Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Panamera S dostala 3.0 V6 twin-turbo, přichází také Panamera S E-Hybrid

Modernizovaná Panamera se podobá loňskému konceptu Panamera Sport Turismo. Vedle hybridní varianty na trh dorazí i Panamera S poháněná šestiválcem místo osmiválce.
Zpět na článek
3. 4. 2013 08:57
3. 4. 2013 08:58
3. 4. 2013 09:06
3. 4. 2013 09:09
3. 4. 2013 09:44
3. 4. 2013 09:58
3. 4. 2013 12:11
3. 4. 2013 15:17
3. 4. 2013 15:34
4. 4. 2013 08:18
3. 4. 2013 17:29
3. 4. 2013 19:00
4. 4. 2013 20:19
3. 4. 2013 13:50
3. 4. 2013 14:22
3. 4. 2013 14:45
3. 4. 2013 15:18
3. 4. 2013 17:39
3. 4. 2013 15:34
3. 4. 2013 08:57
I ty Brute?
tak padla kosa na kámen i u Porsche. Atmosférický osmiválec - pápá.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
3. 4. 2013 09:27
Re: I ty Brute?
Né, ještě chybí verze na plyn >:D
3. 4. 2013 10:08
Re: I ty Brute?
cele zle... a postreba pojde hore ako pri audi S4? :-)
Avatar - fOE
3. 4. 2013 08:58
Hmotnost
Zajimala by me zmena hmotnosti u verze S. Jestli prechod na oturbeny V6 znamenalo zlepseni nebo zhorseni v tomto smeru a o kolik.
Redakce nebo nekdo zasveceny? :-)
Rozbalit vlákno
19
3. 4. 2013 09:06
Re: Hmotnost
Pokud jde o čistou náhradu V6 + turba za V8, potom jednoznačně úspora hmotnosti.
3. 4. 2013 09:09
Re: Hmotnost
Tak tím bych si rozhodně nebyl jistej >:D
3. 4. 2013 09:44
Re: Hmotnost
Když vyměníš motor o obsahu 4,8 litru za 3,0 litru s turbama? Já bych si byl naprosto jistej.
3. 4. 2013 09:58
Re: Hmotnost
No tak uvidíme... Do pár dní tu máme oficiální údaje ;-)
3. 4. 2013 12:11
Re: Hmotnost
no ono k těm turbům ty chladiče(chladič) něco váží a málo to nebude, ale i tak si myslím že ten nový bude lehčí, ale žádný velký rozdíl bych nečekal!
Avatar - iudex
3. 4. 2013 15:17
Re: Hmotnost
Presne tak. Ono to nefunguje matematicky ani u atmosféry, že ak 4,8l váži povedzme 480 kg, trojliter bude len 300, nehovoriac o tom, že turbo má množstvo súčiastok naviac, ktoré tiež niečo vážia. Určite tam nejaký drobný pokles hmotnosti bude, ja by som to ale odhadoval na rozdiel medzi nádržou plnou do 3/4 a do 1/2 (teda nič, čo by majiteľ mal šancu zaregistrovať).
3. 4. 2013 15:34
Re: Hmotnost
Já bych se ani nedivil, kdyby 3,0 s dvěma turby vážil víc,než 4,8 ;-) U většiny jiných značek tomu bylo podobně (např. BMW atd.) Panamera 4,8l V8 váží 1770 kg a 3,6 V6 1730kg... Pokud zároveň s faceliftem neodlehčili karoserii tak nevím,nevím :-)

Sám jsem zvědav ;-)
4. 4. 2013 08:18
Re: Hmotnost
Panamera S
Váha 1810kg
0-100 5,1s (4,8 se Sport Plus)
Max. 287 km/h

Panamera GTS posílila na 440k, V8 zůstal.
0-100 4,4s (se Sport Plus),
max. 288 km/h

Panamera Turbo posílila na 520k a 700 Nm (770 se Sport Chrono Paketem)
0-100 4,1s (3,9s se Sport Plus)
Max. 305 km/h

Panamera Turbo S zatím v nabídce není.

Panamera 3.6 V6 posílila na 310k, Panamera Diesel zůstala na 250k.

Panamera S E-Hybrid
0-100 5,5s
max. 270 km/h

Ceny:
Panamera 83 277 EUR (PDK)
Panamera Diesel 81 849 EUR (8° Tiptronic S)
Panamera 4 88 513 EUR
Panamera S 101 841 EUR
Panamera 4S 107 196 EUR
Panamera 4S Executive 132 662 EUR
Panamera S E-Hybrid 110 409 EUR
Panamera GTS 121 595 EUR
Panamera Turbo 145 990 EUR
Panamera Turbo Executive 163 364 EUR

Více v německém konfigurátoru. Porsche je asi jediná automobilka na světě, která spouští konfigurátor s novým modelem dříve, než jej představí.
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2013 11:06
Re: Hmotnost
:yes: :-)
PS: S verzí GTS jste mi UDĚLAL RADOST - už jsem se obávala že VWliv majitele je.. ;-)
Avatar - white label
4. 4. 2013 20:35
Re: Hmotnost
Hlavně, že už tady o ničem nějakou dobu plašíš s poplašnými zprávami proti koncernu... 8-s :no:
3. 4. 2013 17:29
Re: Hmotnost
Nooo, já tedy nebyl. Některé osmiválce jsou hodně lehké. A zrovna u Porsche bych si vsadil, že lehký bude. Těch pár desítek kilo, které ušetří, se snadno projí na příslušenství.
3. 4. 2013 19:00
Re: Hmotnost
osmiválec od Porsche je lehký a šestiválec bude těžký.
4. 4. 2013 20:19
Re: Hmotnost
On lehký bude, ale kolik to bude dělat v absolutních číslech? 40 kilo? Možná ani to ne. A to se právě snadno projí na mezichladičích atd.
Avatar - fOE
3. 4. 2013 13:50
Re: Hmotnost
Objem nema primou spojitost s hmotnosti. Treba 6,2L V8 v MB C63 AMG je lehci nez 4L motor v E90 M3 a ten motor je zase lehci nez predesly R6 z E46 M3 o objemu 3,2L a bez turba.
U BMW vazi V8 v M3 204kg a oturbeny 3L motor znamy treba z 335i N55 vazi 195kg, takze uspora jen 9kg a proti velkemu V8 v MB jeste min neni neco z ceho bych byl nadseny (ikdyz vim ze se motor nemenil primarne kvuli uspore hmotnosti ale kvuli uspore paliva). Prave proto me zajima jestli vubec k nejake uspore hmotnosti doslo bo to muze byt vsulnul nebo kuvli jinym narokum na chlazeni oturbenych motoru muze byt panamera s V6 turbo dokonce tezsi.
3. 4. 2013 14:22
Re: Hmotnost
nebude to použitím hliníku? ;-)
Avatar - fOE
3. 4. 2013 14:45
Re: Hmotnost
Nebude to jen pouzitim jineho materialu. Oturbenej motor se jinak chladi, ma nekolik soucastek navic a tady nesrovnavame nejakej predpotopnej ocelovej V8 s modernim hlinikovym V6. Ta V8 muze byt klidne lehci a me jen zajima jeslti o tom nekdo neco vi abych si svuj tip potvrdil/vyvratil :-)
Avatar - iudex
3. 4. 2013 15:18
Re: Hmotnost
Nie je však zriedkavosťou, že downsizovaný turbomotor sa vráti k liatine, lebo hliník by už nemusel zvládnuť vyššie tlaky (viď napr. Ford 1,0 EcoBoost).
3. 4. 2013 17:39
Re: Hmotnost
To je spíš otázka nákladů. Nějak se to musí marketingově zaobalit. :-) Například N55 je hliníkový. Čímž nechci říct, že hliník je automaticky nejlepší volbou.
3. 4. 2013 15:34
Re: Hmotnost
Přesně moje řeč... :yes:
3. 4. 2013 09:35
VW začína...
v Porsche pěkně úřadovat.Až doteď rostla prodejnost Porsche solidním tempem.Myslím si,že zákazníci Porsche nejsou na nějaký ubohý down-sizing zvědaví a že prodeje klesnou.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 11:01
Re: VW začína...
Ale NEklesnou..
PS: To asi "skončí" i (famózní) Panamera GTS? ;-\
Avatar - CHerokee
3. 4. 2013 11:03
Re: VW začína...
Je to škoda. Takové auto by si zasloužilo pořádný motor.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 11:07
Re: VW začína...
Charakter GTS je "výjímečný" - tam nejde JEN o výkon (který se "naturbeným" V6 samozřejmě nahradit dá). Jsem opravdu ZVĚDAVA jak to s verzí GTS "pořeší"
PS: Nicméně "unifikace" je evidentně "nadřazena" drobným "libůstkám" o kterých Porsche bylo - na druhou stranu výkon nového V6 není špatný, uvidíme jestli ve vozech audi bude se stejným, nebo trochu sníženým výkonem..
3. 4. 2013 18:02
Re: VW začína...
Asi ano. Ale ne nutně, pořád tu bude Turbo, takže základ srdce GTS zůstane ve výrobě. Hlavní otázka je, jak dobře tenhle nový šestiválec pojede. Pokud by V8 GTS deklasoval, tak má mizivé šance na přežití.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 18:41
