hoši jsou. Maníci se pak vrátili k běžné práci a to, co se naučili, použili u normálních aut. Závody měly jinou atmosféru a když sis koupil auto, věděls, že se na něm podíleli lidi z x tituly z různých GP.
Dneska strčíš auto do letadla, kamion ti ho vyloží v RML, Prodrive nebo kdekoli jinde, za stěračem bianco šek a lísteček "udělejte z toho závoďák, my to zacálujem".
Záleží mi na tom. Nemám chuť kupovat si platformu od Continetalu, převodovku ZF a motor Fiat s karoserií Opel. Nakonec mi stejně asi nic jiného nezbude, ale dokud to jde, chci mít auto od "engineering company", ne od "outsourcing company". Ale tvůj názor ti pochopitelně neberu. :-)
Nějak jsi to nepobral, v podstatě potvrzuješ mnou napsané, outsorcing pro okrajové segmenty, např. hybridy, tam to má smysl, inžinýrink pro to, co má značku určovat. V současné době i v budocnosti v rozsahu několika desetiletí tu budou hlavním pohonem klasické spalovací motory, benzin, dýzl, tedy slušná značka s řádným image musí nabízet takové motory s původem ve vlastním vývoji. Vzhledem k tomu, že podstatu charakteru auta tvoří pohon a podvozek, pak to co platí pro motor, platí i pro podvozek, tj. žádné koupené platformy.
Těší mě, že se mnou částečně souhlasíš, ale do toho pohonu patří třeba i převodovka a ty, jak známo nejsou BMW. Otázkou také je, co je okrajový segment - pro Lexus jsou hybridy core business. Už jsem zapoměl, jaký podíl chce mít v hybridech Honda, ale bylo to dvouciferné číslo a mít BMW v USA širokou škálu hybridů, bylo by prodejně úplně jinde. Okrajový segment je i3, ale určitě ne hybridy. :-)
Tohle už vedeš argumentačně naprosto bídně, pozice značek Honda a BMW na us trhu z hlediska image, cen atd., je podobně rozdílná jako v Evropě např. Renaultu a BMW, tj. mainstream vs. premie. Absolutně nesrovnatelné, a také teze, že hybrid je pro us trh něčím z hlediska úspěšnosti prodeje zásadním, je velmi úsměvná. :-)
Ty někde vidíš, že bych srovnával v US Hondu a BMW? To už je ale řádný stihomam. Agumentuju tím, že Lexus (ještě jednou - L E X U S) má hybridy jako jádro nabídky, takže nic okrajového a dodávám, že Honda chce také mít významný podíl hybridů v řádech desítek procent.
Chápu, že se ti hybridy mohou zdát zbytečné, potíž je v tom, že ta technika musí být dobrá, ne jako u X6, kterých se tam vloni prodalo celkem 4 ks oproti 8861 Lexusů RX. >:D Kdyby je BMW nepovažovalo za důležité, do komplotu s Toyotou by rozhodně nešlo. Myslíš si, že Toyota nutně potřebuje nafťáky BMW? Nebo podvozek pro Supru? :-!
Ano, Toyota potřebuje nafťáky BMW, pro Evropu. A ano, pro BMW je hybridní technologie naprosto nezásadní, proto ji nevyvíjí a pro těch pár ks potřebných k udržení dojmu "ekologického výrobce jdoucího s dobou" přesně v mantinelech současné pokřivené reality, si ji prostě koupí. Píšu to níže, vzhledem k tomu, kam došla podpora "alternativních" pohonů, tj. do slepé uličky, jsem mnohem víc nakloněn věřit tomu, že například německé automobilky svým společným tlakem dokážou postupně dostat na us trh dýzly a hybridy (bez podpor státu(ů), na což nutně dojde) tak poslat na smětiště dějin. ;-)
No to by si teda americký trh opravdu pomohl, myslím, že to by byl od německých automobilek skutečně záslužný krok. Také jsi už nabyl dojmu, že emise turbodieselů lze považovat za ekologické? Pokud já vím, tak je WHO považuje spíše za karcinogenní.
To bude žůžo, až jim tam začnou při tom jejich kvantu aut ulice nakysle zapáchat. Mimochodem by mě ještě zajímalo - jak přesně Amerika podporuje hybridní auta, že s tím hodláte tak rázně poněmecku zatnout tipec?
Dinare, ty bys mohl dělat prognostika. Několik desetiletí co uvádíš, je dlouhá doba. Podíl hybridů a elektromobilů se bude zase podle mě rapidně zvyšovat.
Pro info podíl hybridů v USA 3% a dýzlů 0,8%.
[odkaz]
Takže podle tvojí teze je otázka co je okrajovější segment
Není nutné být prognostikem, stačí pohled na aktuální situaci. Kde nic není, ani čert nebere, jinými slovy pomalu končí doba státních dotací, subvencí, daňových podpor zelených zítřků, tj. "ekologických technologií", které byly a jsou jediným důvodem nějaké, o něco více než jen marginální, rozšířenosti hybridů. Jinak by neměly absoultně šanci.
Tedy dotace do budoucna nebudou, zásoby fosilních paliv nám navzdory předpovědím nekončí a pořád se objevují nové možnosti, v USA břidl. plyn, teď Japonci s "hořlavým ledem" atd., a proti tomu stojí stále stejný (už sto let) technický problém, a to naše neschopnost efektivně (z hlediska použitelnosti v autě) skladovat elektrickou energii.
Co se poměru jednotlivých paliv týká, je to trh od trhu, a opět mnohem více v závislosti na lokálních předpisech než na trhu samotném, proto 0,8% dýzlu v USA o ničem nevypovídá, je to 97% klasických spalovacích vs. 3% hybridů (při té obrovské podpoře jsou 3% směšný výsledek), prostě buď benzin nebo nafta, jejich poměr je v kontextu mé původní poznámky nepodstatný.
Možná by stačilo si pročíst lépe ten [odkaz] Dinare.
Ale to ty nepotřebuješ, ty už máš jasno.
Divím se, že nejezdíš do práce na koni.
Jezdilo se na něm vždycky než přišel pan Daimler s nějakým hloupým vynálezem.
A přitom jízda na koni byla rychlejší. A taky zábavnější :-)
Neméně důležité, jak v Civiku 2013 spravili palubní počítač. Protože ten nepřehledný otřes, co byl v ročníku 2012 byl jeden z důležitých faktoru, proč sem nakonec vybral vůz jiné značky. Jestli tohle vylepšili a zjednodušili, tak palec nahoru.
Jinak potvrzuju, co výše nastínil King a to, že benzín 1,8 je mrtvý pouze v případě, že je aktivováno tlačítko ECON. Jinak je motor použitelný - ve městě srovnatelný s koncernovnou 1.2TSI 77kW, na dálnici už má pak Honda má síly víc.
Nový dieselový motor asi bude výborný a zvláště pro Civic v současnosti ideální motorizace, ale oficiální ceník prodeje pěkně skrouhne. Teď je pár nových Civiců na cestách vidět, díky tomu výprodejovému ceníku, ale jak se to vrátí na původní úroveň, tak má Honda zas utrum, jelikož konkurence je prostě levnější a to výrazně.
Žádný model, ale to nic nemění na tom, že koncern se kvalitou nejen motorů nemůže s Hondou rovnat. Atmosféry koncern nikdy neuměl a tím, že je osadil turbem se to ještě zhoršilo.
Ne, jde o to, že jeden loula napíše hlod o tom, že hondí 1,8 jede jako 1,2TSI (tu se musím 1,8 zastat - jede podstatně líp) a další loula zase kecne, že se té hondí atmosféře vyrovná koncernový atmo dvoulitr, který koncern nenabízí už pěkně dlouho (tedy na EU trhu, aby tu zase jinej loula nevytáhl ceník ze Zimbabwe).
Prostě: Nezáleží, co za blbost plácnu, hlavně, že si rejpnu do koncernu, viď?
Vaše argumentační logika vychází ze dvou pravidel:
1. Honda je nejlepčí, protože je nejlepčí.
2. Koncern je šrot, protože je šrot.
To je ale pro vás hondafandy typické...
Tak jak se říká - na hrubý pytel hrubá záplata. Má smysl stoicky vysvětlovat, že 1.2TSI a R18 je jiný svět?
Jinak co se týče té argumentační logiky. Nevím, jestli se tím pádem mohu považovat za hondafana, nicméně když jsi to postavil takhle, body 1 a 2 lze poměrně dobře podložit všemožnými statistikami. Sám ovšem víš, že to není tak černobílé a je pravda, že komunity VW Group, Fiat Group a Honda bývají poměrně radikální. A přirozenější to pochopitelně přijde chvání té, k níž tíhneš víc. ;-)
Podívej se, kdo s tím přirovnáním hondí 1.8 k 1.2TSI přišel. A když už je třeba se zaměřovat na koncern, doporučuji to omezit na VW, popř. Škodu, Seat. Jinak to začne trochu drhnout. No, vlastně i ten"blbej" VW má 3.6 V6 atmosféru. Jejda. Oni to vlastně podladěné osazujou do plečky Superba. Audi drží prapor atmosfér s 4.2 V8. Ano, zde uznávám, že pravděpodobně bude končit. No, každopádně, kde si můžu dnes koupit Hondu, která točí přes 8 tis. a má víc jak 100HP na litr ? Nedělej si iluze, že by koncern neuměl postavit atmosféru se "závodními" parametry. Stejně tak, jako by Honda neuměla postavit kvalitní turbo motor. Což se vlastně ukazuje i zde. Ale, každá z těch automobilek je zaměřena na jinou oblast, kde chce mít a má zájem na prodejích. Každý z nich osazuje do aut motory u kterých věří, že budou mít u zákazníků úspěch. A podívej se na čísla prodejů, která ti naznačí jak se jim to daří. Ano, tento "balíček" (rozuměj auto) není jen o motoru.
A kdo umí ocenit kvalitní práci, tak V-tec. Když by jsem to porovnal s hodinkami tak v-tec jsou kvalitní hodinky s mechanickým strojkem se Švícar a TSI je bateriový strojek z Taiwanu. Je pravdou, že ty bateriové jdou přesně ale já bych je nechtěl.
Fajn, tak skoč do krámu v Pařížské a vybal tam na ně, že chceš něco kvalitního "se Švícar"!
Vsadím pětku, že tě vymetou minutu po tom, co se dosmějou >:D
Super HiTech žhavá naftová novinka od Hondy (světového "krále motorů") má v Civicu papírově o půl sekundy lepší zrychlení a o 2 deci menší spotřebu, než starší (aktuálně nejslabší) dieselový agregát (stejné objemové třídy) v Golfu. Tak to je (zejména dnes) naprosto neuvěřitelné/nevídané a je to minimálně na "nobelovku" pro Hondu! >:-[]
Nezapomeň přijít s podobným srovnáním taky třeba u G7 GTD. ;-)
A co se ti na tom nezdá? O 11 kW a 40 Nm silnější motor má i přes tyto parametry o 0,2 l menší spotřebu, než "král dieselových motorů". To je výkonově rozdíl třídy. Dokud VW nesrovná výkon a spotřebu, tak to bude neuvěřitelné a nevídané. Srovnej spotřeby Civicu s obdobně výkonnou konkurencí.
namátkou - Focus 4,2, Mazda 3,8, Giulietta 4,4, Mégane a 308 4,0, C4 4,6, Rapid Greentec(!) 3,9, 116d 3,8. A když se někdo spotřebě blíží (Astra 3,7), má dramaticky horší dynamiku. Takže já bych pro tu nobelovku asi byl, brácho. :-)
Nevím, jestli zrychlení na stovku je zrovna v tomto případě ideální veličina k porovnání, je totiž docela dobře možné, že Golf díky pětikvaltu stovky dosáhne na dvojku. Vlastně je to téměř jisté, když se podíváme, za kolik dělá stovku s Civicem srovnatelná konkurence, která se nesnaží zákazníkům udat staré pětikvalty.
Rozdíl mezi Civicem a ostatními bude o dost větší. U Hondy bývá daleko menší rozdíl mezi reálnou a papírovou spotřebou než u všech značek co jsi vyjmenoval. Nezávisle na sobě to uvádějí všichni testeři že papírové a skutečné hodnoty jsou si u Hondy hodně blízko.
Jak jsem napsal, samozřejmě že Golf je lepší. Uvedené výhody jsou naprosto marginální a v podstatě ve všem je lepší golf.
To, že má Golf menší kufr o sto litrů, je výhoda taky. Zbytečně se ti tam věci nepomlátí ;-)
Ještě reakce na: ''starší (aktuálně nejslabší) dieselový agregát (stejné objemové třídy) v Golfu''
Motory jsou v Golfu nové od září 2012 [odkaz]
To, že za stejnou cenu dostaneš u VW slabší motor než u Hondy, je zase problém VW
Trošku ma zarazili argumenty - výhľad dozadu, krajší a lepší image....
krajší - subjetkívne maximálne, mne sa Golf nepáči, je to také nudné strašne a Civic ma vždy poteší ak ho vidím, jednoducho toto by som neohodnotil.
lepší image - áno, to je super, hlavne pre zlodejov :yes: Golf by som nekúpil už len pre to, že to je 1 z najkradnutejších áut, ja chcem spávať kľudne
výhľad dozadu - preboha... 8-s To ma nikdy netrápilo ani na predošlej generácii Civicu. No a čo? Veď to je relatívne malé auto, pri parkovaní problém neni a zajazdy keď sa pozerám za seba tak aj tak skôr využijem bočné zrkadlá...