Technika
Ušetřený gram CO2 na ujetý kilometr, to fakt PECKA !
Hned se nám bude všem lépe dýchat. Panebože, stojí to vůbec za zveřejnění ?
Hned se nám bude všem lépe dýchat. Panebože, stojí to vůbec za zveřejnění ?
Každý gram ušetřeného CO2 žene EU do pekla ekonomického kolapsu. >😒]
No ani by som nepovedal, prave toto CO2 sialenstvo rozpumpovalo rozvoj v automobilkach - zacalo to motormi a pokracuje to na pneumatikach, hmotnosti karoserie, aurodinamike a teraz aj svetlach. Taki Americania, ti od 50tych do 90tych rokov nic nerisili, mali 4stupnovy hydromenic, 5litrovy motor a ramovu karoseriu s pudingovymi tlmicmi, az museli poziadat o statnu pomoc.
Tak toto je řádný blábol. Na ten musíš být hodně pyšný. Vývoj by samozřejmě probíhal i bez CO2 inkvizice, akorát by se neplýtvalo porstředky a silami na snižování naprosto virtuální hodnoty, jejíž význam pro řidiče auta je mizivý a význam pro globální klima přinejmenším diskutabilní (nezpochybňuju globální oteplování, jen si nemyslím, že zrovna osobní doprava je rozhodujícím fakorem). A mimochodem, i v Americe vývoj (kupodivu) probíhal a probíhá a krach tamních automobilek fakt nebyl taný tím, že by jen 40 let vyráběly stejný auta bez inovace. 8-s
verim, ze by sme tu stale mali napriklad 1.6ky atmosfery, novy Golf by mal zase o 100kg viac nez ten stary a 5 stupnove prevodovky. 10stupnovy automat by tu nebol...
Ale vždyť ten hon na co nejnižší CO2 je jen laboratorní záležitost. V praxi je spotřeba úplně jinde, rozdíly jsou zcela běžně v desítkách procent. K čemu takový pokrok? Možná by neexistoval downsizing v té podobě, jaká je teď, ale to by bylo jako špatně? Zrovna 1.6 v hjundé je hodnocená docela dobře (sám jsem nejel), mazda slaví se svejma atmosférama úspěchy a turba samozřejmě byla i dřív. Že se do vyšší střední stěhujou čtyřválce přece nemůže žádnýho fandu do aut těšit. Taky si nemyslím, že 10 stupňový automat v osobním autě je potřeba... A jestli máš pořád pocit, že bychom měli uředníkům za tyhle kejkle líbat ruce, tak se podívej, jaká auta jezdí právě tý americe, nebo japonsku a zjistíš, že to žádný zastaralý křápy nejsou.
Audi je mi sympatické ať si říká kdo chce co chce,prostě audi má větší IMAGE než Mercedes a BMW, Audi je mému srdci blízké
tak to ani omylom..image BMW a Mercedesu Audi neohrozi.
A nové S od Mercedesu bude totální ***, Mercedes bych nechtěl,protože nové Mercedesi vypadají jak z Koreje
Jak z Koree vypadáš možná ty! Označit vrchol automobilové produkce za *** ještě než přijde na trh? Kolik ti je? Mentálně asi 5.
Nechtěl, protože si takové auta nekupuješ. Až vyklopíš z prasátka pár melounů když si pořídíš nové auto, budeš uvažovat trochu jinak. Je to MB S, který určuje pravidla. O tom si může nechat A8 zdát leda mokré sny...
A8 je ve všem lepší jak Mercedes S a ten nový S bude pěkně ohavný,na Audi se mi líbí že ho korejci a číňani neimitují,kdežto imitací Mercedesů se to jenom hemží,je srandovní že se Korejci a Číňani snažili napodobit Mercedes,protože nové Mercedesy se Dizajnem připlíblížili zas těm Korejským a Čínským autům,jakmile příjde nové S,stoupne počet objednávek na A8,Nové S bude vypadat z venku jako Číňan,nebo Korejec a interiér Ska je zoufalý,Mercedes je minulost a Audi je budoucnost
Jen aby jsi pochopil, co je je zjevné - aktuální generace A8 se prodává od 2010, MB S se prodává od roku 2005... Stále však v roce 2012 zůstal MB s prodejností jen pár % za A8, stařík se rovnal modelu o 5 let mladšímu. Trochu trapná situace pro Audi. Nezdá se, že by mu ta budoucnost patřila.
To že je ohavný je tvůj subjektivní názor a MB se jím opravdu řídit nebude, protože ty si ho nekoupíš.
A ještě jednou, jestli se podobá korejským nebo nějakým jiným autům je zcela šumák. Názor na to, jak má vůz vypadat, netvoří žvanil z diskuze, ale budoucí kupci. A Čínský trh je, co se kvality luxusních vozů týče, dost náročný.
Budoucí generaci si netroufám hodnotit. Bohužel nemám doma křišťálovou kouli a z několika fotek si názor nevytvářím. Předpoklad špičkové výbavy, luxusu a komfortu, je vysoký, protože Maybach tu už není.
