Novinky
jsem si minulý týden udělal menší zajížďku a do Ženevy na autosalon krátce nakouknul. Obrázky to neřeknou, to auto je neskutečně kompaktní, takový "na.sraný brouček", vyjma příšerných tuzing předních světel vypadá k světu. Ovšem průser je vnitřní prostor, s výškou přes stodevadesát se sice dá dovnitř nasoukat, ale o nějakém sportovním posazu nemůže být řeč. Popravdě, tento alfa přístup mě docela s.ere.
Nehovoril som Ti, že to nie je pre ľudí našej výšky? >😁 Každopádne tá hmotnosť je fascinujúca, auto z r. 2013 s pohotovostnou hmotnosťou nižšou ako Favorit. :yes:
Je to skvělé, ale co z toho? Dovnitř se nevejdu a udělají jich jenom pět set, protože takový váhový hitech se nedá prodávat se ziskem ani za těch 1,5 mio. Takže shrnuto, po pětiletém čekání na malý sporťák od Alfy je praktickým výsledkem... nic. :-!
No, holt oba patříte mezi jedno procento lidí s výškou přes 190 cm. Zbylých sedm miliard lidí se o to auto může poprat. 😉
To je jako se rozčilovat nad nabídkou tryskáčů jen proto, že mi z nějakého důvodu nesedí.
A ne, nebude jich jen 500.
To je jako se rozčilovat nad nabídkou tryskáčů jen proto, že mi z nějakého důvodu nesedí.
A ne, nebude jich jen 500.
Je mi jedno, jaké procento lidí má přes 190cm, jde o to, že u konkurence není prostor problémem, ani u Japonců, kde dřív byl. Malý interier je v roce 2013 přešlap, okecávat můžeš cokoliv.
Tu informaci o nelimitce máš odkud?
Tu informaci o nelimitce máš odkud?
Píše se to i nahoře v článku. Limitka je jen ta úvodní edice.
Jinak sezení na krátký nohy je klasika snad u všech taliánů, i u těch velkých.
Jinak sezení na krátký nohy je klasika snad u všech taliánů, i u těch velkých.
Dinare, ta limitka je jen zatím tahle úvodní serie (500 ks), je to i v článku.
Sériová verze bude jiná (i bez těch karbonových serepetiček kolem), ale i s jinými koly (17" !!!) atd... Tam bude pak i cena nižší a myslím, že to bude těch avizovaných 1,3 mil. (možná míň). Kolik se jich nakonec vyrobí nevím, a to asi ani neví samotná Alfa, ale předpokládám, že by rádi vyrobili a udali ve všech verzích (tedy i plánovaný spider) cca 30 tis. To by nebylo asi špatné...
P.S. Do toho Spideru už by ses asi i vlezl...
Sériová verze bude jiná (i bez těch karbonových serepetiček kolem), ale i s jinými koly (17" !!!) atd... Tam bude pak i cena nižší a myslím, že to bude těch avizovaných 1,3 mil. (možná míň). Kolik se jich nakonec vyrobí nevím, a to asi ani neví samotná Alfa, ale předpokládám, že by rádi vyrobili a udali ve všech verzích (tedy i plánovaný spider) cca 30 tis. To by nebylo asi špatné...
P.S. Do toho Spideru už by ses asi i vlezl...
Ani v tom Spideru to není žádnej med.
Já, když se posadím do Elisu, tak nejen, že se tam horko těžko nasoukám, ale pak mám horní rám předního okna akorát ve výšce očí -nic nevidím. Se sedadlem se nijak dobře šibovat nedá, takže tyto auto jsou opravdu jen pro prcky.
Já, když se posadím do Elisu, tak nejen, že se tam horko těžko nasoukám, ale pak mám horní rám předního okna akorát ve výšce očí -nic nevidím. Se sedadlem se nijak dobře šibovat nedá, takže tyto auto jsou opravdu jen pro prcky.
30tisic? To uz je vyzva aj pre Juliettu 😄
Celková produkce.. Ne měsíční.. 😉
Mimochodem, kolik si myslíš, že Alfa prodala Giulietty za celý minulý rok? >😁
Díval jsem se, že něco přes 60t.
