Subaru Outback se prodává ve většině Evropy s pouhými dvěma agregáty, navíc výkonově podobnými. Který z plochých čtyřválců si vybrat – naftový, nebo benzinový?
trochu nerozumím tomu, proč, když má v testu dle tabulky pružné zrychlení z 60-100 benzín za 7 s, nafta za 11,3 a 80-120 benzín za 7,9 a nafta za 12,9 a nakonec napíší lepší pružnost nafty ????
Pružnost u manuální převodovky se vždy měří (nebo testéři aut, to tak vždy dělají) na co nejvyšší možný převodový stupeň (60-100 - 4.ps, 80-120 5.-6.ps), kdežto u automatické při plné akceleraci převodovka podřazuje na nižší stupně, takže to není úplně srovnatelné, nafta má lepší pružnost, každopádně při novinářském porovnání to není uplně patrné :-)
mas aj pravdu, ale aj nie. Tie Nm su vyhodou pre naftu , lebo clovek nemusi radi a neustale jazdi mesto, mimo a dialnica na poslednu rychlost a toto si dehtari pochvaluju ( mam dehet :-) ). A a tu to cele automat eliminuje , netreba radit a benzin je pri nesibrinkovani pakou zivsi :-)
mna skor zaskocila vyborna spotreba benzinu voci dieslu s mensim obsahom.
priemerne cca +2l je dost dobry vysledok a to ma benzin este automat
ten rozdíl chápu, ale spíš sem se pozastavil nad tím testem. je to prostě špatně napsáno..dojdou tam závěru- a dají mínus jako něco, com jim tabulkově neodpovídá a v textu nerozeberou...
Já myslím že to není třeba řešit, stačí 2-3 měsíce počkat na diesel s lineartronicem a bude vymalováno.
Toto porovnání bylo porovnání jablek s hruškami.
Ale předem upozorňiji že to pro benzín nedopadne vůbec dobře. Taková Mazda CX-5 se v Japonsku (!!!) prodává 3:1 ve prospěch dieselu.
Dieselu lineartronic hodně chyběl, protože spousta lidí neumí pracovat se spojkou .......... a tímto bude jejich problém vyřešen.
A díky vyššímu přídělu newtonmetrů v nižších otáčkách nebude muset motor tak kvílet jako je to u benzínu. Nic proti benzínovým motorům Subaru, všechny boxery jsou boží motory.
prodejnost bych sem do toho netahal...a popravdě si myslím právě opak- momentálně je velká chyba, že k benzínu nenabídne manuál..spousta lidí nechce CVT..a zrovna subaru táhne hlavně nadšené řidiče a ti používání spojky zas tak neřeší
V Americe milují automaty, většina lidí bez nich není schopna ani jezdit. Proto to. Diesel je pro Evropu a tady je manuál první volba. Poslednoí dobou se ovšem ozývá volání po automatu i v dieselu. A protože je tady v dieselu (v Evropě) prodejnost výrazně vyšší než v benzínu, vyplatím se jim to. Jít opačným způsobem - udělat pár manuálů pro evropské řidiče - se zjevně nevyplatí - tady ta prodejnost hraje roli. Nedivil bych se, kdyby přestali diesel v manuálu nabízet...
Nepovažuju CVT jako důstojný automat v době 8 stupňových převodovek, udělali by líp, i kdyby nabízeli "jen" 6ti stupňový automat, věřim, že jenom tato převodovka odradí dost lidí ke konkurenci....
Problém variátorových převodovek je v tom, že pocitově (akusticky) je to za jízdy naprostá katastrofa - proto se používají přednastavené kvalty.
Nafta by měla snížit vysoké otáčky benzínu při plné akceleraci a proto by to mělo být při jízdě méně útrpné.
Přestože variátor je teoreticky to nej, praxe je jiná a přikláním se k tomu, že variátor nemá v autě co dělat.
U nafty bude navíc variátor hodně trpět a životnost bude (nejspíš) menší než u benzínu, který nemá takový krouťák.
Jo, a ten, kdo je mozkem vybaven, dobře ví, že pod kapotou osobního vozu patří diesel!
BTW, s tím dieselem od Subaru jsem jezdil a mohu zcela fundovaně prohlásit, že to není žádná sláva. Tenhle boxer diesel není oproti evropské konkurence, která diesely dělat opravdu umí, žádné zvláštní štěstí. Nemá totiž v nízkých otáčkách zátah a svým projevem se tak blíží línému benzínovému motoru.
!!! otazka - pri CVT prevodovke nie je staly pohon 4x4 ??? :-( " viskózní spojka automatizované verze vůz do driftu nestáhne. Navíc se kvůli životnosti po určité době zvýšené zátěže rozepne. To ji pasuje do role občasného pomocníka s vyproštěním či rozjezdem na kluzkém povrchu."
to snad nie - to si clovek voli kupit octaviu 4x4 s haldexom a ma takeho isteho obcasneho pomocnika !!! :no:
Tak bol to sampion pri vybere ale ako citam tak cim dalej tym viac ma to auto prekvapuje - v zlom slova zmysle.
Ano, neni to staly pohon 4x4. Ale jak ti potvrdi vetsina majitelu, rozdil proti stalemu pohonu nepoznas. Nebo jsi si myslel ze s tim autem budes driftovat? :-)
A pokud ma octavia svetlou vysku 22cm tak si ji kup >:-[]
Nevim jak v CR, ale v US si muzes koupit 2.5i s manualem, ktery ma 50:50 trvalou 4x4. Neni to o motoru, ale o prevodovce. Po osobni zkusenosti s 2.5i CVT ti ji muzu vrele doporucit. Zkouseno na snehu i v pisku a nezaznamenal jsem zadny problem a spotreba je v ramci moznosti skvela :-)