Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Golf 1,6 TDI – Když vám benzin nevoní

Pod zavedenou značkou přichází s novým Golfem zcela nový motor. Slibuje zázračně nízkou spotřebu, ale pořád si musí vystačit s pětistupňovou převodovkou.
Zpět na článek
25. 3. 2013 09:55
25. 3. 2013 09:58
25. 3. 2013 09:59
25. 3. 2013 10:11
25. 3. 2013 10:25
25. 3. 2013 10:34
25. 3. 2013 10:52
25. 3. 2013 16:13
25. 3. 2013 12:07
25. 3. 2013 12:20
25. 3. 2013 12:25
25. 3. 2013 12:55
25. 3. 2013 16:36
26. 3. 2013 17:30
25. 3. 2013 10:02
25. 3. 2013 10:13
25. 3. 2013 10:14
25. 3. 2013 12:23
25. 3. 2013 12:46
25. 3. 2013 12:53
25. 3. 2013 10:03
25. 3. 2013 10:32
25. 3. 2013 11:20
25. 3. 2013 19:12
25. 3. 2013 20:38
25. 3. 2013 11:44
25. 3. 2013 12:37
25. 3. 2013 14:45
25. 3. 2013 15:12
25. 3. 2013 16:39
25. 3. 2013 17:20
25. 3. 2013 20:17
25. 3. 2013 23:51
26. 3. 2013 08:25
26. 3. 2013 09:01
26. 3. 2013 11:24
26. 3. 2013 11:37
26. 3. 2013 11:50
26. 3. 2013 07:41
25. 3. 2013 17:24
25. 3. 2013 17:48
25. 3. 2013 20:21
25. 3. 2013 20:51
25. 3. 2013 22:19
26. 3. 2013 09:03
26. 3. 2013 08:03
26. 3. 2013 08:29
26. 3. 2013 09:41
26. 3. 2013 11:26
25. 3. 2013 21:36
25. 3. 2013 22:16
26. 3. 2013 10:36
26. 3. 2013 11:28
26. 3. 2013 16:34
26. 3. 2013 23:32
27. 3. 2013 00:03
27. 3. 2013 10:04
26. 3. 2013 21:49
26. 3. 2013 22:13
26. 3. 2013 23:50
26. 3. 2013 23:56
27. 3. 2013 00:05
26. 3. 2013 23:54
25. 3. 2013 20:20
25. 3. 2013 20:15
25. 3. 2013 20:47
26. 3. 2013 07:49
26. 3. 2013 09:57
26. 3. 2013 11:35
26. 3. 2013 17:23
25. 3. 2013 21:34
25. 3. 2013 21:41
25. 3. 2013 21:29
26. 3. 2013 08:02
26. 3. 2013 08:44
25. 3. 2013 10:32
25. 3. 2013 10:46
26. 3. 2013 08:35
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2013 16:25
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 3. 2013 11:18
25. 3. 2013 12:13
25. 3. 2013 12:15
25. 3. 2013 12:26
25. 3. 2013 12:39
25. 3. 2013 12:42
25. 3. 2013 12:50
25. 3. 2013 12:58
25. 3. 2013 13:37
25. 3. 2013 17:58
25. 3. 2013 11:50
25. 3. 2013 12:14
25. 3. 2013 12:37
25. 3. 2013 16:39
25. 3. 2013 17:31
26. 3. 2013 08:43
26. 3. 2013 09:20
25. 3. 2013 17:46
25. 3. 2013 18:46
25. 3. 2013 19:19
26. 3. 2013 09:29
26. 3. 2013 09:51
26. 3. 2013 12:37
26. 3. 2013 14:34
26. 3. 2013 20:16
25. 3. 2013 19:24
25. 3. 2013 19:25
25. 3. 2013 22:38
25. 3. 2013 12:16
25. 3. 2013 12:49
25. 3. 2013 21:49
25. 3. 2013 22:27
25. 3. 2013 16:29
26. 3. 2013 18:29
neregistrovaný "JohnST"
Avatar - sargis
25. 3. 2013 09:55
ma zmysel...
ako kombicko do fleetu, proste ideal. Pre jedneho/dvoch ludi dochadzajucich do prace okolo 20 km asi nie...
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2013 09:58
...
Cena v základní výbavě: 458 800,- Kč
Cena v testované výbavě včetně příplatků: 415 700,- Kč

Wut?
Rozbalit vlákno
12
25. 3. 2013 10:11
Re: ...
No, je hezký, že to opravili, ale opravili to znova blbě. Asi někdo neumí sčítat pod sebou.
Cena dle aktuálního ceníku má být 517.800 CZK, podle toho jejich o stovku míň.

A jen pro zajímavost, Rendlík teď s 130k dieselem stojí ve srovnatelné výbavě o 60 tisíc míň. Za ty prachy bych klidně přežil, že to není úplná novinka. :-)
25. 3. 2013 10:25
Re: ...
tam ale neplatis 60 tis navic za to, ze to je nove, ale za to, ze to nejni Rendlik. >:D
25. 3. 2013 10:34
Re: ...
No to je fakt, ale připlácet si takovejch peněz za motor, kterej v nízkejch otáčkách nejede, ve středních taky ne a nahoře už vůbec? Nevím nevím >:-[]
25. 3. 2013 10:52
Re: ...
jel jsem s tim motorem v O III a taky mi to prislo jako bida. A navic jestli nova TSI budou drzet pohromade a spotreba skutecne bude odpovidat testum, volil bych 1.4 TSI 103 kW. TDi ja rad na dlouhe cesty, ale tenhle motor je spis pro klidneho ridice, rozhodne bych to nepovazoval za nastupce 1.9 Tdi, treba 81 kw- to bylo zradlo:) kde jsou ty casy v propadlisti dejin emisnich strasaku... ;-\
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2013 16:13
Re: ...
ale 1.4 TSI bude sice dynamikou jinde, ale spotřebou taky 8-s 1.6 TDI je o ekonomice provozních nákladů, ne o jízdních zážitcích.
25. 3. 2013 12:07
Re: ...
To by musel být levnější tak o 200.000 a ne 60.000!!! ;-)

Toho Rencka za 5 let budeš moc leda tak darovat. Toho Golfa pořát prodáš za 150.000,- Kč. Golf je tak pořát o 90.000,- Kč výhodnější... A těch 5 let opravdu jezdíš!!! Což se o Renckovi říct nedá >:D
25. 3. 2013 12:20
Re: ...
Ty máš funkční stroj času? Taky bych se chtěl vrátit do roku 2000. :-)
Svět se změnil. ;-)
25. 3. 2013 12:25
Re: ...
>:D No jak myslíš,kup si Rencka >:D
25. 3. 2013 12:55
Re: ...
Já ho mám, už 5 let a nemusel sem do něj vrazit ani korunu, zato jeho předchůdkyně Octavia mě nechala na silnici třikrát :-O
26. 3. 2013 17:30
Re: ...
ty kupujes auto na to, aby si ho predaval? To si tak nespokojny s autami, kedze ich predavas za 5 rokov?

golf je oproti megane ina trieda, modernejsi, lahsi atd... za golf by som si bol ochotny priplatit nejakych 1000-1500eur v rovnakej vybave a 1,4tsi 90kw.
Ale ak by dal renault vyssiu zlavu co asi da, tj v konecnom dosledku ovela vyssia vybava, 5 rokov zaruka, tak potom sorry golf....

ked som si skladal cennikove ceny golf 1,4tsi najvyssia vybava za tusim okolo 19 000, tak za 19000 som mal megane 3 1,2tce 85kw vo fullke ze uz nebolo co zaskrtavat (koza xenony, navi, bezkluc atd). v tomto pripade ozeliem novinku a malicko lepsi motor.
Avatar - Emel
25. 3. 2013 10:02
Převodovka
Může mi někdo vysvětlit větu I proto si tento motor může dovolit místo šestikvaltu použití pětistupňové převodovky MQ250, která je lehčí, levnější a paradoxně vhodnější pro dosažení co nejnižší normované spotřeby vhodnější.? Samotný test ji hned v dalším odstavci vyvrací... to se jako redaktor hádá sám se sebou :-) ?

