Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Komentář: Proč jsou malé crossovery v Evropě tak populární?

Zdá se, že se nám (zejména) v Evropě rodí nový fenomén - crossovery na bázi malých hatchbacků, povětšinou s pohonem předních kol. Jaký mají taková auta smysl?
Zpět na článek
22. 3. 2013 17:19
Re: Móda
Nevím, jak v Superbu, ale v M6 není při téměř dvou metrech délky problém ani náhodou :-) .
Avatar - Jaros71
22. 3. 2013 16:55
Re: Móda
Jenže Mazda 6 je jen nízký a dlouhý jezevčík..jako např.Superb kombi...
Zaparkovat ve městě je problém, nad hlavou má místo možná sestra s 160cm..nebo japonec..nakonec ;-)
Volba Mazdy CX5 je jasná. Pro rodinu je ideální.Místa je tam víc a je kratší.
SUV nebo MPV mají prostě navrch.
22. 3. 2013 16:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "SR20"
22. 3. 2013 11:13
Re: Kompaktní MPV
Ano, Scenic, C-max, ..., su v tomto asi najuniverzalnejsie.
Ale nie su free a in.
neregistrovaný "SR20"
22. 3. 2013 11:01
Re: Kompaktní MPV
Nie je kombi ako kombi. V mondeu sa tresnem pri nastupovani do hlavy, vo fabii nie. 200cm, 125kg. Kazdopadne najlepsie je na tom u mna s-max.
22. 3. 2013 08:09
Re: VAŠE NAŠE
Co poslouchají 13leté děti? Tak to trošku tuším, něco takového mám totiž doma...
Gangnam style... No a pak ti moji taky nějaké ty věci, které poslouchám já.
Avatar - Ham.
22. 3. 2013 00:13
Re: Autor klade otázku
Ano, nechť si každý koupí co mu vyhovuje, od toho je zde možnost volby a každý si může zvolit, co se mu líbí. SUV mají své nezpochybnitelné výhody a tudíž svou skupinu lidí, kteří ji budou volit, právě proto co jsi napsal, jako prostředek komfortu, protože tato skupina nějaký sport vůbec nemá v hledáčku. Pokud někdo sport naopak preferuje, tak má vždy možnost SUV ignorovat a vybrat si v nepřeberné škále možností a napasovat se klidně třeba do Lotusu. Věřím, že lidé, kteří si vyberou podle svého gusta ať již sportovní káru nebo SUV nebo klidně užitkovou dodávku jsou spokojení sami se sebou, se svým autem bez ohledu do jaké kategorie patří a nemají sžíravou potřebu posmrkávat na diskuzích, že něco je zbytečné, že něco je jen móda, že něco oni by si v životě nekoupili a že správný typ auta je ten či onen. To je totiž jen póza svědčící a nějakém mindráku, v tomto případě právě z těch SUV, ale samozřejmě když zastánce SUV začne vykřikovat, že supersport je k ničemu, protože jeho výkon se nedá nikde využít, nízký podvozek uvízne na prvním přejezdu tak je příkladem úplně stejně zamindrákovaného jedince pouze z opačné strany.
21. 3. 2013 20:50
Re: VAŠE NAŠE
ajajaaaj, chlapec, kludni hormon, dokazujes len svoju nizku uroven. Verim , ze ani fandovia koncernu nebudu nadseni, ze maju takeho primitiva vo svojich radoch. :no:
21. 3. 2013 19:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 3. 2013 18:44
Re: Proč? Irenko já se ptám proč???
:yes:
21. 3. 2013 17:53
Re: VAŠE NAŠE
kolko ma rokov? Podla toho co pise. Co pocuva? Pozri sa co pocuvaju a co robia 13 rocni fagani a uvidis, ze som na 80% uhadol ;-)
Avatar - VL4D
21. 3. 2013 17:03
Proč?
Schválně, zeptejte se majitelů těchto aut. Uvidíte, že minimálně 8 z 10 (spíš 9 z 10) budou argumentovat tak, jako by měli Audi Q7 nebo Cadillac Escalade, nikoliv hatchback velikosti kompaktu s cenou od..

Poznám mnoho lidí, kteří mají zvýšené hatchbacky jako svoje jediné auto. Nehledě na to, že taková auta jsou mi maximálně nesympatická, jsem se snažil zjistit alespoň neco, co by mně přesvědčilo a já je začal uznávat.

Argumenty typu bezpečnost? V případě čelní srážky mi „superluxusní obrovské SUV“ Nissan Juke nebo Kia Sportage nepomůže o nic víc, než Audi A6 nebo Volvo S80.

Argumenty typu nastupování? Měřím 180 cm a nikdy jsem si při nastupování do auta typu sedan nebo kupé hlavu neudeřil. Když zhodnotím prostor například v autě typu sedan střední třídy prémiové značky, je mi hned jasné, že i člověk o dost urostlejší než já nebude mít s nastupováním žádný problém. Nastupování do auta je úplně jednoduchý proces a to, že při nastupování do pseudoSUV se musím trošku méně skrčit mi nepřipadá jako natolik zásadní výhoda. Samozřejmě, jsou lidé, kteří mají zdravotní problémy a posez jako na židli jim prospěje - co taková Mazda 2?

Argumenty typu průchodnost terénem? To si nedělejte srandu. Váš zvýšený hatchback s pohodem jedné nápravy projede terénem stejně tak dobře, jako starší Audi 100 nebo Subary Legacy v provedení sedan, ne li hůř. Pokud si myslíte, že vaše auto je terénní, tak si to nechte stejně jako vymyslenou vyšší bezpečnost. V opačném případě pak jenom čekejte, kdy vám na pomoc přijede takové kombi jako Allroad nebo Outback.

Argumenty typu obrubník? Pokud neumíte zaparkovat a nedokážete si zvyknout ani na rozměry vlastního auta, nemáte v provozu co dělat, protože pak se nedokážete ani vyhnout jinému autu v úzkém jízdním pruhu, o parkování před nákupnímy centry nemluvě.

O MPV jsem se nezmínil. MPV jsou dobrá nikoliv kvůli tomu, že ty zbytečné litry nad hlavou vám nepomůžou odvést více, než klasické kombi, a přispějou vám akorát k aerodynamice otevřeného deštníku a následně vyšší spotřebě, nýbrž kvůli variabilitě interiéru, která mnohočlenné rodině opravdu může posloužit.

Chápu SUV jako Audi Q5, Porsche Cayenne nebo BMW X5, jelikož jsou to plnohodnotná SUV s jízdními vlastnostmi na SUV překvapivě slušnými.

Chápu SUV jako Audi Q7 nebo Volvo XC90. Holt, když někdo potřebuje opravdu veliké, bezpeční, 7-místné auto s průchodností lehčím terénem, proč ne?

Chápu BMW X6 jako plnohodnotní stylové SUV, protože to auto je prostě plnohodnotné SUV.

Chápu Toyotu Land Cruiser, chápu Mitsubishi Pajero, jelikož luxusní auta s průchodností středním až těžším terénem jsou pro někoho opravdu k nezaplacení.

Chápu Suzuki Jimny, jelikož tohle autíčko je do terénu prostě skvělé.

Ale opravdu si nemyslete, že váš Ford Kuga nebo Renault Koleos jsou luxusní SUV, která to v bezpečnosti a průchodnosti terénem nandají limuzínám nebo větším kombi. A už vůbec si nemyslete, že máte auto, které se vyrovná Volkswagenu Touareg nebo Mercedesu ML v tomto ohledu.