Re: VW začína...
Turbo je fajn, ale mám takový dojem že jste také preferoval atmosferické GTS. Výkony nového V6 turbo a GTS jsou vpodstatě stejné = já už jí jdu "oplakávat" ;-)
3. 4. 2013 18:48
Re: VW začína...
Ano, stále preferuji (pochybuji, že by mne V6 zvládl přesvědčit). Přinejhorším zůstane Turbo, ale to je taková řízená střela. GTS je tak akorát do ruky.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 19:10
Re: VW začína...
Vidím to STEJNĚ (byla to taková verze "pro znalce" ... takže vlastně nepřekvapuje že končí.. :-|
Avatar - CHerokee
3. 4. 2013 19:38
Re: VW začína...
:yes: ... ;-\
4. 4. 2013 20:21
Re: VW začína...
Právě protože je to verze pro znalce (i když vzhledem k výbavě dává smysl i pro "běžné smrtelníky"), jsem měl naději, že ji zachovají. Je to přeci jen Porsche. Běžnému řidiči možná nakonec bude přeplňovaný V6 příjemnější. A stalo se tak.
8. 4. 2013 01:36
Re: VW začína...
Az na vyjimku je vse s turbem spatne, doufam, ze tento motor bude dalsi vyjimkou..GTS zustava u 8-valce, vykon posilen na 324kW. Turbo nastesti take 8 valcu, vykon posazen mezi stare turbo a turbo S.
Ted se jenom obavam, aby nejakeho marketingoveho genia nenapadlo stejnym zpusobem motorove podelat Cayenne, ponevadz zde "fejslift" teprve probehne.. 6-valec proste a jednoduse jako 8-valec nepojede. Full stop! Kde proboha tihle marketingovi umelci cerpali data? Kdo z kuncaftu chce vymenit 8 za 6 valcu? Prave puvodni S a 4S verze a samozrejme GTS mela (se sportovnimi vyfuky) ze vsech panamer nejhezci zvuk.
Zijeme v divne dobe (nechci se opakovat, uz jsem to jednou psal) - motory s vetsim poctem turb nez valcu (BMW rulez:) ), 10st automaticke prevodovky (naprosto k nicemu), nesmyslny motorovy downsizing (neprinasejici krome utrpeni automobilovych nadsencu zadny jiny efekt)
3. 4. 2013 10:22
benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
Vzhledem k tomu, že Panamera používá koncernové motory to vypadá na skutečnost, že motor Audi V6 3.0 přeplňovaný kompresorem (a podle některých testů při zátěži hodně žravý) bude v další generaci nahrazen verzí s turbem, stejně jako u BMW...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ham.
3. 4. 2013 10:35
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
což je škoda, protože kompresor jel skvěle.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 11:09
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
Ještě že tu je (se svým novým V6 3.0 kompressor - starý dobrý) Jaguar :yes: :-)
Avatar - mustafa
3. 4. 2013 13:20
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
Myslíte, že to bude horší, když kompresor měl 333koní a tohle turbo bude mít skoro 420?
Avatar - Ham.
3. 4. 2013 14:12
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
Myslím, že do aut jako třeba S4 ho naladí zase na nějakých 240-250kW a platí, že výkon z kompresorového motoru má lepší průběh než z jakéhokoliv turbomotoru. Výhoda turba je o něco lepší spotřeba.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 14:19
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
Souhlasím - PLNĚ ;-)
3. 4. 2013 19:40
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
90% procent uživatelé ocení že to jede jak z praku a průběh výkonové křivky je jim u zadele...
Avatar - Ham.
3. 4. 2013 20:23
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
To je prakticky totéž. Aby to jelo jako z praku tak musí být kvalitní průběh výk. křivky.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 21:41
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
Chtěl jste říct, že 90% uživatelů aut ani netuší CO to je průběh výkonové křivky? ;-)
Avatar - AUDIRS6
3. 4. 2013 14:19
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
kedy som ho avizoval...? ;-) ;-) ;-) - uz to bude nejaky ten piatok...
