Renault Laguna 2013: Diodová světla a dvouspojková převodovka
Renault Laguna se dočkala pro rok 2013 několika dílčích úprav. Úprava vzhledu se omezila jen za záměnu předních mlhovek za diodová světla pro denní svícení, hlavní novinky najdeme v nabídce motorů.
Turbodiesel 1,5 dCi o výkonu 81 kW bude nově možné objednat se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. V této kombinaci Laguna spotřebuje v kombinovaném evropském cyklu 4,3 litru paliva na 100 kilometrů, což je o 0,1 litru paliva více než v případě kombinace s manuálem.
Ostatní vznětové jednotky se dvouspojkové převodovky nedočkaly, 2,0 dCi (127 kW) a vrcholný 3,0 dCi V6 (176 kW) jsou nadále kombinované se šestistupňovým automatem. V nabídce je ještě 2,0 dCi ve výkonových verzích s 96 kW a 110 kW.
Dvoulitrové vznětové jednotky navíc dostaly přídomek Energy. To znamená použití systému start/stop, pokročilé řízení teploty motoru a olejové čerpadlo s variabilním průtokem. Zejména poslední dvě inovace by měly pomoci snižovat spotřebu paliva, protože zlepšují účinnost motoru.
Z benzinových motorů jsou k dispozici atmosférický 2,0 16V (103 kW) a přeplňovaný 2,0 TCe (132 kW). Druhý z nich je výhradně kombinován s automatem se šesti stupni.
Novinkou v nabídce příplatkové výbavy je navigační a multimediální systém R-Link. Ten je ovládán prostřednictvím sedmipalcové dotykové obrazovky.
Vylepšená Laguna se na evropských trzích začne prodávat v polovině června. Současná, třetí generace Laguny je na trhu již šest let, o nové se příliš nehovoří, v minulých letech se však spekulovalo o tom, že by vůz mohl být nahrazen podobně velkým crossoverem.