Nech spravia nieco s tou maskou a odpornymi svetlami... Som velky fanusik Renaultu, ale Lagunu by som si kvoli tomu predku nekupil... Aj na coupe je pekny len zadok...
No souhlasím, že předek není moc povedenej. Ale nesouhlasím, že bych jí kvůli tomu nechtěl. Svezení v laguně je super, interier naprosto pohodovej, a pokud by to auto bylo grandtour, a mělo 2.0 dCi 127 kW s 4controlem, nemělo by jízdně konkurenci. A za tu cenu asi lepších (jízdně i výbavově) moc nebude. Ten 3,0 dCi jsem zkoušel v Laguna coupé, ale to už by pro mě bylo zbytečně moc...
Mě se auto líbí. Hlavně v provedení GT auto vypadá agresivně zepředu. Líbí se mi i interiér, který je na první pohled slušně zpracovaný. Dle testů i auto dopadá dobře se spolehlivostí. Jen by mne zajímalo, jestli se taky tak brzo rozvrže, jako tomu bylo u předchůdců :-)
S předkem se už dělat nic nebude. Vzhledem k tomu, že příští rok bude nástupce, nedostal aktuální model ani "lool ála Clio", ale úpravy jsou jen drobné.
predok po FL (predchádzajúcom) je super, interiér super, z profilu nič moc (obzvlášť kombík) ... nechápem tieto led pásiky, však LIII pri bixenónoch má štandardne denné svietenie v reflektoroch (čo je podľa mňa lepšie ako trápne pásiky dole).
Mě se aktuální generace Laguny nelíbila od začátku, její design mému oku nelahodí. Tehdá jsem doufal, že kombi s tím něco udělá, bohužel k tomu nedošlo. Ani po faceliftu prostě "nehoří". Interiér potřebuje obvykle facelift více než exteriér, materiály a hlavně technologie rychle zastarávají. A právě v interiéru trávíme nejvíce času. Jinak pěkné svezení, musím říct, že kdyby auto nevypadalo tak, jak vypadá, byl by kandidátem do garáže. Ale pokud bych měl poměřovat třeba s 508, volba by byla jasná. Tak uvidíme, třeba příští generace. Snad si zákazníky najde, každopádně je to dobrá technika za celkem příznivou cenu.
Mě trochu interiér zklamal hlavně prostorností. Jsem bývalý majitel LII grandtour a v té sem se cítil vzdušněji a komfortněji. L III na mne působí stísněně a i kufr zaplatil daň v podobě postraních kapsiček na malé věci namísto celé volné plochy. :-)
Laguna nadsluhuje a nové diódové svetlá to nezachránia. Mala byť nová generácia, ktorá by sa mohla rovnať mainstreamovej konkurencii. Popri dnešných konkurentoch typu Mondeo či 508 pôsobí Laguna ako o triedu menšie auto (rozmerovo zvonka i priestorovo zvnútra), rovnako zaostáva technikou (tuším jediné auto strednej triedy bez multilinku vzadu), o rezignácii na slušné benzíny nehovoriac (dlhé roky nezmenený atmo dvojliter, žiadny moderný turbobenzín). Dvojspojka by mala byť v ponuke pre najžiadanejšie motorizácie, najmä pre 2,0dCi (kto si kúpi najslabší motor a priplatí si za automat?). Skrátka chce to komplet novú generáciu a nie zakrývanie zaostávania za konkurenciou dvadsiatym faceliftom v poradí.
