Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C se už prodává, váží 895 kg (kompletní specifikace)

David Bureš David Bureš 13. 3. 2013 • 13:32
16
124
Zobrazit náhledy (16)
Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C
Italský sporťák je poháněn uprostřed uloženým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 177 kW.

Světovou výstavní premiéru má sériová verze Alfy Romeo 4C za sebou. Krátce po ní italský výrobce odhalil prakticky všechny důležité informace o tomto autě.

Uprostřed uložený motor je již delší dobu známý, jedná se o vylepšenou verzi benzinového čtyřválce 1750 Turbo známého z modelů 159 TBi nebo Giulietta Quadrifoglio Verde. V případě 4C přeplňovaný agregát nabídne výkon 177 kW (240 koní) a maximální točivý moment 350 N.m.

Čtyřválec výhradně spolupracuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou Alfa TCT. K ní vůz dostal vylepšený systém Alfa DNA – k běžným režimům Dynamic, Normal a All Weather přibyl i Race s rychlejší reakcí na vozu na plyn a kratší dobou přeřazování.

Chybět nebude ani funkce launch control pro co nejrychlejší starty. Každý režim bude znamenat i jiné zbarvení přístrojového panelu.

I díky použití karbonového monokoku, hliníkových prvků šasi a kompozitních panelů karoserie se Alfě podařilo udržet váhu 4C velice nízko. Suchá hmotnost auta činí pouhých 895 kilogramů.

Jako první se v prodeji objevilo provedení Launch Edition, které na evropských trzích stojí 60.000 eur, tedy asi 1,54 milionu korun.

Alfa Romeo 4C Launch Edition vznikne pouze v 500 exemplářích, přičemž 400 jich bude směřovat na evropské a středovýchodní trhy, zbytek pak na další kontinenty. Běžná verze se v prodeji objeví v červnu.

Exempláře z této edice dostanou karoserii v červeném, nebo bílém laku. Tmavá přední kola budou 18palcová a zadní 19palcová, běžné vozy následně v základu dostanou 17palcová kola. Kryty zrcátek, okolí předních světel a zadní spoiler budou vyrobeny z karbonových vláken.

Uvnitř Launch Edition se objeví sedačky čalouněné kůží a mikrovlákny, sportovní volant a karbonové doplňky. Na centrálním tunelu nebude chybět hliníková plaketka s názvem edice. Výbava zahrne tvrdší nastavení podvozku a výfukový systém Racing.

Alfa Romeo 4C – srovnání s konkurencí
ModelAlfa Romeo 4CLotus Elise SPorsche CaymanToyota GT 86
Motor1750 TBI1,8 VVT-i2,72,0 Boxer D-4S
Převodovka6DS6M6M (7PDK)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1750179827061998
Válce/ventily4/44/46/44/4
Největší výkon [kW/min-1]177/-162/6800202/7400147/7000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]350/2100-4000250/4600290/4500-6500205/6400-6600
Max. rychlost [km/h]258234266 (264)226 (210)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,54,65,7 (5,6)7,6 (8,2)

Související články

Témata
14. 3. 2013 21:06
Re: tabulka parametrů
Podobných aut od jednoho do tří milionů moc nenajdeš. A takový Elise je prakticky okapotovaná motokára. Cayman je proti němu luxusní auto. Komfort navíc něco stojí a váží. Rozhodně není tak ultimativní a z hlediska konstrukce je celkem konvenční. Takže na jedné straně máš motokáry, na druhé máš luxusnější sportovní vozy, tohle je něco mezi.

Musíš si prostě uvědomit, za co utrácíš peníze.
Avatar - gld
14. 3. 2013 19:21
Re: tabulka parametrů
Najbližšiu paralelu vidím s lotusom. Ľahké auto so stredne silným motorom ktorý vďaka nízkej hmotnosti stačí aj na 2x drahšiu konkurenciu. Relatívne rozumnú cenu a motor v strede kombinovala tiež toyota MR2 ale tá je už pasé (nestačila ani výkonom).

Podobnosť s caterhamom alebo KTM nevidím vôbec, to ma bude musieť niekto osvietiť vedomosťami ale tí dvaja robia motokáry na okruhy.
14. 3. 2013 17:30
Re: tabulka parametrů
Tak zase takový výběr není, že. Sporťáky jako 458, nebo MP4-12C hrají jinou ligu a pomalu i sport. Cayman S bude slabší a 911 to má krásně odstupňované. Ještě by se možná dala porovnat s SLK/ Z4, ale všechno jsou to dost odlišná auta. Spíš konkurenti větší Evory (pokud 4C vezmeme jako italský Elise). Tohle auto má možná blíž ke KTM a Caterhamu než ke Caymanu.

Záleží na řidiči, základním Carrerám může zatápět. Samozřejmě, s PDK a nějakými příplatky už to tak snadné mít nebude.
Avatar - gld
14. 3. 2013 16:17
Re: tabulka parametrů
Porovnanie s GT3? Naozaj?
14. 3. 2013 15:26
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Není zase takový problém to vyřešit (a zase tolik peněz to nestojí). Ale máš samozřejmě pravdu, jen u tak úzce zaměřeného auta bych zrovna tohle neočekával. A ani pro majitele to není neřešitelný problém. Dají se koupit nádrže, které tím netrpí. Jak civilní, tak závodní.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku