hm... to by nebylo auto.cz aby už do nadpisu nestrčilo ŠKODA THE BEST OF! Nic proti Škodovkám, nový designový směr není špatný, ale... Zřejmě autoři dostávají škodovácké bonusy >:D
Taky se divím, proč tu nenapsali tabulku jak dopaly modely automobilky Chang'an Motors nebo Loncin. Popřípadě Zilu, nebo Lady. Vůbec nechápu, co má Škodovka s Čechy společného, že to sem uvádějí.
Souhlasím, přepracoval bych nejen nadpis, ale i celý článek. Napřílad o úspěších automobilky Kim-Dong_bok-motors company není v článku ani písmeno. :'-(
O4Y/PL
Škoda je jediná česká (domácí) značka současných velkosériově vyráběných osobních automobilů. Je proto přirozené, že se na českém webu zmiňuje častěji, než zahraniční konkurence. Když u nás např. vyjde žebříček sport výsledků, taky je běžně v nadpisu zmíněn nejlépe umístěný český zástupce, a to přesto, že zrovna nevyhrál, nebo neskončil na bedně. Podobné reakce jsou proto dětinské a zbytečné. ;-)
Jak jsem napsal: "...taky je běžně v nadpisu zmíněn nejlépe umístěný český zástupce."
Takže např.: ...finále vyhrál Djokovič a z našich skončil nejlépe Berdych...
Žonglování s čísly, podle toho jak se to zrovna hodí? Neboj oni nám ještě někteří zde vysvětlí že tabulka je špatně, že oni žijí v evropě a světové prodej jsou o ničem a nejprodávanějším autem v evropě je Golf a zakončí to oslavné bravwo vw a půjdeme všichni spokojeně spát. Třikrát zdar demagogům.
Netykej mi ucho. A mimoto to v diskuzi jste to už VW fans dokázali už sčítáte nejen Golfa s Jettou ale i s ***m a vyhlasili jste je njprodavanějším autem přesně podle me prognozy tak o co ti jde chlapečku. Nechceš na uklidnění bonbonek.
tak ten rozdiel oproti fabii je dost velky..... rovnako som prekvapeny ze fabia predava len nieco viac ako dvojnasobok superba ... jednoznacne fabia ma velke rezervy.... jej vysledok je podla mna trosku sklamanim...
octavia jednoznacne teda vedie co sa tyka skodoviek :yes:
U Focusu je v celkovém čísle dohromady jak americká produkce (sedan) tak hlavně v Evropě prodávaný 5D hatchback, zatímco v případě Golfu je číslo zvlášť pro hatchback (750 tis.) a zvlášť pro sedan Jetta (550 tis.), odlišný název "amerického golfu" tak statistiku trochu zkresluje. Stejně tak u Corolly asi nebudou započtené prodeje 5D verze Auris.
Ma nieco rozdielne okrem tvaru zadnej kasne? Lebo ak nie tak potom si este odvodme ci sa ratali aj kombiky, pripadne ci rozlisovali aj 3-5 dveri. Ak je to to iste tak naco to riesit? Focus je predavanejsi ako golf (aj ked tomu nechapem) a basta. Co sa tu ideme hadat ako *? Co z toho budeme mat? Vacsieho vtaka medzi nohami? ;-)
Samozřejmě, že se počítají i kombíky a nerozlišují se 3dv/5dv. verze stejného modelu. Tady jde primárně o společný název, pokud dáš všem karosářským variantám, verzím a generacím (na všech místech světa) stejný název, máš nesrovnatelně větší šanci v takové anketě uspět, ale o to má logicky tato anketa menší obecnou vypovídací hodnotu.
P.S. Své "vtačí" komplexy do toho zbytečně netahej, ty s tím doufám příliš nesouvisí...
