Ber to spíš tak, že tyto auta si nekupují lidé, kteří jsou duší závodníci, ale spíš uspěšní byznysmeni, kteří to auto mají spíš jako důkaz svého úspěchu.
A takový člověk, než se nasouká do nízkého a placatého auta, ve kterém není zrovna dvakrát místa ani extrémního pohodlí, může být již od začátku frustrován a to se ještě ani nerozjel...
A potom je tu obava, aby neskončil ako taliansky týpek v poslednom videu na mokrej diaľnici. Holt 400-600 koňový superšport je aj o rozmýšľaní a zodpovednosti a možno aj trochu rešpektu či strachu pred jeho potenciálom. To potom ide radosť a nadšenie bokom.
:yes: Pokud má tedy dotyčný rozum. Podle mne je to hlavně o respektu. Navíc sporťáky bývají mnohem temperamentnější než podobně výkonné sedany, i když jejich temperament je dnes mírnější než v dobách minulých.
Stačí, aby se trochu ochladilo a tvé pohodové večery se změní v neutuchající pátrání po předpovědi počasí na zítřejší ráno, křížené s obavami, jak bude probíhat následná cesta do práce... ;-)
Bylo by zajímavé sledovat, jak dlouho by ti to přesvědčení vydrželo. Nechce to jen to auto, ale i vhodnou cestu do práce. Ano, pak by to mohlo být dokonalé.
To mi připomíná video myslím z minulého roku, jak někdo z redakce tuším EVO jel v zimě Caterham. :-)
Proč by mi nemělo vydržet? V autě dávám přednost výkonu a jízdnímu projevu před pohodlím a výbavou, takže by mě to určitě nevadilo. Do práce to mám sice 8 km, ale asi bych si to každej den někudy objel ;-)
No spíš, jestli to máš do práce 20 km městem a zácpami, nebo 20 km po pěkných horských silničkách. :-) Jezdit za 30 litrů a poskakovat v zácpě na radosti nepřidá.
U služebního by mi těch 30L nevadilo, ale poskakovat moc zácpami naštěstí moc nemusím a když chci tak jsem z města hned. Bydlím na kraji takže ideální. Jen to služební Ferrari ještě chybí ;-)
Tak nemusel bych mít zrovna targu nebo gabro, ale není mi jasný copak Caterham nemá aspoň plátěnou střechu? Jinak s tím letí pěknou palici. Řikal jsem si sakra to má uzavřenou trať a v tu chvíli prolítlo kolem auto, ale vodí se to auto teda pěkně :-)
Na tom sněhu ho spíš jen tak lechtal. Má nějakou celtu. Ale tu spíš použiješ přes noc, abys ráno neměl v autě půl metru sněhu. >:D V základu nemá ani topení, to je zbytečný luxus. :-)
ale na tý silnici to vedl hezky. Je vidět, že to auto pěkně poslouchá. Ale na tom sněhu no nazdar. To bych si vzal aspoň motocyklovou helmu aby mi netáhlo na makovici. Topení by do toho ale dát mohli aspoň elektrický. Motor má výkonu dost ;-)
Ferrari na denní ježdění /místo dieselového sedanu střední třídy/ je podle mně blbost. Stačí se podívat na nájezdy těch prodávaných krasavců. Ceny servisu drtivou většinu lidí odsoudí k tomu, aby je využívali skutečně spíš svátečně. Odhaduju, že servis prodraží každý km jízdy tak o deset korun... Čest výjimkám, které netlačí, že jezdí na žehlícím prkně do práce a stojí je to dvacet korun na km...
Povětšinou to nedělají z nadšení, to auto je pro ně doplněk, symbol úspěchu podobně jako hodinky za 40 tisíc €. Jen máloco v tomhle dokáže soupeřit s Ferrari. Také to nejsou obchodníci s nájezdem 50 tisíc km ročně.
Třeba můj známý měl Ferrari ,pravda , měl ho hlavně na machrování před kamarády a obchodními partnery . V zimě s ním nejezdil ,avšak aspon v létě ho chtěl používat téměř každý den, ale protože zjistil ,že se to tak šíleně nevyplatí ,tak skončil pouze u těch občasných projížděk a později to Ferry nahradil Porsche 911TSCabriolet a když se mu zpozdilo dodání nového ML na běžné ježdění ,tak to poršátko dokázalo s přehledem zvládat denní provoz ,je tišší, praktičtější a pohodlnější a při běžném ježdění se s ním dá v poho jezdit za 14l ,teda pokud na to nešlápnete a nehrajete si na závodníka ,ve městě by to bylo stejně o hubu. Takže sice Porsche na první pohled nebudí takovou pozornost jako Ferrari , ale opravdu zjistil ,že Ferrari je jen a jen o image a zdaleka mu takovou radost nepřineslo. Původně to s tím denním ježděním v Porsche mělo být jen dočasné řešení ,ale nakonec s tím MB jezdí jen v zimě(hlavně ,když je sníh) a když ví ,že ho bude potřebovat kvůli zvýšenému podvozku ,jinak z jako původně druhého auta pro zábavu se z Porsche paradoxně stalo to hlavní auto na denní ježdění. Takže bych souhlasil s tvrzením ,že si řidiči ježdění ve Ferrari tolik neužívají , nejvíc si ho užívají asi ti ,kteří si ho jen půjčí na 2 kola po okruhu , těm bych věřil.
911 je, dá se říct, typická volba, pokud jde o sporťák na každý den. Opravdu to umí dobře. Jak říkáš, přijdeš o tu pozornost, což je pro někoho dobře, pro někoho špatně.
Co se nákladů týče, dnes Ferrari dává servisní paket na nějakých 7 let zdarma. Spíš budeš mít problémy při využívání potenciálu na okruhu než při každodenním courání se.
Tak to jsem si spletl s Lambem možná... vím, že známý svoje ježdění s Bentley GT omezil značně poté, co zjistil, že servis je po 15 tisících a vyjde ho na 6000 EUR...
Řekl bych, že dnes v podobném režimu jezdí většina. Není to tak hrozné, jako to bývalo. Vydrží víc, ale rozhodně tím trpí. Když mu budeš dávat pořádně za uši na okruhu, tak na tom nebude o nic líp. Vím o 458, která ve městě udělala asi 20 tisíc km a pořád jezdí. A o dalším kousku, který má najeto přes 70 tisíc, to je na Ferrari slušná hodnota.
Servisovat lze všechno. Je to jen otázka peněz. Jen ty opravdu krátké intervaly nejsou zrovna příjemné. A náklady na provoz pak letí do nebe.
To by ses divil, kolik lidí má podobná auta jako "služební". Pak se v tom kodrcají městem zácpami. Ne, že by to nešlo, ale je to pro otrlé nadšence. Jinak si tenhle status symbol vybere svou daň.
Přesně. Taková tabulka je k ničemu, protože každý řídí něco jiného, a taky preference jsou různé. Mně překvapil ten Lexus, opravdu překvapil.. Před dvěma lety bych souhlasil, protože jsem tehdy jezdil na GS 300, dnes se však chytám za hlavu.
Míra pocitu "nejšťastnější" za volantem nesouvisí vůbec s tím, s jakým vozidlem daný šofer jede, nýbrž vždy a výhradně s jeho vnitřním životem, s jeho vztahem ke garáži a světu obecně. Kdo může napsat, že zažil v životě větší volantový rajc, než když se posadil za volant své první vlastní káry, a třeba to byla obrezlá herka z pátého kolena? Tohle nemůže vyvážit ani pocit v BMW M5 těsně před penzí... A pokud ano (jakkoli je toto srovnání životně nesmyslné) pak za volantem té pětky nesedí šofér s velkým srdcem, nýbrž pouhý jeho... stín.
Díky za lekci ze světa srdcí... Až ještě o pár desítek let povyrosteš, tak se přihlaš, takhle to na mně dělá jen dojem, že opisuješ slova z deníčku toho... stína.
Já když si vzpomenu na první auto, které jsem řídil (Ford Escort) tak mi je ho někdy až líto, protože je dávno v automobilovém nebi. Byl to dobrý pracant a vůbec první auto, které jsem měl možnost řídit, a je mi úplně jedno, že patří mezi úplně nejobyčejnější a nejprorezlejší ojetiny současnosti.. Je to prostě první auto a na to se nezapomíná.
v něčem musím souhlasit - když jsem si koupil v 18 první vlastní auto, byl to neskutečný pocit volnosti a rád na ten čas vzpomínám, ale před skoro dvěma lety jsem se do svého nynějšího auta zamiloval na první pohled přes plot, a hned jsem ho musel mít a od té doby si užívám už jen to když se na to auto podívám z okna a každým metrem za volantem jsem šťastnější a šťastnější - řek bych, že jsem šofér s velkým srdcem a né pouze svůj stín ;-)
Na svý první auto stejně nikdy nezapomeneš, ani na ten pocit volnosti. Přijdou další auta, někdy lepší, někdy horší, ty ale zestárneš, některé auta úplně ze vzpomínek vytěsníš a stejně budeš vzpomínat na to své první. ;-)
samozřejmě u některých lidí to tak bude, ale u mě asi ne, protože vím určitě, že nejvíc budu vzpomínat na právě to auto které mám, a které si chci nechat i do budoucna na víkendové jezdění pro radost a jinak samozřejmě jezdit s novějšími a možná i lepšími auty ;-)
GTI: tu škodárnu si už moc nepamatuju, snad ten pocit, abych už měl něco lepšího, pamatuju si ale C-MAX - vezl jsem v něm poprvé mimino (a k tomu svoje ;-)) v autě. To byl adrenalin, že na to nemůžu zapomenout. Cesta z porodnice s maximálním soustředěním, myšlením za všechny okolo, předvídáním možných scénářů provozu a snad bez brždění...
