Ekonomika
Myslel som, ze to je len rebrandovane Bravo s rovnakymi rozmermi 😲
Radsej nemysli a daco si o tom precitaj.
Delta je o 20cm dlhsia, ma 10cm dlhsi razvor.
Jedine, co maju spolocne je podvozkova platforma, zvysok je iny.
Delta je o 20cm dlhsia, ma 10cm dlhsi razvor.
Jedine, co maju spolocne je podvozkova platforma, zvysok je iny.
Makovniku, nechápu Tě? Určitě si seděl v Deltě a v Bravu a to sis nevšiml, že celý interiér je stejný, jen má jiný znak před spolujezdcem "DELTA" vs. "BRAVO" ?
>😁
>😁
Zakladny dizajn palubovky a vyplne dveri je, ale materialy a spracovanie su ine, ak si v tom sedel.
Nesedel. Ktovie, mozno bude na Autosalone Brno. Podla rozmerov je to ale rovnake auto, iba predlzili rozvor, takze vzadu sa asi sedi lepsie, pre vodica, ale slaba utecha. Aj cena nasvedcuje, ze to asi nebude uplne standardna stredna trieda a dokonca este luxusna. Co je to vlasne - hatchback? Existuje vobec nejaky hatchback v strednej triede? Asi nie.
opat pekny vysledok :yes😒br />
prekvapuje aj 508micka ... celkove 5 miesto je stale velmi pekne :yes: avensis ktory mu pred rokom dychal na chrbat uz nestiha 😉
prekvapuje aj 508micka ... celkove 5 miesto je stale velmi pekne :yes: avensis ktory mu pred rokom dychal na chrbat uz nestiha 😉
Jde to, ale dře to. Odstup Apoštola od svého (dnes už) bývalého stínového nohsleda je jistě velmi znepokojující. Půlka prodejů, prosím, ovšem "dokázat" takřka jen čtvrtinové prodeje je snad nedůstojné i pro Ford. No jo, no, ukazuje se, že i ve střední mainstreamové (vím, supermainstream) třídě je Volkswagen volbou těch, co opravdu auta kupují. Je to neuvěřitelné, ale ten Passat je i na sklonku své generační obměny v podstatě nejpřitažlivějším vozem své velikostní a jakostní třídy.
V prémii velmi zřetelně oceňme postavení BMW 3. Tohle je prodejní majstrštyk :yes: A zaslouženě.
Zato nebýt Peugeota 508, ostatně poprávu jediného respektuhodného středního vozu z Francie, zachází komplet tamní produkce na paušálním a dokonalém středním úbytě. C5 tu dělá čísla prodejů prémiové AUDI, smutné to konce... O laguně snad ani nepsat...
Mainstremovou pochvalu zaslouží Subaru, čísla jsou to v rámci zdejších možností výborná. Z východních větrů lze ostatně jistě sázet na designovou budoucnost právě Subaru. Z proskočených zpráv to vypadá na to, že snad už konečně to budou auta i s vizuálním přitažlivým charakterem. A uznejme, ta auta by si to velmi silně zasloužila.
S čísly jistě brzy trochu hne nová Mazda 6. Naživo je s ní setkání o řád sympatičtější, než na snímcích. Pokud tedy překousneš přední podměrečné sedlo (47 cm, jak naměřila redakce), pro pravostranný provoz nevhodně orientované vyústění hrdla nádrže, včetně dalších nedostatků (viz. test vedle) pak (píši to velmi velmi nerad) tento model svojí inspirativní europotenci nepochybně má.
Číslem měsíce je ovšem číslo - 40, ano ano BMW 3 :yes: No jen si představ, čtyřicet lidí si zde koupilo v podstatě nejlepší střední vůz planety. Uspokojující pocit, co? Tedy, pro těch čtyřicet.
BRAVO BMW :yes: :-!
V prémii velmi zřetelně oceňme postavení BMW 3. Tohle je prodejní majstrštyk :yes: A zaslouženě.
Zato nebýt Peugeota 508, ostatně poprávu jediného respektuhodného středního vozu z Francie, zachází komplet tamní produkce na paušálním a dokonalém středním úbytě. C5 tu dělá čísla prodejů prémiové AUDI, smutné to konce... O laguně snad ani nepsat...
Mainstremovou pochvalu zaslouží Subaru, čísla jsou to v rámci zdejších možností výborná. Z východních větrů lze ostatně jistě sázet na designovou budoucnost právě Subaru. Z proskočených zpráv to vypadá na to, že snad už konečně to budou auta i s vizuálním přitažlivým charakterem. A uznejme, ta auta by si to velmi silně zasloužila.
S čísly jistě brzy trochu hne nová Mazda 6. Naživo je s ní setkání o řád sympatičtější, než na snímcích. Pokud tedy překousneš přední podměrečné sedlo (47 cm, jak naměřila redakce), pro pravostranný provoz nevhodně orientované vyústění hrdla nádrže, včetně dalších nedostatků (viz. test vedle) pak (píši to velmi velmi nerad) tento model svojí inspirativní europotenci nepochybně má.
Číslem měsíce je ovšem číslo - 40, ano ano BMW 3 :yes: No jen si představ, čtyřicet lidí si zde koupilo v podstatě nejlepší střední vůz planety. Uspokojující pocit, co? Tedy, pro těch čtyřicet.
BRAVO BMW :yes: :-!
Zase chceš rozbehnúť stupidnú debatu o víčku palivovej nádrže ?! Nič v zlom,ale vážne máš akúsi úchylku. 😒
O nevhodném umístění víčka nádrže pro náš, pravostranný provoz, není potřeba vést diskusi, to je prostě fakt s nímž tu nikdo nehneme. Pokud jsi byl někdy u čerpačky, pak víš o čem píši. Ostatně drtivá většina aut určených právě pro pravostranný provoz má víčko umístěné vpravo, nikoliv vlevo.
Zde ovšem nejde jen o to víčko, aktuálně jde o velikost sedadla, o navigaci, no prostě jde o to všechno, co je popsáno vedle v testu a v následné diskusi.
Osobně na prodeje mazdy moc nesázím, přeci jenom, na kolena ji sráží příliš nezřetelná image, proto nahoře píši, že s čísly hne mazda zde jen trochu, ale i ta troška je samozřejmě na pochvalu.
Zde ovšem nejde jen o to víčko, aktuálně jde o velikost sedadla, o navigaci, no prostě jde o to všechno, co je popsáno vedle v testu a v následné diskusi.
Osobně na prodeje mazdy moc nesázím, přeci jenom, na kolena ji sráží příliš nezřetelná image, proto nahoře píši, že s čísly hne mazda zde jen trochu, ale i ta troška je samozřejmě na pochvalu.
V com je prosim ta v dnesnej dobe a vybavenosti cerpacich stanic nevyhoda vlavo? Pouc ma prosim...
Stojan u pravostranného provozu si necháváš při příjezdu zásadně vpravo, tedy odstavuješ vozidlo tak, jak to děláš všude při podélném stání, tedy u obrubníku máš pravou stranu vozu, vystupuješ tedy do volného prostoru, vystupuješ pohodlně z auta, odcházíš směrem vzad, zezadu přicházíš k víčku orientovanému ke stojanu, nestojíš v loužích nafty, nebrodíš se loužemi nafty mezi autem a čerpadlem, čerpáš.
