Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo 4C se už prodává, váží 895 kg (kompletní specifikace)

Italský sporťák je poháněn uprostřed uloženým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 177 kW.
Zpět na článek
13. 3. 2013 10:04
13. 3. 2013 10:39
13. 3. 2013 11:20
13. 3. 2013 11:23
13. 3. 2013 11:25
13. 3. 2013 11:44
13. 3. 2013 12:06
13. 3. 2013 13:23
13. 3. 2013 16:29
14. 3. 2013 08:00
14. 3. 2013 08:17
14. 3. 2013 08:20
14. 3. 2013 09:23
14. 3. 2013 10:03
14. 3. 2013 10:19
14. 3. 2013 11:33
14. 3. 2013 12:07
14. 3. 2013 12:23
14. 3. 2013 12:27
14. 3. 2013 13:15
14. 3. 2013 13:20
14. 3. 2013 13:21
14. 3. 2013 13:24
14. 3. 2013 13:43
14. 3. 2013 13:48
14. 3. 2013 14:14
14. 3. 2013 08:05
13. 3. 2013 09:54
tabulka parametrů
Zrovna u této tabulky bych ocenil více než kdy jindy pohotovostní hmotnost a poměr výkonu a váhy v kg/kw.

Obecně bych do tabulky pod všechny testy úváděl poměr kg/kW a součinitel aerodynamického odporu. V devádesátych letech se v časopisech bežně uvádělo, dnes už na to stěží narazím.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - iudex
13. 3. 2013 10:33
Re: tabulka parametrů
Presne, výkon 177 kW samotný málo vypovedá (to má hocijaký hotheč), ale pomer výkonu a hmotnosti radí Alfu medzi osem- či dvanásťvalcové superšporty.
Avatar - Emel
13. 3. 2013 11:05
Re: tabulka parametrů
To trochu přeháníš, supersporty jsou přece jen jiná liga. Pokud budu počítat hmotnost s řidičem 970kg, pak auto se stejným výkonem a celkovou hmotností 1350kg by muselo mít necelých 250kW... to ještě nejsme v kategorii Super.
13. 3. 2013 11:15
Re: tabulka parametrů
Tak. Nakonec o tom vypovídají i dynamické parametry. Zrychlení 0-100 dnes zvládne za 4,5s i řada velkých sedanů. Síla 4c je jinde.
13. 3. 2013 11:19
Re: tabulka parametrů
Jo jo, vsadil bych se, že tohle auto třeba v Sosnové nebo na Czechringu rozmázne úplně cokoli...
Na rovinkách budou supersporty asi pořád trochu rychlejší.
13. 3. 2013 11:22
Re: tabulka parametrů
Když budou dost dlouhý, tak jistě... Na vmax má hmotnost pramalý vliv..., za předpokladu, že je ta rovinka dost dlouhá...
13. 3. 2013 22:50
Re: tabulka parametrů
Má vliv a ne malý. stačí se podívat na teoretický výpočet maximální rychlosti.
13. 3. 2013 15:06
Re: tabulka parametrů
Pořádný sporťák ji pořád porazí. Pokud to nebude okruh pro motokáry (kde budou problémy se šířkou a poloměrem otáčení), tak by to neměl být problém. Také stojí násobně víc. Můžeš vybrat pomalý okruh, ale to nic nezmění na faktu, že špičkový sporťák dá stovku za 3-3,5 vteřiny. A přetížení vydrží v zatáčkách velké (v pomalých zatáčkách naopak hraje hmota v tvůj prospěch, pokud je dobře uložená). Takový Atom má mnohem víc šancí. Ten dá stovku kolem 2,9.

Tohle auto je hodně podobné Elise S a na běžném okruhu hraješ úplně jinou ligu. Jsou o požitku. V praxi tě ale kde kdo vyklepe. A díky elektronice to nejspíš dá i s prstem v nose. Můžeš popichovat základní Carreru, ale GT3 bych nechal být. ;-)

Supersporty jsou kapitola sama pro sebe. Na tratích vhodných pro tohle auto můžou být klidně pomalejší než špičkové sporťáky.
Avatar - gld
14. 3. 2013 16:17
Re: tabulka parametrů
Porovnanie s GT3? Naozaj?
14. 3. 2013 17:30
Re: tabulka parametrů
Tak zase takový výběr není, že. Sporťáky jako 458, nebo MP4-12C hrají jinou ligu a pomalu i sport. Cayman S bude slabší a 911 to má krásně odstupňované. Ještě by se možná dala porovnat s SLK/ Z4, ale všechno jsou to dost odlišná auta. Spíš konkurenti větší Evory (pokud 4C vezmeme jako italský Elise). Tohle auto má možná blíž ke KTM a Caterhamu než ke Caymanu.

