Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVolvo S80 1,6D DRIVe: Šestnáctistovka v největším Volvu stojí 889 tisíc Kč
82 komentářů
euro89
tohle už mi připadá jako extrém i pro hodně velký socky a "držgrešle"... ten, kdo chce šetřit každou kapku ropy si stejně nekoupí auto vyšší střední třídy, ale nějakou fóbii Green Line nebo podobný pseudoauto... myslim, že najít pro tohle auto zákazníky bude pro Volvo velký problém i v době finanční krize... :no: :-!
SOUHLASím - vzhledem k tomu že tento MOT(O)ůRek docela ZNÁM, tak vím že Volvo S80 sice "utahne", ale jinak tuto kombinaci považuji za "bubost" (zato 6ti válce 2.7 a 3.0 HDi by vozu "slušely" ... a DÁVNO tam měl(y) být - si myslím já) 😉
Nevim proc sem porad tahate HDi, tohle TDCi 1.6 Ford, Mazda, Volvo je vyvoj i vyroba u Fordu v UK. Tak ze to neni to same co mate u PSA.
Milý Deadlift(e), NEměli bychom my se "vsadit"? 😉
PS: Ale v tom že se tenhle motůrek vyrábí na VÍCE místech - v tom máte pravdu (ale je to samozřejmě ZCELA identický motor - a NENí to ani žádné "tajemství" - i když dealera Ford jsem slyšela "vysvětlovat" jak strašně "jiný" je vůz a naftový motor v modelu KA - oproti Fiat 500 ... 😄
PPS: Všechny motory od 1.4 HDi po V6 3.0 HDi jsou původní konstrukce PSA a dokonce i V8 3.6 v Range Rover je "jen" odvozenina (přidané 2 válce) motoru V6 2.7 (ostatně TO že se kdysi nějaký manager v PSA "správně" rozhodl INVESTOVAT do systému common rail myslím finančně docela HODNĚ pomáhá 😉
Mimochodem, mohu se zeptat - Na základě ČEHO si myslíte, že jde o "jiné" motory?
Pěkný den 😄
PS: Ale v tom že se tenhle motůrek vyrábí na VÍCE místech - v tom máte pravdu (ale je to samozřejmě ZCELA identický motor - a NENí to ani žádné "tajemství" - i když dealera Ford jsem slyšela "vysvětlovat" jak strašně "jiný" je vůz a naftový motor v modelu KA - oproti Fiat 500 ... 😄
PPS: Všechny motory od 1.4 HDi po V6 3.0 HDi jsou původní konstrukce PSA a dokonce i V8 3.6 v Range Rover je "jen" odvozenina (přidané 2 válce) motoru V6 2.7 (ostatně TO že se kdysi nějaký manager v PSA "správně" rozhodl INVESTOVAT do systému common rail myslím finančně docela HODNĚ pomáhá 😉
Mimochodem, mohu se zeptat - Na základě ČEHO si myslíte, že jde o "jiné" motory?
Pěkný den 😄
Developed and manufactured at Ford's Dagenham Diesel Centre 2009😒br />
Dagenham's Tiger engine (1.4 & 1.6) (o kterem mluvime) is used by Ford, Mazda and Volvo.
Lion engine (2.7, 3.0 V6 & 3.6 V😄 is used by Jaguar, Land Rover, Peugeot and Citroen.
Dagenham's Lynx engine (1.😄 Focus, and is adaptable for marine use.
The Puma engine (2.0, 2.2 & 2.4) is used by Jaguar, Land Rover and in commercial vehicles from Ford, Peugeot Citroën and Fiat.
Narazim ze se snazite zjednodusovat ze vsechny soucasne motory puvodem z joint venture Ford/PSA jsou pres kopirak to same, zcela identicke, tak to neni, a ta 1,6 je dobry priklad, spolecny vyvoj Ford/PSA 1,6 zacal v roce 2001 (at jsem fer, u te 1,6 pod vedenim PSA) a je otazkou kdy byl nebo nebyl konec spolecneho vyvoje 1,6 nebo jak presne probihal, ale posledni faze joint venture zacala v roce 2005 s 2,2 pod vedenim Fordu, proste dnes mame uz 2009, nebo snad PSA ma verzi motoru 1,6 TDCi z Fiesty Econetic? Nemyslim.
Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic, 98 g/km
Peugeot 207 HDI 70, 112g/km
Citroen C2 1.4 HDI L, 113g/km
Zajimave cteni, mrknete na ty vase "PSA" V-6, ty V-6 jsou Ford Phase 3. To same ta 2.2 je v joint venture Phase 4 vyvinuta Fordem v Dagenhamu. 😉
[odkaz]
[odkaz]
K tomu Ka, motory Fiatu v KA rozhodne stejny priklad jako motory Ford/PSA nejsou, u Ka se jedna uz o vyvinute motory.
PS:Ja bych zase rad slysel jak bude prodejce Fiatu "vysvetlovat" jak strasne "stejny" je podvozek v modelu KA - oproti Fiat 500. 😉
Hezky vecer.
Dagenham's Tiger engine (1.4 & 1.6) (o kterem mluvime) is used by Ford, Mazda and Volvo.
Lion engine (2.7, 3.0 V6 & 3.6 V😄 is used by Jaguar, Land Rover, Peugeot and Citroen.
Dagenham's Lynx engine (1.😄 Focus, and is adaptable for marine use.
The Puma engine (2.0, 2.2 & 2.4) is used by Jaguar, Land Rover and in commercial vehicles from Ford, Peugeot Citroën and Fiat.
Narazim ze se snazite zjednodusovat ze vsechny soucasne motory puvodem z joint venture Ford/PSA jsou pres kopirak to same, zcela identicke, tak to neni, a ta 1,6 je dobry priklad, spolecny vyvoj Ford/PSA 1,6 zacal v roce 2001 (at jsem fer, u te 1,6 pod vedenim PSA) a je otazkou kdy byl nebo nebyl konec spolecneho vyvoje 1,6 nebo jak presne probihal, ale posledni faze joint venture zacala v roce 2005 s 2,2 pod vedenim Fordu, proste dnes mame uz 2009, nebo snad PSA ma verzi motoru 1,6 TDCi z Fiesty Econetic? Nemyslim.
Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic, 98 g/km
Peugeot 207 HDI 70, 112g/km
Citroen C2 1.4 HDI L, 113g/km
Zajimave cteni, mrknete na ty vase "PSA" V-6, ty V-6 jsou Ford Phase 3. To same ta 2.2 je v joint venture Phase 4 vyvinuta Fordem v Dagenhamu. 😉
[odkaz]
[odkaz]
K tomu Ka, motory Fiatu v KA rozhodne stejny priklad jako motory Ford/PSA nejsou, u Ka se jedna uz o vyvinute motory.
PS:Ja bych zase rad slysel jak bude prodejce Fiatu "vysvetlovat" jak strasne "stejny" je podvozek v modelu KA - oproti Fiat 500. 😉
Hezky vecer.
K tomu PS: On samozřejmě JE stejný (byť ta příčka co je verzích Ka "navíc" jistě "prospěje" - to v těch motorech je MENŠí rozdíl 😉
Abych byla KONKRÉTNí, ty motory samozřejmě JSOU stejné, díky jinému nastavení převodů a možná malinko jinému software motoru v nich mohou být drobné odlišnosti, to ale NIC NEmění na tom, že jde stále o JEDNY a tytéž motory (stejně tak benzínový 1.6 v PSA a bmw jsou stejné a připravují se další společné BENZÍNové jednotky), ten 2.2 je původní PSA někdy z přelomu tisícetí(držitel několika titulů Engine of the Year), dnes s dvěma turby u Ford a Land Rover a Mitsubishi s jedním (a v mondeo je "popohnán" na vyšší výkon než v C5 či C6, spíše "z taktických" důvodů aby "nekonkuroval" tomu 2.7).
PS: Jestli správně chápu váš "pohled" na věc - Ford(ovy) naftové motory byly "zklamáním" a proto vstoupil do kooperace s PSA jež tou dobou - zhruba poslední roky minulého tisíciletí - nabízelo 2.0 (80 kW) a 2.2 HDi (98 kW)(a i bez Ford připravovalo 1.4/1.6 HDi - jde o stejný motor, jen se zvětšeným vrtáním i zdvihem - blok motoru je stejný) a tak nějak "během" těch pár let PSA vývoj najednou prudce "uvadl", zatímco u Ford prudce "stoupl"? TAKhle nějak to "vidíte"? 😉
Říkám to trochu "s nadsázkou", ale tak nějak to na mne působí..
Ostatně než se tyto motory "rozšířily" do dalších značek vyráběly se (1.6, 2.0 i 2.2 v Trémery ve Francii; ostatně to že je vždy a ve všech materiálech - i těch "fordích" uváděn NEJPRVE název HDi a až pak TDCi - to asi NEbude "ze zdvořilosti", nebo? ,-)
Jinak u Ka/Fiat 500 - to snad ani rozebírat NEmusíme, Ford Ka je prostě "jen" na lince u Fiat vyráběný model pro Ford (s jednou maličkou modifikací) - technika i motory jsou pochopitelně Fiat
Myslím že u nově konstruovaných BENZÍNových motorů (zatím je v prodeji jen pár verzí 1.6) ze spolupráce s bmw je to spíše OPAČNĚ - zatímco u naftových motorů jde "spíše" o know-how PSA, u benzínových spíše o techniku bmw - kde si bmw "zlevněje" spoluprací s PSA a tím že se tam motory i vyrábí výrobu "nižších" pohoných jednotek pro Mini a budoucí motor(y) pro "příští" bmw 1
Hezký večer
Abych byla KONKRÉTNí, ty motory samozřejmě JSOU stejné, díky jinému nastavení převodů a možná malinko jinému software motoru v nich mohou být drobné odlišnosti, to ale NIC NEmění na tom, že jde stále o JEDNY a tytéž motory (stejně tak benzínový 1.6 v PSA a bmw jsou stejné a připravují se další společné BENZÍNové jednotky), ten 2.2 je původní PSA někdy z přelomu tisícetí(držitel několika titulů Engine of the Year), dnes s dvěma turby u Ford a Land Rover a Mitsubishi s jedním (a v mondeo je "popohnán" na vyšší výkon než v C5 či C6, spíše "z taktických" důvodů aby "nekonkuroval" tomu 2.7).
PS: Jestli správně chápu váš "pohled" na věc - Ford(ovy) naftové motory byly "zklamáním" a proto vstoupil do kooperace s PSA jež tou dobou - zhruba poslední roky minulého tisíciletí - nabízelo 2.0 (80 kW) a 2.2 HDi (98 kW)(a i bez Ford připravovalo 1.4/1.6 HDi - jde o stejný motor, jen se zvětšeným vrtáním i zdvihem - blok motoru je stejný) a tak nějak "během" těch pár let PSA vývoj najednou prudce "uvadl", zatímco u Ford prudce "stoupl"? TAKhle nějak to "vidíte"? 😉
Říkám to trochu "s nadsázkou", ale tak nějak to na mne působí..
Ostatně než se tyto motory "rozšířily" do dalších značek vyráběly se (1.6, 2.0 i 2.2 v Trémery ve Francii; ostatně to že je vždy a ve všech materiálech - i těch "fordích" uváděn NEJPRVE název HDi a až pak TDCi - to asi NEbude "ze zdvořilosti", nebo? ,-)
Jinak u Ka/Fiat 500 - to snad ani rozebírat NEmusíme, Ford Ka je prostě "jen" na lince u Fiat vyráběný model pro Ford (s jednou maličkou modifikací) - technika i motory jsou pochopitelně Fiat
Myslím že u nově konstruovaných BENZÍNových motorů (zatím je v prodeji jen pár verzí 1.6) ze spolupráce s bmw je to spíše OPAČNĚ - zatímco u naftových motorů jde "spíše" o know-how PSA, u benzínových spíše o techniku bmw - kde si bmw "zlevněje" spoluprací s PSA a tím že se tam motory i vyrábí výrobu "nižších" pohoných jednotek pro Mini a budoucí motor(y) pro "příští" bmw 1
Hezký večer
kuko
Dáma a pánové, zase tady srší oheň a síra na tenhle krok Volva. Nikdo z nás by si tuhle podmotorovanou težkou bestii nekoupil, všichni z nás bychom přivedli majitele téhle kreatury k slzám klidně i s Liško v HTP :-!
Přesto věřím, že ve vedení Volva nesedí úplní pitomci, a asi si nechali udělat před tímhle rozhodnutím průzkum trhu, ekonomickou analýzu a pod. Ano, je možnost, že jim to nevyjde, ale spíš bych si vsadil na to že ano.
Proč? Tady je pár důvodů, které za tímto modelem vidím já😒br />
1. emise - stejně jako funguje downsizing u benziňaků, podobně je to u chrochtáků. Narvat co nejmenší motor s co největším krouťákm do co největšího auta. To že se zatím u nás na ekologii nehraje je fajn, ale výšky pojistnéh👋daní/poplatky za vjezd do centra v mnoha zemí a městech na západě snadno přesvědčí nejednoho zastánce třílitrových šestiválců
:-!
2. pro provozovatele, jezdícího především město (smluvní přeprava, luxusnější taxi, firemní flotila pro vedení) je to taky víc než dostačující + získáva bonus v podobě bodu 1.)
3. cena - sice odstup mezi 1.6 a 2.0 u menších modelů (nevím jak u S80) není nijak dramatický, pro někoho, v kombinaci s bodem 1.) může být zajímavý
Je to psychologie - prostě bude chvíli trvat, než si zvyknem na 1.6 v S80, na 1.2TSI v GURU a pod. Superb s 1.4TSI už skoro nikomu nevadí :-!
A hlavně - tohle není jediná motorizace. Výběr i mezi chrochtáky je u S80 víc než slušný. Integrace tohoto motoru asi nebude finančně extra náročná, a tak i když prodejní rekordy s tím trhat nebudou, myslím, že nabídnou velice dobrou alternativu pro další okruh zákazníků.
