Renault se chce při budování své nové luxusní značky Initiale Paris odrazit od pozitivního přijetí luxusních verzí stávajících modelů. Je to ale ta správná cesta?
...ať dělají to co docela umí... Clio apod. Ale ať se netlačí někam, kde nemají šanci uspět... Když už někdo chce dát mega za auto, pochybuju, že zavítá k Renaultu, nebude-li to vyložene srdcař kosočtverce... Ale asi jsem hloupý, evidetně jsou dražší Rencky Latitude a i Laguna tak ohromney bestseller, že se jim to vyplatí tahat ještě vejš >:D
Nikdo u Renaultu nečeká, že vytvoří prémii za pár let. Sám C. Tavares říká, že on už u toho nebude. Třeba budeme za 20 let překvapeni. Do té doby by Renault obdobu řady DS mohl zvládnout. Pro redaktora jen malá poznámka. Řada DS také začínala modelem o velikosti Clia. O to, aby Gordini už nebylo jen o designu, se osobně postaral výše zmińovaný C. Tavares.
Gordini je jiná story, tam šance je. Initiale je jen snění, a je klidně možné, že až to budou u Renaultu natírat (vymýšlet) příště, Tavares už u toho nebude. :-);-)
Renault by si zasloužil kritiku, pokud by se o to nepokusil. Autoprůmysl se vyvíjí díky tomu, že automobilky vždy přijdou z něčím novým a nesmíří se s faktem, že je vše dané a nic nedá změnit. Časem proto některé značky zaniknou a některé vzniknou. Třeba bude za 20 let existovat Initiale Paris a nebo třeba už mezi námi nebude Renault.
Vím, jak DS začínalo. DS3 byl zcela svébytný model, jenž neměl navenek s mainstreamovým C3 společného naprosto nic. Ne náhodou se objevila řada srovnávacích testů DS3 vs Mini, přičemž by asi nikoho nenapadlo porovnat Mini s C3. Totéž si analogicky přeneste na Clio. Nic na tom nemění fakt, že je Clio trošku jinde, než C3.
Ale tak jak je to prezentované Clio IP bude pořád "jen" "nabušené" Clio. Nebude to jiné auto na základě Clia, tak jako DS3 vs. C3.
Jak nad tím dál přemýšlím, tak musím souhlasit s panem Foktem, že se jedná o hodně polovičaté řešení. Rozhodně méně důrazné, než u Citroenu a řady DS. A to nejsem nějakým přehnaným obdivovatelem řady DS, v podobě, v jaké dnes funguje (mimo DS3).
Pane Fokt, jistě jste nezaujatý redaktor nezaujaté redakce Auto.cz, ale dovolil bych si s vámi nesouhlasit. Pohledem Čecha, jehož úspěšnost se měří autem v garáži, jste se podivil, proč zrovna Clio by mělo být první. A já se Vás zase ptám, proč ne??? Pokud chce Renault značkou Initiale zvýšit prestiž vozů, nevidím důvod, proč by na řadu měly přijít jen nejluxusnější vozy. Vždyť i Clio může být luxusní. Jde o novinku, nejprodávanější model Renaultu. Co říkáte např. na Citigo sport od Škody? To vás nezaráží??? Tomu se nepodivíte? Tomu se nesmějete?
Autem jsem projel hodně zemí, a mám dojem, že ve Francii, Holandsku, Belgii i úspěšní a bohatí často ježdí v malých Peugeotech 208, Cliích, C3 a podobně. Tam se úspěch dává na obdiv jinak. To se v ČR ještě máme co učit. Ono honit si triko služebním autem... Můj soused se vychloubá Superbem, ale že mu pod kapotou klape 1,6 TDI 77 kW, protože na víc už mu firma nedala budget, to už nezmíní.
Že Renault nemá prostředky na uskutečnění nových plánů? Ale kdeže. Renault loni skončil v černých číslech, možná, že jen nechce znovu zabřednout do dluhů. A mám dojem, že Renaultu je jasné, že Evropa neporoste, a proto největší plány má v Rusku s Ladou. A když se člověk koukne, že dnes je znovuzrozená Dacia možná úspěšnější, než Seat, možná se budeme divit, co dokáže Lada.