Záleží na řidiči, základním Carrerám může zatápět. Samozřejmě, s PDK a nějakými příplatky už to tak snadné mít nebude.
Avatar - gld
14. 3. 2013 19:21
Re: tabulka parametrů
Najbližšiu paralelu vidím s lotusom. Ľahké auto so stredne silným motorom ktorý vďaka nízkej hmotnosti stačí aj na 2x drahšiu konkurenciu. Relatívne rozumnú cenu a motor v strede kombinovala tiež toyota MR2 ale tá je už pasé (nestačila ani výkonom).

Podobnosť s caterhamom alebo KTM nevidím vôbec, to ma bude musieť niekto osvietiť vedomosťami ale tí dvaja robia motokáry na okruhy.
14. 3. 2013 21:06
Re: tabulka parametrů
Podobných aut od jednoho do tří milionů moc nenajdeš. A takový Elise je prakticky okapotovaná motokára. Cayman je proti němu luxusní auto. Komfort navíc něco stojí a váží. Rozhodně není tak ultimativní a z hlediska konstrukce je celkem konvenční. Takže na jedné straně máš motokáry, na druhé máš luxusnější sportovní vozy, tohle je něco mezi.

Musíš si prostě uvědomit, za co utrácíš peníze.
13. 3. 2013 11:20
Re: tabulka parametrů
1430 kg je porsche 911 (což je taky suchá hmotnost podle DIN)... Takže s řidičem a s plnou nádrží taky nějakých 1560 kg (nikoliv 1350). Termín supersport je trochu nadnesený, obecně ani nevím, jestli se třeba 911 dá řadit mezi supersporty... (obecně bych ji taky za supersport nepovažoval, ale někdo jiný snad může).

Ta má nějakých 250 kW..., takže pokud bys řadil 911 mezi supersporty, tak má pavdu, pokud je 911 slabá na supersport a za supersport považuješ jen Ferrari, Maserati, McL, Paganni a podobně, pak máš pravdu ty.

P.S. 911 stojí 3 mil, tedy dvakrát víc než tato Alfice. A poměr výkon váha je +- stejný, možná o chlup lepší u té Alfice. Jsou to zajímavé počty.
13. 3. 2013 11:25
Re: tabulka parametrů
No, ona základní 911 taky žádná raketa není... ;-\
Tohle bude (snad) aspoň o stupínek výš.
13. 3. 2013 11:41
Re: tabulka parametrů
jojo, o tom se nehádám, na okreskách jistě... Byla to jen úvaha, co už je a co není supersport...

Tahat do toho přemotorované sedany z D3 (což osobně považuju za prasárnu, páč prostě fyziku neobkecáš) nemá asi smysl...
Avatar - Emel
13. 3. 2013 12:58
Re: tabulka parametrů
Jejich revírem je dálnice... a tam proč ne.

911 je v základu spíš GT...
Avatar - Dinar
13. 3. 2013 13:44
Re: tabulka parametrů
911 je sporťák na každý den, a to slovo sporťák tam nechej, vezmi ho pod krkem a máš zábavu, ta GTovitost, schopnost převézt na delší vzdálenost v pohodlí, to je bonus, navíc bonus až této generace. Každopádně s 4C nemá 911 v jedné větě co dělat, jsou to jiné světy, zaměřením, provedením, rozměry.
13. 3. 2013 14:29
Re: tabulka parametrů
911 ku bylo nejsnažší najít její váhu.. Taky sem předpokládal, že z těch sportovnějších dražších aut bude poměrem výkon váha právě nejblíž té Alfici, což je nakonce pravda... to, že jsou to úplně jiná auta je jasné....
Avatar - Emel
13. 3. 2013 14:36
Re: tabulka parametrů
Máš zábavu, to ano... máš auto schopné okruhového nasazení, včetně toho že to ustojí podvozek a brzdy. Ale přesto, pokud bych měl na jedné straně Lambo jako představitele sportu a na druhé Astona jako představitele GT, vnímám 911 blíž tomu Astonu.
Avatar - Dinar
13. 3. 2013 14:45
Re: tabulka parametrů
To není úplně sedící úvaha.

Mluvíš-li o základní carreře, tak tu proti lambu nebo astonu stavět nelze, je to jiná výkonová a cenová liga, musí mít zcela nutně mnohem méně vyhraněný charakter. Srovnej ale základní carreru s nějakým sporťákem v podobné cenové kategorii... A máme tu problém, protože s čím vlastně srovnat, nic moc tu není, jen deriváty konfekčních aut, a proti nim je zákl. carrera sporťákem téměř ryzím.