To samé čerpání s víčkem á la mazda znamená, že hadici potupně taháš přes šíři vozu až na levou stranu. Jediná možnost je s takovýmto autem najet ke stojanu zleva (máš ho tedy na straně, na které vystupuješ), vystupuješ tedy buďto přímo do stojanu, nebo si dveře odřeš o kbelík s vodou na umytí oken, zpravidla stojící před stojanem. Auto musíš celé obejít (přes přídˇ), neboť, kdybys šel k víčku štěrbinou mezi stojanem a vozidlem, jednak by ses otíral o odložené hadice, jednak bys šlapal do kapek nafty, které tam zanechali při čerpání ti před tebou.
Nejlepší je si udělat krátkou sondáž do jednotlivých modelů, jak mají situovaná víčka nádrže. Drtivá většina aut určených pro pravostranný provoz má samozřejmě víčko vpravo. V japonsku se jezdí vlevo, proto tedy je i víčko na mazdě vlevo.
Nejlepším poučením pro tebe není můj podrobný výklad, nýbrž tvá osobní praxe, tedy čerpání paliva. To tě vychová do třetí návštěvy čerpačky 😄 a jednou z podstatných věcí která tě bude u koupě nového vozu zajímat pak bude i to, na jakou stranu má orientované víčko nádrže 😄
Uznávám ovšem, že tohle se netýká světa plakátů...
To samé čerpání s víčkem á la mazda znamená, že hadici potupně taháš přes šíři vozu až na levou stranu. Jediná možnost je s takovýmto autem najet ke stojanu zleva (máš ho tedy na straně, na které vystupuješ), vystupuješ tedy buďto přímo do stojanu, nebo si dveře odřeš o kbelík s vodou na umytí oken, zpravidla stojící před stojanem. Auto musíš celé obejít (přes přídˇ), neboť, kdybys šel k víčku štěrbinou mezi stojanem a vozidlem, jednak by ses otíral o odložené hadice, jednak bys šlapal do kapek nafty, které tam zanechali při čerpání ti před tebou.
Nejlepší je si udělat krátkou sondáž do jednotlivých modelů, jak mají situovaná víčka nádrže. Drtivá většina aut určených pro pravostranný provoz má samozřejmě víčko vpravo. V japonsku se jezdí vlevo, proto tedy je i víčko na mazdě vlevo.
Nejlepším poučením pro tebe není můj podrobný výklad, nýbrž tvá osobní praxe, tedy čerpání paliva. To tě vychová do třetí návštěvy čerpačky 😄 a jednou z podstatných věcí která tě bude u koupě nového vozu zajímat pak bude i to, na jakou stranu má orientované víčko nádrže 😄
Uznávám ovšem, že tohle se netýká světa plakátů...
Ja mam veko nadrze na lavej strane a ešte sa mi nikdy nestalo to, co si napisal ty (cca 2,5roka)...takze zase plany poplach...fakt vacsiu chujovinu si si ako zamienku nemohol vybrat...
Najíždíš se svým vozem ke stojanu který necháváš vlevo a mezi ním i dostatečný prostor (jsi přece řidič ne osmnáctiletá blondýna). Vystupuješ z vozu rovnou si bereš pistoli, vkládáš do otvoru a tankuješ (je to auto a ne ženská aby jsi kolem běhal kolečka než budeš moct zasunout). A jako bonus nepřejede tě puberťák který se potřebuje nutně procpat mezi tvým a spolustojícím autem vpravo u stojanu, aby zastavil přímo před shopem a koupil si v té své přičemé kšiltovce tu pitomou kolu se kterou si v nejbližší zatáčce osprchuje okno zevnitř.
Tím jsi chtěl jako napsat, že šlapeš do míst kam odkapávají pistole? No potěš pánbůh, u tebe bych v autě nechtěl vidět koberečky.
Tím jsem chtěl napsat že ať již stojíš vlevo či vpravo a u stojanu je nějaký sajrajt tak se mu buď vyhneš a nebo do něj musíš. Stejně to nevidím jako tragédii jelikož pak jdu stejně zaplatit a na čerpáčce je kobercová čísitíci zóna kde si boty očistím. Jezdil jsem s auty které měly plnící hrdlo vlevo i vpravo a opravdu v tom nevidím rozdíl.
Rukama mi prošlo několik desítek vozů a nikdy sem neřešil, jestli je víčko vlevo nebo vpravo. Asi nejsem normální, ale do kbelíku sem se nikdy netrefil, dveře sem si neodřel, v naftě sem nestál, auto sem si jako *** neobcházel a ani sem si neušpinil bundu o hadice.
Spíš je to v člověku, než v autě..
Spíš je to v člověku, než v autě..
Nahoře píši, že tohle se plakátového světa netýká... Mimochodem, pokud jsi těch několik desítek aut opravdu vystřídal 😄 potom jsi měl povětšinou víčko na pravé straně. To ti muselo vyhovovat.
Testuju pro jeden menší magazín, takže opravdu vystřídal 😉 já spíš řeším pohonnou jednotku či jízdní vlastnosti. Nad víčkem jsem opravdu nikdy nepozastavoval. Každý rozumný člověk tento problém dokáže vyřešit i bez přemýšlení a přetahování hadice přes celé auto >😁
o tejto tvojej psychopatii by sa zisiel napisat aj samostatny blog. Tym ze takto poctivo kopes do mazdy aj za takyto pitomost, ktora ti zatial na inom aute nevadila ukazuje len jednu vec. Aky mas z toho auta strach. Takuto zufalu kritiku som necital ani u vaverku a ten si teda vie vymysliet rozne kraviny. To ze si psychopat tu vieme, no ze az takyto, to sme este netusili.
EDIT: Este taka otazka. Tym padom cely koncern je na * vo vsetkych krajinach s volantom napravo? Lebo ma zle umiestnene palivove viecko?
EDIT: Este taka otazka. Tym padom cely koncern je na * vo vsetkych krajinach s volantom napravo? Lebo ma zle umiestnene palivove viecko?
uz nevies do coho kopnut tak ti vadi umiestnenie nadrze? >😁 vies o tom, ze stojany na pumpe su obojstranne a je presne rovnaky pocet miest nalavo aj napravo? >😁 >😁 toto je vyrok roka gti, ubohost najvyssieho zrna >😁
Dosiahol presne ,čo chcel.Pozrite aké dlhé vlákno o NIČOM ! Asi je platený za množstvo reakcii na jeho výtvory, alebo mu to len robí dobre ! ;-\
Co má dělat, když mu tu tradičně zobou z ruky tak, že i z "ničeho" je nakonec dlouhé vlákno...
Sice se u toho naparují jako kohouti, ale reagují vzorně a stále dokola na prakticky to samé... 😉
Sice se u toho naparují jako kohouti, ale reagují vzorně a stále dokola na prakticky to samé... 😉
paci sa mi ako sa snazis byt nad vecou ale niekedy tiez reagujes na specialistov tuto v diskusii. To uz ale predpokladam pokladas za normalne, lebo ide o teba. Trochu vela egocentrizmu, nemyslis? 😉
Dík že ses ozval a neboj, platilo i na tebe. 😉
Ano, poslední dobou už reaguji převážně pouze na specialisty, profláklé amatéry víceméně ignoruji, proto zrovna s tebou už prakticky nekomunikuji, tak se s tím pokus nějak vyrovnat. >😒] >😁
Ano, poslední dobou už reaguji převážně pouze na specialisty, profláklé amatéry víceméně ignoruji, proto zrovna s tebou už prakticky nekomunikuji, tak se s tím pokus nějak vyrovnat. >😒] >😁
Kto mu zobe z ruky? Ty? ked mu ako tukan pritakavas na tie blaboly?
