Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Obamova limuzína se rozbila, nalili do ní benzin místo nafty

Obamova limuzína se rozbila, nalili do ní benzin místo nafty Zdroj: acz

Obamova limuzína se rozbila, nalili do ní benzin místo nafty

Limuzína amerického prezidenta z dílny Cadillacu je poháněna naftovým osmiválcem o výkonu okolo 440 kW.

Barack Obama se během své cesty po Izraeli potýkal s rozbitou limuzínou. Do jeho služebního vozu, Cadillacu No.1, byl totiž údajně místo nafty načerpán benzin.

Automobil po tomto incidentu zůstal stát nepojízdný na letišti v Tel-Avivu. Do Izraele bylo kvůli tomuto problému z Jordánska převezeno náhradní auto. Do Jeruzaléma Obama mezitím přeletěl vrtulníkem, jak bylo v plánu.

Obamova limuzína, přezdívaná The Beast (bestie), je poháněna vznětovým osmiválcem o výkonu okolo 440 kW. Pro případ potřeby hbitého úniku je auto vybaveno vstřikováním oxidu dusného, což krátkodobě zvýší výkon na 736 kW (1.000 k).

V USA nejsou dieselové motory tak oblíbené, použití takového agregátu pro prezidentskou limuzínu tak může být překvapivé, má však dva praktické důvody. Naftový agregát znamená nižší spotřebu paliva, v případě nafty navíc hrozí menší riziko výbuchu než v případě benzinu.

Neoficiální zdroje popisují prezidentský speciál jako speciálně navrženou verzi modelu Cadillac DTS. Karoserie limuzíny ale údajně ukrývá platformu nákladního auta Chevrolet Kodiak, což prozrazuje i vysoká stavba a celková mohutnost karoserie.

Samozřejmostí je bohaté pancéřování kvůli zvýšení bezpečnosti hlavy USA. Tloušťka čelního skla činí řádově 15 centimetrů, je tedy téměř trojnásobná než u jiných státnických limuzín.

Obama měl s bestií problém již dříve. V květnu 2011 automobil uvízl v Dublinu, kde při výjezdu z místní ambasády zůstal stát na břiše. Podle tehdejších zpráv v autě americký prezident nebyl, v Cadillacu měli sedět zaměstnanci Bílého domu a pomocný personál.