Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Srovnávací test: Subaru Outback 2.5i vs. 2.0D

Subaru Outback se prodává ve většině Evropy s pouhými dvěma agregáty, navíc výkonově podobnými. Který z plochých čtyřválců si vybrat – naftový, nebo benzinový?
Zpět na článek
16. 3. 2013 19:34
16. 3. 2013 14:50
divné vyhodnocení...
trochu nerozumím tomu, proč, když má v testu dle tabulky pružné zrychlení z 60-100 benzín za 7 s, nafta za 11,3 a 80-120 benzín za 7,9 a nafta za 12,9 a nakonec napíší lepší pružnost nafty ????
Rozbalit vlákno
25
Avatar - guze
16. 3. 2013 15:52
Re: divné vyhodnocení...
Pružnost u manuální převodovky se vždy měří (nebo testéři aut, to tak vždy dělají) na co nejvyšší možný převodový stupeň (60-100 - 4.ps, 80-120 5.-6.ps), kdežto u automatické při plné akceleraci převodovka podřazuje na nižší stupně, takže to není úplně srovnatelné, nafta má lepší pružnost, každopádně při novinářském porovnání to není uplně patrné :-)
16. 3. 2013 16:13
Re: divné vyhodnocení...
mas aj pravdu, ale aj nie. Tie Nm su vyhodou pre naftu , lebo clovek nemusi radi a neustale jazdi mesto, mimo a dialnica na poslednu rychlost a toto si dehtari pochvaluju ( mam dehet :-) ). A a tu to cele automat eliminuje , netreba radit a benzin je pri nesibrinkovani pakou zivsi :-)

