Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU označila LED světla Audi jako ekologickou inovaci

EU označila LED světla Audi jako ekologickou inovaci

EU označila LED světla Audi jako ekologickou inovaci Zdroj: acz

Diskuze (39)
Poprvé se full-LED světlomety objevily v supersportu R8. Dnes je tento světelný systém dostupný pro pět modelů Audi.

Evropská komise ocenila diodová světla automobilky Audi, prokázala totiž, že tyto světlomety pomáhají snížit spotřebu paliva. I proto komise diodová světla označila za inovační techniku snižující emise oxidu uhličitého.

Audi se tak stalo prvním automobilovým výrobcem, který má na tuto techniku certifikát.

Během testování Evropské komise bylo spočítáno, že diodová světla sníží v cyklu NEDC emise CO2 o více než gram na ujetý kilometr. Test byl proveden s Audi A6, přičemž během zkoušky svítila potkávací světla, dálková světla a osvětlení poznávací značky.

Diodové světlomety jsou energeticky úspornější než konvenční svítilny. Zatímco běžné halogenové žárovky v režimu potkávacích světel spotřebují více než 135 wattů výkonu, diodová potkávací světla spotřebují jen asi 80 wattů.

Prvním sériovým Audi, které použilo LED světlomety, byl v roce 2004 sedan A8 W12. Tehdy se však jednalo pouze o světla pro denní svícení. Full-LED světlomety dorazily na trh o čtyři roky později, když debutovaly v supersportu R8.

Dnes jsou full-LED světlomety dostupné pro pět modelů se čtyřmi kruhy ve znaku – vedle R8 jimi jsou A8, A6, A7 Sportback a A3.

Zatímco světlo v A8 se skládá ze 76 diod, v A3 je v každém světlometu 19 LEDek pro potkávací a dálková světla. Ty dále doplňují moduly pro natáčecí světla nebo směrovky.

Audi tvrdí, že výhodou diodových světlometů není jen nižší spotřeba paliva. LEDky mají vést také k většímu komfortu, jejich barevná teplota je totiž podobná dennímu světlu, tudíž tolik nenamáhají oči řidiče.

Vstoupit do diskuze (39)