Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Obamova limuzína se rozbila, nalili do ní benzin místo nafty

40 komentářů

ryccardo
Na dálnici možná a co na běžný silnici. Rychlost auta přeci nezáleží jen na výkonu motoru, ale i jízdních vlastnostech.
Avatar - jozephko
jozephko
Ty si stále hudieš tu svoju pesničku. Pôvodná otázka bola, či je diesel v prezidentskej limuzíne kvôli spotrebe. Ja tvrdím, že spotreba hrá úplne zanedbateľnú úlohu.
V prípade akéhokoľvek útoku na VIP osobu je primárnou úlohou dostať ju na tzv. bezpečné miesto - v prípade amerického prezidenta samozrejme dopredu vytipovaného a stráženého. Jedná sa o letisko s Air Force One (keď bol Bush v Iraku, tak Air Force One mal stále zapnuté motory), veľvyslanectvo či iné bezpečné budovy - a samozrejme nemocnice. Úplne najväčšou hlúposťou by bolo cestovať desiatky kilometrov po vopred nepreverených cestách. Mohli by na nich byť zátarasy, skryté míny či ostreľovači. Takže takýto plán určite nefiguruje ani na 138. mieste.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Samuel
Nevim ,ale kdyz si natuknes youtube nebo google tak najdes dost videii kde zustane ten slavny cadillac stat a prezident preseda. Na to ze snim najezdi mesicne par km je to nespolehlive auto, co se tyce odolnost proti utokum zatim nemel prilezitost ukazat co umi narozdil od mercedesu ktery zachranil nejednou zivot napr. Sevarnadze prezil po raketovem utoku. U amiku je vic kecani a v praxi vetsinou sklamani.
Janodzvonu
Nejnovější ruský tank jezdí na všechno >😒] To jen USAprezident cár umí pouze benzín :no: >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Se 440 kW trvalého a 700 kW špičkového výkonu... Jak? No přece na plný plyn.
Avatar - VL4D
VL4D
Úplně přesně to nikdo z nás vědět nemůže..

Ví se jenom to, že Obama tu limuzínu používá jako dopravní prostředek z letiště na místo jeho vystoupení. Jeho doprovod tvoří vždy docela velký počet aut, předpokládám s ozbrojenou ochrankou na palubě. Ten Cadillac je již natolik bezpečný, že si nevím představit, co by ti útočníci měli mít, aby zlikvidovali celou flotilu doprovodních aut, potom aby dokázali prolomit ty bezpečnostní prvky, a po celou dobu dokázali odolávat výstřelům z desítek zbraní předpokládám ne zrovna mravenčího kalibru..

Ty si asi myslíš, že v případě útoku ty útočníky nezastaví? To jako Obamův řidič v případě útoku nedostane lepší nápad, než jet 100 kilometrů pouští a čekat co se stane? A doprovod (předpokládam na autech se zážehovými motory) si to bude točit na iPhony a dloubat se při tom v nose?

