Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Porsche Panamera S dostala 3.0 V6 twin-turbo, přichází také Panamera S E-Hybrid

66 komentářů

Mig_35
tak padla kosa na kámen i u Porsche. Atmosférický osmiválec - pápá.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Né, ještě chybí verze na plyn >😁
matozippi
cele zle... a postreba pojde hore ako pri audi S4? 😄
Avatar - fOE
fOE
Zajimala by me zmena hmotnosti u verze S. Jestli prechod na oturbeny V6 znamenalo zlepseni nebo zhorseni v tomto smeru a o kolik.
Redakce nebo nekdo zasveceny? 😄
Mig_35
Pokud jde o čistou náhradu V6 + turba za V8, potom jednoznačně úspora hmotnosti.
Xawier
Tak tím bych si rozhodně nebyl jistej >😁
Mig_35
Když vyměníš motor o obsahu 4,8 litru za 3,0 litru s turbama? Já bych si byl naprosto jistej.
Xawier
No tak uvidíme... Do pár dní tu máme oficiální údaje 😉
milanSUV
no ono k těm turbům ty chladiče(chladič) něco váží a málo to nebude, ale i tak si myslím že ten nový bude lehčí, ale žádný velký rozdíl bych nečekal!
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Ono to nefunguje matematicky ani u atmosféry, že ak 4,8l váži povedzme 480 kg, trojliter bude len 300, nehovoriac o tom, že turbo má množstvo súčiastok naviac, ktoré tiež niečo vážia. Určite tam nejaký drobný pokles hmotnosti bude, ja by som to ale odhadoval na rozdiel medzi nádržou plnou do 3/4 a do 1/2 (teda nič, čo by majiteľ mal šancu zaregistrovať).
Xawier
Já bych se ani nedivil, kdyby 3,0 s dvěma turby vážil víc,než 4,8 😉 U většiny jiných značek tomu bylo podobně (např. BMW atd.) Panamera 4,8l V8 váží 1770 kg a 3,6 V6 1730kg... Pokud zároveň s faceliftem neodlehčili karoserii tak nevím,nevím 😄

Sám jsem zvědav 😉
mp390
Panamera S
Váha 1810kg
0-100 5,1s (4,8 se Sport Plus)
Max. 287 km/h

Panamera GTS posílila na 440k, V8 zůstal.
0-100 4,4s (se Sport Plus),
max. 288 km/h

Panamera Turbo posílila na 520k a 700 Nm (770 se Sport Chrono Paketem)
0-100 4,1s (3,9s se Sport Plus)
Max. 305 km/h

Panamera Turbo S zatím v nabídce není.

Panamera 3.6 V6 posílila na 310k, Panamera Diesel zůstala na 250k.

Panamera S E-Hybrid
0-100 5,5s
max. 270 km/h

Ceny😒br /> Panamera 83 277 EUR (PDK)
Panamera Diesel 81 849 EUR (8° Tiptronic S)
Panamera 4 88 513 EUR
Panamera S 101 841 EUR
Panamera 4S 107 196 EUR
Panamera 4S Executive 132 662 EUR
Panamera S E-Hybrid 110 409 EUR
Panamera GTS 121 595 EUR
Panamera Turbo 145 990 EUR
Panamera Turbo Executive 163 364 EUR

