korejcom renaultu aj fordu ale aj domacej skodovke uz v skoncili zlate casy....
pochvala pre seat a ibizu ale aj pre vw... ten rastie velmi pekne :yes:
vyzera to tak ze rapid berie zakaznikov aj fabii aj octavii.... dalo sa to ocakavat... alebo zeby vsetci cakali na kombik O3? to asi nie... to by rapid tolko nepredal....
v polsku rapid v marci v prvej 20tke.... , octavia uz straca veducu priecku... [odkaz] to sa deju veci
Re: rapid dupol na plyn a octavka sa akosi prepada
Ono je to spíš postupným náběhem výroby OIII, do podzimu budou čísla přibližně stejný jako loni. Rapid ubere všem v kompaktech a nižší střední...nejen domácím.
Re: rapid dupol na plyn a octavka sa akosi prepada
to je fakt... ale rapid urcite octavii nieco zoberie a tak si myslim ze octavia uz take velke predajne pocty mat nebude ako mala pred rokom napriklad.... je jasne ze mnohi zakaznici pojdu aj do rapida a neskor aj do rapida spaceback a predaje sa trosku rozlozia... octavia uz nebude tolko dominovat....
Re: rapid dupol na plyn a octavka sa akosi prepada
presne tak.... ved sa predava este aj O2.... predaj nema s vyrobou uz momentalne dnes vela spolocneho.... situacia bude podobna aj v lete uvidis... a zase tu kazdy bude tvrdit ze treba vyckat ze ide o nabeh vyroby ;-) octavia urcite klesne o co sa postara rapid.... ziadny nabeh vyroby nie je problemom ;-)
Re: rapid dupol na plyn a octavka sa akosi prepada
Čekačka 4 - 5 měsíců? To máš někde podložené, nebo jen střílíš? Jelikož Octavia patří hodně do fleetu, tak asi málokterá společnost může čekat 5 měsíců na auto.
Re: rapid dupol na plyn a octavka sa akosi prepada
Abych tě poupravil, některé varianty jsou méně dostupné, viz třeba právě TDI motory, i na 1.6 se čeká poměrně dlouho. Na DSG obecně taky.
Nicméně pokud bys chtěl třeba velmi dobrou 1.8 TSI, tak ji máš do cca dvou měsíců. ;-)
Re: rapid dupol na plyn a octavka sa akosi prepada
Prodej nemá s výrobou nic společného? Kolik si myslíš, že trvá, než odstavíš plnou výrobu předcházejícího modelu, přestavíš a naladíš linky na model nový a naběhneš opět plnou výrobu? Pokud se kumulovaně bavíme o výpadku 1- měsíční výroby, tak je škodovka dobrá. A to u modelu, který jel až do konce naplno. Takže pak ten měsíc prostě nemáš co prodávat. Už teď v některých prodejnách stojí poslední kousky OII.
Minulý týden jsem jednu OIII objednával a dodací termín vcelku příznivý - 6 KT. Takže v prodejích bude figurovat když dobře, tak v květnu. Stejně jako dalších 35 OIII, na které už má jen tento prodejce objednávky za březen.
Re: rapid dupol na plyn a octavka sa akosi prepada
Ne, nákup do firmy. Ale na druhou stranu, pokud bych potřebaval auto této velikostní kategorie, tak ceny současné generace jsou velmi zajímavé.
Jen tak ze zájmu jsem si udělal srovnání jednoho z mých minulých soukromých aut - OI MR ´00 v tehdy top motorizaci 1.8T, s nějakou tou drobnou příplatkovou výbavou dle ceníku někde okolo 640tKč. Dnes obdobné svezení nabídne už ta 1.4TSi. Když si na už jen na základní Active nabalím ty věci, které měla tehdy skoro luxusní OI, tak se dnes dostanu cca. 450tKč.
A když obě ceny vztáhnu k průměrnému platu (2000 vs. 2013), tak dnes obdobně vybavené a výkonné auto (dynamicky stále v bezpečně nadprůměru) zaplatím reálně 39% toho, co první kupec tehdy.
Re: rapid dupol na plyn a octavka sa akosi prepada
Ne, bohate k tomu misto machrovani s IQ staci znalost veci, protoze az do nejakych 5.000 ot. je soucasne 1.4TSi dokonce lepsi, nez na svou dobu bombasticka 1.8T v zakladnim provedeni se 110kW.
Shrnuti zakladnich dat 1.4TSi vs. 1.8(omlouvam se, 1.8T lovim z pameti):
Re: rapid dupol na plyn a octavka sa akosi prepada
Nejdřív je potřeba vyrobit nějakou skladovou kvotu, nemyslíš? To jsou předkofigurovaný vozy...navíc podle prodejů dostává evidentně náš západní soused přednost při dodávkách.
Re: rapid dupol na plyn a octavka sa akosi prepada
Zhruba do zimy. Kombi tvoří nemalou část prodejů a prodej začne snad v květnu. Na liftback jsou čekací lhůty jak hrom, co jsem slyšel, hlavně v těch oblíbených firemních kombinacích. ČR má jako trh relativně malou prioritu a to i u Škody. Náběh prodejů tak bývá pozvolnější. Navíc ten objem aut pro prodejce, na sklad. Ono se to nezdá.
Opel u nás už řadu let nemá moc zákazníků. Pořád ho pronásleduje zlá pověst z let minulých. Přitom vyrábí pořád dost kvalitní auta, která jsou co se designu týče v dnešní době na špici.
Ale díky akci 24h Opel to vypadá, že v rámci nižší střední třídy Astra skončila na 6. místě v březnových prodejích ;-)
Hmm, vybíral sem auto rodičům do cca 300 tisíc, byl sem ve všech možných salonech, je pravda že Opel nabídl docela slušné povozy, ale korejci toho nabídli mnohem více.
Mě vadí hmotnost Opelů a díky tomu srovnatelné motory jsou "línější" negativní to ovlivňuji i spotřebu...A cena tak není nejlepší. Alespoň, co jsem koukal třeba Focus vs Astra.....
Vsadil bych se, že kdyby ti o hmotnosti nikdo nic neřek, nepoznáš to.. Leda ve slabších motorizacích. Proč prostě pořád musíte kecat ty samý kraviny, který si přečtete někde v testech..Auto si vyzkoušejte a pak tu držkujte tyhle rozumy.
S novou Astrou ST ve dvoulitru jsem jezdil kombinovanou za 5,5 a nebyl sem brzda provozu. Přijde ti ta spotřeba velká na takovou motorizaci???
5,5l mi pride ako udaj z PP pri snahe urobit dobru spotrebu mimo mesto. 1.7 ma problem take cisla dosiahnut, staci obcas citat info od majitelov, ze lepsia volba uz bola 1.4T
To, že v Astře vozíš víc než 100kg navíc poznáš na všem - u benzinových motorů dost zásadně na dynamice i spotřebě u dieslu už méně. A za ty ceny?
Konkurence je levnější a i některých vecech i lepší....A s nedůvěrou zákaznikou lze bojovat jen cenou....a Opel je drahý..
Nahradí Rapid Octavii ve firemních flotilách? To je otázka, která je možnou odpovědí na budoucí úspěchy OIII. Když nebude OIII ve flotilách, nebudou prodeje, ani ojetiny (pro běžného občana).
Odpověď je jednoduchá, výrazně moc nenahradí, pakliže už teď se OIII prodává za obdobné ceny jako OII. Na těch pár desítek tisíc v kupní ceně firmy moc hledět nebudou, nehledě na velikostní rozdíl auta, nemluvě o oblíbenosti kombíků v našich krajích.
si sa nam nejako preorientoval >:D
korejcom skoncili zlate casy???
co to tu pises za kraviny a vobec__ked obcas vrhnem oko na tie tvoje prispevky...chce sa mi grcat...
menim nick :-!
Škoda se ubírá cestou Seatu ... zabít business zbabraným designem, technologií na úrovni Dacia a cenou na úrovni Audi.
Po stránce designu jsou všechny současné škodovky tragédie, jakž takž nejvyváženější mi ještě připadá Rapid ale ani ten bych pro technologii nebral (staré poruchové TSI motory s řetězem, hybrid Fabia/Octavia, low cost interiér).
Nová Octavia je ošklivá (zejména zepředu - zezadu je to zase stará Audi A6) - je to jen o trochu větší předražený Rapid.
Vedení Škoda Auto by zasloužilo celé vyházet - za zmatenou a nepovedenou strategii.
Trh šel dolů zhruba o 7,5%, zatímco Octavia o zhruba 41% ... ať počítám jak počítám, i kdyby 100% těch prodaných Octavií byla O3 tak to zrovna nevypadá na bestseller.
Pokud není ten pokles způsoben nedostatečnou výrobní kapacitou (o čemž pochybuju), pak v náslesledujících měsících může být výsledek Octavie ještě horší (jakmile Škoda doprodá O2).
Z jednoho měsíce se trend určit nedá, uvidíme jak se to bude vyvíjet dál. Na O3 jsem se těšil ale výsledek mě zklamal, řekl bych že bude následovat zlevňování podobně jako u Rapida.
Octavia III slaví nebývalé úspěchy např. v Německu, takže asi tak zbabrané to nebude >:-[]
Škodě může být v absolutních číslech pokles Octavie v ČR zcela buřt, Octavia už se točí zcela v jiných cifrách... Octavia III nejspíš nikdy nedosáhne v ČR úspěchu předchůdkyň. Je tu Rapid a ten je v době krize mnohem prodejnější zboží. A krize se tu zatím jen a jen zabydluje ;-\
Škoda zaslouží za Rapid ve smyslu modelové řady jednoznačně :yes: , trend doby odhadly u Škody dokonale.
Ano, v Německu byl výsledek dobrý - pokud jsou to skutečné prodeje (a ne např. referentské vozy nebo nákupy na sklad u dealerů Škody), tak pro Český průmysl by to bylo dobré.
To že se mě osobně Octavia 3 nelíbí a zdá se mi ve srovnání s konkurencí předražená samozřejmě neznamená že je to tak i u ostatních potencionálních zákazníků.
Octavia II liftback se nevyrábí řadu měsíců, objednat nejde už půl roku a je s výjimkou pár kusů vyprodaná zcela. Octavia III combi se nedá řadu měsíců objednat a na skladech je pár kusů. Octavia III combi se začala vyrábět minulý týden, vystavit je budou moct prodejci až posledního dubna. Octavia III zažívá něco, čemu se říká náběhová křivka. To je období, kdy se výroba teprve rozbíhá, vyrábí se hodně na sklad (světe div se, i v dalších zemích jsou potřeba výstavní a předváděcí auta). I kdyby výroba na plno běžela, řada lidí čeká na combi. Jestli bude nebo nebude Octavia úspěšná se nedá hodnotit dva měsíce po začátku prodeje jedné karosářské varianty.