Ano, takže ne jeden měsíc, ale celé dva! >😁 😉
No, je to bída na to, že měla Giulietta zachraňovat Alfu. A přitom je to povedené auto.
Sundáš střechu, čučíš do horního rámu okna, viz. honda s2000, MX5, jsem zvědav na GT86 kabrio, ale o výšku nakonec nejde tolik jako o vzdálenost sedačky od pedálů, chvíli jsem se v tom vrtěl a prostě pořád skrčená kolena, volant daleko, sport posaz tam dle mého zvládne postava max. do 180ti cm. Zmíněná GT86 je v tomto naprosto o.k., tak proč to nezvládne Alfa?
Ale přesto, že pro mně tohle auto nejspíš nebude, pak bude-li pravda co tu píšeš, že bude stát 1,3 mio, váha pod tunu a neomezená výroba, pak znova zatleskám.
Ale přesto, že pro mně tohle auto nejspíš nebude, pak bude-li pravda co tu píšeš, že bude stát 1,3 mio, váha pod tunu a neomezená výroba, pak znova zatleskám.
GT-86 prostě není takový hardcore, to je normální standardní sporťák, se standardními proporcemi i hmotností. 4C tíhne k tomu Lotusu...
Jenže elise je stařec, tohle je novinka, proti hardcore nic nemám, minimalismus mi nevadí, naopak pravidlem by mělo být, čím větší hardcore (směrem k závodnímu autu), tím lepší posaz. Podívej se, jak se sedí v závodních autech. A pokud jde o konkurenci, boxster nebo předchozí cayman nejsou o moc větší a sednu si tam parádně.
V závodních autech se sedí stísněně, a nemluvím jen o formuli... minule jsem zkoušel FactoryFive GT-M a nejspíš by ses tam vůbec nevešel, to auto má střechu ve výši mého pásku od kalhot (beze srandy). Jenže závoďák je často dělaný na míru, respektive se pro konkrétního jezdce modifikuje uchycení sedačky a volantu...
Cayman i Boxster jsou o kus větší... 1305 respektive 1281mm vs. 1180mm u 4C, to je rozdíl.
Edit: to číslo je samozřejmě výška
Cayman i Boxster jsou o kus větší... 1305 respektive 1281mm vs. 1180mm u 4C, to je rozdíl.
Edit: to číslo je samozřejmě výška
Myslím, že Dinar spíš narážel na dlouhé ruce, krátké nohy, přičemž ideál je přesně opačný.
V ideálním případě si dáš sedačku do své oblíbené výšky, nastavíš vzdálenost od pedálů, narovnáš opěradlo do oblíbené polohy a zbytek dohoníš podélně stavitelným volantem. Já to pochopil tak, že problém je v prostoru, nikoli v možnostech nastavení...
Ale ne, už jsem to tu někde i rozepsal, jde mi hlavně o ten posaz, Wawris a MT to taky píšou, do sport auta se procpi třeba poklopem, to je jedno, ale jak jsi tam, musíš si dobře sednout, sportovní posaz, krátké ruce, dlouhé nohy a to při mojí výšce ve 4C prostě nelze, je tam málo prostoru, kabina je krátká, sedačku nedáš dost dozadu, a ano, je tam i velmi nízký strop, být ale dost místa podélně bylo by to jedno. Už jsem to tu zmiňoval, takový cayman je taky velmi nízké auto s motorem za zády, přesto se v něm dá krásně sednout. 😉
Přitom motor je za sedačkami. Jediné, co limituje protažení prostoru pro nohy, jsou deformační zóny.
To že tam není motor ještě neznamená že tam je prázdno... jsou tam podběhy, náprava, řízení... a další věci.
Nejspíš i nádrž. Bez omezení to určitě není.
Ona je ta 4C opravdu maličké auto, neumím rozsoudit, jestli nešla udělat tak, aby bylo v kabině podélně o nějakých 5cm víc místa, ale prostě se mi to nezdá.
Když děláš monokok z karbonu, nějakých 5 cm není asi žádná perdel...
Prostě tohle musíš brát opravdu tak, že do F1 by ses taky nenasoukal...
Vzhledem k nákladům a řekněme výjimečnosti toho auta šli zkrátka touto cestou... Myslím, že je to pochopitelné...
