Nabídku Škody na českém trhu obohatí nový motor 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW. Základní cena je stanovena na 450.900,- Kč a první vozy budou k dodání na konci června.
No mě z toho snad trefí... Ať si říká kdo chce co chce, tohle je prostě etalon. Rodí se nám nový člen klubu supermaistreemistů. Jestli se trochu vyznáte v autech, musíte mi dát za pravdu, že se nám představuje novodobý škodylak zrající jako dobré víno. Kvalitní, moderní motor, fantastické zpracování, slušná cena, dobrá image... Prostě simply clever. BRAVO BOLKA, BRAVISSIMO OKTávka... ;-)
OII je velmi slusna volba, cenove zadna lace, ale...
Proc do teto chvile zadny z konkurentu nevyvinul liftbacka, ktery by OII konkuroval? Ten koncept je v zasade vyborny. Relativne kompaktni auto s par kg plechu navic a dokaze splnit funkci rodinneho vozu, stejne jako stredni trida. Te se bohuzel vyrovnava i cenou. Je temer strasna!
reálne možná ne, ale funkci rodinného auta doma pokrývá v pohodě. Na západě jsou spíš zvyklý na klasické hatchbacky a když potřebují víc místa, vemou něco ze střední. Liftbacků bylo vždy poskrovnu, prostě nebyla dostatečně velká skupina zákazníků pro ně. Co si rychle vzpomenu - Mitsu Carisma, Toyota Corolla (ta s kulatým kukučem), možná s přihmouřením oka Xsara, Brava. U nás prostě letí liftbacky, jinde třeba sedany a někde možná Lišky >:-[]
Renault 19, Opel Astra F, Peugeot 309, Možná i ten první Megane... je to ale trochu škoda, Liftbacky byl vždy pro mne daleko přijatelnější než hatch...
mě do paříže stačí: jedna repasovaná karosa LC 736 z roku 84, pět řízků + chleby ve staniolu, flaška kořalky, termoska s kafem, basa lahváčů z Lídlu a pravidelné chcací pauzy. Lifta k tomu nepotřebuju. Ještě by mě všechno vypil a sněd, hučel do mne celou cestu o nové Fiestě a jejích plastech a já pak byl na šamps elyzé uplně dead... >:-[]
a kdy bych to asi tak stíhal brouku? Zítra musíme zvládnou Ikeu, Obi, Baumax, možná Makro a večer prvně otestujeme naši novou kuchyň. Teda ženušky otestují kuchyň, my se sousedem otestujeme Jelínka :-! >:-[]
ale vemte mi nějaký letáky na Lišku ;-) nalepím si je nad postel >:-[]
hlavně nezapomeň, že je to MISTR ELEGANCE. Ne aby tě napadlo sedat do něj v ušmudlaných džínách! Hezky si vytáhni svatební oblek, nalešti křusky, pořádný hodinky na ruku, oholit, učesat, umýt zuby! :-!
Mimochodem pánové, domluvil jsem následné posezení v restauraci Železná růže, což je co by kamenem dohodil k výstavišti. Doporučil ji T613, takže kameny házejte případně na něj.
[odkaz]
To X6 je pouze ilustrativní, v sobotu tam autem nepojedu, tam se nebude dát zaparkovat a ještě by mi to někdo poškrábal >:-[]
Borci doporucoval bych vam hospodu jeste trosku k mendlaku, Vytopna se jmenuje, pivo vam tam priveze nadhernej vlacek pres padaci most, nekecam. Bohuzel je tam furt narvano, takze mate vlastne smulu :-)
Jooo,Emocióóón,to je ono ;-) ...Ostrá tmavá červeň,capa na ramenou->muleta v kufru,z beden pasodoble,estoque vedle na sedačce -> vždy připraven zasadit estocadu... >:-[]
Vuni novyho se nic nevyrovna, ale v tehle cenove kategorii, bych radsi zabehl do referentske Audi, nez do nove Octy ;-) A propos, Charouz mel udajne akci na Mondeo se slevou 33%. To je super.
Kdepak Olympijští a ke všemu novotou čpící >:-[] ...Piero ovšem k Exeu chová těžkou náklonnost >:D i přes garážovanou srdcovou pecku 120...
Tonda byl za samaritána???Tomu se říká sleva panečku,a zbylo by i na větší kola než 16.ky plecháče >:-[]
ještě byste si v Exeu vrněli blahem... ;-) a to nemluvim o stodvaciášku. Tam bi ste si všichni nadělali bláto na ihrisko. Kdo řídil, ví o čem mluvím. Supersport je supersport... ;-)
Přiznávám - zhřešil jsem ;-\ ...Naše ostrá červená 105-ka před lety odejita byla...Ach,jak potměšilé... 8-s ...Při troše péče jsem mohl dneska v dlouhejch školit jiný panáčky...
Konkurence nebude vyvvijet konkurenta O II z jednoho prosteho duvodu: tato koncepce na zapad od nasich hranic je proste omyl !!! :'-( Z naseho pohledu se nam zda jak se Octavka skvele v evrope prodava ale ve skutecnosti to proste tak neni! V porovnani s dalsimi automobilkami je to pouze kapka v mori! Kdyby skodovka dodrzovala tridni standarty t.z. k Octavii byla mela i klasicky hatchback do delky standartnich +- 4,20 m byla by schopna se svym image prodat daleko vice vozu! A o to by prece melo Skode jit! ;-)
Milane mimo seš tu dnes tak leda ty. Podívej se jak si Oktávka v Evropě vede a pak něco piš o omylu. Hatch coby kratší varianta Oktávky by asi neby nezajímavý, ale koncern už auta v této třídě má - tj. Guru, Leon, A3... Další do party už by se asi neoplatil. ;-)
Kdysi tady na webu v ramci Aprila pustili pocitacovou predstavu hatche, vypadal libove! I kdyz s novym oblicejem by to asi proporcne nefungovalo.
A propos...minuly tyden jsem koupil synkovi na vystrihovani SM, nez ho upravil k obrazu svemu, precetl jsem jizdni dojmy z OII RS a Scout. Panove, tak otresne napsany clanek bez jedine objektivni myslenky jsem uz dlouho nevidel.... Chybelo tam jedine, v zahlavi clanku napsano "Komercni prezentace". Strasny upadek, kdysi vyborneho tydeniku! :no:
Hm, asi jsem zde videl spatne tabulky! Ti neprujmernejsi z prumernych prodaji rocne cca 400 - 500tis kusu od modelu v evrope rocne. Ze by u Oct. byla vyjjimka a byl to udaj pouze za pul roku ? ;-)
si to ale porovnej s celkovou roční produkcí Škodovek. Ty čísla myslím nejsou vůbec špatná, a hlavně se jim na západě poslední x-let dařilo růst.
Co by s těma číslama udělal klasický hatchback netuším. Ono Škodovka nabízela ze začátku hlavně value for money - hodně prostoru za stejnou cenu jako západní značky.
Ja zastávam rovnaký názor: liftback má znacnú konkurencnú výhodu oproti hatchbackom v tom, ze do neho zbalís rodinu v podstate rovnako ako do kombi. Ked chces u konkurencie porovnatelný kufor, iné ako kombi Ti nezostáva, a to nemusí kazdý prekúsnut. Teda myslienka výborná, i ked nie jedinecná - uz pred pár rokmi konkurovala Oktávke Mitsibishi Carisma liftback.
inu jak jsme jiz u teto automobilky zvykli, je to vskutku LIDOVA cena :-))) gratulace vsem majitelum co neprisli na to ze za stejne penize mohou mohli jinde dostat mnohem vice muziky vcetne vykonnejsiho motoru, ale asi je to proste etalon..... :-)
Blahopřeji, konečně objektivní názor. Navíc v plné náloži jde cena ještě výš. A STŘEDNÍ TŘÍDA TO NENÍ A NIKDY NEBUDE. Jinak místa vzadu je pořád tak akorát pro děti. Myslím si, že cenově by se měla pohybovat na úrovni konkurence - Chevrolet Cruze....