- a je tu !!!
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 14:21
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
Doufám že to ;-) ;-) ;-) patří vaší RADOSTI, že jste něco "věděl dopředu" a NE tomu "že to tak je" :-)
Avatar - AUDIRS6
3. 4. 2013 15:08
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
aj, aj ;-)
-lebo si nemyslim, ze dobre V6 twin-turbo by mohlo byt zlee...
aj ked atmo V8 - hmmmmmmmm - bol to najcastejsi motor pod kapotami mojich aut...T613, A8 -2x, A6, S6...takze brat ho ako nahradu moze byt pre niekoho "trpka pilulka" - ale vzdy lepsie ako R4 a xxx tuurb, kompresorov a elektromotorov - a bateriek 8-s
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 18:44
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
Ale "zlé" jistě NEbude, ale ("klasická") verze GTS je prostě... (opravuji: "BYLA prostě.. :-|
PS: Mně ty "baterky" zas až tak nevadí (to je alespoň cesta "trochu jinak" + jejich záběr od NULA otáček "něco do sebe" MÁ) - to skoro horší mi příjde ta "prostá výměna" (V8 za V6 ;-)
Avatar - AUDIRS6
3. 4. 2013 19:26
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
hmm - pokial mas auto v pohybe - a motor mas nastartovany - bezi aspon na volnobeh / cca 700 rpm / tak by Ti mohol stacit "plnyy" kruutak od tychto otaacok... ;-)
noooo, a na to uz mame tiez riesenie: elektrische biturbo ;-) >:-[] :yes:
-reakcna doba 0,3 s do max. plniaceho tlaku - to zn. max. toc.momentu :yes:
v dizloch uz coskoro...
v benzinakoch asi tiez, a vzhladom na to ze o tomto motore este nikto nic poriadne nevie, tak by zrovna mohol byt preplnovany tak ako som to popisal predvcerom... ;-)
Avatar - Ham.
3. 4. 2013 20:26
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
Ano, el. turbo bude hodně zajímavé. To je vlastně docela blízko tomu jak funguje mech. kompresor.
Avatar - AUDIRS6
3. 4. 2013 20:36
Re: benzínové V6 twin turbo o obsahu 3.0 (?)
nielen ja - v tom vidim zaklad buducnosti spalovacch motorov akotakych :yes:
dnes je situacia, ze uz hadam vsetko to ako motor funguje - mechanicky, uz vymyslene je...
a treba to len ladit a ladit.../ neidem hovorit o pneumatickom ovladani ventilov - tam este tiez moze byt nejaka priama vykonova uspora v pohone a vyhoda vo vacsich vykonoch a spotrebe.../, ale tod vsio :-!
uz iba ak by nas Dick Kvetnansky s tym Amikom dostali do seriovej podoby ten "pseudoadiabaticky motor" - jeho zakladny princip poznam - je dobry!!!fakt dobryyy!!!!!
len co ked bezny clovek sa k tomu nedostane, kym sa to chalanom nepodari presadit do praxe...
Povedzme si na rovinu - urcite uz teraz dostali xxx ponuk - ale takych, ze zaplatime Vam XY € ked to nepustite do obehu >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Iv8
3. 4. 2013 10:51
Emise nebo koncernová strategie
Zajímalo by mne, zda rozhodnutí vyřadit V8 bylo nutné kvůli emisím nebo prostě to je jen koncernová "strategie".
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 11:10
Re: Emise nebo koncernová strategie
Vzhledem k tomu že emise nějak "ultrakriticky" zatím NE"tlačí" a u V6 3.0 twin-turbo lze očekávat nasazení i v dalších koncernoVWých vozech, tak.. ;-)
3. 4. 2013 18:00
Re: Emise nebo koncernová strategie
Hlavně to bude základ pro špičkovou motorizaci menšího SUV a případně sedanu/ liftbacku.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 18:46
Re: Emise nebo koncernová strategie
Ano, malé SUV od Porsche to byl (od)vždy "můj sen" = takže (jak se tak znám) to bude určitě VELKÝ prodejní HIT :-)
3. 4. 2013 17:58
Re: Emise nebo koncernová strategie
To se ptáš na špatném místě. Rozhodně ten motor nevyvinuli přes noc, V8 už má své roky, takže je možné, že je to regulérní náhrada (spojená s dalším rozšiřováním portfolia Porsche).
Avatar - 3_diamanty
3. 4. 2013 11:23
V8 koncia rychlejsie ako som predpokladal
uz aj v porsche budu coskoro minulostou :yes:

je to tak... a postupne aj ferrari, a dalsie znacky prejdu na V6 a turba ..... :yes:

aspon sa prachati ludia prestanu vysmievat ludom s HTP a inym beznym autam :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 11:26
Re: V8 koncia rychlejsie ako som predpokladal
Ano, už i v Porsche budou brzy minulostí :no: 8-s :no: ;-\ :no:

Je to tak, postupně i Ferrari a další přejdou na V6 a turba :no: 8-s :no: ;-\ :no:

To TĚŽKO ;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 4. 2013 11:41
Re: V8 koncia rychlejsie ako som predpokladal
bohuzial my s tym nenarobime nic.... aj formula uz prechadza na sestvalce >:D
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 13:49
Re: V8 koncia rychlejsie ako som predpokladal
6ti válec (3litrový) mám v autě já - formule bude (sice V6 ale) "jen" 1.6 :-|
PS: Nová (faceliftovaná) Panamera na mne působí ... tak nějak ... že VWliv majitele je ZNÁT (DŘÍVe než jsem čekala..
Avatar - iudex
3. 4. 2013 15:21
Re: V8 koncia rychlejsie ako som predpokladal
No u Ferrari by fúkané motory neboli ničím revolučným, naopak mohli by to kľudne poňať ako návrat k tradícii. ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2013 18:47
Re: V8 koncia rychlejsie ako som predpokladal
..už je mají (všechny možné) PATENTOVANÉ ;-)
3. 4. 2013 11:43
Re: V8 koncia rychlejsie ako som predpokladal
Sakra toppere, jak můžeš u tohoto použít :yes:
Avatar - Iv8
3. 4. 2013 13:38
Re: V8 koncia rychlejsie ako som predpokladal
Palec nahoru ? Jak z toho může mít někdo radost. Nerozumím. To nafasujeme uniformy a budeme jezdit ve stejných autech, jen aby nebylo co závidět ? Já si svou V8 nechám a neboj, nebudu se posmívat. I když HTP ...
Avatar - iudex
3. 4. 2013 15:22
Re: V8 koncia rychlejsie ako som predpokladal
To treba brať ako kyslé hrozná od priaznivca značky, ktorá vyrába prevažne len maloobjemové štvorvalce. A potom sa mu bude ľahšie poukazovať, že "veď aj Porsche má len V6, tak moja Kia s R4 je len o tretinu horšia". >:-[]
3. 4. 2013 16:00
Re: V8 koncia rychlejsie ako som predpokladal
Tak jistě. Podle téhle logiky bude Genesis nepřekonatelné "dělo".
Avatar - HitmanPB
3. 4. 2013 23:04
Panamera S E-Hybrid
"Panamera S E-Hybrid ....... Kombinovaná spotřeba paliva má dosáhnout hodnoty 3,1 litru na 100 kilometrů." 8-s >:D >:D >:D

A teraz tú o červenej karkulke ;-)

Dnes je už 3. dubna (apríla) :-)
Rozbalit vlákno
0