Mimoto...Ne všechny národy jsou velikosti jako mi, Švédové a Dánové... 😉
Prostě tohle musíš brát opravdu tak, že do F1 by ses taky nenasoukal...
Vzhledem k nákladům a řekněme výjimečnosti toho auta šli zkrátka touto cestou... Myslím, že je to pochopitelné...
Mimoto...Ne všechny národy jsou velikosti jako mi, Švédové a Dánové... 😉
Do F1 jsem se nasoukal, a mám z toho i fotky, heč. 😄 Pravdou ale je, že nasoukal, hlavně v ramenou to není nic pro statné chasníky. >😁
Jinak o.k. s tím monokokem, jen mě to prostě mrzí, je pár zajímavých aut, která jsou pro mně nepoužitelná, a 4C se k nim přidá.
Jinak o.k. s tím monokokem, jen mě to prostě mrzí, je pár zajímavých aut, která jsou pro mně nepoužitelná, a 4C se k nim přidá.
Nádrž tam není určitě. Když tak maximálně na vodu do ostřikovače.
U aut s motorem uprostřed se nádrž nedává dozadu. Z bezpečnostních důvodů. Dala by se ještě strčit pod sedadla, ale většinou je u podobných aut třeba dát sedadla co nejníže. Elise ji má hned za sedadly před přepážkou.
Jak tě napadlo, že si myslím, že je nádrž vzadu ?
Už jenom z umístění nalévacího otvoru je zřejmé, že nádrž v přední části auta není a kde asi tak bude umístěná.
Už jenom z umístění nalévacího otvoru je zřejmé, že nádrž v přední části auta není a kde asi tak bude umístěná.
Kde má hrdlo, jsem vůbec nekoukal. 😄 Máš pravdu. Nejspíš tedy bude za sedadly. Celkem běžné umístění. Rozhodně nebude vzadu, to by udělal jen blázen. Jsem zvědavý, jak si povede. Sériový Elise má na okruhu problémy s dodávkami paliva v táhlých levých zatáčkách.
Jo, asi tak tam někde bude.
Je mi líto, že u Lotusu podcenili odlévání paliva. Existuje x jednoduchých řešení, jak tomu zabránit.
Je mi líto, že u Lotusu podcenili odlévání paliva. Existuje x jednoduchých řešení, jak tomu zabránit.
S tím má na okruhu problémy kde co... řeší se to děrovanými přepážkami, případně malou přečerpávací nádrží.
Přepážky nebo existuje i speciální houba takovej jako řídkej pevnější molitan s velkými bublinami cca 1-5 mm, který vyplňuje celou nádrž. Ale to jsem já viděl jen u závodní techniky, konkrétně Krauser 80 GP.
Jen je škoda, že to takové auto nemá vyřešené už v základu. Ještě zajímavější to bývá u mazání. Proto preferuji suchou klikovou skříň.
Love, to je jednoduché, prakticky u čehokoliv platí, že má-li to být čisté okruhové nářadí, je třeba přihodit ještě 50-70% pořizovací ceny serie.
Říkal to jejich CEO při prezentaci - roční kapacita 3 500 ks, už při uvedení měli přes 370 závazných objednávek.
Samozřejmě, pro malé procento lidí stísněný interiér přešlap je, to souhlas. Na druhou stranu by si ale pak mohli začít lidi stěžovat, že to nemá posilovač a že stejné výdechy klimy měla už Alfetta v roce 82...
Samozřejmě, pro malé procento lidí stísněný interiér přešlap je, to souhlas. Na druhou stranu by si ale pak mohli začít lidi stěžovat, že to nemá posilovač a že stejné výdechy klimy měla už Alfetta v roce 82...
Purismus kabiny 4C může být jistě na debatu, vzhledem k ceně, ale o tom tu řeč není, doufám, že tu nechápavost jen hraješ. 😉
Nehraju.
Proč by měla AR zbytečně zvětšovat 4C jen proto, že pár kupců víc vyrostlo? Stejně tak by tam mohli dát posilovač, protože pár kupců jistě neposiluje. Pak pokračovat ke kožené palubovce, protože protože... A stane se z toho Boxster - kterému se konkurovat nedá.
Napsal jsi, že po pěti letech vylezla AR s...ničím. Podle mě přišli s mnohem víc, než by se dalo čekat.
