Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi Q5 3,0 TDI S line – Quattro paradoxů

Audi po čtyřech letech přichází s faceliftem svého středního SUV.
Zpět na článek
13. 3. 2013 13:41
13. 3. 2013 14:31
13. 3. 2013 14:46
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 3. 2013 07:24
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 3. 2013 22:31
14. 3. 2013 10:23
14. 3. 2013 09:52
14. 3. 2013 23:44
14. 3. 2013 12:46
12. 4. 2013 10:45
13. 3. 2013 15:02
13. 3. 2013 17:57
14. 3. 2013 00:35
14. 3. 2013 00:40
14. 3. 2013 00:48
14. 3. 2013 00:51
14. 3. 2013 00:56
14. 3. 2013 10:14
18. 3. 2013 09:45
18. 3. 2013 20:56
2. 11. 2013 15:44
neregistrovaný "JohnST"
13. 3. 2013 13:41
pěkný
jsou tyhle spakety, z použitelnýho univerzála se rázem stává tvrdá potvora, jo a ještě na dvacítkách ;-) tak buď chci sportovní suv a beru verzi s nebo rs anebo normálku s v6, zdravím všechy sline, amg a m paketisty ;-)
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2013 14:31
CHYBY
1. k 19" diskom ma pneu 235/55, nie 235/65
2. k 20" diskom ma pneu 255/45 nie 255/55
3. maximalny vykon je v 4000-4500 ot/min
4. maximalny krutiaci moment je v 1750-2500 ot/min
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 3. 2013 14:46
Ach jo....
"Dálniční průměr 9,4 l/100 km (při 130 km/h a 2100 min-1) sice není nejlepší vizitkou, vzhledem k hmotnosti téměř dvou tun a stálému pohonu všech kol jde ale o obhajitelnou hodnotu."

Cim je ta hodnota obhajitelna?

Predpokladam, ze len tym, ze auto je od VAG...
Rozbalit vlákno
12
13. 3. 2013 15:04
Re: Ach jo....
Myslis, ze nejaky francuzak alebo Hjonde su na tom lepsie? ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 3. 2013 07:24
Re: Ach jo....
Ano.
14. 3. 2013 07:52
Re: Ach jo....
Chcelo by to aj nejaky dokaz ;-)
13. 3. 2013 16:45
Re: Ach jo....
Celá formulace je podivná. Pokud jel tester ustálenou rychlostí 130 km/h, nemá hmotnost vozidla žádný vliv (pokud pro Audi neplatí jiné fyzikální zákony). Jenže mluví o dálničním průměru, čili je to protimluv. Jak dokázal pan Vaverka jet po dálnici tak, aby dosáhl přesně průměrné rychlosti 130, mi nění jasné, ale při troše snahy to není vyloučeno.
A6 3.0 biturbo quattro mělo dálniční spotřebu tuším 7.2 nebo 7.4. Takže ani pohon všech kol za spotřebu nemůže.
Jenže co čekat od pseudoterénní vysoké škatule? Ale co, blondýnky budou mít při svých jízdách po šopících zajisté pocit bezpečí. A o to jde.
13. 3. 2013 22:31
Re: Ach jo....
neznám jediný vzorec na počítání odporů vozidla, kde by nefigurovala hmotnost.
14. 3. 2013 06:52
Re: Ach jo....
Pokud má pro měření spotřeby na dálnici redakce vytipovaný rovný úsek (nebo počítá průměr z měření v obou směrech), má hmotnost vliv jen na valivý odpor. Jenže ten závisí nejen na hmotnosti, ale také na pneumatice. Museli bychom zjistit, jaké přesně mělo auto pneumatiky (zimní - letní - se sníženým valivým odporem?). Jak byly nahuštěné? Uvádí se, že valivý odpor tvoří přibližně 16% celkových odporů.
Mě spíš zarazilo, že pan Vaverka nezmínil spíše než hmotnost vliv odporu vzduchu škatulí SUV s čelní plochou pokojové skříně. Protože A6 s 3.0TDI biturbo mělo spotřebu asi o 2 litry nižší. A hmotnost auta bude nejspíš stejná.
Přiznávám omyl, omlouvám se.
14. 3. 2013 10:23
Re: Ach jo....
A úsek nebude zřejmě úplně rovný, při stoupání a klesání hraje hmotnost také roli. Jinak máš pravdu, při jízdě po rovině ustálenou rychlostí by měl hrát dominantní roli aerodynamický a tam hmotnost nefiguruje. Pokud jde o A6, hodně bude záležet také na pneumatikách. Jestli si dobře pamatuji, testovali ji někdy v létě.

Z testu v roce 2008 (který byl asi na letních):
"Při jízdě na spotřebu budete mít ve 130 km/h na otáčkoměru jen 2100 ot./min, ale přesto počítejte s odběrem přes 8 l/100 km. My jsme s nezajetým motorem odečetli spotřebu 8,8 l/100 km, která ale pravděpodobně časem klesne."

Přitom tenhle novější motor by měl mít nižší spotřebu. Jinak Q5 180 kW je oproti sedanu s 230 kW TDI těžší o 70 kg a oproti Avantu o 5 kg, allroad je pak o 50 kg těžší než Q5.
14. 3. 2013 09:52
Re: Ach jo....
tak se priuc, treba aerodynamicky: [odkaz]
14. 3. 2013 13:16
Re: Ach jo....
A kde je tam hmotnost? Opravdu, hmotnost se projeví jen u valivého odporu.
Avatar - Kjirka
14. 3. 2013 12:46
Re: Ach jo....
já neznám vůbec žádný vzorec a je to úplně jedno, protože jakákoliv teorie bývá v tomto případě poměrně dost vzdálená každodenní praxi.
Vlastně ne, znám jeden vzorec a ten říká, že ČAS = peníze. Tak dokud tady budete zbůhdarma pindat, nikdy se na takový auto nezmotáte.
12. 4. 2013 10:45
Re: Ach jo....
No to je okamžitá spotřeba a asi do kopce, včera jsem jel 450 km z toho polovina D1 s tempomatem na 130 km/h a průměrná spotřeba 7,2 l/100km. Tak co by si jako od 3,0 TDI chtěl ??? Spotřebu jako 1,6 TDI ??? To asi těžko. ;-)
Avatar - Kjirka
13. 3. 2013 15:02
Kde jsou ?
Kde jsou dneska největší cintalové ? Taková krásná příležitost a tady se nic neděje. No nevim nevim, ale takhle se do top 20 příště těžko dostanou >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - guze
13. 3. 2013 17:57
Fotogalerie
Dnes bez ní?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Flai
13. 3. 2013 19:24
Nezávislé topení
Výbava velice rozsáhlá,skoro plná ... Jak dlouho bude člověk "mrznout" tedkom v zimě než se motor zahřeje :no: nebo ještě potupně škrábat okna u auta přes mega :no:
Rozbalit vlákno
9
13. 3. 2013 20:20
Re: Nezávislé topení
Nemělo by to být tak hrozné, TDI mají povětšinou nějaké dodatečné ohřevné prvky, navíc velký motor, vyhřívané sedačky... Určitě to bude mnohem lepší než TSI.
Avatar - Kjirka
14. 3. 2013 12:53
Re: Nezávislé topení
samozřejmě je řeč o přídavném topení u TDI, když motor běží, které současné motory mají. Někdo tady zase do toho motá klasický "bufík", který je jako příplatková výbava a funguje nezávisle na motoru auta. P.S. nemyslím tebe.
13. 3. 2013 20:59
Re: Nezávislé topení
Nezavisle topeni je u podobneho auta zbytecnost. Ucel Q5 je umoznit blondynam z predmestskych domecku odvezt deti pohodlne do skoly a pak sebe na kosmetiku. Naprostou vetsinu cest to auto zahaji z garaze, takze nejake mrznuti ci skrabani oken nehrozi.
12. 4. 2013 10:47
Re: Nezávislé topení
Vidím, že asi bydlíš v knihovně, nebo v paneláku... >:D
14. 3. 2013 00:34
Re: Nezávislé topení
Má přídavné elektrické topení (jakožto diesel). A snad všechny Audi (kromě A1) mají mezi příplatky nezávislé vytápění a větrání.
Avatar - white label
14. 3. 2013 00:38
Re: Nezávislé topení
On by chtěl zjevně u auta přes mega nezávislé topení v základu, což je podle mě blbost už proto že, zdaleka ne každý jej využije...
14. 3. 2013 00:48
Re: Nezávislé topení
Není problém těch 35 tisíc připlatit, když to někdo chce. Jak říkáš, ne každý o něj má zájem (sice mi běžně auto venku nestojí, ale považuji ho za příjemnou výbavu). Bylo by zajímavé, kdyby prémie pojala opačný přístup - v základu by auto bylo plně vybavené a ty by ses položek výbavy mohl zříct. :-)

Hlavně si vybral špatný cíl. Nejhorší jsou malé, přeplňované benzíny. Naftové na tom bývají hodně dobře právě pro přídavný ohřev. Kdyby to bylo (dvoulitrové) TFSI, které přídavné topení nemá, tak by to bylo relevantnější.
