Neřekl jsem nejlepší auto na světě, takové v podstatě neexistuje, protože záleží podle jakých měřítek se auta posuzují, ale nejlepší řidičské auto určitě, na tom se shoduje až příliš mnoho lidí.
Tak sa môžeš prísť pozrieť na mňa. Jedna r172 v6 mi parkuje pred domom a už som si zvykol že sa ľudia za autom otáčajú (aj keď zo začiatku som sa cítil dosť čudne).
Oki, s tím se nedá polemizovat. Boxster je nejlepší auto na světě.... kam se hrabe 911, Z4 nebo SLK. Už je mi to jasné. Jsem rád, že jsem konečně prozřel :-) .
Nemám nic proti Porsche... moc se mi nelíbí masovky ala Panamera a Cayenne už vůbec. Jejich sporťáky jsou daleko zajímavější... nicméně okrajová záležitost.
Každý nejezdí do Chánova a jízda vysokou rychlostí není pro plátno žádný problém. A právě ti Angličané, kteří nemají vhodné podmínky provozují roadsterů v celé Evropě nejvíc a plátno jednoznačně preferují, protože nezvyšuje hmotnost jako skládací pevná střecha u SLK.
A Boxster/Cayman je dnes nejlepší řidičské auto, lepší než 911, ta se stala skvělým GT, ale pokud někdo má rád auta a jejich řízení tak ví, že Boxster je číslo jedna.
[odkaz]
Že jich tady kolem vidím jezdit.... ale ono i roadsterů celkově je málo. Pevná střecha se nedá nožem rozřezat a je použitelná ve vysokých rychlostech nebo zimě. Navíc bezúdržbová. I velké kabria ji proto mají... SL nebo California.
Ale hlavně bych napsal, kdo chce Porsche, tak nebude dělat zbytečné kompromisy a jde do 911 :-)
Já myslím, že konkuruje, kdo chce roadster koupí Boxster, kdo chce coupé koupí Cayman. Jasně holky by se s plátnem bály o svůj rozcuchaný účes takže volí SLK, ale jinak jsou ta auta plně srovnatelná a i Britové jako velcí znalci a největší uživatelé roadsterů je běžně srovnávají.
[odkaz]
Ani mi nemluv, kousek od práce jeden stává. Zajímalo by mě, co donutilo majitele si to koupit. Ale jezdí v tom nějaká holka, takže jí asi někdo nakukal, že je to sportovní coupe, ona tomu uvěřila a to jí ke štěstí stačilo.
Z4M bylo v minulé generaci velmi okrajovou záležitostí, proto v aktuální není, a otázkou je, jaký smysl má amg slk, prodává se reálně? Je to okraj, tj. nemyslím, že by měla osmiválcová motorizace v této diskusi nějakou relevanci. A atmo V6 proti 35i, těžká volba, ten V6 je výborný motor, ale zatratit 35i protože turbo, může z mého pohledu jen ten, kdo s tím nejel. Jinými slovy, ty modely si z hlediska motorizace nemají co vyčítat, gró je postaveno na oturbených čtyřválcích.
Vzhled je možná individuální, ale motorizace ne. Kdo má rád auta, tak má jasno... Současné Z4 nemá v nabídce atmosférický šestiválec nebo atmosférický osmiválec jako SLK. Takže není o čem mluvit...
Bohužel špatně odvedený domácí úkol (nebo pouze tendenční článek?). Netvrdím, že jedno nebo druhé je lepší, ale když porovnáváme něco s něčím, asi by mělo zaznít, že mercedes slk má ve standardní výbavě sadu AMG (tj. styling exteriéru a interiéru AMG), 18" disky kol z lehké slitiny a sedadla čalouněna kůží. Ano xenony v základu nemá :-)
Držím palce ať to příště dopadne lépe ;-)
SLK není vůbec špatné, ale aby mohlo stačit Z4ce, na to je čirá konzervativnost přeci jen málo. Jakkoliv mám konzervativní design rád, tohle je kategorie šoukár, roadster, tady je trocha invence vítaná, a jestli nějaké auto designem ukazuje, jak se má malý roadster dělat, pak je to Z4 se svou žraločí elegancí. ;-)
Cítím opět Xawier papouška, resp. dojmy z testů novinářských aut v automatu, 35i s empodvozky a variabilním řízením vs. nadšení ze základního SLK s jednaosmičkou. Tedy jen tyto testy jsem na českém autonovinářském nebi zaregistroval. Anebo se pletu, píšeš z vlastní zkušenosti, máš projeto pár verzí obou aut a jsi schopen nějakého smysluplného srovnání. Pokud je to ale jen to papouškování, pak doporučuju původní základ Z4, tj. 23i v manuálu a se sevotronikem. Váha pod 1,5 tuny, zatáčí a má šestiválec, po turbeném SLK nevzdechneš. Jiná věc je, že mezitím šlo bmw do čtyřválce jako MB, ale ani v případě této 18i základní verze nevidím důvod, proč by mělo být SLK "jízdně někde jinde".
Co tak koukám, tak když prodám tři roky starou manželčinu 23i a připlatím pár korun tak dostane novou 18i, a nebude jezdit za 11... a na to skákání po městě jí to bude naprosto stačit.
Bohužel mě moc nová BMW nezaujala a Z4 z nich nejméně. Přijde mi to vzhledově minimálně "divné". SLK je proti tomu krasavec s dospělým vzhledem. Ale proti gustu....
PS: Ale jsou lidi, kterým se líbí dokonce i Veloster >:-[]
SLK má na roadster tuctový vzhled bez nápadu, který snad lze akceptovat u natažené střechy jako kupé. Naopak Z4 se střechou dole je jeden z nejhezčích roadsterů současné doby.
Na třech ze čtyř srovnání u mě vyhrálo BMW. Sportovnější, dravější a konzistentnější design. SLK se chce tvářit tak ultradrsně, že vpředu je děravé jako řešeto a s tím nekoresponduje spíše vyměklá oblá záď. Samozřejmě to beru do extrému, líbí se mi obě auta ;-)
Presne tak. Tedy abych byl presnej, je to jen relativne malo. V kontextu vzhledu a znacky na kapote se to muze zdat malo, ale jinak jako zaklad uplne staci. Zrychleni neni zadna ostuda, a jestli to konci nad 200 nebo 250 je uz vicemene jedno, kdyz clovek primarne hleda jenom roadster. Jizdni vlastnosti a feeling vynahradi ten deficit koni, ale ten, kdo si to auto poridi, zrejme stejne primarne nebude hledet na vykon.
Samozrejme jako idealni zaklad vidim tu silnejsi verzi.