PS: nešťourám do toho proč je tam vhodnější dvakrát, to je prostě překlep.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
25. 3. 2013 10:13
Re: Převodovka
Normovaná spotřeba a spotřeba v testu jsou dvě různé věci. Redaktor nic nevyvrátil, redaktor má pravdu, pro normovanou spotřebu je pětikvalt skutečně výhodnější.
25. 3. 2013 10:14
Re: Převodovka
Je to kvůli charakteru toho testu spotřeby, auto tam "zrychluje" extrémně pozvolně - pak se dlouhé převody a velké odskoky mezi nimi projevují pozitivně.
Ve skutečném provozu je to holt naopak.
25. 3. 2013 10:27
Re: Převodovka
a navic mam pocit, ze se tam jako nejvysi kvalt pouziva 5. A petka u petikvaltu je delsi nez petka u sestikvaltu...
Avatar - Emel
25. 3. 2013 12:23
Re: Převodovka
I pokud auto zrychluje pozvolně, měl by být šestikvalt ve výhodě. Okamžik k přeřazení se řídí otáčkami na další stupeň po přeřazení a u šestikvaltu zkrátka řadíš dřív. Pokud se ale šestka při normotestu nepoužije... pak je to jasné (a je to pitomá norma).
25. 3. 2013 12:46
Re: Převodovka
Přesně tak, u manuálu se používá 5. stupeň, pouze po 10 vteřin, kdy auto jede 120 km/h je zařazena šestka. Proto se vyplatí mít pětistupňovou převodovku - jak píše krokodyl, pětka je u pětikvaltu obvykle delší než pětka u šestikvaltu.
Jen pro informaci jak moc pozvolné to zrychlování je:
0-32 km/h: 12s
0-50 km/h: 26s
70-100 km/h: 35s
Jsou přesně nadefinované doby, po které jsou zařazeny jednotlivé převody - například při zrychlování 0-70 to je: 1 st. - 5 s, neutrál - 2 s, 2 st. - 9 s, neutrál 2 s, 3 st. - 8 s, neutrál 2 s a 4 st. - 13 s. Takže se vyplatí mít co nejdelší převody, protože takové zrychlení by auto zvládlo snad i na přímý převod. Neumím to moc vysvětlit srozumitelně - stejně už to jistě znáš.
Avatar - Emel
25. 3. 2013 12:53
Re: Převodovka
Hm, no tak to je ptákovina, předepisovat autu na jaký rychlostní stupeň má jak dlouho zrychlovat. Něco jako pružnost na pětku.
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2013 16:15
Re: Převodovka
však celá metodika měření spotřeby v EU je na dvě věci ;-)
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 16:37
Re: Převodovka
Emise se měří na prvních pět převodů, takže šestikvalt šetří v praxi, pětikvalt na papíře. :-) 8-s
25. 3. 2013 10:03
výkon
On ten výkon 77 kW a torqe 250 nebud způsobenej tím, že by to VW neumělo naladit na víc, ale hlavně tím, že tam dává levnější provedení převodovek, který prostě větší kroutící moment nesnese.
Rozbalit vlákno
58
25. 3. 2013 10:29
Re: výkon
To je podobnej hnuj, jako ta ostrihana 1.8 TSI co do kroutaku v Octavii, pouze DSG ve Fabii, Polu a Ibize 132 kW..... To bych vrazdil....
25. 3. 2013 10:32
Re: výkon
Prostě koncern šetří na nesprávných místech. ;-\
25. 3. 2013 10:55
Re: výkon
jsem zvedavej jak dlouho to bude trvat, nez zacnou setrit na dilech podvozku a materialech. Dokud tam daji o kvalt min a podvozek bude drzet 200 000 bez vuli a i presto budou cenu drzet konkurence schopnou (lehce vyssi) oproti PSA, H/K apod tak :yes:
25. 3. 2013 11:20
Re: výkon
No snad se dostatečně poučili s úsporou na napínáku řetězu u TSI. Tehle saving jim spadl na hlavu slušně, takže snad pochopili, že projektování a vyrábění poddimenzovaných dílů není ta správná cesta kudy se chtějí ubírat.
25. 3. 2013 19:12
Re: výkon
Nekrič dopredu, lebo zdvihnú hranicu výkonu pre použitie multilnku na 120 kW... >:D
25. 3. 2013 20:38
Re: výkon
Nebo ho nakonec plesknou i na RS, ale zase ti to třeba kompenzujou nějakým nesmyslem v podobě 7" obrazovky rádia s full hd rozlišením nebo elektronický parkovací brzdy bez příplatku >:D
Avatar - Tomas_2002
25. 3. 2013 11:44
Re: výkon
Hlavně proč bys tam dával víc ? Pak bys musel dát víc do dvoulitru a co bys dal do GTD ? A koupil by vůbec potom někdo ten dvoulitr ? Chápu, že automobilka co má třeba jen tu 1.6 TDI si tam může dát jaký výkon chce, ale tady by silnější 1.6 kanibalizovala motory nad ní. Podle mě je to marketingově nastaveno správně.
Avatar - RadisGT
25. 3. 2013 12:37
Re: výkon
Přesně tak, tady jde spíš o marketing než o to, že by výkon a krouťák mohl být větší...
25. 3. 2013 14:45
Re: výkon
je fakt, že to co píšeš zní logicky. Ale ta snaha o úsporu tam smrdí na sto honů. Stejně jako krouťák u 1,4 a 1,8 TSI. Protě než by dali 1,8 TSI pořádnou převodovku tak radši stáhnou softwarově krouťák.
Avatar - RWD
25. 3. 2013 15:12
Re: výkon
Odkud jsi čerpal informace když tvrdíš že ta převodovka víc nesnese? Prosím o konkrétní zdroj, jinak to lze považovat jen za vlastní výmysl.
Avatar - Ham.
25. 3. 2013 16:39
Re: výkon
Číslice za označením MQ by měla znamenat na jaký kroutící moment je manuální převodovka stavěná, třeba MQ 200 vyráběná v Boleslavi je na kroutící moment 200Nm.
[odkaz]
Myslím, že motor 1,6 není nijak omezen kvůli převodovce, ale je prostě výkonově i z hlediska kroutícího momentu nastaven tak aby neměl prakticky žádný turbolag a aby měl dostatek síly od nízkých otáček i při použití jednoho turba (relativně menšího). Není problém zvětšit turbo a získat třeba 100kW motor, ale cenou za to jsou pak právě horší charakteristiky v dolní části ot. spektra. Navíc je to nesmysl z obchodního hlediska, když nad 1,6 je dvoulitr a z technického hlediska je vždy lepší mít daný výkon z vyššího objemu (objem ničím nenahradíš platí i u turbomotorů) než vyhoněný malý motor.
25. 3. 2013 17:20
Re: výkon
vona by taky mozna vic neunesla spojka. me u 1.8tsi odesla spojka po 55tis. přitom auto provozovane vpodstate jen na okreskách a dalnicich, ve meste minimalne. zadny prudky rozjezdy, zadny velky litani s tim, nic takového, proste sem se ke spojce choval tak jako nikdy u zadnyho jiného auta a odesla. samozrejme to bylo ještě v zaruce, ale záruku mi neuznali, protože jsem ji udajne spadne pouzival. no nevim, nebyl jsem jedinej komu odesla a predchozich 1mil km mi neodesla nikdy...
25. 3. 2013 20:17
Re: výkon
aha to se tu nedávno řešilo jak ta záruka u novejch aut funguje. Nevím už kdo ale hádal se tu se mnou do krve, že ti samozřejmě všechno autorizovaný servis zadarmo vymění. To seš krásnej příklad toho jak to v praxi funguje. Záruka je k ničemu stejně se zákazníkem zpravidla *. ;-\
Avatar - Choochoo
25. 3. 2013 23:51
Re: výkon
To je zajimave, ze se nekomu v zaruce vyprdli, kdyz tu vsichni vime, ze koncern preci dobrovolne opravuje auta i po zaruce na kulanci >:-[]
26. 3. 2013 08:25
Re: výkon
Ty nevíš, že je to chyba toho dotyčnýho zákazníka, že to s nima neuměl správně dohodnout? Přeci by si to nedával za vinu aroganci koncernu. ;-) Teď ti sem napíše 1000 lidí, který tě přesvědčí, že oni nikdy neměli problém. Na 200k jim upad motor a VW to zadarmo dalo dohromady ;-)
26. 3. 2013 09:01
Re: výkon
To je bohužel otázka servisu.
26. 3. 2013 11:24
Re: výkon
ale zatím servisem je v pozadí Škoda (VW), která nutí svým přístupem servisy k odmítání reklamací. Je to systém padajícího h-ovna. Servis nemůže sám o sobě uznat reklamaci pokud si není jistej, že mu to Škodovka odsouhlasí a zaplatí. Takže to není bohužel jen otázka servisu. Ten tam funguje více méně jako prostředník mezi zákazníkem a výrobcem.
26. 3. 2013 11:37
Re: výkon
Určitě platí, že ne všechny servisy se chovají tak, jak by automobilka chtěla. A to obecně.
26. 3. 2013 11:50
Re: výkon
Tak to jistě je pravda.
Ale taky je pravda, že jestli bude oprava záruční nebo kulanční, to automobilka musí posvětit. A pokud je domluva s automobilkou hladká a jasná, nemá servis moc důvod opravu napočítat zákazníkovi (který pokud nemusí platit, je taky jenom rád).
A taky to platí obecně.
Avatar - JDM
26. 3. 2013 07:41
Re: výkon
je to tak ale na druhou stranu kolegovi vyměnili vadnej alternátor na fabii 1.2 tsi po záruce zadarmo jen práci si zaplatil
25. 3. 2013 17:24
Re: výkon
1.6TDI ma sice prijemny, postupne gradujuci tah od cca 1300ot do 2000ot, vyssie taha rovnomerne, ale turbolag ma naopak neskutocny do tych 2000ot. Dosahuje podla otacok cca az 2-2.5sek, co je vela.
Ako je na tom tato nova verzia neviem, ale ta prva ma dlhym turbolagom prekvapila.
Avatar - Ham.
25. 3. 2013 17:48
Re: výkon
Testovaný motor turbolag prakticky žádný nemá, snad jenom když je řidič totální nemehlo tak jej může zaznamenat v případě, že zatěžuje motor od volnoběhu, tedy někde v rozmezí 800-1200 ot. ale vzhledem k tomu, že má maximum toč. momentu již v 1500 ot. tak není žádný problém prakticky na kterýkoliv stupeň pohybovat se mimo toto pásmo. Je to dané naladěním na nižší specifický výkon kdy stačí menší turbo které se roztáčí velmi rychle a rychle a už od nízkých otáček poskytuje tlak.Takže 2-2,5 sec jsou u tohoto motoru čirý nesmysl.
25. 3. 2013 20:21
Re: výkon
U motora EA827 1.6TDI v oktavke2 je taky turbolag cira realita, preto pisem, ze tento novy je na tom mozno lepsie.
Ten starsi motor ma tragicky ospale reakcie. Skutocne vhodny iba na pokojnu dialkovu prepravu. I ked s predvidavym stlacanim plynu pri predbiehani, 77kW v nom potesi.
Avatar - Ham.
25. 3. 2013 20:51
Re: výkon
Starší 1.6 TDI znám z Golfu mé dcery a to co píšeš tam absolutně není, táhne od nějakých 1300-1400 ot. a když se vyhneš nevhodnému podřazení které by tě poslalo někam k 1000-1200 ot. tak se nikdy nedostaneš do pásma kde lag existuje, jakmile je motor roztočený nad tuto hranici tak žádný lag nemá.
25. 3. 2013 22:19
Re: výkon
Tak ja ti neviem, potom ma O2 nejaky iny motor. Mal som to v O2 Greenline kombi, akurat 40km na tacho. Mozno to bolo jeho novotou.
Ale pri 1400ot na 4.kvalte a kickdown to trvalo vecnost, kym sa nadychol. Az sa zobudil, zacal pekne gradovat.
26. 3. 2013 09:03
Re: výkon
Vidím "Greenline" a hned si říkám, jestli to náhodou nebude otázka nějakého zeleného udělátka.
26. 3. 2013 08:03
Re: výkon
Hame já to u Oct musím potvrdit. V porovnání s předchozí 1.9, kterou nahrazuje je velmi pomalá reakce na sešlápnutí plynu. Jen nevím, zdali je to způsobeno turbem, nebo spíše "ospalou eko elektronikou" ;-\
26. 3. 2013 08:29
Re: výkon
To je taky možný nebo to může být i DPF. Možná kdyby se tomu odšpuntoval výfuk jelo by to znatelně líp.
26. 3. 2013 09:41
Re: výkon
Možná. Na druhou stranu, jedná se o základní naftu, která cílí na spotřebu => emise => Brusel. Na trhu jsou lepší nafty v této kategorii. Jak již zde ale někdo zmiňoval, nutno tento motor chápat v kontextu koncernu, tedy dostatečně odskočený od 2.0.
26. 3. 2013 11:26
Re: výkon
Asi máš pravdu. ;-)
25. 3. 2013 21:36
Re: výkon
S tím "turbolag cira realita" máš asi stejnou pravdu jako když tvrdíš, že 1.6TDI v dvojkové octavii je generace EA827. Chce to trochu víc klidu a nadhledu a neplácat tady jeden nesmysl za druhým.
25. 3. 2013 22:16
Re: výkon
Isiel som podla wikipedie, ty nesmysl [odkaz] "The EA827 is also the base for diesel engines, ... "
[odkaz] "EA827 diesels"
Teda seria EA111 pre ropaky.

