Koncept luxusního a výkonného SUV s býkem ve znaku se dočká sériového následovníka. Ten se má představit v roce 2016, kdy má být spuštěna i produkce, zatímco prodej se má rozběhnout začátkem roku 2017.
..jestli je horší ta HRŮZA od Bentley nebo tohle - snad alespoň u Ferrari a Rolls Royce zůstanou "normální" (věrni tradicím) :yes:
PS: Sice "chápu" že když už se udělá jedno audi Q7, "VWyrobit" na něm (jeho základech) dalších xy variant (se znáčkem Porsche, Bentley či Lamborghini) je ... "VWýhodné", ale..
..ale já ZŮSTANU "věrna" RANGE ROVERu (jako představiteli LUXUSní "krabice" ;-)
Milá Kylie, nebylo už toho ''VWyrobit, VWýhodné...'' dost?
V dnešní době je celkem normální stavět podobná auta více značek, která jsou součástí jednoho automobilového koncernu, případně na základě spolupráce dvou či více automobilových skupin. Velice mně překvapuje, že vy jako ''expert'' na auta to nevíte/děláte z toho problém/vadí Vám to jenom u Volkswagenu.
P.S.: Lamborghini Urus se mi nelíbí, stejně jako nový Range Rover, toť můj názor.
Ano, zvláště pověst výrobce traktorů tím utrpí zcela fatálním způsobem. A kdyby Lambo vyrábělo popelářské vozy (třeba jako MB) tak by je SUV úplně znemožnilo. :yes:
Jistě, protože po celou dobu své historie to byla malá znaška, úzce profilovaná a úzce specializovaná s určitou image - sportovnější než Ferarri. Proto si je zákazníci kupovali. To je podobné jako s Porsche... dneska už má úplně jinou image než před 15 lety. Většina lidí si představí tlusté SUV. A taky jinou klientelu.
„Sportovnější než Ferrari“ tak to jsi hodně ujel, Ferruccio Lamborghini od samých počátků značky zcela programově ignoroval motosport a i v dalším vývoji firmy bylo angažmá Lamba na sportovním poli vysloveně okrajové. V 70letech uzavřeli smlouvu s BMW, že pro ně vyrobí 400 aut pro homologaci v tzv. skupině 4 (auta s motorem uprostřed, se kterými nemělo BMW zkušenosti), ale vše skončilo krachem, Lambo nic nevyprojektovalo ani nevyrobilo, BMW si vzalo projekt zpět pod sebe a výsledkem byla M1 kterou představili v roce 1978. V 80tých letech Lamborghini vyvinulo QVX pro mistrovství skupiny C, ale totální rozklad fabriky, nedostatek peněz i lidí vedl k tomu, že absolvoval jen jednu jízdu v Kyalami, která navíc byla neoficiálním závodem a šmytec. Nejsvětlejším obdobím sportovních dějin byla dodávka motorů do F1 v letech 1989 až 1993 pro Larrousse, Lotus, Ligier, Minardi a Modenu team. Všechno konkurence neschopné vozy, které i díky neschopným motorům vyhořely. No a pak byly už jen dvě závodní verze Diabla pro Diablo Supertrophy a jeden model Murciélago R-GT pro FIA GT Championship, Super GT Championship a American Le Mans Series v roce 2004. Ta auta opět nikdy nic nevyhrála. A ty řekneš sportovnější než Ferrari.
>:D >:D >:D
A co se týče Porsche tak má dnes image jedné z nejsportovnějších značek, která je opravdu úplně jinde než v dobách kdy plácala lidová vozítka na platformě brouka.
Jeden o voze, druhý o koze. Já nemluvil o závodních vozech. To je přece jiná kategorie. A zeptejte se Italů.... Lambo srdeční záležitost. Výše postavený supersport než Ferarri. Projedete ve Ferarri a ohlídnou se. Projedete v Lambu a budou mávat. :-)
Lambo je ultimativnější a surovější. A vždy bylo.