U nás lidi šetří tak, že si kupujou levnější značky, než dosud - takže jdou do Korejců.
V německu to dělají skoro stejně, akorát že si místo "pravého VW" koupí "ten český" za trochu míň euráčů.
to rozhodne nie, len som poukazal na medzirocny pokles predaja Skody...a reakcie na to, ze sa caka na Octu III...
Samozrejme, ze je to problem trhu s autami celkovo a nie len u vas...
Co ale bude nasledovat? To nie je ok...
Tak toto by som tu radsej neukazoval, taketo clanky sa tu cenzuruju, a to rovno tak ze sa na auto.cz ani neobjavia... a ty si sem dovolis dat link na slovensky ekonomicky web...tss tss...
Vies aka to je prevratna vec?? Aj prezident Kennedy mal rovnako prevratne info a dostal v Dallase dve gulky...
Jednoducho, v Ceskej republike si je najpredavanejsou znackou v sukromnom sektore SKODA, vzdy bola a vzdy aj bude. ;-):-!
A co je na tom špatného? V přechodně slabším období H velmi lehce přeskočil domácího výrobce, na segmentu trhu, který tvoří třetinu celého (na zbytku je poměr 1:6). Od května to zase pojede v zajetých kolejích.
Když kolega cca. 1,5 roku zpátky kupoval auto, tak u prodejce, který prodává několik značek, mu při dotazu na H/K řekli: "To chcete jako soukromé nebo olítat za 3 roky ve firmě? Aha, soukromé, tak tohle vynechte."
Zase nějaký kolega, kamarád, bratranec... už je to celkem trapné 8-s
ŽÁDNÝ obchodník nikdy neobchoduje ve prospěch zákazníka (určitě ne tady na divokém východě) ;-)
Koncový zákazník (a že jich každým rokem ubývá) s rozpočtem na kompakt chce: 1. Cenu; 2. Záruku; 3. ideálně BMW za cenu CitiGO...
To mu korejec, vyjma bodu 3. umí nabídnout. Ať už je ta záruka funkční, nebo ne, spousta zákazníků se špatnou zkušeností bude radši hledat jistoty v podobě dlouhé záruky...
Osmé místo Opelu je pěkné, ale přeji si více. Ovšem silný koncern VW a H/K jen tak něco nepoloží na lopatky.Když tak koukám na ten seznam nejprodávanějších modelů je mi smutno. Je pořád stejný a jen tak něco se nezmění. Docela bych si přál svěží vítr na naších českých silnicích. Jinými slovy pestřejší paletu značek. Co já bych dal za to, kdyby v první pětce byla třeba Mazda, Honda, Alfa, Subaru nebo Lancia. Takže pánové a dámy, co takhle trochu fantazie, těch značek není zrovna málo. ;-)
tu nejde o fantaziu.... pozri sa ake auta ponuka alfa romeo.... momentalne ma 2 modely v ponuke .. nie je z coho vyberat... lancia to iste... , mazda 2 predala v marci v cechach 2 auta - tomu sa povie bestseller jak remen..... honda uz v europe opusta segment strednej triedy kedze novy accord uz sem nepride... a ty chces vyssie predaje? Sa pozri na modelovu ponuk znaciek alfa romeo subaru honda ci mazda a potom sa bavme o fantazii ;-) ... ved je to doslova tragedia u niektorych znaciek co ponukaju ... ja by som tiez nebol proti keby boli tieto znacky v prvej 10tke ale skus si spocitat ake maju modely , kolko ich maju, ake su predaje ceny a tak .... a zistis ze na to aby bola znacka v prvej desiatke potrebuje nieco viac ... ako len jeden pekny model v ponuke
ked chce byt dnes znacka v eu uspesna potrebuje
1. uspesne male auto ( ako yaris, fiesta, polo, i20, clio a pod )
2. uspesne auto nizsej strednej triedy ( ako auris, ceed, i30, megane, astra a pod )
3. nejake uspesne SUV ( ako duster, sportage, tiguan, yeti a pod )
o a teraz sa opytaj sam seba ci tebou spominane znacky ako alfa alebo honda ponukaju v eu taketo bestsellery ;-) no vidis asi nie co? k uspechu dnes treba viac ako jednu peknu giuliiettu
no nevím, myslím, že třeba mazda má modelů na trhu dost - 2,3,5,6, cx-5, mx-5 - v tom problém nevidím - že to lidi moc nekupují není problém aut ale těch lidí :-)
este si tak teraz pozri kolko mazda preda modelov 2, 3, 5 a MX5 v eu za rok ......
mazda 6 je stredna trieda.. japonec v tejto triede predajny zazrak v eu nespravi vzladom na svoje specificke ceny a vybavy... kde mas jeden motor jednu vybavu a dovidenia.....
CX5 je fajn :yes: ale ako som uz pisal vyssie na uspech treba splnit 3 body.... jeden nestaci .. jedno uspesne auto znacku nespasi a neurobi jej velky predajny narast.... CX5 urcie pekne narastie... ale co z toho ked mazda 2 3 aj 5 bude nadalej klesat.....
chce to mat vyvazene auta viacerych tried ako napr rio ceed sportage alebo yaris auris RAV4 ... kde kazdy model je uspesny a spolocne sa vsetky modely podielaju na velkom uspechu.... mat jeden uspesny model v ponuke a 4 neuspesne len do poctu tak tadial cesta nevedie....
to ano, já se ale nebavím o prodejích - jen reaguji na to, že jsi napsal že jmenované automobilky skoro nic nenabízí (málo modelů), naštěstí evropa není celý svět :-)
Sice na těch třech bodech bude dost pravdy, nicméně stále se domnívám, že pokud se taková Mazda neobjeví ani v TOP15, pak to spíše svědčí o něčem ohledně českých zákazníků jako celku. A pozitivní to rozhodně nebude :-( .A jestli se to nezmění ani po té, co Mazda obnoví celou řadu na modely SkyActive, tak už vůbec nechápu...
