Pravdepodobne formulacia americkej vyhlasky bude trochu ina, ako je uvedene v clanku. Aj sucasne modely s xenonmi a so systemom light dynamic mozu mat zapnute dialkove svetla bud manualne, alebo v automatickom rezime, kedy sa dialkove nevypinaju,ale len sustavou tienidiel sa eliminuje osvetlenie protiiduceho auta. Cize podla clanku by to bolo len o prepinaci. Problem je asi v tom, ze norma definuje dva nezavisle zdroje osvetlenia - 1. Pre stretavacie a 2. Pre dialkove. Cize to nebude iba prepinac.
Asi len v Amerike môžu skúmať, či diódové zadné brzdové svetlá vedú k zvýšenej bezpečnosti. To je parameter podľa mňa len ťažko merateľný. Pretože v porovnaní s inými faktormi má len zanedbateľnú váhu.
Radšej by si mali upraviť zákony tak, aby zadné svetlá neslúžili súčasne aj ako smerovky. To má oveľa väčší vplyv na bezpečnosť. Blikať rovnakou farbou ako pri brzdení mi príde úplná hlúposť.
Tak podľa mňa to zase až taká hlúposť nieje, pri určitých modeloch počas slnečného dňa sú LED svetlá (brzda no hlavne smerovka) veľmi slabo viditeľné. Všimni si napríklad zadné svetlá predchádzajúcej (predfaceliftovej) verzie Passata, v lete sú jeho zadné svetlá katastrofa... ;-\
To nebyla chyba diod, ale světla jako takového. Zadní světla nebyla pořádně viditelná pod úhlem. Což bylo asi nejproblematičtější u směrovek. LED jsou naopak podle mne za slunečního svitu viditelné lépe pro vyšší intenzitu.
v USA je na to každej zvyklej, nehldě k fatu, že červená je lepší vidět jak oranžová, navíc při dřívější šíři světel který měly americký káry v 60-80. letech to mohl přehlídnout jen slepej....
Červené smerovky sú blbosť aj podľa amíkov čo som mal tú príležitosť sa spýtať na túto tému. Podobne ako imperiálny systém mier to nemá žiadny logický/praktický význam okrem zvyku.
Je velký rozdíl mezi modrou a červenou, ale mezi oranžovou a červenou už tolik ne. Ostatně oranžová se používá na výstražných vestách, oblečení pro záchranáře, vězeňských mundurech atd.
No lenze 60.-80. roky davno skoncili. A napratat funkciu smerovky do jednej paraboly, ktora este zabezpecuje aj koncove a brzdove svetlo... 8-s
napr tu: [odkaz]
V principu ano, ovšem výsledek ztlumení jednotlivých oblastí je dosažen jinou technikou. M-B E má podobně jako xenon čočku, která světlo rozptyluje a za ní je plovoucí nepravidelný válec, který dokáže měnit své natočení a pozici a podle toho upravovat stínění diody. Systém Matrix má několik diod v ploše a jednotlivé diody se tlumí či vypínají. Viděl jsem několik řezů těmito světlomety a dokonce je rozebrané na segmenty. Systém matrix mi pak popisoval sám generální ředitel firmy Hella :-)
Auto by mělo dle mého názoru mít možnost automatických světel, ale i dvou manuálních přednastavených kuželů á la potkávací-dálkové.
I majitel by měl mít zájem na tom, aby se dalo s autem dojet i ve chvíli, kdy bude kamera porouchaná apod. a tedy bude vůbec možné jet a zároveň neoslňovat nebo naopak nebýt "podsvětlen".
přesně, už se mě stalo, že jsem kvůli tomu párkrát málem přehlídl auto, ke kterýmu jsem jel zezadu v šeru, mlze, či dešti a ten hňup s odpuštěním, spoléhal, že má zaplí denní svícení dopředu přece vidí... Jednou i kolona aut, myslel jsem si, že je tam mezera a mám se kam zařadit po předjetí a ejhle ono tam ještě jedno auto a včechny byli ve stejné barvě, takže chybějící světla mi to při nakukování nedokázala rozlišit.
To je hloupý argument. Je to prostě chyba řidiče. A chybou by zůstala, i kdyby svítila zadní světla.
Také jsem zastánce toho, aby součástí denního osvětlení byla i zadní světla. Ale spíš kvůli lepší viditelnosti při oslnění sluncem, při přejezdech světlo/ stín atp.
tohle jo, ale nedávno jsem narazil v mlze na auto, který nesvítilo. Bylo sice světlo, takže automatika nechala rozsvícený jen denní světla, ale zezadu to auto jaksi nebylo přes mlhu vůbec vidět. Řidiče vůbec nenapadlo si rozsvítit protože lidi s automatickým denním svícením nad tím úplně přestanou přemýšlet, že by si měli rozsvítit, když to jde všechno automaticky. Prostě denní světla povinně spřažený s koncovejma lampama a hotovo.