-------------------------
Porsche... leda tak ve snu. Dnešní image kvalitních, ale nudných a nepěkných aut - Panamera a Cayenne. Ty taky tvoří většinu produkce a běžně na cestě člověk ani od této fabriky ze Stuttgartu nic jiného nového u nás nepotká. Což ovšem bylo rozhodnutí koncernu a chápu ho. Ale to není nic proti vychytaným a skvělým 911, které se mi líbí.
Lamborghini je značka jejíž image se Ferrari něšplhá ani po ventilky. Nemá ji ani dneska ani v minulosti. Jejich snažení je ve stylu: jsme lepší než Ferrari, jinak nic. Ale tohle neumí naplnit. Nikdy neměli odpověď na nejlepší modely od Ferrari jako 288GTO,F40,F50,Enzo a ani teď nemají odpověď na LaFerrari. Dokonce je v mých očích přeskočilo i Pagani. Co se mi na Lambu líbí je že setrvávají na kocepci V12 před zadní nápravou, ale to je vše.
Ale že Lambo založilo Miurou kategorii supersportů s motorem uprostřed Ti jaksi uniká ;-)...nevim jak bych to řekl, ale prostě mně to přijde, že Lambo a Ferrari jsou zdánlivě dost neporovnatelná, protože Lamba jsou opravdu surová (jak píše CHerokee), kdežto Ferrari není ani náhodou taková bestie, každý hraje na jiné housle, Ferrari těží z bohaté historie, ale taky vyrobili pár "crapů"...je to můj pohled na věc, nikdy jsem Lambo, ani Ferrari neřídil...
já jo. F430 ale o to nejde. Dnes se Ferrari bohužel odklonilo od supersportů. Kromě LaFerrari a 458 už dnes žádný nenabízí. Zato nabízí supergranturisma. Lambo je nabízí pořád a zato si zaslouží palec nahoru. A že chtějí nabízet superSUV? A proč ne když je poptávka.
Mluvil jsi o sportovním image. A sportovní image se nezískává ani v autosalonu, ani sebedivočejšími tvary, ani řečmi, ale jen a pouze úspěchy v některém z motoristických sportovních odvětví. To, že někdo mává Lambu, není dané jeho sportovností, ale jeho crazy vzhledem a crazy technikou. Skutečnost, že někdo má něco rád ještě neznamená, že je to sportovní. A třeba diskutovaný Urus je dostatečně crazy aby pokračoval v crazy image Lamba. Žádnou sportovnost Lamba pokazit nemůže, protože Lambo je sportovní niemand.
Image Porsche je dané modely 911, Cayman nebo Boxster. Těchto ryzích sporťáků Porsche vyrábí nejvíce na světě, ale především, na rozdíl od výše diskutovaného Lamba, má sportovní image jako řemen dané obrovskou historií v motosportu, kdy kam se postavilo tam zhusta i vyhrálo. A i kdyby Porsche vyrábělo traktory nebo foťáky tak to na jeho sportovním image vůbec nic nezmění (jediná podmínka je aby byly ve svých kategoriích špička). O Panameře nebo Cayenne se dá říci jenom to, že by se tak dobře neprodávaly, kdyby Porsche nemělo skvělou image danou právě 911, Boxsterem a letos i nastupující 918, ale image jako takovou nijak nekazí. Ano, mohly by image Porsche pokazit, kdyby ve svých segmentech (lux. limo, SUV) byly propadákem a nestačily by na konkurenci. Ovšem pravý opak je pravdou a ve svých segmentech nemají sobě rovného. Takže image v obecné rovině ještě posilují (protože vedle sporťáků je Porsche image ještě posíleno výrobou nejrychlejší limuzíny a nejrychlejšího SUV na trhu). Je to jako s image MB, to je dané pohodlnými limuzínami a ty zmíněné popelářské vozy nebo třeba tahače jej nekazí pokud nejsou ve své třídě popelářských vozů propadáky (neznám poměry ve třídě popelářských vozů, ale jistě MB nepatří v této kategorii mezi losery).
Teď jste urazil nejen mne - tím tykáním, ke kterému se lidé uchylují na forech, ale také celou Itálii. Byl bych opatrnější. Je to něco podobného, jako ukázat na Itala cornuto. Koledujete si. Ale na netu anonymně je každý hrdina. K nekritičnosti vůči vozům Porsche se nebudu vyjadřovat :-).