Holt, někteří (hlavně v chudších zemích) žijí jako majitelé Nissanu Qasqhai s pocitem, že mají superbezpečné, superterénemprůchodní a superstylové SUV, ale to je to samé, jako když majitelé Fordu Focus Sedan, nebo Fabie Sedan (většinou ve stejných zemích) dají přednost sedanu před hatchbackem, protože si myslí, že mají limuzínu..
21. 3. 2013 16:34
SUV maju vyhody aj nevyhody
Faktom ale je, ze skvele jazdne vlastnosti su super, len kde sa daju vyuzit, ked vsade sama jama, vymol, kolona a ked konecne prijde fajn cesta - policajt za krickami... To cloveka rychlo prejde chut na jazdenie. Obyvatel vacsieho mesta potrebuje nieco male z vonku, aby mohol zaparkovat ale velke v interieri, kufor by mal mat velky otvor, aby sa tam zmestilo aj nieco z ikei/kiky, podvozok vyssi, nie kvoli offroad, ale kvoli dieram na ceste, neodhrnutemu snehu, kolajam, obrubnikom, lepsiemu nastupovaniu/vystupovaniu/vyhladu atd. atd.

Ja osobne jazdim na sedane dlhom 4,8m, ale este teraz si velmi dobre spominam, ako som isiel pozriet kamosa do Blavy a stvrt hodinu som hladal parkovanie a este dlhsie potom vychadzal zo zaparkovaneho miesta, ked pribudli dalsie auta. Keby som mal toto robit kazdy den, tak ma asi trafi slak. Clovek niekedy rezignuje na skvele jazdne vlastnosti a pozrie sa na vec prakticky a kupi si napr. "Kaškaja" - s velkostou 4,3m je to kompakt ale priestorom je o triedu vyssie, aj vzadu sa sedi super a kufor je vacsi s praktickym otvorom a hlavne - nema to 4,8m, ani 4,5...
21. 3. 2013 16:29
Re: Proč? Irenko já se ptám proč???
Stabilita, chlapče, stabilita. Je to opačně než si myslíte. Čelní náraz je málo pravděpodobný a při šikmém přesazeném střetu na začátku najíždění SUV na nízké auto, či jen otření obou, nebo při mžikovém vyhýbacím manévru, který má střetu zabránit, stačí SUV poměrně málo k tomu, aby začal jet (neřízeně) po dvou kolech nebo se převrátil.To lze vidět i na záznamech. Celých sto let od vzniku automobilu se od prvních "kočárů" stále snižuje těžiště automobilu. Jen v době po zmizení nízkých a širokých amerických "korábů silnic" v ropné krizi, zůstaly v Americe trucky (farmářů, ...) a z těch se tam a postupně i tady v Evropě vytvořila netechnická anti-pokroková móda SUV. Těch kontra-vlastností je celá řada. Jmenujme jen tu, týkající se stability. SUV není do terénu, protože nemůže mít kroutivý podvozek. Ten musí mít kvůli vysokému těžišti tužší pružiny a mohutnější příčné stabilizátory, než nízké auto, aby byl jakš takš s tak vysokým těžištěm stabilní na silnici - náchylnost k překlopení je však znatelně větší - přírodu neokecáte - a dokonce přechod k opuštění stabilní polohy na všech čtyřech kolech je náhlejší ("skokový"), bez varování řidiče náklonem vozu v zavěšení kol. Proto má řidič dojem bezpečí - ale klamný !!! Není těžké si fyzikálně-matematicky odvodit vzájemný vliv průmětu odstředivé síly a průmětu váhy vozu a pak už vědět, že poměr výšky těžiště a šířky vozu je naprosto zásadní pro výchozí stabilitu vozu v zatáčce na jeho překlopení.
21. 3. 2013 11:35
Re: Proč? Irenko já se ptám proč???
Nechtěl bych sedět ani v jednom z nich, nicméně dodám, že na SUV mi nejvíce nevadí ani to, že nejsou hezká, ani to, že jsou projevem stádovitosti importované z USA, ale především to, že podle mého názoru výrazně snižují pasivní bezpečnost silničního provozu. Některé důvody tu již padly, jiné si raději nechám pro sebe - v zájmu nerozvíjení další diskuze - nicméně jeden z mnoha je to, že přes tato zbytečně vysoká auta je mnohem hůře vidět provoz před nimi, a tím pádem se hůře předvídá další dění v silničním provozu. To jistě nepředvídaví řidiči neocení, ale mne to vadí dost na to, abych z tohoto trendu nebyl nadšený. Autobusy, nakladní povozy a dodávky mi v minulosti bohatě stačily, a hlavně je jich proti těmto SUV & co, nesrovnatelně méně a nejsou na rozdíl od nich zbytečné.

Jinak nevím, zda jste tu stádovitost vůbec dobře pochopil. Když tak doporučuji přečíst si ty příspěvky ještě jednou, a v ideálním případě přímo literaturu k tomu určenou. Třeba já jsem psal, že je to vlastnost lidského mozku a do jisté míry je to problém všech lidí. Na druhou stranu je naprosté nepochopení rozdělit lidi na ty co si koupí SUV a co si koupí něco jiného, a považovat je za dvě různě velká stáda. Problém je mnohem komplexnější, ale vůbec jsem nenabyl dojmu, že máte zájem o tuto tematiku. Spíše si podobně jako jeden kolega výše honíte triko domnělou nezaujatostí a nadhledem nad věcí. Jinak i řadu těch otázek, co jste zmínil, má smysl si klást. Jenže to nemá smysl pro každého, stejně jako nemá smysl se snažit přesvědčovat někoho, že malý Crossoever je především hloupá móda, a že by si to 95% lidi nekoupilo, kdyby byl na podobná auta převládající většinový názor na úrovni 80. let, protože jediné co to vyvolá, tak negativní obrannou reakci, případně útok.
Avatar - peter_ko
21. 3. 2013 10:27
Re: VAŠE NAŠE
Hm a ako vieš koľko má kto rokov a akú hudbu počúva. Alebo podľa seba súdim teba? :no:
Avatar - peter_ko
21. 3. 2013 10:22
Proč? Irenko já se ptám proč???
Prečo si ludia kupujú SUV/crossovery keď rovnako dobre im poslúži aj "normálne" auto? Prečo si ľudia kupujú autá keď sa môžu voziť taxíkmi? Prečo vôbec používame autá, veď kedysi boli v Európe tak veľmi obľúbené kone?
Prečo si ľudia kupujú drahé, luxusné oblečenie, hodinky, domy... veď bývať sa dá aj v jednoizbovom byte, obliecť sa môžete u Čiňana za zlomok ceny značkových handier a aj nejaké digitálky za pár drobných sa dajú kúpiť... Prečo...?
Keby sme sa mali takto zamýšlať nad všetkým, tak ľudstvo by už dávno vyhynulo, veď prečo by som sa mal s niečím trápiť keď aj tak nakoniec umriem, že...
Takáto diskusia prečo - lebo je vopred jasná, každý si totiž nájde XYZ argumentov aby obhájil svoju "pravdu".
Veľmi sa mi ale páčia tie reakcie o stádovitosti kupovania SUV, pričom si tí uvedomelí a osvietení pisálkovia neuvedomujú, že na to SUV stádo len blačia z iného, možno menšieho, ale predsa len stáda. Hlavne že majú pocit výnimočnosti. A tak keď niekomu dáva pocit výnimočnosti mať/nemať SUV tak mu to nechajme a netvárme sa že sme lepší, lebo nejazdíme/jazdíme v SUV.