Teraz bud vcul mudry.
26. 3. 2013 10:36
Re: výkon
Koncern především motory označuje nyní již čtyřpísmenným kódem.

Když napíšeš jen generaci EA, tak to nikomu nic neřekne. ;-)
26. 3. 2013 11:28
Re: výkon
EA je konstrukční rodina, s generací to nemá nic společného. Ke všemu 827 byly i benzínové jednotky.
26. 3. 2013 16:34
Re: výkon
Tvoja prva vecna reakcia na moj prispevok, neuveritelne >:D

Ano, oznacuju; je to motor CAYC. Ale to tiez skoro nikomu nic nepovie.
26. 3. 2013 23:32
Re: výkon
Jak neřekne?
Vidím, že jde o disel 1,6 TDI, 77kW z předposledních verzí, plus chceš li vědět, i katalogové odlišnosti a konkrétní typy soušástí. Tvoje definice "EA827" řekne znalému vesměs nic.
27. 3. 2013 00:03
Re: výkon
Pokial nosis taketo zbytocne tabulkove udaje v hlave; budiz, mas pravdu.

Pre mna a tiez urcite vacsinu je to tak dolezite, ako Perwool vo vrecku nohavic.

Na identifikovanie v principe staci vseobecne znamy nazov, vykon, auto a rok. To som uz vsetko napisal, len ygnacovi to nestaci.
27. 3. 2013 10:04
Re: výkon
Kdybys šel kupovat nějaké díly na ten motor, budeš muset znát právě kód nebo VIN.
26. 3. 2013 21:49
Re: výkon
To je přesně jak postupuješ. Najdeš si informace na wiki, aby vypadalo že tomu rozumíš >:D . To o tom turbolagu máš taky z wiki? Jinak 1.6 TDI CR 77 kW v Octavii II má označení EA189.
26. 3. 2013 22:13
Re: výkon
EA189 :yes: Není to jediná chyba, kterou tam mají. 827 je myslím prapředek dnešních dieselů. Po něm byly 180, 188, 189 a dnešní 288. A určitě jsem něco vynechal, protože tohle vím jen tak mimochodem. :-)
26. 3. 2013 23:50
Re: výkon
Ne, to som si vymyslel, aby sa blbeckovia mohli rehotat ako kone.
Je uplne jedno, ake ma oznacenie ten motor; uz musi byt jasne aj poslednemu decku, ktory mam na mysli...len vidim, ze daktori nedorastli ani tolko a potrebuju si ulavovat.
Avatar - white label
26. 3. 2013 23:56
Re: výkon
Normální člověk poděkuje za info a případně se omluví, naopak "blbečkovia" reagují primitivně, jako jsi to právě předvedl ty... 8-s :no:
27. 3. 2013 00:05
Re: výkon
Ejha, labile, ty na mna reagujes?
Si sa udrel alebo co ta k tomu viedlo?

Naco budem dakovat za info, ktore neziadam?? ;-\
25. 3. 2013 20:20
Re: výkon
já mám čoveče starý TDI 81 kw a že by mě nějak trápil turbolag to teda ne. Prostě podřadím dupnu na to a jede to ;-)
25. 3. 2013 20:15
Re: výkon
Já myslím, že je to kvůli špajzce. Stejně jako u 1,8 TSI. Všechno to má 250 krouťák, protože bytelnější převodovka by byla dražší. A nemyslím, že by naladění na větší výkon/krouťák znamenalo zhoršení průběhu síly v nízkých otáčkách viz tady

[odkaz]

akorát by šla brzo do kytek převodovka.
Avatar - Ham.
25. 3. 2013 20:47
Re: výkon
1. Grafy z Cimbu nic nedokazují, každý motor se dá přeladit na vyšší výkon a kroutící moment, tedy i 2.0 TDi, 3.0 TDI etc. Dokonce navýšení 1,6 TDi je jen 26kW což není nic závratného. Nadto základní varianta má o něco vyšší výkon než je udávaný takže rozdíl je ještě menší (kdyby tuner byl seriozní a neopisoval by tabulkové hodnoty, tak si motor v sérii přeměří na brzdě a uvede, že má cca 110 hp a 265-270 Nm). Tuneři se s tím nechlubí, ale skutečný průběh výkonu po úpravě při měření na dyno není zdaleka tak vyrovnaný jako u základního nastavení, prostě drobné kopance a propady ve výkonu tam jsou, jde to poznat běžnou jízdní zkouškou.
2. protože všichni tuneři ladí ten motor na cca 100 kW a 300 Nm přičemž se nestarají o převodovku a ta to bez problémů vydrží (ABT na to dává tovární záruku přímo v autorizovaných servisech VW) tak je jasné, že v převodovce žádný problém není
3. MQ 350 by v ceně 1.8 TSI neznamenala vůbec nic a do řady modelů koncernu se tak jako tak montuje, takže důvod proč by ji nedali i k 1.8 TSI skutečně nevidím. Ale je to zase stejná píseň jako u 1.6 TDI, ano 1.8 TSI není problém naladit na 160kW a 300 Nm, ale proboha proč, když podobné parametry má 2.0 TSI a takto naladěná 1.8 i když vykazuje stejné papírové hodnoty tak průběh výkonu/momentu zdaleka stejně nedosahuje hladké charakteristiky sériové 2.0 TSI.
26. 3. 2013 07:49
Re: výkon
Graf z Cimbu ukazuje, že žádná výkonostní díra v nízkých otáčkách se nekoná. Bylo by taky divný, kdyby se konal. Na co by pak ten chiptuning byl. Jel jsem v čipovaný 1,9TDI na cca 110 kW a motor jel výborně, žádný propady výkonu nic takovýho. To že má motor víc kW než uvádí výrobce je fakt, ale pocitově načipovaný auto poznáš, takže nárůst výkonu tam je znatelný. Specielně tahle Oktávka co jsem ji zkoušel byla na hony vzdálená původnímu továrnímu nastavení. Dovedu si představit, že MQ250 má nějakou toleranci, kterou ještě snese asi se při 260 Nm nemůže rozsypat, ale když do ní budeš pouštět pravidelně 300, tak je taky možný, že se ti na 100k vysype. Kolik by znamenala MQ350 cenovýho rozdílu můžeme jen teoretizovat když nevíme kolik která ve výrobních nákladech stojí. Rozhodně bude dražší, už jen díky tomu, že musí být masivnější tj. víc materiálu. Možná ne o hodně, ale Škodovka šetří na halířových dílech, takže i kdyby to bylo plácnu 100 - 200 CZK, tak ji tam nedají z důvodu úspor. Neříkám, že ji musí ladit na 160/300, ale aby měla 1,4 a 1,8 TSI stejný krouťák to je docela smutný.
Avatar - Ham.
26. 3. 2013 09:57
Re: výkon
Konkurence ladí srovnatelné motory k 1.8 TSI také na podobné hodnoty, třeba 118i má také 250 Nm. Na krouťáku 250Nm není nic smutného, podstatné je, že v širokém rozsahu otáček je k dispozici maximální výkon 132kW. Třeba v A3 ten motor nemá problém vykouřit srovnatelnou konkurenci. Takže znova, proč by jej ladili výš když jsou v nabídce nad ním další silnější motory.
[odkaz]
26. 3. 2013 11:35
Re: výkon
a proč z něj nedostat víc když to jde však i z 2,0 TSI můžeš pak dostat víc. Prostě celou tu řadu výkonů posuneš o kus dál.
Avatar - Ham.
26. 3. 2013 17:23
Re: výkon
To, že něco jde ještě neznamená, že to dává smysl, nižší střední u VW, která dnes bude končit v případě Golfu na 210-220kW a v případě nové A3 někde na 270-280kW nabízí dostatečnou škálu výkonů aby si každý vybral.
25. 3. 2013 21:34
Re: výkon
Mně přišlo, že to ladí podle DSG. Sedmikvalt se suchými spojkami je do 250. Tahle převodovka je účinnější než verze s mokrými spojkami, navíc má "doživotní" náplň, což neznalého vždy potěší.
25. 3. 2013 21:29
Re: výkon
Což ale neplatí u DSG. 200 je do 250 Nm a 250 do 350 Nm, jestli si dobře pamatuji. :-) Navíc převodovky mají někdy jiný "rating" pro benzínový motor a pro dieselový motor.
26. 3. 2013 08:02
Re: výkon
myslíš, že by v tom záměrně dělali takovej guláš? ;-\
26. 3. 2013 08:44
Re: výkon
Běžnému člověku je to jedno, takže v tom dělají bordel hlavně sami sobě.
25. 3. 2013 10:32
Rozmer kolies
Milá redakcia, nemá náhodou testovaný golf náhodou 16palcové obutie ....
Rozbalit vlákno
3
25. 3. 2013 10:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 3. 2013 12:01
Re: Rozmer kolies
Práve v tých negatívach mi to bilo do očí, technické tabuľky nezvyknem čítať ..
Avatar - vabis
25. 3. 2013 10:46
benzín voní
když ona nevoní spíš ta ropa :-|
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
26. 3. 2013 07:56
Re: benzín voní
Tak si kup benzinový čistič skvrn a můžeš si k němu čichat. Do auta však jednoznačně patří diesel! :yes:
27. 3. 2013 17:30
Re: benzín voní
Táto diesel ale já jsem nikdy pokusil jízdy, je mi lepší volba benzín! :yes:
Ano to vše souhlasíme že diesel však jednoznačně patří právě to svinstvo co jim jdou z výfuku PDF ! To jasné diesel čemu?
Avatar - šmoula nešika
30. 3. 2013 16:42
Re: benzín voní
Tys nám tu chyběl...
Avatar - Atomas
25. 3. 2013 11:00
Dotaz na redakci
Mám dotaz. Hodnotíte u auta za půl mega jako špičkové zpracování také nenalakovanou vnitřní stranu kapoty? Ten detail je jako pěst na oko.
Rozbalit vlákno
18
25. 3. 2013 11:32
Re: Dotaz na redakci
Jak často se vystavuješ na ulici s otevřenou kapotou? :-!
25. 3. 2013 11:41
Re: Dotaz na redakci
Navrch huj, vespod fuj - nebo tak nějak to bylo.
Ty by sis taky koupil kabát bez podšívky? Stejně to neni vidět.
Avatar - Tomas_2002
25. 3. 2013 11:48
Re: Dotaz na redakci
Podšívka nemá u kabátu pouze estetickou funkci, takže nekoupil. Lakování vnitřní strany kapoty žádnou jinou funkci nemá. Takže ano, kabát bez podšívky bych nekoupil, ale auto s nelakovanou vnitřní stranou kapoty klidně.
25. 3. 2013 11:53
Re: Dotaz na redakci
dotaz byl smerovan na redakci. Ja bych si takove auto take koupil- dokonce koupil. Ale pamatuji si, ze to neni tak dlouho, kdy redakce hodnotila kvalitu i pohledem do kufru k mistu rezervy- tam tez koukali po laku...
25. 3. 2013 21:44
Re: Dotaz na redakci
U Golfu si zase pomalu stěžovali, že je prostor pro rezervu čalouněný, takže si ho akorát umažeš. :-) Asi víc mysleli na lidi, kteří zvolí opravnou sadu místo rezervy.
Avatar - dal
25. 3. 2013 12:04
Re: Dotaz na redakci
Když někdo šetří tak, že je to i vidět. Jak potom asi šetří na tom co není okem vidět?
25. 3. 2013 11:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
25. 3. 2013 12:01
Re: Dotaz na redakci
Nebo to papírové pro mrtvoly za 250. :-) ;-)
25. 3. 2013 12:22
Re: Dotaz na redakci
Pravda, blbej příklad. :*) >:D
Avatar - Atomas
25. 3. 2013 15:40
Re: Dotaz na redakci
Pamatuji dobu, kdy redaktoři opovrhovali u korejců zpracováním, kde poukazovali na šetření u lakování spodní části kapoty a nelakovaných podběhů u auta za 350tis. Nyní u VW je kapota u auta za 500 tis. nelakovaná a nikoho to vůbec nepřekvapuje a kdekdo to omlouvá... ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2013 08:35
Re: Dotaz na redakci
Ako casto obchytkavas vrch palubnej dosky a nechas sa unasat pocitom, ake prijemne su tie makcene plasty :-) Ja ked utieram prach a to mam v ruke prachovku...

A napriek tomu tu niekolko rokov testeri onanovali nad tym, ze znacka AB ma a znacka CD nie, alebo ze znacky EF a GH maju makcene plasty, ale znacke EF su makcenejsie... a bola to prva vec, co skusali, ked sadli do auta. Kaslat na ergonomiu, ale pozrite na ten plys!
26. 3. 2013 10:42
Re: Dotaz na redakci
Měkčený plast má v interiéru naprosto jiné akustické vlastnosti. ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2013 16:25
Re: Dotaz na redakci
...ktore si nevsimnes... :-)
Avatar - miromen
25. 3. 2013 12:41
Re: Dotaz na redakci
S tou ne zcela nalakovanou kapotou z vnitřní strany je to zajímavé. Některé Golfy ji lakovanou mají některé ne. Jelikož jsou 2 výrobní závody tak je možné že zde je zakopaný lakýrník.
25. 3. 2013 21:48
Re: Dotaz na redakci
Minule testovaný Comfortline 1,2 TSI měl lakovanou i vnitřní stranu. [odkaz]
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2013 16:16
Re: Dotaz na redakci
není ze spodní strany čirou náhodou protihluková izolace?
Avatar - Atomas
25. 3. 2013 16:35
Re: Dotaz na redakci
A to má být omluva? Konkurence má poctivě lak všude společně s protihlukovou izolací...
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2013 18:40
Re: Dotaz na redakci
ale kdeže... šetří se i u mnohem zvučnějších jmen, na různých méně viditelných místech... Vrchní lak mají mnozí dokonce už léta pouze na povrchu karoserie v zavřeném stavu.

[odkaz]
25. 3. 2013 11:18
odkdy?
"...Volba jednodušší vlečené nápravy (víceprvková pro motory od 90 kW včetně) odpovídá zvyklostem mezi kompaktními hatchbacky..."

Ale, tak ono s prichodom noveho Golfa je zrazu torzka vzadu "zvyklost" medzi kompaktnymi hatchbackmi? No ani by som nepovedal. Zodpoveda to jedine ak "zvyklostiam" u novych modelov koncernu, ale nie obecne v nizsej strednej (vid. Focus, i30/Cee'd, Mazda3, atd)...
Rozbalit vlákno
9
25. 3. 2013 12:13
Re: odkdy?
atd. jako co? Rencek,Peugeot,Citroen atd. atd. mají víceprvek? :-)
Avatar - miromen
25. 3. 2013 12:15
Re: odkdy?
"Ale, tak ono s prichodom noveho Golfa je zrazu torzka vzadu "zvyklost" medzi kompaktnymi hatchbackmi?"

Ano je to nejrozšiřenějši standard nižší středni třidy.
Každopádně je to z mého pohledu ustupek za který si zaslouži VW kritiku. U škodovky je mi to jedno ale u Seatu mě mrzí že nenasadili viceprvek stejně jako u VW tedy od 90kw nahoru.
Avatar - Emel
25. 3. 2013 12:39
Re: odkdy?
Záleží jak to počítáš... tipnul bych, že za 2012 byl poměr torzka : multilink tak 50:50... z velké části ovšem i zásluhou Golfu a třeba Octavie :-) .
Avatar - miromen
25. 3. 2013 12:42
Re: odkdy?
No právě pokud vynechaš koncern tak je to cca 2/3 vs 1/3.
Avatar - Emel
25. 3. 2013 12:50
Re: odkdy?
Pokud vynecháš koncern a prémii, pak je to z hlavy:
Mazda, Ford, Kia, Hyundai, Mitsubishi, Subaru, Alfa s víceprvkem

Toyota na půl cesty, ale většinou s multilinkem

Renault, Opel, Peugeot, Citroen, Honda, Fiat, Chevrolet s torzkou

Asi jsem na něco zapomněl (Lancii jsem vynechal schválně) - na modely je to vcelku vyrovnané, na prodané kusy určitě převládne torzka... ale není to zase tak jednoznačné.
Avatar - miromen
25. 3. 2013 12:58
Re: odkdy?
Tak premii taky nepočitam. Co mi ale vypadlo z hlavy jsou 3 diamanty. :-O
Počítat to zřejmě nemá cenu a jen konstatovat že viceprvek prostě v nižší středni není zdaleka běžny standard. Ten je až od středni třidy kde je výjimkou snad jen Laguna.
Avatar - Emel
25. 3. 2013 13:37
Re: odkdy?
Ok, standard je torzka... ale standard ve smyslu základ, nikoli ve smyslu průměr. Tak jako je standard benzínová 1.6...
25. 3. 2013 17:58
Re: odkdy?
Zoznam áut s jednotlivými nápravami v nižšej strednej triede:

[odkaz]
25. 3. 2013 11:42
Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
Zdravim vsechny kdo se chteji neco realne dozvedet o novem golfu s timto motorem.