Na svou první otázku sis odpověděl svou druhou otázkou, tedy TY, ale neboj nejsi v tom sám a nejsi ani sám, kdo se k tomu dobrovolně přihlásil. :😉 >😁
Jinak sis zřejmě nevšiml, že v tom dlouhém vláknu vůbec nefiguruji, natož abych tam komukoli přitakával, takže tradičně vedle jak ta jedle, "chytrá" makovičko. 😉 >😒]
Jinak sis zřejmě nevšiml, že v tom dlouhém vláknu vůbec nefiguruji, natož abych tam komukoli přitakával, takže tradičně vedle jak ta jedle, "chytrá" makovičko. 😉 >😒]
vajtak, nic proti ale nemas ty uz cez 50 rokov? Prides mi ako taky namysleny vycapnik co si narazil nejaku mladu pipku a teraz si nevidi na spicku nosa. Argumenty nulove, no ego vysoke. Senilita na kraji no plno zbytocnych reci ako uz nereagujes. Protirecis si v nazoroch no pre zrkadlom si ten najmudrejsi na svete... Uz len to ze ten blbecek nizsie ti pritakava ako poslusny somarik by ta mohlo viest k troche sebareflexie, ci predsalen nieco nebude v poriadku v tvojich "vraj nazoroch".. 😉
Na tuhle reakci sis zapomněl přepnout nick, že máš minimálně dva je jasné už dlouho...
Jinak z ruky zobeš dál pěkně, ale bohužel nebavíš, a když se snažíš, je to ještě horší... 8-s 😉
Jinak z ruky zobeš dál pěkně, ale bohužel nebavíš, a když se snažíš, je to ještě horší... 8-s 😉
ach jooo, tusim som trafil do cierneho... >😒] ano, mam dva nicky, resp mal som, mozes si pozriet moj druhy nick BORDEAX, kedy som naposledy s nim reagoval 😉 odisiel s mojim starym firemnym mailom. Inak nepisal si nieco o nereagovani? Reci o tom kto sa bavi nechaj tak, ide o diskusiu na internete a je to detinske sa dotahovat o to ze ja sa bavim a ty nie, skus sa drzat radsej vlastnych slov ak si si niekedy za nimi stal a nereaguj na mna. Ci to nedokazes este stale? >😁 >😒]
Zob, zob, zob..., stále dokola "zobeš" a nebavíš, zkus to na někoho jiného a neruš rozumné lidi od dospělé diskuse..., sbohem Matelko.
zobes.. to tak doma manzelke vravis, ked to tak casto pouzivas? Ta musi byt rada, mat doma takeho vycapneho trtka.. V tejto diskusii vedies tych vnutornych bojov viac, ako tak prechadzam ostatne tvoje prispevky, nebudes to ty co tu zobe od nas ostatnych? >😁 Na zaciatku si pisal nieco o nereagovani, uz 4 krat si poprel vlastne slova, krasa diskusie je v tom ze sa to neda vymazat, kadis si tu do huby frajere, no mam pocit, ze ta babka v nicku je tvojho veku 😉 Som zvedavy ci to "sbohem" bolo naozaj uz posledne alebo ti to zase neda a zareagujes. Zatial si ukazal len ubohost, rozumnu diskusiu akosi nevidiet >😁
Pisem niekde, ze mu v prave tu v tom vlakne pritakavas??
Mas halucinace, labile? Ci len zase trapna snaha byt vtipny?
Mas halucinace, labile? Ci len zase trapna snaha byt vtipny?
Už sis konečně přepl nick? >😒]
Neboj, v trapné snaze tu nemáš konkurenci, takže aspoň v tomto ohledu si tady NEJ... 😉
Neboj, v trapné snaze tu nemáš konkurenci, takže aspoň v tomto ohledu si tady NEJ... 😉
Takze aj paranoja. OK, labile.
Popytaj redakciu o IPcky, aby ti ukazali, aky si retardovany.
Popytaj redakciu o IPcky, aby ti ukazali, aky si retardovany.
Nedalo by se nějak rozlišit mezi Mazdou druhé a třetí generace? Vím, že minimálně jedna dvojková se ještě prodala v únoru 😄 a nějaké skladové pořád mají. Tak nevím, jak je to s tím údajným ukončením jejich prodeje. V podstatě jsou to ale dvě úplně jiná auta, mající společného akorát výrobce a obchodní název, takže jejich sloučení pod jednu položku je celkem zavádějící.
Jinak nárůst je skvělý, ale stále prodeje hodně zaostávají za tím, co by si toto auto ve skutečnosti zasloužilo. Jsou v tom předsudky, obavy, nebo je jenom příliš nové? Jsem zvědav, jak to Mazdě půjde dál 😄 .
Jinak nárůst je skvělý, ale stále prodeje hodně zaostávají za tím, co by si toto auto ve skutečnosti zasloužilo. Jsou v tom předsudky, obavy, nebo je jenom příliš nové? Jsem zvědav, jak to Mazdě půjde dál 😄 .
Tiež sa mi to zdá akési váhavé.Ono to asi chvílu trvá,kým si ludia zvyknú a kým im ich autá dovezú z Hirošimi. 😉
clovece,ved sa zacala predavat len vo februari...
Jelikož v té své jezdím od půlky ledna, tak to snad vím lépe, ne? 😄 Ale taky doufám, že se to ještě pořádně rozběhne,
Co jsem se díval na počáteční prodeje CX-5, tak ty se rozbíhaly pomaleji (bohužel je to zřejmě zkreslené souběžným prodejem dvou generací šestky, zatímco CX-5 byla zcela nová - skutečný stav věcí ukáží tak letní měsíce, řekl bych)..
Co jsem se díval na počáteční prodeje CX-5, tak ty se rozbíhaly pomaleji (bohužel je to zřejmě zkreslené souběžným prodejem dvou generací šestky, zatímco CX-5 byla zcela nová - skutečný stav věcí ukáží tak letní měsíce, řekl bych)..
Je to sice pár promile trhu, ale zdá se, že bez velkého humbuku se CNG začíná pomalu prosazovat a prodává se lépe než hybridy. Pro toho, kdo chce šetřit je to rozumná alternativa.
[odkaz]
Po itálii, španělsku, řecku je nenyní v prčicích i fracouszký trh, kypr a spolu s tradičně slabými zeměmi typu portugalsko či balkán to vypadá na trvalý pokles...
Po itálii, španělsku, řecku je nenyní v prčicích i fracouszký trh, kypr a spolu s tradičně slabými zeměmi typu portugalsko či balkán to vypadá na trvalý pokles...
Nevím, kdy bylo Řecko výrazně ekonomicky silnější, než Portugalsko. Naposled někdy za Saši Makedonského, ne?
Ty země jsou si co do hospodářských výsledků hodně podobné. Rozdíl je snad jedině v tom, že Portugalsko vidí v EU někoho, kdo jí kdysi hospodářsky pomohl, zatímco Řecko se cítí být chytřejší než ti hlupáci, kteří mu vnutili peníze.
Ale ten odkaz je hodně zajímavý mj. tím, že se v únoru v Evropě prodalo víc aut z koncernu HMC (6,6😖, než nejen koncertnu Toyota(4,1😖 , ale i BMW group (5,8😖, Mercedesů (5,3😖 nebo dokonce i Fordů (6,5😖... A to ani ne tak tím samotným faktem, jako skutečností, že tím způsobem zápisu do tabulky se to autoři snažili tak trochu "ututlat"...
