Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna 2013: Diodová světla a dvouspojková převodovka

David Bureš David Bureš 16. 4. 2013 • 22:49
19
47
Zobrazit náhledy (19)
Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna
Francouzský model střední třídy byl lehce omlazen. Současná generace tohoto vozu je na trhu již od roku 2007.

Renault Laguna se dočkala pro rok 2013 několika dílčích úprav. Úprava vzhledu se omezila jen za záměnu předních mlhovek za diodová světla pro denní svícení, hlavní novinky najdeme v nabídce motorů.

Turbodiesel 1,5 dCi o výkonu 81 kW bude nově možné objednat se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. V této kombinaci Laguna spotřebuje v kombinovaném evropském cyklu 4,3 litru paliva na 100 kilometrů, což je o 0,1 litru paliva více než v případě kombinace s manuálem.

Ostatní vznětové jednotky se dvouspojkové převodovky nedočkaly, 2,0 dCi (127 kW) a vrcholný 3,0 dCi V6 (176 kW) jsou nadále kombinované se šestistupňovým automatem. V nabídce je ještě 2,0 dCi ve výkonových verzích s 96 kW a 110 kW.

Dvoulitrové vznětové jednotky navíc dostaly přídomek Energy. To znamená použití systému start/stop, pokročilé řízení teploty motoru a olejové čerpadlo s variabilním průtokem. Zejména poslední dvě inovace by měly pomoci snižovat spotřebu paliva, protože zlepšují účinnost motoru.

Z benzinových motorů jsou k dispozici atmosférický 2,0 16V (103 kW) a přeplňovaný 2,0 TCe (132 kW). Druhý z nich je výhradně kombinován s automatem se šesti stupni.

Novinkou v nabídce příplatkové výbavy je navigační a multimediální systém R-Link. Ten je ovládán prostřednictvím sedmipalcové dotykové obrazovky.

Vylepšená Laguna se na evropských trzích začne prodávat v polovině června. Současná, třetí generace Laguny je na trhu již šest let, o nové se příliš nehovoří, v minulých letech se však spekulovalo o tom, že by vůz mohl být nahrazen podobně velkým crossoverem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Good Luck
| 17. 4. 2013
Fiesta v Británii řádila. Tahle čísla by ji stačila na třídní vítězství v Evropě v kterémkoliv z předchozích měsíců. V březnu možná sesadí i Golf.
1 Ford Fiesta 22,748
2 Vauxhall Corsa 16,169
Avatar - Hajzlík
Good Luck
| 17. 4. 2013
U Fordu se stávkovalo, zavírá se Genk, stěhuje se výroba do Španělska, na některé modely jsou docela dlouhé čekací doby, teď se asi výroba rozjela. Opelu se celkem daří třeba s novou Mokkou.
Good Luck
| 17. 4. 2013
Čísla za březen vyšla až dnes. Ještě včera byl Renault druhý. Moc nechápu, jak Ford dokázal narůst z únorových 53 000 na březnových 108 000 aut. Máš pro to nějaké vysvětlení?
Ještě k té Laguně. Bude samozřejmě na nové alianční platformě. Původně měla být dvě auta. Jedno na Mercedesu E a jedno alianční. Zůstane jen to alianční, které trochu povyroste. Ale ten růst Opelu a Fordu je hodně zajímavý. Bude za tím asi Británie. ty Fiesty tam museli rozdávat za cenu Sandera.
Avatar - Hajzlík
Good Luck
| 17. 4. 2013
No on Renault také začíná skoro z nuly, prodeje Laguny v minulém roce byly doslova zoufalé. 30tis. auťáků ročně v mainstreamu to je na zavření krámu. Právě proto si myslím, že jediná smysluplná šance by byl globální model, který by měl trhy jak pod palcem Nissanu tak evropské vody Renaultu.
Good Luck
| 17. 4. 2013
No jo, ale ani Nissan po ukončení výroby modelu Primera už taky tak nějak taky nemá v této třídě co nabídnout... Musel by začít odznova....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku