Zrovna u této tabulky bych ocenil více než kdy jindy pohotovostní hmotnost a poměr výkonu a váhy v kg/kw.
Obecně bych do tabulky pod všechny testy úváděl poměr kg/kW a součinitel aerodynamického odporu. V devádesátych letech se v časopisech bežně uvádělo, dnes už na to stěží narazím.
To trochu přeháníš, supersporty jsou přece jen jiná liga. Pokud budu počítat hmotnost s řidičem 970kg, pak auto se stejným výkonem a celkovou hmotností 1350kg by muselo mít necelých 250kW... to ještě nejsme v kategorii Super.
Jo jo, vsadil bych se, že tohle auto třeba v Sosnové nebo na Czechringu rozmázne úplně cokoli...
Na rovinkách budou supersporty asi pořád trochu rychlejší.
Pořádný sporťák ji pořád porazí. Pokud to nebude okruh pro motokáry (kde budou problémy se šířkou a poloměrem otáčení), tak by to neměl být problém. Také stojí násobně víc. Můžeš vybrat pomalý okruh, ale to nic nezmění na faktu, že špičkový sporťák dá stovku za 3-3,5 vteřiny. A přetížení vydrží v zatáčkách velké (v pomalých zatáčkách naopak hraje hmota v tvůj prospěch, pokud je dobře uložená). Takový Atom má mnohem víc šancí. Ten dá stovku kolem 2,9.
Tohle auto je hodně podobné Elise S a na běžném okruhu hraješ úplně jinou ligu. Jsou o požitku. V praxi tě ale kde kdo vyklepe. A díky elektronice to nejspíš dá i s prstem v nose. Můžeš popichovat základní Carreru, ale GT3 bych nechal být. ;-)
Supersporty jsou kapitola sama pro sebe. Na tratích vhodných pro tohle auto můžou být klidně pomalejší než špičkové sporťáky.
Tak zase takový výběr není, že. Sporťáky jako 458, nebo MP4-12C hrají jinou ligu a pomalu i sport. Cayman S bude slabší a 911 to má krásně odstupňované. Ještě by se možná dala porovnat s SLK/ Z4, ale všechno jsou to dost odlišná auta. Spíš konkurenti větší Evory (pokud 4C vezmeme jako italský Elise). Tohle auto má možná blíž ke KTM a Caterhamu než ke Caymanu.
Záleží na řidiči, základním Carrerám může zatápět. Samozřejmě, s PDK a nějakými příplatky už to tak snadné mít nebude.
Najbližšiu paralelu vidím s lotusom. Ľahké auto so stredne silným motorom ktorý vďaka nízkej hmotnosti stačí aj na 2x drahšiu konkurenciu. Relatívne rozumnú cenu a motor v strede kombinovala tiež toyota MR2 ale tá je už pasé (nestačila ani výkonom).
Podobnosť s caterhamom alebo KTM nevidím vôbec, to ma bude musieť niekto osvietiť vedomosťami ale tí dvaja robia motokáry na okruhy.
Podobných aut od jednoho do tří milionů moc nenajdeš. A takový Elise je prakticky okapotovaná motokára. Cayman je proti němu luxusní auto. Komfort navíc něco stojí a váží. Rozhodně není tak ultimativní a z hlediska konstrukce je celkem konvenční. Takže na jedné straně máš motokáry, na druhé máš luxusnější sportovní vozy, tohle je něco mezi.
1430 kg je porsche 911 (což je taky suchá hmotnost podle DIN)... Takže s řidičem a s plnou nádrží taky nějakých 1560 kg (nikoliv 1350). Termín supersport je trochu nadnesený, obecně ani nevím, jestli se třeba 911 dá řadit mezi supersporty... (obecně bych ji taky za supersport nepovažoval, ale někdo jiný snad může).
Ta má nějakých 250 kW..., takže pokud bys řadil 911 mezi supersporty, tak má pavdu, pokud je 911 slabá na supersport a za supersport považuješ jen Ferrari, Maserati, McL, Paganni a podobně, pak máš pravdu ty.
P.S. 911 stojí 3 mil, tedy dvakrát víc než tato Alfice. A poměr výkon váha je +- stejný, možná o chlup lepší u té Alfice. Jsou to zajímavé počty.