Ty země jsou si co do hospodářských výsledků hodně podobné. Rozdíl je snad jedině v tom, že Portugalsko vidí v EU někoho, kdo jí kdysi hospodářsky pomohl, zatímco Řecko se cítí být chytřejší než ti hlupáci, kteří mu vnutili peníze.
Ale ten odkaz je hodně zajímavý mj. tím, že se v únoru v Evropě prodalo víc aut z koncernu HMC (6,6😖, než nejen koncertnu Toyota(4,1😖 , ale i BMW group (5,8😖, Mercedesů (5,3😖 nebo dokonce i Fordů (6,5😖... A to ani ne tak tím samotným faktem, jako skutečností, že tím způsobem zápisu do tabulky se to autoři snažili tak trochu "ututlat"...
Ale jak si někdo postěžuje na konkurenci (nedej bože na japíky), tak se na něj sletí reakce ve smyslu, že snad musí být úplně mimo.
BMW 335i a 320d GT: První jízdní dojmy a tu a kukni recenzie pri stealth01 na 520D a Golf GTI - rozjasní sa Ti.
Uznávam, že sa jednoducho auto nepodarí - je to neskutočná katastrofa - a človek nepozerá na obľúbenú ikonickú značku. Ale ak si to prečítaš, poskladá sa Ti z toho určitá mozaika.
Kvalita zpracování - Audi je lepší.
Hlučnost - opět je Audi lepší.
Ergonomie - Audi vede.
Sound system - záleží na volbě, ale Audi hraje pěkně už v základu, BMW ne.
Že se kazí na BMW světla? To má naprostou pravdu. 😉
V čem naopak vede BMW, jsou jízdní vlastnosti. Ale až tam, kde se drtivá většina lidí ani nekoukne. A rozdíl není nijak dramatický.
A nick sis změnil proč? Aby si tě nikdo nedal dohromady se stealth01, který BMW ve své recenzi opěvoval do nebes?
O co víc na začátku chválil, o to víc teď plive jedovaté sliny. ;-\
Zklamání chápu, už jsem psal jednou, ale u něj je to moc a dlouho. To může být třeba i důvod k malé změně nicku, aby se v historii neobjevila recenze a diametrálně rozporuplné názory. Ale to už jen fabuluji. Pěkně plakal i zde [odkaz]
Myslíš si, že si vybral 520d pro to, aby si tu na něj mohl stěžovat?
Každopádně platí, že kdyby si místo 520d koupil něco od koncernu, měly by jeho případné stížnosti na kvalitu zcela jinou (opačnou) odezvu. 😉
Táto kombinácia je vrchol debilizmu. Ešte snáď M logo na koniec kombíku a nirvána je dokonána...
Dodávku (kombíka) od renomované firmy vybavenou tak, aby všichni padli na prd*el, ale hlavně aby co nejmíň žrala. To k sobě prostě moc nepasuje. A když v ní náhodou vrzne, tak dát nejlépe celý Německo k mezinárodnímu tribunálu. 😄
V aktuální 520d jsem nejel a nemám tu potřebu ani chuť. Bude jistě docela dobře fungovat. Proto jí také vyrábějí. Já mám jiné priority a potřeby. Neodsuzuji výběr motoru jako takového a ani netvrdím, že si na motor nějak zvlášť stěžuje (snad jen na ty přirozené vibrace všech d. čtyřválců), jen, z mého pohledu, je zvláštní spojení páté řady, základního naftového R4 motůrečku, kombíku a velmi, velmi bohaté výbavy. Nic proti tomu, je to věc každého jedince, ale je to, jaksi, neobvyklé.
Nehledě na to, že při event. následném prodeji nikdo nebude ochoten výbavu zohlednit. Kdo chce vybavenou ojetou pětku, chce v ní motor, kdo jde po ojeté verzi 520d je prvotně šetřílek na druhou a nepřiplatí za výbavu ani pětník, resp. nebude ochoten ji nijak zohlednit.
Můj názor.
Že si vysoce vybavená auta hůře drží hodnotu, není žádná novinka. Je s tím třeba počítat. A platí to nehledě na motorizaci. Skvěle vybavený silný benzín je to nejhorší co do zůstatkové hodnoty.
Jak já rád připomínám, ať si každý jezdí v tom, co mu vyhovuje.
Odkaz jsem tam sice dal, ale z nějakého důvodu ho to vyhodilo a nechtělo mě to pustit do editace ("pokus o neoprávněný přístup"). Tak jsem ho dal po několika neúspěšných pokusech do nového příspěvku.
Newtonmetre sú pekná vec, ale nepodložené koníkmi - to nefunguje...
Kedysi som tak s kamošom porovnával BMW 525i a 525TD - víťaz bol 525i 😄
Prečítal som si jeho recenziu a on vlastne potreboval dodávku a nie dynamické vozidlo, lebo kúpiť si 520D kombi a k tomu M packet, to je o znalectve. Zrazu si spomenul, že je to BMW a chce z toho raketu. Menej naložiť a nebudú vrzgať zadné tlmiče - alebo kúpiť Ford Transit.
Podobnou nepříjemnou osobní zkušenost přikládám obecně tzv. smůle na konkrétní kus, která může být u jakékoli značky, od Dacie přes Škodovku, Ford, BMW, MB až po Toyotu. A kdo tvrdí, že té jeho značce se to nikdy stát nemůže, koleduje si o obdobnou smůlu.
P.S. ad tvá věta: "Kedysi som tak s kamošom porovnával BMW 525i a 525TD - víťaz bol 525i."
Každý kdo měl/má o těchto tehdejších motorech (naposledy v E39) alespoň nějaké povědomí (byť jen papírové) by měl mít jasno už předem (rozdíl 77PS)!
525td - 115 PS
525i - 192 PS
Ale preboha vieš ako to auto zaťažuje ? Vieš s čím ho porovnáva teraz ?
Všetko sa poserie - to je No.1 Murphyho zákonov...
Ad P.S. kto mal byť víťazom podľa Teba ?
bacha - bolo dt, potom tds a bacha on mal nove td rok 2002 - staré zlaté časy 😄
Pokud to tedy byl rok 2002, pak to byl 525d/163PS, takže se nám rozdíl ztenčil na 29PS ve prospěch benzínu, ale i to stačí v případě, kdy se motor úspěšně snažíš držet převážně v otáčkách blízkých maximálnímu výkonu.
Nabudúce si skús kúpiť normálny model 1:1 >😁
trochu OT, ale neda mi to.
Kolikrat jste na sve C5 behem 100 000 km menila nasledujici veci: brzdove desky, kotouce(nad tim bych jeste primhouril ocko), tahla stabilizatoru, cepy tahel rizeni!!!, lampicky pro osvetleni SPZ, tlumice (pruzici valce), potah volantu, potah saltrpaky, silentbloky na zadni naprave, popripade vedeni k senzorum opotrebeni brzdoveho oblozeni???