Na záver si ale predstavte situáciu že idete vo vašom aute a z ničoho nič sa na vás rúti protiidúce auto. Z ktorej kategórie by v tej chvíli malo byť vaše auto?

a. SUV
b. nižšia stredná
c. nesmrteľná panda
21. 3. 2013 09:50
Re: Když už jsme u té logiky, možná by stálo stejně tak za p
Jasně, protože pes nebo ovce v autě smrdí ;-)
21. 3. 2013 09:36
Re: Absolútne nesúhlasím s autorom článku
Třeba líp se do toho nasedá a vysedá. Evropská populace stárne. A cesty k chalupám v Čechách nelze ani komentovat.
21. 3. 2013 09:34
Re: SU V loji
Ty si asi v Yetim nesedel, vsak?
21. 3. 2013 09:29
Re: Absolútne nesúhlasím s autorom článku
Tiez nesuhlasim s autorom clanku a suhlasim s Yelushom. Ja som si pred 2 rokmi kupil Yetiho. Dovody a poziadavky: mam 2 male deti, potrebujem prevazat kocik pravidelne, najlepsie v nezlozenom stave, jazdim kratke trasy najma v meste, cize nechcem dlhe auto, aby som mohol lahsie zaparkovat. Tu v Kosiciach sa casto parkuje pozdlzne. Chcel som variabilny interier, na dnesne cesty co najrobustnejsi podvozok, rozumna cena. Povodne som si vybral Golf +, avsak pri pohlade na Yetiho v rovnakej cene malo toto auto vyhodu vacsieho kufra, uzasnej variability zadnych sedadiel (posuvanie, sklapania, vyberanie, odklapanie, ...) Dalej malo silnejsie 1.2TSI 105k, 6 kvalt. Celkovo vazie a robusnejsie. Spotreba vyborna. Pri dlhych dialnicnych jazdach motoricky uplne postacujuce pre rodinnu prepravu, odskusane 2x Chorvatsko. Spotrebu mam priemernu 6.5l s 75% jazd v meste. Pri kupe som zjednal u skody zlavu, tak ma vysiel na 14500,- Eur aj s klimou, centralom, dialkovym, el. oknami, tempomatom, atd. Za tuto cenu lepsie auto nebolo. Pri dnesnych rozbitych cestach tu V kosiciach svoje rozhodnutie o kupe kompektneho SUV len utvrdzujem. Je rozdiel s kolesom 16" a pneu 215/60 prejst cez jamu hlboku 15cm a dlhu 50cm ako s Pandou, ktora ma koliesko 14" a urve napravu, pretoze ta diera pohlti cele koliesko. Trosku ma hneva v clanku zaradenie Yetiho medzi Juke, Mokka, SX4. Yeti je predsa vacie ako Quashkai, ASX. Osobne som sedel vo vsetkych a Yeti nieje o nic mensie ako Tiguan, RAV4 (dozivajuca verzia) a pod. Hovorim o vnutornom priestore. Do kufra dennodenne vkladam postaveny velky detsky kocik, plato mam v garazi. To Juke, ASX ani quashkai neponukne. A ani variabilne sedadla vzadu.
Avatar - Phoenixx
21. 3. 2013 08:42
Re: Kompaktní MPV
Ja mam Focus II hb a v pohode som dozadu dal 3 detske autosedacky. S kocarom som nikdy proble nemal, nemusel som ho rozoberat, proste som len zvolil taky, co sa da jenoduchym pohybol zlozit a nezabera vela miesta. Pride mi rozumnejsie a hlavne lacnejsie prisposobit kocar autu ako naopak. 99% dlhych ciest a vyletov som zbalil vsetky veci do kufra bez nutnosti demotaze plata. Na chaty som sa s tym dostam aj cez lahsi teren a v zime som nikdy nemal problem, to je skor o kvalitnych pneu a jazdnom style. Pre mna je cela tato SUV a crossover moda silno nepochopitelna, hlavne ked clovek z kazdej strany pocuva o tom, ze je kriza, nie su peniaze, ceny paliv stupaju... ocividne to tak nebude
Avatar - dal
21. 3. 2013 08:37
Nic na tom není
Prostě se líbí nic víc.
21. 3. 2013 06:54
Re: VAŠE NAŠE
to preto lebo ako 13 rocny fanusik rytmusa sedis zatial iba vzadu. Ked budes velky a tatko ti dovoli sadnut za volant takej mazdy 6 ci 3er tak pochopis, co je to nizke tazisko a perfektne jazdne vlastnosti a absolutne ta nebude trapit, kolko miesta mas vzadu.
21. 3. 2013 00:07
Re: Móda
Jenže 6B6 nepsal o malém stísněném autě, ale o M6. Navíc při malé výšce 185 cm není už vůbec co řešit :-) .
Avatar - Jaros71
21. 3. 2013 00:03
Re: VAŠE NAŠE
Bingo...!
Po VW Touran už po nějakém SUV pokukuju.. ;-)
Jen je těžké vybrat ..japonci nemají prakticky příplatkovou výbavu..kupovat TOP řadu jen kvůli šíbru je děsná otrava!! :no:
Korejci mne nepřesvědčili..
Jízdně a pohodlím jsou ta auto přád ještě horší než ta Z EU nebo Japonska.
Asi počkám konzervativně na nový VW Tiguan..snad bude větší než stávající model.
Kombík je bohužel už moc nízké a dlouhé auto..
21. 3. 2013 00:01
Souhlas s autorem, i když..
podobně se dá dívat i na Američany a jejich "vášeň" pro pick - upy. Já ta auta chápu jako bytelné, navýsost schopné pracovní nástroje, s nic moc jízdními vlastnostmi a přesto jich v amerických filmech a seriálech vidíte spoustu i ve městech. Mnozí namítnou, že americká města jsou větší, je v nich víc místa, a tak je to v podstatě jedno. Je to svým způsobem pravda, ale i tak nechápu proč třeba po LA jezdit Dodgem Ram nebo Fordem F-150.
Avatar - Jaros71
20. 3. 2013 23:56
Re: Móda
Tak tedy já raději tu CX5..!! ;-)
Malé nízké stísněné auto pro mých 185cm není nic ideálního..a pro děti v autosedačkách už vůbec ne! :no:
Navíc pohon 4*4 je výhoda nejen v zimě..
20. 3. 2013 23:54
Re: Když už jsme u té logiky, možná by stálo stejně tak za p
To o kvalite silnicni site v USA je samozrejme absolutni blabol cloveka, kterej si obcas zaleti do NYC na nakupy. Jiste, spousta SUV asfalt neopusti, u trucku uz to neni tak horke, podle meho Cesi by se chovali uplne stejne, kdyby meli levny benzin a delsi tradici vice vozu v rodine. To je jako se smat Evropanum, ze jezdi sami v aute pro pet lidi. A nelze nez souhlasit s tim, ze kritictejsi pro pruchod terenem je ve vetsine situaci prave svetla vyska, rozdil ctyr centimetru muze znamenat mnoho. Ctyrkolka prijde ke slovu hlavne za spatne adheze, v beznem zivote to znamena pouze snih a i tak to ve vetsine pripadu vyresi retezy.
Nepamatuju se, ze by se mi v Cechach stalo, ze jedu hodinu nebo dve mimo asfalt, to je treba na zapade USA naprosto bezny.
Avatar - Uhlik
20. 3. 2013 23:43
Re: VAŠE NAŠE
Treba auto soferovat, nie sediet vzadu.

Tam sa treba presunut len v jednom pripade, ale aj ten uz s vlastnym byvanim odpada :-)
Avatar - gld
20. 3. 2013 23:14
Obrubníkový off road
Prečo prečo, nuž lebo voľakedy mali aj osobné autá normálnu svetlú výšku. Takému favoritu by dnes k titulu "off road" chýbala snáď len uzávierka diferenciálu.. Zato dnešné popolnice si (z viac či menej objektívnych dôvodov) ťahajú bruchá a olejové vane po zemi. K tomu pridajte nízkoprofilové run flaty a super cool šport tuning nárazník potiahnutý námornú míľu pred auto a nepoužiteľný voz je na svete.

Crossovery a prednohrabové SUV potom len riešia problém, ktorý sa umelo vytvoril- to jest ľudia chcú auto na každý deň a do každého počasia, nie mašinu čo usekáva desatiny sekundy na nordschleife.

Automobilky si môžu len gratulovať: výrobné náklady ako b-segment, cena o 1/3 vyššia...a ľudia sa o to bijú jak o nedostatkové zbožie. Haleluja, kapitalizmus funguje..
Avatar - Ham.
20. 3. 2013 23:01
Re: SU V loji
výšku sedáku nad zemí občas zveřejní Autobild, ne v běžných testech, ale třeba v testu ergonomie
[odkaz]
20. 3. 2013 22:54
Re: VAŠE NAŠE
Yeti je skutocne krasny predstavitel segmentu. Navyse v suvislosti, ze ani Skodovka sama neplanuje v tomto zverstve pokracovat >:D
20. 3. 2013 22:50
Re: Absolútne nesúhlasím s autorom článku
Tie 1-3cm navyse svetlosti podvozka city crossoverov ta skutocne v terene spasia...
Kvoli spomenutemu parkovaniu staci nahodit vyssi profil pneu a netreba crossover.