Mimochodem, dneska jsem si na letních gumách projel novou dvoulitrovou Mazdičku v benzínu na cca 20 kilometrech průměrnou spotřebou podle PP za 4.3 l/100 km. Sice jsem se celkem snažil a byla tam v jeden moment i 4.1, ale ukažte mi jiné dvoulitry, se kterými je toto možné. Kvalita/cena super, řízení super, požitek z jízdy jedinečný, vzhled .... minimálně neotřelý, sportovní, ale stále podle reakcí, recenzí a anket na Internetu poměrně vyjímečně zdařilý. Spolehlivost - podle různých statistik jsou japonské značky klidně i na top 8 místech celkově - třebaže se toto asi těžko měří zcela objektivně, atd. CX-5? Jedno z nejlepších SUV na trhu.
Důvody proč lidé stále většinově nakupují poměrně tuctové krabicové modely, které třeba na Mazdy podle většiny testů a recenzí obvykle nestačjí, resp. v průměru nejsou hodnoceny tak vysoko? Nevím, a neví to asi ani český zákazník. Přesto bych si tipnul: předsudky a konformita.
Jsou státy, jako třeba Austrálie, kde jsou Mazdy neskutečně vysoko. Však je také odměnili tím, že uvedly nový model o hodně dříve než v celé EU.
tak pokial nevieme dovody preco ludia danu vec nekupuju, tazko povedat ci je problem auto alebo ludia. Kazdy ma od danej veci dake ocakavania a cim viac z tych ocakavani ta vec nema, tym je vacsia sanca, ze clovek ide kupit inde a nezachranii to ani nizka spotreba a teoreticka spolahlivost. Ta je u noveho modelu vzdy len teoreticka.
Nova 6tka je bezpochyby super auto, ale ako sa uz vela krat pisalo, japonci maju divny pristup k moznosti vyskladat si to co chcem. Verim ze by sa im viac darilo, keby sa aj v nizsej vybave dal bez automatu kupit 2l s 165k ako inde DE, PL .... , alebo 2.5 sa dal kupit bez automatu a v nizsej vybave.
A potom je tu kopa prvkov vybavy, ktoru mazda nema a ludia to chcu.
Mazda dokaze vyhovovat na 99% velmi malemu % ludi - vacsinou nadsencom znacky, potom male % ludi tomu autu odpusti rozne nedokonalosti ( vybava, priestor ) pre nieco, co si na tom aute velmi ceni a zvysok si radsej kupi ine.
Jasně, máš v mnohém pravdu - jenže - variabilita výbavy bude jistě závislá na počtu prodaných kusů - pokud se jich prodá 31, těžko mít skladem teoreticky stovky variant. A dále, psal jsem pouze o postupu do TOP15 - jistě by mohla být mnohem výše s ohledem na reálné zkušenosti, recenze, apod., jenže právě některé odradí malá konfigurovatelnost, jiné třeba, že nemohou mít žlutou nebo zelenou barvu, ale stále to reálně nevysvětluje pouze něco málo více než jednoprocentní podíl na trhu - proto jsem si dovolil svůj odhad. Domnívám se, že procento lidí, kteří vůbec o vozu uvažují alespoň v teoretické rovině, aniž by zjistili, jak je to s výbavami atd., je stále výrazně nižší, než by si takové auto objektivně zasloužilo. Opravdu si to myslím :-) a všechny výsledky a ukazatele, které poměrně pečlivě tak ze zájmu sleduji, tomu skutečně odpovídají.
tak s tym malym zaujmom mozes mat pravdu. Ja som do minuleho roku o Mazde ako znacke vobec neuvazoval, akoby neexistivala.
a napr dnes som si uvedomil, ze este existuje aj Seat.
inak ono aj tak zato moze prave ta konfigurovatelnost, ktora je problemom asi uz nejednu generaciu a tak ludia co si do auta coto radi doplatia, lebo na to maju, uz automaticky to auto ani nepozeraju. Mna seat prestal davno zaujimat prichodom noveho Leona a Toleda - zvlastny dizajn a na znacku som uplne zabudol a vobec ju neregistrujem. Mazde este mozno trochu chyba reklama. Dost ludi este mohlo zanevriet po zlesj skusenosti s prvou generaciou. Dovodov moze byt vela a suhlasim s tebou, to auto stoji za zaujem aj keby si to clovek nekupil. Z mojho pohladu hlavne skrze benzinovy motor.
Pochopil bych, kdyby měli pro EU nějakou pevnou nabídku. Ale nevidím přínos v tom, že třeba Němci mají lepší než Češi. Bylo to tak i v minulé generaci. Kde je výhoda, kde je úspora?
Velký faktor jsou firmy. Zastoupení Mazdy bohužel patří k těm, které produkt nezvládnou prodat. To je můj dojem. Situace je to zajímavá hlavně proto, že tak 20 let zpět to byl podnikatelský sen.
Jo, z hlediska automobilky máš jistě pravdu. Ale zákazník to vidí možná trochu jinak.