Ja jen ze na me minule A4 nebylo treba z techto a z jinych veci menit nic, na C5 mam najeto 65 000 a auto mam 18 mesicu, provozovane stejnym zpusobem a vse bylo minimalne jednou meneno. Nemluvim o tom, ze me to auto nikde nenechalo, akorat ze me vytahlo uz tolik penez a nervu, ze kdybych za nej dal skutecnou cenu bez slevy 30%, nebyl bych ochotny takhle zpracovane auto trpet doma ani tyden. V kazdem pripade, dalsi Frantik u me nema sanci i kdyby mi dali kuzi Criollo zadarmo, nechci totiz travit vetsinu casu v aute s tim, ze na pristim servise (jezdim radeji kazdych 15 000) krom oleje a filtru budu menit jeste dalsi hromadu veci. Kdybych totiz predtim nemel auta kde se tohle nedelo (vetsinou najedu s auty do 150 000), nereknu ani popel, ale tohle je vazne sila. On podvozek z C6 je super vec, kdyby na nej soudruzi zrejme nepouzili nekolik veci z C1 >😁
Mé praxo-zkušenosti víceméně ODPOVÍDAJÍ závěrům testů AUTO-BILDu (kde Citroën C5 skončil mezi audi A6 a A4 jako "žádný zázrak", ale "normální" vůz - který o lepší umístění přípravily právě žárovičky - během prvních 100.000 km 2x prasklé - v zadním světle.
To já bych za kůži Criollo dala příště možná i 5 tisíc (místo 4.000 € které stálo v této generaci). Proč jezdíte do servisu tak často??
Nu mé zkušenosti odpovídají testu - vaše koukám spíš "místním představám" - pardon 😄
Právě na podvozku nic z (JAPONSKÉHO modelu Toyota Aygo, rsp. jeho Citroën verze C1) není - je naprosto "MŇAMkový" - jak všichni MAJITELÉ vozu VĚDÍ 😉
PS: No a úplně jste to POPLETL se zpracováním a použitými materiály (viz i místní testy!) - pro "návrat do reality" doporučuji mrknout třeba na palubní desku ("plastové království") škody SUPerb a právě kůží potažený luxus Citroën C5 v luxusní kůži Criollo 😄 ¨
PPS: Snad se jednou DOZVÍM (a "pochopím") CO některé lidi vede k příspěvkům jako je ten váš.. 😉
Shrnu a podrthnu- na snehu a ledu, vseobecne v bordelu a po ceskych silnicich jezdim 5 M v roce minimalne, neb bydlim na horach. Zbytek roku klickuji mezi vymoly z predesle zimi. Nicmene auto je pouzivano prevazne na dlouhe vzdalenosti po silnicich I tř a dalnicich. Cim to, ze na A4 jsem ani jednou, ani jednou, ani jednou, ani jednou, ani jednou, ani jednou bla bla bla, Na Altee coz je nase druhe auto jsem za 80 tis menil jednou desky vpredu a rozhybaval kliku od kufru jinak nic. Kdysi na VW Bora, jednou desky a jednou silentbloky predni napravy- za 140 tisic!!! Nebude to tim, ze deska na c5 je tak polovicni co na A4?😊, ze tahla stabilizatoru, ktere jsem dal z druhovyroby maji dvojnasobny prumer kloubu a je klid hm hm to bude ono >😁
P.S. vzdy jste dbala na slusne vychovani a ted se do me rovnou pustite, aniz byste odpovedela na pozdrav???
..a pana Vaverku (fanouška audi) naopak spíš NE"povavilo" že A4 v dlouhodobém testu na 100 t. km skončilo stejně (a v reálu spíš HŮŘE) než ten Citroën C5 😉
PS: Nevím "na co to svádět" - vím že (všechny - myslím doslova VŠECHNY) automobilky "bojují" (a HODNĚ) s tím aby se "vešly do cen" a poruchovost výrobků obecně STOUPÁ - ale jestli já např. váš i stealth(ův) text čistá pravda = je to docela KATASTROFA
(popravdě mně/nám snad NEJvíc "zlobilo"/nakonec nejvíc peněz stál - vy mluvíte o voze v záruce = vše je asi opraveno zdarma - MB ML minulé generace..
Dobrou noc 😄
SOUHLASím (s testy na auto.cz) že sedadla jsou hodně NADprůměrná..
Motor 2.0 HDi je (prý) slušný, ale pro těžší vůz velikosti C5 je "optimum" 2.2 HDi 150 kW/450 Nm - ty "dvě deci" navíc za to myslím vskutku STOJÍ
Ta "na předokolku slušná trakce" je NEJlepší trakce ve třídě - jen "pro doplnění" 😉
NEmohu posuzovat jiné verze, já mám "komplet" kůži Criollo a na její kvalitu si (zatím) rozhodně stěžovat NEmohu (je pravda že z 99% ve voze jezdím sama a svá auta vždy udržuji v "absolutním" pořádku a stavu - po dlouhé cestě "alespoň"/minimálně projedu myčkou - než zajedeme do garáže + navíc mu vždy "poděkuji" jak pěkně jel a mám svůj vůz RÁDA a "prostě o něj pečuji jak jen se dá" = a on(i) mi to "vrací" 😄
+ mám VÝBORNÉHO ŠÉFA techniků který na vůz "dohlíží" - což asi také "má svůj smysl a vliv" 😉
Samozřejmě že (v česku občas) DĚSIVÝ (neurazte se) stav silnic určitě MÁ vliv na... "stav vozu"
PS: Bože OMLOUVÁM SE!
"Pohltil mne váš text" a domnívala jsem se že jde o další "podvrh" s kterým jsem se tu setkala již "nesčetněkrát" (viz - ZŘEJMĚ - stealth zde v diskuzi, včera v 18:53). Ještě jednou PARDON a
Pěkný den (s vozem co "zlobí" přeci jen MÉNĚ než ten váš - třeba jako ten AUTO-BILDový.. 😄
Nema cenu srovnavat interier za 90 tisic (4000 euro chcete-li) kdyz podobny ani skoda nenabizi - lze ho dostat od externiho dodavatele BT design a je tez velmi pekny. Osobne kuzi nerad, tedy nevidim v kuzi Criollo zadne vyhody. Pro me je dulezite, kdyz auto funguje a ne pocit, ze v aute cestuji z trema kravama navic (nebo z ceho to delaji)
Stavem nasich silni me neurazite, vim o nich, ale musim je respektovat. Emigrovat kvuli nim nebudu😊
Pecujete o sve auto jako o vlastni mimi a jezdite s nim do mycky? Leckoho by to mohlo nadzvednout, ja si sve auto radsi umeju sam, nejlepe ho totiz poznate, kazdy zahyb karoserie, spoustu titernych detailu o kterych bezny uzivatel nema ani poneti. Nicmene Vas pristup respektuji, nekdo nema moznost si sve auto umyt rucne sam.
A naposled, presne tak- je to o pristupu a o to jak se o auto staram. A proto nemam "sefa", protoze se o auto staram sam a kdyz musim do servisu, postavim se vedle auta a koukam letitemu kamaradovi pod ruce. (se servisem v cechach je to totiz dost podobne jako se stavem silnic- tedy musite si davat pozor- apropo. servisy Citroen dopadly v testech velmi spatne i v Nemecku) Proto jezdim na olej 2x casteji nez musim, proto si menim vsechny filtry pri kazdem servisu, ackoliv si nekdo v Rennes mysli, ze vzduchovy staci jednou za 60 000 km, proto budu rozvody delat na 150 000 km jestli to auto jeste budu mit. Nikdy nejim v aute, nesaham na volant a dalsi ovladaci prvky mastnyma a jinak zaspinenyma rukama. Pochopte, ze se Vam nesnazim vnutit to, ze se o sve auto staram lepe nez Vy a nefunguje z casti podle mych predstav, ale uz jsem mel a mam doma auta, ktera pri stejnych provoznich podminkach a se stejnym majitelem drzi lepe pohromade.