Tento článek beru jako Váš názor. Jen mi chyběla objektivita a nezaujatost. Ale vy jste v redakci profíci, nezbývá, než číst další snůšku vlastních názorů. Možná by u vás v redakci nezaškodilo přidat na kvalitě. Poslední dobou je těch chyb v tabulkách pod články sakra hodně...
Pan redaktor má asi pocit, že pokud by Renault měl peníze, tak vytvoří prémii za jeden rok. Audi to trvalo 20 let, japonci se dosud v Evropě neprosadili a Renault má asi dle pana redaktora blouznit o prémii na počkání. :-)
Ono je chlapci na vytvoření prémie hlavně třeba, aby vám zákazník tu prémii uvěřil a na to je potřeba image. Tuna image. Audi je výborný příklad a pořád ještě nejsou na konci cesty (tedy na absolutně srovnatelné úrovni co do obecného postavení a vnímání jako BMW a MB). No a image pro "utrácení peněz", resp ochotu pro utrácení peněz je třeba tvořit "odshora", tedy něčím za co zákazník ty peníze utratit chce => věří, že to je něco navíc. Dle mne Audi toto "nakoplo" a dále stavělo na Quattru. Tedy ve své době prakticky na trhu samostaný model, který je hodně vidět. Jsem zvědav, kdo Renaultu uvěří vyjímečnost ocingrlátkovaného Clia. A nebo to bude třeba prodávat, což zase bude muset být vyváženo cenou. Čím ale potom zákazníky přesvědčí o vyjímečnosti.
Dnešní doba těmto krokům příliš nepřeje a situace v automotive už vůbec. Na toto je třeba čas a jasné směřování a i přes očividné uvědomování si tohoto nevěřím, že Renault vydrží dostatečně dlouho.
Citroen také začal s DS3. Navíc dnešní doba je zajímavá tím, že prémie sestupuje do nižších segmentů a tam zákazníci mohou srovnávat. A pokud dokáže v tomto srovnání Clio uspět, tak může časem uspět i s větším modelem. Však hned dalším pokusem bude následník Espace.
No právě. Sám to píšeš. Prémie začíná sestupovat do nižších segmentů. A odkud tam sestupuje.... (?) A ano, zákazníci mohou srovnávat. Ale s čím. Pokud postavíš Clio Initiale Paris na prémiovou cenu, jeho neimage zabije prodeje. Pokud ho postavíš na podprémiovou cenu, neoslovíš prémiovou klientelu, resp. bude dostupné pro neprémiovou klientelu, které ti opět nevytvoří image. Následník Espace ? Prémiová "krabice" ? Tenhle model zatím nikdy nefungoval. U zákazníků to neprošlo ani MB s R. "In" jsou dnes (bohužel) SUV.
Ta debata nikam nevede. Argumentovat starou D3 je v dnešní době k ničemu. Není moc příkladů, jak dnes v Evropě vybudovat trochu prémiovější značku. A pokud nějaký příklad je, tak to většími modely nezačalo. Ještě k tomu Espace - MPV to už nebude.
A čím chceš argumentovat jiným, než současnou D3, která prémii v evropě prakticky ovládá ? Příkladů moc není, protože se to nikomu nepovedlo a nikdo se o to pořádně ani nepokoušel. Je otázkou, jak to Renault vlastně myslí. Jestli jako plnoformátovou prémii - nereálné a nebo možnou konkurenci konkrétním prémiovým zástupcům v konkrétních třídách. Tam by to fungovat, časem a s ochotou investovat, mohlo. A je otázkou jestli lze pomýšlet na plnohodnotnou konkurenci prémii (postavením, cenou, image). Viz. již zmiňované DS3, která určitě stojí mimo běžnou produkci, ale plně prémiovou image plně nedosáhla. Což mimochodem nepovažuji za nějaké fatální selhání. U DS4 a DS5 už je situace složitější.