Je to hlavne moda; chvilu sa s nami zvezie, neskor vysumi.
Avatar - Ham.
20. 3. 2013 22:49
Re: Doporučuji většině zde diskutujících,
:yes:
20. 3. 2013 22:45
Re: SU V loji
Fabia sedi nizko ako sportak. To sa potom necudujem tym sportovcom s trojsalkami, ked to tak honia; ono si to priamo ziada :-)

Ktory magazin uverejnuje aj vysku sedenia od zeme?
Avatar - Well-being
20. 3. 2013 22:29
Doporučuji většině zde diskutujících,
aby se oprostili od svých povýšeneckých teorií a socialistického plánování a ponechali výběr auta na každém zákazníkovi. ;-)
20. 3. 2013 22:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2013 22:09
Re: suhlasim s autorom clanku
Asi tak nějak. Žádný důvod pro koupi těchhle aut mimo jízdu v lehčím terénu nevidím....a to už by měl mít tenhle typ vozu pohom na všechny 4, čímž se dostáváme někam jinam. A ani s tou bezpečností to není tak jasné, četl jsem článek, že je tomu přesně naopak.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2013 21:37
Re: Když už jsme u té logiky, možná by stálo stejně tak za p
V USA není nejprodávanějším autem fullsize suv (tahoe, yukon,ecalade, navigator, expedition), ty so na chvostu podejního žebříčku.

neprodávanjěším autem je fullsize pickup, chce to neplést si pojmy >:D
20. 3. 2013 20:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
20. 3. 2013 20:09
Re: SU V loji
pro rozšíření tvých obzorů ve Fábii sedíš 50 cm nad zemí, v C-klasse 51cm, v CLA 52 cm, v Golfu 53 cm, v malém MPV (třeba B-max) je to 61 cm, v malém SUV (třeba ta Mokka) 70 cm u větších MPV a větších SUV je to ještě o něco výše.
20. 3. 2013 19:12
Re: Do města ideál...
Kdybys mne pozorně četl, tak bys věděl, že mne napadlo, že tablety mohou být dobré. Já se negativně vymezil pouze vůči netbookům.
20. 3. 2013 19:08
Re: Do města ideál...
Nenapadlo tě někdy, že si lidi kupují tablety třeba kvůli tomu, že jsou dobré. Podle tebe je asi vše, co je úspěšné a proto i hodně prodávané, určené pro stádo. Třeba já jsem nikdy nebyl fanoušek Applu, ale iPad mě přesvědčil, že ta firma si nezískala tolik fanoušků jen nějakou mediální masírkou. Pro mě je iPad jednou z nejlepších věcí, co jsem si za posledních hodně let koupil. A stejné je to i s těmi SUV. Prostě se někdy nějakému výrobci zadaří a vytvoří produkt, který lidi kupují. Stádnost v tom nehledej. I ten VW se nestal nejprodávanější evropskou značkou náhodou. :yes:
Avatar - happy_driver
20. 3. 2013 18:52
Re: Konečně se někdo odvážil
Slušná zmes nezmyslov v jednej vete.
Avatar - peV
20. 3. 2013 18:51
Re: Proč crossovery v Evropě?
Musím říct, že i mě - mladému - se třeba do a z A4 lezlo dost nepohodlně, zlatá SUV.
Avatar - peV
20. 3. 2013 18:49
Re: VAŠE NAŠE
:yes: Většina argumentů už byla řečena. Článek skutečně blboučký. K té Q3 jenom dodám, že tam šla praktičnost kufru dost stranou, kam se hrabe na kvádroidního Yetiho. Ale jinak se v ní jezdí parádně.
Možná stojí za zmínku, že běžná auta (neSUV) se za poslední roky dost snížila, plastové lišty na dveřích a podobně odolné, nebo snadno vyměnitelné díly zmizely a přibylo laku a chromu. Čili jejich schopnost projet blbou polňačku, nebo zaparkovat u lesa bez úhony se dost zmenšila. SUV jsou řešením, případně pak zvedlá kombi typu XC70, scout, alltrack a allroad.
20. 3. 2013 18:49
Re: Do města ideál...
Souhlas. Taky mi to nejde do hlavy, ale prostě se tak lidé chovají. O té stádnosti jsem taky psal níže, dokonce i argumenty stáda (teď nemyslím jen tady u SUV, ale obecně příslušníků určité zájmové skupiny) bývají často podobné jako vejce vejci a s tím moc dělat nejde.
Marketingoví stratégové mají tuto lidskou vlastnost celkem zmáknutou, a i když jim občas něco nevyjde, když se vhodně naservíruje jakkoliv hloupé zboží, pokud se podaří lidi zmanipulovat tak, že jsou sami přesvědčení, že to chtějí či potřebují, pak mají firmy na určitou dobu vyhráno. Tu mne třeba napadá produkt ze zcela jiného soudku, ať se tu nedohadujeme se zastánci SUV (když potkám takové CX-5 nebo CX-7, tak mne to rozhodně potěší :-) ), A sice netbook. Jsem uživatel notebooků prakticky 20 let, ale netbooky jsem od počátku považoval za nesmyslnou předraženou hračku, která musí brzy vyjít z módy. Trvalo to asi rok nebo dva a už jsem četl, jak jdou prodeje beznadějně dolů - lidé prostě přišli na to, že to onu proklamovanou užitnou hodnotu nemá. Ale výrobci i prodejci se napakovali. Dneska zase všichni mají či aspoň chtějí tablety. Ale budiž, tady si jeho výhody představit dovedu, nicméně stále je citit, že zde vliv stádnosti je obrovský. Sám si ho koupím až tehdy, kdy ho budu opravdu potřebovat. Podobně jako jsem byl jeden z posledních co měl mobil, ale zase jako jeden z prvních, co měl digitální foťák, či nyní novou Mazdu 6. Mne ta stádnost nikdy nebyla blízká, a trpím, když mne do ní někdo nepřímo nutí. Ale s tím se už člověk asi narodí a těžko to měnit.
Myslím, že je to věc i psychologie, i emocí, Člověk je především emoční tvor a jen záleží, z jakého úhlu pohledu se na vzory chování podíváme a jakým způsobem se je budeme snažit popsat.
20. 3. 2013 18:39
Re: Absolútne nesúhlasím s autorom článku
Naprosto přesně :yes:
Avatar - TeeJay
20. 3. 2013 18:11
SU V loji
Zdá se, že se tu sešli stárnoucí frikulíni s artrózou, kteří si neumí představit život bez malého SUV a francouzských holí, >:D takže asi nemám šanci. Ale argumenty pro padly v článku, pod ním spousta řečí, jenže protiargumenty veškeré žádné.

Nelze zpochybnit určité výhody pro ty, kteří nejsou zdravotně zcela v pořádku. Ti SUV určitě ocení, ale popularitu to nevysvětluje.

Větší vzdušnost interiéru? Seděli jste někdy v klaustrofobickém Yetim, Juku nebo dokonce v Mocce? >:D Oč vzdušnější je SX4 oproti Swiftu?

Snadné parkování u obrubníku? Viděli jste kde Mocce končí nárazník? Povedlo se mi ho u malinko zvýšeného obrubníku drbnout.

Vyšší světlost? O Opelu Mokka už jsem psal. Po polňačkách už jsem se něco najezdil s normálními auty a bez problémů, i když tohle je asi přijatelný argument. Ale stejně jako u těch lidí s problematickými klouby je třeba se ptát, kdo to opravdu potřebuje. V čem ti chudáci, co mají chalupu na Kriváni, jezdili doteď? Nedostali se tam náhodou s Corollou taky?