Mluvíš-li o 911 obecně, pak je tu jiný problém, a to, kterou verzi porovnáváš? 911 turbo bude blíže k astonu, jistě, 911 GT3 RS zase k Lambu. Tak jak to je? :-) ;-)
Avatar - Emel
13. 3. 2013 14:53
Re: tabulka parametrů
Pro mě je GT3 spíš okrajová záležitost, těžiště vidím v té Carreře a Turbu, možná protože v GT3 jsem nikdy nejel ani jako spolujezdec.

Ke srovnání je tu třeba GT-R, které vnímám na škále také více směrem k sportovnímu autu...
13. 3. 2013 15:25
Re: tabulka parametrů
Spíš GT2 (RS). To je Turbo bez obalu. A Lamborghini není zrovna vzor ryzí sportovnosti.
Avatar - Dinar
14. 3. 2013 07:03
Re: tabulka parametrů
Jasně, ale chtěl jsem zdůraznit to rozpětí, turbo = superrychlé GT, GT3 RS polozávodní auto, ¨což je charakterem více sporťák než GT2, už jen kvůli té atmosféře. ;-)
14. 3. 2013 14:41
Re: tabulka parametrů
GT2 RS je hlavně stroj z pekla. GT3 je proti němu neškodné koťátko. Jinak RS jsou závodní auta. Pointou je nabídnout z továrny auto, které splňuje regule pro amatérské závody. RSR to samozřejmě není.

GT3 nabízí pomalejší, přívětivější a v mých očích purističtější svezení. Jestli se nepletu, tak oblíbená kombinace (ve světě 911) Waltera Röhrla je GT3 RS a Turbo. Turbo na každý den, GT3 na zábavu.
Avatar - Dinar
14. 3. 2013 15:08
Re: tabulka parametrů
Přesně to jsem měl na mysli v tom prvním příspěvku, přesně proto jsem jako příklad vymezení charakterů použil turbo a GT3... Roehrlův výběr mi pro potvrzení stačí. :-) ;-)
14. 3. 2013 15:14
Re: tabulka parametrů
Tak jen pro úplnost, pokud mi paměť dobře slouží, Turbo proto, že chce pohon všech kol (pro celoroční použitelnost, prý u nich hodně sněží) a GT3 je podle něj příliš pomalá na předjíždění v běžném provozu. >:-[] Nicméně na okruhu to vyváží lepší odezva na plyn a tedy dávkovatelnost výkonu, což je u zadokolky hodně důležité.

Jinak samozřejmě souhlasím. Tohle je "ta správná" dvojka. Co se týče Lamborghini, mířil bych na něj nejspíš Turbo. GT2 RS je mnohem ultimativnější. A Turbo mu zvládne naložit (u silnějších verzí Gallarda bys možná musel sáhnout po Turbu S).
13. 3. 2013 15:21
Re: tabulka parametrů
Uvidíme, pokud by člověk soudil jen dle čísel, tak bude zhruba odpovídat C2 s PDK. Popřípadě C2S s manuálem. Nicméně tahle auta lze jen těžko porovnávat, každé nabízí úplně něco jiného, byť dynamicky na tom mohou být podobně.
13. 3. 2013 15:10
Re: tabulka parametrů
DIN je mokrá bez řidiče. Bez řidiče 1380 kg, s řidičem 1455 kg. Viz [odkaz]

Cena je zhruba 2,2 milionu (za základ). A za supersport ji samozřejmě nepovažuji, ty u mne začínají někde u Aventadoru (odmítám používat pojem hypersport, prostě to úplně nej - P1, Enzo, LaFerrari, Zonda, Huayra, Koenigsegg).
Avatar - flyboyeda
13. 3. 2013 10:04
4C
4C VYPADÁ SKVĚLE
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
13. 3. 2013 10:19
Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
jsem si minulý týden udělal menší zajížďku a do Ženevy na autosalon krátce nakouknul. Obrázky to neřeknou, to auto je neskutečně kompaktní, takový "na.sraný brouček", vyjma příšerných tuzing předních světel vypadá k světu. Ovšem průser je vnitřní prostor, s výškou přes stodevadesát se sice dá dovnitř nasoukat, ale o nějakém sportovním posazu nemůže být řeč. Popravdě, tento alfa přístup mě docela s.ere.
Rozbalit vlákno
65
Avatar - iudex
13. 3. 2013 10:31
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Nehovoril som Ti, že to nie je pre ľudí našej výšky? >:D Každopádne tá hmotnosť je fascinujúca, auto z r. 2013 s pohotovostnou hmotnosťou nižšou ako Favorit. :yes:
Avatar - Dinar
13. 3. 2013 10:40
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Je to skvělé, ale co z toho? Dovnitř se nevejdu a udělají jich jenom pět set, protože takový váhový hitech se nedá prodávat se ziskem ani za těch 1,5 mio. Takže shrnuto, po pětiletém čekání na malý sporťák od Alfy je praktickým výsledkem... nic. :-!
13. 3. 2013 10:45
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
No, holt oba patříte mezi jedno procento lidí s výškou přes 190 cm. Zbylých sedm miliard lidí se o to auto může poprat. ;-)

To je jako se rozčilovat nad nabídkou tryskáčů jen proto, že mi z nějakého důvodu nesedí.