Jinak bych pro S80 bral samozřejmě jedině benzinovou V8 >😒]
Přesto věřím, že ve vedení Volva nesedí úplní pitomci, a asi si nechali udělat před tímhle rozhodnutím průzkum trhu, ekonomickou analýzu a pod. Ano, je možnost, že jim to nevyjde, ale spíš bych si vsadil na to že ano.
Proč? Tady je pár důvodů, které za tímto modelem vidím já😒br />
1. emise - stejně jako funguje downsizing u benziňaků, podobně je to u chrochtáků. Narvat co nejmenší motor s co největším krouťákm do co největšího auta. To že se zatím u nás na ekologii nehraje je fajn, ale výšky pojistnéh👋daní/poplatky za vjezd do centra v mnoha zemí a městech na západě snadno přesvědčí nejednoho zastánce třílitrových šestiválců
:-!
2. pro provozovatele, jezdícího především město (smluvní přeprava, luxusnější taxi, firemní flotila pro vedení) je to taky víc než dostačující + získáva bonus v podobě bodu 1.)
3. cena - sice odstup mezi 1.6 a 2.0 u menších modelů (nevím jak u S80) není nijak dramatický, pro někoho, v kombinaci s bodem 1.) může být zajímavý
Je to psychologie - prostě bude chvíli trvat, než si zvyknem na 1.6 v S80, na 1.2TSI v GURU a pod. Superb s 1.4TSI už skoro nikomu nevadí :-!
A hlavně - tohle není jediná motorizace. Výběr i mezi chrochtáky je u S80 víc než slušný. Integrace tohoto motoru asi nebude finančně extra náročná, a tak i když prodejní rekordy s tím trhat nebudou, myslím, že nabídnou velice dobrou alternativu pro další okruh zákazníků.
Jinak bych pro S80 bral samozřejmě jedině benzinovou V8 >😒]
OSM je MOC pěkné číslo (u počtu válců OBZVLÁŠTĚ :yes: 😉 )
Pěkný den 😄
Pěkný den 😄
Kylie nic proti Tobě u Tvých příspěvků se často nasměju, ale musíš text neustále prokládat capslockem? Je to hrůza...
Já to NEmyslím nějak "zle" - mně se to tak prostě jen "líbí" a trochu tím ZDŮRAZŇUJi to "důležitější" a trochu v tom je odkaz na hudbu co zrovna poslouchám a ... a mohu-li DOPORUČiT, na větším display(i) to (vůbec) NEvadí 😉
Pěkný den 😄
Pěkný den 😄
Je asi jedno na jak velkém displeji to člověk čte, ale mě to jaksi ruší... Jinak nic proti samozřejmě
1) Máte PRAVDU (ale zkusím ZŮSTATAT "zastánkyní třílitrových 6tiválců 😉 )
2) (jakžtakž) souhlasím
3) hmm, bavíme se o voze teoreticky vyšší střední třídy (i když dnes v porovnání s Ford Mondeo či Citroën C5 "ne zcela" plnohodnotným), takže ... kdyby alespoň počkali na VÝKONNĚJŠí verzi té 1.6ky, která má být ... příští rok?¨
S tím superb 1.4 atd. máte PRAVDU, ale já jsem holt asi "psychologicky" NEpřízpůsobivá 😉
V8 je ta SPRÁVNÁ kombinace písmenek a čísel, ale myslím že v nouzi "postačí" benzínový R6 a dokonce i 2.5T 😉
Pěkný den 😄
2) (jakžtakž) souhlasím
3) hmm, bavíme se o voze teoreticky vyšší střední třídy (i když dnes v porovnání s Ford Mondeo či Citroën C5 "ne zcela" plnohodnotným), takže ... kdyby alespoň počkali na VÝKONNĚJŠí verzi té 1.6ky, která má být ... příští rok?¨
S tím superb 1.4 atd. máte PRAVDU, ale já jsem holt asi "psychologicky" NEpřízpůsobivá 😉
V8 je ta SPRÁVNÁ kombinace písmenek a čísel, ale myslím že v nouzi "postačí" benzínový R6 a dokonce i 2.5T 😉
Pěkný den 😄
ano, benzinové turba umí u obou švédských výrobců moc hezké. Tchán měl Volvo 850 2.4T tuším (T5 byla vrcholná motorizace, jestli se nepletu) a jelo to krásně. Když tomu šlápl na krk, jenom zasvištělo turbo, pak mě zatlačilo do sedačky a jakoby z dálky dolehl zvuk vytočeného motoru :yes😒br />
Ano, psychologicky to pro konzervativní zákazníky bude asi problém, myslím tyhle maloobjemové motory ve velkých kárách. Musíme si ale uvědomit, že oni je tam nedávají kvůli "starým" zákazníkům (pro ty mají právě 5 válce nebo V😄, ale právě proto, aby nalákali nějaké "nové". Všechny prémiové značky se v posledních letech snaží získat nové zákazníky právě v nižších cenových hladinách, takže nabízejí "social" modely. A myslím, že se jim tahle strategie vyplácí. Doplácí na to ale mainstreamový výrobci - ceny vrcholných mainstreamových modelů (trěba Mondeo 2.5T, nebo C5 V6) se totiž značně překrývají se základními motorizacemi prémií (které musíme uznat jsou víc než slušné) a kdo odolá mít Bawo za cenu Citroena? To že Bawo bude holátko v základu a Citroen s výbavou delší než projev Fidela Castra už nikoho nebude zajímat...
Proto podle mně i ústup mainstreamových výrobců třeba z vyšší střední - 10 let dozadu tam bylo Scorpio, Omega, pak Signum, VelSatis, 607 a teď prázdno po pěšině ;-\
Ano, psychologicky to pro konzervativní zákazníky bude asi problém, myslím tyhle maloobjemové motory ve velkých kárách. Musíme si ale uvědomit, že oni je tam nedávají kvůli "starým" zákazníkům (pro ty mají právě 5 válce nebo V😄, ale právě proto, aby nalákali nějaké "nové". Všechny prémiové značky se v posledních letech snaží získat nové zákazníky právě v nižších cenových hladinách, takže nabízejí "social" modely. A myslím, že se jim tahle strategie vyplácí. Doplácí na to ale mainstreamový výrobci - ceny vrcholných mainstreamových modelů (trěba Mondeo 2.5T, nebo C5 V6) se totiž značně překrývají se základními motorizacemi prémií (které musíme uznat jsou víc než slušné) a kdo odolá mít Bawo za cenu Citroena? To že Bawo bude holátko v základu a Citroen s výbavou delší než projev Fidela Castra už nikoho nebude zajímat...