911 je sporťák na každý den, a to slovo sporťák tam nechej, vezmi ho pod krkem a máš zábavu, ta GTovitost, schopnost převézt na delší vzdálenost v pohodlí, to je bonus, navíc bonus až této generace. Každopádně s 4C nemá 911 v jedné větě co dělat, jsou to jiné světy, zaměřením, provedením, rozměry.
911 ku bylo nejsnažší najít její váhu.. Taky sem předpokládal, že z těch sportovnějších dražších aut bude poměrem výkon váha právě nejblíž té Alfici, což je nakonce pravda... to, že jsou to úplně jiná auta je jasné....
Máš zábavu, to ano... máš auto schopné okruhového nasazení, včetně toho že to ustojí podvozek a brzdy. Ale přesto, pokud bych měl na jedné straně Lambo jako představitele sportu a na druhé Astona jako představitele GT, vnímám 911 blíž tomu Astonu.
Mluvíš-li o základní carreře, tak tu proti lambu nebo astonu stavět nelze, je to jiná výkonová a cenová liga, musí mít zcela nutně mnohem méně vyhraněný charakter. Srovnej ale základní carreru s nějakým sporťákem v podobné cenové kategorii... A máme tu problém, protože s čím vlastně srovnat, nic moc tu není, jen deriváty konfekčních aut, a proti nim je zákl. carrera sporťákem téměř ryzím.
Mluvíš-li o 911 obecně, pak je tu jiný problém, a to, kterou verzi porovnáváš? 911 turbo bude blíže k astonu, jistě, 911 GT3 RS zase k Lambu. Tak jak to je? :-);-)
Jasně, ale chtěl jsem zdůraznit to rozpětí, turbo = superrychlé GT, GT3 RS polozávodní auto, ¨což je charakterem více sporťák než GT2, už jen kvůli té atmosféře. ;-)
GT2 RS je hlavně stroj z pekla. GT3 je proti němu neškodné koťátko. Jinak RS jsou závodní auta. Pointou je nabídnout z továrny auto, které splňuje regule pro amatérské závody. RSR to samozřejmě není.
GT3 nabízí pomalejší, přívětivější a v mých očích purističtější svezení. Jestli se nepletu, tak oblíbená kombinace (ve světě 911) Waltera Röhrla je GT3 RS a Turbo. Turbo na každý den, GT3 na zábavu.
Přesně to jsem měl na mysli v tom prvním příspěvku, přesně proto jsem jako příklad vymezení charakterů použil turbo a GT3... Roehrlův výběr mi pro potvrzení stačí. :-);-)
Tak jen pro úplnost, pokud mi paměť dobře slouží, Turbo proto, že chce pohon všech kol (pro celoroční použitelnost, prý u nich hodně sněží) a GT3 je podle něj příliš pomalá na předjíždění v běžném provozu. >:-[] Nicméně na okruhu to vyváží lepší odezva na plyn a tedy dávkovatelnost výkonu, což je u zadokolky hodně důležité.
Jinak samozřejmě souhlasím. Tohle je "ta správná" dvojka. Co se týče Lamborghini, mířil bych na něj nejspíš Turbo. GT2 RS je mnohem ultimativnější. A Turbo mu zvládne naložit (u silnějších verzí Gallarda bys možná musel sáhnout po Turbu S).
Uvidíme, pokud by člověk soudil jen dle čísel, tak bude zhruba odpovídat C2 s PDK. Popřípadě C2S s manuálem. Nicméně tahle auta lze jen těžko porovnávat, každé nabízí úplně něco jiného, byť dynamicky na tom mohou být podobně.
DIN je mokrá bez řidiče. Bez řidiče 1380 kg, s řidičem 1455 kg. Viz [odkaz]
Cena je zhruba 2,2 milionu (za základ). A za supersport ji samozřejmě nepovažuji, ty u mne začínají někde u Aventadoru (odmítám používat pojem hypersport, prostě to úplně nej - P1, Enzo, LaFerrari, Zonda, Huayra, Koenigsegg).
jsem si minulý týden udělal menší zajížďku a do Ženevy na autosalon krátce nakouknul. Obrázky to neřeknou, to auto je neskutečně kompaktní, takový "na.sraný brouček", vyjma příšerných tuzing předních světel vypadá k světu. Ovšem průser je vnitřní prostor, s výškou přes stodevadesát se sice dá dovnitř nasoukat, ale o nějakém sportovním posazu nemůže být řeč. Popravdě, tento alfa přístup mě docela s.ere.