Více v německém konfigurátoru. Porsche je asi jediná automobilka na světě, která spouští konfigurátor s novým modelem dříve, než jej představí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
PS: S verzí GTS jste mi UDĚLAL RADOST - už jsem se obávala že VWliv majitele je.. 😉
Avatar - white label
white label
Hlavně, že už tady o ničem nějakou dobu plašíš s poplašnými zprávami proti koncernu... 8-s :no:
_MT_
Nooo, já tedy nebyl. Některé osmiválce jsou hodně lehké. A zrovna u Porsche bych si vsadil, že lehký bude. Těch pár desítek kilo, které ušetří, se snadno projí na příslušenství.
Mig_35
osmiválec od Porsche je lehký a šestiválec bude těžký.
_MT_
On lehký bude, ale kolik to bude dělat v absolutních číslech? 40 kilo? Možná ani to ne. A to se právě snadno projí na mezichladičích atd.
Avatar - fOE
fOE
Objem nema primou spojitost s hmotnosti. Treba 6,2L V8 v MB C63 AMG je lehci nez 4L motor v E90 M3 a ten motor je zase lehci nez predesly R6 z E46 M3 o objemu 3,2L a bez turba.
U BMW vazi V8 v M3 204kg a oturbeny 3L motor znamy treba z 335i N55 vazi 195kg, takze uspora jen 9kg a proti velkemu V8 v MB jeste min neni neco z ceho bych byl nadseny (ikdyz vim ze se motor nemenil primarne kvuli uspore hmotnosti ale kvuli uspore paliva). Prave proto me zajima jestli vubec k nejake uspore hmotnosti doslo bo to muze byt vsulnul nebo kuvli jinym narokum na chlazeni oturbenych motoru muze byt panamera s V6 turbo dokonce tezsi.
Mig_35
nebude to použitím hliníku? 😉
Avatar - fOE
fOE
Nebude to jen pouzitim jineho materialu. Oturbenej motor se jinak chladi, ma nekolik soucastek navic a tady nesrovnavame nejakej predpotopnej ocelovej V8 s modernim hlinikovym V6. Ta V8 muze byt klidne lehci a me jen zajima jeslti o tom nekdo neco vi abych si svuj tip potvrdil/vyvratil 😄
Avatar - iudex
iudex
Nie je však zriedkavosťou, že downsizovaný turbomotor sa vráti k liatine, lebo hliník by už nemusel zvládnuť vyššie tlaky (viď napr. Ford 1,0 EcoBoost).
_MT_
To je spíš otázka nákladů. Nějak se to musí marketingově zaobalit. 😄 Například N55 je hliníkový. Čímž nechci říct, že hliník je automaticky nejlepší volbou.
Xawier
Přesně moje řeč... :yes:
karfiol
v Porsche pěkně úřadovat.Až doteď rostla prodejnost Porsche solidním tempem.Myslím si,že zákazníci Porsche nejsou na nějaký ubohý down-sizing zvědaví a že prodeje klesnou.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale NEklesnou..
PS: To asi "skončí" i (famózní) Panamera GTS? ;-\
Avatar - CHerokee
CHerokee
Je to škoda. Takové auto by si zasloužilo pořádný motor.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Charakter GTS je "výjímečný" - tam nejde JEN o výkon (který se "naturbeným" V6 samozřejmě nahradit dá). Jsem opravdu ZVĚDAVA jak to s verzí GTS "pořeší"
PS: Nicméně "unifikace" je evidentně "nadřazena" drobným "libůstkám" o kterých Porsche bylo - na druhou stranu výkon nového V6 není špatný, uvidíme jestli ve vozech audi bude se stejným, nebo trochu sníženým výkonem..
_MT_
Asi ano. Ale ne nutně, pořád tu bude Turbo, takže základ srdce GTS zůstane ve výrobě. Hlavní otázka je, jak dobře tenhle nový šestiválec pojede. Pokud by V8 GTS deklasoval, tak má mizivé šance na přežití.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Turbo je fajn, ale mám takový dojem že jste také preferoval atmosferické GTS. Výkony nového V6 turbo a GTS jsou vpodstatě stejné = já už jí jdu "oplakávat" 😉
_MT_
Ano, stále preferuji (pochybuji, že by mne V6 zvládl přesvědčit). Přinejhorším zůstane Turbo, ale to je taková řízená střela. GTS je tak akorát do ruky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vidím to STEJNĚ (byla to taková verze "pro znalce" ... takže vlastně nepřekvapuje že končí.. 😐
Avatar - CHerokee
CHerokee
:yes: ... ;-\
_MT_