Proč by měla AR zbytečně zvětšovat 4C jen proto, že pár kupců víc vyrostlo? Stejně tak by tam mohli dát posilovač, protože pár kupců jistě neposiluje. Pak pokračovat ke kožené palubovce, protože protože... A stane se z toho Boxster - kterému se konkurovat nedá.
Napsal jsi, že po pěti letech vylezla AR s...ničím. Podle mě přišli s mnohem víc, než by se dalo čekat.
Nedej bože že bys tam musel sedět s helmou... jo, s tím je prostě potřeba počítat, kompaktnost a nízká hmotnost nejsou zadarmo. Já jako průměrný eurotaťka budu ale nejspíš spokojený.
JJ...
P.S. Znám lidi co kvůli podobnému autu hubnou..., je to jako s motorkou... Na superport 2m chlap taky přerostl... 😉
Já ten problém nemám.. Ale rozumím tomu... a chápu to.
P.S. Znám lidi co kvůli podobnému autu hubnou..., je to jako s motorkou... Na superport 2m chlap taky přerostl... 😉
Já ten problém nemám.. Ale rozumím tomu... a chápu to.
S motorkama jsem smířenej, ale u aut mi to vadí. Kdybych se vešel do S2000, tak ji už pár let mám, takto nezbylo než přestavět konfekční auto, ale zase si normálně sednu.
A co jsi to přestavěl? Pochlub se... aspoň přes SZ 😄.
Každý sporťák je v tomhle jiný, konfekční postavy to neřeší a ti ostatní musí dávat pozor. I pokud je někde místa dost, pořád může být problém s rozsahem nastavení volantu a sedačky... i se svými 180cm jsem si zdaleka v každém autě svou oblíbenou pozici na krátké ruce nenašel.
Každý sporťák je v tomhle jiný, konfekční postavy to neřeší a ti ostatní musí dávat pozor. I pokud je někde místa dost, pořád může být problém s rozsahem nastavení volantu a sedačky... i se svými 180cm jsem si zdaleka v každém autě svou oblíbenou pozici na krátké ruce nenašel.
Příteli, vleze se tam i 2 metrový chlap...
Vleze i vyleze. Dvoumetroví chlapi svého času jezdili i žigulíky, s koleny kolem volantu. Sportovní auto, sportovní posaz, kapiš, příteli?!
Prodám ledvinu.
Zn.: Spěchá!
PS: Je hezké, jak ty hlasy vykřikující něco o váze vysoko nad tunu...mlčí. Ano, stojí více, než milion, ale automobilka pokud vím oficiálně nikdy žádné info o ceně nedala...
Zn.: Spěchá!
PS: Je hezké, jak ty hlasy vykřikující něco o váze vysoko nad tunu...mlčí. Ano, stojí více, než milion, ale automobilka pokud vím oficiálně nikdy žádné info o ceně nedala...
Natankuj plnou, doplň náplně, sedni si do auta a jseš suverénně nad tunou. 😉
No ale v tom případě zadání splnili. 😄
Mi je to vcelku jedno, auto má vynikající hmotnost i tak, ale je na mne malé. Takže ho budu obdivovat pouze z venku. 😉
Tak je to ale lepší argument, než si přiznat (což já klidně udělám), že na něj TEĎ nemám... >😁
Že na něj nemáš ty, finančně, je tvůj problém, já ně něj nemám - postavu. 😉
Tak jsme na internetu...
a já už dnes mám dost den na ho..o na to, abych udělal radost aspoň tobě... a nekazil ti to...
Tak JO.. super. (ať má aspoň někdo radost), doufám že sem tě potěšil.
a já už dnes mám dost den na ho..o na to, abych udělal radost aspoň tobě... a nekazil ti to...
Tak JO.. super. (ať má aspoň někdo radost), doufám že sem tě potěšil.
ty mas 1,5 miliona na auto?
Když si přečteš jeho vjadřování, tak ti dojde, že má ztěží vlastních 60 Kč v prasátku na Bburago...
😉
😉
Jestli máš ten dojem, že takové auta (v těchto cenách) se kupují za hotové, tak jsi mírně řečeno najivní. 😉
PS: Chudák Alfa, takhle by toho moc neprodala. >😁
PS: Chudák Alfa, takhle by toho moc neprodala. >😁
ja sa ta pytam ci mas 1,5 miliona na auto, drz sa temy..