Ano Evropský trh opravdu podává zkreslený náhled na trh globální. Viz Japonské a další automobilky, podle jejich evropských prodejů by člověk mohl mít pocit že conevidět zkrachují a přesto je pravda jiná. Viz již zminěný Focus, od čechů furt slyšíš že auto je hnusné a že ho zachrání pouze facelift aby vůbec prodali pár kusů, tyto a podobné moudrosti těchto špičkových světových designerů, v globálu se ovšem ukazuje že pravda je poněkud jiná.
Focus HB a Sedan je to iste auto, vydane v rovnakom roku, na tom istom podvozku s rovnakymi motormi. Jetta mola predstavena az po Golfe MK6 a pred MK7. V sucasnosti maju teda Golf7 a Jetta rozne podvozky, motory,... takze su to rozne auta.
Běžně se sčítají dohromady dvě, tři, nebo i více generací (v nějakém rozvojovém regionu mohou nabízet třeba i 20 let starou verzi modelu). Takže na tohle se nehraje. Pro započítání je většinou potřeba mít stejné jméno, ale ani to úplně nedodržují (někdy započítávají více jmen dohromady, jindy je zase oddělují - typicky na tohle dojíždí Peugeot, kterému počítají každou generaci zvlášť - takže třeba 205, 207 a 208). Čísla jsou to veskrze nezajímavá, protože se velmi těžko interpretují.
Pokud jde o Golf, Variant je na tom podobně jako Jetta. A je započítaný jako Golf. Mám takový pocit, že v tom budou i nějaké Mk4, někde na světě se myslím pořád vyrábí. V Africe se myslím vyráběl nějaký ještě starší, ale nevím, jestli je tomu ještě tak.
Nestojí ani na stejné platformě což už dnes ví i malé děti.Btw. na Bestselligblogu se dočteš co vše je jako Jetta bráno. Stačí se chlapci o auta zajímat. Pak by jste věděli že Jetta a Goldi jsou už nějakou dobu dvě autonomní auta.
Záleží na tom jaká Jetta a s jakým Golfem (a to platí i Focusu hb vs sedan) , Svět není jen Evropa, nebo sev. Amerika. Ale hlavně tyhle statistiky nějaké zcela shodné platformy apod. vůbec neřeší (dyť neřeší ani stejné generace) , prostě primární hledisko je společný název modelu. Takže pokud by VW používal stejný název jak pro Golf hb, tak pro odvozené verze sedanu (tak jak to používá např. Focus), byl by nejen před Focusem, ale i před Corolloum a to včetně Aurisu. Neříkám, že je to nějak zásadně důležité, jen je to prostě objektivní fakt, se kterým se nemusíš (jako fanda Fordu) smířit, ale to je tak asi vše, co s tím můžeš dělat. A to neřeším modely jako Golf+/Cross Golf, ani Gol.
Jak už jsem psal, tyhle statistiky jsou jasně o společném názvu aut různých karosářkých verzí i jejich generací, míru technické podobnosti/sdílení techniky, nebo parametry jako shodný rozvor, v nich nikdo neřeší (viz běžné natahování rozvorů v Číně apod.).
Vážně jsem mimo? A kde jste to vysvětlili? Jako že americký a evropský Focus jsou jiná auta ale Jetta + Golf + Gol je totež? >:D Až tě přestane živit VW tak mrkni třeba i jinam dočteš se o strategii One Ford a možná něco pochopíš.
Nicméně zpět k autům. To co jsem tady napsal myslím vážně Focus HB a sedan nejsou technicky odlišná auta.Americký a Evropský Focus se zdaleka neliší od sebe tolik kolik si myslíte právě od posledního Focusu ford očekával úspěch a nízké náklady (také slušný zisk) díky strtegii One Ford. Do prodejů jsou započteny všechny prodané Focusy současné řady a také v číně prodavné ještě druhé generace. U Jetty je to úplně jinak a pokud ji někdo chce sčítat s Golfem a tvrdit tak že se prodalo Golfu více než Toyot, což by díky staršímu članku zde bylo možné tvrdit i o Passatech je prostě mimo mísu. Tečka. Počty jso v tabulce tady a u Matta [odkaz] tam si můžet najít i co se třeba skrývá pod Jettou a pak kouknout dále na stránky www.vw.com.cn a tam se dozvíte které auto je které. Stačí použít internet. Nemusíte být ani geniové. I když jimi opravdu jste.