Nehovoril som Ti, že to nie je pre ľudí našej výšky? >:D Každopádne tá hmotnosť je fascinujúca, auto z r. 2013 s pohotovostnou hmotnosťou nižšou ako Favorit. :yes:
Je to skvělé, ale co z toho? Dovnitř se nevejdu a udělají jich jenom pět set, protože takový váhový hitech se nedá prodávat se ziskem ani za těch 1,5 mio. Takže shrnuto, po pětiletém čekání na malý sporťák od Alfy je praktickým výsledkem... nic. :-!
Je mi jedno, jaké procento lidí má přes 190cm, jde o to, že u konkurence není prostor problémem, ani u Japonců, kde dřív byl. Malý interier je v roce 2013 přešlap, okecávat můžeš cokoliv.
Dinare, ta limitka je jen zatím tahle úvodní serie (500 ks), je to i v článku.
Sériová verze bude jiná (i bez těch karbonových serepetiček kolem), ale i s jinými koly (17" !!!) atd... Tam bude pak i cena nižší a myslím, že to bude těch avizovaných 1,3 mil. (možná míň). Kolik se jich nakonec vyrobí nevím, a to asi ani neví samotná Alfa, ale předpokládám, že by rádi vyrobili a udali ve všech verzích (tedy i plánovaný spider) cca 30 tis. To by nebylo asi špatné...
Ani v tom Spideru to není žádnej med.
Já, když se posadím do Elisu, tak nejen, že se tam horko těžko nasoukám, ale pak mám horní rám předního okna akorát ve výšce očí -nic nevidím. Se sedadlem se nijak dobře šibovat nedá, takže tyto auto jsou opravdu jen pro prcky.
Sundáš střechu, čučíš do horního rámu okna, viz. honda s2000, MX5, jsem zvědav na GT86 kabrio, ale o výšku nakonec nejde tolik jako o vzdálenost sedačky od pedálů, chvíli jsem se v tom vrtěl a prostě pořád skrčená kolena, volant daleko, sport posaz tam dle mého zvládne postava max. do 180ti cm. Zmíněná GT86 je v tomto naprosto o.k., tak proč to nezvládne Alfa?
Ale přesto, že pro mně tohle auto nejspíš nebude, pak bude-li pravda co tu píšeš, že bude stát 1,3 mio, váha pod tunu a neomezená výroba, pak znova zatleskám.
Jenže elise je stařec, tohle je novinka, proti hardcore nic nemám, minimalismus mi nevadí, naopak pravidlem by mělo být, čím větší hardcore (směrem k závodnímu autu), tím lepší posaz. Podívej se, jak se sedí v závodních autech. A pokud jde o konkurenci, boxster nebo předchozí cayman nejsou o moc větší a sednu si tam parádně.
V závodních autech se sedí stísněně, a nemluvím jen o formuli... minule jsem zkoušel FactoryFive GT-M a nejspíš by ses tam vůbec nevešel, to auto má střechu ve výši mého pásku od kalhot (beze srandy). Jenže závoďák je často dělaný na míru, respektive se pro konkrétního jezdce modifikuje uchycení sedačky a volantu...
Cayman i Boxster jsou o kus větší... 1305 respektive 1281mm vs. 1180mm u 4C, to je rozdíl.
Edit: to číslo je samozřejmě výška
V ideálním případě si dáš sedačku do své oblíbené výšky, nastavíš vzdálenost od pedálů, narovnáš opěradlo do oblíbené polohy a zbytek dohoníš podélně stavitelným volantem. Já to pochopil tak, že problém je v prostoru, nikoli v možnostech nastavení...