Avatar - trapid
19. 3. 2013 20:32
Re: Nezávislé topení
..."Bylo by zajímavé, kdyby prémie pojala opačný přístup - v základu by auto bylo plně vybavené a ty by ses položek výbavy mohl zříct."...

Tak už to je. Můžeš se zříct označení motorizace a to dokonce bez příplatku >:D
12. 4. 2013 10:51
Re: Nezávislé topení
Ono na rozdíl od Asijatů ti nikdo nevnucuja jak má auto vypadat a můžeš si poskládat jak chceš. Což je aspoň pro mě výhoda.
Avatar - KANKUNEN
13. 3. 2013 20:36
Podvozek sport - komfort
Poznává někdo rozdíl při přepínání? Já teda ne a ani zbytek posádky. Zato řízení je šupa, jednou jde těžko, jednou lehko a nikdy nevíš jak to jednotka vyhodnotí akorát po dálnici se pereš furt s volantem, protože jednotka si myslí, že závodíš.
Rozbalit vlákno
17
13. 3. 2013 20:48
Re: Podvozek sport - komfort
No, on v podstatě vesměs každý tvrdí, že si ze začátku s nastavením hraje a pak ho nechá ve standardním a zapomene, že tam vůbec něco takového je.
Avatar - Kjirka
13. 3. 2013 22:24
Re: Podvozek sport - komfort
tak já ten rozdíl teda poznám naprosto zřetelně. Na sport je to výrazně tvrdší.
Avatar - peV
13. 3. 2013 22:27
Re: Podvozek sport - komfort
Na soucasne A4 2.0TDI s-line jsem byl schopen jet jenom na comfort, sportovni melo nechutne tuhe rizeni. Ostatni nastaveni jsem nerozeznal. Osobne mam rad pohodlna auta a s-line znamena vpodstate pravy opak. V soku jsem byl ze super tuhe spojky - popojizdeni v 10km kolone bych zrejme odnesl zanetem achilovky :/
Malem jsem Q5 koupil, temer neodolatelna nabidka. Jenze 20'' kola a k tomu tuhy podvozek me nakonec odradily.
Avatar - Kjirka
13. 3. 2013 23:12
Re: Podvozek sport - komfort
divný. Trochu fest to jde, samozřejmě, ale to je snad účel, ne
Avatar - peV
13. 3. 2013 23:20
Re: Podvozek sport - komfort
Nemam moc srovnani, ale bylo to velice neprijemny. Kdyz jsem do toho sedl poprve, myslel jsem, ze je pod spojkou zaklinenej sutr :-)
Avatar - Kjirka
13. 3. 2013 23:48
Re: Podvozek sport - komfort
nemyslel jsem spojku, mluvím o řízení
Avatar - peV
14. 3. 2013 09:17
Re: Podvozek sport - komfort
Tak rozdíl ve sport/comfort řízení jsem samozřejmě poznal. Ve většině případů mi byl příjemný comfort, ale kdyby chtěl člověk závodit, tak by byl ten sport tuhý asi akorát (jenže já nezávodím :-) ). Bohužel mi ale přišlo řízení celkově takové gumové kolem středu - natočení volantu o pár stupňů nemělo vůbec vliv na změnu směru, navíc bylo potřeba úplně pořád lehce korigovat směr, což v kombinaci s tou gumovostí znamenalo potřebu natočit volant podle mě podivně moc (na to, že jsem chtěl jenom pokračovat rovně). Prostě mě to hodně zklamalo.
Avatar - KANKUNEN
14. 3. 2013 09:39
Re: Podvozek sport - komfort
Řízení Mazdy 6 je ve srovnání s Q5 naprosto přirozené. Bohužel tu hrůzu má 3,0 TDI v základu.
Avatar - peV
14. 3. 2013 10:13
Re: Podvozek sport - komfort
Nedovedu pochopit, komu se to může líbit, kdo to chce a hlavně jak tohle můžou pustit technici Audi do světa
Avatar - KANKUNEN
14. 3. 2013 10:16
Re: Podvozek sport - komfort
Tak 80% lidí je z toho unešených, že na parkovišti to jde lehko a tu gumovost necítí.
14. 3. 2013 22:36
Re: Podvozek sport - komfort
Nejsi jediný, komu řízení Audi moc nesedne.