Proto podle mně i ústup mainstreamových výrobců třeba z vyšší střední - 10 let dozadu tam bylo Scorpio, Omega, pak Signum, VelSatis, 607 a teď prázdno po pěšině ;-\
Máte (zase) PRAVDU! 😄
Ale mně to koupit si (jako)prémii "holou" jak ... navíc skoro BEZ výbavy zas tak NE"vzrušuje" ... já prostě raději toho Fidela .. (tedy NE to "pravého"! - myslela jsem tu "top" výbavu 😉 ) - navíc i když nějaký "prémiový" 4váleček opravdu "čilý" jedna radost (třeba 23d od bmw) - s něčím jako V6 2.7 HDi se "žije" přeci jen "pohodověji" (a nějaká "číslíčka" zrychlení či spotřeby vás prostě NEzajímají - výkon a reálné provozní vlastnosti se dají označit za "dostatečné" 😄
Prostě ani sebePRÉMIOVĚJŠí logo ze 4válce NEudělá 6ti-válec, naturbováním/výkonem jistě ano - "provozem" (zvukem) jistě ne ... já dnes prostě raději ten "nadřazený" klid ...
PS: A to že "mizí" vozy jako Omega, Scorpio, VelSatis apod je - dle mne - prostě škoda (kdysi jsem maličko jezdila ve Scorpio V6 2.9) - "pocit" z řízení/z jízdy takovými vozy je ZCELA jiný, než ...
PPS: Třeba Citroën DS5 přinese "oživení" a zase se najdou kupci takových vozů (kteří "ocení" to čím byly/jsou tyto konstrukce/koncepce "jiné" ... i když to je asi jen mé "zbožné přání" - trend je spíše OBRÁCENÝ ;-\
NEvadí, snad se bude vyrábět vždy alespoň nějaký model PRO MNE (současná Exclusive V6 verze Citroën C5 je pro mne "pojetím" jako dělaná a budoucí DS5 asi zřejmě snad také, takže - řekněme že pro příští 2 auta mám "vyřešeno" 😉
Pěkný den 😄
Ale mně to koupit si (jako)prémii "holou" jak ... navíc skoro BEZ výbavy zas tak NE"vzrušuje" ... já prostě raději toho Fidela .. (tedy NE to "pravého"! - myslela jsem tu "top" výbavu 😉 ) - navíc i když nějaký "prémiový" 4váleček opravdu "čilý" jedna radost (třeba 23d od bmw) - s něčím jako V6 2.7 HDi se "žije" přeci jen "pohodověji" (a nějaká "číslíčka" zrychlení či spotřeby vás prostě NEzajímají - výkon a reálné provozní vlastnosti se dají označit za "dostatečné" 😄
Prostě ani sebePRÉMIOVĚJŠí logo ze 4válce NEudělá 6ti-válec, naturbováním/výkonem jistě ano - "provozem" (zvukem) jistě ne ... já dnes prostě raději ten "nadřazený" klid ...
PS: A to že "mizí" vozy jako Omega, Scorpio, VelSatis apod je - dle mne - prostě škoda (kdysi jsem maličko jezdila ve Scorpio V6 2.9) - "pocit" z řízení/z jízdy takovými vozy je ZCELA jiný, než ...
PPS: Třeba Citroën DS5 přinese "oživení" a zase se najdou kupci takových vozů (kteří "ocení" to čím byly/jsou tyto konstrukce/koncepce "jiné" ... i když to je asi jen mé "zbožné přání" - trend je spíše OBRÁCENÝ ;-\
NEvadí, snad se bude vyrábět vždy alespoň nějaký model PRO MNE (současná Exclusive V6 verze Citroën C5 je pro mne "pojetím" jako dělaná a budoucí DS5 asi zřejmě snad také, takže - řekněme že pro příští 2 auta mám "vyřešeno" 😉
Pěkný den 😄
ano, je to vždy v první řadě o penězích. Množina lidí kupujících v ČR nové auto kolem milionu není zas tak velká, takže V6 modely mainstreamových výrobců se tada vždy budou prodávat v pár kusech.
Krom toho hraje roli image. Osobně mít volbu mezi C5 V6 a základním 3-er nebo A4 neváhám, beru Citrona. Ale třeba C-klasse je tak nádherná, že bych jí v základu před nabušenou C5 upřednostnil.
Na(ne)štěstí podobná dilemata nemusím řešit >😒]
Jízda s V6 je skutečně návyková. Táta má Superba 1 se starým 2.8V6, a i když to není žádný poslední výkřik techniky, ten sametový chod a to ticho je fantastické.
A když jsem v US jezdil Pontiac Boneville, r.81, 8 válec kolem 5 litrů (a to ještě jeden válec nepracoval 100😖, uvnitř bylo slyšet tikání hodin na palubovce :yes: :-!
Krom toho hraje roli image. Osobně mít volbu mezi C5 V6 a základním 3-er nebo A4 neváhám, beru Citrona. Ale třeba C-klasse je tak nádherná, že bych jí v základu před nabušenou C5 upřednostnil.
Na(ne)štěstí podobná dilemata nemusím řešit >😒]
Jízda s V6 je skutečně návyková. Táta má Superba 1 se starým 2.8V6, a i když to není žádný poslední výkřik techniky, ten sametový chod a to ticho je fantastické.
A když jsem v US jezdil Pontiac Boneville, r.81, 8 válec kolem 5 litrů (a to ještě jeden válec nepracoval 100😖, uvnitř bylo slyšet tikání hodin na palubovce :yes: :-!
Mira328i
Tak todle bych bral...ale bojim se toho motoru,aby mi neutrh ruce od volantu😄..
..kdyby v tom bylo 1,2htp..tak to beru...moderní motor..výkon v širokým spektru otáček..a ta spotřeba😄..
..kdyby v tom bylo 1,2htp..tak to beru...moderní motor..výkon v širokým spektru otáček..a ta spotřeba😄..
já si počkám až tam dají nejlépe vyladěnou jednačtyrku, která na pětku plynule zrychluje z 60km/h až na 190km/h :-!
Sám mám Volvo a jsem fanda Volva, ale tohle už je otřesné, pořád se řeší emise, přitom to v realném světě uvažujícího zákazníka málokdy zajímá...a dát 1.6ku do S80 je smrtelný hřích! To už můžou Volvo rovnou přejmenovat na ŠKODOVKU dávat nevýkonné malé motory do aut je především její styl.
To je tady teď nějaký trend, ztěžovat si na maloobjemové/výkonové základní motorizace...?
Nedávno se tu řešila slabá zákl. 1,6 TDI v A A3..., viď Kylie...
Nutí snad někdo někoho aby si tyto motorizace kupoval, není dost jiných alternativ u dané značky a typu vozu? Nakonec si tu ještě budeme ztěžovat, že je konečně z čeho opravdu vybírat...
Pokud chci např. velkoobjemový motor, může mi být naprosto ukradené, jestli má nejmenší čtyřválec v nabídce objem 2.0, 1.8, nebo jen 1.6... :-!
Nedávno se tu řešila slabá zákl. 1,6 TDI v A A3..., viď Kylie...
Nutí snad někdo někoho aby si tyto motorizace kupoval, není dost jiných alternativ u dané značky a typu vozu? Nakonec si tu ještě budeme ztěžovat, že je konečně z čeho opravdu vybírat...