Audi A4 s výkonem 105 kW jsem čirou náhodu měla možnost porovnat a ... a SOUHLASila bych se závěry srovnávacích testů vozů D3 kde "pevně drží" 3tí pozici = ve "vyzkoušených/naučených" dálničních zatáčkách (dálničních "skoro360tistupňových") přejezdech je spíš trochu HORŠÍ než C5 V6 (i když může mít vliv že jeden vůz "mám v ruce").
Srovnávám NEJ- (lepší interiér) s NEJ- lepším od škody (za ca stejnou cenu)? Dnes možná už ani to ne - docela ŠOKovaná jsem četla test škody octavie 1.2 za 700.000 kč!!!! A že prý s motorem 2.0 Tdi a NE nejvyšší výbavou může cena přesáhnout i milion korun 8-s
NEjsem žádná "fanynka kůže" (často u "běžných" vozů spíš UMĚLÉ kůže) - nicméně (komplet) interiér v konkrétně kůži Criollo mne "zaujal" 😄
Auto nejčastěji dávám (ručně) umýt, ale když dojedu (delší) cestu a vůz je někdy "od hlavy po paty", tak než ho uložím projedu myčkou (a pak ho sama doma "doopečuji"
Do česká stále (občas) jezdím a "ještě kousek" a ta emigrace bude stát za uvážení 😉
Servisy (žádné značky) nelze "paušalizovat" - měla jsem už DOST ŠPATNOU zkušenost s Mercedes servisem v Rakousku a naopak nečekaně dobrou s Citroën v česku. Proto jsem zmínila že "mám štěstí" a můj vůz MÁ (asi snad NADprůměrnou, prostě) "dobrou péči"
Také znám (mimochodem automobilového "šílence" - mám na mysli styl jakým jezdí 😄 ) který mění pravidelně olej 2x "častěji" (což jistě NENí od věci) - nicméně můj minulý i současný vůz jsou 6ti válce a ten můj technik mne UJISTIL že motor se v reálu "tak nudí" že častější výměna opravdu NENí potřeba...
Souhlasila bych s častější výměnou VŠECH filtrů (i když to dost závisí "kdejak" člověk jezdí), dřívější výměna rozvodů myslím NENí třeba - i to je téma na které jsem se ptala a problémy s ním u Citroën prý nikdy nebyly (celá "finta" v doporučované výměně až po 240.000 km - alespoň u většiny motorů - je v tom že rozvodový řemen je ŠIRŠÍ..
..nicméně jistě "raději dříve, než-li později" 😉
Věřím že jste mohl mít auta která "zlobila" méně - to je bohužel "trend" posledních let a ODPOVĚĎ ekonomům na otázku: "KAM se ztratila inflace" = do (ne)kvality zboží
Dobrou noc (teď už asi "opravdu" 😄
Podle toho co píšeš víš o technické stránce C5 celkem málo když nevíš jak tohle je.
Co vyjímečného hlídá elektronika Citroenu?
Edit: Ano, podle katalogu ND je to jak za krále klacka [odkaz]
PS: Tak klidně PŘIZNÁVÁM že takovéhle "detaily" jsou opravdu mimo "můj rozsah" - a ca si pamatuji jaké byly a jak často musely být měněny brzdy mých předešlých vozů, jaké bylo přesné řešení jejich kontroly - FAKT NEvím (ať to byl vůz té či oné značky - jinak s brzdami C5 jsem problém neměla - ani funkčně ani výdrží ani vůbec 😉
Co vyjímečného teda hlídá elektronika Citroenu?
PS: Co (konkrétně) se vám "nezdá" na těch brzdách (funkčně i velikostí kotoučů jsou naopak EXCELENTní 😄
(koukám totiž na vámi ODKAZané stránce na "stejné" brzdové destičky audi A4 a tak bych ráda věděla v čem "je ten rozdíl" - snad jen že audi má JEDEN snímač a Citroën DVA?
Z toho jak si psala že je Citroen známý elektronickým hlídáním všeho možného jsem pochopil že je v něčem vyjímečný, ale čím to už nepíšeš.
Brzdy u C5 v některých testech propadly, takže exceletní je možná silné slovo.
Jak píše (SPRÁVNĚ) jossalito - elektronika "hlídá" (snad naprosto) VŠE = pokud (nějaký) vůz má senzory na ... (já nevím) hlídání hladinky v ostřikovačích) spíše BUDE MÍT hlídání i těch brzd - a (jednoznačně) "rozpozná" když je ten senzor (drát) "mrtvý" (tohle NEMÁ žádnou souvislost se zrovna Citroën a poslední generací C5 - to snad platí pro VŠECHNA auta). Mimochodem vy snad víte o JAKÉMKOLI voze kde to tak (dnes) není? 😉
No nevím jak v automagazínech (odkud JÁ mám opravdu VĚTŠINU info), ale prohlédla jsem si brzdové destičky Mercedes, Audi, BMW a Citroën (vše pro vozy střední třídy) a musím ZOPAKOVAT dotaz - co KONKRÉTNĚ je na těch pro C5 2.0 HDi "jinak"? (krom těch 2 snímačů?? 😄
Co vyjímečního hlídá Citroen?
= všechno možné = od dostatečné funkčnosti" cívky v hlavě válce, přes tlak v pneu, denní noční světlo po ten stav brzd..
... kde se ještě jednou dívám na ten VÁŠ odkaz a brzdy jednotlivých vozů střední třídy (od audi po Toyota) stále NEvidím ten vámi zmiňovaný rozdíl-(mezi např. C5 a A4 - ale i dalšími) - kde tam je poznat "další vodič" třeba u těch destiček pro A4? Já tam (stále) vidím leda ten JEDEN senzor u audi a DVA u Citroën = buďte (prosím) ještě KONKRÉTNĚJŠÍ 😄
DÍKy 😉
Jinak, jak jsi už asi zjistila, jeden systém pracuje na principu uzavření obvodu přes kotouč, druhý na přerušení obvodu. U toho první z principu nelze poznat poškození kabelu, protože přerušený obvod znamená, že je všechno v pořádku.
PS: Mám doma "studnici vědomostí" (a tohle není až tak "o rozdílu mezi auty a značkami", jako o CENĚ vozu - když naftové V6 bi-turbo (z Range ROVERu) stojí 809 t. kč + sedíte na asi nejlepších sedačkách ve třídě ve výborně odhlučněném voze na podvozku vyšší střední... 😉
STEJNĚ to ostatně (prý) má většina "normálních" vozů (byť "moderních"/současných...
To že to tak má podle "tebe" většina vozů jen ukazuje jak je VW opravdu někde jinde.
PS: A dělat z toho "ZÁVĚR" že je VW "jinde" (že nešetří na bezpečnosti) - to je trochu "přehnané" RESUMÉ 😉
..šetří se i v PODSTATNĚ vyšších cenových hladinách/třídách vozů (DOST znát to začíná být ve vyšší střední, která s nějakým tím naftovým V6 hravě vyjde přes 2 mil. kč - a i tam se šetří Šetří ŠETŘÍ). VW Passat má zas levné uložení náprav - holt může mít "dvě hadičky" (nevím jestli mluvíte o jen o audi A4 nebo "obecně" o modelech VW - tedy i o vozech škoda)
PPS: A rozhodně NEplatí vaše "za krále klacka" - v nižších cenových hladinách je to naopak "zcela běžné" (poslední dobou místo na výměnu "C5 V6 za C5 V6" začínám uvažovat o DS9 - tak snad tam už, byť osobně jsem nikdy s brzdami žádný problém neměla, bude "lépe" 😄
PS: Já se do toho (naopak) RÁDA pustím..