Přehled o provozu? V malém SUV? Tak to je fakt fór, ve většině v nich se sedí asi stejně vysoko jako ve Fabii. A co vajíčkové tvary a módní nízká okna? Při parkování radost až na půdu, hlavně pro ty řidičky, co mají být cílovka. :-)

Takže se dostáváme k tomu "líbí se mi to". >:D Otázkou je, jestli opravdu stačí tak málo, aby se tomu obětovaly ty jízdní vlastnosti, spotřeba apod. Protože cílovka pro malé SUV v podobě staršího člověka se zdravotními problémy, jenž má chatu uprostřed vojenského prostoru (abychom zkombinovali alespoň dvě pozitiva), se mi zdá trošku marginální.
Avatar -
20. 3. 2013 17:55
Re: Do města ideál...
Víte, ono to ani není věc emocí, protože takový nákup Lancera Evo IX je čistě věc emocí a rozumím tomu velmi dobře.
Tady jde o něco jiného - o stádnost. VW dělá dnes téměř nejhorší auta v Evropě, ale z nějakého záhadného důvodu to kupuje většina obyvatel Evropy. Bylo by asi na leta uspořádat psychologický průzkum, proč tomu tak je. Proč lidé bez vlastního názoru, bez sebevědomí, bez jakékoli individuality mají potřebu vyhazovat peníze za ty kýče. Co je k tomu vede? Co je to za typ lidí? Už jste v crossoveru potkal nějakého technika? A naopak, viděl jste někdy managera ve Fiatu?
Myslím si, že to je věc psychologie, kterou mají prostě někteří tak dobře zmáklou, že té pomalejší části obyvatelstva Evropy nacpou vlastně cokoli. Od eurototality po crossovery.
20. 3. 2013 17:46
Re: Výška
Každému vyhovuje něco jiného a každý si také něco jiného koupí. Nikdy mě nenapadlo některou třídu aut označit za nesmyslnou. Pokud se nějaké auto prodává, tak asi má pro někoho i smysl. Nic na tom nemění fakt, že někdo jiný ten smysl nevidí.
20. 3. 2013 17:27
Hlasuju pro SUV
Dlouhá léta jsem pohrdal SUVéčky. S tím, že to nic neumí pořádně a jezdí v tom hejskové. No, tak to jsem šlápl vedle. Když už jsem začal psát čtvrtej křížek, kočáry v kufru nehrozily - přišly výlety do přírody. A věřte, že spodek S-maxu se dá na polňačce krutě zhyzdit. Jó, a ta výška, měřím 184 cm a sakra dobře jsem si už v MPV zvykl na to, že otevřu dveře, šoupnu pozadím do strany a sedím (nebo stojím). Pokaždé, když mě někdo veze v "nízkém" autě (nic proti nim), například při nasedání z chodníku ještě dlouho cítím kyčel. Takže - vyšší posez beru jako zásadní výhodu - i s tím pohodovým nadhledem. Bezpečnost a jízdní vlastnosti - fakt nejsem ďábel, takže tím kolem před sebou kroutím úměrně situaci na silnici a na plyn šlapu podle předpisů, fakt. Spotřeba? Zrovínka dnes jsem to měřil, samosebou podle natankovaných litrů, a stále se pohybuju kolem 7-7,4 l nafty (nepíšu o malým crossíkovi, ale CX-7). Věřím, že kupci "bejby" SUV oceňují právě posaz, vnitřní vzdušnost, mnohdy světlost podvozku. 4WD - jak kdo chce, já už ho ocenil. A jinak - tahle diskuse by mohla být nekonečná, protože každý má rád něco jiného, že. Naštěstí . :yes:
20. 3. 2013 17:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2013 17:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar -
20. 3. 2013 17:14
Re: Výška
Měřím a vážím podobně, celoživotně jezdím ve všem možném (donedávna s většinou aut na trhu) a nemám potřebu spadnout do Crossoveru, který poskytuje méně prostoru než velká část aut vyšší střední třídy.
20. 3. 2013 17:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2013 17:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2013 17:09
Re: Do města ideál...
Argumentujete hezky, souhlasím, ale kukněte na můj příspěvek níže. Tady je jakékoliv vysvětlování marné. Člověk je emotivní tvor a při koupi se rozhoduje převážně podle emocí. A když si jednou strčí do hlavy, že je SUV dobré auto do města, tak je to nošení dříví do lesa se mu rozumově snažit vysvětlit, že vhodnější je třeba Panda, protože on si stejně všechny své argumenty bude přizpůsobovat tomu, aby se shodovaly s jeho emocemi.
Avatar -
20. 3. 2013 17:09
Re: Proč crossovery v Evropě?
DĚKUJI!!!
Konečně první rozumný důvod.
Ano, máte pravdu, našli jsme první skutečnou výhodu, kterou je snadné nastupování a vystupování motoricky handicapovaných.
V té souvislosti mne napdá, zda jsou všichni uživatelé crossoverů motoricky handicapovaní? S invalidními značkami nejčastěji potkávám malé automobily, nikoli crossovery.
Avatar -
20. 3. 2013 17:04
Re: Absolútne nesúhlasím s autorom článku
Jenomže koupí GT86 něco získám, tedy vím, za co platím.
Ale u crossoveru? Za co platím? Variabilita interiéru - nesmysl, polovina kombíků je na tom líp, to jsou kecy. Vynikající jízdní vlastnosti - je vodět, že nevíte, o čem to píšete - nesmysl. Ta vyšší světlá výška - u "normálních" automobilů neustále klesá, protože silnice jsou v Evropě (ČR asi úplně Evropou není) čím dál kvalitnější a potřeba překonávání vyšších nerovností klesá (na rozdíl od Žigula z let sedmdesátých). Ostatně pro rozvojové země jsou vyráběny automobily zaměřené právě na vyšší světlost a vyšší únosnost podvozku (např. Fiat Siena/Palio), aniž by se jednalo o crossovery.
Zapomněl jste (účelově) na spotřebu paliva, na špatné brzdy, omezenou orientaci a tím naopak horší parkování, atd.
Jde o to, že právě věta "Predsa človek ktorý si kúpi SUV asi potrebuje alebo chce jeho výhody a nebude si kupovať A4 aby držal dobre v zákrute..." je klíčová, JAKÉ VÝHODY? Jako SKUTEČNÉ výhody platím? Z toho, co jste napsal, to není ani jedna...
Avatar - lukyer
20. 3. 2013 17:03
Výška
Tak například můj důvod je především prostornost SUVéček. Měřím 2m, vážím přes 100kg a Superb nebo A6 je mimo mé finanční možnosti. Tudíž pro pohodlnou jízdu potřebuji tento segment auta. A ano, Octavia je pro mě směšně malá a nikdo si za mě nesedne ;) Ale věřím, že jsem v tomto vyjímka, která si je vědoma veškerých neduhů SUV :-) Především čelnímu odporu na dálnici při 150km/h a tomu odpovídající spotřebě ;-\

Za pohodlí se platí.
20. 3. 2013 16:36
Konečně se někdo odvážil
Konečně se někdo odvážil říct pravdu do davu, že SUV jsou nesmyslné - a proti přírodním zákonům.
20. 3. 2013 16:29
Re: Proč crossovery v Evropě?
Naprostý souhlas, co se týče výhod crossoverů.