Preto treba tie debilné denné diódy zakázať (beztak produkujú len rozptýlené oslňujúce svetlo) a cet deň svietiť klasickými stratávačkami, keď svietia aj koncové. Predné nebudú oslňovať a zozadu budeš viditeľný tiež lepšie. Prečo robiť problém, tam kde byť nemusí...
V mlze většinou bohatě stačí když svítí koncový. To už musí být supr mlha, aby bylo potřeba zapínat mlhovky. Ono jet pak pár kilometrů za blbem co mi svítí do hlavy mlhovkama není žádnej med.
No i za světla ty mlhovky protivně perou do očí, ale za tmy je to vražedná kombinace. Pokud nejde takový pitomec předjet tak mu pustím do zrcátka dálkový a zpravidla mu to dojde a vypne to. Blbý je, že když je proti provoz tak to nejde udělat protože bych oslňoval i ty chudáky proti, který nemůžou vědět, že školím jednoho vola s mlhovkama, takže mi nezbyde než si to vychutnat a při první příležitosti ho předjet.
Denní můžeš zapnout i manuálně. Automatiku zvenku nepoznáš, leda by měl dynamická světla a tys je viděl pracovat (snad žádná neumí fungovat v manuálním režimu).
Nevím co na tom komplikuješ. Pokud autu svítí předek a nesvítí zadek má automatický denní svícení. Ve chvíli kdy zapneš světla manuálně svítí ti to včetně zadku.
Toto ma vobec netankuje, nasobne horsi su Xenon HID bastlici. Dnes nam tu pribudol dalsi:
[odkaz]
A je ich tam uz pekna skupinka. Kazdy si tu bastli svoj vrak, kucha kat, EGR, DPF, monuje Xenony...
Radsej ho pustas nam do pluc, nadhera. Svoje si nezasvinim a cudzie ma nezaujima. Mozno tak uvazuju aj ti vodici, na ktorych si sa stazoval. Naburas do nich zozadu a vinnik budes ty, lebo si nedodrzal bezpecny rozostup. Sebecke a arogantne spravanie od nich? A co tvoj EGR? Takze kto je bez viny, nech hodi kamenom.
Zato z tvýho auta padají vzadu kytičky. Hotovej vzduch z brazilskýho pralesa. Pokud si chceme u spalovacích motorů hrát na ekology je nutný snižovat spotřebu aut ne montovat ucpávky do vejfuku. Já zasviním vzduch na 100 kilometrech exhalacema 5-6 litrů nafty. Myslíš, že jsem taková ekologická hrozba jako třeba kamion? V profilu máš, že je ti 33, takže musíš pamatovat co to bylo za smrad když kolem tebe projel Trabant nebo Wartburg. Proti tomu všechny současný auta s trochou nadsázky voní, tak to nedramatizuj.
To si stale pamatam, ved este aj dnes stretnes Trabanta, Skodovku a podobne vytvory a smrdi to teda dost. Ale nebyt EGR, atd tak to dnes vyzera presne tak isto, akurat tych aut by bolo 10x viac. Z mojho atmobenzinu vychadza nasobne menej pevnych castic a NOx a tak sa nepotrebujem zaoberat dalsim cistenim spalin. Benzin ma spaliny vyriesene minimalne na dalsich 10 rokov, kym sa na diesel pritlaci s Euro6 a prida to takym ako si ty dalsi prvok na vykuchanie.
Souhlasím, že benzín produkuje míň smradu, ale mezi tou záplavou kamionů je můj motůrek jen kapka v moři. Pokud by všechny kamiony jezdily na plyn není potřeba ucpávat osobákům výfuky a přesto by se ovzduší znatelně zlepšilo. O topení v domácnostech vším možným radši ani nemluvě. Prostě tvůj hněv se otáčí špatným směrem. Běž sousedům co topí uhlím ucpat komíny a odstraň ze silnic naftový náklaďáky pak vyčistíš rapidně vzduch v okolí. Vykuchané EGR a DPF mají na znečištěným vzduchu jen pramalý podíl.
Denní světla můžeš mít i bez automatiky. Neřekl bych, že to komplikuji, prostě podle toho, že má někdo zaplé denní svícení, nemůžeš poznat, jestli má světla v automatickém režimu.
Nic nekomplikuje, naopak ty nechápeš. Auta s denním svícením z výroby mívají čtytři základní polohy. První poloha je vypnuto při vypnutém zapalování a při zapnutém zapalování svítí denní světla bez ohledu na okolní světlo. Druhá poloha je automatika, která při zapnutém zapalování svítí podle okolního světla (při vyplnutém zapalování je to také poloha OFF). Třetí poloha jsou stálé obrysovky/parkovačky s osvětlením přístrojů, Čtvrtá poloha je stálé "noční" svícení s možností přidat k němu i mlhovky.
