Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Initiale Paris: Luxusní značka Renaultu chce získat image postupně

Michal Fokt Michal Fokt 26. 3. 2013 • 03:24
87
Renault se chce při budování své nové luxusní značky Initiale Paris odrazit od pozitivního přijetí luxusních verzí stávajících modelů. Je to ale ta správná cesta?

Renault působí v posledních letech dojmem, že přímo překypuje nápady na expanzi značky, ale zoufale se mu nedostává prostředků k jejich realizaci. Jak jinak si vysvětlit, že se uchyluje k tak polovičatým řešením? Začalo to oživením legendární sportovní značky Gordini, která v sobě skrývala podobný potenciál, který z Abarthu vytěžil Fiat. Jenže Renault se omezil pouze na modrý lak a doplňky a bílé proužky, byť (povětšinou) pro ta nejlepší auta, jaká má k nabídce, tedy pro modely Renault Sport. Není divu, že tím více lidí naštval, než potěšil.

A teď se bohužel chystá to samé zopakovat znovu. Francouzi došli k názoru, že poté, co nevyšel nápad na excentrické luxusní MPV ani prestižní manažerský model s kosočtvercem ve znaku, by také rádi měli svou luxusní značku, v jejímž rámci by mohli nabízet podobné produkty poněkud úspěšněji. Jednak aby se necítili méněcenně vedle Nissanu a jeho Infiniti, ale nepochybně i proto, že domácí konkurence Citroën má řadu DS, nemluvě o čerstvých prémiových choutkách Peugeotu. A o finančním efektu takového počinu pochopitelně nemluvě...

Nejprve se uvažovalo, že se současné plodná spolupráce s Mercedesem rozšíří i na vůz vyšší střední třídy, postavený na technice třídy E, jenže slovy vysokého manažera Renaultu Carlose Tavarese "nenašli obchodní model, jenž by s Mercedesem fungoval" a z tohoto plánu tedy sešlo. Namísto toho, aby Renault hned od počátku tvrdě zaútočil stejně, jako Citroën s DS, Initiale Paris začne působit jako divize značky, která bude mít na starosti "luxusní tuning" vozů Renault. Tedy takový francouzský Laurin & Klement...

Nabídne pro ně speciální laky karoserie, doplňky, prvky výbavy, ale i vizuální odlišení prostřednictvím nových designů kol, případně drobných modifikací karoserie. Prostě vezmete Clio a pak ukážete prstem, jestli budete raději chtít bílé proužky a modrý lak Gordini nebo chromové lišty a kožená sedadla Initiale Paris. Zní vám to neodolatelně?

Každopádně touto cestou postupného dávkování luxusu se za několik let chce Initiale Paris propracovat k vlastním modelům, které už navenek nebudou mít s Renaultem nic společného. Až na tu image Renaultu s lepší výbavou, s níž budou další roky bojovat. Bude to fungovat? Mohlo by, ostatně Infiniti nezačínalo jinak, pokud se zvolí správná strategie, což lze teď těžko předjímat. Jisté ovšem je, že to bude mnohem složitější a dlouhodobější proces, než u zmíněného DS.

Ovšem když už jsme u té strategie - bylo by logické předpokládat, že Initiale Paris začne hýčkat své zákazníky odshora, tedy od těch nejlepších modelů, jaké jsou v nabídce. Jednak to dobře vypadá v „životopise“ a současně tím vznikne dojem, že luxus z vyšších tříd postupně přebírají i další modely. Asi proto bude prvním Initiale Paris... Clio. Já vím, co si myslíte, také to mohlo začít u Kangoo...

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Názor
| 27. 3. 2013
Přesně, viz i má včerejší reakce z 20:52.
V redakčním útoku
| 27. 3. 2013
Nový šéf má nejspíš jasnou strategii - blitzkieg na francouzské území, netřeba obcházet Magenotovu linii před Belgii a Hollandsko, moderní válečné prostředky se šírí světelnou rychlostí po optických kablech. Tato válka má jednu nevýhodu, může se do ni zapojit kdejaký pisálek provinčního ( a přitom díky diskuzím milovaného) serveru Auto.cz, Beránek neuspěl a byl zesměšněn, přichází nová vlna, s větší inteligencí i písemným projevem, avšak opět zbytečně subjektivní, zbytečně bojující. Stejně jako diskutující má nárok na svůj názor, má ho samozřejmě i redaktor. Auto.cz není veřejnoprávní médium a tento web dává opravdu hodně najevo, kdo ho vlastní a čí píseň zpívá. CO už, já se s tím smířím :-)
Tak tomuhle
| 27. 3. 2013
Tak se podívej, jak to ty dotyční dělali. 1. bylo to v době automobilového blahobytu, kdy bylo rozhodně jednodušší takto náročný projekt financovat. Dnešní doba je odlišná. A 2. Vzala Honda Civic a začala budovat Acuru luxusní výbavou pro Civic ? Lexus začal nabízet "nabušené" Corolly ? Stejně tak Infinity.
Názor
| 27. 3. 2013
óbr smolař a oblouk kolem KFC >:D >:D :yes:
Názor
| 27. 3. 2013
Škoda o monte carlu, ale třeba i o LK tvrdí, že by ji měli postupně posunout do prémie ? To je ten rozdíl.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku