Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Zoe: Elektromobil za pouhých 350.000 korun

Konečně přichází městské auto na elektřinu, které si může běžný zákazník finančně dovolit.
Zpět na článek
18. 4. 2013 10:54
18. 4. 2013 11:09
18. 4. 2013 12:57
18. 4. 2013 13:02
18. 4. 2013 14:01
18. 4. 2013 11:28
18. 4. 2013 12:02
18. 4. 2013 12:23
18. 4. 2013 13:53
18. 4. 2013 20:58
18. 4. 2013 22:44
18. 4. 2013 08:41
tarify u baterek
Docela by mě zajímaly ty tarify u baterek.

Uvedené parametry jsou zřejmě odvozeny od nejdražšího tarifu, u kterého nám zde chybí cena.
Rozbalit vlákno
2
18. 4. 2013 09:53
Re: tarify u baterek
přičti si tak dalších 80
18. 4. 2013 10:17
Re: tarify u baterek
Tarify jsou podle ročního nájezdu a délky smlouvy. Kapacita je jednotná.

[odkaz]
18. 4. 2013 10:54
Zoe
Určitě to pro manželku na popojíždění po městě po nákupech, nebo pro děti do školy, bude dobrá volba. Za tu cenu si to zákazníky najde. Dokonce bych si dovedl tyhle auta představit i jako vozidla např. k rozvozu pizzy. :-)
Článek super, jen mě pobavilo mínus na konci: komplikované sklápění sedaček... Asi nikdo nepředpokládá, že v tom někdo bude vozil ledničku, úrodu jablek, nebo v tom dokonce někdo bude spát. Od toho jsou kombíky, a tohle mínus bych tak kombíkům nechal...
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2013 11:06
Chybějící koncovka výfuku
"Že (Zoe) nemá spalovací motor, se zezadu pozná podle chybějící koncovky výfuku" - tato věta je pěkná blbost, moderní auta se spalovacím motorem přece své koncovky výfuku většinou cudně skrývají pod zadním nárazníkem. Vlastně ani nevím proč, asi že jsou "politicky nekorektní", a tak se za ně automobilky stydí.. Ach jo 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
18. 4. 2013 11:44
Re: Chybějící koncovka výfuku
Je to jednoduché. Podívej se na některé diesely tunerů, kde jdou koncovky krásně vidět. Pohled na černou záď jasně napoví ;-) Kamarád to takto právě vyřešil, celá záď byla totálně černá, to auto nechutně smrdělo spáleninou a ani nemuselo být nastartované. U benzinových aut nejsou ty saze produkované v takovém množství, a tak nedochází k tak velkému znečištění auta.
Mnoho aut to má dokonce vyřešeno tak, že výfuk sice z auta čouhá, ale je zaslepený a vývod směřuje směrem dolů ještě před koncovkou (takový falešný výfuk, viz [odkaz] Důvodem je také to, že nasměrováním výfuku dolů dochází k menšímu víření nečistot, které se drží více při zemi. Většinou toto najdeš u naftových verzí, ale mají to i auta benzinová.
Avatar - Alpinis182
18. 4. 2013 14:00
Re: Chybějící koncovka výfuku
pokud máš u dieselu FAP/DPF, tak by se tam ty "saze" neměly objevovat...
18. 4. 2013 11:09
Dotace
Dotace 7000 euro. By mě zajímalo, kolik emisí stála jenom tato dotace (= stát na ni "vydělal" z daní a poplatků, které určitě z části závisí na průmyslu....emisích).
Rozbalit vlákno
5
18. 4. 2013 13:02
Re: Dotace
Palcem dolů se mi můj názor moc nepoopraví ;-)
18. 4. 2013 14:25
Re: naftu tiez dotujeme
Tak naftu tiez dotujeme v zmysle toho, ze jej danove zatazenie je nizsie nez benzinu - v CR i SR (dokonca este viac) a to len preto, aby bol chlieb lacnejsi, ale pritom uz nezabranime tomu, aby ju kazdy natlacil do osobneho auta a veselo dechtoval v mestskej kolone.
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 15:11
Re: naftu tiez dotujeme
:yes:
18. 4. 2013 11:28
Zloději
I 350000 je hodně. 200000 akorát. Ale bez dotací. Tedy bez krádeže peněz daňovým poplatníkům. :no:
Rozbalit vlákno
1
18. 4. 2013 12:02
Re: Zloději
Když on stát dotuje / zvýhodňuje výzkum hodně věcí. Jen tady je to zrovna hodně na očích. A je skoro jedno, jestli dotuje výzkum uvnitř automobilky, nebo zákazníky, aby se nasbíraly reálné zkušenosti z provozu i výroby.
Další aspekt je závislost na ropě a také emise ve městech. Proto jsou emisní normy, i proto stát/města dotují MHD.
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2013 12:23
350 000
mi nepride zrovna ako lacne auto do mesta.... :-( .... zoe vyzera fajn prijemne a paci sa mi ale cenovo to nie je ziadna slava... u nas bude stat asi okolo 12-13 tisic eur a to je kusok moc... za 8 tisic mam i20-cinu... ktora mi posluzi aj mimo mesta nielen v meste... priapdne za 7tisic mam sandero ktore je tiez fajn a aj mimo mesta.... u nas nema zoe sancu... keby stalo 7000 eur ok.... ale za 13 tisic si ho nik nekupi na jazdenie po meste... to uz aj taxik ma vyjde lacnejsie