..třeba mi VWysvětlíte proč ... a taky jak to že... a nebo jak je možné... 😉
PPS: Tohle musíte zkoušet na někoho JINÉHO - já na to přečetla MOC statistik a Gebrauchtwagenkatalog(ů) 😄
Edit: A na tomhle příkladě vidíš jak jsou ty časopisy povrchní. Četla jsi snad v nějakém o tomhle problému? A přitom je to tak důležité.
Ale jestli si myslíš, že tím něco teta pochopí, tak se pleteš, ta na víc nemá mozkovou kapacitu. >😁
FAKT takovéhle bubosti musíte STÁLE opakovat? 8-s
Stále ještě ANi JEDEN příspěvek o autech? Třeba o těch brzdách? CO že je ten senzor který hlídá stav destiček? A proč má "prémiové" audi jeden a "obyčejný/levný" Citroën dva? Prostě (alespoň) NĚCO (jeden příspěvek) o autech? 😉
Tak dlhe vlakno do strany som tu este nevidel 😄
A "napo6té" věc "řešíte" ... něčím jako "urážlivým protiútokem" MÍSTO - konečně toho (prajednoduchoučkého) VYSVĚTLENÍ 😉
Edit: Jak už jsem napsala, nechala jsem si to mezitím VYSVĚTLIT - trvalo to "chvil(ilin)ku" = vám popsat že to vysvětlit NEjde muselo trvat asi tak xyzKRÁT déle = zkuste příště třeba "méně urážet" a JEN (stačilo napoprvé) ODPOVĚDĚT 😄
PS: FAKT (stále) TVRDÍTE, že VŠĚCHNY vozy VW "od nejmenších" (abych citovala - tedy od SEATu Mii) mají... ? 😉
PSP: Tak co to je to "nezvládáš ani základní opravdu"?? 😄
Víš, ono s tím co jsem ti napověděl už je to pro člověka co má alespoň základní znalosti o technice velice primitivní odhalit ten rozdíl v systému detekce. A protože pro zapamatování informace je o mnoho lepší pochopit princip než tupě přijmout, snažil jsem se velikou nápovědou o to aby jsi sama pochopila a došla poznání.
Nevím zda má Mii tuhle funkci, ale jestli má detekci opotřebení brzd tak jí má udělanou poctivě a ne jako Citroen u C5.
Takže MAJÍ nebo NEmají VŠECHNY Volkswageny (nechcete-li Mii, tak tedy UP) detekci opotřebení brzd "dvoukabelovou" (jak jste TVRDIL)? 😄
Taky zkus více číst co píšu. Nevím zda UP nebo Mii systém detekce jak jsme psal. Ale věřím, že jestli jí má (může to být výbava jen pro některé mnohdy exotické trhy a to lze těžko zjistit) tak jí má stejného typu jako ostatní vozy VW.
PS: Jestli jste to "patlání" myslel o SOBĚ, tak "budiž" (vaše věc) - jinak...
..si přečtěte ty SVÉ reakce a slova a až PAK pište pohádky o nepochopení jednoduchého el. obvodu apod. (o ČEM jsem se asi tak bavili, když jsem říkala že jsem prošla všechny vozy stř. třídy ze stejného roku výroby a řešení které nazýváte "za krále klacka" používá dokonce VĚTŠINA výrobců 😄
PPS: Kapitola sama o sobě jsou vaše věty:
"Mluvím o celém Celém CELÉM VW (včetně těch nejmenších!!!) protože to dělá prostě pořádně" - 24.3.19:56
a ani ne 24 hodin poté o pár příspěvků dál: "Zkus číst co píšu - NEVÍM zda má VW UP systém detekce" - 25.3.18:43 :yes: 😉
Takže JAKŽE = co z toho "platí" - ano nebo ne, víte nebo nevíte, vlevo nebo vpravo?? 😄
Pěkný den (třeba ve VÝBORNĚ brzdícím Citroën C5 V6 s 340 mm kotouči - voze s "celkem rozumnou" spolehlivostí /dle dlouhodobých testů AutoBild/ - přibližně stejnou jako mají Audi A6 a audi A4 😉
..a ještě DÍKY, že už (díky VÁM) vím jak je to s detekcí brzdových destiček - byť VY jste mi NE"p(r)o(z)radil "ani ťuk" 😄
PS: Snad (mi) raději neVWysvětlujte CO míníte tím "prozřením" - já (co se aut týče) "doprozřela" k (autům snů) Ferrari FF, Alpina B6, ráda bych "vyzkoušela" něco od Fornasari, doma by VELMI (po)těšil Bristol Fighter T atd. atp. :yes: 😄
NEznám vašeho šéfa servisu - ale myslím že by se měl začít HODNĚ "snažit" (bez legrace)! 😐
Vždyť máte vůz V ZÁRUCE - proč tedy ty (takové) PROBLÉMy - když byste to VŠE měl mít opravené ZADARMO?
Koštuju to někde kolem půl mio bez DPH...
..místo aby VŠECHNO (nebo většinu) z toho na co si stěžoval měl (v záruce) opravené ZADARMO 😐
..matně vzpomínám na TEST servisu, kde z nového vozu UKRADLI (vyměnili nové dily za staré) - to je opravdu BEZ komentáře...
PS: Nicméně kdyby mi chtěli účtovat PLNOU cenu opravy i dílů po 35 t. - asi bych NEbyla "hodná" - to opravdu NEznám (a plně využívám CELOU dobu záruky)
..a pak vůz prodá(vá)m 😄
Většinou jsou to ušáci hned po učňáku, co nic neumí.
Kdo by tam taky za ty prachy dělal, že...
Jakmile se takový klučina něco naučí, odchází dělat na svý triko. Protože když něco umí, uživí se lépe sám.
PS: Ano servis považuji za (hodně) DŮLEŽITOU záležitost - ale měla jsem (i) na českých značkách DVA vozy (2 různých značek) a problém jsme neměla (s autorizovaným servisem) ani s jedním (a 1 z nich bych snad i "velmi doporučila" 😄
PPS: Myslím že nejde až tak o "autorizovaný" vs NE"autorizovaný", ale o KONKRÉTNÍHO člověka/servis..
..byť v prvních letech (v záruce) mám tendenci vyhledávat/preferuji "autorizovaný záruční"
U Citroën mne nějak nikdy nenapadlo hledat (levnější) "druhovýrobu" - kompletní cena prohlídky včetně "všeho" (vždy se snažím plánovaný servis s něčím "spojit" - minimálně s výměnou pneu, nebo alespoň umytím/navoskováním vozu.. tak se většinou vejde do "pár set €" (zkuste někdy takový servis Mercedes.. 😉
JEDNOZNAČNĚ a PLNĚ využívám záruční dobu - a než jet s vozem v záruce k "Pepovi do garáže" minimálně bych zkusila JINÝ autorizovaný servis - ostatně PROZRAĎTE konkrétně kde jsou "tak (totálně) mimo" - ráda (svým známým z českého Citroën) "bonznu" 😄
Obecně "čas větších investic" do vozu (bez ohledu na značku) přichází po nějakých 7-8 letech (160ti a více t. km) - výhoda je že dnes jsou záruky v kategorii (5 let/150.000 km = za ideální považuji vůz prodat HNED po záruce/s koncem záruky...
