Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera S dostala 3.0 V6 twin-turbo, přichází také Panamera S E-Hybrid

David Bureš
Diskuze (66)
Modernizovaná Panamera se podobá loňskému konceptu Panamera Sport Turismo. Vedle hybridní varianty na trh dorazí i Panamera S poháněná šestiválcem místo osmiválce.

Krátce před oficiální premiérou modernizovaného Porsche Panamera pronikly na internet první fotografie tohoto vozu s několika informacemi. Ty zveřejnil britský server Autocar, který je posléze zase ze svých stránek stáhl.

Panamera dostala nový přední nárazník, který se svým řešením podle očekávání inspiroval loňským konceptem Panamera Sport Turismo. Proti této studii je však zpracování na faceliftované Panameře umírněnější a ne tak agresivní.

Změny najdeme také na zádi. Prostor pro poznávací značku se posunul dolů, přepracovány byly i koncové svítilny.

Modernizace znamená také příchod nové hybridní varianty Panamera S E-Hybrid. Ta kombinuje třílitrovou benzinovou V6 a elektromotor. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí činí 306 kW, což je o 27 kW více než v případě stávající Panamery S Hybrid. Elektrický motor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií.

Panamera S E-Hybrid dokáže akcelerovat z 0-96 km/h za 5,5 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 269 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva má dosáhnout hodnoty 3,1 litru na 100 kilometrů. Pouze na elektřinu automobil ujede 18 až 35 kilometrů při nejvyšší rychlosti 133 km/h.

Provedení Panamera S pak dostane nový motor, stávající 4,8litrovou V8 nahradí třílitrový vidlicový šestiválec twin-turbo s 308 kW a 521 N.m. Proti předchůdci se jedná o nárůst 14 kW a 19 N.m, agregát má být zároveň úspornější, a to o 18 procent.

Faceliftované Porsche Panamera debutuje tento měsíc na šanghajském autosalonu, který startuje 20. dubna. Na českém trhu se začne prodávat od července letošního roku. Nejlevnější provedení přijde v přepočtu na cca 2 050 000 Kč za verzi Diesel, za hybridní provedení zaplatíte kolem 2 760 000 korun.

David Bureš
Diskuze (66)
8. 4. 2013 01:36
Re: VW začína...
Az na vyjimku je vse s turbem spatne, doufam, ze tento motor bude dalsi vyjimkou..GTS zustava u 8-valce, vykon posilen na 324kW. Turbo nastesti take 8 valcu, vykon posazen mezi stare turbo a turbo S.
Ted se jenom obavam, aby nejakeho marketingoveho genia nenapadlo stejnym zpusobem motorove podelat Cayenne, ponevadz zde "fejslift" teprve probehne.. 6-valec proste a jednoduse jako 8-valec nepojede. Full stop! Kde proboha tihle marketingovi umelci cerpali data? Kdo z kuncaftu chce vymenit 8 za 6 valcu? Prave puvodni S a 4S verze a samozrejme GTS mela (se sportovnimi vyfuky) ze vsech panamer nejhezci zvuk.
Zijeme v divne dobe (nechci se opakovat, uz jsem to jednou psal) - motory s vetsim poctem turb nez valcu (BMW rulez:) ), 10st automaticke prevodovky (naprosto k nicemu), nesmyslny motorovy downsizing (neprinasejici krome utrpeni automobilovych nadsencu zadny jiny efekt)
Avatar - white label
4. 4. 2013 20:35
Re: Hmotnost
Hlavně, že už tady o ničem nějakou dobu plašíš s poplašnými zprávami proti koncernu... 8-s :no:
4. 4. 2013 20:21
Re: VW začína...
Právě protože je to verze pro znalce (i když vzhledem k výbavě dává smysl i pro "běžné smrtelníky"), jsem měl naději, že ji zachovají. Je to přeci jen Porsche. Běžnému řidiči možná nakonec bude přeplňovaný V6 příjemnější. A stalo se tak.
4. 4. 2013 20:19
Re: Hmotnost
On lehký bude, ale kolik to bude dělat v absolutních číslech? 40 kilo? Možná ani to ne. A to se právě snadno projí na mezichladičích atd.
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2013 11:06
Re: Hmotnost
:yes: :-)
PS: S verzí GTS jste mi UDĚLAL RADOST - už jsem se obávala že VWliv majitele je.. ;-)