Třeba ta barva - pro mě je to celkem podružná záležitost, takže jsem vybíral u nové káry "jenom" motorizaci, zatímco manželka na barvě bazíruje, takže pokud bych chtěl koupit třeba tu Mazdu, mohl by to být při nákupu vážný problém...
Prodeje prostě nefungují jenom podle toho, jak je to auto dobré. Spíš podle toho, jak dobrý (nebo vlezlý) má marketing.
Sorry, ale nechápu, co by na tom měly změnit Skyactiv? Už někdy před 17 lety jsem řídil 626-ku se 6V 2,5-litrem a ta měla, pokud si pamatuji, 165 koní. Nejmodernější výkřik techniky jich nabízí 192, což je jediný solidní benzínový motor odpovídající této kategorii auta. A to za ceníkových 805t.
Když se kouknu třeba na srovnatelné Mondeo, tak 200PS verzi mám v ceníku za 652t, 240 PS verze za 704t. Trošku rozdíl. Prostě na to, že Mazda 6 vypadá (jen) pěkně, asi moc lidí nezíská.
Nejlevnější 6-ka je za 540, proti tomu opět jakž takž srovnatelné Mondeo 1.6EB za ceníkových 549t. Reálně ho lze koupit od 443, u Mazdy bohužel nikde žádné lepší nabídky na net nejsou.
Takže reálný rozdíl v ceně okolo 25% - trošku moc na to, že za to není pořádně co nabídnout.
Nechápete? - tak třeba proto, že zdaleka ne každý porovnává jen dva údaje - cena v Kč a výkon v koních.
I mně osobně to přijde přinejmenším poněkud zjednodušený pohled na věc. A to, že tu včera psali, že díky SkyActiv je Mazda po pěti letech v zisku (a to i po úplném oddělení zrovna od Forda, kterého zmiňujete), tak na tom asi něco bude a aspoň můžete mít důvod k zamyšlení a snažit se to pochopit, protože ono to tak celosvětově opravdu je :-) .
viem ze u forda zlavy su, napr u nas v pohode 10 a na firmu 15 pri zadani do vyroby, ale ty snad pocitas so zlavou 25%, tomu neverim. Skusal som focusa minuly rok a z CZ mi ponukli 10%, takze tvoje vypocty niesu pravdive
u mazdy sa nieco ziskat da, akurat nie take vysoke, skor nieco do 5% , zalezi od predajcu
Pokud značka má na nějakém trhu špatné prodeje tak je to vždy problém té značky a nikoliv lidí/kupců. Prostě dělá něco špatně a pokud na to nepřijde a neodstraní to, tak prodeje nezlepší (může na to nepřijít právě v případě když přijme tvoji myšlenku, že problém není u ní, ale u zákazníků). Všude platí staré okřídlené náš zákazník náš pán nebo zákazník má vždycky pravdu. Tak funguje trh všude na světě (výjimkou budiž Severní Korea nebo Kuba) a u nás trh funguje úplně stejně.
To je "hezká" (a NE nesprávná) TEORIE - jinak bych spíš souhlasila s protegem = je to smůla chyba "spíš těch lidí", aneb v česku "vysvětlit" že (třeba) Mazda 6 je výýýborné auto je snad i NADlidský úkol (za soupeře považují ne Superb ale Octavii a i tu považují za "LEPČÍ" - hepčí :-)
PS: Připojím DĚSIVWOU zprávu z Itálie - na silnicích (dálnicích) potkáte snad 10 škodovek na jednu (třeba) Lancii!!! Úplně VÁŽNĚ!
O tom, jak lidé obecně mají tendenci své chyby házet na někoho jiného (tady na značku), nebo o tom, že opravdu není pravda, jak se v minulosti někteří velcí myslitelé domnívali, že výborný výrobek se 'prodá' sám jen svou kvalitou (tak se chová místní zastoupení Mazdy), by se dalo diskutovat neskutečně dlouho. Prostě to tak je, a je jasné, že značka, která bude nabízet mnohem horší výrobek, ale investuje mnohem větší procento z ceny výrobku do reklamy, bude mít neskonale větší prodeje.
Tak to prostě funguje, a to naprosto obecně, nejen u aut. A já se to pouze snažil pojmenovat, jak to - podotýkám většinově - funguje. Je snad jasné, že lidé zde na auto.cz vůbec nejsou typickým vzorkem potenciálních kupců, ale jsou těmi, co se o auta aktivně zajímají, a tak asi budou mít tendenci se vůči tomuto vyhraňovat, neboť se naopak třeba tolik nezajímají o metody marketingu, či chování lidí, resp. lidského mozku obecně.
Oni svým způsobem mají pravdu, protože zástupci značky mohou za to, že nedokáží využít tyto obecně známé lidské vlastnosti (které však za pozitivní považovat nelze), aby je 'oblbli' odstranili předsudky, využili konformismu a snadné ovlivnitelnosti zákazníků, atd. Bohužel, Mazda reklamu nemá a ani mít nebude, to mi potvrdili. Jestli je to chyba značky, že na to kašle, nebo chyba zákazníků, že se neumí vybrat sami, ale nechají se hodně ovlivňovat tím, co je v reklamě, co slyší od většiny okolo (a většina zrovna Mazdy či jiné opomíjené a dobré značky nemá), atd. je už pak čistě filodofickou otázkou, či osobní preferencí pohledu na věc.