Tak ty chceš vidět výpisy z mých bankovních účtů, jo? Nepřijde ti to docela vlezlé? 8-s :no😒br />
Sám jezdím v dražším autě, než je 1.5 mil.
Sám jezdím v dražším autě, než je 1.5 mil.
To pochybujem, ze jazdis v drazsom aute. S tvojim IQ tazko, ked nevies odpovedat na jednoduchu otazku. Ake vypisy ty vole? Si hlupak, nic ine sa neda napisat. Ja sa ta pytam ci mas na take auto a nie ci mi mas dat vypisy z uctu. Rozumies otazke alebo to chces po spanielsky? Ak ty mas auto drahsie ako 1,5mil tak ti to jedine kupil tvoj tatko, lebo s tymto IQ si si tazko mohol na nieco take zarobit.
Bla bla bla.
Co si tu o mně myslíš ty, nebo tobě podobní, je mi zcela u zádele. :-!
Co si tu o mně myslíš ty, nebo tobě podobní, je mi zcela u zádele. :-!
Takze neodpovies na uplne primitivnu jednoduchu otazku? Tvojou reakciou si len ukazal ako sam sebe klames o hodnote svojho auta >😁
Je tragické, jak se tu mnohým pokoušíš dostat do jejich šrajtofle, či soukromí.
Již dávno mi došlo, že tímto obhajuješ hlavně sebe a svou nemohoucnost.
Takže si o mně mysli, že jezdím trabantem, jsem blbec, nic neumím a ničeho jsem nedosáhl. Pak budeš vnitřně spokojen a já budu ušetřen tvých trapných výlevů. :-!
Již dávno mi došlo, že tímto obhajuješ hlavně sebe a svou nemohoucnost.
Takže si o mně mysli, že jezdím trabantem, jsem blbec, nic neumím a ničeho jsem nedosáhl. Pak budeš vnitřně spokojen a já budu ušetřen tvých trapných výlevů. :-!
Tvoje rada jaksi přišla s křížkem po funuse (jestli teda víš, co tohle pořekadlo znamená)... >😁
To tady o tobě vědí všichni... (nejen jak ty si zvyklý psát ty a tobě podobní)...
Aneb... Ty milionářů jeden blbé... koza sa ti oběsila... Ale já vím, ty nejseš milionář, ty seš ten hen RENTIÉR..., páč proto máš ten čas tady vysedávat a spamovat kraviny... >😒]
To tady o tobě vědí všichni... (nejen jak ty si zvyklý psát ty a tobě podobní)...
Aneb... Ty milionářů jeden blbé... koza sa ti oběsila... Ale já vím, ty nejseš milionář, ty seš ten hen RENTIÉR..., páč proto máš ten čas tady vysedávat a spamovat kraviny... >😒]
to ze tu robis zo seba pablba je tvoja vec. Trapne vylevy tu boli hlavne na tvojej strane, ked si nevedel zodpovedat jednu jednoduchu otazku, ktoru som sa ta pytal vzhladom na tvoju predchadzajucu konverzaciu. Nepotrebujem tvoje vypisy z uctu ani tvoje meno, ver tomu ze netuzim spoznat takeho trotla. Pochybujem ze za posledne roky ti vobec nieco doslo. Kecas tu o tom ze mas drahe auto, pritom si len trapny internetovy pisalek, co sa vyhyba odpovedi. Priznaj si sam pred sebou ze na tu alfu nemas, jedine na co mas je kecat tu na tebe o svojej virtualnej garazi.
Ano, ty nepotřebuješ, ty nechceš, ale děláš vše proto, abys ses k tomu dostal.
Ano, mysli si o mně co chceš, piš si tu o mně co chceš, stejně budeš realitě vzdálen na míle daleko. Odhad máš stejně mizerný. :-!
Ano, mysli si o mně co chceš, piš si tu o mně co chceš, stejně budeš realitě vzdálen na míle daleko. Odhad máš stejně mizerný. :-!
Hlupak ostane hlupakom, precitaj si este raz toto vlakon a precitaj si co som od teba realne chcel a co si si ty myslel ze chcem. Mozno to pochopis, no verim ze nepochopis. Neviem ci zo seba robis len takeho blba alebo nim naozaj si, no tvoja logika ma dost blizko zenskej logike.