Takže pokud někomu svítí denní svícení při nesnížené viditelnosti, nemůžeš zvenku poznat, jestli má polohu jedna, nebo dvě. pokud mu ale svítí denní svícení při zřetelně snížené viditelnosti (tma) má (nevhodně) zvolenou polohu jedna.
poloha off - svítí denní světla nesvítí zadek. Normální světla se automaticky nezapnou
automatiky - svítí denní světla nesvítí zadek. Normální světla se automaticky zapnou
parkovačky - nesvítí nic jen obrysový světla včetně zadku.
poloha on - svítí normální světla.
Čili pokud máš off nebo auto máš zadek po tmě. Nevím jak to reaguje na mlhu. Možná ten blb co jsem ho potkal měl polohu off nebo automatika nepovažovala podmínky za takový, aby bylo nutný rozsvítit.
Reaguje jen na světlo. Maximálně ještě na déšť. Nemá žádný senzor na mlhu (nebo na viditelnost; když nad tím přemýšlím, něco by šlo spíchnout z toho, co už v autech je, takže se možná pletu). Tohle se bude lišit auto od auta, ale jak jsem napsal, stačí třeba i zataženo. Mlha by měla dostatečně utlumit světlo.
Povinnost svítit přes den není uzákoněná tak dlouho,Dřív se jezdilo se zhasnutýma světlama a byl klid.I v říši tak jezdí úplně normálně (i když už dost lidí svítí).To je jen o tom,přizpůsobit se situaci na silnici.Denní ledky nebo jiný osvětlení je hlavně pro to,aby se snížil odběr el.energie.Ono když se nasčítají potkávačky,osvětlení palubky + obrysovky vzadu..je to celkem slušná porce "zbytečný" energie.Navíc ledky jsou líp vidět (pokud to nejsou nějaký obyč bludičky.
Na denní svícení jsem si zvyknul a svítil jsem i když to nebylo povinný.Je fakt,že když člověk přejede čáru,musí být víc všímavej,protože potkat třeba v aleji stromů neosvětlenýho němčoura není nic příjemnýho
Je to právě kvůli emisím. EU to tak chce. Jak sami říkají, chtějí balancovat benefit denního svícení se zvýšenou spotřebou a tedy emisemi. Stejně tak jsou dnes už zakázaná denní světla na bázi potkávaček (minimálně u klasických výbojek). Vypnutí podsvícení přístrojovky nejen šetří energii, ale zároveň motivuje řidiče přepnout na potkávací za horších světelných podmínek.
Mna skor sialene vytaca impotentnost zodpovednych statnych organov, ktore si nevedia "posvietit" na vozidla, ktorym zadne osvetlenie je vidiet velmi biedne. Dovod? Vysisovane alebo tuningove upravy krytov. Ked svieti slnko alebo je zhorsena viditenost, tak kvoli takymto CHUmaJOM mate smolu.
Statny aparatcici tvrdia, ze STK na tato nema metodiku!!!
STK snad není schopna přijít ani na konverze na xenony, které nesplňují předpisy (vysokotlaké ostřikovače a automatická regulace sklonu). Možná na to přijdou, rozhodně s tím moc nedělají. Chtít po nich kontrolovat kvalitu osvětlení pak opravdu nelze.
Nejde o diódy, ide o prepínanie svetiel, zmeny smeru a intenzity. A to je samozrejme max. na prd, zaprvé vodičove oči budú trpieť neustálym preblikávaním a zmenou intenzity, zadruhé pre okolie to bude taká blikajúco-oslňujúca potvora. Prepnúť svetlá môže až potom, keď senzor niečo objaví a vyhodnotí, čiže nejaké oneskorenie tam bude.
Podobným štýlom ma otravujú adaptívne bixenóny drahých áut, ktoré sa nakláňajú podľa sklonu auta voči vozovke. Svetlá taktiež reagujú s oneskorením a výsledok je ten, že auto s takýmito svetlami nechutne bliká a oslňuje všetkých naokolo.
Každý systém, ktorý robí niečo sám, bez pokynu vodiča bude stáť ešte dlho za hojno, pretože nemá vlastný rozum, bude len prepínať na základe rôznych nepredvídateľných podnetov a v konečnom dôsledku nebude k úžitku, ale bude len zložitý, drahý a agresívny voči okoliu.
Skrátka ďalšia predražená somarina, ktorá sa môže pokaziť a žmýkať z ľudí peniaze...
Namiesto vymýšľania takýchto neužitočných somarín by mali robiť niečo rozumnejšie, napríklad ako predĺžiť životnosť dielov, znížiť poruchovosť, znížiť ceny...
Automobilova loby ... a smerovky zmizli z blatnikov.
Auto s blinkrami v spatakoch je sice cool, avsak nanic + omnoho drahsia vyroba.
Z boku velakrat vobec nevidite znamenie o zmene smeru jazdy.
P.S. Je vsak realitou, ze mnoho hulvatov ich aj tak nepouziva!