Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
tu je nieco pre magnetofona a jeho antiazijsku zaujatost
Ne všichni ale proti jihokorejským automobilkám brojí. Přínos Hyundaie a Kii evropské ekonomice je totiž velký. Dokládá to i nedávno vydaná studie přední ekonomické poradenské firmy London Economics
Podle ní představují automobilky Hyundai a Kia pro Evropu velký přínos. Jejich zásluhou má v zemích Evropské unie práci 268 000 lidí.
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
To já nezpochybňuju, tato studie samozřejmě řeší pouze přínos a ne ovlivnění produkce evropských automobilek a počet propuštěných lidí, či zavřených nebo omezených provozů. Nic není ani černý ani bílý.
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
u talianov je problem ten ze uz nemaju pomaly ani co predavat ( pokial ide o domace znacky ) ... afa ma dva modely... lancia je na tom tiez biedne... fiat sa sice prebera ale stale to nie je ono.... no a sportiaky tych sa vela nepreda... to je len bokovka .... ponuka talianskych aut uz davno nebola tak mizerna
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
A to jsou ty nepřímý důsledky, Ital zaspal dobu. Jestli se vůbec kdy dokáže vrátit, bude to znamenat tvrdou dřinu...a ta u jakýhokoliv jižanskýho národa není nikdy vítána.
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
So Seatom by som to tak čierno nevidel, predsalen, aj keď nemajú predajné čísla podľa predstáv ich náklady na vývoj a výrobu nových modelov sú nižšie nakoľko sú rozrátané medzi značky koncenu. Takže Seat naproti Fiatu vie ponúknuť nové modely, nové technológie a ešte ako bonus je tu koncernové technika za menej peňazí ako pri ostatných značkách koncernu. Alhambra sa predáva slušne, Mii na južanských trhoch tiež, Ibiza zaostáva, Toledo bude na juhu OK a Leon uvidíme, šance rozhodne má...
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
Problém je spíš v tom, že Hjondé a Kia dohnali evropské výrobce ve všem, i s cenami, a někdy je dokonce předběhli. Dělají perfektní výrobky, jen ta výhoda se tak nějak vytratila...
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
A prečo majú predávať pod cenu? Ponúkajú dobrú techniku, bohaté výbavy, pohľadný dizajn (subjektívna vec) a nadštandartné záruky a asistenčné služby... Tak prečo by to všetko mali predávať lacnejšie ako konkurencia ktorá navyše lapá po dychu a mesiac čo mesiac plače nad poklesmi predaja? ;-\
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
pre azijsku znacku ktora 80 percent predanych aut na svete predava mimo europy nie je europska kriza az taky horor... samozrejme aj oni poklesnu v eu a uz mozno tento rok.... ale nastastie korejcom europsky pokles neublizi ;-)
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
Hyundai a Kia hlavně těží z toho, že nemají výrobny na západě, ale na východě, kde je to levnější. Problém Itálie a nejen jí, stejné je to ve Francii, i když se o tom zatím nemluví a přijde to i do Německa, že tam jsou vysoké náklady na vše a politici nedovolí jejich snižování. Německe je to samé, vzpomeňte si na ty obstrukce kolem Oplu.
Abych přetlumočil ten dokument:
VW -7,5%
PSA -15
Fiat Group -9 (ale samotný Fiat -0,2 !!!)
Toyota -17
Hyundai -4Volvo -15
Kia +3
Fiat na tom není zase až tak špatně a pokud se mu povede sem dostat Viaggio Combi, tak si zase trochu polepší.
Jenže problém není ani tak ve výrobcích, jako ve společnosti, a to po celé EU, ta je to tiž zabiják jakékoliv invence a rozvoje, jen samé zákazy a zvedání daní, prostě RVHP v praxi - bez dotace nemá cenu podnikat, a tu dostanou jen vyvolení.
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
H/K těží z toho, z čeho těží i ostatní schopní. Evropské automobilky dělají totéž. VW, BMW, Daimler jedou jako z praku, většinu výroby již dnes mají na jiných kontinentech, v US, Mexiku, Brazílii, Číně, Rusku a většinu produkce prodávají tamtéž (jen německé automobilky mají rozjeté mimo evropský kontinent investice v objemu 25 mld. usd). Takže nedělají nic jiného než H/K. A Fiat dělá také totéž, v Evropě padá (resp. už je na dně), ale třeba v US má lepší výsledky než H/K, takže z globálního pohledu je krize v Evropě nepříjemná pro zdejší lidi, pro schopné autovýrobce nikoliv. Ano i z autovýrobců jich pár neschopných v této krizi "zakuká". A nejen v Evropě, tak jako je pytli evropské PSA tak mají problémy i některé čínské, indické, japonské i US automobilky, protože je zde jasná nadvýroba a někdo musí z kola ven.
Jinak souhlas, EU je přeregulovaná a svou nepružností vytváří sama sobě jeden problém za druhým.
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
Na interpretaci tech cisel jeste zapracuj. Pokud trh poklesl o 9,8 procenta, tak trzni podil Hyundaie i pri poklesu prodeju o 4,2 procenta ve skutecnosti roste.
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
To nikde nerozporuji. Ja rozporuji to, ze Hyundai v Evrope klesa. V absolutnich cislech sice ano, v podilu vsak nikoli - tam na ukor jinych vyrobcu roste.
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
Ano z 3.3% na 3.4%. Ale článek je o krizi a snižování kapacit. A to se Hyundai týká úplně stejně jako ostatních. Fiat ve stejném období zvýšil svůj podíl z 3.9% na 4.7% a stejně musí zavírat dealerství.
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
Žádný nesmysl jsem nenapsal a nic jsi mi nevyvrátil. Produkce Hyundai klesá tak jako klesá produkce ostatních výrobců. Jeden z průvodních jevů je zavírání dealerství. To, že někomu stoupá tržní podíl je pravda, ale s tématem to nijak nesouvisí.
Re: tu je recept na krizu... taliani ucte sa ( a nielen tali
Tohle je naivní příspěvek, který nevidí ani kousek za roh. Problém je úplně někde jinde. Problémem je nesmírná svázanost evropského trhu tisíci předpisů a vyhlášek. Přebujelá byrokracie diktuje velikosti okurek a chrání kdejakou ještěrku. A paradoxně umožňuje prakticky bezcelně prodávat veškerou korejskou produkci na EU trhu a nechrání nás žádným retroaktivním opatřením. Tak třeba dovážené modely Hyundai z Indie, uvedu i20. Clo na vozy přivezené z Indie je max. 10%. Naopak, clo na evropské vozy dovážené tam je 100%! Přijde Vám to normální? Ano jistě, tohle bychom se měli naučit všichni, nejen Italové. Okamžitě zavést protiopatření a napařit clo na všechna auta z Indie ve výši 100%, tedy i na vozy Hyundai. Pokud byrokrati z EU v podstatě likvidují vlastní trh, pak je na místě otázka, jestli jsou tak neschopní nebo je to úmysl.
Platí to v obchodu obecně. Zákazník nenakupuje tak se neuživíš a končíš. Např. pokud lidé omezí nákup masa také za čas nebude řeznictví na každém rohu.
Hlavně proboha nevěřte tomu, že to nějak souvisí s "kvalitou" italských aut. Krachují prodejci Fiatu úplně stejně, jako VW nebo korejců. S konkrétní značkou to vůbec nemá souvislost.
Kde před 10 lety byla v Itálii super restaurace, tam je banka, kde byla super prodejna kutilských vychytávek, tam je čínská tržnice, kde byla super gelaterie, dneska prodávají Marokánci fejky kabelek LV...
Itálie, stejně jako Francie, Španělsko a další země chudne a blbne před očima. Roste nezaměstnanost, prudce klesá životní úroveň, krachují prodejci, drobní živnostníci, malé firmy bez ohledu na sortiment či kvalitu (naopak - kvalita umírá první). Italové nenávidí všechno cizí a přistěhovalce zvlášť, italské úřady se chovají jak šílenci smyslů zbavení, rostou ceny a dodací lhůty všeho... země, která před 10-15 lety byla ideálním místem pro život je dnes nesnesitelným byrokratickým peklem... mladí Italové, ktreří vystudovali různé sociální fakulty, enviromentální katedry, politilogii, filozofii, atd... jsou nezaměstnaní a nezaměstnatelní, roste třídní nesnášenlivost, protože cca 9 milionů lidí má díky vládnoucím odborům nedotknutelnou pozici a nezasloužené sociální výhody, které jim nesmí nikdo upřít ber kde ber, zatímco 11 milionů lidí žije od výplaty k výplatě na švarcák díky krátkodobým smlouvám, platí neskutečné a nesmyslné daně snad i ze zrnka rýže, ber kde ber, nemají nárok na bydlení, na zdravotní péči, prakticky na nic... Italská ekonomika, která nedávno táhla 32-35 % veškeré evropské průmyslové výroby, kde hrál prim výzkum, vývoj a export know-how je zdecimovaná. Politická krize je neřešitelná, odbory se nechtějí vzdát svých pozic a de facto vlády, takže třetina Italů je nepřestane podporovat díky různým socialisticko-komunistickým vládám, třetina Italů sní o deregulaci trhu práce, takže jedinou jejich nadějí je kontroverzní (ale poslední myslící) Berlusconi, a třetina už úplně rezignovala a ani vlastně neví, co chce a kudy z toho ven, a tak volí cirkusového tajtrlika...
Jestli někdy Václav Havel hovořil o spálené zemi protkané mafiemi, kde kdo nekrade, okrádá rodinu, tak hovořil (nevědomky) nikoli o ČR 90. let, ale o dnešní Itálii.
Politická krize neskončí, země nebude mít ani silnou a výkonnou vládu, natož na to dostát svým závazkům, a problémy Itálie a Francie jsou tím, co táhne Eurozónu ke dnu (nikoli nějaké Řecko či Kypr, jejichž podíl na produkci EU je bezvýznamný). Frsancouzi mají alespoň jaderné elektrárny, Italové jsou energeticky nesoběstační (a cena energií prudce roste).
