Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S80 1,6D DRIVe: Šestnáctistovka v největším Volvu stojí 889 tisíc Kč

Diskuze (82)
Ve snaze o co nejnižší spotřebu jde Volvo neobvyklou cestou – do 4,8 metru dlouhého sedanu S80 nasadilo vznětový motor 1,6D v úsporné verzi DRIVe. Základní cena této verze je 889 tisíc Kč, první cena kombi V70 se stejným motorem je o 19 tisíc Kč nižší.

Snaha nabídnout alternativu tam, kde zatím nikdo nic podobného neudělal, vyústila u Volva v umístění malého řadového čtyřválce 1,6D (80 kW, 240 Nm) do sedanu (S80) a kombi (V70) vyšší střední třídy. Relativně velká auta s ním zvládají kombinovaný cyklus za 4,9 l/100 km. Systém start stop vypíná motor kdykoliv není jeho chod nezbytný, což snižuje spotřebu v městském cyklu o 8 % a v kombinovaném pak o 4 až 5 %.

Aby byl zachován komfort cestování, který uživatelé od Volva očekávají, byl do vozů instalován druhý akumulátor, který ve chvíli kdy neběží spalovací motor (a alternátor nedodává elektřinu) zásobuje palubní elektrickou síť. Klimatizace nebo audio systém tak spolehlivě funguje i při převážně městském provozu, kdy by mohlo hrozit vybití hlavního akumulátoru resp. vyřazení funkce start-stop z činnosti (z důvodu neustálé potřeby dobíjení).

Volvo S80 - přehled dieselových motorů na českém trhu
Motor1,6D DRIVe2,0D2,4DD5
Převodovka5M6M6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1560199724002400
Válce/ventily4/44/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/4000100/4000129/4000151/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]240/1750320/2000420/1500-2750420/1500-3250
Max. rychlost [km/h]190200210 (210)230 (230)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,011,08,9 (9,5)8,0 (8,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,95,75,9 (6,6)6,2 (6,7)
Cena Kinetic [Kč]889.000,-939.000,-999.000,-1.089.000,-
Cena Momentum [Kč]974.000,-1.024.000,-1.084.000,-1.174.000,-
Cena Summum [Kč]1.064.000,-1.114.000,-1.174.000,-1.264.000,-
Cena Executive [Kč]--1.476.000,-1.566.000,-

Příplatek za automatickou převodovku je 57 tisíc Kč.

Verze 1,6D DRIVe není letos jedinou novinkou mezi motory pro modelové řady S80 a V70. Nabídka vznětových motorů prošla důkladnou přestavbou – z dřívějších let zůstal jen 2,0D. Pod názvy 2,4D a D5 se od března prodávají nové pětiválce ve verzi s jedním nebo dvěma různě velkými turbodmychadly.

Základní výbava Kinetic obsahuje 6 airbagů, stabilizační systém DSTC, automatickou klimatizaci, přídavný ohřev vzduchu (jen pro turbodiesely), tempomat, kůží potažený volant, hliníkový dekor, rádio s CD přehrávačem a 16palcová litá kola. Momentum přidává kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací senzory a 17palcová kola.

Summum zahrnuje výbavu Momentum a navíc má čalounění jemnou kůží, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, dřevěný dekor a aktivní bi-xenonové světlomety. V Executive pak nechybí například prémiový audiosystém, vestavěná navigace, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce nebo laminovaná boční okna.

Volvo V70 - přehled dieselových motorů na českém trhu
Motor1,6D DRIVe2,0D2,4DD5
Převodovka5M6M6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1560199724002400
Válce/ventily4/44/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/4000100/4000129/4000151/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]240/1750320/2000420/1500-2750420/1500-3250
Max. rychlost [km/h]185200215 (210)225 (220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,511,19,5 (9,9)8,2 (8,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,95,96,0 (6,8)6,4 (6,9)
Cena Volvo [Kč]870.000,-920.000,---
Cena Kinetic [Kč]939.000,-989.000,-1.049.000,-1.139.000,-
Cena Momentum [Kč]1.032.000,-1.082.000,-1.142.000,-1.232.000,-
Cena Summum [Kč]1.120.000,-1.170.000,-1.230.000,-1.320.000,-
Cena Volvo Ocean Race [Kč]-1.180.000,-1.240.000,-1.330.000,-

S80 a V70 s motorem 1,6D DRIVe se budou na český trh dodávat od srpna.