Pokud chci např. velkoobjemový motor, může mi být naprosto ukradené, jestli má nejmenší čtyřválec v nabídce objem 2.0, 1.8, nebo jen 1.6... :-!
velitel mesta bugulmy
Kdyby tohle udělala Škodovka, tak ji místní bijci roznesou na kopytech. To by bylo keců o HTP a podmotorovanosti a komplotech od Volkswagenu a neschopných markeťácích v Boleslavi a zoufalých českých kupcích atd. atd. Ale že je to Volvo, tak se přece jen bere jiný metr. Všechny místní antiškoda fanatiky prosím - vzpomeňte si na tohle severské žihadlo, až se budete příště navážet do domácí automobilky.
já ti nevím, ale vetšina lidí tady na to pindá, stejně jako na všechny slabé motorizace u všech automobilek. Proto všichni jezdíme oturbené šestiválce zásadně v benzinu :-! >😒]
To bude tím, že srovnáváš nesrovnavatelné. Když udělá v Lize mistrů jeden přehmat Barcelona, tak se nic nestane, ale když ho udělá Sparta, tak je v prčicích >😁
Motor je docela PRIMA (ve vozech nižší střední či ještě menších dokonce DOST "prima"), ale "jen tak/tak" zvládne "domácí" Peugeot 407/Citroën C5 - a ROZHODNĚ pro ně NENí "optimální" MOTORizací (to je asi 2.2 HDi), takže tohle je takové ... pro mne hůře pochopitelné (kdyby alespoň počkali na příští rok (?) dorazivší VÝKONNĚJŠí verzi (!)
PS: Když DIESEL, tak do NEJvětšího Volvo "patří" V6 2.7 HDi (a dnes V6 3.0 HDi) - motor(y) co VÝBORNĚ "slouží" v C5, C6, P407, Jaguar S-type/XF apod. - a MOHL ve volvo již ROKY být (i když "zástavba" by byla "složitější" - i tak tam MĚL být - tedy "spíše" a "raději", než tam "cpát" motor vhodný/optimální tak do Citroën C4 a Mazdy 3)
Pěkný den 😉
Uznávám že to je pro managery automobilky "zapeklitý problém" a NEvím jak by ho řešila (co je do budoucna "lepší" řešení) - ale shodou okolností jsem před pár dny dostala nabídku na nový vůz - za 909 t. je Citroën V6 2.7 HDi Exclusive - tzn. auto v TOP výbavě (přikoupit toho již moc NElze) s výborným 6ti válcem, automatem a prvky výbavy jako jsou vrstvená protihluková skla, sedačky s masážní funkcí apod. a za cca stejnou cenu je Volvo S80 s motůrkem 1.6, které je sice teoreticky "o třídu" výš, nicméně v reálu ne tak zcela.
Již to nějakou dobu píši - já osobně se domnívám že Volvo i díky své snad až přílišné "originalitě" má a ještě BUDE mít (velké) problémy. Já když si budu chtít pořídit "prémiovější" vůz než je např. výše zmíněný Citroën - budu do něj chtít i "lepší" motor (a obávám se že tentokrát MŮJ "přístup" NENí až tak "výjimečný"). Jedno zda Mercedes bmw audi či jaguar - všichni mají k dispozici LEPŠí motory (Volvo to "řeší" momentálně poměrně "zajímavými" cenami, ale to je takový "začarovaný kruh") - prostě já NEVÍM co bych dělala na místě vedení Volvo, ale NEzávidím jim..
PS: Já na velikost výfuku také NEjsem a NEjsem ani žádná "závodnice", nicméně od vozu POŽADUJi, aby měl určitou "výkonovou rezervu" (pro předjíždění) a motor MUSí být "příjemný" společník (i ZVUKově)..
To "promiňte" - vůbec NEtřeba (sice to oba bereme z "jiné" strany, ale v zásadě si "rozumíme" a vlastně se i trochu "shodujeme", nebo? 😄
Jinak i stejně TAKÉ sudečně ZDRAVíM 😄
Navíc je vybavení švédské policie dostatečné i na daleko silnější motorizace.
"Krouťák" to sice má velký, ale to ti nepomůže. Důležitý je výkon motoru. Krouťák je de facto výkon podělený otáčkami a jelikož diesely mají nižší otáčky, vychází u nich "krouťák" vyšší, než u benzíňáku.
NEmyslím, že je ZCELA NEsmyslná, ale také NEní "zcela ok" 😉
PS: Asi byste tam měl "dopracovat" ještě nějaký vztah k OBJEMu (si myslím já) 😉
Pěkný den 😄
P = "omega"M, kde
P je výkon ve Wattech
omega" je úhlová rychlost v radiánech za sekundu,
M je kroutící moment
V praxi lze s výhodou použít vyjádření😒br />
P = (2"pi"Mf)/60000, kde
P je výkon v kW
M je kroutící moment v Nm
f je frekvence v otáčkách za minutu
Ale ten objem tam fakt nikde není 😉
Nicméně VZTAH tam (mezi točivým momentem a OBJEMem) je, že? 😄
Nebo myslíte že NE? 😉
OBJEM MOTORu má "více" vztah k toč. momentu než-li k výkonu, resp. OBJEM motoru a točivý moment jsou v (skoro) PŘÍMÉ souvislosti (vy MYSLÍTE, že ne? 😉
PS: I přes všechny kompresory a turba (maličko "lépe" jsou na tom bi-/twin-turba) stále ještě PLATí to americké ... o OBJEMu a VÝKONu - co NiČíM NEnahradíš 😄
PPS: Mé vlastní "testy" se shodují s touto "definicí" - jet stejnou rychlostí OBJEMnějším motorem je "příjemnější" (zvukově jednoznačně 😉 )
PS: Američané to ale jaksi vždy "více" RESPEKTovali (a i přes obecně "opovržlivý" pohled na jejich vozy, mně je - čistě "teoreticky" jejich "přístup" docela SYMPATICKÝ) než-li zde v Evropě (a já s nimi SOUHLASíM) :yes: 😄
Dobrou noc 😉
PS: Ehm, COžeto (přesně) vás (u mne) "překvapuje"? 😉
Ale tohle jméno mi něco říká..., není to náhodou ten anglický fotbalista... :😉 >😒]
Takže nejdůležitějším měřítkem u motoru je kroutící moment motoru, resp. hlavně křivka průběhu kroutícího momentu v celém spektru dosažitelných otáček motoru a na základě těchto naměřených hodnot (tedy kroutící moment motoru, vztažený k otáčkám motoru) se poté vypočítá samotný výkon motoru.
8-s :😉 ;-\
jen nevim kde nato ten duchodce veme tech 900 ceskych nastole, mozna kdyby par desitek......let nechodil k lekari a neplatil tim padem poplatky a doplatky, tak treba i jo, sakra, ale do te doby zase zrejme umre, no je zapeklita slamastika
ja bych spis doporucil nejakou lepsi karu, treba [odkaz]
Mně jí totiž zrovna teď "akčně" nabídli a sedačky, vrstvená skla, podvozek motor - vše je NAPROSTÁ pohoda (a "zrychluje" a jezdí také maličko "rychleji", než "rodinná" 1.6ka - HDi)
PS: A na dálnici se věru NEmusíte nikomu omlouvat ... spíše oni vám (že včas NEuhnuli 😉 )
Pěkný den (v takovém DŮCHODcovském autě) 😄
PS: Milý Christkind(e), Santa Claus(i), Babbo Natale, Pére Noël(i) .... já bych si letos k Vánocům PŘÁLA:
1)
2)
792)
.