A ne, nebude jich jen 500.
Avatar - Dinar
13. 3. 2013 10:49
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Je mi jedno, jaké procento lidí má přes 190cm, jde o to, že u konkurence není prostor problémem, ani u Japonců, kde dřív byl. Malý interier je v roce 2013 přešlap, okecávat můžeš cokoliv.

Tu informaci o nelimitce máš odkud?
13. 3. 2013 11:02
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Píše se to i nahoře v článku. Limitka je jen ta úvodní edice.

Jinak sezení na krátký nohy je klasika snad u všech taliánů, i u těch velkých.
13. 3. 2013 11:04
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Dinare, ta limitka je jen zatím tahle úvodní serie (500 ks), je to i v článku.
Sériová verze bude jiná (i bez těch karbonových serepetiček kolem), ale i s jinými koly (17" !!!) atd... Tam bude pak i cena nižší a myslím, že to bude těch avizovaných 1,3 mil. (možná míň). Kolik se jich nakonec vyrobí nevím, a to asi ani neví samotná Alfa, ale předpokládám, že by rádi vyrobili a udali ve všech verzích (tedy i plánovaný spider) cca 30 tis. To by nebylo asi špatné...

P.S. Do toho Spideru už by ses asi i vlezl...
13. 3. 2013 11:18
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Ani v tom Spideru to není žádnej med.
Já, když se posadím do Elisu, tak nejen, že se tam horko těžko nasoukám, ale pak mám horní rám předního okna akorát ve výšce očí -nic nevidím. Se sedadlem se nijak dobře šibovat nedá, takže tyto auto jsou opravdu jen pro prcky.
13. 3. 2013 15:30
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
A rozhodně by ses v tom nechtěl převrátit...
13. 3. 2013 16:23
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Kvality podvozku to téměř vylučují, ale ano, nechtěl bych. ;-)
13. 3. 2013 11:23
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
30tisic? To uz je vyzva aj pre Juliettu :-)
13. 3. 2013 11:45
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Celková produkce.. Ne měsíční.. ;-)
13. 3. 2013 12:20
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Mimochodem, kolik si myslíš, že Alfa prodala Giulietty za celý minulý rok? >:D
13. 3. 2013 13:47
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Díval jsem se, že něco přes 60t.
13. 3. 2013 16:22
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Ano, takže ne jeden měsíc, ale celé dva! >:D ;-)
13. 3. 2013 20:51
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
No, je to bída na to, že měla Giulietta zachraňovat Alfu. A přitom je to povedené auto.
13. 3. 2013 22:14
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Mělo to dělat MiTo, teď Giulietta, ale pořád nic. příští rok Alfa prodá ještě méně. Nejsou nové modely, nejsou nové trhy... Bída...
14. 3. 2013 13:48
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
No jo, s tím zachraňováním dojde letos i na jiné koncerny.
Avatar - Dinar
13. 3. 2013 11:50
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Sundáš střechu, čučíš do horního rámu okna, viz. honda s2000, MX5, jsem zvědav na GT86 kabrio, ale o výšku nakonec nejde tolik jako o vzdálenost sedačky od pedálů, chvíli jsem se v tom vrtěl a prostě pořád skrčená kolena, volant daleko, sport posaz tam dle mého zvládne postava max. do 180ti cm. Zmíněná GT86 je v tomto naprosto o.k., tak proč to nezvládne Alfa?

Ale přesto, že pro mně tohle auto nejspíš nebude, pak bude-li pravda co tu píšeš, že bude stát 1,3 mio, váha pod tunu a neomezená výroba, pak znova zatleskám.
Avatar - Emel
13. 3. 2013 13:03
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
GT-86 prostě není takový hardcore, to je normální standardní sporťák, se standardními proporcemi i hmotností. 4C tíhne k tomu Lotusu...
Avatar - Dinar
13. 3. 2013 13:40
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Jenže elise je stařec, tohle je novinka, proti hardcore nic nemám, minimalismus mi nevadí, naopak pravidlem by mělo být, čím větší hardcore (směrem k závodnímu autu), tím lepší posaz. Podívej se, jak se sedí v závodních autech. A pokud jde o konkurenci, boxster nebo předchozí cayman nejsou o moc větší a sednu si tam parádně.
Avatar - Emel
13. 3. 2013 14:23
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
V závodních autech se sedí stísněně, a nemluvím jen o formuli... minule jsem zkoušel FactoryFive GT-M a nejspíš by ses tam vůbec nevešel, to auto má střechu ve výši mého pásku od kalhot (beze srandy). Jenže závoďák je často dělaný na míru, respektive se pro konkrétního jezdce modifikuje uchycení sedačky a volantu...