Právě protože je to verze pro znalce (i když vzhledem k výbavě dává smysl i pro "běžné smrtelníky"), jsem měl naději, že ji zachovají. Je to přeci jen Porsche. Běžnému řidiči možná nakonec bude přeplňovaný V6 příjemnější. A stalo se tak.
nkraft
Az na vyjimku je vse s turbem spatne, doufam, ze tento motor bude dalsi vyjimkou..GTS zustava u 8-valce, vykon posilen na 324kW. Turbo nastesti take 8 valcu, vykon posazen mezi stare turbo a turbo S.
Ted se jenom obavam, aby nejakeho marketingoveho genia nenapadlo stejnym zpusobem motorove podelat Cayenne, ponevadz zde "fejslift" teprve probehne.. 6-valec proste a jednoduse jako 8-valec nepojede. Full stop! Kde proboha tihle marketingovi umelci cerpali data? Kdo z kuncaftu chce vymenit 8 za 6 valcu? Prave puvodni S a 4S verze a samozrejme GTS mela (se sportovnimi vyfuky) ze vsech panamer nejhezci zvuk.
Zijeme v divne dobe (nechci se opakovat, uz jsem to jednou psal) - motory s vetsim poctem turb nez valcu (BMW rulez😊 ), 10st automaticke prevodovky (naprosto k nicemu), nesmyslny motorovy downsizing (neprinasejici krome utrpeni automobilovych nadsencu zadny jiny efekt)
simson33
Vzhledem k tomu, že Panamera používá koncernové motory to vypadá na skutečnost, že motor Audi V6 3.0 přeplňovaný kompresorem (a podle některých testů při zátěži hodně žravý) bude v další generaci nahrazen verzí s turbem, stejně jako u BMW...
Avatar - Ham.
Ham.
což je škoda, protože kompresor jel skvěle.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ještě že tu je (se svým novým V6 3.0 kompressor - starý dobrý) Jaguar :yes: 😄
Avatar - mustafa
mustafa
Myslíte, že to bude horší, když kompresor měl 333koní a tohle turbo bude mít skoro 420?
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že do aut jako třeba S4 ho naladí zase na nějakých 240-250kW a platí, že výkon z kompresorového motoru má lepší průběh než z jakéhokoliv turbomotoru. Výhoda turba je o něco lepší spotřeba.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Souhlasím - PLNĚ 😉
Mig_35
90% procent uživatelé ocení že to jede jak z praku a průběh výkonové křivky je jim u zadele...
Avatar - Ham.
Ham.
To je prakticky totéž. Aby to jelo jako z praku tak musí být kvalitní průběh výk. křivky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Chtěl jste říct, že 90% uživatelů aut ani netuší CO to je průběh výkonové křivky? 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
kedy som ho avizoval...? 😉 😉 😉 - uz to bude nejaky ten piatok...
- a je tu !!!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Doufám že to 😉 😉 😉 patří vaší RADOSTI, že jste něco "věděl dopředu" a NE tomu "že to tak je" 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
aj, aj 😉
-lebo si nemyslim, ze dobre V6 twin-turbo by mohlo byt zlee...
aj ked atmo V8 - hmmmmmmmm - bol to najcastejsi motor pod kapotami mojich aut...T613, A8 -2x, A6, S6...takze brat ho ako nahradu moze byt pre niekoho "trpka pilulka" - ale vzdy lepsie ako R4 a xxx tuurb, kompresorov a elektromotorov - a bateriek 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale "zlé" jistě NEbude, ale ("klasická") verze GTS je prostě... (opravuji: "BYLA prostě.. 😐
PS: Mně ty "baterky" zas až tak nevadí (to je alespoň cesta "trochu jinak" + jejich záběr od NULA otáček "něco do sebe" MÁ) - to skoro horší mi příjde ta "prostá výměna" (V8 za V6 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
hmm - pokial mas auto v pohybe - a motor mas nastartovany - bezi aspon na volnobeh / cca 700 rpm / tak by Ti mohol stacit "plnyy" kruutak od tychto otaacok... 😉
noooo, a na to uz mame tiez riesenie: elektrische biturbo 😉 >😒] :yes:
-reakcna doba 0,3 s do max. plniaceho tlaku - to zn. max. toc.momentu :yes:
v dizloch uz coskoro...
v benzinakoch asi tiez, a vzhladom na to ze o tomto motore este nikto nic poriadne nevie, tak by zrovna mohol byt preplnovany tak ako som to popisal predvcerom... 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, el. turbo bude hodně zajímavé. To je vlastně docela blízko tomu jak funguje mech. kompresor.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
nielen ja - v tom vidim zaklad buducnosti spalovacch motorov akotakych :yes:
dnes je situacia, ze uz hadam vsetko to ako motor funguje - mechanicky, uz vymyslene je...
a treba to len ladit a ladit.../ neidem hovorit o pneumatickom ovladani ventilov - tam este tiez moze byt nejaka priama vykonova uspora v pohone a vyhoda vo vacsich vykonoch a spotrebe.../, ale tod vsio :-!
uz iba ak by nas Dick Kvetnansky s tym Amikom dostali do seriovej podoby ten "pseudoadiabaticky motor" - jeho zakladny princip poznam - je dobry!!!fakt dobryyy!!!!!
len co ked bezny clovek sa k tomu nedostane, kym sa to chalanom nepodari presadit do praxe...
Povedzme si na rovinu - urcite uz teraz dostali xxx ponuk - ale takych, ze zaplatime Vam XY € ked to nepustite do obehu >😒] >😒] >😒]
Avatar - Iv8
Iv8
Zajímalo by mne, zda rozhodnutí vyřadit V8 bylo nutné kvůli emisím nebo prostě to je jen koncernová "strategie".
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vzhledem k tomu že emise nějak "ultrakriticky" zatím NE"tlačí" a u V6 3.0 twin-turbo lze očekávat nasazení i v dalších koncernoVWých vozech, tak.. 😉
_MT_
Hlavně to bude základ pro špičkovou motorizaci menšího SUV a případně sedanu/ liftbacku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano, malé SUV od Porsche to byl (od)vždy "můj sen" = takže (jak se tak znám) to bude určitě VELKÝ prodejní HIT 😄
_MT_
To se ptáš na špatném místě. Rozhodně ten motor nevyvinuli přes noc, V8 už má své roky, takže je možné, že je to regulérní náhrada (spojená s dalším rozšiřováním portfolia Porsche).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz aj v porsche budu coskoro minulostou :yes😒br />
je to tak... a postupne aj ferrari, a dalsie znacky prejdu na V6 a turba ..... :yes😒br />
aspon sa prachati ludia prestanu vysmievat ludom s HTP a inym beznym autam :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano, už i v Porsche budou brzy minulostí :no: 8-s :no: ;-\ :no😒br />
Je to tak, postupně i Ferrari a další přejdou na V6 a turba :no: 8-s :no: ;-\ :no😒br />
To TĚŽKO 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
bohuzial my s tym nenarobime nic.... aj formula uz prechadza na sestvalce >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
6ti válec (3litrový) mám v autě já - formule bude (sice V6 ale) "jen" 1.6 😐
PS: Nová (faceliftovaná) Panamera na mne působí ... tak nějak ... že VWliv majitele je ZNÁT (DŘÍVe než jsem čekala..
Avatar - iudex
iudex
No u Ferrari by fúkané motory neboli ničím revolučným, naopak mohli by to kľudne poňať ako návrat k tradícii. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..už je mají (všechny možné) PATENTOVANÉ 😉
figurka
Sakra toppere, jak můžeš u tohoto použít :yes:
Avatar - Iv8
Iv8
Palec nahoru ? Jak z toho může mít někdo radost. Nerozumím. To nafasujeme uniformy a budeme jezdit ve stejných autech, jen aby nebylo co závidět ? Já si svou V8 nechám a neboj, nebudu se posmívat. I když HTP ...
Avatar - iudex
iudex
To treba brať ako kyslé hrozná od priaznivca značky, ktorá vyrába prevažne len maloobjemové štvorvalce. A potom sa mu bude ľahšie poukazovať, že "veď aj Porsche má len V6, tak moja Kia s R4 je len o tretinu horšia". >😒]
figurka
Tak jistě. Podle téhle logiky bude Genesis nepřekonatelné "dělo".
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
"Panamera S E-Hybrid ....... Kombinovaná spotřeba paliva má dosáhnout hodnoty 3,1 litru na 100 kilometrů." 8-s >😁 >😁 >😁

A teraz tú o červenej karkulke 😉

Dnes je už 3. dubna (apríla) 😄