Nevšiml jsem si, že si necháváte vykat. Na tomto fóru je standardem tykání. Takže se omlouvám, víckrát to neudělám.
Co se týče Itálie, tak každý Ital ví, že Lambo ve sportu nikdy nic pořádného nedokázalo a stejně tak ví, že sportovní značka je Ferrari, která má obrovské zázemí fanoušků právě pro úspěchy ve sportu, v současnosti především v F1 a to není o žádném urážení, ale o faktech.
Ferrari považujem za technologického lídra , technika F1 časom na bežné asfaltky a kúsok nižšie s McLaren ale tí to nerobia tak pekne >:D Ferrari má aj Hypersport čo zlepšuje imidž a má v nich tradíciu. Motošport/imidž podla logiky vyššie Pagani alebo Koenigsegg nevyrábajú športové autá .
Pozícia Lamba je jasná , ich autá nie sú tie najlepšie ani najrýchlejšie ale majú niečo neuchopiteľné prečo to zákaznici kupujú . Model Urus je vyplnenie diery na trhu takého auta niet :yes: Moc krásy nepobral to ja fakt a verím že sa bude viac ponášať na ItalDesign Parkour :yes:
Čo sa týka imidž Porsche , spomenie si ešte niekto ako veľmi slabo sa predával ich model GT ?
Ferrari souhlas.
Pagani, Koenigsegg. Ti sice vyrábí sportovní auta, ale mají velmi mizerný sportovní image, protože v motorsportu skoro nic neznamenají. Výsledkem je, že se s Ferrari nemohou vůbec měřit. Skutečnost, že někdo postaví bestii s 800hp a absolvuje pár drag race ještě nedělá značku se silným sportovním image.
Porsche, ano v historii postavilo i další propadáky než jen GT, dokonce ani taková ikona jako 911 zdaleka nebyla úspěch ve všech vydáních.
GT - podarilo sa predať len 3/4 áut čo predať chceli takáto informácia sa nikdy nesmie dostať na verejnosť Oveľa lepšie je - máme hnusné Venemo za 3€mega kus a všetky tri sú predané
Čisla mi nevyťiahli tak sa neviem úplne vžiť do kupca supersportu ale keby som si dnes mal vybrat madzi starnucím či starým Lamborghini Gallardo a Ferrari 458 vybral by som si Italiu . (aj keď ju tu u nás na vidieku má chapík)
Lamborghini by podľa kostolného poriadku malo robiť GT s motorom vpredu ale tam je pretlak okrem Talianska ešte aj z Anglicka tak mi SUV príde ako logický kro
Tu tvou image se jim v tom případě moc nepodařilo naplnit. Lamborghini má být v první řadě naprosto nesmyslné a na hlavu. Takový šílený stroj z pekla, což s Audi trochu vymizelo. I když to možná říkám špatně, protože nemám ponětí, co Lamborghini zamýšlel. A Urus celkem praštěný je. Vzhledem k tomu, jaké jsou dnes možnosti, bych se ani nedivil, kdyby zrovna Lamborghini nějaký "sportovní traktor" udělal.
Sporťákům Porsche se daří. A lze jen těžko předpokládat, že se praktičtějších modelů prodá méně než těch sportovních. Když jsou ke všemu za velmi podobné peníze. Myslím si, že mají, co chtěli.