To právě není jen teorie, ale to je praxí tisíckrát vyzkoušené. Pár příkladů:
- když nějaký trh vyžaduje 4x4 a ty jej jako značka nemáš tak můžeš mít auta jaká chceš a máš prostě smolíka
- když je někde žádáno provedení kombi a ty jej nemáš tak zase čelem vzad a odchod ke konkurenci
- když třeba Japonci neumí kombinace jednotlivých výbav tak jediné čím mohou bojovat je nízká cena za kompletně vybavený vůz, když to neudělají opět smůlu a i když nabídnou nízkou cenu za vrcholný model tak stejně může být problém, např. ne každý je odvázaný z kůže v nejvyšším stupni výbavy a raději preferuje látku nebo alcantru
- a jsou i parametry jako síla/image značky na daném trhu, které se musí budovat mnoho let (nestačí přijít s jedním dobrým modelem a myslet si, že všichni si sednou na zadek) a to z asijských značek u nás má jen Toyota/Lexus, ostatní Japonci i díky neschopnosti svých zastoupení prostě nemají a neumí, např. po revoluci Honda i Mazda u nás začaly velmi dobře a vylétly prakticky na vrchol oblíbenosti (i prodejů) a právem. Pak ovšem zastoupení převzali ryzí amatéři (a asi se změnily i priority značky jako celku, viz třeba ukončení u nás velmi oblíbených Xedosů) a dnes jsou obě značky na chvostu a to není změnou kupujících, ale negativně vnímanými změnami u prodávajících.
Ano, to vše je lidmi, ale ne na straně kupujících, ale lidmi na straně výrobce/zastoupení/prodejce.
A ano, v Itálii to Škodovka neumí stejně jako třeba Honda v CZ. Prostě chyba na straně lidí (myšleno těch u výrobce).
Mazdy jsou pěkné a dobré auta..
Mají problém v konfiguraci..japonci! :no:
Do evropského auta si dáš mlhovky a šíbr klidně do základu..za pár desítek tisíc.. :yes:
U japonce musíš jít do TOP verze dražší o 100tis. a někdy i víc..!! :no:
Tak malý prodej je důsledek.. :-!
rozumím, dejme tomu, ale vem si, že Mazda začíná prodávat svou 6. dále tady je CX 5, která taky není k zahození, nebo CR V od Hondy.
Je fakt, že nižší střední je fakt slabá v podání jak Hondy, Mazdy. Alfa má opravdu jen ubohé dva modely. Navíc stárnoucí. Ale uznej, že vysloužilá 159 byla fajn. Přestože prodejné to zase bohužel nevyšlo. Lancia, to je zase kapitola sama pro sebe.
Proč tedy japonci se na nižší střední nezaměří? No podle mě je to tím, že co sí žádá americký trh a japonský trh popř. ten čínský je svaté. Evropa se svou krizí je dost jasná odpověď, tedy to, že není momentálně tak podstatný trh. Ale zase bude.
Kdo tedy budě dělat speciálně nížší střední pro Evropu? Když i malé vozy jsou vyráběný především pro Čínu a Indii a další? Chce to čas a zvládnout tu krizi.
skusme si tipnut kolko asi mazda moze predat modelu 6 v eu... 25 tisic, 30 tisic? 35 tisic?
a teraz si tipnime kolko moze predat uspesne male auto? 85 tisic, 100 000? 200 000? myslim ze by pre mazdu bolo lepsie keby mazda 2 bola uspesna.... mazda 6 nie je a ani nebude taziskovy model .. takisto ako ani superb nei je taziskovy model skodovky... ale predstav si zeby miesto uspesnej octavie skodovka ponukala nejaku nepredajnu kusovku ako napr mazda 3.... to by asi skodovka take velke predaje v eu nemala .....
ale ako spravne pises.. europsky trh je len bokovka... automobilovy svet dnes zije v azii a amerike.... a my europania sa tu ideme zblaznit aky sme doleziti... pritom sme v autmobilovom svete v predajoch len do poctu pre mnohe automobilky
vedle jak ta jedle, obecně platí, že čím vyšší třída tím vyšší marže. Takže marže Škody na Superbu je vyšší než u Octy a ta má vyšší marži než Fabka a ta zase vyšší než Cigo. Je to tak rok, kdy zde byla čísla za VW, největší marže má Passat, pak Golf a nakonec Polo. Přestože se Passatů prodá méně než Golfů tak zisk na Passatech je v absolutních číslech o dost vyšší než na všech prodaných Golfech. Výjimkou jsou dnes prodělávající automobilky které rozdávají auta pod cenou (typicky třeba Frantíci). Takže tebou citovaný Superb je jednoznačně ziskový model (v absolutních číslech vydělává nejvíce Octa protože nemá o moc menší marže a má o dost vyšší prodeje).
Předně je třeba mít na očích celkový pokles. Tedy jistý úbytek registrací u Škody není nic neobvyklého. Přesto - čísla jsou pro Škodu dost drsná. Nicméně zasloužená :-!
Novým trendem Škody se zřejmě pomalu, ale jistě začíná stávat, že nový model na trh uvádí přesně v opačném gardu, než by se dalo očekávat. Novinka = mizerné prodeje. Ale s ohledem na nastavenou cenu - je se vůbec čemu divit? Podle mě ne. Octavia JE drahá a bohužel má pár černých kaněk...
Fabia a drastický pád? No na rovinu - není to mladice. Přesto podle mě z jejího podílu především ukrojil Rapid. Pro rodiny je Rapid v těch nejdůležitějších aspektech lepším rodinným vozem a zaostalost vůdči Fabii v detailech není nepřekonatelnou překážkou. Cena Rapidu už také začala být relativně akceptovatelná...