Focus minulých generací se prodává i mimo Čínu. Pokud jsou tedy v číslech Focuse i sedany, tak by se měli Golf a Jetta také sčítat. "One Ford" tedy spíš znamená, že je vše pod stejným názvem. :-)
Zeptej se na vedení VW, sami ti řeknou že Jetta/Bora/Vento byly v podstatě sedany Golfu. Dnes je to samostatný model. U One Ford ještě zapracuj. Nové Mondeo bude v americe nadále Fusion takže One Ford se nerovná jedno jméno.
Áno, Jetta, ako ju poznáme v Európe, je samostatný model, možno je odvodený z Golfa VI generácie, ale už to nie je len Golf Sedan, ako tomu bolo u Jetty predchádzajúcej.
Na druhej strane sa však treba pozrieť, čo všetko sa vo svete predáva pod akým názvom.
Napríklad súčasný Golf Variant sa predáva na severoamerickom kontinente pod názvom Jetta SportWagen
[odkaz]
Rovnako je to v Brazílii
[odkaz]
Čiže počet predaných modelov Jetta má priamy súvis s modelom Golf, ale nie je to exaktne v štatistike uvedené.
To je podobné jako s americkým Passatem. Jetta není primárně určená pro evropský trh, stejně jako NMS je upravená pro potřeby Američanů. Techniku sdílí s Golfem a evropské Jetty dostávají jiné interiéry a techniku v porovnání s americkými (podvozky, elektroinstalaci atd.). Vzhledem k tomu, co všechno jsou schopni v rámci koncernu sdílet, je "samostatný model" pouze marketingová hříčka.
Jetta pro USA vyráběná v Mexiku vzniká na stejné lince jako Golf Variant, stejná platforma PQ, shodné i některé motory, jen se do některých Jett dává dozadu místo víceprvku torzní příčka. Jestli myslíš, že americký sedan Focus je zcela technicky identický s Focusem prodávaným v Evropě tak je načase se probudit, odlišnosti začínají už od předního nárazníku...
Zapomínáš na různé verze prvních generací Golfu, které se neustále pod tímto jménem vyrábí v jižní Americe nebo třeba JAR.
To, že u Corolly není započten Auris, v článku JE uvedeno.
V jižní Americe (Brazilie) se od r. 1980 dělá VW GOL (nikoli GOLF), jako enry-level VW, který se prodává ve světě pod různými názvy, např. v sev. Americe pod nám známým názvem Fox.
Výroba City Golfu CitiRox/CitiSport/TenaCiti/CitiStorm (na základu Golfu mk 1) v Jižní Africe měla skončit v r. 2009.
treba ju len prehodit do tabulky kde je golf a je to... auto s razvorom golfa nemoze konkurovat BMW3, accordu a pod... inak ak octavku prelozime tam kam patri teda o treidu nizsie tak je kia optima na skvelom 9 mieste na svete :yes:
v tabulke je inak aj superb.... a ten je tma spravne..... octaviu by som prelozil a samozrejme aj ladu ..... tie tam nemaju co robit
takisto ani audi A6 v tejto tabulke nema co hladat lebo je o triedu vyssie ako bezna stedna trieda
Na to by neskočil, protože Clio, jako velký fanoušek Renaultu, dobře zná. Matt je původem z Francie.
Český trh dělá dle statistiky SDA a tam je Octa ve střední. Proto ji taky dal do střední. Kdo určuje v SDA kategorie nevím.