A co Mini, to je co? Vybudováno image prémie a to ne z nějak velkého image... však v 90. letech vyráběli jeden model, který v ničím nebyl na úrovni konkurence, naopak.
Novodobé MINI má určitou "prémiovou" image hlavně proto, že jej s tímto úmyslem (od začátku až do konce, tedy od nákupu značky až po cenu prvního MINI pod BMW) udělalo prémiové BMW.
Děkuji nejen za názor, ale i za jeho formu, která je v příkrém kontrastu s tím, jakým způsobem se zde v diskuzích obvykle vyjadřuje nesouhlas.
Nejprve bych si i já dovolil nesouhlasit s tím, že úspěšní a bohatí jezdí v této části Evropy v Cliích a C3. Může to pochopitelně platit v konkrétních případech, například Ingvar Kamprad a jeho staré Volvo 240, ale obecně to rozhodně neplatí. Pokud by to platilo, prémiové automobilky by dávno zbankrotovaly. Rozdíl oproti této části Evropy a postkomunistickou částí je spíše v tom, že je zde auto mnohdy symbolem úspěchu, jenž se nedostavil.
Ale to jsem odbočil. Mám pocit, že jste mne zcela nepochopil. Nepozastavuji se nad tím, že že by IP mělo nabídnout luxus i pro Clio. Jako problematické vnímám to, že se značka, která se bude chtít stát konkurencí třeba i pro německou prémii, začíná právě s Cliem, byť je to v současnosti to nejlepší, co značka v nabídce má.
To nesouvisí s žádným mým postojem ke konkrétní značce, je to záležitost čistě logická. Initiale mělo začít z imageových důvodů s auty jako je Espace nebo Laguna, případně (co se dá dělat) Latitude a teprve následně přejít do nižších kategorií. Tím se vyšle jasný signál, že je to sice jen verze nebo balík výbavy, ale určený primárně pro ty nejprestižnější modely značky, ačkoli z něj bude těžit nakonec třeba i Thalia. Jinak řečeno je lepší se propracovat na konkurenci pro Volvo S80 od Laguny, než od Clia. Při budování prémiové značky musí jít socialistická politika luxusu za rozumnou cenu stranou.
Pokud jde o finanční situaci Renaultu, stále je ve fázi snižování nákladů, ale na tom nezáleží. Je rozdíl mít peníze a mít peníze na rozjetí takového ambiciózního projektu.
Takže si naopak myslím, že jsem v tomto případě byl velmi objektivní, Renault nezačíná šťastným způsobem, stejně jako nemůže fungovat ten dort, co se chystá péct PSA. Co se nějaké nezaujatosti týče, jsem zvyklý prezentovat otevřeně své názory, což některé komunity hůře snášejí, ale od politicky korektních článků tu jsou jiní autoři. ;-)
Ako majú začať od Laguny alebo Espace, keď sa u nich top luxusná výbava Initiale Paris už roky predáva? Okrem toho ide už o výbehové modely a bohvie či sa ich nástupcovia v blízkej dobe objavia.
Všeobecne akosi nerozumiem subjektivite vášho článku, lebo niečo takéto by malo byť zaradené ako stĺpček, glosa, alebo blog.
Prečo vlastne tento článok vznikol? Lebo Renault oznámil, že chystá Clio Initiale Paris, alebo čo bolo dôvodom?
Keď už ste spomenuli značku Laurin & Klement, tak v novodobej histórii predsa tiež začínala od malej Felicie a dnes má minimálne také povedomie, ako Initiale Paris u Francúzov.
Máte pravdu. Vychloubat se autem může jen *. Není vůbec nic na vychloubání, když někdo jezdí Superbem, BMW 5, BMW X6, Audi A6, Audi A5, MB-C, MB-E, Lexusem apod.