Avatar - Emel
18. 3. 2013 09:49
Re: Podvozek sport - komfort
:yes: ... bohužel, je to jedna z mála věcí co mi vadí.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
14. 3. 2013 08:44
Re: Podvozek sport - komfort
Jednak testované auto tuto výbavu nemělo, takže se nastavení přepíná jen u řízení, motoru a převodovky. A jednak rozdílná charakteristika v různých režimech je jen polovinou kouzla adaptivních tlumičů - stejně zajímavou funkcí je změna charakteristiky v reálném čase podle odezvy od kol. Ty režimy pak vlastně upravují jen výchozí vlastnosti tlumiče nebo omezují rozsah "adaptování"
Avatar - Kjirka
14. 3. 2013 13:06
Re: Podvozek sport - komfort
teď nevím, jestli pořád ještě mluvíme o tom samým. Jak ty diskuze krátce sleduju, tak občas se začne o koze a skončí o voze. Takže teď mluvím o "dynamické regulaci podvozku", se kterou jsem najezdil více jak 100 t. km a mám jí opět v dalším autě. Jednoznačně, to auto bych bez ní už nechtěl ! Na režim komfort je to měkký, jak bačkora a používám to zcela mimořádně na špatných cestách. Naopak, téměř pořád jezdím na režim sport, kdy to sice na 18" kolech tvrdší je, ale nehoupe se to jak kachna a drží to stopu. Pak je tam ještě jeden režim uprostřed a to jsem snad nikdy nezapnul a ani nevím, jak se jmenuje.
Avatar - KANKUNEN
14. 3. 2013 14:11
Re: Podvozek sport - komfort
O tomhle mluvím. Jenže jsem to přepínal a nic. Nikdo z posádky nic nepoznal, pořád to bylo tvrdé, ale jak říkám, problém je hlavně to řízení.
Avatar - Kjirka
14. 3. 2013 14:56
Re: Podvozek sport - komfort
divný, divný , divný
19. 5. 2013 13:03
Re: Podvozek sport - komfort
V mém autě tedy rozdíly výrazné jsou: jezdím A4 sedan s 6 stupňovým manuálem, který má ve výbavě Audi CES podvozek, drive select a dynamic steering a změna z comfort režimu na dynamic je jako hrom. Comfort krásně filtruje nerovnosti, ale řízení je gumové, u Dynamicu je to naopak. vyřešil jsem to nastavením režimu Individual, kde jsem si navolil řízení Dynamic a podvozek Comfort :-) A podobné změny cítím, když si obdobné režimy navolím u A6, kterou také sedlám a která má navíc ještě vzduchový podvozek.
Avatar - white label
14. 3. 2013 00:35
Q5
Mezi A4 Allroad a A6 Allroad mi Q5 nedává větší smysl. Cenově je Q5 už hodně blízko k A6 Allroad, která je celkově už úúúúplně jinde (prostor, komfort, interiér...) a komu stačí menší prostor, ten ani s facelitovanou A4 Allroad neprohloupí a ještě ušetří, od pořizovací ceny, přes provozní náklady (viz spotřeba v testu). Nehledě na to, že oba aktuální Allroady vypadají lépe.
Rozbalit vlákno
5
14. 3. 2013 00:40
Re: Q5
Asi jediná výhoda je větší nabídka tiptronicu. I když zrovna u benzínů si asi nenajde mnoho zájemců.
Avatar - white label
14. 3. 2013 00:48
Re: Q5
Ale to platí jen u benzínu (viz testovný model) a kdo si dnes v Evropě kupuje podobné nové SUV v benzínu? ;-)
14. 3. 2013 00:51
Re: Q5
Také proto ho nabídli. :-) Je to kombinace pro USA a asi je pro ně zbytečné pro pár evropanů nabízet s benzíny S tronic. Však jsme se o tom bavili, když to zavedli.
Avatar - white label
14. 3. 2013 00:56
Re: Q5
Já jsem tu tvoji "přidanou editaci" ("I když zrovna u benzínů si asi nenajde mnoho zájemců"). zaregistroval až po napsání reakce.... :-)
14. 3. 2013 10:14
Re: Q5
Připsal jsem to právě kvůli tomu, abychom se tomuto tématu vyhnuli. :-) Jen časování nevyšlo.