Souhlasím, že Laguna přesluhuje po stránce rozměrů, dále má (minimálně liftback) dosti kontroverzní design. Ale napsat, že nestačí technicky, je dosti troufalé. 2.0 dCi je špička ve třídě, jak dynamikou a spotřebou tak výkonovýma parametrama. Pro Renault je ČR nezajímavý trh, ale stejně tady máš k dostání diesly od 81 kW, do 177 kW, a benzíny od 103 kW do 132 kW. Když vezmeme váhu auta a 4control, nemá ve třídě konkurenta, co se jízdních vlastností týče. To netvrdím já, to tvrdí Němci! A že nemá multilink, ale "pouze" torzky (což není pevná zadní náprava, ale mezikrok mezi pevnou a multilinkem), no a co, když jezdí (se 4controlem) líp, než drtivá většina konkurentů ve třídě. Když srovnám techniku téměř 7 let starého auta, takový i40 vedle něj vypadá jako směšný pokus (hlavně co se motorů a jízdních vlastností týče). A jako třešničku na konec - co by za Laguní spolehlivost dal takovej Passat!
Máš absolútnu pravdu - s tými diodovými svetlami - bohužiaľ ďalší svetielkujúci LED cirkus humberto na našich cestách. Popri dnešných konkurentoch typu Mondeo či 508 je Laguna snáď jediné auto strednej triedy, ktoré má bohatý priestor vnútri a pritom ešte stále normálne kompaktné rozmery (pozri sa pod kapotu C5 - motor zaberá 2/3 priestoru pod kapotou - pred ním až po čumák je PRÁZDNY PRIESTOR(!). Z francúzskej trojky je jediná, ktorá má aspoň dizajn - svojský ale v konečnom dôsledku dizajn (a nie unylý rádobynemecký C5 resp. aby-sme-svojim-zovňajškom-niekoho-neuraz… prístup P508 podľa vzorca VW). Vďakabohu, že rezignovali na problematické turbobenzíny (ja s mojím služobným Superbom 1.8 TSI by som mohol rozprávať) - buď jazdíš krátke trasy (po meste) so 140k atmosférou benz alebo dlhé trasy vyššou rýchlosťou s úspornym ale silným 2.0 dCi. V oboch prípadoch spoľahlivosť. A ešte k tomu bonus, že za celých 6 rokov existencie modelu nepotrebovalo nič než dostať tri ľahké facelifty a nemuselo zakrývať svoju dizajnovú a vývojovú nemohúcnosť "novou generáciou" každé dva roky, ako to musí robiť VW.
Ako píše adamikos dole - jazdné vlastnosti s 4control sú jednoducho fantastické, interiér je útulný, nekonfliktný a elegantný, spoľahlivosť a kvalita spracovania na výbornej úrovni.
:-) to myslíš vážne ?Že vraj,"má bohatý priestor vnútri".To s čím zrovnávaš? Nie je menšie auto z vnútra v tejto kategórii.(dúfam,že nevytiahneš Seat Exeo)Nie som fanatik na kufor auta,ale to čo prezentuje Laguna hatch. je tiež na smiech.No a jazdné vlastnosti (neoháňaj sa 4control, s benzínom ho v SK nedostaneš)tiež nie sú žiadna bomba.Faktom je ,že proste už prestárla a je to vidieť aj na predajoch. :no:
Nebudem to s ničím porovnávať - písal som, že má "bohatý priestor vnútri". Nie najväčší v triede, ale taký, čo bohato stačí. Teda pokiaľ
a) nemáš malé prirodzenie a potrebuješ si to kompenzovať veľkým autom, alebo
b) v popise práce máš dennodenne voziť na zadných sedadlách troch dospelých basketbalistov.
Pre kufor podobné merítko: buď pokiaľ máš v popise práce resp. trpíš fixnou predstavou o tom, že musíš dennodenne voziť:
a) jeden ks hlbokého destského kočíka
b) jeden ks športového detského kočíka
c) jeden dospelý a dva detské bickyle
d) päť plne naložených cestovných kufrov
e) a ešte k tomu tri-štyri europalety
tak máš pravdu, Laguna nie je voľba pre Teba.
Ak spĺňaš jednu z uvedených podmienok, máš tri možnosti:
- Airbus A380
- Tank T-34
- návšetvu psychológa.
Len pre vysvetlenie - ja mám služobného superba (liftback), ale moje tri top modely, ktoré by som okamžite bral (keby som nemal toho supa) sú Laguna 2.0 dCi 4control, Alfa Romeo 159 1.9 JDTM alebo Lexus IS250. Takže: menšie, turbodiesel alebo atmo benzín, nadčasový dizajn.
No vidíš,ja som priemernej postavy a za mńa v Lagune sa nikto nezmestil.keď si už kúpim auto tejto kategórie,tak očakávam,že tam odveziem ludí aj vzadu.
neviem priečo riešiš svoje prirodzenie,no mńa to nazujíma.Je pravda,že každý má asi inú predstavu o"bohatom vnútornom priestore",ale som si istý ,že Laguna vo svojej kategórii tomu určite neodpovedá.Neviem prečo si agresívny a nerieš si svoje mindráky a drž sa faktov. :no:
Vo vacsine aut vzadu ma dospely miesto na hlavu len ked ju nema opretu o opierku hlavy. Ked ju ma opretu, tak nema miesto na vysku. Preto ak sa maju vozit vzadu dospeli, tak kombi.
V Lagune je problém s miestom pre nohy.Navyše pokial si šofér nastavý sedačku dole(čo robia v podstate všetci,lebo je dosť vysoko) nedá sa zasunúť nohy pod ńu. :no: Je až k neuvereniu,ako je tam málo miesta.A je úplne jedno,či sa jedná o hatchback,alebo kombi. ;-\
Proč tam cpou dvouspojkovou EDC když dle všeho vychází chováním i parametricky hůře než kdejaké HDM automaty? (Reálně to však otestováno nemám, vycházím z informací z testů)
Lebo ju (roky) ponúka konkurencia a ľudia ju chcú bez ohľadu na to či je jej prejav lepší alebo horší ako v prípade klasického automatu... Skrátka tlak trhu. ;-\ Pochybujem ale, že práve dvojspojka im pomôže aspoň udržať predajné čísla, Laguna skrátka potrebuje poriadneho nástupcu a nie faceflift. A to tu bol pred časom článok, že zdvihlli ceny... 8-s
podobne ako aj v pripade fiatu punto..... robit uz druhy facelift velmi nepomoze ... toto zrejme odkukali francuzi od talianov... tadial ale cesta nevedie.... ;-\
no otazna bude predajnost to je fakt... pre mna za mna nech ma laguna aj 5 faceliftov ale ked sa nepredava tak je to zbytocne... ved aj scenic ma uz druhy facelift ale ten je na rozdiel od laguny uspesny a tak dalsi facelift u neho dava zmysel .... lagune uz ale nepomoze nic... jej predaje su mizerne uz par rokov aj v samotnom francuzsku , treba is priznat ze tato generacia sa jednoducho dizajnovo nevydarila... a u francuzov predava dizajn... ako sa to ma robit ukazal peugeot 508 :yes:
Mně se naopak Laguna líbí, předek mi nedělá problém a s 2.0 T 150 kw je to velmi hezké svezení, ale bojím se, že s příchodem nové generace se elegance a jakýsi "standart" Renaultu změní tlakem trhu v tuctovost.
Jo moc tomu nepomohli..design není silnou stánkou Laguny..! :no:
Je to pořád dlouhé a placaté s nepovedenou maskou a světly...ani kombík není nic moc..
Nový model je jediné řešení! :-!
Nesouhlasím..jasná volba je nový VW Golf Variant..s víceprvkovou nápravou!
Škoda O III si nemůže ani čuchnout...ta zadní sedadla jsou úděsná!! I Rapid je má lepší..
A volant ve Škodovce..? Čtyřramená hrůza..