Ale bohužel...na 320d z mých aut ještě nic nemělo.
BMW je v prvom rade o riadeny auta a skvelej dinamike ich motorov. Taky posed ma len malo aut a taku manevrovatelnost ci odozvu volantu od vozovky. Je to fakt skveli pocit ked auto nieje len vozitko bez duse >:D
Zase to nepřeháněj. Nevidím na BMW jako značce nic moc zajímavého, jinými slovy nemám důvod k úsměvu. V předchozím GTI jsem se smál o hodně více, byl to pro mě větší zážitek, než nějaký mnichovský kombík s průměrnými vlastnostmi a průměrnou kvalitou zpracování (alespoň verze F10/F11 je někdy spíš k pláči, všude něco vrže a díry ve vozovce jsou spíše za trest).
Ale Stealthe to můžeš reklamovat jenom sám u sebe. BMW je fajn, ale v kombi provedení se základním dieselem nemůžeš čekat tu radost, která tě čeká v 330i,
M135i nebo 550i... nebo S 1000 RR :yes:
měl jsem 525d a bylo to fajn, ale s 650i to byl každodenní orgasmus.
Fakt je ten, že Ferrari jako takové moc řidičů/řidičů neřídí. Zato takové Porsche 911 GT3
si pózér prakticky nekoupí...
Jasné stelth napísať p jednom z najlepšich podvozkov toto čo ty a hodnotit ako priemerne vlasnosti a povišovať ned BMW nejaky GTi može len hulpačik, ale to si už o sebe dokazal :-)
srdcom, nie volantom...nezabudnem na Skodovku 1000 a likvidaciu polnych ciest (auta?), driftovanie v nej na silvestrovskych chatach, cestu v 3 na disco v starom Fiate 500 a 600 (esteze som mohol sediet vzadu sam a napriec ;-) , 5 ludi a gitara v Matize, cesta v kufri v Kii Sephia...ale co sa tyka aktualneho soferovania, naozaj vacsi vykon = zabava? Chodte sa dnes prejst na BMW M5 po dialnici (odporucam D1 na SK ci cesky tankodrom) a po vytlkanych okreskach musite ist pomalsie nako na beznom Golfe, lebo auto skuci...na okruh ide tak 5% diskutujucich, ale na to uz radsej ultralighty/placky ako cestovne auta...
Myslím, ze mnoho majitelu Mazdy by napsalo, ze si jizdu uzivaji. Rekl bych, ze by byla na urovni BMW. Duraz na zabavu a pocit z jizdy, sepeti ridice a auta je u Mazdy silny. :-)
Ale jako casto je moc mala a tak ji v anketach kazdy ignoruje ;-\
BMW mozna neco z toho ciste ridicskeho ztraci v posledni dobe - jsou super, to je jasne, ale cim dal vice technicky orientovany vykon (elektronika atd. viz posledni modely M jsou velmi tezka auta a nahrazuji to precizni elektronikou a rychlosti, ale pocit z jizdy trochu ustupuje do pozadi, mam na mysli to sepeti s vozem, prima vazba rizeni a podobne). Naopak Mercedes myslim jde v tomto ohledu nahoru - viz. nova trida A aj.
Přesně, nemusíte mít nějaký jasně sportovní model od nich, ale charakter Jinba-Itai (vztah Kůň-Jezdec ;-) ) se snaží Mazda "propašovat" do všech aut v rámci svých možností... :-)
A také řidiči, co si Mazdy kupují, často tento aspekt jízdy preferují a hledají, i proto by byla vysoká pravděpodobnost té spokojenosti a potěšení z jízdy právě u nich, stejně jako právě u řidičů BMW.