Auto jsem zakoupil v pulce prosince a nyni mam 9tis km najeto.

Cili co se tyka spotreby nemuzu souhlasit s autorem clanku. Mimo mesto se zajetym motrem neni problem po 4... za predpokladu ze nejede v kopcich a jako pras...pochopitelne.
Ohledne me spotreby viz nize:
[odkaz]

Trasy jezdim dalnice a pak mesto...

jednou mimo mesto pri 100km cesty v minus 3 jsem mel spotrebu i 3,5 ...
Ano souhlasim ze realne v nasich podminkach kdy clovek jesdi dalnice a mesi tak 3,8 se neda... ale v lete myslim ze nebudu mit problem na 4,5.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - dal
25. 3. 2013 11:56
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
Jestli jezdíš po dálnici kolem 100, tak tu spotřebu beru. Při klidné jízdě mimo město se dá jezdit do 5l ale na dálnici určitě ne. Klidně mi pošli mail, kde se potkáme naftu platím já a vyzkoušíme tu tvoji spotřebu ale pojedeš za mnou a minimálně 130 kopec, nekopec.
25. 3. 2013 12:04
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
Na dalnici jezdim 110-120 trvale ale 130 ne to je jasne ....ono taky na ceske dalnici to neni k cemu ze :-) bud se potkame vzdy za kamionem, nebo v kolone, nebo ve meste na semaforech....
Avatar - dal
25. 3. 2013 13:00
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
Tak to jo při 110-120 mi to bere taky do 5l. Dokonce jsem dokázal jet i za 4,2 při cestě Plzeň-Opole a zpět.
Avatar - Slavek-TDM
25. 3. 2013 13:34
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
Skoro stejny hodnoty zajedes i s 1.2TSI 77kW - pri teto rychlosti. Ja jsem v lete jel s Octavii 1.4TSI 90kW cestu z prace a do prace (cca 25km po okreskach v kopcovatym terenu) pod 4.5 litru a to tam jednu chvili svitilo na PP 3.9 :-O A kolega se vsadil, ze celkem normalni jizdou na Slovensko s tou samou 1.4kou ujede na jednu nadrz pres 1000km a dal to :-)
25. 3. 2013 15:28
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
No my sme s tou 1,6 TDI v OII otocili Holandsko 2500km so spotrebou podla PP 5,2 litra. 4osoby v aute, nemecko tak 140, ostatne 130 (priemer 110 celkovo aj s parkoviskami a mestom). Predpokladam, ze PP ukazuje menej ako je real, ale aj tak dobra spotreba na tu rychlost. Samozrejme nic ine ako mat nizku spotrebu ten motor naozaj nevie...
25. 3. 2013 17:14
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
TSI jsou ted hodne povede to je pravda, ale myslim ze tady byl test octavek s 1,2 1,4 a 1,6 tdi kdyz jeli stejnou trasu stejny cas atd... a myslim ze nekdy byly rozdili oprti benzinu a dieslu porad realne znacne... Ja jsem porad presmyslel jestli jit do dieslu nebo 1,2 tsi bude ok, ale kvuli roznimu najezdu cca 40 tak proste vyhral diesl i kdyz cena jinde o 50 litru... Ale pozor, porad vsude vsichni pocitaji navratnost dieslu a vychazi jim treba pri rozdilu 50 tis a jednom litru treba ze se vrati az po 100tis km, ale nechapu proc vsude vsichni zapominaji na zustatkovou hodnotu vozidla....Kdyz se kdokoliv podiva na trh tak zjisti ze 1,2 tsi se stejnymi km a rokem se proste prodava mnohem levneji nez tdi se stejnymi km rokem neni to rozdil 50 ale klidne i 30tis jo, cili to porad nechapu. nehlede na to ze po tdi kazdy sahne rychleji nez po tsi, to jsou urcite jasne fakta. A to me nakonec utvrdilo do TDI jit a jsem zatim moc spokojen, duneni v malych otackach s tim souhlasim ale da se to prezit :-) co se tyka 6tky tak u toho je asi nej problem mela byt a na dalnici by to pak klido jelo na 2 100 otacek a spotreba pak jeste o neco min, ale na dalnici je to spise o aerodynamice.
25. 3. 2013 22:05
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
S výkupní cenou se špatně kalkuluje. Co ty víš, co bude žádaného za pět let. Pokud to chceš brát komplexně, nesmíš zapomenout na servis. Jo, něco jiného je, když podnikáš a pořizuješ auta na operativní leasing.
25. 3. 2013 17:30
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
No to mi zas nepripadá taký zázrak, ak na obyčajnom benzíne 1,6 CVVT po okreskách sa dostanem pod 5 litrov ....

To je už skôr o vodičovi, ako motore ...

Ale autá sú i pre tých čo nevedia či nechcú jazdiť úsporne .... niekedy to objektívne nejde - zápchy, rozbité cesty a pod.

Do služobáku mi to pripadá tá 1,6 TDI ako ideálny motor, ale súkromne to je skôr za trest ....
Avatar - Johny.Rico
25. 3. 2013 18:40
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
Výborný příspěvek. Děkuji! :yes: :yes: :yes:
25. 3. 2013 19:48
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
ked ti napisem ze cesta Trencin - Geneva cca 1300km po dialnici cez Rakusko na aute Skoda Superb II 2,0TDI 125kW a kombinovana spotreba tam 5,2 naspat 5,1L / 100km. Cela cesta po dialnici na tempomat 140km/h, rozjazdy ostre s vyuzivanim vykonu a v Nemecku na dialnici drtenie, pokial premavka dovolovala, tak co to dalo cca 245km/h na tachu pre provokaterov 220km/h GPS. inak od 170-230 tacho a vysledna spotreba na tejto trase 1300km tam a 1300km spat bola 5,2 a 5,1 L /100km. tak 4,5 na 1,6TDI, pri sulichani nie je nic ohromujuce a hlavne sorry ( superb je podstatne vacsi a tazsi kus auta ako golf ).
Avatar - Ham.
25. 3. 2013 20:23
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
Superb 2.0 TDI při skutečné ustálené rychlosti bere:
100km/h cca 4,5l
130km/h cca 5,5l
180km/h cca 11l
200km/h cca 13,5l
Po rovině, za slušného počasí, při nějakém polovičním obsazení. Takže buď uber rychlosti, nebo přidej spotřebu, nebo si zkontroluj palubní pc podle skutečného čerpání. To co uvádíš není reálné.
25. 3. 2013 22:44
Re: Me zkusenosti s 1,6 tdi po 9 000km
To je celkom pekne, lebo O2 2.0 TDI PD berie podla PP pri tacho:
55km/h 5.kvalt. cca 2,6-2.7, ked sa vala trochu pomalsie na 1200ot. dokonca 2.3-2.4
90km/h 6.kv. cca 4.0
100km/h 6kv. cca 4.7
110km/h 6kv. cca 5.2
130km/h 6kv. cca 6.3
25. 3. 2013 11:50
Motor
Golf bude dobrý auto, ale pokud budu vybírat auto v naftě pro soukromé účely a za svoje peníze, pak golf v naftě nemá smysl. Je drahý, a za ty peníze navíc nenabízí žádný velký výhody oproti konkurenci. A 2 roky záruka je taky dnes už pro smích. Novej motor 1,6 TDI??? Ale no tááák... Před 10 lety možná, dneska je výběr nafty u konkurence fakt lepší... A za 515 kolíků budu mít kombíka s výbavou, která bude naprosto bohatě přerůstat potřeby rodinného auta. [odkaz]
Rozbalit vlákno
21
25. 3. 2013 12:14
Re: Motor
Proč myslíš,že je drahý? >:D
Avatar - Emel
25. 3. 2013 12:37
Re: Motor
Pro soukromé účely souhlasím s Futuristou... za ty peníze se dá koupit střední třída a ne nižší střední na sto koních s pětistupněm a torzkou, na ty peníze je to moc velký kompromis.
25. 3. 2013 16:39
Re: Motor
Tak pokud to auto kupuješ jako svoje poslední,tak budiž... Ale pokud ho chceš ještě někdy prodat,tak to ani z ekonomického hlediska není vůbec dobrá volba;-) Takovejch nešťastníků už jsem viděl, co si mysleli jak na vstupu ušetřili :-)