Tedy Rapid podle mě neoslovil nové zákazníky, jak by si Škoda možná přála. Naopak, ukrojil Octavii a Fabii. Škoda ale nejspíš nemusí být smutná, věřím tomu, že Rapid má vyšší marže než základní výbavy Octavie...
Co je třeba dál zdůraznit - úspěch luxusních značek. Dokonale kopíruje situaci na trhu. Nůžky ve společnosti jsou čím dál víc rozevřené a jak se říká - "někdo umí a jiný jen čumí". Zkrátka krystalizuje skupina obyvatelstva, která neví kde utrácet a naopak čím dál víc lidí žije z ruky do huby. A to je třeba vnímat. Jedna prodaná X5 totiž znamená pro společnost třeba 10 neprodaných Fabií. Tak to zkrátka je, peníze nejde vyčarovat a pokud někdo zbohatl, nutně je to na úkor někoho jiného.
Tedy úspěch? Neúspěch? Podle mě tragedie odrážející realitu. V krizi se luxusním výrobcům vždy daří a jak je vidět, bohužel to se právě děje. Renault to pomalu začíná mít za pár a prodejci to vědí - někteří už raději také podlehli kvalitě, které neodoláte... Vlastně nebýt Dacie, mohl by Renault rovnou mávat bílým praporem... Přitom v zahraničí to rozhodně není taková dráma. Jenže u nás zkrátka Hyundai jde tvrdě za úspěchem a jak vidno, daří se mu to víc než dobře...
presne tak... rapid berie zakaznikov aj fabii ale aj octavii ... co ale nie je nic necakane a nie je to ani zle.... skodovka s tym predsa musela ratat ;-)
k octavii - ano je draha, riadne draha... a je tam vidiet snahu po setreni ... miesto toho narastu dlzky a kufra by som radsej prijal mensiu ale solidnejsiu octaviu s menej nemeckym dizajnom... co uz... skodovka ma uz jednoznacne nemecky rukopis... posledna pekna skoda teda O2 je uz mrtva... velka skoda... tato nova chladna octavka s rukopisom starej audiny nema zdaleka charizmu krasnej O2......
Usadí? Golf měl raketový vzestup, naopak zezačátku jsou prodeje obvykle nadstandardní - spojeny se zaváděcími bonusy, mnoho zákazníků si počká právě na nový model... U Octavie ale tohle nefunguje. Důvod? Podle mě Rapid + cenově přestřelená Octavia (stejná píseň jako uvedení Rapidu...) :-!
Naopak bych řekl, že Škoda mívá nástup vlažný. Navíc u Octavie bude velkou část prodejů dělat kombi a to se ještě neprodává. Ostatně fakt, že ti auto dodají na podzim, když si teď půjdeš objednat nějakou z oblíbených firemních motorizací, mluví sám za sebe. Pokud vím, prodejci si u OIII stěžují právě na (ne)dostupnost. Není co registrovat.
Cena může být klidně vyšší, než jsou schopni dlouhodobě udržet, ale aktuálně jednoznačně převažuje poptávka. Bylo by zajímavé vidět, kolik OII se v těch číslech schovává. Podle mne sklady zejí prázdnotou, ale mohu se plést. Což je z pohledu automobilky dobře, byť to nemusí ve statistice dobře vypadat.
problém je tu jiný. více lidí zde píše, že Rapid ukrojil Octavii a Fabii. Jenže, pokud sečtu všechny tyto vozy, stejně je oproti loňsku pokles skoro 20%! (a za leden-březen meziročně je to přes 20%) A to je rozhodně potěšitelné pro Škodu být nemůže...
jestli se nepletu, je to pokles o cca 20% oproti loňský prodejům - a to odpovídá poklesu trhu. Jiné by bylo, kdyby to byl pokles podílu na trhu...
Jinak jistě, že ve Škodě asi z čísel nakřivo nejsou. Ale evidentně je to příliš netíží. Prodeje Rapidu zatím ohromující nejsou a ke zlevnění přistupují zatím poměrně vlažně. Přitom nepochybuji, že kdyby šly s cenou tak o 25 tis. níž, tak je to možná nejprodávanější Škoda v ČR...
Jo ale preci jen je leposi koukat na cely rok a tady je moznost max. na 1-3 mesice 2013, kdy trh klesl o cca 7,5% a Skoda o cca 21%. Jak jsem psal nize, je treba pockat tak na cerven
Octavia bude nepochybně globálně VELMI úspěšná. No a na její postavení na našem trhu vsázím, že ji předběhne Rapid (rozhodně) i Fabia (pravděpodobně) i Yeti (možná).
To je úplná blbost. Octavia zůstane nejprodávanějším modelem značky i u nás, ale nebude mít takový náskok. Teďka padá rychleji i kvůli nedobré ekonomické situaci celého našeho státu i většiny občanů (další věcí je konkurence ve podobě Rapidu atd.)
Co se týče ekonomiky, tak je zajímavé pozorovat kolerace mezi tím, co následovalo po Wall Street Crash a jaký měl New Deal význam pro ekonomiku....jsem zvědav, jak přesně opačný postup bude v dneší Evropě fungovat. Ale to je na širský diskuzi.
Teďka padá rychleji i kvůli nedobré ekonomické situaci celého našeho státu i většiny občanů - naprostý souhlas.