Diskuze (82)
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2009 18:57
Re: Milý maxo!
No právě, ono je "rychlejší" a "rychlejší" (původně jsme se bavili kdo mne v C5 V6 2.7 HDi bude "vyblikávat" v zrcátku - za což je mimochodem nově docela NEpříjemná pokuta ;-) ) - když jezdíte (ne v "teorii") v REÁLNÉM provozu, těch vozů je nakonec VELMi málo, neb ani majitelé (daleko) silnějších vozů NEjezdí "naplno" - REÁLné "výkony" jaké zajistí např. onen 2.7 HDi (možná přeci jen "počkám" na V6 3.0 HDi :-) ) jsou již "dostatečné", resp. jeho "v poklidu dosažitelných, dlouhodobě provozovatelných" 220 km/h i na německé dálnici MÁLOKDO překoná (moje zkušenost je TAKová, že občas mne někdo "na chvilku" předjede, ale já jedoucí těch "svých" 220 km/h na tempomat ho za chvíli zase dojedu a zas předjedu - spíše TAKhle nějak "to v praxi chodí").
NEvím jestli VY SÁM, či znáte/ve svém okolí máte někoho kdo má vůz umožňující VYŠŠí rychlosti (svižnost/zrychlení/pružnost) - zkuste na téma "pokecat" a schválně KOLIKRÁT za život jel s vozem "nadoraz", či "jen" rychleji - a JAK dlouho mu to "rychleji" vyduželo ;-)
Zkuste si v klidu projít fotky počítače Brumly a jeho PRŮMĚRNÉ RYCHLOSTi - nafocené tam mám průměrnou rychlost 168 km/h (na trase 74 km dlouhé) a 149 km/h (po cestě 174 km dlouhé) - já OSOBNĚ když jedu s vozem "násobně" rychlejším/svižnějším s více válci a NEpoměrně vyšším výkonem - NEdostanu se na nějak "zásadně" jiná "číslíčka"/vyšší rychlostní průměry - LIMITem už pak totiž NEní MOTOR (auto), ale silnice/dálnice resp. provoz (tolik MÉ názory/"zkušenoti"/praxe ;-)

[odkaz]