Vzhledem k faktu, koho všechno zde označuješ za blby, rád tím blbem pro tebe i nadále budu. :-!
Jenom zdůrazňuji, že motor je zcela nový, má hliníkový blok a na autosalonu v Ženevě stál hned vedle vozu vč. nové převodovky TCT. Původní motor má blok litinový, pane redaktore.
Nevím jak to v té Italii dělají, ale tohle je fakt-po stránce designové pro mě perla... spouta věhlasných automobilek by se mohla inspirovat... Držím alfě place a ať se z té kryze co nejdříve vyhrabe, aby tu nebyla jen německá šeť >😁
Obecně bych do tabulky pod všechny testy úváděl poměr kg/kW a součinitel aerodynamického odporu. V devádesátych letech se v časopisech bežně uvádělo, dnes už na to stěží narazím.
Na rovinkách budou supersporty asi pořád trochu rychlejší.
Tohle auto je hodně podobné Elise S a na běžném okruhu hraješ úplně jinou ligu. Jsou o požitku. V praxi tě ale kde kdo vyklepe. A díky elektronice to nejspíš dá i s prstem v nose. Můžeš popichovat základní Carreru, ale GT3 bych nechal být. 😉
Supersporty jsou kapitola sama pro sebe. Na tratích vhodných pro tohle auto můžou být klidně pomalejší než špičkové sporťáky.
Záleží na řidiči, základním Carrerám může zatápět. Samozřejmě, s PDK a nějakými příplatky už to tak snadné mít nebude.
Podobnosť s caterhamom alebo KTM nevidím vôbec, to ma bude musieť niekto osvietiť vedomosťami ale tí dvaja robia motokáry na okruhy.
Musíš si prostě uvědomit, za co utrácíš peníze.
Ta má nějakých 250 kW..., takže pokud bys řadil 911 mezi supersporty, tak má pavdu, pokud je 911 slabá na supersport a za supersport považuješ jen Ferrari, Maserati, McL, Paganni a podobně, pak máš pravdu ty.
P.S. 911 stojí 3 mil, tedy dvakrát víc než tato Alfice. A poměr výkon váha je +- stejný, možná o chlup lepší u té Alfice. Jsou to zajímavé počty.
Tohle bude (snad) aspoň o stupínek výš.
Tahat do toho přemotorované sedany z D3 (což osobně považuju za prasárnu, páč prostě fyziku neobkecáš) nemá asi smysl...
911 je v základu spíš GT...
Mluvíš-li o základní carreře, tak tu proti lambu nebo astonu stavět nelze, je to jiná výkonová a cenová liga, musí mít zcela nutně mnohem méně vyhraněný charakter. Srovnej ale základní carreru s nějakým sporťákem v podobné cenové kategorii... A máme tu problém, protože s čím vlastně srovnat, nic moc tu není, jen deriváty konfekčních aut, a proti nim je zákl. carrera sporťákem téměř ryzím.
Mluvíš-li o 911 obecně, pak je tu jiný problém, a to, kterou verzi porovnáváš? 911 turbo bude blíže k astonu, jistě, 911 GT3 RS zase k Lambu. Tak jak to je? 😄 😉
Ke srovnání je tu třeba GT-R, které vnímám na škále také více směrem k sportovnímu autu...
GT3 nabízí pomalejší, přívětivější a v mých očích purističtější svezení. Jestli se nepletu, tak oblíbená kombinace (ve světě 911) Waltera Röhrla je GT3 RS a Turbo. Turbo na každý den, GT3 na zábavu.
Jinak samozřejmě souhlasím. Tohle je "ta správná" dvojka. Co se týče Lamborghini, mířil bych na něj nejspíš Turbo. GT2 RS je mnohem ultimativnější. A Turbo mu zvládne naložit (u silnějších verzí Gallarda bys možná musel sáhnout po Turbu S).
Cena je zhruba 2,2 milionu (za základ). A za supersport ji samozřejmě nepovažuji, ty u mne začínají někde u Aventadoru (odmítám používat pojem hypersport, prostě to úplně nej - P1, Enzo, LaFerrari, Zonda, Huayra, Koenigsegg).