Teda oni na vstupu ušetřili,ale na výstupu dvakrát tolik projeli... Bohužal (bohudík pro podnikatele) takhle hluboko lidi nemyslí :-)
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2013 17:31
Re: Motor
Furt prodávání... Každý nekupuje auto na tři či pět let, aby musel spekulovat nad prodejní cenou.
26. 3. 2013 08:43
Re: Motor
On je prodejce. Takže vtipné je, že osobně auta nekupuje. Ani neprodává ;-)

Typické kece naučené na podnikové vymívačce mozků (školení). Kdo má auto 5 let a více, zůstatková cena mu může být ukradená, naprosto souhlasím.
Avatar - Emel
25. 3. 2013 17:46
Re: Motor
Hele, auta co já sleduju na bazarech se často prodávají za lepší peníze v benzínu než v naftě... ač původně tomu bylo obráceně. Viz například Avensis... nejlevnější motor v bazaru je 2.0D4D, benzíny jsou o poznání dražší... protože ta nafta je s věkem náročnější na servis a bazaroví kovbojové nemají většinou takové nájezdy aby je spotřeba zahubila.

Chápu naftový dvoulitr ve střední, to není kompromis ani co do komfortu, ani co do dynamiky. Chápu 1.6TDI do auta, které najede ročně 50kkm a tím se nafta zaplatí. Ale pro osobní použití a nějakých 15kkm ročně nemá smysl trpět v hlučném a slabém autě s vidinou, že možná za 10 let v součtu ušetřím nějakou tu kačku.
Avatar - Ronault.
25. 3. 2013 18:46
Re: Motor
Typické argukecy prodejce škodovek, realita někde jinde.
25. 3. 2013 19:19
Re: Motor
Napíšu ti to takhle. Za 470t Kč mám Megana Grandtoura 1,6 dCi 96 kW v palbě, která mi naprosto dostačuje. Auto kupuju na 5-6 let, a jestli ho po tý době prodám o 50 levnějc, je mi uplně víš kde. Už tady jsem ušetřil nějakých 50 klacků (a to nemluvím o golfu kombi), dostanu lepší výbavu, silnější a kvalitnější motor (pokud bych chtěl výkonově srovnatelnej 1,5 dCi, jsem ještě o 30 kolíků níž), jistotu, že auto najdu před barákem a ne na Ukrajině, a hlavně 5 LET ZÁRUKU!!! Takže jestli se něco posere, vadit mi to nebude. Na podzim koupím 3 rendla za sebou, nikdy jsem neměl problém. V rodině máme další 3 Sceniky, a krom spadlých oken u jednoho z nich jsme nic neřešili. Myšleno nic nad rámec servisek a nutných výměn.

Takže já se Rendla nebojím, kvalitou je srovnatelný s konkurencí, záruka mi dává 5 let svobodu, a jestli to pak prodám o 30 levněji, bude mi to naprosto jedno. Mimochodem, ty víš, co bude za 5 let??? Já ne.

A můžu ti napsat, že v práci máme 3 octy, 2x 1,8 TSI a jedno 1,9 TDI, a takový kruply, co většinu času strávěj u Přerosta v servisu, bych domů nechtěl ani za zlatý prase... Abych parafrázoval tvoje slova: těch nešťastníků, co museli do servisu VW nebo Škoda, jsem viděl daleko víc. ;-)
26. 3. 2013 09:29
Re: Motor
Hej v pohodě... Renaulty kupují srdcaři-to je známá věc! Ale s ekonomickou stránkou to nemá nic společného! Toho tvého Megana prodáš za 5 let za 80.000,- Kč, Golfa s 1,6TDI/77kW za 150t. To je prostě realita... Nevím,co bude za pět let,ale dvacet let tomu tak je a nic mě nenutí si nalhávat,že tomu za 5 let bude nějakym zázrakem jinak;-) O diametrálním rozdílu ve zpracování,materiálech,řazení,řízení a jízdních vlastnostech se vůbec nebavím...