Ale ne, už jsem to tu někde i rozepsal, jde mi hlavně o ten posaz, Wawris a MT to taky píšou, do sport auta se procpi třeba poklopem, to je jedno, ale jak jsi tam, musíš si dobře sednout, sportovní posaz, krátké ruce, dlouhé nohy a to při mojí výšce ve 4C prostě nelze, je tam málo prostoru, kabina je krátká, sedačku nedáš dost dozadu, a ano, je tam i velmi nízký strop, být ale dost místa podélně bylo by to jedno. Už jsem to tu zmiňoval, takový cayman je taky velmi nízké auto s motorem za zády, přesto se v něm dá krásně sednout. ;-)
Já už jsem zmiňoval, že je Cayman o 12cm vyšší ;-)
Posaz je ale daný tím prostorem... ne třeba tím, že by nebyl dostatečný rozsah nastavení sedačky a volantu, ale prostě není kam tu sedačku posunout. Nebo?
V závodních autech se víc leží, je-li to třeba. Mívají samozřejmě stavitelné všechno, včetně pedálů. U závodního auta je spíš akrobacie se do něj dostat. Posed bývá špičkový. Nakonec přerostlého řidiče dostanou i do Formule, jen takový člověk není ideální.
Ona je ta 4C opravdu maličké auto, neumím rozsoudit, jestli nešla udělat tak, aby bylo v kabině podélně o nějakých 5cm víc místa, ale prostě se mi to nezdá.
U aut s motorem uprostřed se nádrž nedává dozadu. Z bezpečnostních důvodů. Dala by se ještě strčit pod sedadla, ale většinou je u podobných aut třeba dát sedadla co nejníže. Elise ji má hned za sedadly před přepážkou.
Kde má hrdlo, jsem vůbec nekoukal. :-) Máš pravdu. Nejspíš tedy bude za sedadly. Celkem běžné umístění. Rozhodně nebude vzadu, to by udělal jen blázen. Jsem zvědavý, jak si povede. Sériový Elise má na okruhu problémy s dodávkami paliva v táhlých levých zatáčkách.
Přepážky nebo existuje i speciální houba takovej jako řídkej pevnější molitan s velkými bublinami cca 1-5 mm, který vyplňuje celou nádrž. Ale to jsem já viděl jen u závodní techniky, konkrétně Krauser 80 GP.
Není zase takový problém to vyřešit (a zase tolik peněz to nestojí). Ale máš samozřejmě pravdu, jen u tak úzce zaměřeného auta bych zrovna tohle neočekával. A ani pro majitele to není neřešitelný problém. Dají se koupit nádrže, které tím netrpí. Jak civilní, tak závodní.
Říkal to jejich CEO při prezentaci - roční kapacita 3 500 ks, už při uvedení měli přes 370 závazných objednávek.
Samozřejmě, pro malé procento lidí stísněný interiér přešlap je, to souhlas. Na druhou stranu by si ale pak mohli začít lidi stěžovat, že to nemá posilovač a že stejné výdechy klimy měla už Alfetta v roce 82...
Nehraju.
Proč by měla AR zbytečně zvětšovat 4C jen proto, že pár kupců víc vyrostlo? Stejně tak by tam mohli dát posilovač, protože pár kupců jistě neposiluje. Pak pokračovat ke kožené palubovce, protože protože... A stane se z toho Boxster - kterému se konkurovat nedá.
Napsal jsi, že po pěti letech vylezla AR s...ničím. Podle mě přišli s mnohem víc, než by se dalo čekat.
Nedej bože že bys tam musel sedět s helmou... jo, s tím je prostě potřeba počítat, kompaktnost a nízká hmotnost nejsou zadarmo. Já jako průměrný eurotaťka budu ale nejspíš spokojený.
S motorkama jsem smířenej, ale u aut mi to vadí. Kdybych se vešel do S2000, tak ji už pár let mám, takto nezbylo než přestavět konfekční auto, ale zase si normálně sednu.
A co jsi to přestavěl? Pochlub se... aspoň přes SZ :-).
Každý sporťák je v tomhle jiný, konfekční postavy to neřeší a ti ostatní musí dávat pozor. I pokud je někde místa dost, pořád může být problém s rozsahem nastavení volantu a sedačky... i se svými 180cm jsem si zdaleka v každém autě svou oblíbenou pozici na krátké ruce nenašel.
pár dní jsem jezdil fiatem 126 od kamoše.. mam 197cm a vešel jsem se relativně v pohodě .)) jen jsem si nesměl brat široky skejtovy kecky, páč jsem šlapal brzda plyn současně..