Krach Itálie EU prostě nepřežije.
U nás, v Německu a jeho satelitech, není zatím krize tak výrazná (neb my na ní vlastně vyděláváme spolu s Němci a pokud postavíme víc jaderných elektráren, můžeme se stát tygry EU), ale pod Alpami je situace děsivá.
Krachy prodejců automobilů jsou jen malým zrníčkem, i když právě v přemotorované Itálii, která byla vždy kolébkou automobilového průmyslu a zejména vývoje, je to alarmující skutečnost.
Super shrnutí :yes: Evropa si zvykla, že za málo práce je hodně koláčů. A začínáme si zvykat i my tady v Česku. Není divu, že Korea je o míle daleko, když jejich běžná pracovní doba je od devíti ráno do deseti večer a nevybrat si dovolenou NENÍ nelegální. Neříkám, že tohle je ideální systém, ale evropský systém, kde se dělá sotva 6 hodin denně a ročně se i včetně svátků prošustruje 7 týdnů ("dovolené") není absolutně konkurenceschopný... Všichni lidé nemůžou být manažeři nebo obchodníci. Vždy zůstane část lidí - dělníků, pro které přestává být práce...
honysek: nemyslím si, že příčina je v délce pracovní doby. Asiaté obecně mají problém s tím, že jsou velmi pracovití, a tak když cokoli selže, jdou a udělají to prostě znovu. Tak, jak to bylo. Evropan chápe, že je asi někde problém, a udělá to jinak. Tím ušetří 50 % zbytečné práce...
Jsou lidé, kteří za 6 hodin denně vyprodukují kopec práce a jsou lidé lidé, kteří za 16 hodin nevytvoří nic. Socialismus nemůže fungovat právě proto, že nejsme stejní. Skutečnost, že si jsou lidé rovni, nemůže ovlivnit různorodost našich charakterů, schopností a talentu. Ty nám určuje příroda, která na nějaký Eurosocialismus a Eurototalitu kašle z vysoka.
Pravdu máte v tom, že snem dnešního studenta je být úředníkem. Ne kosmonautem, popelářem, lékařem jako za mých mladých dob, ale úředníkem. Ideálně někde, kde je vzdálenost mezi jím a občany co nejdelší (tedy sedět někde v Bruselu, kde na ně nikdo nevidí). To je katastrofa! Španělská téměř 40% nezaměstnanost mezi absolventy je zapříčiněna trojicí faktorů:
1. absolventi jsou NEKVALIFIKOVANOU pracovní SILOU S VYSOKOŠKOLSKÝM DIPLOMEM (různé "humanitní obory = naprosto zbytné s nulovou tvorbou hodnot); tito lidé se domnívají, že "mají právo" na stejný plat, jako konstruktér nebo programátor, když mají stejný stupeň vzdělání, ale nechápou, že ve skutečnosti jsou nekvalifikovanou silou, která je zaměstnatelná max. za minimální mzdu. je to v první řadě vina jejich rodičů, kteří je měli usměrnit a vysvětlit, že mít v populaci každého třetího architekta vede pouze do pekla.
2. Eurototalita působí bankroty malých a středních SOUKROMÝCH firem, které jsou tahouny zaměstnanosti. Jestliže ubývají malé a střední firmy, klesá zaměstnanost, protože korporace pracovní místa naopak v průběhu času snižují, nikoli vytvářejí; absolventi tedy míří do "státního sektoru", což je ale princip hladové zdi, protože ten člověk nic nevytvoří, ale naopak hodnoty vytvořené jinými spotřebuje. Asi je to lepší, než mu vyplácet dávky (musí se alespoň minimálně o svůj plat zasloužit alespoň tím, že ráno vstane a jde do zaměstnání), ale žádné hodnoty tak nevzniknou = je to přiživnictví.
3. "Staří" zaměstnanci, kteří své posty získali v 70. a 80. letech jsou chráněni zkostnatělými zákoníky práce tak, že jsou prakticky nevyhoditelní (v celé Evropě NELZE zaměstnance propustit z důvodu, že nepracuje!!!), takže blokují místa těm, kteří by byli možná i výkonnější, ale nezískají definitivu (smlouvu na dobu neurčitou). Dokud nevezme tyto "zákoníky práce" (spíš flákačství) čert nebo nebudou radikálně přepracovány, není naděje na změnu.
Recepty tedy nejsou ani tak ve zvyšování prac. úvazků (to by rostla nezaměstnanost), ale v liberalizaci pracovního prostředí, decentralizaci, demonopolizaci, atd.
Přestat budovat Eurototalitní Eurosocialismus, ale naopak dát přednost svobodné práci, svobodě v rozhodování, svobodě podnikání, osobní odpovědnosti za své vzdělání, za výsledky své práce a za své činy.
Tedy rozpustit EU...