Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejšťastnější jsou řidiči za volantem BMW, jízdu ve Ferrari si moc neužívají

David Bureš
Diskuze (109)
Řidiči si užívají jízdu spíše s luxusnějším vozem. Není to však pravidlem, i v některých drahých autech majitelé šťastní nejsou.

Řízení si nejvíce užívají řidiči automobilů značky BMW. Za mnichovskými vozy se umístily modely Aston Martin a Lexus. Vyplývá to ze studie britské divize bankovní a pojišťovací skupiny AXA.

Letošního vydání studie Motoring Census se zúčastnilo 2.000 motoristů. V průměru 69 procent z nich uvedlo, že si jízdu se svým autem užívají. Méně než osm procent z nich považuje řízení za nepříjemné.

Přední tři místa naznačují, že by mohlo platit pravidlo, že za peníze si štěstí lze koupit. Není to však zcela pravda, majitelé jiných drahých aut totiž za volantem svých miláčků tak šťastní nejsou.

Například jízdu ve Ferrari si užívá jen 57 procent dotázaných. Více lidem se tak líbilo řízení Opelů nebo Fordů. Dobře nedopadly ani Land Rovery, jen 59 % respondentů uvedlo, že si užívají řízení automobilu této britské značky.

Z běžných značek nejlépe dopadl španělský SEAT. Výsledek naznačuje, že by někdejší slogan „auto emoción“ mohl u modelů této značky skutečně platit. Špatně si nevedl ani Renault nebo Honda.

Nejhůře v hodnocení zábavy za volantem dopadlo Volvo. Jen 46 procent majitelů těchto švédských aut si užívá řízení, každý pátý z nich dokonce tvrdí, že je pro něj vůz jen prostředek, jak se dostat z bodu A do bodu B.

Při dotazu na vnější faktory, které negativně ovlivňují potěšení z řízení, uvedlo 62 procent respondentů rostoucí náklady na provoz vozidla. Řidičům vadí také dopravní zácpy a mnoho jízdních omezení.

Rostoucími cenami pohonných hmot a mýtného jsou nejvíce znepokojeni majitelé vozů značek Honda a Peugeot. Vlastníci aut značky Alfa Romeo zase nejčastěji uváděli velký počet dopravních omezení.

Šéfka marketingu AXA Amanda Edwardsová upozorňuje, že radost za volantem je pro motoristy důležitá. „Řidiči, kteří jsou nešťastní a vystresovaní, se mohou na silnicích hůře soustředit, což může vést ke zvýšenému riziku nehod,“ tvrdí.

Výsledky ankety Motoring Census 2012
ZnačkaPočet řidičů užívajících si řízení [%]
BMW82
Aston Martin78
Lexus78
SEAT76
Peugeot75
Honda74
Renault74
Mini73
Ford68
Vauxhall (Opel)65
Toyota64
Land Rover59
Ferrari57
Volvo46

David Bureš
Diskuze (109)
30. 4. 2020 23:46
ferrari
Tak s tím bych si tedy dovolil nesouhlasit. S BMW jezdím každý den a rozhodně to nebyl takový zážitek jako když jsem se díky https://autozazitek.cz/…izda-ve-ferrari/ mohl na hodinku projet ve Ferrari, to je prostě naprosto jiná liga.
18. 3. 2013 08:19
Re: nuda
Jestli Range Rover umí jezdit zatáčky bokem, pak uznávám, že je to skutečně univerzální auto ;-)
18. 3. 2013 08:17
Re: nuda
Já žil do dneška v přesvědčení, že Ferrari si pořídí jen člověk, který tyhle auta miluje a má na to. Koupit si to jako doplněk... no nevím. ;-\
18. 3. 2013 08:15
Re: nuda
Možná s ní otíral sklo, protože zjistil, že mu je tak víc užitečná než na hlavě kde stejně profoukne. Je mi z toho videa zima jen to vidím. ;-)
Avatar - bigsoul
17. 3. 2013 07:28
Re: BMW
BMW je v prvom rade o riadeny auta a skvelej dinamike ich motorov. Taky posed ma len malo aut a taku manevrovatelnost ci odozvu volantu od vozovky. Je to fakt skveli pocit ked auto nieje len vozitko bez duse >:D