PS: Je hezké, jak ty hlasy vykřikující něco o váze vysoko nad tunu...mlčí. Ano, stojí více, než milion, ale automobilka pokud vím oficiálně nikdy žádné info o ceně nedala...
Tak jsme na internetu...
a já už dnes mám dost den na ho..o na to, abych udělal radost aspoň tobě... a nekazil ti to...
Tak JO.. super. (ať má aspoň někdo radost), doufám že sem tě potěšil.
Jestli máš ten dojem, že takové auta (v těchto cenách) se kupují za hotové, tak jsi mírně řečeno najivní. ;-)
PS: Chudák Alfa, takhle by toho moc neprodala. >:D
To pochybujem, ze jazdis v drazsom aute. S tvojim IQ tazko, ked nevies odpovedat na jednoduchu otazku. Ake vypisy ty vole? Si hlupak, nic ine sa neda napisat. Ja sa ta pytam ci mas na take auto a nie ci mi mas dat vypisy z uctu. Rozumies otazke alebo to chces po spanielsky? Ak ty mas auto drahsie ako 1,5mil tak ti to jedine kupil tvoj tatko, lebo s tymto IQ si si tazko mohol na nieco take zarobit.
Je tragické, jak se tu mnohým pokoušíš dostat do jejich šrajtofle, či soukromí.
Již dávno mi došlo, že tímto obhajuješ hlavně sebe a svou nemohoucnost.
Takže si o mně mysli, že jezdím trabantem, jsem blbec, nic neumím a ničeho jsem nedosáhl. Pak budeš vnitřně spokojen a já budu ušetřen tvých trapných výlevů. :-!
Tvoje rada jaksi přišla s křížkem po funuse (jestli teda víš, co tohle pořekadlo znamená)... >:D
To tady o tobě vědí všichni... (nejen jak ty si zvyklý psát ty a tobě podobní)...
Aneb... Ty milionářů jeden blbé... koza sa ti oběsila... Ale já vím, ty nejseš milionář, ty seš ten hen RENTIÉR..., páč proto máš ten čas tady vysedávat a spamovat kraviny... >:-[]
to ze tu robis zo seba pablba je tvoja vec. Trapne vylevy tu boli hlavne na tvojej strane, ked si nevedel zodpovedat jednu jednoduchu otazku, ktoru som sa ta pytal vzhladom na tvoju predchadzajucu konverzaciu. Nepotrebujem tvoje vypisy z uctu ani tvoje meno, ver tomu ze netuzim spoznat takeho trotla. Pochybujem ze za posledne roky ti vobec nieco doslo. Kecas tu o tom ze mas drahe auto, pritom si len trapny internetovy pisalek, co sa vyhyba odpovedi. Priznaj si sam pred sebou ze na tu alfu nemas, jedine na co mas je kecat tu na tebe o svojej virtualnej garazi.
Hlupak ostane hlupakom, precitaj si este raz toto vlakon a precitaj si co som od teba realne chcel a co si si ty myslel ze chcem. Mozno to pochopis, no verim ze nepochopis. Neviem ci zo seba robis len takeho blba alebo nim naozaj si, no tvoja logika ma dost blizko zenskej logike.
tak je to ok, lebo si to len ty, GTI a topper, pekna trojka ste 8-s A ako teda? Mas na to 1,5 milionove auto ci nie? Ano alebo nie? Ziadna ina odpoved. Tu si na internete, tu ta nikto neodhali.
Jenom zdůrazňuji, že motor je zcela nový, má hliníkový blok a na autosalonu v Ženevě stál hned vedle vozu vč. nové převodovky TCT. Původní motor má blok litinový, pane redaktore.
Nevím jak to v té Italii dělají, ale tohle je fakt-po stránce designové pro mě perla... spouta věhlasných automobilek by se mohla inspirovat... Držím alfě place a ať se z té kryze co nejdříve vyhrabe, aby tu nebyla jen německá šeť >:D