mna skor zaskocila vyborna spotreba benzinu voci dieslu s mensim obsahom.
priemerne cca +2l je dost dobry vysledok a to ma benzin este automat
16. 3. 2013 16:18
Re: divné vyhodnocení...
proto nechápu ten závěr... >:D
16. 3. 2013 19:43
Re: divné vyhodnocení...
Mně přijde, že u dieselů se musí řadit častěji než u benzínů, hlavně ve městě.
17. 3. 2013 10:54
Re: divné vyhodnocení...
U dieselu musis preradit, protoze to rve, nejede a konci ti otackomer, u benzinu zase protoze by ses nedoplatil. Nevyberes si.
16. 3. 2013 16:13
Re: divné vyhodnocení...
tak CVT snad ani nepodřazuje ne ? tím zas maže nevýhodu menšího točivého momentu proti naftě..a proště čísla mluví jasně v neprospěch nafty...
Avatar - guze
16. 3. 2013 16:19
Re: divné vyhodnocení...
Nepodřazuje, ale při zrychlovaní pracuje vždy v nejvyšších otáčkách (pokud nemá přednastavené rychlostní stupně)
16. 3. 2013 16:47
Re: divné vyhodnocení...
nejel jsem s tím, takže nevím, ale ve výsledku pokud se bavíme čistě jen o té pružnosti, tak je jedno, jak k tomu dojde ne ? :-)
Avatar - guze
16. 3. 2013 17:01
Re: divné vyhodnocení...
To ano, ale tady je právě ten rozdíl v měření manuál x automat :-)
16. 3. 2013 17:22
Re: divné vyhodnocení...
ten rozdíl chápu, ale spíš sem se pozastavil nad tím testem. je to prostě špatně napsáno..dojdou tam závěru- a dají mínus jako něco, com jim tabulkově neodpovídá a v textu nerozeberou...
Avatar - guze
16. 3. 2013 17:37
Re: divné vyhodnocení...
V tom s tebou souhlasim :-)
Avatar - WinDiesel
16. 3. 2013 17:54
Re: divné vyhodnocení...
Já myslím že to není třeba řešit, stačí 2-3 měsíce počkat na diesel s lineartronicem a bude vymalováno.
Toto porovnání bylo porovnání jablek s hruškami.
Ale předem upozorňiji že to pro benzín nedopadne vůbec dobře. Taková Mazda CX-5 se v Japonsku (!!!) prodává 3:1 ve prospěch dieselu.
Dieselu lineartronic hodně chyběl, protože spousta lidí neumí pracovat se spojkou .......... a tímto bude jejich problém vyřešen.
A díky vyššímu přídělu newtonmetrů v nižších otáčkách nebude muset motor tak kvílet jako je to u benzínu. Nic proti benzínovým motorům Subaru, všechny boxery jsou boží motory.
16. 3. 2013 18:42
Re: divné vyhodnocení...
prodejnost bych sem do toho netahal...a popravdě si myslím právě opak- momentálně je velká chyba, že k benzínu nenabídne manuál..spousta lidí nechce CVT..a zrovna subaru táhne hlavně nadšené řidiče a ti používání spojky zas tak neřeší
Avatar - WinDiesel
16. 3. 2013 19:01
Re: divné vyhodnocení...
V Americe milují automaty, většina lidí bez nich není schopna ani jezdit. Proto to. Diesel je pro Evropu a tady je manuál první volba. Poslednoí dobou se ovšem ozývá volání po automatu i v dieselu. A protože je tady v dieselu (v Evropě) prodejnost výrazně vyšší než v benzínu, vyplatím se jim to. Jít opačným způsobem - udělat pár manuálů pro evropské řidiče - se zjevně nevyplatí - tady ta prodejnost hraje roli. Nedivil bych se, kdyby přestali diesel v manuálu nabízet...
Avatar - guze
16. 3. 2013 19:37
Re: divné vyhodnocení...
Nepovažuju CVT jako důstojný automat v době 8 stupňových převodovek, udělali by líp, i kdyby nabízeli "jen" 6ti stupňový automat, věřim, že jenom tato převodovka odradí dost lidí ke konkurenci....
16. 3. 2013 19:48
Re: divné vyhodnocení...
přesně...osobně když sem začal řešit nákup vozidla, tak právě CVT mě odradilo..možná to jsou jen moje předsudky, ale prostě CVT patří do skůtru :-)
16. 3. 2013 22:27
Re: divné vyhodnocení...
a nafta do kamen
Avatar - trapid
19. 3. 2013 19:52
Re: divné vyhodnocení...
A benzín do zapalovačů.
16. 3. 2013 19:46
Re: divné vyhodnocení...
a tady je právě paradox, že do USA vozí i manuál...
20. 3. 2013 20:57
Re: divné vyhodnocení...
myslel som, ze Subaru ma v USA fabriku a vyraba si sama pre seba...
17. 3. 2013 19:21
Re: divné vyhodnocení...
I když s tím co jsi napsal se dá souhlasit, tím kvílením benzínu jsi to pohřbil.. mohli byste si vy briketáři vymyslet jiný argument?
17. 3. 2013 19:44
Re: divné vyhodnocení...
ona jim tam bude víc sedět rachtající nafta.... >:D >:D
Avatar - trapid
19. 3. 2013 19:59
Re: divné vyhodnocení...
Problém variátorových převodovek je v tom, že pocitově (akusticky) je to za jízdy naprostá katastrofa - proto se používají přednastavené kvalty.
Nafta by měla snížit vysoké otáčky benzínu při plné akceleraci a proto by to mělo být při jízdě méně útrpné.
Přestože variátor je teoreticky to nej, praxe je jiná a přikláním se k tomu, že variátor nemá v autě co dělat.
U nafty bude navíc variátor hodně trpět a životnost bude (nejspíš) menší než u benzínu, který nemá takový krouťák.
Avatar - AnGeor
19. 3. 2013 21:34
Re: divné vyhodnocení...
muzes se pochlubit kolik si s CVT najel prosim?
16. 3. 2013 19:44
Re: divné vyhodnocení...
Porovnávat v tomto ohledu automat a manuál je prostě blbost.
16. 3. 2013 19:34
"odolna spojka"
Mno ona ta spojka moc odolna neni, ze?
Rozbalit vlákno
0
Nepřekvapivé závěry
Pod kapotu osobního vozu prostě patří diesel! :yes:
Rozbalit vlákno
9
16. 3. 2013 23:02
Re: Nepřekvapivé závěry
To si doufám děláš srandu :-) >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
17. 3. 2013 13:40
Re: Nepřekvapivé závěry
Ani náhodou! :-!
17. 3. 2013 18:43
Re: Nepřekvapivé závěry
tak to rači nebudu komentovat >:D jsem rád, že si tahle debata zachovala slušnou úroveň >:-[]
17. 3. 2013 21:32
Re: Nepřekvapivé závěry
a do hlavy patri mozog [odkaz] nie slama
Avatar - Ada je zase tady
18. 3. 2013 00:17
Re: Nepřekvapivé závěry
Jo, a ten, kdo je mozkem vybaven, dobře ví, že pod kapotou osobního vozu patří diesel!