.
PS: A COžeto pro mne máte "připraveno" již dnes? 😉
NEvím co od vás dostanu k Vánocům.. ;-\
Prozradíte? 😉
------
PS: Bylo to TAKhle "lepší"? 😉
PPS: A tu klávesnici prosím nějakou "mňamkovou", píši všemi 10ti a rozdíl v kvalitně je docela POZNAT!
Předem DĚKUJi 😉
PD! 😄
Dle všech "indikací" PĚT pohromadě (v českých 😄 ) mám.. 😄
A to všemi 10ti přeci MUSíM zdůraznit - to je pro "kvalitu/typ" klávesnice přeci DŮLEŽITÉ (kdo jezdí v neděli s kloboukem a vajíčky 30 km/h do vedlejší vsi - je mu JEDNO jaké má auto; kdo jezdí maličko DELŠí trasy, maličko VYŠŠí rychlostí - už POTŘEBUJE "lepší/kvalitnější" ... klávesnici 😉
Pěkný den (asi ten zítřejší, a již brzy "Dobrou" 😄
i o psaní a to nejen tady... :-!
P.S. Nevím jak moc kvalitní a značkovou (že by taky PRADA) klávesnici máš, ale tady to vypadá jako kdybys měla na tom CapsLocku pernamentní HalfContact... >😒]
P.S. Co třeba PRAVDA, nebo Wolfmord... 8-s
Dobrou 😄
A s tím uhýbáním bych byl hodně opatrnej. Se zrychlením 8,9 na stovku a maximálkou něco málo přes 220 bych se často díval do zpětnýho zrcátka 😉
PS: S tím zpětným zrcátkem se NEtrapte (s ČÍM byste se tam za mnou za 909 t. objevil?) - já jsem naučena dělat "neustále" kolečko přes všechna tři zucátka, ale těch vozů kterým musím i se současným Brumlou s postarším BENZÍNovým třílitříkem uhýbat zas tolik NEní 😉
PPS: Ale možná POČKÁM na ten nový 3.0 HDi (a vám - BEZ ironie! - doporučuji někde v nějakém autosalonu si sednou do Exclusive verze Citroën C5, mrknout na seznam výbavy a schválně jestli vám i pak příjde 909 t. "moc" - být v tohle autě u Citroën VIPka pro příštích 5 let a 150.000 km NENí zas tak "špatné" 😉
Pěkný den (v tom Citroën C5 V6 2.7 HDi Exclusive :yes: 😄
P.S. Za 909 tis. ti udělám seznam aut na celou A4, kterým budeš muset uhýbat s tím naftovým brumlou 😉
Pro "normální" lidi je tam skvělý dvouturbový 2.2 HDi a ten V6 2.7 HDi sklízí docela "chválu" (že prý NEJkultivovanější diesel vůbec) a nový 3.0 HDi sice asi dorazí jen v té "slabší" verzi, ale i tak - všechny tři 2turbové motůrky ... co si přát "víc"?
PS: Zapomněl jste, že já za těch "909" mám TOP verzi (myslím co do výbavy), doslova se VŠÍM co vás napadne - zkuste "dorovnat" třeba ten mercedes na podobnou výbavu (a jinak je VELKÝ rozdíl, jestli vám pod kapotou "přede" V6 či "obyč" 4váleček). Těch 180 MB C koní mne tedy NEoslovuje (to je JEN o "prémiovějším" znáčku na kapotě, KDYŽ mercedes, tak "minimálně" cupku E - já osobně mám ráda CL/SL 6.3 AMG ... to je alespoň MŮJ názor)
Mimochodem, jestli máte trochu zkušenost s diesly MB, tak (zdaleka) NEjsou TAKové jaké by "měly být" - ty dvouturbové HDi jsou opravdu LEPŠí motory (i když to mnohé asi "překvapí")
PPS: Na jaký formát se zmenší ta A4, když počkám na V6 3.0 HDi? (176 kW/500 Nm nebo 202 kW/600 Nm 😉
P.S. Zapomněla jste, že za těch 909 máte akční cenu, kdežto já beru ceníkovou. A ohledně motorů.. je sice hezký, že vám pod kapotou přede V6, ale to je k ničemu pokud je pomalejší než ten čtyřváleček
😉
Citroën s benzíny opravdu "usnul" (asi proto že všechno "vrhli" na common rail), ale myslím že docela DOBŘE se "probral" - 1.6ka v několika verzích ze spolupráce s bmw je výborná - asi je znáte z Mini (a budou další motory z této spolupráce - jen nevím jaké 8-s
Když C5 (či C6) - momentálně jsou "zajímavé" diesly - 2.2; 2.7; 3.0 - všechny tři s biturby, všechny tři docela NADprůměrné - řekla bych já 😉
PS: Já NEzapomněla že jde o "akční" cenu - ale TAK se to přeci "hraje" (a Citroën cenová politika je právě TAková - byť mne se to moc NElíbí a snad mne to až rochu "uráží" - že mi od "katalogové" ceny docela DOST sleví mi NEvadí - ostatně slevu udělali i při koupi současného vozu.
Prostě za reálných 900 + něco dostanete pohodlné tiché vozítko s 5ti letou a 150ti tisícovou zárukou, hlídáním jízdních pruhů, samozatáčecími bi-xenony, opravdu příjemnými více než je ve třídě běžné nastavitelnými sedadly/křesly s masážní funkcí (tu znám zatím jen z o HODNĚ dražších aut) atd atp.
S tím V6 to se maličko (částečně) pletete (ne že bych taková také NEbyla 😉 ). V reálném světě/provozu je ten V6 zatím vždy (většinou) výrazně "lepším" motorem, prostě protože - VŮBEC NEjde o číslíčka a nějaká teoretická maxima (KOLIKRÁT v životě jste jel "naMAXimum"? 😉 Pokud jste naprostý silniční "ďábel", tak tak v 0,001%?. Spousta lidí dokonce NIKDY!), ale o to jak se motor chová v těch "zbylých" 99,999% času - a tam je ten šestiválec NEsrovnatelný (a i když 2 turbové motory mám "ráda" a "doporučuji", tak to s tím "OBJEM (stále ještě) NIČÍM NEnahradíš" zatím PLATí (i když "trend" jde bohužel směrem ke ZMENŠOVÁNí pohonných jednotek - což má "smysl" kvůli váze na nápravě, ale jinak... v reálu moc NEklesá ani spotřeba - ta má v praxi "vztah" spíše k výkonu než k objemu - prostě když jedete jedno zda 90 či 130 km/h - ten VĚTŠí motor jede daleko "pohodověji" než menší "nabušený" 4váleček - konkrétně můj stařičký 3litřík si to "brumlá" maximálně tak na 3 t. otáček (přičemž to "zajímavé" začíná až mezi 5ti - 6000 ot.)
