Určitě to pro manželku na popojíždění po městě po nákupech, nebo pro děti do školy, bude dobrá volba. Za tu cenu si to zákazníky najde. Dokonce bych si dovedl tyhle auta představit i jako vozidla např. k rozvozu pizzy. :-)
Článek super, jen mě pobavilo mínus na konci: komplikované sklápění sedaček... Asi nikdo nepředpokládá, že v tom někdo bude vozil ledničku, úrodu jablek, nebo v tom dokonce někdo bude spát. Od toho jsou kombíky, a tohle mínus bych tak kombíkům nechal...
"Že (Zoe) nemá spalovací motor, se zezadu pozná podle chybějící koncovky výfuku" - tato věta je pěkná blbost, moderní auta se spalovacím motorem přece své koncovky výfuku většinou cudně skrývají pod zadním nárazníkem. Vlastně ani nevím proč, asi že jsou "politicky nekorektní", a tak se za ně automobilky stydí.. Ach jo 8-s:no::no::no:
Je to jednoduché. Podívej se na některé diesely tunerů, kde jdou koncovky krásně vidět. Pohled na černou záď jasně napoví ;-) Kamarád to takto právě vyřešil, celá záď byla totálně černá, to auto nechutně smrdělo spáleninou a ani nemuselo být nastartované. U benzinových aut nejsou ty saze produkované v takovém množství, a tak nedochází k tak velkému znečištění auta.
Mnoho aut to má dokonce vyřešeno tak, že výfuk sice z auta čouhá, ale je zaslepený a vývod směřuje směrem dolů ještě před koncovkou (takový falešný výfuk, viz [odkaz] Důvodem je také to, že nasměrováním výfuku dolů dochází k menšímu víření nečistot, které se drží více při zemi. Většinou toto najdeš u naftových verzí, ale mají to i auta benzinová.
Dotace 7000 euro. By mě zajímalo, kolik emisí stála jenom tato dotace (= stát na ni "vydělal" z daní a poplatků, které určitě z části závisí na průmyslu....emisích).
Tak naftu tiez dotujeme v zmysle toho, ze jej danove zatazenie je nizsie nez benzinu - v CR i SR (dokonca este viac) a to len preto, aby bol chlieb lacnejsi, ale pritom uz nezabranime tomu, aby ju kazdy natlacil do osobneho auta a veselo dechtoval v mestskej kolone.
Když on stát dotuje / zvýhodňuje výzkum hodně věcí. Jen tady je to zrovna hodně na očích. A je skoro jedno, jestli dotuje výzkum uvnitř automobilky, nebo zákazníky, aby se nasbíraly reálné zkušenosti z provozu i výroby.
Další aspekt je závislost na ropě a také emise ve městech. Proto jsou emisní normy, i proto stát/města dotují MHD.
mi nepride zrovna ako lacne auto do mesta.... :-( .... zoe vyzera fajn prijemne a paci sa mi ale cenovo to nie je ziadna slava... u nas bude stat asi okolo 12-13 tisic eur a to je kusok moc... za 8 tisic mam i20-cinu... ktora mi posluzi aj mimo mesta nielen v meste... priapdne za 7tisic mam sandero ktore je tiez fajn a aj mimo mesta.... u nas nema zoe sancu... keby stalo 7000 eur ok.... ale za 13 tisic si ho nik nekupi na jazdenie po meste... to uz aj taxik ma vyjde lacnejsie
13 tisíc , ale v cene je započítaná aj 7 tisíciová zľava ! takže to by bez dotácie bol riaden úlet , inak najviac ma na tom zaráža cena prenájmu batérie na mesiac , veď za tu cenu na mesiac môžem mať pri cene 1,5€/liter 53 litrov paliva , to vystačí na cca 750 km jazdy , Elektroškatuľky sa ešte nejakú tu dobu Slovákom nevyplatia , skôr presedláme na CNG/LPG .
Už to vidím na sídlišti. Z každého druhého okna visí prodlužovák tak 300 m. a v deset večer vyhoří elelktroinstalace přetížením. K tomuhle se musí vybudovat rozvody a to nikdo neřeši. Neřeší se ani potřeba nových zdrojů a likvidace starých baterií. Takže z praktického hlediska na dvě věci. ;-\
kde jsi prisel nato ze se neresi recyklace baterii? to mozna tak neresej lidi doma u baterek do ovladace na telku, ale i ty by se nemeli vyhazovat do bezneho kontejneru, ale bud by je mel vzit obchodnik kde jsi je koupil, nebo ve zbernem dvore kde nato mivaji vyhrazeny konteiner, a odtama to pak putuje na radnou recyklaci ;-) vsichni nerecyklaci baterek radi argumentuji, ale to je v soucasnosti asi nejlepe recyklovany produkt, minimalne v EU ;-)
Problém je v tom, že recyklace baterek je ještě energeticky náročnější než jejich výroba, takže vlastně je ekologičtější je vyhodit na skládku. Dotace na elektromobily je svinstvo. Chudák který třeba ani na nové auto nemá, zaplatí bohatému v daních jeho dotaci a ještě potom nebude mít kde parkovat, protože bohatý bude mít s dotovaným elektromobilem přednost. Pokud elektromobily jsou prodejné jen za polovinu výrobní ceny při sériové výrobě, nemá cenu je vyrábět.
Co je ale zajímavé - v Číně se za komerční cenu prodávají jednoduché elektromobily už dlouho. Používá je tam třeba i policie. Jsou totíž mnohem jednodušší a tím pádem lehčí a levnější. To je správná cesta. Potom to jde i bez dotací.
Ve světě jsou dotace ještě větší než v Evropě. Asi největší jsou v tebou zmiňované Číně. A jak je v Číně zvykem, dotace budou jen na auta vyrobené v Číně (a to už raději nebudu psát o obrovské vládní podpoře výzkumu a výroby elektroaut, budování infrastruktury).
"Kupující při jeho pořizování mohou získat dotaci od vlády i od města Šanghaj v celkové výši 100 000 juanů (16 000 USD) a dalších 10 000 dolarů jim ušetří možnost získat zdarma šanghajskou značku. Ve skutečnosti tedy dotace pokrývají až 60 % prodejní ceny.
Domácí i zahraniční automobilky se snaží využít iniciativy vlády v Pekingu, která chce do roku 2020 dostat na silnice 5 milionů elektrických vozů a dobíjecích hybridů. "
Je celkem zajímavé, jak tady každý píše, že dotace elektroaut jsou nesmyslné a přitom všechny vyspělé země elektroauta dotují. Možná jsme u nás doma opět chytřejší než celý vyspělý svět.
Otázka je, jestli do výroby započítáváš náklady na těžbu a zpracování surovin. A o jakých bateriích vlastně mluvíš. Kolikrát jde o vzácné materiály, které se prostě vyplatí recyklovat. Navíc recyklace baterií je žádoucí z pohledu regulačních orgánů. Toyota skutečně baterie z hybridů recykluje. Na skládku nejde nic. Recyklaci máš vlastně předplacenou.
Recyklace bude vždy vyžadovat nějakou energii, přesto si nemyslím, že je správné řešení použitý produkt někam odhodit. Pokud není navržen tak, aby se v přírodě rozložil (a neobsahuje škodlivé látky).