Taktéž nechápu Američany. Známý má Forda F-150 a snad nikdy nevyjel z Los Angeles.
Ale fakt je ten, že více a více Američanů sahá v poslední době po menších vozech - i kvůli spotřebě(nadávají tam vysokou cenu paliv, která činí maximálně okolo 20kč za litr ;-) ). Dokonce i hybridy jsou poměrně populární - např. Prius, ale je poněkud komické vidět nápis Hybrid na obrovských 3 tunových GMC.
20. 3. 2013 16:16
Re: VAŠE NAŠE
Souhlas!
Další věcí je, že, dle mého názoru, vypadají crossovery velice dobře - mluvíme-li například o Yetim.
Avatar -
20. 3. 2013 16:03
Re: Kompaktní MPV
Fakt si na převážení pračky pořídíte Peugeot 2008? Já rozhodně ne!
S kočárem a rodinou je to stejné: jestliže očekávám, že budu vozit rodinu s kočárkem, bude mojí volbou P2008? Mojí rozhodně ne, asi mnohem spíš zvolím spíš Fiat Bravo, kam se 2 děti a 2 dospělí + kočárek s hromadou bagáže (jak už to s malými dětmi bývá) vejdou úplně v pohodě a zaplatím stejně jako za P2008.
Avatar -
20. 3. 2013 15:58
Re: suhlasim s autorom clanku
Vyšší bezpečnost jako spatřujete v tom, že se to dřív a snadněji převrátí, že to hůř brzdí, hůř akceleruje, je to těžké, takže to má vyšší setrvačné hmoty... FAKT je to bezpečnější? Podle mě je to přesně naopak!
Avatar -
20. 3. 2013 15:54
Re: Do města ideál...
Nerozumím! Do města ideální mi přijde spíš nějaký Fiat Panda, ne? Malé rozměry, nízká hmotnost, zanedbatelná spotřeba paliva, servisní nenáročnost, směšná cena náhradních dílů...
Pokud sorvnám Pandu s Yetim, tak mi vyjde, že Yetiho koupí jen šílenec, už jen tím, že Yeti stojí dvojnásobek, žere dvojnásobek, servis a díly stojí trojnásobek, brzdí o polovinu hůř, jízdní vlastnosti jsou obdobné (oba se převrací v zatáčce při podobné rychlosti), prostor v interiéru je podobný, takže jediné, co hovoří pro Yetiho je zavazadelník - ale proboha na denodenní ježdění po městě asi nepotřebuju kufr jako kráva, protože na přestěhování rodinného Stenwaye jednou za 15 let si zavolám stěhováky, ne?
Stále jste mi nevysvětlil KDE TY PRACHY JSOU, CO JSEM ZA NĚ DOSTAL?
Panda přejede obrubník asi stejně jako Yeti, v tom rozdíl moc není (akorát Panda má kovaný ramena jako z tanku za 1740 Kč, kdežto Yeti má svařený jedničkový plíšky za 3800 Kč; ovšem Yeti může mít zástěrkovinu za tři kila pod podlahou!).
A to nemluvím ochronických problémech prakticky se vším na Yetim, zatímco Panda jezdí a jezdí a jezdí...
Mně osobně to nepřijde ideální do města, ale hloupé právě do města.
20. 3. 2013 15:53
Re: VAŠE NAŠE
Souhlas :yes: Autorova myšlenka, že si někdo dobrovolně kupuje auto, které má samé mínusy, je směšná. MPV a SUV se prodávají a nikdo soudný to nemůže svádět jen na nějakou módu. Pro hodně lidí bylo prostě kompaktní MPV lepším autem než kompaktní kombík. Při stejné délce nabídnou mnohem víc prostoru, variability a komfortu. Také rozdíl v jízdních vlastnostech není tak velký, jak by se mohlo zdát. Pro rodinu s kočárkem ideální auto. Kompaktní MPV začínají ztrácet hlavně proto, že se rozšiřuje nabídka SUV a crossoverů. Majitelé MPV se rozhodně nevracejí do klasické střední třídy (ta je naopak v Evropě na vymření). Po odložení kočárku se spíš kouknou po nějakém SUV.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2013 15:19
Re: Absolútne nesúhlasím s autorom článku
:yes: :yes: :yes:

SUV a crossovery su buducostou automobiloveho priemyslu ;-)

za par rokov budu sedany kabria a kdejake sportiaky uz len minulostou
20. 3. 2013 15:13
Protože proč?
No protože na větší nemáme Prťkaaaaaaa........

Protože, když přikvačíš před svoje 4plusEins do satelitu - ten pocit přejet obrubník v kusu vejš postavenýho plechu, kdy sousedovi upadne poslední číslo Blesku z ruky - to za to stojí přece.........
Čím větší, čím drsnější, čím víc plast tím víc Atitas pané...... to je to fono....
a pomaličku se ztrácejí auta, co to skutečně umí na všechny čtyři a vydrží déle, než "SSSEEEEDDDDMMMM" i když to by bylo žůžo.....

Ne a teď zase trošku zjihnu..... pokud ten crosík má pohon všech čtyř - ať už je jakýkoliv - je to kus bezpečnosti navíc a možnost někde si neustlat - ale jako se vším - bez použití základního mezičlánku mezi hlavovou opěrkou a plynovým pedálem - jsou to jen samoukájecí kilogramy vožené navíc............kupujme co potřebujeme, využijeme a použijeme - ne to, co nám předloží "že potřebujeme"..........
Avatar - Barrichello
20. 3. 2013 15:01
Nejlepší je sedan a kupé
:-)
To je klasika a vždycky sem odvezl co sem potřeboval.
20. 3. 2013 14:07
Re: Móda
Přesně tak, lidi jsou stádo ovcí a nepřemýšlí mozkem, ale koulema (teda jak je vidí ostatní). Vždy jsem byl proti davu a když jsem si kupoval auto pro rodinu a potřeboval velký kufr, tak jsem si koupil ... dodávku. Všichni na mně koukali jako na blba, ale co, ať si koukaj.

Pro SUV každý argumentuje právě tou rodinou, ale pravda je, že o moc větší kufr nemají, hlavně kvůli designu. Nehledě na to, že jsou o 100 tisíc dražší. O kombíku to platí stejně - vždy mne pobaví, jak mají všichni na kombících ještě tu rakev, protože mají kufr malý. Pořád to je někde 500-600l, což jsou nezajímavá čísla.
20. 3. 2013 13:59
Re: Autor klade otázku
Nedá se než souhlasit. Ačkoli na plakátu žádný crossover asi nikdy mít nebudu, realita je taková, že chci nastupovat pohodlně, neodřít nárazníky při parkování a projet polňačku ( zatím mě vždycky limitovala světlost, né dvojkolka). Až budu jednout ukládat děcka do sedaček, dám vědět jestli to taky platí .)
Jistě, z "automobilového" hlediska je zvýšení stavby nevýhodné, ale využití a vnímání účelu auta se tady posouvá- stejně jako se dneska z telefonů telefonuje hůř, ale zato umí hodně jiného- není dnešní auto pro běžného zákazníka sportovní náčiní ale prostředek komfortu. ( A díky za to, že už vlastně jezdí docela normálně i když jsou vysoká.)
20. 3. 2013 13:53
Proč crossovery v Evropě?
Protože obyvatelé Evropy v průměru stárnou! Klady které kolegové vyjmenovali oceňují starší lidé. Jsem jedním z nich a vím jaká je radost sedat do nízké sedačky sportovního vozu s ischiasem nebo artrózou kolena či kyčle. Hodnoty které jsem považoval za neměnné (pro sebe): nízký posez, nízké auto s koly v rozích, skvělá stabilita v zatáčkách, dynamika vzaly za své při nástupu zdravotních problémů. O autě typu crossover bych uvažoval, ale ještě jsem to nikomu neřekl, protože mi bude hloupé obhajovat koupi něčeho, co jsem 10 let jadrně hanil.
K Američanům: kdo z Evropanů pochopí pickupy do města nebo auta s maximálkou přes 250 km/hod na 8 proudové dálnici, která má na 30 km dvě zatáčky a nejvyšší rychlost je 110.
20. 3. 2013 13:48
Re: Crossover
Ja ani raz. Ale je pravda, ze do prirody autom nejazdim :-)
20. 3. 2013 13:43
Absolútne nesúhlasím s autorom článku
Môj názor na túto problematiku nie je čiernobiely, pravda bude asi niekde uprostred, ale prikláňam sa k zástancom SUV. Dôvody už boli spomenuté a sú to určite dôvody viac než rozumné. Väčšia svetlá výška v kombinácii so 16-17" diskami je na dnešných cetách na nezaplatenie, poľné cesty, štrkové cesty, rozbité cesty, nehovoriac o snehu, snehových valoch (aj na parkovisku po prejdení pluhu), závejoch, jamách, vode, kde celú zimu na klasickom hatchbacku zápasím s týmto problémom, málo parkovacích miest núti človeka často parkovať na trávnikoch, obrubníkoch atď. Nie je pravda ani myšlienka o zlých jazdných vlastnostiach, napr. CX-5 má vynikajúce jazdné vlastnosti porovnateľné s klas. nie SUV autami a to pri svetlej výške 21cm. Tak isto aj prechodnosť zimným terénom napr na chatu, lyžovačku atď. sa v kombinácii svetlá výška s dobrými zimnými gumami dá zvládnuť aj s dvojkolkou aj keď samozrejme pre SUV je lepší pohon 4x4. V rámci bezpečnosti je to relatívne, ale radšej by som zrazil srnku na RAVKE ako na octavii. A posledná veľmi dôležitá vec je, že ľudom sa proste tieto autá páčia, majú dobrý image, pôsobia a sú robustnejšie, lepšie sa do nich nastupuje a lepšie sa v nich cítia, takže výrok typu "nechápem zmysel" SUV môže napísť len diletant. TO je ako napísať, že je nezmysel kupovať GT86 lebo má malý kufor, alebo že je nezmysel kupovať combi, lebo sú dlhé a zle sa s nimi parkuje. Predsa človek ktorý si kúpi SUV asi potrebuje alebo chce jeho výhody a nebude si kupovať A4 aby držal dobre v zákrute...
20. 3. 2013 13:41
Re: Móda
Přesně tak. Módní záležitost,nic víc. Pokud půjdu za nějaký rok do mazdy, rozhodně nekoupím CX 5, ale M6 kombi. Sedět v dodávce opravdu netoužím. Chci auto ;-)
20. 3. 2013 12:54
VAŠE NAŠE
Jak, že "nám" a jaká "Vaše"? Nikoliv "nám", nýbrž v Evropě nabral na síle logický segment, a co se týká toho, že diskuse je naše... no to bych si tedy vyprosil. A vůbec... co autor vlastně komentuje? Já nevěřím, že to nahoře se dá napsat s tím, že mám současně pod levou klíční kostí srdce motoristy.

Oprostěme se tedy od (naštěstí) zde pouze nahodilých článkových přešlapů a podívejme se na svět malých crossek očima silniční, garážové reality. Především je nutno v sobě zapudit tu malokrysí zoufalost, která spočívá v jakémsi povýšeneckém postoji k tomu, že předmětná auta neprojedou Velkým kaňonem s prstem ve výfuku. A proč jako by to ta auta umět měla? Už jsi nekdy viděl aspoň nezpevněnou cestu? Kde jako bys chtěl jezdit s autem v přírodě? Život běžného člověka není rallye Dakar. Na druhé straně je život běžného člověka-motoristy o nasedání a vysedání z auta, o nakládání a vykládání věcí, o orientaci v provozu. A tohle všechno nasvědčuje právě dotčenému segmentu.

Pokud si tedy chce někdo lehnout za volant, zde nezbývá než doporučit caymana, pokud však někdo může, musí či chce auto užívat každý den, a to doslova do imrvére, pak nějaká ta crosska (samo, vedle toho caymana) k zahození není.

Co se týká vnitřních poměrů v kabině, pak tohle nenazírej úhlem prosťáčka při pohledu na Saharu. Každý cenťák do výšky má cenu garážového zlata, ostatně, pokud sis někdy holil za jízdy číro v nějaké klasickém subkompaktu (mimo produkce VW, jasně) pak víš, co znamená číslo nad hlavou.

Tak tedy, jo, napsat to musím, zcela nesmyslná (ano, mračím se) článková antiesůvé onanie sem nepatří. Do moderní garáže však (i) malá crosska patří, a na tom trvám.

Konečně tedy to hlavní: Jaký model vybrat. Zde to máme jasné - YETI, YETI nebo... YETI. Volnomyšlénkáři budou mít zanedlouho zamotané palice, přijedou produkty od Peugeotu, Renaultu, jo, jo, jede to dobrým směrem. A skutečnost, že klasické subkompakty budou strádat. Tak ať, ty bys snad chtěl jezdit v riu?

Můj osobní tip na výborný vůz daných požadavků je - AUDI Q3, až ho uvidíš, spadne ti brada.

P.S. To víš,napsat je ovšem ještě nutno, že eleganci, vrcholný styl a vrcholnou prestiž, tu ti na silnici ovšem nadělí až délka blížící se pěti metrům. No jo, ale to máš stejný, jako bys odmítl večerní seanci se svojí milou jenom proto, že jste spolu shlédli před tím dokonalé péčko s názvem dlouhý, delší... nejdelší.

BRAVO (komplet) SUV :yes: :-!
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2013 12:51
doba crossoverov je este len na zaciatku a je pokracovanim u
coskoro sa to este viac rozsiri, pride maly crossover od hondy, chysta sa novy soul, pride crossover od BMW, Quoros tiez chysta crossover, capture 2008 mokka su len zaciatkami ... ktore sputili lavinu ..... SUV chysta aj seat aj jaguar a aj dalsi..... niet sa comu divit.... crossovery a SUV su dnes taziskovymi modelmi vacsiny znaciek ... ci uz je to nissan, bmw, porsche... len si zoberme ze kde by bolo porsche predajmi bez cayenne .... no pekne hlboko by padli.... kde by bolo bmw bez X5,X6,X1,X3? tiez by predavali len polovicu z toho co dnes... a chysta sa nam nova X4... sila ako sa bmw preorientovalo na SUV :yes: ... podobne audi... mame Q3,Q5,Q7 a coskoro pride aj Q4.... trend je jasny.. crossovery a SUV maju velku buducnost aj vdaka praktickosti lepsiemu nastupovaniu lepsiemu vyhladu a vzdusnejsim interierom a skvelemu pristupu do kufra ktory je velky a prakticky a vzdusny.... nie dlhy a uzky.

zoberme si to takto..... nissan ma najpredavanejsi model v eu kaskaj, v porsche najvacsi uspech dosahuje modelom cayenne ktory zadupal predajmi carreru hlboko do zeme, napredavanejsi model kie v eu bol sportage, v pripade dacie zase duster, uspech SUVeciek teda asi nebude nahoda.....

;-)
Avatar - Ham.
20. 3. 2013 12:43
Autor klade otázku
a nedokáže na ni odpovědět. Dokonce se o to ani nepokouší. Důvody jsou podle mě celkem jednoduché a jasné.
1. v řadě případů ze svého okolí i ze své vlastní zkušenosti vidím, že SUV (malé, střední nebo i velké, zde záleží čistě na finanční situaci) je druhým autem do rodiny s tím, že velmi často je používáno ženskou polovičkou domácnosti.
2. ženská polovička domácnosti zcela programově pohrdá takovými hodnotami jako nízké těžiště, rychlý průjezd zatáčkou nebo nižší hmotnost.
3. ženská polovička domácnosti naopak vysoce cenní:
- zvýšený posed a z toho plynoucí lepší přehled v provozu,
- lepší manipulaci se sedačkami a dětmi na zadních sedadlech
- bezproblémovou průjezdnost městským terénem a v případě 4x4 bezstarostné ježdění za každého počasí
- v řadě případů menší půdorys než srovnatelný sedan či kombi, což alespoň částečně ženám usnadňuje noční můru, tedy parkování
- ve vyšším věku navíc všichni ocení daleko snadnější nastupování i vystupování a vzpřímenější posed.
4. I mužská polovička ocení párkrát do roka možnost delšího výletu kdykoliv a kamkoliv (hory, chata, ryby, různé outdoorové aktivity, kterých dnes rychle přibývá)
Takže shrnuto, jako druhé auto do rodiny, jako určitý ideál pro ženskou část lidstva a možné využití mužskou částí z tohoto typu aut i nadále bude dělat žádané zboží.
20. 3. 2013 12:34
Móda
Tož, s napětím jsem čekal, s jakým závěrem autor přijde, a nakonec mi z toho vypadla jen samá negativa, skoro uměle vytvořená pozitiva a vysvětlení vlastně nikde.

Přesto s článkem naprosto souhlasím, tato auta nemají rozumově vysvětlitelný smysl. A že to lidé kupují? Prostě je to lidská vlastnost. Něco přijde do módy, a tak aniž by nad tím dost podstatná část populace racionálně přemýšlela, tak se prostě zachová tak, jako většina, jako ti, co jsou okolo nich.

Na toto téma by se dalo napsat strašně moc, dělaly se na to různé pokusy, a bohužel i ti nejsilnější jedinci jsou do jisté míry touto vlastností poznamenaní (zkuste být 35. v řadě, co má odpovědět veřejně na zřejmou otázku, když všech 34 před Vámi budou nasmlouvaní figuranti, kteří odpoví úmyslně jinak - málokdo se nenechá zviklat, aby nevyčuhoval).

Dalším problém je, že tuto stádnost chování lidí si málokdo přizná,a už vůbec ne ten, kdo jí podléhá nejvíce. Místo toho uslyšíme plno pseudodůvodů a pseudovysvětlení, proč právě taková nesmyslná auta potřebujeme... Člověk prostě, když už jedná iracionálně má tendeci si své chování vysvětlit, a to samozřejmě tak, aby bylo pro něj samého přijatelné. Některé z takových vysvětlení jsem už viděl výše v diskuzi, ovšem, že stejné argumenty šly použít před 30 lety, to už nikdo neřeší - tehdy totiž koupit auto podobného charakteru by znamenalo vypadat jako podivín..., dneska budete IN.

Móda těchto crossoverů nové generace je jednoznačně primárně záležitost výše zmíněného, přičemž předpokládám, že to bylo stimulováno marketingovými tahy některých automobilek, které pochopitelně pořád hledají možné díry na trhu a snaží se přijít s něčím novým, s něčím, co tu ještě nebylo, a zároveň to přineslo pokud možno maximální zisky. Zde bych tedy já osobně hledal odpověď.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2013 12:31
Re: Kompaktní MPV
presne tak :yes:

flexibilita v interieri a praktickost v kufri je silnou strankou crossoverou.... skusme preniest pracku v 208micke a skusme to v 2008micke.... 2008micka bude urcite lepsia volba na prenos a nielen pracky ale aj kociarov a rodiny ..... pritom nie je o nic vacsia a dlhsia a ani ovela drahsia a ponuka lepsi vyhlad a vyssi posed a lepsiu prejazdnost napr aj mimo spevnenej cesty... MPV akurat nemaju zvyseny podvozok ale ich praktickost a variabilita je este lepsia ako v crossoveroch .... crossover je zase viac imidozvejsi priechodnejsi ale obe varianty su dnes ziadane.... naopak doba sedanov to ma uz zratane .... a ani klasicke kombiky to nemaju uz lahke.... crossovery im narobia este dost problemov :yes:
Avatar - Ladzape
20. 3. 2013 12:23
Kompaktní MPV
Nemám crossover, ale kompatní MPV o kterých také píšete, Scenic II, k tomu roční dítě a nutnost vozit kočár. Kočár se vejde do kufru aníž bych jej musel rozebírat - do Octavie II, Volva V50 ani Golfu kombi IV se třeba na výšku nevejde a museli jsme sundávat korbu. Do vyšších zadních sedaček se pohodlněji dává sedačka i usazuje dítě. A navíc 158cm vysoká manželka z auta skvěle vidí díky vyššímu posezu vpředu. Takže ano, kompaktní MPV pro rodinu s miminem smysl určitě má.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2013 12:22
suhlasim s autorom clanku
ani ja som nikdy nerozumel tymto obludnejsim autam a zmyslu kdejakych SUV a crossoverov ale doba sa zmenila.... dnesne SUV a crossovery su nahodou uz velmi pohodlne a podobne beznym sedanom jak jazdnymi vlastnostami tak aj interierom a aj spotrebou, vykonom, imidzom.... dokonca sa SUV a crossovery stavaju "in" a su este viac imidzovejsie ako "bezne" auta..... a svoj nazor som uz poopravil a uznavam ze trend crossoverov a SUV je velmi sikovny a rozumny tah..... a tento typ aut j vlasne buducnostou autombilov.... jednopriestorova karoseria na velkych kolesach je jasny trend buducnosti... lepsi vyhlad, vacsia bezpecnost, lepsia prejazdnost, vacsi imidz, viac miesta a vzdusnejsi interier.... clovek v SUV sa neciti tak nejako stiesneny ako v beznom aute....

v clanku sa akosi viac pise o negativach crossoverov ale tie negativa nie su tak vazne ... skor sa mi zda ze tie pozitiva ktore su skutocne celkom zaujimave nikto nevyzdvihuje..... co tak spomenut vyssiu bezpecnost?, lepsiu prejazdnost a priechodnost? lepsi vyhlad z auta? vzdusnejsi interier? lepsie nastupovanie? vacsi pocit istoty za mokra alebo zlych podmienok na ceste?

spoteba o tolko vyssia nie je ako pri beznyc hautach rovnako ani komfort rozhodne neutrpi ziadnu tazku ranu..... mnohe SUV v komforte na celej ciare porazaju klasicke auta takze to je tak.....

kedysi som si myslel ze crossovery a vobec SUV ze su to nejaky vystrelok mody ale zrejme som sa mylil.... SUV a crossovery su v podstate buducnostou automobilov.... bezne sedany zrejme coskoro zaniknu a mozno aj z hatchov sa zacnu uz stavat viac crossovery..... je to tak... crossovery a SUV uz budu vo vacsine a budu prioritnymi autami vo vyrobe tej ktorej znacky..... kedysi boli v mode sedany a kabria..... napr 90 te roky ... dnes su v mode SUV a crossovery.... po sedanoch a kabriach dnes uz ani pes nestekne..... doba sa zmenila.... buducostou je skutocne dnes crossover a SUV..... naopak kdejake sportiaky kabria a sedany su uz ohrozeny druh a coskoro takmer zmiznu......

nemam nic proti crossoverom.... ani SUV..... pochopil som ich vyhody a zmysel a zaroven plne si uvedomujem ich praktickost a hodnotu pricom ponukaju uz rovnaky komfort ako sedany a bezne auta.... nie je nicim neobvyklym ze si dnesny milionar uz kupi rskor range rover ako by mal ist do mercedesu S....... je to tak .... SUV a crossovery su vo vedeni a jasne dominuju jak predajnym poctom tak trendu automobilvoeho priemyslu :yes:
Avatar - strýček BOB
20. 3. 2013 12:21
Do města ideál...
Dobře se v tom sedí, nastupuje, parkuje, je z toho slušný výhled. Podvozek je zvýšený, tudíž odpadá starost o obrubníky, retardéry, rozdrbané křižovatky s tramvajovými kolejemi. Ježděno ze 70% po městě, kde je mraky úsekovek, radarů a maximálek do 80km/h. Tudíž starosti o zvýšenou spotřebu, horší aerodynamiku a mizerné jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech odpadají.
20. 3. 2013 12:10
Crossover
Smysl tato auta dávají, nevím jak v západní Evropě, ale my jsme národ chalupářů, výletníků a víkendových sportovců. Takže spousta mladých kteří chtějí jet do přírody za nějakým sportem, na výlet nebo starších chalupářů potřebují jednu věc - vyšší světlou výšku. Pohon 4x4 je spíš v druhé řadě a je to buď nutnost v případě špatného přístupu na chatu, chalupu, rodinný dům a nebo prostě bonus, který ne každý je ochoten zaplatit. Sám jsem se tolikrát s tímto problém, světlou výškou, setkal.