Vím že v tom co jsem napsala bude asi někdo "hledat" nějakou "obhajobu" vlastního vozu, ale tak to prostě je (a samozřejmě to platí obecně - a já osobně jsem před lety TAKÉ volila/hledala raději "NABUŠENĚJŠí" motory ... to je asi o praxi - o VĚKu "určitě" NE 😉
PPS: Tak KDO na mne bude "blikat" ve zpětném zrcátku? Při alespoň "vzdáleně" podobných cenách?
A kdo když počkám na V6 3.0 HDi? 😉
Dobrou noc 😄
Blikat bude snad každej, abych zůstal ve střední, namátkou Laguna 2,0T, Mondeo 2,5T, Passat 2,0TSi, Insignia 2,0T, Accord...prostě každá automobilka na kterou si vzpomenu nabízí v této třídě výkonnější model 😉
V6 3.0 co mám ještě v minulé verzi se dává samozřejmě (s maličko vyšším výkonem) i do současné C5 - to jen v česku není k dispozici, stejně jako ta pěkná 19ti palcová kola a další prvky a motory - to je zde ale celkem "běžné" (doporučuji vždy "mrknout" na nabídku v Deutschland, ta bývá KOMPLETní)
Laguna 2.0 T - nu co do rychlosti NIC proti, ale z MÉHO pohledu takovýto motor patří spíše do Megane, ve střední třídě "hledám/očekávám" trochu JINÝ "styl" + já raději AUTOMAT (na SPORTovní jízdu a ruční řazení si koupím spíše nějaký hatchback nižší střední, nebo cupku typu Cayman - vůz střední třídy pro MNE "představuje" opravdu něco "jiného")
Mondeo 2.5 T - motor znám ještě z Volvo a je HODNĚ povedený/příjemný! Škoda že k němu ford NEdává automat ;-\
Insignia 2.0T - přiznávám že vozy Opel mne NIKDY NE"braly" (snad kdysi dávno Senator - ten na mne "působil" docela dobře), jinak platí trochu to samé co u 2.0 T Laguna (s tím že zde myslím JE k dispozici automat - i když, možná by stálo za to ROVNOU počkat na V6 2.8 :yes: 😉 )
Accord - to byl "posledně" (před 4 a půl lety FINÁLový soupeř Brumly a motor 2.4 je POVEDENÝ - nicméně "starý" V6 3.0 v přímém srovnání prostě "vyhrál")
PS: Napsal jste (asi ne náhodou) jen benzínové varianty (porovnávala jsem před časem V6 3.0 v C5 a V6 2.7 HDi v C6 a ... i když Brumlu MÁM ráda a "obecně" a čistě "teoreticky" mám raději BENZÍNové motory, tak ..
PPS: A vy to berete "jen" podle "číslíček" - pocit za volantem je často trochu JINÝ než napovídají číslíčka motoru a to mi příjde snad i DŮLEŽITĚJŠí (ostatně PROTO jsem vždy mívala z "automagazínů" NEJraději britské EVO, kde se krom "číslíček" DŮKLADNĚ rozebíraly i "pocity" z řízení/chování vozu...
... což JÁ OSOBNĚ považuji za MNOHEM důležitější, než nějaké teoretické maximum ať ve zrychlení (no možná ještě elasticita, ta mi příjde MNOHEM "zajímavější/důležitější" než 0-100 km/h či maximálka) či v max. rychlosti - neb to STEJNĚ NEvyužíváme.
Já mám prostě ZKUŠENOST, že i na neomezených německých dálnicích s rezervou a v pohodě "stačí" třeba můj současný Brumla, neb vozů které mi na delších trasách "ujedou" je ... no zcela ZANEDBATELNÉ množství - pro mne je důležitá ne nějaká teoretická MAXimální rychlost (ani s MNOHEM dražšími a lepšími vozy NEjezdím nějak zásadně "rychleji" než s Brumlou), tak to jak se vůz/motor při "normálních" rychlostech chová. Mám za těch pár km co mám za sebou vyzkoušeno, že většina aut "odpadá" někde okolo 210 km/h a dlouhodoběji jet třeba těch v "Bruml😲ptimálních" (více/vyšší rychlosti už jsou maličko "tlačení na pilu", tak rychleji spíše NEjezdím) 220 km/h
Vezmu-li jen pár "zážitků" z cest za poslední dobu, nedávno jsme svorně jeli od přechodu Waidhaus/Rozvadov směr Nürnberg já s Brumlou s jakousi Audi A6 (motor nevím) "zavěšenou" za námi (tak na 50ti metrové laně 😉 ) a vzhledem k tomu že v prvních desítkách kilometrů nejsou žádné pořádné rovinky a cesta se relativně dost "klikatí" jeli jsme stále tak 190 km/h - a to DŮLEŽITÉ je, že v tu chvíli vůz jede "v poklidu", motor si spokojeně "brumlá/přede" a podvozek "pluje" dálnicí. Vpodstatě s ŽÁDNÝM vozem tam NEpojedete rychleji (pokud to nebude Pagani apod., nebo nebudete opravdu DOST "tlačit na pilu") - troufám si říci, že v Brumlovi jedete díky vrstveným sklům a celkovému "ladění/pojetí" touto rychlostí ještě "klidně/pohodověji" než v podobných vozech střední třídy (byť "číslíčkově" třeba i (jako)lepším). Musím přiznat že řidič Audi mne nakonec přejel - ve chvíli kdy jsem zpomalovala na odbočení 😄 - prostě v REÁLNÉM provozu jsou ty C5kové šestiválce "dostatečné" - což po těch pár km přece jen již "vím" - a NEmyslím že bych kdekoliv/kdykoliv byla "brzdou provozu" 😉
Pokud zůstanu na stejné dálnici A6, tak na tom novém - KONEČNĚ (!) vloni či kdy otevřeném úseku jsem "potkala/dojela" bmw 5 (motor opět bohužel nevím) a "svorně" jsme pluli dálnicí za celkem rozumného provozu cca 210-220 km/h celou cestu až kousíček před Nürnberg, kde zpomalil a asi odbočoval - tím chci říci, že ani tam se nějak zásadně RYCHLEJi NEjezdí - a tyhle rychlosti jak stařičký BENZíN V6 3.0 či nafta V6 2.7 HDi zvládají "naprosto v poklidu" - zpřevodování/nastavení motoru u nic NENí směrem k MAXimální ryclosti, tak do těch 220 km/h jsou docela "čilé/pružné", od této rychlosti "cítíte" jakoby se musely "více namáhat" (možná tam hraje roli i aerodynamika či co) - možná i proto je maximálka u té 2.7 verze "jen" 224 km/h (když u daleko menšího "obyč" 4válce 2.2 HDi je max. ryclost 219 km/h).