BTW, s tím dieselem od Subaru jsem jezdil a mohu zcela fundovaně prohlásit, že to není žádná sláva. Tenhle boxer diesel není oproti evropské konkurence, která diesely dělat opravdu umí, žádné zvláštní štěstí. Nemá totiž v nízkých otáčkách zátah a svým projevem se tak blíží línému benzínovému motoru.
18. 3. 2013 01:20
Re: Nepřekvapivé závěry
Subaru hodnotit nemužu-neřídil jsem ho..ale kde bereš tu jistotu tady tvrdit, že něco je nej ?
18. 3. 2013 01:22
Re: Nepřekvapivé závěry
ještě začni s blábolem o garážových pravdách a plakátech..
18. 3. 2013 21:54
Re: Nepřekvapivé závěry
jak to netáhne votspoda, aby se mohl pořádně opotřebovat dvouhmoťák, tak to není pořádnej trubochrocht, co Ádo?
20. 3. 2013 20:58
Re: Nepřekvapivé závěry
ja mam to stastie ho seoferovat kedy chcem,
a uz ziadne ine auto nikdy nechcem...
:-) :-) :-)
18. 3. 2013 10:10
Tabulka zakoupení dieselu (kromě SUV)
Málo peněz Hodně peněz

Nízký roční nájezd benzín benzín

Vysoký roční nájezd diesel benzín
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2013 18:34
CVT nie je staly pohon 4x4
!!! otazka - pri CVT prevodovke nie je staly pohon 4x4 ??? :-( " viskózní spojka automatizované verze vůz do driftu nestáhne. Navíc se kvůli životnosti po určité době zvýšené zátěže rozepne. To ji pasuje do role občasného pomocníka s vyproštěním či rozjezdem na kluzkém povrchu."

to snad nie - to si clovek voli kupit octaviu 4x4 s haldexom a ma takeho isteho obcasneho pomocnika !!!
:no:

Tak bol to sampion pri vybere ale ako citam tak cim dalej tym viac ma to auto prekvapuje - v zlom slova zmysle.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - AnGeor
19. 3. 2013 21:36
Re: CVT nie je staly pohon 4x4
Ano, neni to staly pohon 4x4. Ale jak ti potvrdi vetsina majitelu, rozdil proti stalemu pohonu nepoznas. Nebo jsi si myslel ze s tim autem budes driftovat? :-)

A pokud ma octavia svetlou vysku 22cm tak si ji kup >:-[]
20. 3. 2013 22:50
Re: CVT nie je staly pohon 4x4
ok - este otazka - nie je potom rozumnejsia kupa dehtaka? ma lepsi pohon 4x4. alebo?
Avatar - AnGeor
21. 3. 2013 14:29
Re: CVT nie je staly pohon 4x4
Nevim jak v CR, ale v US si muzes koupit 2.5i s manualem, ktery ma 50:50 trvalou 4x4. Neni to o motoru, ale o prevodovce. Po osobni zkusenosti s 2.5i CVT ti ji muzu vrele doporucit. Zkouseno na snehu i v pisku a nezaznamenal jsem zadny problem a spotreba je v ramci moznosti skvela :-)
25. 3. 2013 14:56
Re: CVT nie je staly pohon 4x4
ahoj AnGeor,
a ako to vidis s vykonom? skoda ze nedavaju 2,5 s turbom. Skusal si aj 2,0D? Zijes v USA?
A co celkova spokojnost s autom?

Viem ze vela otazok, ale ... ved vies nie je to kupa notebooku :-) :-!