jo, a hlavne nejsom dochodca aby som si kupoval Octaviu...v nasich koncinach maximalne konzervativne a akukane auto bez akychkolvek emocii...nemal by som k nemu ziadny vztah
"Malá nafta je k ničemu. Nafta má význam až tak od dvou litrů, kdy můžeš zažít výraznou sílu kroutícího momentu. Nafta na jednašest je to samé jako dvouválec benzín od fiatu. Dnes prakticky k ničemu. Motorizace pro švorcáky." Dnes už legendární věta jednoho místního znalce >:D Připomeňme, že to bylo v souvislosti s Ceedem 1.6 85kW. Předpokládám tedy, že instalací tohoto motoru do Octavie a snížením jeho výkonu o 7kW se z něj stává "důstojný kultivovaný motor, který uspokojí 95% českých řidičů" >:D Ale jo, za půl mega už to má i klimu, já myslím že to je parádní nabídka :yes: (zdroj citace [odkaz]%c2%b4d/)
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
jsi příliš mladý, názorově i řidičsky nevyzrálý jedinec. Znám jednoho doktora, který by ti dokázal pomoci. Myslím, že vzhledem k tvým neuceleným názorům a přílišné neznalosti plynoucí z jehněčího mládí, věřím že máš dobré šance uzrát. Tak ti brácho budu držet palce. Myslím že na to máš... >:-[]
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Dost dobre nechapu ten vyplod co jsi tu vypotil. Kazda trida ma svou typickou motorizaci a ta pro nizsi stredni bude zrovna tato. Ne kazdy musi mit auto se zrychlenim na sto "pod osm" a top speed 200+.
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Diky za pripojeni odkazu...musel jsem si to sam pripomenout ;-) . Ze zacatku usmev, pak az zamrazeni. Kazdy, byt sebeuspesnejsi clovek MUSI jednoznacne zit z vedomi odkud, kde a za jakych podminek povstal. Je dobre to mit stale na vedomi...zabranuje to posleze padu. ;-)
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
teda Pájo, tys tam nepoznal hned ten rukopis? Omlouvá tě snad jenom tvůj věk a nevyzrálost! Takže zrát, makat na sobě, mrskat jazyky, a hlavně - vždy před spaním si zopakovat "nesmrtelné výroky" !!!! >:-[];-)
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Tak tak, tiez ma hned napadla táto prudko geniálna myslienka GTIho z blogu... Inak myslím, ze pochádza z doby, ked sa o 1,6 TDI nechyrovalo. Co to spraví s názorom pána autora, uvidíme... >:D
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Tak k tem nekolika dalsim informacim:
Novy Passat se predstavi nejpozdeji v roce 2011. V soucasne dobe se jiz na Nurnburgringu prohaneji muly se soucasnou karoserii na platforme protazene o cca 100mm, zda-li pujde opet o prodlouzenou variantu podvozkove platformy z nizsi stredni neni jasne, ale bylo by to logicke. To odrazi fakt, ze nejblizsi souperi maji podstatne delsi rozvor. Zatim se nemluvi o variante CC, ale s uspechem te soucasne by nastupce dostat mel. O cem se zhruba vi, ze Passat by NEMEL dostat preplnovany benzin 1,2 a jeho zakladni motorizace bude 1,4 TSi. Dale pak preplnovane motory 1,8 a 2,0. Sestivalcova varianta yatim u ledu i kvuli restrikcim ze strany emisi. Vypada to, ze soucasnou variantu R36 nahradi plne vyladena 2,0TFSI s podobnym vykonem. Z dieselu samozrejme novy 1,6TDI a dale pak 2,0TDI, vcetne 2x preplnovane varianty s vykonem pres 200HP.
Co se karoserie tyce, mohou byt vsichni klidni, nepujde o pouhou pulgeneracni obmenu jako v pripade G VI. ;-)
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
musíme být silní, stateční a hlavně trpělivý. Dočkáme se ho nového apoštola. co apoštola - nová generace bude hotový mesiáš. to si zapiš za uši synu... ;-)
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Urcite to nebude spatny auto a pokud bude konkurence chrapat, pak i jediny ve tride, ktery nabizi dvouspojkovy automat, ktery ma fakt vypiplany. To je fatalni zaspani ze strany konkurence.
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Ne, to urcite neni. Drtiva vetsina nevozi plnou technologickou naloz, ale chytra politika "podivej se, co vsechno si u nas muzes koupit" je perfektni.
Je to auto, se kterym vetsina porovnava a ackoliv tech proti muze byt cim dal tim vic, stale si drzi slusny standart.
