Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Srovnávací test: Subaru Outback 2.5i vs. 2.0D

43 komentářů

roubicek25
trochu nerozumím tomu, proč, když má v testu dle tabulky pružné zrychlení z 60-100 benzín za 7 s, nafta za 11,3 a 80-120 benzín za 7,9 a nafta za 12,9 a nakonec napíší lepší pružnost nafty ????
Avatar - guze
guze
Pružnost u manuální převodovky se vždy měří (nebo testéři aut, to tak vždy dělají) na co nejvyšší možný převodový stupeň (60-100 - 4.ps, 80-120 5.-6.ps), kdežto u automatické při plné akceleraci převodovka podřazuje na nižší stupně, takže to není úplně srovnatelné, nafta má lepší pružnost, každopádně při novinářském porovnání to není uplně patrné 😄
Mirec38
mas aj pravdu, ale aj nie. Tie Nm su vyhodou pre naftu , lebo clovek nemusi radi a neustale jazdi mesto, mimo a dialnica na poslednu rychlost a toto si dehtari pochvaluju ( mam dehet 😄 ). A a tu to cele automat eliminuje , netreba radit a benzin je pri nesibrinkovani pakou zivsi 😄

mna skor zaskocila vyborna spotreba benzinu voci dieslu s mensim obsahom.
priemerne cca +2l je dost dobry vysledok a to ma benzin este automat
roubicek25
proto nechápu ten závěr... >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Mně přijde, že u dieselů se musí řadit častěji než u benzínů, hlavně ve městě.
XTad
U dieselu musis preradit, protoze to rve, nejede a konci ti otackomer, u benzinu zase protoze by ses nedoplatil. Nevyberes si.
roubicek25
tak CVT snad ani nepodřazuje ne ? tím zas maže nevýhodu menšího točivého momentu proti naftě..a proště čísla mluví jasně v neprospěch nafty...
Avatar - guze
guze
Nepodřazuje, ale při zrychlovaní pracuje vždy v nejvyšších otáčkách (pokud nemá přednastavené rychlostní stupně)
roubicek25
nejel jsem s tím, takže nevím, ale ve výsledku pokud se bavíme čistě jen o té pružnosti, tak je jedno, jak k tomu dojde ne ? 😄
Avatar - guze
guze
To ano, ale tady je právě ten rozdíl v měření manuál x automat 😄
roubicek25
ten rozdíl chápu, ale spíš sem se pozastavil nad tím testem. je to prostě špatně napsáno..dojdou tam závěru- a dají mínus jako něco, com jim tabulkově neodpovídá a v textu nerozeberou...
Avatar - guze
guze
V tom s tebou souhlasim 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já myslím že to není třeba řešit, stačí 2-3 měsíce počkat na diesel s lineartronicem a bude vymalováno.
Toto porovnání bylo porovnání jablek s hruškami.
Ale předem upozorňiji že to pro benzín nedopadne vůbec dobře. Taková Mazda CX-5 se v Japonsku (!!!) prodává 3:1 ve prospěch dieselu.
Dieselu lineartronic hodně chyběl, protože spousta lidí neumí pracovat se spojkou .......... a tímto bude jejich problém vyřešen.
A díky vyššímu přídělu newtonmetrů v nižších otáčkách nebude muset motor tak kvílet jako je to u benzínu. Nic proti benzínovým motorům Subaru, všechny boxery jsou boží motory.
roubicek25
prodejnost bych sem do toho netahal...a popravdě si myslím právě opak- momentálně je velká chyba, že k benzínu nenabídne manuál..spousta lidí nechce CVT..a zrovna subaru táhne hlavně nadšené řidiče a ti používání spojky zas tak neřeší
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V Americe milují automaty, většina lidí bez nich není schopna ani jezdit. Proto to. Diesel je pro Evropu a tady je manuál první volba. Poslednoí dobou se ovšem ozývá volání po automatu i v dieselu. A protože je tady v dieselu (v Evropě) prodejnost výrazně vyšší než v benzínu, vyplatím se jim to. Jít opačným způsobem - udělat pár manuálů pro evropské řidiče - se zjevně nevyplatí - tady ta prodejnost hraje roli. Nedivil bych se, kdyby přestali diesel v manuálu nabízet...
Avatar - guze
guze
Nepovažuju CVT jako důstojný automat v době 8 stupňových převodovek, udělali by líp, i kdyby nabízeli "jen" 6ti stupňový automat, věřim, že jenom tato převodovka odradí dost lidí ke konkurenci....
roubicek25
přesně...osobně když sem začal řešit nákup vozidla, tak právě CVT mě odradilo..možná to jsou jen moje předsudky, ale prostě CVT patří do skůtru 😄
holden_holden
a nafta do kamen
Avatar - trapid
trapid
A benzín do zapalovačů.
roubicek25
a tady je právě paradox, že do USA vozí i manuál...
stratus
myslel som, ze Subaru ma v USA fabriku a vyraba si sama pre seba...
Papezja
I když s tím co jsi napsal se dá souhlasit, tím kvílením benzínu jsi to pohřbil.. mohli byste si vy briketáři vymyslet jiný argument?
roubicek25
ona jim tam bude víc sedět rachtající nafta.... >😁 >😁
Avatar - trapid
trapid
Problém variátorových převodovek je v tom, že pocitově (akusticky) je to za jízdy naprostá katastrofa - proto se používají přednastavené kvalty.
Nafta by měla snížit vysoké otáčky benzínu při plné akceleraci a proto by to mělo být při jízdě méně útrpné.
Přestože variátor je teoreticky to nej, praxe je jiná a přikláním se k tomu, že variátor nemá v autě co dělat.
U nafty bude navíc variátor hodně trpět a životnost bude (nejspíš) menší než u benzínu, který nemá takový krouťák.
Avatar - AnGeor
AnGeor
muzes se pochlubit kolik si s CVT najel prosim?
Avatar - Anonym
Anonym
Porovnávat v tomto ohledu automat a manuál je prostě blbost.
lled
Mno ona ta spojka moc odolna neni, ze?
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Pod kapotu osobního vozu prostě patří diesel! :yes:
roubicek25
To si doufám děláš srandu 😄 >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ani náhodou! :-!
roubicek25
tak to rači nebudu komentovat >😁 jsem rád, že si tahle debata zachovala slušnou úroveň >😒]
kyklop
a do hlavy patri mozog [odkaz] nie slama
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jo, a ten, kdo je mozkem vybaven, dobře ví, že pod kapotou osobního vozu patří diesel!