Nicméně jak říkám,když ho miluješ-není co řešit-hlavně,že jseš v autě spokojenej! :yes:
26. 3. 2013 09:51
Re: Motor
No jesli víš, za kolik se za pět let prodá motor,co je na trhu dva roky, tak tě obdivuju, ale věř mi, že ta 1,6 dCi si cenu držet bude. A zatímco v testech VW (Passat i golf) se začínají objevovat stesky nad materiálem, vrzáním a zpracováním, u Renaultu tohle už skoro zmizelo. A že pan VWavwerka neumí zapnout tempomat, nebo že mu vadí ovládání pod volantem? To jen značí, jakej je to odborník... Je vidět, že Renault jsi naposledy viděl před sedmi lety. Dneska je řazení přesný, jízdní vlastnosti naprosto v pohodě (vždycky se směju závodníkům, co jezdí na limitu, aby poznali rozdíl), a pro běžný ježdění to auto splňuje vše, co řidič potřebuje.
Spíš mi přijde, že si pár jedinců nechce přiznat, že kvalita VW jde rychle dolů, a že koncern svoje zákazníky tou cenou okrádá. Mimochodem, VW začíná nabízet větší slevy než Renault ( 150t Kč na Tiguana? To svědčí o hodně přemrštěný ceně.). Ale pokud to někdo zaplatí proč ne. Ale jak už jsem psal. Znám hodně lidí, co má VW, ale skoro nikoho, kdo by ho kupoval jako funglovku. Všechno to jsou dotažený "lehce bouraný" křápy... ( I když každá pojistka si na sebe musí vydělat, to víš asi moc dobře) Dotaženou ojetinu já osobně nechci ani zadarmo. Mám dvě děti, a nechci dopadnout jako mladík s Alfou, která byla naprosto v pořádku a prošla technickou...
Takže za mě: Raději utratím svoje peníze do auta, kterýmu věřím, a do značky, kterou znám, která mě nikdy nenechala na holičkách (přál bych ti pocit stát na Pražskym okruhu s novou Octou 1,8 TSI a čekat na odtah), do motoru, kterej pojede za stejných podmínek u povinného ručení, a žít s pocitem 5ti letý záruky a celoevropský Renault assistence.
Jo a k tý záruce. Jasně, že věci opotřebený užíváním ti nikdo nevymění, ale za dodržování podmínek, což je pravidelné servisování u Renaultu, nebude nikdy problém se dohodnout při nějaké vzniklé závadě. Na tohle jsem se speciálně ptal. Takže 5 let pohoda.
Ale Golf je dobrá volba. Jen ne s tímto motorem za tuhle cenu. Howg. >:D
Avatar - Emel
26. 3. 2013 12:37
Re: Motor
To je mírně řečeno zavádějící. Ok, 5 let starý Golf s 1.9TDI seženeš od 150, zatímco Megane od 100.000... jenže Renault je v tomto případě slabší 1.5dCi. Nejlevnější 1.9dCi co jsem našel je za 130. Takže tak...
26. 3. 2013 14:34
Re: Motor
Souhlas. A už při nákupu byl o 100t Kč levnější...
25. 3. 2013 19:24
Re: Motor
Ale nikomu neberu výběr. Kdo chce, golfa v naftě si koupí. Jen neznám nikoho, kdo by koupil funglovku v naftě do soukroma. Znám jednoho, co má Jettu, ale v benzínu. A zatím jí nemůže prodat. Což je asi i dobou.
On hatchback se slabou udejchanou naftou s pětikvaltem za 517 tisíc? To je super kauf. Kdo chce kam...
25. 3. 2013 19:25
Re: Motor
Ty si hroznej šašek :-) Kolik si toho v březnu prodal?
Avatar - kari.laz
25. 3. 2013 12:16
Re: Motor
To, že má motor stejné parametry, jako jeho předchůdce ještě neznamená, že se nejedná o nový motor. Navíc výběr ze čtyř dieselů 66,77,110 a 135KW mi nepřijde nijak špatný.
Cena dieselového Golfu není nic moc, to je pravda.
Avatar - sargis
25. 3. 2013 12:49
Re: Motor
Chcelo by to aj nieco okolo 88-96 kW. 110 KW kritizovali za velky apetit oproti 77kW...Aj ked je pravda, ze azijska konkurencia vacsinou lipne na 2xdiesel, 2xbenzin a koniec.
25. 3. 2013 21:49
Re: Motor
Souhlasím že příplatek za 1.6 TDI je nehorázný.
Zkus ale být konkrétnější v čem je konkurence u dieslů napřed. Například EA288 má zajímavé chlazení plnícího vzduchu (další vodní okruh) který v principu zrychluje reakce na plyn, protože je dosaženo výrazně menšího objemu vzduchu který je stlačován turbem. To jen jako příklad.
Plácnou výkřik typu "u konkurence fakt lepší" je dost silácké, ale chce to něčím konkrétním podložit ;-)
25. 3. 2013 22:27
Re: Motor
Jsi mi připomněl Clarksona. Malý výňatek z jeho testu Golfu:

"Cars are all the same too. They’re all Volkswagen Golfs. There are fast Golfs and big Golfs and cheap Golfs. There are Japanese Golfs and V12 Golfs and American Golfs. But they’re all Golfs."

:-)
Avatar - Atomas
25. 3. 2013 16:29
Hele redakce
tak se mi zdá, že jste ten vůz vůbec nevyzkoušeli. Již jste v recenzi měli nějaké chyby, které jste po upozornění opravili (15" kola za 16"), ale na fotkách nevidím výbavu uvedenou u testované verze - boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené. Tím se vysvětluje krátký text testu a nulové poznatky. Je to test dělaný od stolu...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2013 16:34
Jasné Golfové poměry
Kdo jezdí dálnice, 1.6 TDI je jasná volba. 50 000 papírů navrch není málo, ale při dnešních cenách benzinu se rozdíl smázne někde mezi 100 a 130 tis. najetými km. Což při firemním nájezdu je někde kolem 2 až 3 let.
Pokud firma auta točí v 3-letých cyklech, stále to není nutně nevýhodná koupě. Firemní zaměstnanci mají obvykle těžkou nohu a nůžky ve spotřebě se při razantní jízdě mezi benzinem a dieselem rozevírají.
TDI jasně míří na firemní klientelu a myslím, že to dělá dobře. Přímo výborně. Co mě na 1.6 TDI zarazilo a v testu nezaznělo - naprosto mrtvý projev při rozjezdu na 1. stupeň. Motor je evidentně emisně přiškrcen a je to víc než otravné. Rychlý odpich z křižovatky doslova nereálný, raději snad 1.2 HTP ve Fabii... Přitom stačí mít na 2. stupeň cca 1500 ot. a rázem je o dynamiku postaráno...
Závěr testu mi sice přijde věcně v pořádku, ale přijde mi to jako když v roce 2000 objevím Ameriku... kdo by to byl čekal, že 1.6 TDI bude volba pro ty, kdo zkrátka chtějí jezdit na naftu >:-[] >:D Asi to bylo myšleno tak, že racionální důvod není. Jenže podle mě stále JE, ekonomika TDI není vůbec špatná a co do spolehlivosti bych také zřejmě více věřil TDI než TSI (i když ... ;-) ).
Podstatná zpráva je, že ani volbou TDI se nešlápne vedle. Golf a vůbec současná generace koncernwágenů má opravdu mimořádně povedenou motorovou nabídku a dokáže oslovit opravdu každého, kdo nevsází pouze a jen na spolehlivost. Ale zvukový projev, kultivovanost, pružnost, dynamika, spotřeba... Tohle vše má současné TDI i TSI na vynikající úrovni :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2013 22:26
nenadchne, neurazí
Tahle generace golfu se zapíše do dějin max. rozumnou cenou..ojednoduché zadní nápravě. se dá ještě bavit..ale ta převodovka je ostuda ..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
26. 3. 2013 00:37
Navoněná bída....
Doporučuji zkusit motory HDi.... osobní zkušenost z P508 140koní v dehtu... meziměsto 3,8, město kolem pěti a kombinovaně 4,4-5.... a není to dýchavičný chrochtak.... najeto s tímto motorem něco málo přes 1000 km....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
26. 3. 2013 16:15
Re: Navoněná bída....
Ale tady se nepíše o francouzských vozech... ;-)
neregistrovaný "JohnST"
26. 3. 2013 18:29
Golf 1,6TDI
Mam Golf 1,6TDI a musim povedat, ze vela ludi tu tara zas o niecom co videli u predajcu , alebo nanajvis sa zviezli ako predvadzacku. Dlhodoba spotreba 5,5L. Na dialnici nejake 1,2TSI nechavam bez problemou za sebou.
Kamos ma 1,2TSI a pri 130km/h mu to zerie 7,4L. No mozem to ja osrat!!! :-! :-! :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
1
11. 3. 2014 20:56
Re: Golf 1,6TDI
Tiež mám 1.6 TDI Golf VI, so 7 stupňovým DSG, dlhodobá priem.spotreba po zime 4,8 l/100, niekedy to vie ist aj za 4,2 na jednu trasu, jazdim vacsinou okresky a nenaháňam ho, idem pokojne často na tempomat. V Blave sa mi osvedčil tempomat na 60km/h, čerti z mikrovlnkou ma nezastavuju.
26. 3. 2013 19:59
Nenalakovana vnutorna strana kapoty ma netrapi.
Golf je macher, ked otvorite kufor, tak zistite ze plechy na dne kufra su z vnutornej strany hlukovo a vibracne izolovane.
Ked vsak zdvihnete dekel v kufri Octavie, tak sudruhovia na toto akosi "zabudli", Pozerate sa na holy plech. Takze hluk, vibracie a rezonacie - "Kupredu leva!".
P.S. Vie tu niekto pridat info, ako je to u tychto dvoch modelov s hlukovou izolaciou na zbytku podlahy? Golf komplet? Octavia hole plechy?
Rozbalit vlákno
0