Modernizovaná Panamera se podobá loňskému konceptu Panamera Sport Turismo. Vedle hybridní varianty na trh dorazí i Panamera S poháněná šestiválcem místo osmiválce.
Zajimala by me zmena hmotnosti u verze S. Jestli prechod na oturbeny V6 znamenalo zlepseni nebo zhorseni v tomto smeru a o kolik.
Redakce nebo nekdo zasveceny? :-)
Presne tak. Ono to nefunguje matematicky ani u atmosféry, že ak 4,8l váži povedzme 480 kg, trojliter bude len 300, nehovoriac o tom, že turbo má množstvo súčiastok naviac, ktoré tiež niečo vážia. Určite tam nejaký drobný pokles hmotnosti bude, ja by som to ale odhadoval na rozdiel medzi nádržou plnou do 3/4 a do 1/2 (teda nič, čo by majiteľ mal šancu zaregistrovať).
Já bych se ani nedivil, kdyby 3,0 s dvěma turby vážil víc,než 4,8 ;-) U většiny jiných značek tomu bylo podobně (např. BMW atd.) Panamera 4,8l V8 váží 1770 kg a 3,6 V6 1730kg... Pokud zároveň s faceliftem neodlehčili karoserii tak nevím,nevím :-)
Nooo, já tedy nebyl. Některé osmiválce jsou hodně lehké. A zrovna u Porsche bych si vsadil, že lehký bude. Těch pár desítek kilo, které ušetří, se snadno projí na příslušenství.
Objem nema primou spojitost s hmotnosti. Treba 6,2L V8 v MB C63 AMG je lehci nez 4L motor v E90 M3 a ten motor je zase lehci nez predesly R6 z E46 M3 o objemu 3,2L a bez turba.
U BMW vazi V8 v M3 204kg a oturbeny 3L motor znamy treba z 335i N55 vazi 195kg, takze uspora jen 9kg a proti velkemu V8 v MB jeste min neni neco z ceho bych byl nadseny (ikdyz vim ze se motor nemenil primarne kvuli uspore hmotnosti ale kvuli uspore paliva). Prave proto me zajima jestli vubec k nejake uspore hmotnosti doslo bo to muze byt vsulnul nebo kuvli jinym narokum na chlazeni oturbenych motoru muze byt panamera s V6 turbo dokonce tezsi.
Nebude to jen pouzitim jineho materialu. Oturbenej motor se jinak chladi, ma nekolik soucastek navic a tady nesrovnavame nejakej predpotopnej ocelovej V8 s modernim hlinikovym V6. Ta V8 muze byt klidne lehci a me jen zajima jeslti o tom nekdo neco vi abych si svuj tip potvrdil/vyvratil :-)
Nie je však zriedkavosťou, že downsizovaný turbomotor sa vráti k liatine, lebo hliník by už nemusel zvládnuť vyššie tlaky (viď napr. Ford 1,0 EcoBoost).
To je spíš otázka nákladů. Nějak se to musí marketingově zaobalit. :-) Například N55 je hliníkový. Čímž nechci říct, že hliník je automaticky nejlepší volbou.
v Porsche pěkně úřadovat.Až doteď rostla prodejnost Porsche solidním tempem.Myslím si,že zákazníci Porsche nejsou na nějaký ubohý down-sizing zvědaví a že prodeje klesnou.
Charakter GTS je "výjímečný" - tam nejde JEN o výkon (který se "naturbeným" V6 samozřejmě nahradit dá). Jsem opravdu ZVĚDAVA jak to s verzí GTS "pořeší"
PS: Nicméně "unifikace" je evidentně "nadřazena" drobným "libůstkám" o kterých Porsche bylo - na druhou stranu výkon nového V6 není špatný, uvidíme jestli ve vozech audi bude se stejným, nebo trochu sníženým výkonem..
Asi ano. Ale ne nutně, pořád tu bude Turbo, takže základ srdce GTS zůstane ve výrobě. Hlavní otázka je, jak dobře tenhle nový šestiválec pojede. Pokud by V8 GTS deklasoval, tak má mizivé šance na přežití.
Turbo je fajn, ale mám takový dojem že jste také preferoval atmosferické GTS. Výkony nového V6 turbo a GTS jsou vpodstatě stejné = já už jí jdu "oplakávat" ;-)
Ano, stále preferuji (pochybuji, že by mne V6 zvládl přesvědčit). Přinejhorším zůstane Turbo, ale to je taková řízená střela. GTS je tak akorát do ruky.
Právě protože je to verze pro znalce (i když vzhledem k výbavě dává smysl i pro "běžné smrtelníky"), jsem měl naději, že ji zachovají. Je to přeci jen Porsche. Běžnému řidiči možná nakonec bude přeplňovaný V6 příjemnější. A stalo se tak.
Az na vyjimku je vse s turbem spatne, doufam, ze tento motor bude dalsi vyjimkou..GTS zustava u 8-valce, vykon posilen na 324kW. Turbo nastesti take 8 valcu, vykon posazen mezi stare turbo a turbo S.
