Velmi vydařený návrh. Snad jen ta linka kolem zadního podběhu vedoucí "plavně" až do nárazníku by mi nechyběla... Zdalipak práva na tento návrh koupili číňané a vůz se objeví v prodeji? Ne, že bych na to čekal, ale docela by mě zajímal případný úspěch takovéhoto pohledného čínského saabu.
Saab vždy tak trošku ozvláštňoval naše silnice. Hezká auta mimo designový mainstream, kterých tu člověk nikdy moc neviděl. Škoda, snad tahle značka obživne tím správným stylem...
Tu zadní světelnou lištu á la stará Mazda 626 si mohli odpustit... jinak je to pěkné, líbí se mi, že se podařilo zachovat "ošklivost" předchozích Saabů. A že to nic nekopíruje.
Ma to tak i 9-5 a neni to jen odrazova plocha. Jsou v tom 3 nebo 4 horizontalni pasy diod a zas tak blbe to nevypada, i kdyz i ja bych se bez toho obesel. Jinak moc pekne auto a jelikoz bylo uz z velke casti hotove, mozna to cinani dotahnou. Osobne ale doufam, ze ne.
Tak pokud nejde o překlep, tak s rozvorem 2,52 m by patřil spíše o 2 třídy níže, tedy k malým vozům.
Jinak v nižší střední měli přece označení 9-2, viz překapotovaná Impreza.
[odkaz]
Se zatím nebude. Podmínkou konzernu Saab aby mohl nový vlastník pouzívat jméno SAAB i pro Automobily bylo, ze vývoj i produkce musí nadále zustat ve svédsku. Prozatím (urcite jen do té doby nez budou plne vyuzity kapazity v Trollhätanu) zustane SAAB svédské auto.
Jak to je doopravdy nevím, ale těžko může žebrák na ulici přikazovat boháčovi, kam má položit tu almužnu, co se rozhodl mu věnovat a že to nesmí být celá dvacetikoruna, ale čtyři pětikoruny.
Saab nabízel nějakou přidanou hodnotu, kterou bohužel nebyl schopen pořádně prodat. Už GM se urputně snažilo ji odstranit. A v Číňany v tomhle směru důvěru nemám. Navíc vývoj nových modelů bez podpory velké automobilky (na odpovídající technické úrovni) bude hodně drahý.
To co provedl se značkou SAAB koncern GM je smutné. Jen aby v současné krizi těch smutných příběhů nebylo více - Alfa Romeo, Lancia apod. mají také namále...
Jj, hoši z GM dodrbali SAAB ukázkově. Fiatu se nijak zvlášť nedaří, ale ekonomicky drží hlavu nad vodou takže je šance, že jeho značky přežijí. Spíš čekám, že právě GM dodrbe další značku. Opel je na tom dlouhodobě katastrofálně, prodělává čím dál víc a to asi bude brzy neúnosné, protože GM celkově padá zisk a bude s tím muset něco udělat.
Příklad Saabu krásně ukazuje, jak dopadne značka pro bychaře, kteří milují cokoliv "mimo proud" a proti "konzumním produktům" se vymezují, jen proto, aby se vymezili. Saab vyráběl stále (použiji výborný výraz ze slovenštiny) svojská auta. Tvrdohlavě trval na svém. Byl za to milován, obdivován, ale také nechápán a někým možná nenávidět. To, kolik lidí bylo ochotno svou lásku a obdiv (tedy ten bych) přetransformovat do reálné koupě (tedy posun od bychu do reality) ukazovali prodeje a výsledek Saabu dále ukázal, zdali lze pouze s jasnou vyhraněností uspět. Každopádně škoda.
Pravda. Saab mi trochu v něčem připomíná např. Subaru s tím rozdílem, že Subaru vždy táhl nahoru motosport a image auta pro sportovně založené řidiče. Saab ten marketing prostě nedokázal a tohle je výsledek...
Ony Saaby byly dost drahe a konkurovaly nemecke premii. Ve svedsku se prodavaly velice dobre, ale ve zbytku Evropy nedovedly presvedcive odpovedet na otazku proc Saab a ne BMW. Docela podobne na tom je i Volvo, proto je na tom celkem mizerne. 9-3 kombi je porad moc pekny auto a ve skandinavii jich jezdi spousty.
SAABa je opravdu škoda a tahle nový 9-3 by byla nejspíš pecka, hlavně ta záď ve stylu SAABu 900 se mi moc líbí. :yes: Mimochodem, sestra má jako rodinný auto 9-3 Sportcombi a minulý měsíc koupili jako druhé auto do rodiny místo starého Golfa IV Volvo C30. Zajímalo by mě, co by si vybrali, kdyby ještě SAAB byl, ale myslím, že tahle 9-3 by u nich měla hodně velkou šanci. Švagr je totiž stejnej švédofil, jako já italofil a SAAB byl pro něj něco podobného, jako pro mě Lancia. :-)