Jsou to běžná, komerční, sériová auta a jediné co umí je, že jsou to vykladní skříně počítačů, servomotorů a technologií. Vyrábí se jich desítky tisíc, takže opravdu (bez jakékoliv ironie), není na zmíněných vozech nic k vychloubání. Nedávno mě zastavil před KFC devatenáctiletý kluk a chtěl se podívat na mou pětku. Byl z toho u vytržení. Chtěl jsem mu říct, že nemám Rolls Royce nebo Pagani, že to je normální kombík vyšší střední, který má pohodlná sedadla a hezkou vizáž. Jenže on byl tak zoufale zamilovaný do běžné a nezajímavé komerce alá BMW, že jsem ho raději nechal a nekazil jsem mu radost. Přeji Renaultu úspěch, určitě si ho zaslouží. A prosím řidiče zmíněných aut, ať se netváří při jízdě, že jim patří planeta, jsou směšní.
Áno, lenže sú to autá, ktoré si u nás bohužiaľ väčšia časť populácie ešte stále nemôže dovoliť a má z toho komplex. Potom nečudo, že sa používajú ako spoločenské meradlo.
A kolik je těch Q7, BMW5, X6, A6, Lexusů a podobně v soukromym vlastnictví, myšleno jako nová koupě? A kolik je firemních? Pokud to zákon umožňuje, pak se státem vy.ebeme, ale za vlastní se nám jezdit nechce.
Ono s tou Francií jsem to myslel tak, že pro běžné ježdění tam i bohatým stačí druhé auto typu 208 nebo Clio. V ČR jak nemá někdo TDI v golfu nebo passatu, je to socka. Stačí si přečíst zdejší diskuze. Überauto, nebo socka... I kdyby VW vyjel s žebřiňákem, někteří zdejší diskutéři v čele s designérskym mágem budou učůrávat jen proto, že to má zkřížený hnáty na prkně, a pak VWaverka nebude muset ladit rádio pod volantem. :-)
Ale debata byla o Initiale Paris. A furt si myslím, že nepůjde o luxusní auta, ale o nadstardartně vybavený imigeovky. Fabia Monte Carlo nikomu nevadí, přitom je to směšnej střep. Ono ty výbavy u Renaultu jsou v ČR naprosto rozdílný oproti západní Evropě. I motorově je nabídka osekaná. A jak tady někdo psal, výbava Initiale se už u renaultu pár desetiletí používá. A pokud do budoucna vyjede samostatnej model pod značkou IP, pak půjde o nový auto.
A ještě jak psal pan Fokt, že Renault snižuje náklady. To dělá každá automobilka. V Mladé Boleslavi dokonce snižujou teplotu v továrnách, ale to je tajný, takovou informaci na ACZ nenajdeme... Projekt GreenFuture, tým GreenOffice... To je šetření...
Takových na našem trhu je kluků... znám člověka, který si zaplatil zážitkovou jízdu v RS6, kterou předtím někdo bohužel rozbořil, tak mu nabídli R8, což ho vůbec nepotěšilo...
Proboha, řídil si někdy RS6 a R8 (ideálně také s V10)? Jejich míra sportovnosti je asi jak nebe a dudy, a abych to taky napsal polopatě a 3x, tak připadá ti normální, když je takový mladý kluk zklamaný z toho, že místo jízdy v "pouze" super rychlém luxusním rodinném (těžkém, hlavně "na předek") "kombajnu", na něj zbude "jen" super sportovní auto, tedy skutečný "sporťák" s motorem "uprostřed"?
P.S. A pokud má někdo jako auto snů třeba 5er v kombajnu a bude ho obhlížet někde před KFC, asi mu při tom obhlížení bude jedno, jestli je pod kapotou zrovna základní diesel, nebo nejsilnější benzín a logicky jej spíš zaujme to, co je na stojícím voze skutečně vidět (520d navíc logicky zřejmě bude bez označení motorizace, zvlášť v M-paketu), tedy např. zmiňovaný M.paket, kola a další příplatková výbava. ;-)
Píšeš to správně, ale marně. Je vidět, že marketing (hlavně D3) funguje skvěle. Stačí narvat 500-600hp do velkého sedanu/kombajnu, které mají jízdní vlastnosti jako skutečný kombajn a přesto je sportovní auto na světě. >:D >:D >:D
Už jsem zpátky, mám za sebou tři kousky, tak nejsem objektivní.
Stejně tady ale pořád mlátíš prázdnou slámu. Když mu je 19, tak nemůže mít vysněnýho kombíka. A když má a ani nafta mu nesmrdí, tak je divnej. A dá se to poznat i navzdory M packetu. Já jsem v devatenácti věděl všechno, co mě zajímalo.
A co jsem řídil ? Nic, nikdy jsem neměl ani řidičák. O to ale přece v této diskuzní větvi vůbec nejde, to jsi si nevšiml ?
Bez označení motorizace logicky ? Aby nebylo vidět na první pohled tu mrd*ku ?
Tak mi řekni, jak bys (nejen v devatenácti letech) zvenku na stojícím (s neoznačenou motorizací), dobře vybaveném, 5er v Mpaketu poznal, že jde o nejslabší dieselovou motorizaci?
A pokud jsi skutečně nikdy nic neřídil, nemá cenu s tebou řešit míru sportovnosti zcela různě zaměřených vozů, jejichž jediným společným jmenovatelem je značka a motorizace.
Těžko. Kromě 35, 50 a M5 mají jednu dvojitou koncovku. Ale možná se pletu, zrovna tohle nesleduji. 35 mají dvě kulaté, 50 dvě čtyřúhelníkové a M5 dvě dvojité.
Mě to nevadí. Mám rád auto takové jako má být. Na svém autě označení mám, nestydím se ani za auto, ani za označení. Zároveň se nebojím, že by kvůli označení bylo nějak ohroženo nebo že by utrpělo moje postavení ve společnosti ať již do plusu nebo do mínusu. Já se s tím dokážu srovnat.
Většinou mi zadek se všemi těmi nápisy připadá přeplácaný. I když to není tolik případ BMW (tam mi spíš vadí asymetričnost a zkrátka preferuji zadek čistý bez rušivých elementů). K tomuto jsem dozrál u Audi. I po odstranění nápisů mi zůstane na blatnících označení motorizace jako například V8T. To je podle mne decentní a dostatečné. Stejně tak mi zůstane "quattro" v masce. Název modelu je podle mne také zbytečný.
Já mám BMW a tři decentní čísílka a jedno písmenko v klasickém originálním BMW fontu mi nevadí. A jinde na autě to není. Tak to vyrobili, designér to jako celek vymyslel a navrhl, tak to tak mám.
Taky nemám rád jakékoli číselné označení motorizace (zvlášť, ty delší/dlouhé jako např. "3.0 TDI" apod.), zadek je pak hrozně přeplácaný, jako by nestačila už samotná RZ.
Nějaké jednodušší označení modelu mi nevadí, ale záleží případ od případu, např. na délce nápisu, velikosti písmen, umístění apod.
Někdy je (příliš obecné) označení modelu prostě zbytečné, např. "GOLF", nebo "A6" apod.
Nepěknou grafiku čísel (jak pro "slepce") u označení motorizace má vzadu třeba BMW.
Audi je v tomhle ohledu prostě ukázkové. Označení motorizace příliš dlouhé, takže ho odstraníš, a zbyde ti tam prosté a osamocené "A6" - naprosto zbytečné. U 911 je to takové diskutabilní, ale mně se ta plná verze prostě nelíbí. A to ani na Cayenne.
Souhlas, je tam toho prostě (zbytečně) moc.
Přitom např. pouhé "Carrera 4S" (nebo i jen "4S") by mělo prakticky stejnou informační hodnotu.
Jinak tenhle odstín tmavě hnědé je pěkný, navíc Porsche k němu umí i pěkný komplet! tmavě hnědý interiér. Nemám rád tmavou "barevnou" kůži a k ní černé doplňky (volant, palubka, "spodní" plasty apod.).
Buď Porsche, nebo Carrera 4S. Popřípadě vůbec nic. Přikláněl bych se k tomu tam označení modelu nemít (trocha zdrženlivosti neuškodí). Výjimku by mohlo dostat Turbo. To slovo se mi prostě líbí. :-) Ale pokud jde o nápisy, asi nejvíc se mi líbí prosté Porsche.
Dokážu si představit (pokud jde o nápisy), že to někomu může vadit, že to je někomu jedno a i to, že to tam někdo chce za každou cenu mít. Je to jen osobní názor a pocit každého jedince. Nemyslím, že by někde vyrobili takovou hrůzu, abych si třeba i já řekl "tak tohle ne".
U auta je u mě tento problém jeden posledních, který řeším nebo - lépe - vůbec neřeším.
Ano, je pěkná. Ještě mají pěknou antracitovou hnědou. Hnědý interiér je také pěkný, líbil se mi v kombinaci se stříbrným lakem. Taková dost konzervativní kombinace. :-)
Také to nemám rád. Dá se proti tomu úspěšně bojovat snad jen dvoubarevnou kůží - černá s něčím. A kontrast je pak rozhodně dobrá věc. I když Audi takhle nabízí hnědo-černý a není nejhorší (hnědé jsou opěrky a celá sedadla, jinak snad nic).
Ani podle výfuku to vždycky nepoznáš...
Navíc dnes s povinným DPF (u dieselu) už jsou všechny koncovky rovné a dokonce více špinavé (zevnitř) bývají u benzínu.
No právě, třeba víc špinavé u benzínu, tak se to dá taky poznat. Ale odpověděl jsem už _MT_, fakt se nechci cyklit a přít o pí*č*ovinách. Podstata diskuze byla v tom devatenáctiletým mladíkovi a jeho postoji, názorech a jestli je divnej nebo ne a jestli se to vůbec stalo.
V devatenácti mělo pro mě každý diselový auto prašivinu.
Jde o to, že pokud se ti nějaké auto hodně líbí, pak tě osobní statické! setkání s ním zaujme bez ohledu na konkrétní motorizaci..., kterou by sis ve finále logicky vybral podle svých představ.
Ale v devatenácti letech vybíráš podle jiných kritérií, pro mě třeba čert vem M pack, ale motor to mít musí. Kombík ? Fuj. (Stále v devatenácti.) Pokud nejsi óbr smolař a už náhodou nejsi ženatý a nemáš dítě. Ale to pak už asi po kárách moc nekoukáš, a i kolem KFC jdeš raději velkým obloukem. >:D
Asi už jsem řekl všechno, co jsem měl na srdci, nic novýho nevím, akorát jsem zase dostal žízeň, tak nebudu línej a ještě si odskočím. Nashle za cca 40 min.
ja mam coskoro 25, cize tiez niesom nejaky extra stary, a mam radsej karoseriu typu kombi nez sedan ;) vlasnim A4 avant a snivam o RS6 avant, a nepripadam si divny :-)
Vážně by mě zajímalo, co má takové Citigo Sport společného s postupnými luxusními/prémiovými plány Renaultu.
Četl jsi snad někde, že by se Škoda např. chtěla postupně dostat k výrobě super sportu a Citigo Sport má být první krůček na možné další cestě tímto směrem. Nebo, že výbava Laurin Klement byla zavedena výhledově s úmyslem prosadit časem nové produkty Škody do prémie? Ano, to by bylo srovnatelné a (svým způsobem) k smíchu, ale co je srovnatelně k smíchu (za současné situace a plánů Škody) na Citigu Sport, nebo výbavě LK mi vážně uniká.
V dnešní době už musí meinstreamová značka budovat prémii na zcela nové značce (viz VW/Audi, Toyota/Lexus, Nissan/Infiniti). Ne náhodou se např. Lexus jmenuje Lexus a ne třeba "Toyota Luxus Tokio".
