Rok, alebo 15-20 tis. km je podľa mňa najideálnejšie a ak niekto vie o tom, že zaťažuje auto viac .... mal by to ešte skrátiť ...
Tie "inteligentné" systémy a "long-life" oleje sú pre firemné autá, alebo pre ľudí čo menia často autá .... "normálnym" ľuďom odporúčam ten rok, resp. 15-20 tis. km ...
Náklady sú oproti možným škodám minimálne ... motor sa nikdy nenahnevá, ak dostane nový olej ;-)
Nejde len o kilometre. Vieš koľko sa ti napríklad pri častých studených štartoch a krátkych trasách nakondenzuje v oleji vody? Dva roky sú príliš, ak nemáš na výmenu dobrého oleja každý rok, nejazdi.
Už několik odborníků na maziva mi potvrdilo moji domněnku, že long life je hrob pro motor. Olej je ideální vyměnit max po 15000 km. I ten nejkvalitnější olej pak začne hrozně rychle degradovat a mazání motoru jde do háje.
Protože ten motor je konstruktérskej pazdrát. Olej se v něm přehřívá a degraduje. Chybí tam prostě chladič oleje. Takhle je ideální používat vysoce výkonný oleje pro závodní motory, který snesou vyšší teploty (10W-60) nebo měnit obyč olej po 7500 km. HTP je katastrofa.
To neni tak uplne pravda, bez chladice jsou jen nektere verze kratke Fabie a trpely hlavne dlouhou jizdou po dalnici. Ale u HTP byly i jiny konstrukcni problemy.
O jakém "kontrastu" to autor mluví? Já, protože chci motor šetřit, měním po 10t. Vyjíždět až do intervalu udávaného automobilkou se většinou nevyplácí, u těch, kteří používají long - life oleje to platí dvojnásob.
odporucili mi menit olej na novom aute kazdych 5000mil / 8000 km/ aj ked manual hovori o 10000milach /16000km/. zalezi od podnebia kda sa auto pouziva. v TX je horko vacsinu roka a prasno, 5000 mil je asi adekvatnych. Navyse E..mericania radi dupnu na plyn pri vyjazdoch na dialnicu 0-60 , vacsina aut vyleti ako raketa len aby sa dostali do lane a zaradili sa >:-[]
mnoho ludi co si sami menia olej v TX / co som sa stretol/ meni olej kazdych 3000 mil aj na jazdenych herkach ;-)
inak cim castejsie sa meni olej, tym lahsie sa auto preda, ak je o tom samozrejme zaznam :-!