To že je ohavný je tvůj subjektivní názor a MB se jím opravdu řídit nebude, protože ty si ho nekoupíš.
A ještě jednou, jestli se podobá korejským nebo nějakým jiným autům je zcela šumák. Názor na to, jak má vůz vypadat, netvoří žvanil z diskuze, ale budoucí kupci. A Čínský trh je, co se kvality luxusních vozů týče, dost náročný.
Budoucí generaci si netroufám hodnotit. Bohužel nemám doma křišťálovou kouli a z několika fotek si názor nevytvářím. Předpoklad špičkové výbavy, luxusu a komfortu, je vysoký, protože Maybach tu už není.
Taky nemám křišťálovou kouli,ale mám youtube ten je lepší jak křišťálová koule,interíér nového S je děsný o tom už jsme se tu na auto.cz všichni přesvědčili,řekl bych že předchozí model S zatím stále aktuální bude hezčí jak ten nový. Nová A8 je lepší jak současný Sko a jak NOvý S rozhodně taky, Jsem fanda čtyř kroužků a né třícípé bývalé hvězdy
Sympatické ti je možná proto, že laik nerozezná současný a 15let starý model a můžeš dělat frajera. Audi je oproti BMW nebo Mercedesu tak maximálně na stejné cenové úrovni, jinak je to jen jinak zabalený VW.
Slušelo by se uvést, že Leon nabízí rovněž komplet LED světlomety od AUDI Brand Group (Audi, Lamborghini a SEAT) a má je s A3 jako jediný ve své třídě, tzn. že ani koncernoví sourozenci Golf a Octavia tuto inovaci nemají. Led světlomety nejenže svítí naprosto skvěle a vypadají velmi dobře, ale navíc jsou i ekonomické. Mimo již zmíněné spotřebě paliva jsou totiž téměř věčné, tedy narozdíl od klasických žárovek, ale i xenonů, které se navíc časem i docela vysvítí. LED technologie má prostě budoucnost. :yes:
Nikdo nezpochybňuje výhody LEDtech, jen ta úspora CO2 je přitažená za vlasy. Kdyby číňan odstavil jednu uhelnou elektrárnu, to by stálo za zmínku, ale toto ?
Pane, pokud jde o Leona, vybral jste si špatný příklad. Možná opravdu skvěle vypadá, ale světelný výkon potkávacích světel tohoto LED světlometu je s bídou na úrovni standardního halogenového zdroje v projektorovém systému. Srovnání s xenonovou výbojkou 35W vůbec nesnese...
Problém je v tom že LED světlomety jsou dělané hlavně na efekt, samotný LED zdroj je samozřejmě účinnější než klasická žárovka nebo výbojka, ale tahle účinnost padne za oběť neefektivnímu konstrukční řešení LED světlometů, které musí hlavně dobře vypadat. A to platí nejen pro Leona.
Dovolil bych si taky polemizovat s věčností LEDek, do věčností mají hodně daleko, není problém potkat na cestě auto s nefunkční LED. Pro majitele je to docela zásadní problém, výměna LED zdrojů v drtivé vetšině není možná (vyjímka je třeba denní svícení u DS5). Znamená to tedy koupit nový světlomet za desítky tisíc, a třeba ceny LED světlometu u Mercedesu jdou ke 100 000,-... tomu říkám EKOLOGIE (naproti tomu u u světlometu s klasickými zdroji to znamená zanedbatelnou investici do výměny žárovky.
Problém je v tom že LED světlomety jsou dělané hlavně na efekt, samotný LED zdroj je samozřejmě účinnější než klasická žárovka nebo výbojka, ale tahle účinnost padne za oběť neefektivnímu konstrukční řešení LED světlometů, které musí hlavně dobře vypadat. A to platí nejen pro Leona.
Dovolil bych si taky polemizovat s věčností LEDek, do věčností mají hodně daleko, není problém potkat na cestě auto s nefunkční LED. Pro majitele je to docela zásadní problém, výměna LED zdrojů v drtivé vetšině není možná (vyjímka je třeba denní svícení u DS5). Znamená to tedy koupit nový světlomet za desítky tisíc, a třeba ceny LED světlometu u Mercedesu jdou ke 100 000,-... tomu říkám EKOLOGIE (naproti tomu u u světlometu s klasickými zdroji to znamená zanedbatelnou investici do výměny žárovky.
Takže je to zase další plk hloupých evropských úředníků a jen vymývání mozků. Navíc, jaký má vliv na provoz auta ušetřených 50W, když auto jede průměrně při výkonu nějakých 20-30kW, takže úspora je 0,16-0,25%. To už opravdu stojí za to
>😒]
Už R8 měla myslím 100 lm/W. Kam došli od té doby, nevím. Audi neudalo hodnotu pro xenony na R8, jen typickou účinnost xenonu 80 lm/W. Což pro mne nic moc neznamená. Radši bych porovnání s xenony na stejném autě, nebo se špičkou než s nějakým "průměrem".