Ale pokud chce Renault, za každou cenu, časem spojovat přímo značku Renault (s dovětkem IP)s prémií, měl by se ještě před tím odstřihnout od spojení této značky s low-cost modely jako je Thalia, nebo Logan (na některých trzích) a přenechat je výhradně Dacii.
tak to byla přesná rána mezi kukadla. Samozřejmě, že prémie se buduje odshora, Od Clia se dá možná budovat nějaká sportovněji zaměřená divize na mladé a nevybouřené, prémie nikoliv.
To už tady přece bylo. Ještě v 90. letech dělal renault opravdu luxusní verze svých aut - Baccara. Všude samá kůže i na Clio a elektrika ( ano i to bylo ve verci baccara). A skončilo to velmi neslavně - tím že se to nevyplatí a není o ně zájem. A ted najednou bude? He?
Mimochcodem, je velmi vtipné že intiale byl první prototyp ze kterého se vyvinul vel satis. Ťakže to jméno má úspěch v sobě již zakódován. ;-)
možná to je i kvůli určitý kanibalizaci,infiniti začíná novou éru s q50 a již nějakou image v eu pobrala, tak renault možná proto začíná o několik pater níže...
vůbec nerozumím. Jaká je logika v tom, se vypracovat z tunera na výrobce? Daleko lepší by bylo založit značku Initiale Paris (ten název je dobrý) a vyrábět od počátku samostatné vozy s některými technologiemi z Renaultu. Tak by totiž značka dostala punc pařížského metropolitního luxusu. Takhle se bude každý o značce spravovat jako o Renaultu. Všichni víme, že Renault má s luxusem a prestiží opravdu málo společného...
Proč by to financoval? Copak Lexus si platil někdo jiný, než Toyota? Acuru někdo jiný něž Honda? A kdože platil Infiniti? A víte, že Hyundai taky koketuje s myšlenkou udělat Genesis jako nový brand?
A z jakých důvodů tyhle fígle tihle všichni dělali? No protože jejich původní značka v cílových zemích nebudila pocit luxusu.
A nechce ten Renault náhodou úplně totéž?
Tak se podívej, jak to ty dotyční dělali. 1. bylo to v době automobilového blahobytu, kdy bylo rozhodně jednodušší takto náročný projekt financovat. Dnešní doba je odlišná. A 2. Vzala Honda Civic a začala budovat Acuru luxusní výbavou pro Civic ? Lexus začal nabízet "nabušené" Corolly ? Stejně tak Infinity.
Často mám nad některými články pocit, že jsou špatně přeloženy nebo jde o špatně pochopený překlad v rámci reality.
Rozplývání se a zamýšlení se nad JEDNOU JEDINOU větou jednoho z představitelů automobilky a dělání z ní závěry, mi příjde značně zbytečně, v kontextu toho, že Initiale Paris v té verzi, kterou tady představuje dotyčný pán, je tady pomali více jak 10 let, včetně Clia, které tady vzbuzuje takový posměch:
[odkaz]
až po [odkaz]
Jinými slovy, Renault prostě prémiovou značku v brzké době zakládat nebude, max. další existence už zaběhlé "značky", protože Evropani čím dál více tíhnou po dobře vybavených malých autech, viz Mini, DS3 a pod.... a investovat do Evropy nemá až tak velký smysl...
Nový šéf má nejspíš jasnou strategii - blitzkieg na francouzské území, netřeba obcházet Magenotovu linii před Belgii a Hollandsko, moderní válečné prostředky se šírí světelnou rychlostí po optických kablech. Tato válka má jednu nevýhodu, může se do ni zapojit kdejaký pisálek provinčního ( a přitom díky diskuzím milovaného) serveru Auto.cz, Beránek neuspěl a byl zesměšněn, přichází nová vlna, s větší inteligencí i písemným projevem, avšak opět zbytečně subjektivní, zbytečně bojující. Stejně jako diskutující má nárok na svůj názor, má ho samozřejmě i redaktor. Auto.cz není veřejnoprávní médium a tento web dává opravdu hodně najevo, kdo ho vlastní a čí píseň zpívá. CO už, já se s tím smířím :-)