Golf nemá snad žádnou chybu.. :yes::yes:
Ale vypadá líp než Rapid. Pánovi výše asi uniklo, že Laguna III patří o dvě třídy výše než Rapid/Toledo :-) Stejně tak jako Golf Variant i přes jeho kvality, který je o třídu níže :-)
Jsem zvedav jak ta nova Laguna bude vypadat. Bude mit trochu lepsi situaci, protoze Laguna III navazovala na straslivy prusvih jmenem Laguna II zatimco Laguna IV bude mit pred sebou u verejnosti skoro neexistujici Lagunu III. A je lepsi nenavazovat na nic nez muset navazovat na PR katastrofu.
Na druhou stranu bude zalezet na tom co nabidne, protoze Laguna III byla ve stredni tridy takovy trosku vystrel mimo, nebot krome kvalitnich dieselu mela jen malo co zakaznikum nabidnout. Navic stredni trida je pro prodejce lacinych aut Renault uz pomerne vzdaleny segment. Pro Renault je asi perspektivnejsi smerovani smerem k Thaliim a Daciim plus sem tam nejaky Scenic, coz je ostatne presne to co dela ceske zastoupeni, ktere na prodej Lagun rezignovalo uz pred lety.
Renault má podobné ceny jako VW nebo Ford. Thalia se na západě vůbec neprodávala. Tvoje rady založené na zkušenostech z českého trhu, kde nikdo kromě domácího koncernu a domácích korejců nic neprodá (reexporty Fordu nepočítej), jsou zcela mimo. Renault je normální mainstreamová značka jako VW, Ford nebo Opel s podobnou modelovou skladbou a momentálně je v Evropě druhá za VW. I bez Thalie :-)
Ale rozhodne ne s Lagunou a Dacia je cerny kun Renaultu v cele Evrope nejenom na mene narocnych trzich. Co se tyce Laguny, tak treba v UK je na tom jeste hure nez u nas, tam ji pro jistotu uplne stahli z trhu, protoze delat rizeni na druhe strane pro tech par prodanych kusu uz vubec nedavalo smysl. Laguna jako takova v cele EU zustala za ocekavanimi.
Renault jako značka je momentálně v Evropě čtvrtý, za VW, Fordem a Opelem. Jako koncern včetně Dacie je třetí, za VW a PSA.
Atila má pravdu, účast Renaultu ve střední třídě je na ručník do ringu po vzoru Hondy, Nissanu, Toyoty nebo Fiatu. Jediná šance by byla vývoj globálního modelu společně s Nissanem, který by uspěl i v US a zároveň pokryl i Evropu (podobně jako to dělá GM, Ford nebo nejnověji i Mazda). Samotný model Renaultu v střední třídě určený jen pro Evropu bude nejspíše i nadále ztrátový podnik/pomník.
No on Renault také začíná skoro z nuly, prodeje Laguny v minulém roce byly doslova zoufalé. 30tis. auťáků ročně v mainstreamu to je na zavření krámu. Právě proto si myslím, že jediná smysluplná šance by byl globální model, který by měl trhy jak pod palcem Nissanu tak evropské vody Renaultu.
Čísla za březen vyšla až dnes. Ještě včera byl Renault druhý. Moc nechápu, jak Ford dokázal narůst z únorových 53 000 na březnových 108 000 aut. Máš pro to nějaké vysvětlení?
Ještě k té Laguně. Bude samozřejmě na nové alianční platformě. Původně měla být dvě auta. Jedno na Mercedesu E a jedno alianční. Zůstane jen to alianční, které trochu povyroste. Ale ten růst Opelu a Fordu je hodně zajímavý. Bude za tím asi Británie. ty Fiesty tam museli rozdávat za cenu Sandera.
U Fordu se stávkovalo, zavírá se Genk, stěhuje se výroba do Španělska, na některé modely jsou docela dlouhé čekací doby, teď se asi výroba rozjela. Opelu se celkem daří třeba s novou Mokkou.
Fiesta v Británii řádila. Tahle čísla by ji stačila na třídní vítězství v Evropě v kterémkoliv z předchozích měsíců. V březnu možná sesadí i Golf.
1 Ford Fiesta 22,748
2 Vauxhall Corsa 16,169