Profi
flexo
0
píšete len o výhodách a úspornosti ale čo bezpečnosť takýchto návesov a prívesov? u dvojmontáže ešte ako tak, ale ak dostane vo vysokej rýchlosti na diaľnici na takomto návese/prívese s jednomontážou tzv. šlusdefekt, tak potom dovi-dopo... nechcem si ani len predstaviť, čo to spraví s celou súpravou. videl som, čo to spravilo s trojnápravovým návesom na diaľnici, keď mu strelila jedna pneumatika, ako to s ním pekne zakývalo. pri jednej náprave a jednomontáži to bude o život...
hipisko
0
a nielen pri defekte, ale celkova stabilita (bocny vietor, zatacky atd).
Jezdím s jednonápravovým přívěsem. Jde o ultra lehký mega tandem s ložným prostorem 19 + 20euro palet. Úložným prostorem výšky 3,1m a délky 7,5 + 8 metrů, váha auta je 5,5tuny a přívěsu 3tuny. Auto je MAN s výkonem motoru 250 koní a přívěs jednonápravový PANAV. Vše komplet plachta. O celkové délce 18 metrů a světlostí pouhých 30cm. Musím říct, že auto jezdi levně je možné dovézt lehké velkoobjemové zásilky i do míst kde se s klasickými kamiony nedostanete např. kvůli vysoké váze. Ale je to 3,1 x 15,5 metrů plachty na kolech 19,5". dohromady souprava uveze 12 tun. Ale řízení soupravy se zbožím naloženým na jednokolovém přívěsu až po střechu o maximální ložné váze 6tun, kdy váha nakladu je stejná jak dole tak nahoře posouvá těžiště auta až do 2 metrů nad vozovkou, tedy do půlky celkové výšky přívěsu, se stává opravdu adrenalinovým sportem, stačí větší díra nebo prudce strhnout řízeni, a nebo náhlý prudký náraz větru a máte téměř jistotu, že vlek se vyvrátí. Opravdu se člověk nemůže za jízdy opřít a podřimovat, když stačí jedna chybička a katastrofa vás nemine. vyvážení nákladu musí být přesné, protože i malá odchylka už dokáže značně ovlivnit náklon přívěsu. obyčejný umělý zpomalovací hrb (retardér) způsobí velké potíže, protože ty vyšší přejedete a musíte složitým zvedáním a spouštěním auta i přívěsu takovouto překážku zdolat, aniž by jste si tam něco urvali nebo ohnuli. přistavení k rampě bývá také problematické a to ani nemluvím o tom, že vám nesmí dovnitř vjet s žádným vysokozdvižným vozíkem. Lidé si myslí, že je to s tím lehčí a jednoduší, a nedokážou pochopit, proč přejíždíte retardér několik minut a proč na otevřeném prostranství skáčete zběsile po brzdě když je před vámi rovná cesta a nechápou, ze fouká vítr, který vás smete jak jak prach z cesty atd atd---, takže na vás pořád někdo troubí a řve a vzteká se.
A tak nějak bych mohl ještě chvíli pokračovat, ale shrnuto a podtrženo můžu říct😒br /> Neskutečně nestabilní plachetnice na malinkých kolech, vyžadující až nadpřirozené soustředění a koncentraci a především pohotovou a vytříbenou mysl.
Téměř nikdo na cestě ani ve firmě ani jinde nechápe úroveň řidičských schopností potřebných k řízení takového vozidla, takže vás mají za ***a.
Neskutečně nevděčná práce, která vás totálně vyčerpá jak psychicky, tak i fyzicky, vyžadující tvrdý přístup k technickému stavu vozidla. Neexistuje jiný stav než 100%.
Chytit defekt si snad ani nechci představit.
Obutí kol se musí měnit, i když hloubka dezénu stále splňuje normy stanovené zákonem.
Fakt to není normální jízda s kamionem. Je to " High skill drive " , kde stejně nakonec tu chybu každý udělá.
Držte mi palce a věřte, že to není sranda.
šílený řidič33letý Amidonis
DE- sorgen sie nicht, ich bin schon tot.
EN- don`t wory, im already death. :-!
A tak nějak bych mohl ještě chvíli pokračovat, ale shrnuto a podtrženo můžu říct😒br /> Neskutečně nestabilní plachetnice na malinkých kolech, vyžadující až nadpřirozené soustředění a koncentraci a především pohotovou a vytříbenou mysl.
Téměř nikdo na cestě ani ve firmě ani jinde nechápe úroveň řidičských schopností potřebných k řízení takového vozidla, takže vás mají za ***a.
Neskutečně nevděčná práce, která vás totálně vyčerpá jak psychicky, tak i fyzicky, vyžadující tvrdý přístup k technickému stavu vozidla. Neexistuje jiný stav než 100%.
Chytit defekt si snad ani nechci představit.
Obutí kol se musí měnit, i když hloubka dezénu stále splňuje normy stanovené zákonem.
Fakt to není normální jízda s kamionem. Je to " High skill drive " , kde stejně nakonec tu chybu každý udělá.
Držte mi palce a věřte, že to není sranda.
šílený řidič33letý Amidonis
DE- sorgen sie nicht, ich bin schon tot.
EN- don`t wory, im already death. :-!