A k té "spokojenosti" - já považuji reálnou kvalitu a to "co vůz umí/nabízí" vs cena za velmi "rozumný" poměr a výsledky i zde na auto.cz docela "důkladně rozebíraného" testu na 100.000 km za (víceméně) "odpovídající"
Kazdy olej ztraci sve schopnosti a kdyz mi nekdo rekne, ze mi v aute 5 L oleje vydrzi dva roky- neverim mu, stejne jako neverim, ze vydrzi olej v prevodovce po cely zivot. Vite proc? Protoze ho tam je necely litr (vetsinou) a ma stejnou zivotnost a dostava stejne zahulit jako ten motorovy. To jsem ale odskocili od citroenu k tomu jak se o auto kdo jak stara, nebo to starani nekomu zada....
apropo, kdyz budu srab a emigruji, nikdy to tu lepsi nebude, protoze to muze udelat kazdy. Co to zkusit vylepsit pro nase deti 😉
Ano, kombinace vyztužení a (mírně) širší šířky v reálu zaručuje bezproblémovou životnost 240.000 km
OCEŇUJI váš přístup a snahy "zlepšovat" - bohužel má zkušenost je, že to velmi často bývá "boj s větrnými mlýny" - ať tak či onak, nechť je (stále) více a Více a VÍCE lidí co má přístup jako vy (pak možná BUDE šance...
..aby "pravda a láska" stále tak nedostávaly na..
..jako i celému "zbytku" vozu.
PS: A 240.000 km se "neúprosně" blíží 😄
Predstavte si, ze v motorce mam doporuceny interval 3000 km, rocene najedu tak 1000 a presto kazde jaro olej menim. Rozdil v kvalite razeni je znatelny okamzite (jak jiste vite, vetsina motorek ma spolenou olejovou napln pro prevodovku i blok). V motorce mam 3,5 litru oleje, to je o dost vic, nez budete mit nejspis ve svem Aisinu. Kdyz se drzite doporuceni vyrobce- vazne respektujete prvni vymenu oleje na svem novem 3.0 HDI po 30 tis km?
P.S. remen muzete mit siroky jak chcete- starne po cele sirce stejne rychle, tudiz 1 cm na sirce mi neprida 150 tis km na zivotnosti, ale kdyz chcete😊
PS: A vím že jsou "zarytí obhájci" VÝMĚN a stejně tak...
..ten starý Citroën C5 s atmosferickým V6 3.0 a japonským automatem Aisin který "se (pomalu) připravuje" na VELKOU prohlídku po 240.000 km je asi nejstarším vozem kde "mám přehled" (nedávno jsme prodávali ML také s "čerstvou" 2kou na začátku počítadla, šlo ale o MLADŠÍ vůz) a chodil na "pravidlené prohlídky" k panu doktorovi (každých 30.000 km) a "zatím no problem" 😄
S tím mlékem to je trochu JINAK - zkysnutí je něco JINÉHO - toho se fyzikální zákony (pevnost v tahu?) NEtýkají 😉
Olej (pochopitelně) měním a měnila jsem (u všech aut) "tak jak se má" (15 - 30 t. km), co se týče náplně převodovky PTALA jsem se, převodovka ani olej v ní nevykazuje žádné problémy = nebyl vyměněn, je tam stále původní náplň (a na 99% - pokud vím - je původní náplň i v té 8 a něco roku staré C5 s atmosferickým V6 - kde je stejná převodovka, japonský 6ti stupňový Aisin).
PS: Ano, točivý moment je snížen na 450 Nm - jak díky možnostem (japonské - "nedieslové") převodovky, tak pro "jen" přední pohon.
PPS: Už jsem to říkala, ale ZOPAKUJI - nemám NIC proti častější výměně oleje (a MŮŽE to mít svůj smysl - třeba u mého "věru divoce" jezdícího kamaráda to URČITĚ smysl má 😄 ) v motoru (byť "můj" motor(y) to NE"potřebují" - ať už z důvodu "většího" objemu, kdy se motor opravdu téměř NIKDY NE"namáhá", tak z důvodu "že s ním maminka jezdí jak jezdí - na pedál tlačí "jen peříčkem - což v 99% případů "naprosto stačí" 😉
Motorku si NEpředstavím (stačilo mi Buřtíkovo HARLEYovské období), ale VŠECHNA auta co jsem kdy měla (jezdila) měna výměnu oleje BUĎ po určitém počtu km NEBO po určené době - to NEznáte? 😉
(já mívám snad BEZ výjímky VŽDY dříve ten "počet" než "čas" 😄
Ano jezdím do (stále stejného) servisu a dodržuji doporučení výrobce, stejně jako dodržuji ZÁKLADní pravidlo pro provoz automobilu (co mne naučil kdysi tatínek - když jsem byla ještě malá holka a platí dodnes) - prvních 10 km nebo 10 minut na vůz buď hodný, šetři ho a nepouštěj do otáček - naopak poté (když víš že olej a vše je ok a vůz je "prohřátý") se neboj/neváhej "mu dát co proto" (nemám NIC proti výměně oleje v polovině doporučeného intervalu, ostatně sama znám člověka co to trvale dělá - nicméně PTALA jsem se na to svého technika a jistě by mu nevadilo kdybych se stavila "trochu častěji" a "člověk tím nic nezkazí, ale v reálu to pro V6 3.0 NE-považuje to za nutné - motor se reálně "namáhá" opravdu VELMI MÁLO často = olej není "namáhaný"
PS: Nejde o žádné "co chci" (já) - ale o ODŮVODNĚNí proč to, rozvodové řemeny v motorech Citroën dimenzované na 240.000 km, "vydrží" (a NEjsou s nimi problémy)
PPS: A sice STÁRNE stejně rychle (ať je široký jak chce) ale NAMÁHANÝ je "velmi jinak" - když je ŠIRŠÍ 😉
(ne že bych nechtěla, ale není "kde a jak" 😄
PS: A to že jsem se na to PTALA (zda neměnit olej "raději" častěji - kamarád to dělá, vždy mění olej ještě jednou "navíc" v polovině doporučeného cyklu) je opravdu pravda - byla jsem UJIŠTĚNA že NENí potřeba - že by asi při výměně vytékal stejně "panenský" jako je při naplnění? 😉
To je otázka hlavně akcelerací, pokud neustále nebrázdíš Autobahn 250 km/h. Běžná dálniční rychlost na tempomat je spíš ideál než vysoká zátěž.
Nicméně OPRAVDU mne "přesvědčovali" že to NENí potřeba - tak snad NENí (doufám 😄
Autobahn(y) brázdím (když to jde) spíš tak 220-230 km/h + jinak jezdím (prý asi "nejvíc na světě" 😉 ) na tempomat - VŠUDE 😄
PS: Reálně "doopravdy" šlápnu na plyn JEN když jedu po "běžné" cestě a potřebuji předjet (např.) "dva kamiony za sebou" - to se často (pak) zařazuji v dost NE"předpisové rychlosti", ale jinak - (i) vyfouknuté vajíčko mezi podrážkou a pedálem je "v absolutním bezpečí a bez jakéhokoli ohrožení" 😉