BTW, s tím dieselem od Subaru jsem jezdil a mohu zcela fundovaně prohlásit, že to není žádná sláva. Tenhle boxer diesel není oproti evropské konkurence, která diesely dělat opravdu umí, žádné zvláštní štěstí. Nemá totiž v nízkých otáčkách zátah a svým projevem se tak blíží línému benzínovému motoru.
roubicek25
Subaru hodnotit nemužu-neřídil jsem ho..ale kde bereš tu jistotu tady tvrdit, že něco je nej ?
roubicek25
ještě začni s blábolem o garážových pravdách a plakátech..
Papezja
jak to netáhne votspoda, aby se mohl pořádně opotřebovat dvouhmoťák, tak to není pořádnej trubochrocht, co Ádo?
stratus
ja mam to stastie ho seoferovat kedy chcem,
a uz ziadne ine auto nikdy nechcem...
😄 😄 😄
CenturionCz
Málo peněz Hodně peněz

Nízký roční nájezd benzín benzín

Vysoký roční nájezd diesel benzín
hribo
!!! otazka - pri CVT prevodovke nie je staly pohon 4x4 ??? 😒 " viskózní spojka automatizované verze vůz do driftu nestáhne. Navíc se kvůli životnosti po určité době zvýšené zátěže rozepne. To ji pasuje do role občasného pomocníka s vyproštěním či rozjezdem na kluzkém povrchu."

to snad nie - to si clovek voli kupit octaviu 4x4 s haldexom a ma takeho isteho obcasneho pomocnika !!!
:no😒br />
Tak bol to sampion pri vybere ale ako citam tak cim dalej tym viac ma to auto prekvapuje - v zlom slova zmysle.
Avatar - AnGeor
AnGeor
Ano, neni to staly pohon 4x4. Ale jak ti potvrdi vetsina majitelu, rozdil proti stalemu pohonu nepoznas. Nebo jsi si myslel ze s tim autem budes driftovat? 😄

A pokud ma octavia svetlou vysku 22cm tak si ji kup >😒]
hribo
ok - este otazka - nie je potom rozumnejsia kupa dehtaka? ma lepsi pohon 4x4. alebo?
Avatar - AnGeor
AnGeor
Nevim jak v CR, ale v US si muzes koupit 2.5i s manualem, ktery ma 50:50 trvalou 4x4. Neni to o motoru, ale o prevodovce. Po osobni zkusenosti s 2.5i CVT ti ji muzu vrele doporucit. Zkouseno na snehu i v pisku a nezaznamenal jsem zadny problem a spotreba je v ramci moznosti skvela 😄
hribo
ahoj AnGeor,
a ako to vidis s vykonom? skoda ze nedavaju 2,5 s turbom. Skusal si aj 2,0D? Zijes v USA?
A co celkova spokojnost s autom?

Viem ze vela otazok, ale ... ved vies nie je to kupa notebooku 😄 :-!