Avatar - lexi
14. 3. 2013 23:44
osobní zkušenost
S tímhle autem mám osobní zkušenost danou od roku 2009 po dnešek. Motorizace a výbava jako u testovaného vozidla, plus aktivní tempomat , vyjma S line paketu. Mohu také srovnat s Q7. Dle mého má toto auto rozhodně smysl, na lesní cestě a také ve městě nebo na dálnici. Co by se dalo napravit to je ovšem dáno spíše koncepcí toho auta - SUV, převodovka, atd. Převodovka je trochu nervózní, semtam kopne, není ovšem tak letargická jako klasika s hydrodynamickým měničem. I na 20 kolech dokáže jet Q5 komfortně na režim AUTO co se nastavení podvozku týče. Motor táhne odspodu a s autem cvičí dle pokynů a potřeb řidiče. Prostě paráda . Zase jeden podařený kousek od Audi, byť za cenu ne zrovna lidovou, ovšem v porovnání s Evoque....... . Dávám palec nahoru :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Kjirka
15. 3. 2013 09:21
Re: osobní zkušenost
Můžu se zeptat, kde to auto smysl nemá, když teda na lesní cestě, ve městě i na dálnici ano ?
15. 3. 2013 17:10
Re: osobní zkušenost
Třeba na motokrosové dráze.
Avatar - lexi
17. 3. 2013 16:09
Re: osobní zkušenost
Tak hodnocení myslím hovoří jasně . Čtyři hvězdy . Ale samozřejmě je to autora amůj subjektivní názor .
Avatar - Emel
18. 3. 2013 09:48
Re: osobní zkušenost
Třeba ve skutečném terénu.

Smysl je takové ošemetné slovíčko... mě se třeba Q5 líbí, určitě víc než mamutí Q7. Na druhou stranu, na běžných silnicích bude z principu lepší Allroad, tu polňačku zvládne taky a cenou se zase tolik neliší. Ale nic proti, každému dle jeho potřeb ;-) .
Avatar - Emel
18. 3. 2013 09:45
Převodovka
Trošku mě zaráží kritika převodovky.. je to ten samý S-Tronic, který v kombinaci s 3.0TDI sklízel v A5 / A6 převážně chválu? Je to horší implementací u Q5, nebo prostě jen doba pokročila a nástup ZF odsunul DSG ze špičky?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lexi
18. 3. 2013 20:56
Re: Převodovka
Tohle je trochu složitější, v čase se převodovky měnily . U A5 3,0 TDI, je nejprve používán klasický automat s hydrodynamickým měničem - 6 rychlostí. Je to převodovka stejné konstrukce jako u Q7, mohu srovnat protože v Q7 i A5 mám takovou převodovku, byť mezi auty je rozdíl 3 roky ( Q7 - 2006 / A5 - 2009 ) . Tato převodovka má všechny vlastnosti automatu s hydrodynamickým měničem od Audi - plynulé řazení a postupná gradace výkonu i rychlosti , taková sametová plavba prostorem . Nevýhodou je občasná letargie pokud chceš náhle zrychlit a musíš počkat až se převodovka probudí - je ovšem otázka jak je nastaven řídící software převodovky . Až posléze a to od roku 2010, byly použity S - tronic u A5 . U Q5 byly převodovky S-tronic od samého začátku . Výhodou je více rychlostí - 7 rychlostních stupňů . Převodovka je lehčí a má rychlejší reakci. Dvě spojky umožňují nezávislé řazení sudých a lichých rychlostí. Tím je dosažena rychlejší reakce řazení. Pro přenesení větších kroutících momentů, údajně nejsou tyto převodovky vhodné . U Q7 12V, je proto klasika s hydrodynamickým měničem .
24. 3. 2013 22:15
Re: Převodovka
Mam A4 Allroad 2012 2.0 TFSI Quattro s 7st. S-Tronicem a mohu rici, ze oproti VW Golf IV 2009 1.4 TSI s 7st. DSG je rozdil veliky. AUDI prevodovka radi plynuleji a mene vnimate prerazovani. Male skubani je pri dojizdeni do krizovatky na cervenou, kdyz se nahle rozsviti zelena a vy na to vice slapnete.
Spise mi vadi, ze do vetsich kopcu prevodovka motor dost podtaci (okolo 1000 ot.) a vice to duni, takze pomuze rucni snizeni stupne (vetsinou ze 4 na 3, 5 na 4)...
19. 5. 2013 12:52
S tronic a krouťák
Mám takový nepodstatný dotaz, ale rád bych odpověď znal, až už od někoho z diskutujících nebo od redaktorů: Tušíte proč má nová A6 u této motorizace omezený kroutící moment na 500M.n? Já vždy myslel, že je to právě kvůli S troniku, že více přenášet nezvládne, ale tady u Q5 je udáváno 580N.m. To tu převodovku mezitím posílili? Díky :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "JohnST"
2. 11. 2013 15:44
S-Tronic
BMW ma s prevodovkami ZF rozhodne na vrch. Tam sa nejaky S-tronic nechyta. >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
0