Cayman i Boxster jsou o kus větší... 1305 respektive 1281mm vs. 1180mm u 4C, to je rozdíl.
Edit: to číslo je samozřejmě výška
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 3. 2013 15:26
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Myslím, že Dinar spíš narážel na dlouhé ruce, krátké nohy, přičemž ideál je přesně opačný.
Avatar - Emel
13. 3. 2013 15:31
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
V ideálním případě si dáš sedačku do své oblíbené výšky, nastavíš vzdálenost od pedálů, narovnáš opěradlo do oblíbené polohy a zbytek dohoníš podélně stavitelným volantem. Já to pochopil tak, že problém je v prostoru, nikoli v možnostech nastavení...
Avatar - Dinar
14. 3. 2013 07:10
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Ale ne, už jsem to tu někde i rozepsal, jde mi hlavně o ten posaz, Wawris a MT to taky píšou, do sport auta se procpi třeba poklopem, to je jedno, ale jak jsi tam, musíš si dobře sednout, sportovní posaz, krátké ruce, dlouhé nohy a to při mojí výšce ve 4C prostě nelze, je tam málo prostoru, kabina je krátká, sedačku nedáš dost dozadu, a ano, je tam i velmi nízký strop, být ale dost místa podélně bylo by to jedno. Už jsem to tu zmiňoval, takový cayman je taky velmi nízké auto s motorem za zády, přesto se v něm dá krásně sednout. ;-)
Avatar - Emel
14. 3. 2013 09:03
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Já už jsem zmiňoval, že je Cayman o 12cm vyšší ;-)

Posaz je ale daný tím prostorem... ne třeba tím, že by nebyl dostatečný rozsah nastavení sedačky a volantu, ale prostě není kam tu sedačku posunout. Nebo?
Avatar - Dinar
14. 3. 2013 12:44
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Ano prostorem, kabina je krátká.
14. 3. 2013 08:24
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
No podle toho jak kde a jak pro koho...
Mě takové nastavení vyhovuje... >:-[]
13. 3. 2013 15:35
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
V závodních autech se víc leží, je-li to třeba. Mívají samozřejmě stavitelné všechno, včetně pedálů. U závodního auta je spíš akrobacie se do něj dostat. Posed bývá špičkový. Nakonec přerostlého řidiče dostanou i do Formule, jen takový člověk není ideální.
13. 3. 2013 15:34
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Přitom motor je za sedačkami. Jediné, co limituje protažení prostoru pro nohy, jsou deformační zóny.
Avatar - Emel
13. 3. 2013 15:43
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
To že tam není motor ještě neznamená že tam je prázdno... jsou tam podběhy, náprava, řízení... a další věci.
13. 3. 2013 16:52
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Nejspíš i nádrž. Bez omezení to určitě není.
Avatar - Dinar
14. 3. 2013 07:12
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Ona je ta 4C opravdu maličké auto, neumím rozsoudit, jestli nešla udělat tak, aby bylo v kabině podélně o nějakých 5cm víc místa, ale prostě se mi to nezdá.
14. 3. 2013 08:21
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Když děláš monokok z karbonu, nějakých 5 cm není asi žádná perdel...
Prostě tohle musíš brát opravdu tak, že do F1 by ses taky nenasoukal...

Vzhledem k nákladům a řekněme výjimečnosti toho auta šli zkrátka touto cestou... Myslím, že je to pochopitelné...

Mimoto...Ne všechny národy jsou velikosti jako mi, Švédové a Dánové... ;-)
Avatar - Dinar
14. 3. 2013 12:49
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Do F1 jsem se nasoukal, a mám z toho i fotky, heč. :-) Pravdou ale je, že nasoukal, hlavně v ramenou to není nic pro statné chasníky. >:D

Jinak o.k. s tím monokokem, jen mě to prostě mrzí, je pár zajímavých aut, která jsou pro mně nepoužitelná, a 4C se k nim přidá.
14. 3. 2013 13:17
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Tak jasné... Já to chápu. Zase máš jiné možnosti jinde...
14. 3. 2013 10:20
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Nádrž tam není určitě. Když tak maximálně na vodu do ostřikovače.
14. 3. 2013 14:17
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
U aut s motorem uprostřed se nádrž nedává dozadu. Z bezpečnostních důvodů. Dala by se ještě strčit pod sedadla, ale většinou je u podobných aut třeba dát sedadla co nejníže. Elise ji má hned za sedadly před přepážkou.
14. 3. 2013 14:28
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Jak tě napadlo, že si myslím, že je nádrž vzadu ?

Už jenom z umístění nalévacího otvoru je zřejmé, že nádrž v přední části auta není a kde asi tak bude umístěná.
14. 3. 2013 14:33
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Kde má hrdlo, jsem vůbec nekoukal. :-) Máš pravdu. Nejspíš tedy bude za sedadly. Celkem běžné umístění. Rozhodně nebude vzadu, to by udělal jen blázen. Jsem zvědavý, jak si povede. Sériový Elise má na okruhu problémy s dodávkami paliva v táhlých levých zatáčkách.
14. 3. 2013 14:41
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Jo, asi tak tam někde bude.

Je mi líto, že u Lotusu podcenili odlévání paliva. Existuje x jednoduchých řešení, jak tomu zabránit.
Avatar - Emel
14. 3. 2013 14:41
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
S tím má na okruhu problémy kde co... řeší se to děrovanými přepážkami, případně malou přečerpávací nádrží.
14. 3. 2013 14:49
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Přepážky nebo existuje i speciální houba takovej jako řídkej pevnější molitan s velkými bublinami cca 1-5 mm, který vyplňuje celou nádrž. Ale to jsem já viděl jen u závodní techniky, konkrétně Krauser 80 GP.
14. 3. 2013 15:01
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Jen je škoda, že to takové auto nemá vyřešené už v základu. Ještě zajímavější to bývá u mazání. Proto preferuji suchou klikovou skříň.
Avatar - Dinar
14. 3. 2013 15:14
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Love, to je jednoduché, prakticky u čehokoliv platí, že má-li to být čisté okruhové nářadí, je třeba přihodit ještě 50-70% pořizovací ceny serie.
14. 3. 2013 15:26
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Není zase takový problém to vyřešit (a zase tolik peněz to nestojí). Ale máš samozřejmě pravdu, jen u tak úzce zaměřeného auta bych zrovna tohle neočekával. A ani pro majitele to není neřešitelný problém. Dají se koupit nádrže, které tím netrpí. Jak civilní, tak závodní.
Avatar - Dinar
14. 3. 2013 15:11
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Známý, co má stáj s oturbenými elisy, měnil při stavbě celé nádrže za spec okruhové, a je tam i jinak řešeno celé podávání.
Avatar - Emel
14. 3. 2013 15:25
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
U turba je potenciální průšvih ještě větší... hrozí detonace v důsledku chudé směsi.
13. 3. 2013 11:13
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Říkal to jejich CEO při prezentaci - roční kapacita 3 500 ks, už při uvedení měli přes 370 závazných objednávek.
Samozřejmě, pro malé procento lidí stísněný interiér přešlap je, to souhlas. Na druhou stranu by si ale pak mohli začít lidi stěžovat, že to nemá posilovač a že stejné výdechy klimy měla už Alfetta v roce 82...
Avatar - Dinar
13. 3. 2013 11:57
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Purismus kabiny 4C může být jistě na debatu, vzhledem k ceně, ale o tom tu řeč není, doufám, že tu nechápavost jen hraješ. ;-)
13. 3. 2013 15:41
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Nehraju.
Proč by měla AR zbytečně zvětšovat 4C jen proto, že pár kupců víc vyrostlo? Stejně tak by tam mohli dát posilovač, protože pár kupců jistě neposiluje. Pak pokračovat ke kožené palubovce, protože protože... A stane se z toho Boxster - kterému se konkurovat nedá.

Napsal jsi, že po pěti letech vylezla AR s...ničím. Podle mě přišli s mnohem víc, než by se dalo čekat.
Avatar - Dinar
14. 3. 2013 07:13
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Takže to nehraješ. :'-(
14. 3. 2013 07:44
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Tentokrát ne... :'-(
Avatar - Mireon
13. 3. 2013 19:20
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Uvidíme jestli se tam vejde Jeremy :-) pokud ano tak se tam vlezu.
Avatar - Emel
13. 3. 2013 11:08
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Nedej bože že bys tam musel sedět s helmou... jo, s tím je prostě potřeba počítat, kompaktnost a nízká hmotnost nejsou zadarmo. Já jako průměrný eurotaťka budu ale nejspíš spokojený.
13. 3. 2013 11:43
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
JJ...
P.S. Znám lidi co kvůli podobnému autu hubnou..., je to jako s motorkou... Na superport 2m chlap taky přerostl... ;-)

Já ten problém nemám.. Ale rozumím tomu... a chápu to.
Avatar - Dinar
13. 3. 2013 11:55
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
S motorkama jsem smířenej, ale u aut mi to vadí. Kdybych se vešel do S2000, tak ji už pár let mám, takto nezbylo než přestavět konfekční auto, ale zase si normálně sednu.
Avatar - Emel
13. 3. 2013 13:07
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
A co jsi to přestavěl? Pochlub se... aspoň přes SZ :-).

Každý sporťák je v tomhle jiný, konfekční postavy to neřeší a ti ostatní musí dávat pozor. I pokud je někde místa dost, pořád může být problém s rozsahem nastavení volantu a sedačky... i se svými 180cm jsem si zdaleka v každém autě svou oblíbenou pozici na krátké ruce nenašel.
13. 3. 2013 11:56
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Příteli, vleze se tam i 2 metrový chlap...
Avatar - Dinar
13. 3. 2013 11:59
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Vleze i vyleze. Dvoumetroví chlapi svého času jezdili i žigulíky, s koleny kolem volantu. Sportovní auto, sportovní posaz, kapiš, příteli?!
Avatar - switch.man
14. 3. 2013 09:25
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
pár dní jsem jezdil fiatem 126 od kamoše.. mam 197cm a vešel jsem se relativně v pohodě .)) jen jsem si nesměl brat široky skejtovy kecky, páč jsem šlapal brzda plyn současně..
13. 3. 2013 15:07
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Po včerejšku mám o autě pro radost jasno...a 4C to není :-)
Avatar - Emel
13. 3. 2013 15:12
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
A co to je? Co kdybychom si dali někdy sraz "aut pro radost" :-)?
13. 3. 2013 15:21
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Novej blog :-)
13. 3. 2013 15:39
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Beru to tak, že Jaguar se zalíbil. :-)
13. 3. 2013 15:43
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Zahryznul... ;-)
13. 3. 2013 10:39
...
Prodám ledvinu.
Zn.: Spěchá!

PS: Je hezké, jak ty hlasy vykřikující něco o váze vysoko nad tunu...mlčí. Ano, stojí více, než milion, ale automobilka pokud vím oficiálně nikdy žádné info o ceně nedala...
Rozbalit vlákno
24
13. 3. 2013 11:20
Re: ...
Natankuj plnou, doplň náplně, sedni si do auta a jseš suverénně nad tunou. ;-)
13. 3. 2013 11:23
Re: ...
No ale v tom případě zadání splnili. :-)
13. 3. 2013 11:25
Re: ...
Mi je to vcelku jedno, auto má vynikající hmotnost i tak, ale je na mne malé. Takže ho budu obdivovat pouze z venku. ;-)
13. 3. 2013 11:44
Re: ...
Tak je to ale lepší argument, než si přiznat (což já klidně udělám), že na něj TEĎ nemám... >:D
13. 3. 2013 12:06
Re: ...
Že na něj nemáš ty, finančně, je tvůj problém, já ně něj nemám - postavu. ;-)
13. 3. 2013 13:23
Re: ...
Tak jsme na internetu...
a já už dnes mám dost den na ho..o na to, abych udělal radost aspoň tobě... a nekazil ti to...
Tak JO.. super. (ať má aspoň někdo radost), doufám že sem tě potěšil.
13. 3. 2013 16:29
Re: ...
Mi nějak tvoje probémy žíly netrhaj. Čistě tvůj boj. ;-)
14. 3. 2013 08:00
Re: ...
ty mas 1,5 miliona na auto?
14. 3. 2013 08:17
Re: ...
Když si přečteš jeho vjadřování, tak ti dojde, že má ztěží vlastních 60 Kč v prasátku na Bburago...
;-)
14. 3. 2013 08:20
Re: ...
to mi je jasne, len som zvedavy ako odpovie na priamu otazku.. Ci ostane pisalkom alebo povie pravdu ;-)
14. 3. 2013 09:23
Re: ...
Jestli máš ten dojem, že takové auta (v těchto cenách) se kupují za hotové, tak jsi mírně řečeno najivní. ;-)
PS: Chudák Alfa, takhle by toho moc neprodala. >:D
14. 3. 2013 10:03
Re: ...
ja sa ta pytam ci mas 1,5 miliona na auto, drz sa temy..
14. 3. 2013 10:19
Re: ...
Tak ty chceš vidět výpisy z mých bankovních účtů, jo? Nepřijde ti to docela vlezlé? 8-s :no:

Sám jezdím v dražším autě, než je 1.5 mil.
14. 3. 2013 11:33
Re: ...
To pochybujem, ze jazdis v drazsom aute. S tvojim IQ tazko, ked nevies odpovedat na jednoduchu otazku. Ake vypisy ty vole? Si hlupak, nic ine sa neda napisat. Ja sa ta pytam ci mas na take auto a nie ci mi mas dat vypisy z uctu. Rozumies otazke alebo to chces po spanielsky? Ak ty mas auto drahsie ako 1,5mil tak ti to jedine kupil tvoj tatko, lebo s tymto IQ si si tazko mohol na nieco take zarobit.
14. 3. 2013 12:07
Re: ...
Bla bla bla.