Já osobně se tedy bavím jízdou v Mazdě 3 i RX-8, která samo je na to více orientovaná (i to má logicky své vyšší náklady). Ale to řízení, řazení a celková přesnost je výborná i v té běžné 3ce. Koho to baví, tak radím ať dá Mazdě šanci při výběru svého auta >:D
díval jsem se na fotku, kde máte rx 8 i tu 3 :-) já se bavím jízdou v autě stejné značky - Protege MP3 - speciální edice - (v evropě nebyla na prodej) a jsem maximálně spokojený a jízdu si maximálně užívám >:D
to asi ne :-) já jsem jen na 323f.cz klubu a tam mám přezdívku miki, na mazdaclubu nejsem a to už mám druhou mazdu v pořadí :-) žeby tam měl někdo stejné auto jako já? to bych moc rád viděl - kdyžtak prosím odkaz :-)
Přesně to jsem si hned říkal, že jeden z aspirantů na vrchní příčky - Mazda - tam prostě chybí. Jenže co chtít od pochybného testu, kde vyzpovídali pouhých 2000 lidí. Těžko dělat závěry, když se k některým menším značkám patrně vyjádřilo jen velmi málo lidí.
Mohl by to být zajímavý námět na test, ale udělaný pořádně, napříč všemi značkami. Vždyť tu nechybí jen Mazda, ale řada podstatných značek. Toto jen dobré jako klikačka na webu, aby návštěvníci generovali zisk z reklamy, ale to je asi tak všechno...
Áno, užívajú si jazdu. A potom sa mi stane, že keď idem v noci cez mesto, tak ma obieha 18 ročný zasran na 6,7 ročnom BMW a ide 90. Ale som veľmi rád, že si tu jazdu užíva, skutočne.
Alebo keď sa vraciam domov a idem mimo mesta v súvislej kolóne áut, kde prebiehať nemá zmysel, keďže všetci idú 70 nie preto, že by chceli ale je jednoducho hustá premávka. A už len vidím de*ila na X5-tke, ktr. proste prebieha vkuse hore dole, tlačí sa pred každé druhé auto a všetci musia brzdiť a každému zbytočne dvihne tlak.
Som rád, že si jazdu užíva.
Je mi to ľúto, že to tak je, ale v našich končinách Česka a Slovenska sú takéto autá v drvivej väčšine prípadov len nástroje pre arogantnú jazdu.
V Kanade to tak napr. nie je, viem to z vlastnej skúsenosti. Je úplne bežné, ak si tam niekto kúpi nejaké to AMG-čko, alebo 911-tku. Neznamená to ale, že by sa vyvyšoval nad ostatných. Dokáže sa s tým vyrovnať.
Před chvílí takhle přede mnou prasil chlapec v orezlé xantii, což je auto, které si jako nástroj pro arogantní jízdu moc představit neumím. A co?! Tvůj blábol má stejnou vypovídací hodnotu, jako celá tahle anketa o "štěstí za volantem"... k ničemu. Ale plků pod tím na tři strany, asi jde hlavně o ně.
no ja dost silno pochybujem o tom, ze 18 rocni zasrani maju 6 az 7 rocne bmw >:D skor si chcel napisat 16 az 17 rocne >:D teda ak to nie su dietka nejakych movitejsich rodicov.
Konečně někomu došlo, že neexistuje "absolutně" skvělé auto, pouze více či méně úspěšný "match" mezi očekáváním a naplněním očekávání.
Všechna "Auta Roku", DEKRA Pannenstatistiken, NCAP hvězdné války a podobné žebříčky se snahou a absolutní seřazení dle nějakého parametru (výše úplatků pro hlasující novináře v COTY, testující západoněmecké soudruhy z DEKRY nebo počty pípajících a blikajících bezpečnostních upozornění v NCAP testech), dostaly konečně po frňáku.
Pro mne není překvapením, že na prvních místech je Bávo a Lexus - v obou se člověk cítí jako v kvalitním obleku ušitém na míru. Nejsou ani největší ve svých segmentech, ani nejkufrovatější, ani nejrychlejší, ani nejdražší, ani nejúspornější....přesto jsou mezi majiteli nejoblíbenější. A vo to k.rva v.le kráčí, to je smyslem "vlastnictví" auta.
Myslím si, že toto je velmi vypovídající statistika.
Maximalne sklamanie bol spoluziakov Lexus 600h. Spoluziak ma uz 40, mali sme stretnutie z priemyslovky po 20 rokoch.
Nirvana bol kamosov focus ST170 prvej generacie, aj napriek tomu, ze bol v seriovom stave a v kombiku. Dokonale auto, dokonaly podvozok, dokonale riadenie.
Tak s tím bych si tedy dovolil nesouhlasit. S BMW jezdím každý den a rozhodně to nebyl takový zážitek jako když jsem se díky https://autozazitek.cz/…izda-ve-ferrari/ mohl na hodinku projet ve Ferrari, to je prostě naprosto jiná liga.