K tomu "... úsměvné závodění" - to je právě ONO! Přeci NEjde o žádné ZÁVODĚNí (!) - vy někdy na silnici "závodíte", neřku-li jezdíte "nadoraz"? ;-) Vzhledem k tomu že Z VLASTNí PRAXE znám i to AMG i WRX, tak "si samozřejmě NEhráli" - mluvím o JÍZDĚ jako takové - prostě u toho cca třílitrového (nebo snad i toho 2.7 HDi) šestiválce začíná výkon, který "postačí" víceméně na COKOLIV v normálním provozu na této planetě (a "tipla" bych si že mám na německých dálnicích maličko/malilinko větší zkušenosti/praxi, než většina lidí v česku/na slovensku ;-) )
Myslím a "doufám", že za "zrychlení a uhnutí" do vedlejšího bych dostala "medaili", jsem "naučena" NEustále projíždět všechna tři zrcátka (i když ani to někdy NEstačí - NEmám ráda motorky!), mohu dodat další "příběh" - nedávno jsem jela z Prahy směr Plzeň a na takové delší rovince (s maličkou zatáčkou doprava) kousíček za Beroun (?) jsem "projela" zrcátka - nic, plula v poklidu na "svých obvyklých" 136 km/h na tempomat, za chvililinku "projela" zrcátka - ŘÍTILO se na mne cosi NEuvěřitelnou rychlostí i když to tam "předvteřinou" NEbylo - ZADUPLA jsem Brumlu a HONEM uhnula do pravého a "jen" rozpoznala bílý ... GT-R ... a byl pryč :yes: :-)
.. tak s TAKovým když jede "naplno" NEzávodím ani v tom AMG, ale při "běžné" (i rychlé) jízdě vám (snad málem "jakýkoliv" V6) stačí, abyste NEjen nebyl "brzdou provozu", ale abyste "v klidu a v pohodě" vystačil i na mnohem silnější vozy (tolik MÁ zkušenost).
Pěkný den ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2009 17:48
Re: Milý maxo!
Já bych (víceméně) SOUHLASILA!
To "tajemství" je totiž v tom, že na MAXimum výkonu vůz použijeme ... když to (hodně, ale opravdu HODNĚ) PŘEŽENU, tak v 0,01% případů - takže v praxi je celkem MNOHEM důležitější jak se motor "chová" ve zbylých 99,99% ujetých kilometrů (to bohužel testy většinou NEříkají, všichni se "soustředí" na ty "maxima" - snad to EVO, to bývalo v tomto směru asi "nejlepší").
Takže já samozřejmě (a vy jistě také) maličkou KOUKÁM také na ta "číslíčka", ale z praxe vím (tedy "domnívám se" - MŮJ názor je), že se jim přikládá až NE"zdravá" důležitost..
... a když to trochu přeženu - "příjemněji" se jede (co do charakteristiky/zvuku MOTORu) klidně nějakým starším na číslíčka z dnešního pohledu NE až tak "atraktivním/zajímavým" - třeba V8 ;-)
Pěkný den (a když naTURBOvaný motor, tak alespoň DVĚMA turby - no turbo+kompresor také "povoleno" :-)
9. 6. 2009 17:19
Re: Milý Pro vo-cat eur(e)!
Bavili jsme se původně o autech rychlejších než C5 2,7 HDi, tak jsem jich pár vypsal. Všechny byly za cenu nižší než 900 tis. Dále třeba Passata nebo Insignii můžeš koupit s objemnějším motorem.

Samozřejmě, že to není jen o maximálce a zrychlení. Ale samo o sobě to už hodně napoví. Proto je více než úsměvné vaše "závodění" s CLS AMG nebo WRX. Evidentně si s vámi hráli jak kočka s myší ;-) Já tohle "závodění" nemusím, nerad jezdím za někým a ani když mi někdo jede za prde*í. V 98% zrychlím a ujíždím a když poznám nějakou splašenou 300 a více koňovou bestii, tak hodím pravej blinkr a uhnu. Na nějaký dokazování má člověk okruh ;-)
9. 6. 2009 16:16
Re: Milý Pro vo-cat eur(e)!
hezký počteníčko :yes: ;-)
9. 6. 2009 16:00
Re: Milý kuko!
ano, je to vždy v první řadě o penězích. Množina lidí kupujících v ČR nové auto kolem milionu není zas tak velká, takže V6 modely mainstreamových výrobců se tada vždy budou prodávat v pár kusech.

Krom toho hraje roli image. Osobně mít volbu mezi C5 V6 a základním 3-er nebo A4 neváhám, beru Citrona. Ale třeba C-klasse je tak nádherná, že bych jí v základu před nabušenou C5 upřednostnil.

Na(ne)štěstí podobná dilemata nemusím řešit >:-[]

Jízda s V6 je skutečně návyková. Táta má Superba 1 se starým 2.8V6, a i když to není žádný poslední výkřik techniky, ten sametový chod a to ticho je fantastické.

A když jsem v US jezdil Pontiac Boneville, r.81, 8 válec kolem 5 litrů (a to ještě jeden válec nepracoval 100%), uvnitř bylo slyšet tikání hodin na palubovce :yes: :-!