Jenže ona se ta situace nemá jak zlepšit, o čemž píšeš sám... Takže nevím, jak by se měla Octavia vrátit, když prostě podmínky trhu to nedovolí. Ale je to jen můj názor, klidně se mohu plést. Nejsem Klaus, který rozumí jaderné elektrárně, ekonomice i ekologii >:-[];-)
ja si kua nemam co rovna. VY tu pisete, ze za propad muze Rapid protoze prevzal prodeje Octavie Fabie. a to jsem taky psravne tedy porovnal. I tak to neni pravda, Rapid nic nedotahl, i tak ma skoda propad stejny jako je celkovy trh. A protoze cely trh neni to same jako prodej skody, jiste neni pozitivni, ze skoda je na urovni celeho prumeru celeho trhu... Tedy pro ty pomalejsi, nekdo byl lepsi nekdo i hosri, ale rozhodne skoda tim apdem nepatri mezi pramianty trhu, kdyz je presne v prumeru... Jinak skoda oproti lonsku neprodal ania vice Jetyjů, vice Suprbů ani neprodala vice růmstrů... tedy si stojim az tim, ez pro skodu toto nejsou povzbudiva cisla, pokud jsem presne na hranici celkoveho trhu... PS skoda tezko klesla v breznu o 16,18%, ty tri prvne jmenovane vozy o kterych se tu mluvilo jsou rozhodne pokles vetsi nez 16%... (brezen 2013 2652ks, brezen 2012 3302ks = pokles o 19,68 pocitano stejnou metodikou jako je tabulka auto.cz... ta bere rok 2012 jako 100% a rozdil mezi roky staci podelit 33,02 aby vam vyslo procento poklesu... pokud vam cisl anesedi, ej cela tabulka hovadina, ale podle auto.cz a ne mne....)
Je treba pockat tak na cerven, zari a pak resit uspech, neuspech nove Octavie. Jsem zvedav jak se vyporada s Rapidem.
Jinak Fabie, Yeti uz jsou mimo. Letos uz mely byt nove modely.
Předně je nesmysl řešit úspěšnost modelu v současném stavu české ekonomiky. Lidi teď nemají prachy na velké utrácení a vyhlídky nejsou nikterak růžové. Prodeje budou váznout či klesat i v následujícím období.
Fabie je už důchodce, nová bude příští rok. Yeti je ale mladík, auto je tu od r 2009 což jsou nějaké 3 roky a letos bude jen FL, tedy v tomto případě jsi mimo. ;-)
Nemyslel jsem ze je dlouho na trhu, ale designove je zastaralej, na urovni Fabie. Nevim jestli tomu facelift pomuze ;-) V tyhle tezky dobe je treba kupce nalakat na neco noveho a Yeti vypada ze uz tu je 10 let ;-)
lidé TEĎ nemají? No kdyby jen teď... Ono je spíš problém, že penížky už ani nebudou, protože si je rozkradlo pár "úspěšných"...(fyzických a právnických osob).
Tohle mylšení našich spoluobčanů mě opravdu udivuje. Asi si neuvědomují, že je to kontraproduktivní. Ach jo...celá společnost je po 40 letech zníčená (teď mluvím i o těch, které myslíte Vy).
mě neudivuje. Zavřou se do svých luxusních plechovek a jsou přesvědčeni, že vše je OK. Není, ale to nikdy nepochopí. Jejich hledisko - neumíš vydělávat (vyhnu se expresivnímu "krást"), pak zhyň v chudobě... Ale to nemá smysl řešit, tak to zkrátka je... Bohužel za peníze si dnes koupíš prakticky vše z povrchních lidských hodnot, což primitivnímu jedinci zkrátka stačí ke spokojenosti ;-\
Re: Rendlík opět zaznamenal rekordní pokles prodejů!
ada >:D to je radosti .. boze ved cesky trh nie je spasitel renaultu
znacke reanult sa vo svete dari a je ziskova ... nejakych par stoviek auto co v cechach klesne je uplne smiesne z hladiska jej uspechu a ziskovosti vo svete ;-)
Veškeré prodeje jsou už na periskop.cz (pro ty co nechtějí čekat než to tady postupně po třídách rozkryjí). Mne osobně ale zajímá především toto: [odkaz]
Cx-5 71
6 31
3 28
Cx-7 8
5 6
2 2
Nezařazeno 1
celkem Mazda 147
Hlavně je skvělé, že nová šestka více než zdvojnásobila, CX-5 se stále drží vysoko a i dosluhující trojka nabírá na obrátkách :-) (14=>22=>28, proti tomu Mazda6: 9=>15=>31) .
mazda akosi je stale mimo.... CX5 je fajn.. teraz este prist s nejakou normalnou mazdou 2 ... kde vojdu aj 4 ludia a odnesu si prislusnu batozinu a este to chce neajku peknu 3ku nie takuto zabu s usmevom ako stare pezoty.... s motorovou 1,6tkou kdesi konstrukcne 10 rokov zastaralu bez vykonu..... a mazda5? tu novy carens roznesie bez problemov
mazda 6 a mazda CX5 su konecne na spravnej ceste .... velka skoda pre mazdu ze bohuzial taziskove modely by mali byt mazda 2 a mazda 3 a tym sa nedari a su uplne mimo..... z mazdy 6 besseller nebude a CX5 tiez nespravi ziasden zazrak....
jenže můžou být 1000x pěkné, dokud se nenaučí dělat antikorozní ochranu a vůbec spodek vozu tak, aby nebyl náchylný ke korozi, tak mají smůlu. Jestli něco na autě nesnáším, je koroze, ta dokáže prostě pěkné auto poslat na smrt :-! A když jsem viděl, jak má M6 udělané podběhy... Ne opravdu ne. A co naplat, že jinak mi přišla skvělá!