Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2013: Pořadí modelů a značek

Diskuze (129)
Registrace nových aut v březnu klesly o 19 %, v minusu je osm z deseti nejprodávanějších značek.

Březen byl ve znamení poklesu. Trend jasně nastavila Octavia, která meziročně vykazuje -45 %, a Fabia s -30 %. Dvouciferný procentní pokles vykazuje i většina dalších žádaných modelů. Výjimek je jen pár, především Volkswagen Golf, Hyundai i20 a na nižších pozicích dále Seat Ibiza a Suzuki SX4.

Úspěch Golfu zaručil Volkswagenu čelní příčku mezi modely zahraničních značek, sklonit se tentokrát musel i Hyundai i30 a Kia Cee’d, ostatní modely nižší střední třídy dosáhly násobně nižších počtů registrací.

Citroën C4 a Peugeot 308 patří k těm nemnoha modelů, které v březnu vykázaly meziroční nárůst. Oběma francouzským značkám se tak vyplácí agresivní cenová politika – oba zmiňované modely patří ve svém segmentu k nejvýhodnějším nabídkám a prodejně překonávají i novinky C-Elysée a 301.

Registrace na českém trhu v březnu 2013 - pořadí modelů
-Období3 / 20133 / 2012změna1-3 / 20131-3 / 2012změna
Poř.Typ[ks][ks][%][ks][ks][%]
1Škoda OCTAVIA11492081-44,79%38036481-41,32%
2Škoda FABIA8491221-30,47%23423359-30,28%
3Škoda RAPID6540-14230-
4Volkswagen GOLF48336034,17%121486340,67%
5Škoda CITIGO373113230,09%72646954,80%
6Hyundai i203583550,85%884950-6,95%
7Hyundai ix20353383-7,83%8538530,00%
8Hyundai i30342547-37,48%9501068-11,05%
9Škoda SUPERB294439-33,03%8451046-19,22%
10Škoda YETI264423-37,59%7101061-33,08%
11Škoda ROOMSTER254272-6,62%663769-13,78%
12Kia CEE´D244289-15,57%672719-6,54%
13Ford FIESTA237296-19,93%68959915,03%
14Volkswagen POLO217258-15,89%65458911,04%
15Volkswagen PASSAT210252-16,67%6766346,62%
16Hyundai ix35208221-5,88%488539-9,46%
17SEAT IBIZA1741664,82%40735215,63%
18Opel ASTRA169185-8,65%3453362,68%
19Suzuki SX41641593,14%348365-4,66%
20Peugeot 30816111638,79%366429-14,69%
21Volkswagen TIGUAN137202-32,18%411460-10,65%
22Kia SPORTAGE134172-22,09%355366-3,01%
23Citroën C413110920,18%2672612,30%
24Fiat 500L1310-2020-
25Nissan QASHQAI128379-66,23%416834-50,12%
-ostatní modely60028066-25,59%1574418187-13,43%
-CELKEM1382017064-19,01%3645341589-12,35%

Pořadí značek vede Škoda, na druhé místo se vrátil Hyundai. Loňským číslům se ale nepřiblížil a náskok před třetím Volkswagenem je těsný. Čtvrtý Ford meziročně klesl na polovinu, výpadek Fusionu se zatím nedaří vykrývat.

Rozpaky jistě panují u Renaultu. V březnu je výsledkem deváté místo a pokles o 65 %, nejprodávanější modely (Mégane a Thalia) se jen těsně přehouply přes stovku kusů, Cliu se před zahájením prodeje kombi příliš nedařilo. Naopak spokojenost jistě vládne u Peugeotu. Agresivní cenová politika se vyplácí, spolu s Toyotou je lev jedinou značkou z top 10, která si meziročně polepšila.

Registrace na českém trhu v březnu 2012 - pořadí značek
-Období3 / 20133 / 2012změna1-3 / 20131-3 / 2012změna
Poř.Značka[ks][ks][%][ks][ks][%]
1ŠKODA38494592-16,18%1055813300-20,62%
2HYUNDAI14081729-18,57%35813900-8,18%
3VOLKSWAGEN13821497-7,68%386436585,63%
4FORD6921532-54,83%18543157-41,27%
5PEUGEOT5915468,24%16471804-8,70%
6KIA536829-35,34%14181993-28,85%
7CITROËN509533-4,50%1558134415,92%
8OPEL459505-9,11%896897-0,11%
9RENAULT4281223-65,00%15142909-47,95%
10TOYOTA3893598,36%8841023-13,59%
11DACIA3683369,52%9331012-7,81%
12BMW36827235,29%776927-16,29%
13AUDI3313058,52%775869-10,82%
14SEAT32725030,80%74655235,14%
15FIAT2812656,04%69656223,84%
-ostatní značky19022291-16,98%8585562252,70%
-CELKEM1382017064-19,01%4028543529-7,45%

Česko: Výroba automobilů v prvním čtvrtletí roku klesla

Diskuze (129)
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2013 18:05
Re: Drsná realita
mě neudivuje. Zavřou se do svých luxusních plechovek a jsou přesvědčeni, že vše je OK. Není, ale to nikdy nepochopí. Jejich hledisko - neumíš vydělávat (vyhnu se expresivnímu "krást"), pak zhyň v chudobě... Ale to nemá smysl řešit, tak to zkrátka je... Bohužel za peníze si dnes koupíš prakticky vše z povrchních lidských hodnot, což primitivnímu jedinci zkrátka stačí ke spokojenosti ;-\
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2013 17:54
Re: Drsná realita
sám si protiřečíš.

Teďka padá rychleji i kvůli nedobré ekonomické situaci celého našeho státu i většiny občanů - naprostý souhlas.

Jenže ona se ta situace nemá jak zlepšit, o čemž píšeš sám... Takže nevím, jak by se měla Octavia vrátit, když prostě podmínky trhu to nedovolí. Ale je to jen můj názor, klidně se mohu plést. Nejsem Klaus, který rozumí jaderné elektrárně, ekonomice i ekologii >:-[] ;-)
Avatar - Jaros71
12. 4. 2013 09:09
Re: oplíčku, zlatíčko jeď jeď
Mazdy jsou pěkné a dobré auta..
Mají problém v konfiguraci..japonci! :no:
Do evropského auta si dáš mlhovky a šíbr klidně do základu..za pár desítek tisíc.. :yes:
U japonce musíš jít do TOP verze dražší o 100tis. a někdy i víc..!! :no:
Tak malý prodej je důsledek.. :-!
11. 4. 2013 22:35
Re: Drsná realita
Tohle mylšení našich spoluobčanů mě opravdu udivuje. Asi si neuvědomují, že je to kontraproduktivní. Ach jo...celá společnost je po 40 letech zníčená (teď mluvím i o těch, které myslíte Vy).
11. 4. 2013 22:32
Re: Drsná realita
To je úplná blbost. Octavia zůstane nejprodávanějším modelem značky i u nás, ale nebude mít takový náskok. Teďka padá rychleji i kvůli nedobré ekonomické situaci celého našeho státu i většiny občanů (další věcí je konkurence ve podobě Rapidu atd.)
Co se týče ekonomiky, tak je zajímavé pozorovat kolerace mezi tím, co následovalo po Wall Street Crash a jaký měl New Deal význam pro ekonomiku....jsem zvědav, jak přesně opačný postup bude v dneší Evropě fungovat. Ale to je na širský diskuzi.