Ted se jenom obavam, aby nejakeho marketingoveho genia nenapadlo stejnym zpusobem motorove podelat Cayenne, ponevadz zde "fejslift" teprve probehne.. 6-valec proste a jednoduse jako 8-valec nepojede. Full stop! Kde proboha tihle marketingovi umelci cerpali data? Kdo z kuncaftu chce vymenit 8 za 6 valcu? Prave puvodni S a 4S verze a samozrejme GTS mela (se sportovnimi vyfuky) ze vsech panamer nejhezci zvuk.
Zijeme v divne dobe (nechci se opakovat, uz jsem to jednou psal) - motory s vetsim poctem turb nez valcu (BMW rulez:) ), 10st automaticke prevodovky (naprosto k nicemu), nesmyslny motorovy downsizing (neprinasejici krome utrpeni automobilovych nadsencu zadny jiny efekt)
Vzhledem k tomu, že Panamera používá koncernové motory to vypadá na skutečnost, že motor Audi V6 3.0 přeplňovaný kompresorem (a podle některých testů při zátěži hodně žravý) bude v další generaci nahrazen verzí s turbem, stejně jako u BMW...
Myslím, že do aut jako třeba S4 ho naladí zase na nějakých 240-250kW a platí, že výkon z kompresorového motoru má lepší průběh než z jakéhokoliv turbomotoru. Výhoda turba je o něco lepší spotřeba.
aj, aj ;-)
-lebo si nemyslim, ze dobre V6 twin-turbo by mohlo byt zlee...
aj ked atmo V8 - hmmmmmmmm - bol to najcastejsi motor pod kapotami mojich aut...T613, A8 -2x, A6, S6...takze brat ho ako nahradu moze byt pre niekoho "trpka pilulka" - ale vzdy lepsie ako R4 a xxx tuurb, kompresorov a elektromotorov - a bateriek 8-s
Ale "zlé" jistě NEbude, ale ("klasická") verze GTS je prostě... (opravuji: "BYLA prostě.. :-|
PS: Mně ty "baterky" zas až tak nevadí (to je alespoň cesta "trochu jinak" + jejich záběr od NULA otáček "něco do sebe" MÁ) - to skoro horší mi příjde ta "prostá výměna" (V8 za V6 ;-)
hmm - pokial mas auto v pohybe - a motor mas nastartovany - bezi aspon na volnobeh / cca 700 rpm / tak by Ti mohol stacit "plnyy" kruutak od tychto otaacok... ;-)
noooo, a na to uz mame tiez riesenie: elektrische biturbo ;-) >:-[]:yes:
-reakcna doba 0,3 s do max. plniaceho tlaku - to zn. max. toc.momentu :yes:
v dizloch uz coskoro...
v benzinakoch asi tiez, a vzhladom na to ze o tomto motore este nikto nic poriadne nevie, tak by zrovna mohol byt preplnovany tak ako som to popisal predvcerom... ;-)
nielen ja - v tom vidim zaklad buducnosti spalovacch motorov akotakych :yes:
dnes je situacia, ze uz hadam vsetko to ako motor funguje - mechanicky, uz vymyslene je...
a treba to len ladit a ladit.../ neidem hovorit o pneumatickom ovladani ventilov - tam este tiez moze byt nejaka priama vykonova uspora v pohone a vyhoda vo vacsich vykonoch a spotrebe.../, ale tod vsio :-!
uz iba ak by nas Dick Kvetnansky s tym Amikom dostali do seriovej podoby ten "pseudoadiabaticky motor" - jeho zakladny princip poznam - je dobry!!!fakt dobryyy!!!!!
len co ked bezny clovek sa k tomu nedostane, kym sa to chalanom nepodari presadit do praxe...
Povedzme si na rovinu - urcite uz teraz dostali xxx ponuk - ale takych, ze zaplatime Vam XY € ked to nepustite do obehu >:-[] >:-[] >:-[]
To se ptáš na špatném místě. Rozhodně ten motor nevyvinuli přes noc, V8 už má své roky, takže je možné, že je to regulérní náhrada (spojená s dalším rozšiřováním portfolia Porsche).
6ti válec (3litrový) mám v autě já - formule bude (sice V6 ale) "jen" 1.6 :-|
PS: Nová (faceliftovaná) Panamera na mne působí ... tak nějak ... že VWliv majitele je ZNÁT (DŘÍVe než jsem čekala..
Palec nahoru ? Jak z toho může mít někdo radost. Nerozumím. To nafasujeme uniformy a budeme jezdit ve stejných autech, jen aby nebylo co závidět ? Já si svou V8 nechám a neboj, nebudu se posmívat. I když HTP ...
To treba brať ako kyslé hrozná od priaznivca značky, ktorá vyrába prevažne len maloobjemové štvorvalce. A potom sa mu bude ľahšie poukazovať, že "veď aj Porsche má len V6, tak moja Kia s R4 je len o tretinu horšia". >:-[]