Ano, už toho bylo VWyrobeno VÍCE než dost.. ;-)
Já VÍM že to je "běžné" (slovo "normální" bych tady spíš NEpoužila) - což ale NEznamená, že se MI to musí "líbit", nebo? :-)
PS: Lamborghini (dle mne) NEmá dělat "krabice" (navíc postavené na technice AUDIBUSu Q7!) a má se (stejně jako Ferrari) "držet svého kopyta"
A je fakt že to OBLUDNÉ Bentley EXP 9 F se mi NElíbí "ještěvíc" ;-)
PPS: Mně se (nový i starý/-rší) Range Rover líbí MOC a jezdí se s ním FANTASTICKY a souhlasím s názory že jde svým způsobem o NEJlepší auto na světě (viz místní test RR TDV8 :yes::-)
Tak tak a jestli se tyto (použiji vaše) bus klony budou vyrábět, a jako že asi budou tak si myslím, že většina bude jezdit na blízkém východě, kde je budou ve velkém zkupovat ti šílení šejci, ale rozumný evropan, který bude uvažovat o luxusním autu tohotu typu (zámerně se vyhýbám výrázům SUV/Off road) zvolí Range Rover, protože jedině ten Tě na silnici sveze na polštářku stejně tak i v terénu :-)...vždy když vidím Range Rover, tak si představuji (u nového Range Roveru se ta představa více zesílila) jak se ve čtyřech naložíme do toho obýváku, já si sednu za volant a pojď si Range Rovere do Portugalska k Atlantiku, no neni to labůžo [odkaz] ...áááách >:D
Uvidíme, jak bude vypadat v sérii, ale naživo koncept nevypadá špatně a motor také nezní nejhůř (otázka je, jestli to byla stejná jednotka, jako bude v sériovém autě). Můj šálek čaje to však není.
Je to tak, ani jeden z konceptů (+Cayenne) "supersportovních" automobilek se MNĚ nelíbí, ani Kubang není žádný krasavec (pro mě), král je vždycky jenom jeden a zde je to Range Rover :-)
Kubang je len nová verzia na starej pesničky , už ju naspievali Mercedes ML , BMW X5 X6 ... Porsche . Vo VW nerobia hlúpy ľudia a vidia že na trhu nie je superšportové manina-suv tak príde Lambo Urus a nápad luxusného Range Roveru doťiahnu o kúsok ďalej v podobe Bentley XP9F ,
Na tom se neshodneme, SUV od Maserati čí Lamba bude mít v sobě charakteristiku supersportu, která je příslušné značce rodokmenem, takže to auto bude takové "chci umět komfortně jet po dálnici, dynamicky po okresce, ale ani jedno nebude umět dělat dobře", kdežto Range Rover dělá to co chce stoprocentně a to je převážet svoje pasažéry za jakýchkoliv podmínek v bavlnce a pokud mám na Range Rover, tak mi v garáži vedle něj stojí 911 GT3 RS, které mi zastane ten zážitek okruhů, v tom případě mi nedává žádný smysl SUV od Lamba, bentley atd....zním asi jako BYCHAŘ a asi dost kupců najdou zmíněná SUV, ale je to jenom hon automobilek za prodeji a výnosy, ale tak to v dnešní době prostě je...
Na druhou stranu, bude to Lamborghini, které zvládne retardér nebo příjezdovou cestu bez nutnosti si přizvednout podvozek. Jízda by to nemusela být špatná (rozhodně ne na úrovni RR, u kterého je to prioritou; tím spíš, pokud na to skutečně budou nabízet 24" kola), potřebnou techniku máme. Otázka je, kolik bude vážit.
Ale jinak s tebou souhlasím. Univerzál a k němu hračky. Tohle je spíš pro lidi, kteří chtějí Lamborghini, ale svou nepraktičností jim moc nepasuje do života. Tohle nebude žádný Range Rover, ale rozhodně na tom bude líp než jeho soukmenovci. Možná nejzajímavější na tom autě je, že ten předek, tu sekačku na chodce, mohou dát na sériové auto. Není to jen otázka konceptu. V dnešní době zázrak.
Úpravci typu Masory MNE až tak NEoslovují (úpravce dle MÉHO gusta je Alpina - i když oni si zakládají na tom že NEjsou "jen" úpravci - případně třeba Wiesmann) a Bentley EXP 9 F jsem měla možnost si docela DŮKLADNĚ prohlédnout a opravdu NEee - tudy cesta i ideálnímu vozu (mých snů) opravdu NEvede ;-)
PS: Ze současné nabídky značky JEN a POUZE Continental GT V8 - to je (dle mne) povedený zajímavý (maličko předražený) vůz :yes::-)
ještě že kluci z Lamba neumí česky, to by se museli rozplakat, nad tolika zrušenými objednávkami :'-(
a někteří srovnávají sportovně laděné SUV s RR, to už je skutečně na zlatý ventilek.
a někteří nakupují auta jak v počítačové hře ;-)