Co si tu o mně myslíš ty, nebo tobě podobní, je mi zcela u zádele. :-!
14. 3. 2013 12:23
Re: ...
Takze neodpovies na uplne primitivnu jednoduchu otazku? Tvojou reakciou si len ukazal ako sam sebe klames o hodnote svojho auta >:D
14. 3. 2013 12:27
Re: ...
Je tragické, jak se tu mnohým pokoušíš dostat do jejich šrajtofle, či soukromí.

Již dávno mi došlo, že tímto obhajuješ hlavně sebe a svou nemohoucnost.

Takže si o mně mysli, že jezdím trabantem, jsem blbec, nic neumím a ničeho jsem nedosáhl. Pak budeš vnitřně spokojen a já budu ušetřen tvých trapných výlevů. :-!
14. 3. 2013 13:15
Re: ...
Tvoje rada jaksi přišla s křížkem po funuse (jestli teda víš, co tohle pořekadlo znamená)... >:D

To tady o tobě vědí všichni... (nejen jak ty si zvyklý psát ty a tobě podobní)...

Aneb... Ty milionářů jeden blbé... koza sa ti oběsila... Ale já vím, ty nejseš milionář, ty seš ten hen RENTIÉR..., páč proto máš ten čas tady vysedávat a spamovat kraviny... >:-[]
14. 3. 2013 13:20
Re: ...
Na ty tvoje bláboly, na ty pořád významně ztrácím. :-!
14. 3. 2013 13:21
Re: ...
to ze tu robis zo seba pablba je tvoja vec. Trapne vylevy tu boli hlavne na tvojej strane, ked si nevedel zodpovedat jednu jednoduchu otazku, ktoru som sa ta pytal vzhladom na tvoju predchadzajucu konverzaciu. Nepotrebujem tvoje vypisy z uctu ani tvoje meno, ver tomu ze netuzim spoznat takeho trotla. Pochybujem ze za posledne roky ti vobec nieco doslo. Kecas tu o tom ze mas drahe auto, pritom si len trapny internetovy pisalek, co sa vyhyba odpovedi. Priznaj si sam pred sebou ze na tu alfu nemas, jedine na co mas je kecat tu na tebe o svojej virtualnej garazi.
14. 3. 2013 13:24
Re: ...
Ano, ty nepotřebuješ, ty nechceš, ale děláš vše proto, abys ses k tomu dostal.

Ano, mysli si o mně co chceš, piš si tu o mně co chceš, stejně budeš realitě vzdálen na míle daleko. Odhad máš stejně mizerný. :-!
14. 3. 2013 13:43
Re: ...
Hlupak ostane hlupakom, precitaj si este raz toto vlakon a precitaj si co som od teba realne chcel a co si si ty myslel ze chcem. Mozno to pochopis, no verim ze nepochopis. Neviem ci zo seba robis len takeho blba alebo nim naozaj si, no tvoja logika ma dost blizko zenskej logike.
14. 3. 2013 13:48
Re: ...
Vzhledem k faktu, koho všechno zde označuješ za blby, rád tím blbem pro tebe i nadále budu. :-!
14. 3. 2013 14:14
Re: ...
tak je to ok, lebo si to len ty, GTI a topper, pekna trojka ste 8-s A ako teda? Mas na to 1,5 milionove auto ci nie? Ano alebo nie? Ziadna ina odpoved. Tu si na internete, tu ta nikto neodhali.
13. 3. 2013 11:51
Ten motor je úplně nový!
Jenom zdůrazňuji, že motor je zcela nový, má hliníkový blok a na autosalonu v Ženevě stál hned vedle vozu vč. nové převodovky TCT. Původní motor má blok litinový, pane redaktore.
Rozbalit vlákno
2
13. 3. 2013 13:24
Re: Ten motor je úplně nový!
Todle bych nevyčítal... Napsali to celkem dobře... To už by byla paranoia...
13. 3. 2013 15:40
Re: Ten motor je úplně nový!
Mám za to, že tuhle informaci jsem tu četl pod jiným článkem o 4C.
14. 3. 2013 08:05
Italský design
Nevím jak to v té Italii dělají, ale tohle je fakt-po stránce designové pro mě perla... spouta věhlasných automobilek by se mohla inspirovat... Držím alfě place a ať se z té kryze co nejdříve vyhrabe, aby tu nebyla jen německá šeť >:D
Rozbalit vlákno
0