Ještě doplním příjemné "zpestření" cesty tuto neděli mezi Pískem a Č.B., kde jsem na těch pár km před Písek předjela MB CLS 6.3 AMG - což ho jaksi "aktivovalo" a ještě před výjezdem z města "mi to vrátil" 😄 - vzhledem k tomu že byl slaboučký provoz mi přišel jako "vhodný" prorážeč vzduchu a s Brumlou jsme mu "zaparkovali" v takové "prodloužené" vzduchové kapse a jinak nudná cesta "okreskou" zvanou E49 utekla nezvykle rychle (pravda NEjeli jsme snad nikdy přes 180 km/h a ve vesnicích oba důsledně dodržovali "skoro50km/h", ale i když jeho "odpich" za vsí byl s V8 6.2 přeci jen maličko "svižnější" než Brumlův, loučil se v Českých Budějovicích (snad) "uznalým" mávnutím/pozdravem.
Už NEbudu dál "otravovat" příběhy "ze života" 😄 snad jen že NEJdelší takovouto "společnou" cestu mám ze Schweiz do Prahy kde jsme se neustále "potkávali/proplétali" se Subaru Impreza WRX až se naše cesty (mávnutím-pozdravem) "rozešly" kousek před IKEA, kde já jela rovně do centra a on odbočoval na okruh (pravda, v tom posledním dlouhém stoupání před Prahou nám s Brumlou UKÁZAL kdo je (o fous 😉 ) svižnější ... a i když jsme se také "dostali" na chvíli před vrcholem kopce někam přes 200 km/h - on na nás na rovince "kolegiálně" počkal (asi aby se mohl rozloučit).
Prostě ZÁVĚREM - mám s třílitrem v C5 najeto relativně dost km a trošičku i s 2.7 v C6 a výkon JE "dostatečný" a i když jedu vozem s více než dvojnásobným výkonem, tak nějak zásadně rychleji NEjedu, "lepších" časů na stejné trase NEdosahnu (je to jen větší "klid" pohoda "samozřejmost" výkonu - což ale ty "nabušené" dvoulitry apod až tak NEdodají, na to je "vhodnější" větší OBJEM - a třeba ještě o nějaký ten váleče více 😉
Z vámi zmíněných motorů bych do "pohody" C5 asi nejvíce uvítala motor 2.5 od Volvo - podobné "pocity" by snad mohl dodat (při trochu MENŠí spotřebě) nový dvouturbový V6 3.0 HDi - byť v té "slabší" výkonové variantě :yes: 😉
Pěkný den 😄
Samozřejmě, že to není jen o maximálce a zrychlení. Ale samo o sobě to už hodně napoví. Proto je více než úsměvné vaše "závodění" s CLS AMG nebo WRX. Evidentně si s vámi hráli jak kočka s myší 😉 Já tohle "závodění" nemusím, nerad jezdím za někým a ani když mi někdo jede za prde*í. V 98% zrychlím a ujíždím a když poznám nějakou splašenou 300 a více koňovou bestii, tak hodím pravej blinkr a uhnu. Na nějaký dokazování má člověk okruh 😉
To "tajemství" je totiž v tom, že na MAXimum výkonu vůz použijeme ... když to (hodně, ale opravdu HODNĚ) PŘEŽENU, tak v 0,01% případů - takže v praxi je celkem MNOHEM důležitější jak se motor "chová" ve zbylých 99,99% ujetých kilometrů (to bohužel testy většinou NEříkají, všichni se "soustředí" na ty "maxima" - snad to EVO, to bývalo v tomto směru asi "nejlepší").
Takže já samozřejmě (a vy jistě také) maličkou KOUKÁM také na ta "číslíčka", ale z praxe vím (tedy "domnívám se" - MŮJ názor je), že se jim přikládá až NE"zdravá" důležitost..
... a když to trochu přeženu - "příjemněji" se jede (co do charakteristiky/zvuku MOTORu) klidně nějakým starším na číslíčka z dnešního pohledu NE až tak "atraktivním/zajímavým" - třeba V8 😉
Pěkný den (a když naTURBOvaný motor, tak alespoň DVĚMA turby - no turbo+kompresor také "povoleno" 😄
NEvím jestli VY SÁM, či znáte/ve svém okolí máte někoho kdo má vůz umožňující VYŠŠí rychlosti (svižnost/zrychlení/pružnost) - zkuste na téma "pokecat" a schválně KOLIKRÁT za život jel s vozem "nadoraz", či "jen" rychleji - a JAK dlouho mu to "rychleji" vyduželo 😉
Zkuste si v klidu projít fotky počítače Brumly a jeho PRŮMĚRNÉ RYCHLOSTi - nafocené tam mám průměrnou rychlost 168 km/h (na trase 74 km dlouhé) a 149 km/h (po cestě 174 km dlouhé) - já OSOBNĚ když jedu s vozem "násobně" rychlejším/svižnějším s více válci a NEpoměrně vyšším výkonem - NEdostanu se na nějak "zásadně" jiná "číslíčka"/vyšší rychlostní průměry - LIMITem už pak totiž NEní MOTOR (auto), ale silnice/dálnice resp. provoz (tolik MÉ názory/"zkušenoti"/praxe 😉
[odkaz]
K tomu "... úsměvné závodění" - to je právě ONO! Přeci NEjde o žádné ZÁVODĚNí (!) - vy někdy na silnici "závodíte", neřku-li jezdíte "nadoraz"? 😉 Vzhledem k tomu že Z VLASTNí PRAXE znám i to AMG i WRX, tak "si samozřejmě NEhráli" - mluvím o JÍZDĚ jako takové - prostě u toho cca třílitrového (nebo snad i toho 2.7 HDi) šestiválce začíná výkon, který "postačí" víceméně na COKOLIV v normálním provozu na této planetě (a "tipla" bych si že mám na německých dálnicích maličk👋malilinko větší zkušenosti/praxi, než většina lidí v česku/na slovensku 😉 )
Myslím a "doufám", že za "zrychlení a uhnutí" do vedlejšího bych dostala "medaili", jsem "naučena" NEustále projíždět všechna tři zrcátka (i když ani to někdy NEstačí - NEmám ráda motorky!), mohu dodat další "příběh" - nedávno jsem jela z Prahy směr Plzeň a na takové delší rovince (s maličkou zatáčkou doprava) kousíček za Beroun (?) jsem "projela" zrcátka - nic, plula v poklidu na "svých obvyklých" 136 km/h na tempomat, za chvililinku "projela" zrcátka - ŘÍTILO se na mne cosi NEuvěřitelnou rychlostí i když to tam "předvteřinou" NEbylo - ZADUPLA jsem Brumlu a HONEM uhnula do pravého a "jen" rozpoznala bílý ... GT-R ... a byl pryč :yes: 😄
.. tak s TAKovým když jede "naplno" NEzávodím ani v tom AMG, ale při "běžné" (i rychlé) jízdě vám (snad málem "jakýkoliv" V6) stačí, abyste NEjen nebyl "brzdou provozu", ale abyste "v klidu a v pohodě" vystačil i na mnohem silnější vozy (tolik MÁ zkušenost).
Pěkný den 😉