Tomu snad sám nevěříš...
ryccardo
Chtěl bych vidět jak s tímhle obtloustlým jezevčíkem bude řidič utíkat >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Ten mB začal Jelcin používat až někdy v roce 1994, do tý doby vše odjezdili ZIS a ZIl. A nikomu se nic nestalo. A to se až někdy do roku 1999 ten Mercedes se Zilem střídal.
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Tak to řešil Kim Ir-sen. V počátcích své vlády používal jako osobní vozidlo SU-122.
[odkaz] 😄
Avatar - jozephko
jozephko
Ja som napísal, že "či prezidentské auto prejde 300 kilometrov na benzín alebo 500 na naftu, je úplne, ale úplne nepodstatná." O 30 kilometroch píšem v súvislosti, že si neviem predstaviť takú dlhú naháňačku.
Vo všetkých oblastiach existuje tzv. bezpečnostné koeficient. Ak je na výťahu napísané, že uvezie 250 kg, tak to neznamená, že lano sa pri 300 kg pretrhne. Pri výťahoch je tento koeficient 5 a 8 - to znamená, že laná musia vydržať 5 až 8 násobok povoleného zaťaženia.
Takže ak aj rátame, že maximálna vzdialenosť, s ktorou s ráta pri tejto limuzíne, je napr. 50 km, tak sa to samozrejme musí ešte prenásobiť bezpečnostným koeficientom.
Pri uvažovaní, že auto by malo mať nádrž na prejdenie 100 km zbesilej naháňačky, by auto muselo mať palivo aspoň na 1.000 kilometrov.
Keďže tá prezidentská limuzína je obrovská, zmestiť do nej 100 či 150 litrov paliva nemôže byť žiadny problém. A toľko paliva musí stačiť bez ohľadu na to, či je to benzín alebo nafta.
Koľko kecálkov píše bez toho, aby trochu potrápili svoje mozgové závity vo svojej hlavičke >😁 .
Avatar - jozephko
jozephko
Ja som napísal, že "či prezidentské auto prejde 300 kilometrov na benzín alebo 500 na naftu, je úplne, ale úplne nepodstatná." O 30 kilometroch píšem v súvislosti, že si neviem predstaviť takú dlhú naháňačku.
Vo všetkých oblastiach existuje tzv. bezpečnostné koeficient. Ak je na výťahu napísané, že uvezie 250 kg, tak to neznamená, že lano sa pri 300 kg pretrhne. Pri výťahoch je tento koeficient 5 a 8 - to znamená, že laná musia vydržať 5 až 8 násobok povoleného zaťaženia.
Takže ak aj rátame, že maximálna vzdialenosť, s ktorou s ráta pri tejto limuzíne, je napr. 50 km, tak sa to samozrejme musí ešte prenásobiť bezpečnostným koeficientom.
Pri uvažovaní, že auto by malo mať nádrž na prejdenie 100 km zbesilej naháňačky, by auto muselo mať palivo aspoň na 1.000 kilometrov.
Keďže tá prezidentská limuzína je obrovská, zmestiť do nej 100 či 150 litrov paliva nemôže byť žiadny problém. A toľko paliva musí stačiť bez ohľadu na to, či je to benzín alebo nafta.
Koľko kecálkov píše bez toho, aby trochu potrápili svoje mozgové závity vo svojej hlavičke >😁 .
_MT_
.50 běžné civilní normy nepokryjí, ale vlády nekupují dle civilních norem. Civilní B7 (certifikovaná na automatické zbraně) si poradí s kulometem ráže .308 s průbojnými projektily. Sice je to špička běžné civilní nabídky, ale pro tahle auta je to prakticky základ a mohou přežít i zásah RPG (jak už si někteří nešťastníci ověřili). Je jen otázkou, kolik do něj chceš vrazit peněz (pokud ti standardní nabídka nestačí) a co je pro tebe legální. Přetlak v kabině a kyslíkové bomby má kde kdo. Síla ochrany amerického prezidenta je hlavně v doprovodu.

U podobných aut je většinou cílem, aby z venku prakticky nešlo poznat, že mají balistickou ochranu. Nadstandard je tedy na zakázku. Nebo si rovnou můžeš pořídit tank. 😉
Johnnn
Plus odolnost i proti střelám ráže .50 😄 Pochybuju, že speciálky od MB a jemu podobných vydrží alespoň 300 mag
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Pokud to auto má nějakou speciální výbavu, kterou ti nenabídnou jiné firmy, tak o ní rozhodně nikde nepíšou. Věci jako samostatný ventilační okruh s kyslíkovým bombami pro případ chemického, nebo biologického útoku včetně hermetického uzavření kabiny si můžeš bez problémů objednat. Možnosti omezují většinou jen předpisy té které země (vojenskou techniku prostě jen tak získat nemůžeš, ale to se netýká vlád spřátelených zemí). Není problém z auta udělat tank.