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
s tím DSG plný souhlas, tady konkurence neskutečně zaspala. Teď se objevují první následovníci u Rencka a Forda (teda tyhle jsem postřehl), ale myslím, že u prvního je jenom 6stupňový
stejně dobře koncern odhadl nízkoobjemové turbobenziny :yes: Taková 1.8FSI je použitelný téměř pro celou modelovou paletu
Nechcem porovnávat s konkurenciou, len malé zacudovanie nad tým, preco je 1,6 TDI - 77 kW drahsia o 16t. oproti 1,9 TDI - 77 kW. Ano, nizsia spotreba, to beriem, ale skor ako marketingový dovod na vyssiu cenu (som zvedavý, ci i reálne bude spotreb nizsia - vid priame porovnanie 2,0 TDI PD a C-R). Ale racionálny dovod na vyssiu cenu? Horsie zrýchlenie, mensí objem a s tým súvisiace materiálové úspory... Vskutku nevidím dovod. Alebo predsa jeden: zeby Skoda priznala, ze TDI PD predsalen bolo "trosku" hlucné a za zvukový komfort C-R si treba priplatit? >:-[]
Tak nezapomeň.., dneska nebo zejtra jít a hodit tam jednoho paroubka, na podzim znovu, ..a máš to, můžeš se těšit na vyšší dávky, třináctej důchod a hlavně šrotovný, geniální tah na prodej aut.
Všichni ti rádi přispějem... ;-)
Co je na tom přerostlím hatchbaku tak úžasnýho?Motory průměrný..podvozek vzhledem k velikosti a přesahům...průměr.
Jediný v čem exceluje je kufr.
Když sem řídil O2 v TDI tak sem se musel smát tomu jak se to auto chová a tomu motoru..zátah..a prd..a to to bylo to 103kw..:-)..
Nepos.al sem se z toho zátahu:-)..ale z toho jak z ničeho nic náběh moment kola skoro nezvládly přenést ten moment na silnici..a pak úpadek..nic..nuda,mimo to sedí se v ní divně..jak zaprdlej..
Octavia, to je zvlast ve sve druhe generaci s prehledem nejlepsi Skoda vsech dob a jedno z nejzajimavejsich aut na trhu. Skodovce se povedl genialni tah, kdyz se rozhodla vytvorit moderni Octavii jako liftback a nikoliv hatchback, aby nekonkurovala 158 podobnym modelum na trhu vcetne nekolika koncernovych sourozencu a radeji si nasla na trhu svoje vlastni specificke misto. S ohledem na zvolenou karosarskou variantu se povedlo Skodovce dosahnout i pri pouziti kompaktni platformy neobycejne hodnotneho a solidniho vzhledu, Octavia pusobi jako snad jedine auto nizsi stredni skutecne reprezentativne. Vzhledem k proporcim se zasadne vymyka konkurenci a vytvari takovou kategorii samu pro sebe, ktera opravnene v ocich vetsiny zakazniku osciluje nekde na pomezi nizsi stredni a stredni tridy. Podobnym vozem je v zasade jenom Volvo S40, ktere ale ma triprostorovou karoserii a celkovym zamerenim znacky miri uplne jinam. Octavia jako liftback sama o sobe nabizi prostrednictvim obriho kufru bezkonkurencni prakticke vlastnosti a navic umoznuje velmi elegantni prestavbu na kombi, ktere v pripade Octavie patri mezi nejhezci auta na trhu. Neni divu, ze si jako soukromy i sluzebni vuz vede prodejne tak mimoradne dobre. Pravda, posledni facelift se dvakrat nepovedl, ale my ji to nakonec urcite odpustime. A ze je draha? No to uz tak byva, ze ti nejlepsi jsou nejdrazsi. Octavia, to je zkratka jeden velky skodovacky uspech. :yes:
Málem SLZA mi "ukápla" ;-)
PS: 77 kW v naftových 4400 otáčkách (jako novinka roku 2009)?!?
PPS: Já bych ve třídě sice asi raději bmw 1, nebo mazdu 3 či Imprezu - ale jinak Octavia NEní "špatná" (ale to "předražená" platí pro ČESKOU REPUBLIKU - takže TAHLE výtka "na místě" JE!) ;-)
Pěkný den (ve Škodě Octavia - chcete-li :-)