Rozbalit vlákno
3
18. 4. 2013 13:53
Re: 350 000
>:D Nevím, jak u vás, ale v ČR spíš 20 tisíc €. Nicméně na cenové poměry Francie není 14 tisíc € zase tak moc. Clio začíná na 15 tisících.
Avatar - Aladeen
18. 4. 2013 20:58
Re: 350 000
13 tisíc , ale v cene je započítaná aj 7 tisíciová zľava ! takže to by bez dotácie bol riaden úlet , inak najviac ma na tom zaráža cena prenájmu batérie na mesiac , veď za tu cenu na mesiac môžem mať pri cene 1,5€/liter 53 litrov paliva , to vystačí na cca 750 km jazdy , Elektroškatuľky sa ešte nejakú tu dobu Slovákom nevyplatia , skôr presedláme na CNG/LPG .
18. 4. 2013 22:44
Re: 350 000
Tím pronájmem mě štvou, ale mají to kvůli stanicím pro výměnu baterií. Mám takový pocit, že si různé státy mohly vybrat, který model chtějí.
18. 4. 2013 12:45
Elektromobily.
Už to vidím na sídlišti. Z každého druhého okna visí prodlužovák tak 300 m. a v deset večer vyhoří elelktroinstalace přetížením. K tomuhle se musí vybudovat rozvody a to nikdo neřeši. Neřeší se ani potřeba nových zdrojů a likvidace starých baterií. Takže z praktického hlediska na dvě věci. ;-\
Rozbalit vlákno
4
18. 4. 2013 14:56
Re: Elektromobily.
kde jsi prisel nato ze se neresi recyklace baterii? to mozna tak neresej lidi doma u baterek do ovladace na telku, ale i ty by se nemeli vyhazovat do bezneho kontejneru, ale bud by je mel vzit obchodnik kde jsi je koupil, nebo ve zbernem dvore kde nato mivaji vyhrazeny konteiner, a odtama to pak putuje na radnou recyklaci ;-) vsichni nerecyklaci baterek radi argumentuji, ale to je v soucasnosti asi nejlepe recyklovany produkt, minimalne v EU ;-)
18. 4. 2013 22:46
Re: Elektromobily.
Problém je v tom, že recyklace baterek je ještě energeticky náročnější než jejich výroba, takže vlastně je ekologičtější je vyhodit na skládku. Dotace na elektromobily je svinstvo. Chudák který třeba ani na nové auto nemá, zaplatí bohatému v daních jeho dotaci a ještě potom nebude mít kde parkovat, protože bohatý bude mít s dotovaným elektromobilem přednost. Pokud elektromobily jsou prodejné jen za polovinu výrobní ceny při sériové výrobě, nemá cenu je vyrábět.
Co je ale zajímavé - v Číně se za komerční cenu prodávají jednoduché elektromobily už dlouho. Používá je tam třeba i policie. Jsou totíž mnohem jednodušší a tím pádem lehčí a levnější. To je správná cesta. Potom to jde i bez dotací.
18. 4. 2013 23:27
Re: Elektromobily.
Ve světě jsou dotace ještě větší než v Evropě. Asi největší jsou v tebou zmiňované Číně. A jak je v Číně zvykem, dotace budou jen na auta vyrobené v Číně (a to už raději nebudu psát o obrovské vládní podpoře výzkumu a výroby elektroaut, budování infrastruktury).
"Kupující při jeho pořizování mohou získat dotaci od vlády i od města Šanghaj v celkové výši 100 000 juanů (16 000 USD) a dalších 10 000 dolarů jim ušetří možnost získat zdarma šanghajskou značku. Ve skutečnosti tedy dotace pokrývají až 60 % prodejní ceny.
Domácí i zahraniční automobilky se snaží využít iniciativy vlády v Pekingu, která chce do roku 2020 dostat na silnice 5 milionů elektrických vozů a dobíjecích hybridů. "
Je celkem zajímavé, jak tady každý píše, že dotace elektroaut jsou nesmyslné a přitom všechny vyspělé země elektroauta dotují. Možná jsme u nás doma opět chytřejší než celý vyspělý svět.
19. 4. 2013 00:19
Re: Elektromobily.
Otázka je, jestli do výroby započítáváš náklady na těžbu a zpracování surovin. A o jakých bateriích vlastně mluvíš. Kolikrát jde o vzácné materiály, které se prostě vyplatí recyklovat. Navíc recyklace baterií je žádoucí z pohledu regulačních orgánů. Toyota skutečně baterie z hybridů recykluje. Na skládku nejde nic. Recyklaci máš vlastně předplacenou.

Recyklace bude vždy vyžadovat nějakou energii, přesto si nemyslím, že je správné řešení použitý produkt někam odhodit. Pokud není navržen tak, aby se v přírodě rozložil (a neobsahuje škodlivé látky).
18. 4. 2013 13:01
Nech je jak je
...vždy sa pár k r e t é n o v nájde...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
18. 4. 2013 15:18
Re: Nech je jak je
Že tě ještě baví ztrácet tím čas...
18. 4. 2013 23:30
Re: Nech je jak je
Nebaví, keby ma to bavilo, našiel by si moju reakciu na všetky hlúpe výmysly v tejto diskusii. ;-)