Matt len kopiruje statistiky z ceskych zdrojov a tam hadzu octavku do strednej...lenze octavia je vlastne golf s kufrom.. nic viac.... Matt takto nevedomky robi chyby
Stačí aby třeba Opel vyráběl Astru sedan pod samostatným názvem a bude v této statistice zahrnutý ve střední třídě. Pokud pod jedním názvem Astra dělá HB i sedan tak na základě verze HB (který má menší rozměry) je zahrnut do nižší střední. Může se to někomu nelíbit, ale tak tyto statistiky fungují.
Golf I. g. byl taky minimálně o třídu menší, než Golf V/VI/VII.
Pokud by se Gol jmenoval Golf, byl by ve statistice pod Golfem a nikdo by podobně rozdílnou velikost neřešil, což je jen jeden z příkladů vypovídací hodnoty podobných žebříčků.
Polo I. g. přišlo už rok po Golfu Mk1. Takže žádné časy se v tomto ohledu nezměnily, Polo je pod Golfem "odjakživa" a před Up!em tady bylo ještě Lupo a Fox.
Navíc Gol se dělá už ve třetí generaci a už jeho první platforma BX vycházela z platformy B1/B2, ne které byl tehdy postaveny vozy jako Audi 80, Passat B1 apod., tedy žádné mini.
V poho, já kolem Sandera moc honěný nejsem, ale někde jsem se snad před časem dočetl že kořeny Sandera sou v Brazilii a že je tam stavěno proti autům jako je právě Topperem zminěný VW Gol. Jinak vědel jsem že začalo dřív než Dacia a že i facelift který je nyní byl v Brazilii dříve. Takže všechno dobrý. :yes:
Předně, věta "Bestseller nese koncernu General Motors slušné zisky, které jej alespoň trochu drží nad vodou." působí docela zvláštně ve spojení s jedním z nejziskovějších automobilových koncernů současnosti a to i pozapočítání ztráty u Opelu.
A dále je docela zvláštní statistika počtů u Schódy - u Corolly je možné stanovit počty na jednotky při více než milionovém objemu a u např. VILLAGEGO je to naprosto rovných 30 tis.? To je počet prodejů zaokrouhlen nahoru na třicetitisíce?
Ta věta kterou jsi citoval dostala i mne. Netušil jsem že je na tom GM tak zle že je drží nad vodou poslední model a to ještě Cruze, kdo by to řekl. GM je na tom fakt zle.
První místo pro Corollu, která se už minimálně v Evropě (jak je to jinde nevím) prodává pouze jako sedan, zatímco konkurence nabízí hned několik karosářských variant, je obrovský úspěch! :yes:
Já nerozumět jazyk tvého kmene. Ale jestli ty myslet, že kdyby Jetta být Golf, tak Golf být vítěz, potom já říkat, že kdyby Auris nebo Matrix být Corolla, tak vítěz zůstat stejný.
Jak to přesně víš, když Auris (ani Matrix) tady vůbec není v tabulce (TOP50)?
Podle zdejších posledních kompletních prodejů světa měl Golf s Jettou víc, než Corolla s Aurisem.
Díky za čísla. Stačí jen sečíst dva nejpočetnější řádky u Golfu (Golf + Jetta/Borra/Clasicco/Sagitar) a je to víc, než Corolla + Auris + Matrix + Rukus/Rumion.
Ale bylo to napsáno jako reakce na úvodní příspěvek vlákna, který si, tak trochu, o podobnou reakci říkal. Respektivě, to co se v něm tvrdí, platí např. pro Focus, nikoli pro Golf.
Určitě by se podobné ankety (primárně podle názvu) neměly přeceňovat, mnohem podstatnější vypovídací hodnotu mají celková čísla jednotlivých automobilek/koncernů... Zřejmě nikdo z těch, kdo usilují o pozici největšího výrobce vozů na světě, by první místo celkově, nevyměnil za "pouze" nejprodávanější model.
som zvedavy ako sa budu medzi sebou papat RAPID a FABIA...Rapid podla mna nebol najstastnejsi krok...niekto z dvojky fabia/rapid zacne krivat a mozno aj padne na hubu....otazka casu...