Jinak tohle není o úpravě. Mercedes dělá státnickou limuzínu, v poslední generaci byla jen jako Guard a jako obrněná je stavěná od začátku. Není to nějaký dodělek. Právě pro vysoký stupeň už základní ochrany ji skoro nikomu neprodali. Zájemců je hodně, ale takovéhle hračky prý nepatří do rukou drogových baronů. 😄
Avatar - Lonestarstate
Lonestarstate
Jistě, Rusové dělají všechno nejchytřeji, proto se v tý zemi mají už tak skvěle, že odtamtud každej rok milion lidí zdrhne. Btw. Cadillac je mnohem spolehlivější než nějaké M-B. Ovšem Cadillac One je unikát s opatřeníma takového rázu (odolnost proti radioaktivním, chemickým útokům atd), že nějaký úpravce tohle nenabízí ani omylem.
Samuel
Nekdy se ptam proc amici nenechaji stavet auta profikum a neobjednaji jak rusaci mercedes guard. Ten cadillac dost casto zustava stat, bush musel vickrat prestoupit do nahradni limusiny, protoze vypovedela elektronika, obama zustal vyset v dubline [odkaz] >😁 teroristi by meli peknou prilezitost si zastrilet
Johnnn
Takže se pro jistotu NEpřipraví na alternativu, že by auto muselo ujet 100 km,co? Stačí 20, pak už bude vždy fungovat plán B. Na tuti to zachrání snipeři nebo pochopové v pick-upech. Mít tým, který vymyslí takovou volovinu, tak letí na hodinu...
Avatar - peV
peV
jenže v decimální soustavě 15 žádný řád neoznačuje, čili je to nesmysl. "Řádově desítky centimetrů" by se říct dalo (kdyby to sklo měřilo třeba 62 mm, což by se ale přesně nevědělo).
Avatar - Ham.
Ham.
Problematika benzínu i dieselu je podobná. Ani u benzinu nejde jenom „šoupnout“ více kyslíku do motoru a vyprdnout se na množství paliva resp. bohatost směsi. Vstříknutím N2O do sání způsobí, že ve spalovacím prostoru při kompresním zdvihu vznikne hodně bohatá směs na kyslík (což se nazývá chudá směs). Bohatá na kyslík je proto, že N2O obsahuje více kyslíku než vzduch (v metru krychlovém je v N2O 2,3 krát víc kyslíku než ve stejném objemovém množství vzduchu) a zároveň při e😜anzi ve válci se dusík prudce ochladí čímž stoupne účinnost spalovacího procesu, poněvadž se ochladí směs až o 30°C (pokles o 4°C znamená cca 1% výkonu navíc). Efektivní hoření směsi probíhá jen při lambdě blízké 1. Pokud máme moc benzínu/nafty tak nemůže všechen shořet, protože nemá kyslík, efektivita hoření směsi jde prudce dolů a padá výkon a pokud máme moc kyslíku tak zase nemá s čím hořet. N2O je něco jako obdoba turba v tom smyslu, že u turba nám jde o to dopravit do válce větší množství vzduchu (tedy kyslíku ze vzduchu) a zároveň je obdobou mezichladiče (aby se směs ochladila) a samozřejmě i u turba platí, že když mám více kyslíku musím dodat i více paliva. Když bych nepřivedl více paliva, tak N2O může přinést problémy s těsněním hlavy popř. zničením kroužků nebo propálením pístů (kvůli příliš chudé směsi, kdy prudce stoupá teplota). Stejné důvody ke zničení motoru může přinést i silné turbo. Zásadní věcí je tedy poměr N2O a paliva. Pokud by se jen přivedla do spalovacího prostoru dávka N2O bez extra dávky benzínu/nafty tak vznikne příliš chudá směs a to pak vede k výše uvedeným problémům (není pak problém, aby se během pár vteřin motor rozletěl na všechny strany). Proto se dnes většinou používá tzv. mokrý systém, při kterém se vstřikuje N2O i dodatečné palivo naráz do sacího systému. Čím větší tlak (a tedy dávka N2O) se použije, tím více paliva musí nitro kit „přivstříknout“ do směsi a tím větší zvýšení výkonu nastane. Takže motor si jede podle svých map s lambdou blízkou 1 a nitro kit zajistí dodatečnou dodávku N2O (tedy více kyslíku) a zároveň i dodatečnou dávku paliva tak aby jeho „dodatečná směs O2 a paliva“ opět byla někde v okolí lambda=1 (a to se zohledněním výše uvedeného efektu ochlazení směsi ve válci). Samozřejmě mechanická odolnost motoru proti zvýšené mechanické zátěži je věc jiná a řeší se individuálně.
Avatar - jozephko
jozephko
Asi si nikdy nevidel dokument o bezpečnostných opatreniach pri prevoze VIP osôb - a to ďaleko menej významných osôb ako je prezident USA. Inak by si nemohol napísať takú do neba volajúcu hlúposť, že auto prezidenta by malo prejsť niekoľko sto kilometrov, ak ho naháňajú teroristi. Rozšírim ti teda stručne obzor tvojich znalostí😒br /> 1. teroristický útok je VŽDY záležitosťou niekoľkých sekúnd. Základným pravidlom je čo najrýchlejšie dostať auto zo zóny napadnutia. A tam je práve dôležitý ten krútiaci moment pri diesli.
2. auto prezidenta s prezidentom USA na palube NIKDY nejde samotné. VŽDY sú tam desiatky áut s ozbrojeným doprovodom (to sú tie obrovské čierne pick-upy). A samozrejme ešte odstreľovači po celej plánovanej trase. A priestor zo vzduchu monitorujú vrtuľníky.
3. americký prezident autom jazdí len na krátke vzdialenosti. Na dlhšie používa vrtuľník či lietadlo.
4. teroristický útok páchajú spravidla jednotlivci či veľmi malé skupiny - už len kvôli tomu, aby boli čo najmenej nápadní. A taktika vždy rovnaká - udri a pokiaľ sa dá, okamžite zmizni.

Predstava, že nejakého prezidenta (a hlavne toho amerického) teroristi naháňajú teroristi 20-30 kilometrov, je - ako to slušne povedať - komická. Takže to, či prezidentské auto prejde 300 kilometrov na benzín alebo 500 na naftu, je úplne, ale úplne nepodstatná.
Menej sleduj Kobru 11 a ďalšie blbosti a viac sa zaujímaj o reálny život.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes:
Ondris
Jo, snížením teploty hoření, stejně by se tam mohla vstřikovat voda.
Ale to se projeví hlavně u benzínů, u vznětových motorů ani ne, tam se tomu musí pomoc jinak.
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
To je stejný nesmysl, jako by jsi tvrdil, že zvýšení tlaku turba bez většího množství paliva nemá na nic vliv.
NO2 zvyšuje celkovou účinnost spalovaní. To znamená, že stejného množství paliva vydoluješ víc energie.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Průměr je přesné číslo a dát ho intervalem, ve kterém se pohybuje, není nic špatného (když přesné číslo neznáš). Kdybys průměr vynechal, tak tím vylučuješ třeba jednorázově 10 tisíc. Druhá je horší, ale pokud pracuješ s přesností například nanometru, tak je to také v pořádku. 😄
Avatar - jozephko
jozephko
Panebože... >😁

už vidím, ako prezidenta Spojených štátov naháňajú 100 kilometrov...
Avatar - vabis
vabis
Vám asi vypadlo z nicku písmenko "d" z předposlední pozice ne >😁 údaje o RF one jsou tajné, takže většina hodnot lze jen tušit nebo uvádět v řádech. Údaj o skle je vysoce v pořádku 😉 ...mimochodem slušná hodnota :-!
Ondris
Mám dojem, že naftový motor už z principu funguje trochu odlišně... ;-\
Tím ale neříkám, že NO2 nebude mít žádný přínos, oproti zážehovém motoru bude tento ale omezený už proto, že nafťáky spalujou dost chudou směs a řízení rychlosti neprobíhá změnou množství vzduchu, ale změnou množství dávkovaného paliva. Takže je potřeba zároveň přidat na čerpadle a pak by mohl mít NO2 nějaký smysl (a to jen při plynu na podlaze).

PS: nerozporuju co říkáš, jen doplňuju, že bez zvýšení dávky na čerpadle nebude mít NO2 žádný vliv.
Avatar - Ham.
Ham.
A proč ne? Více kyslíku a ochlazení motoru (což zajistí právě vstřik a rozklad oxidu dusného) se zvyšuje výkon motoru jak u benzínu tak u dieselu, protože umožní spálit více paliva za jednotku času. Běžně dostupné za 400 dolíků.
[odkaz]
gil54
Slovo řádově je samozřejmě v tomto případě užito špatně.
Avatar - DawQa
DawQa
no a jak jinak udělat průměr z průměru? >😁
Jsou to malichernosti a beztak to píšou jen aby se to dobře četlo... >😒]
Avatar - Stejsn
Stejsn
v nafťáku?
Ondris
Přesně 😄
Ještě mám "rád" hlášky "utratím průměrně 2-3 tisíce korun" a "přibližně 15,632 centimetru".
kuny
"Řádově" mluvíme o jednotkách, desítkách, stovkách, atd. Nepřesný údaj, nicméně v určitém řádu se pohybující. Pokud udám přesné číslo (15), nepatří k tomu přívlastek "řádově".
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
to co uvízlo nebyla "bestie" ale normální prodloužený Cadillac DTS, tedy stejný typ auta v kterým Obama jezdil když byl v čr. Podívejte se na ty videa, popř fotky, uvidíte že na nich není to co máte tady na obrázku
Avatar - jozephko
jozephko
Cena za palivo, resp. spotreba hrá v tomto prípade bezvýznamnú úlohu. Oveľa zaujímavejší je však krútiaci moment naftového motora. Vzhľadom na hmotnosť by som túto limuzínu prirovnal skôr k ľahkému trucku než osobnému autu. (Nakoniec aj podvozok vôbec nepochádza zo žiadneho osobného auta). A pri takýchto autách už je dieselový motor vhodnejší.